Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 23
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw Topic

Gaan we xboxen: turn the light into green
Gaan we film kijken: Lights off
Gaan we relaxen: turn the light into blue
Ofzoiets haha
Haol un tit oet!
Reg. datum: 09 juni 2004
Zit nu eerst te genieten met de nieuwe cd van julio in z'n regenjas
Ga je ze nog ophangen?
Reg. datum: 12 februari 2004
zo niet beter, apparatuur van tegenwoordig wil niet altijd zeggen dat het beter is dan dat van 10~20 jaar terug. Ligt er natuurlijk wel weer aan in welke prijsklasse je kijkt ofcourse.quote:deepspace schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:22:
Mooi spul hoor! Is weer eens wat andersEn specs zijn zelfs naar huidige maatstaven nog steeds uitstekend. Het ziet er dan ook van binnen erg hoogwaardig uit.
war is peace, freedom is slavery, ignorance is strength
thnx! Nee, ik ga ze niet ophangen (NOG niet), en wel omdat ik even niet weet hoe ik die kabels het beste weg kan werken...quote:
Haol un tit oet!
< dit stukje webruimte is te huur >
Gewoon vogelzand erin gooien, is hardstikke droog. En anders nog even in de even zetten om het laatste vocht eruit te krijgen. Platiczakjes ed ga je horen trillen.quote:meendering schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:08:
Vind het laag nu een beetje zwaar ja, galmt ietjes door.
Iemand een goed idee om het erin te doen? Zo erin gooien vind ik een slecht idee....
Balonnetjes, zakjes oid...
quote:meendering schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:39:
Wie heeft er ervaringen met het vullen van speakers?
Mijn Mordaunt-short 906i's zijn voorzien van een vulopening.
Nu heb ik me laten vertellen dat je er zakjes zand oid in kan stoppen.
Dit zou een positief resultaat geven aan de klank van de speaker.
Bring it on!
Ik vond het volgende op de zeer gerenommeerde site "Kieskeurig.nl"
quote:M.b.t. het vullen van zand: de 906 zijn net als de 914 monitor afgeleide zuilspeakers d.w.z. boekenplankspeaker in een zuilkast. De bovenste helft is unitkast en de onderste helft is een loze ruimte welke je kan vullen met zand (deze twee ruimtes zijn gescheiden van elkaar met een tussenschot). Om de basweergave voller te laten worden kan je deze loze ruimte vullen met zand tot max. ? kilo (dit moet je zelf experimenteren) je begint met bv 2kg en zo verder tot het gewenste resultaat. Gebruik alleen vogelzand en niks anders! Voordeel van zand vullen: vollere bas, geen kastresonanties, stabieler ivm gewichttoename. Nadelen zijn er ook: bas wordt iets slomer (goed te horen bij bv jazz), middengebied kan iets verloren gaan. Let wel: zandvullen hoeft dus niet altijd een verbetering te zijn, soms is spelen met een lege kast aangenamer d.w.z. ligt aan muziekkeuze. Draai je veel beukmuziek als house rock/pop= vullen die hap. Bij klassiek, jazz, acoustische muziek= leeglaten die ruimte
quote:riesjdabietsj schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:06:
Kleine upgrade, het XBOX schild is binnen:
[Plaatjes]
Gaan we xboxen: turn the light into green
Gaan we film kijken: Lights off
Gaan we relaxen: turn the light into blue
Ofzoiets haha
Hey, zijn dat de Ikea Gronlo lampen met RGB-leds erin? Daar ben ik atm ook mee bezig, hoe stel jij de kleuren in want ik ben er flink over aan het brainstormen maar kom niet tot een goede oplossing lijkt het.
Mogelijkheden zijn bijvoorbeeld:
DMX512 maar dan zit je met extra kabels
IR misschien wel een goede oplossing maar wel steeds richten per lamp
RF misschien wat aan de dure kant
Want het ziet er natuurlijk wel super stoer uit!
Hymns of indigestible suppuration
uhm haha, wat zeg je allemaal?quote:r0nz0r schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:48:
[...]
Hey, zijn dat de Ikea Gronlo lampen met RGB-leds erin? Daar ben ik atm ook mee bezig, hoe stel jij de kleuren in want ik ben er flink over aan het brainstormen maar kom niet tot een goede oplossing lijkt het.
Mogelijkheden zijn bijvoorbeeld:
DMX512 maar dan zit je met extra kabels
IR misschien wel een goede oplossing maar wel steeds richten per lamp
RF misschien wat aan de dure kant
Want het ziet er natuurlijk wel super stoer uit!
Haol un tit oet!
Lees ff mijn postje erna voor de nuanceringquote:spatje schreef op zondag 17 september 2006 @ 01:30:
zo niet beter, apparatuur van tegenwoordig wil niet altijd zeggen dat het beter is dan dat van 10~20 jaar terug. Ligt er natuurlijk wel weer aan in welke prijsklasse je kijkt ofcourse.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Wel grote sub zeg, bijna groter dan je tv.
Weet iemand waar ik van die test-DVD's kan krijgen?
Dolby schijnt een paar in omloop te hebben, ruimtelijke effecten etc.
HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6600 - Mordaunt-Short 902i/905i/906i - REL Quake II
quote:riesjdabietsj schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:22:
[...]
uhm haha, wat zeg je allemaal?Ik stel ze handmatig in (afgaand op mn humeur
) Ze zin overigens van de blokker en je kunt ze afstellen met een simpele switch achterop de lamp
Lol, ik was er stiekem vanuitgegaan dat je ze zelf gemaakt hebt op basis van de Gronlo lamp van Ikea. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn, die switch is leuk maar beperkt natuurlijk flink in te gebruiken kleuren en helderheid.
Even voor de duidelijkheid ik heb dus twee "gewone" lampen gekocht waar ik RGB leds in ga zetten. Bedankt iig voor de snelle reply en sorry voor de aanname aan mijn kant
Hymns of indigestible suppuration
Zeer gerenommeerde is hier denk ik sarcastisch bedoeld? Het gros van de opmerkingen op die site getuigen van een compleet gebrek aan kennis. Jouw citaat is een positieve uitzonderingquote:Ik vond het volgende op de zeer gerenommeerde site "Kieskeurig.nl"
Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 18-09-2006 08:38 (9%)
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7
Reg. datum: 19 augustus 2002
Dali Concept sub, cherry? Plus bij passende Dali Concept zuilen.quote:
Reg. datum: 27 maart 2001
Kan niet anders, dat staat hier ookquote:baquelappe schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:58:
[...]
Dali Concept sub, cherry? Plus bij passende Dali Concept zuilen.
TomSwinnen wijzigde dit bericht 18-09-2006 16:53 (51%)
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Reg. datum: 04 april 2004
quote:TomSwinnen schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:52:
Hm, Dali Concept. Als ze even goed zijn als de Ikon, dan vrees ik voor een zeer zielloze speakerset![]()
Wat bedoel je met zielloos?
ik kan geen nieuwe fotos maken...dc is foetsie.
Dali: In Admiration of Music
Als fronts gebruik ik de Tannoy Fushion 2 luidsprekers, over streo geluid ben ik zeer tevreden. Maar bij films mis ik wel een hoop sub laag. In princiepe is het goed op te lossen met een simpele subwoofer, maar eigelijk zou ik een subwoofer willen hebben die ook erg musical is met de hoop dat het strereo geluid ook veel mooier wordt. Vandaar dat erg belangrijk vindt dat de subwoofer erg strak klinkt.
Spes
Tannoy fushion 2 zijn boekenplank luidsprekers die theoretiche tot 48Hz gaan, en me kamer is 5 x 2,55 x 2,45m.
De volgende subwoofer heb ik op me lijsje gezet.
Tannoy MX-Sub 10
Rel Quake 1
Klipsch KSW-10
TANNOY SATURN S-SUB 15
Ik zit vooral te twijfelen tussen de Klipsch en de Saturn, hebben jullie nog tips voor wanneer je subwoofers gaat beluisteren ?
Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury
Reg. datum: 16 september 2006
Met films is ie wel bruut dus je kan um dan ook uitzetten tijdens het luisteren van muziek
Speedskater 4 life
De Tannoy Saturn is een subwoofer die valt in de hogere prijs klasse van tannoy (tot zo ver de MX sub en me fushion 2 fronts) In de subwoofer zit een 15" driver die bij -6dB van 25 tot 120hz gaat, hij weegt zo 34kg en er zit een 200 watt rms versterk in. Het laats is wel erg overkill. Van de saturn is er ook een studio versie van genaamd Reveal SUB 15.
Ik ga nog proberen of ik meer er over op i-net kan vinden over deze sub.
Me budget wat ik er aan wilt besteden ligt rond de 300 euro. Maarja het wordt zowie zo veel beluisteren.
JC Ken wijzigde dit bericht 18-09-2006 21:26 (3%)
Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury
Bij RAF koopjeskelder staat ie voor 299 euro. De Klipsch heb je voor 199 euro. Nou niet echt prijzen waarbij je heel veel kunt verwachten van een sub.quote:JC Ken schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:26:
De Tannoy Saturn is een subwoofer die valt in de hogere prijs klasse van tannoy
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.