"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 23
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last
Nieuw Topic
Het was nogal een toestand, de 1 zei dat het wel paste op mijn speakers de ander weer niet.
Maar uit eindelijk is het allemaal goed gegaan.
Helaas wel 2 weken moeten wachten omdat het niet op voorraad was.
Mja ik moest ook zonodig 2 setjes hebben
Verder zien de stands er erg goed uit moet ik zeggen.
Je kan ook wel zienen voelen dat het kwaliteit is.
Maar dat mag ook wel voor die prijs.
De voet is lekker zwaar.
Netjes rubbertjes en spikes bij geleverd. (voor ieder wat wils)
Ik ben er in iedere geval blij mee.
Stand Alone Agent (GITS SAC)
Reg. datum: 20 september 2000
Reg. datum: 04 april 2004
Zo zijn de H/K speakers een stuk mooier. Maar waarom worden er spikes bij geleverd? Lijkt me niet dat die speakers onwijs resoneren?quote:TLM schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:34:
Dan zal ik even wat laten zien wat ik gekocht heb
[afbeelding]
Het was nogal een toestand, de 1 zei dat het wel paste op mijn speakers de ander weer niet.
Maar uit eindelijk is het allemaal goed gegaan.
Helaas wel 2 weken moeten wachten omdat het niet op voorraad was.
Mja ik moest ook zonodig 2 setjes hebben
Verder zien de stands er erg goed uit moet ik zeggen.
Je kan ook wel zienen voelen dat het kwaliteit is.
Maar dat mag ook wel voor die prijs.
De voet is lekker zwaar.
Netjes rubbertjes en spikes bij geleverd. (voor ieder wat wils)
Ik ben er in iedere geval blij mee.
Dali: In Admiration of Music
quote:Spacecowboy schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:05:
Mooie stands. Heb je een pci van hoe ze "in het wild" staan?
Euhm geloof het of niet.
Ik heb ze vast gekocht voor later.
Ik had nu een best leuke aanbieding voor 95 euro per paar. Dus ik kon ze gewoon niet laten staan voor dat geld. Toen ik mijn setje kocht waren ze nog 150 euro per paar.
quote:EurEx schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 18:06:
[...]
Zo zijn de H/K speakers een stuk mooier. Maar waarom worden er spikes bij geleverd? Lijkt me niet dat die speakers onwijs resoneren?
Zeker, die speakers komen zo echt meer tot hun recht.
Ik heb ze nu nog aan de muur hangen. Maar dat vind ik 3x niks.
En zo ver gaat mijn kennis over speakers en spikes niet
Stand Alone Agent (GITS SAC)
Harman/Kardon AVR240
Daar komen deze week nog deze bij (de zwarte):

Mordaunt Short Avant 906i
Bedoeling is om uit te bouwen naar 5.1 met de 905i center, 309i sub en twee 903i bipole speakers.
Devster wijzigde dit bericht 20-08-2006 21:59 (10%)
Reg. datum: 07 juli 2001
Ik heb sinds feb '06 een nieuw huisje samen met mijn vriendin. Na heel veel verbouwingen en eindelijk vakantie van mijn drukke baan kon ik weer eens wat aan mijn audio doen. Hier het resultaat...
Ik ben begonnen met het maken van een DJ meubel. Alle audio spullen lagen nog bij mijn ouders en die wilde ik nu toch echt wel in mijn eigen huis hebben, maar dan moet het wel netjes in een 'dj-booth'.
Na wat gezocht te hebben op het internet kwam ik een 2de hands meubel tegen van DJ furniture op marktplaats. Heel mooi en handig, maar de Technics zijn niet verzonken (wat ik altijd al wilde

uhmmm... Alle kabels zijn inmiddels vervangen door Ultra link kabels. Speakertjes moeten nog opgehangen worden.

Dit is de PC (soms met de laptop) waar alle mixen live worden opgenomen. Als je in het meubel kijkt zie je de externe geluidskaart. (vorige foto)
Wij hadden de smaak te pakken (geen geld meer voor echte meubels

Moet je dat oude meubel zien.

Nee dit is geen regen dit is stof....

Het resultaat! Met mijn nieuwe speakers

Nou dit kastje heeft dus een nieuw leven gevonden als keuken kastje

Let niet op de lelijke kringloop bank er komt een nieuwe lounge hoekbank!

De B&W CM1 als rears op Atacama stands.

Als je goed kijkt zie je dat ik gaten in de poten heb geboord om de kabels weg te werken. De buizen zijn hol van binnen dus zo kan je ze wegwerken. De kabels zijn te min voor de CM1's, maar die had ik al onder de vloer door gelegd vervangen gaat dus niet zo makkelijk.

Daar is het oude setje... in de slaapkamer. Nu kan ik ook harde politie DVD's
De center B&W CMC komt pas over 2 weken binnen die hadden ze niet op voorraad.
Alle specificaties....
Yamaha DSP-A2
Yamaha DVD-S796
Yamaha CDX-593
Yamaha TX-492
Ipods
Bekabeling
Van den Hul Optical
Van den Hul CS 122 Hybrid (speakers)
Ultra Link
Speakers
B&W CM serie (CM7 CMC CM1)
Atacama stands
Mijn plannen voor de toekomst zijn een mooie bank en een plat scherm. Daarna vervang ik mijn Yamaha setje. Als ik mijn center binnen heb post ik nog wel een paar foto's. Pfff ik denk dat ik nu maar ga slapen
Reg. datum: 11 februari 2001
Mooi setje hoor! Maar de AVR240 ziet er net iets anders uit:quote:Devster schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 23:11:
Sinds vorige week donderdag staat dit in onze huiskamer te pronken:
[afbeelding]
Harman/Kardon AVR240
Daar komen deze week nog deze bij (de zwarte):
[afbeelding]
Mordaunt Short Avant 906i
Bedoeling is om uit te bouwen naar 5.1 met de 905i center, 309i sub en twee 903i bipole speakers.

HK site
Reg. datum: 12 november 2000
Wat een super tv meubel, lastig om te maken? Ik ben al een tijdje opzoek naar zoiets, maar meubels in de winkel zijn óf net niet goed, óf simpel weg te duur. En ik weet niet of ik handig ben met hout, dus..quote:Mr.David schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 03:46:
......
Wij hadden de smaak te pakken (geen geld meer voor echte meubels) dus zijn we gelijk begonnen aan een audio meubel. Ik wilde een laag blok waar mijn 'setje' en center in zou passen. Weer 2 mdf platen gehaald en op elkaar gelijmd, zodat je een dikke plaar krijgt. duhhh....
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Het resultaat! Met mijn nieuwe speakersB&W CM7. Ik had 4X B&W 604 S2 en een LCR6 S2, maar die heb ik ingeruild voor deze. Alles voor de vrouw he
. Nee hoor die andere dingen waren gewoon te groot. Het lege vak in het midden is natuurlijk voor de center.
.......
Ziet er heeel erg mooi uit... precies zoals ik 't zou willen hebben, strak en mooi afgewerkt
In de winkel betaal je al gauw 230 euro voor (Ikea) Ik heb de handigheid wel (en anders heb ik wel hulp
Pauluz at ZaanZone.nl | Xbox Gamertag: Pauluzz |
quote:
Je hebt het meubelmaken wel te pakken. Mooi werk.
Ook een strakke setup. Heb je ook nog plannen voor een andere tv?
Die valt nu een beetje in het niet bij de rest van de setup.
...nu is nu ...en nu alweer voorbij... rimave.nl.
You took the bishop when the king was standing right in front of you.
Woon nu tijdelijk weer bij mijn ouders, dus mijn audio rack staat op zolder en mijn tvmeubel is met één extra laag verhoogt.. Gezien het feit dat het schuren en aflakken me te veel tijd kost, heb ik die laag maar gewoon onbewerkt gelaten..
quote:Mr.David schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 03:46:
Ik ben begonnen met het maken van een DJ meubel. Alle audio spullen lagen nog bij mijn ouders en die wilde ik nu toch echt wel in mijn eigen huis hebben, maar dan moet het wel netjes in een 'dj-booth'.![]()
Denk je wel goed om de hitte productie van je mengpaneel? Ofwel: zorg wel voor goed ventilatie, anders is hij binnen de kortste keren kapot
Verder wel netjes opgezet dat meubel.
't Enige dat ik altijd mis bij zulke meubels is een verzonken plint onder de meubel, zodat ik niet steeds met m'n voeten er tegenaan kom.
Om nooit te vergeten: Han = Merely/XceeD/Merely O-) :P
Foto gallery || Mijn avonturen in Zwitserland
quote:Mr.David schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 03:46:
Nou na een hele tijd niets meer gepost te hebben ga ik jullie een aantal updates geven...![]()
Wat een fucking mooie set en spullen
Ik ben jaloers.
[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]
quote:Pauluz schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:37:
Dat had ik nou precies ook..
Ziet er heeel erg mooi uit... precies zoals ik 't zou willen hebben, strak en mooi afgewerkt
In de winkel betaal je al gauw 230 euro voor (Ikea) Ik heb de handigheid wel (en anders heb ik wel hulp) dus ben erg benieuwd naar het aantal uren en kosten totaal
Bij de IKEA hebben ze dit niet. Dat meubel is te klein er passen geen audio componenten in. Ik ben er ook al 10x gewest tijdens de verbouwing. Ik kan zo een meubel gewoon niet vinden, dan dus maar zelf.
Het meubel had ik in 1 dag in elkaar incl. het ritje naar de bouwmarkt. Het is echt simpel, 2 mdf platen a 22mm gratis op maat LATEN zagen. Als je thuiskomt van de bouwmarkt schuren en op elkaar lijmen. Na 1,5 uur drogen in elkaar schroeven (en lijmen) en shroefgaten vullen. Het hele geval moet je dan helemaal glad schuren (klote werk). Als laatst grondverf en de hoogglans. Totaal 2 dagen. De kosten 2x 22mm mdf plaat ¤46,- houtlijm ¤7,95 6x pootje ¤18,- = ¤71,95 ex verf.
quote:rimave schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:48:
[...]
Je hebt het meubelmaken wel te pakken. Mooi werk.
Ook een strakke setup. Heb je ook nog plannen voor een andere tv?
Die valt nu een beetje in het niet bij de rest van de setup.
Ja ik wil nog een mooie plasma of LCD, maar daar moet ik nog mee wachten. Ik ben nu weer ff blut.
quote:momania schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:54:
[...]
Denk je wel goed om de hitte productie van je mengpaneel? Ofwel: zorg wel voor goed ventilatie, anders is hij binnen de kortste keren kapot
Verder wel netjes opgezet dat meubel.
't Enige dat ik altijd mis bij zulke meubels is een verzonken plint onder de meubel, zodat ik niet steeds met m'n voeten er tegenaan kom.
Er zitten gaten aan de achterkant van het meubel, maar er moeten inderdaad nog 2 fannetjes in. Er is daar genoeg frisse lucht te krijgen,omdat het meubel ongeveer 7cm van de muur staat door het cd rek iets wat uitsteekt. Anders zouden de cd spelers namenlijk teveel boven het mengpaneel hangen.
quote:Sjoewe schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:44:
[...]
Wat een fucking mooie set en spullen
Ik ben jaloers.
Op mijn tv in de slaapkamer zeker
Ik ben ook altijd jaloers als ik in dit topic kijk... zoveel mooie spullen
Reg. datum: 06 juli 2005
Nou na een hele tijd niets meer gepost te hebben ga ik jullie een aantal updates geven...
Speakers
Atacama stands
En ik vond onze vorige infinity's al te groot. Deze zijn gewoon BRUUT
SOEDARKMASTER wijzigde dit bericht 18-08-2006 12:12 (84%)
Waar zit volgens jou het verschil tussen de 600s2 en de CM serie. Is dit echt type afhankelijk? Of zijn er echt grote verschillen tussen de twee lijnen?quote:Mr.David schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 03:46:
Nou na een hele tijd niets meer gepost te hebben ga ik jullie een aantal updates geven...![]()
Ik heb sinds feb '06 een nieuw huisje samen met mijn vriendin. Na heel veel verbouwingen en eindelijk vakantie van mijn drukke baan kon ik weer eens wat aan mijn audio doen. Hier het resultaat...![]()
Ik ben begonnen met het maken van een DJ meubel. Alle audio spullen lagen nog bij mijn ouders en die wilde ik nu toch echt wel in mijn eigen huis hebben, maar dan moet het wel netjes in een 'dj-booth'.![]()
Na wat gezocht te hebben op het internet kwam ik een 2de hands meubel tegen van DJ furniture op marktplaats. Heel mooi en handig, maar de Technics zijn niet verzonken (wat ik altijd al wilde) en er is geen ruimte voor cd spelers...
Samen met mijn vriendin ben ik aan de slag gegaan en dit is het resultaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
uhmmm... Alle kabels zijn inmiddels vervangen door Ultra link kabels. Speakertjes moeten nog opgehangen worden.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is de PC (soms met de laptop) waar alle mixen live worden opgenomen. Als je in het meubel kijkt zie je de externe geluidskaart. (vorige foto)
Wij hadden de smaak te pakken (geen geld meer voor echte meubels) dus zijn we gelijk begonnen aan een audio meubel. Ik wilde een laag blok waar mijn 'setje' en center in zou passen. Weer 2 mdf platen gehaald en op elkaar gelijmd, zodat je een dikke plaar krijgt. duhhh....
![]()
[afbeelding]
Moet je dat oude meubel zien.(waar de tv op staat)
[afbeelding]
[afbeelding]
Het resultaat! Met mijn nieuwe speakersB&W CM7. Ik had 4X B&W 604 S2 en een LCR6 S2, maar die heb ik ingeruild voor deze. Alles voor de vrouw he
. Nee hoor die andere dingen waren gewoon te groot. Het lege vak in het midden is natuurlijk voor de center.
[afbeelding]
Nou dit kastje heeft dus een nieuw leven gevonden als keuken kastje![]()
[afbeelding]
Let niet op de lelijke kringloop bank er komt een nieuwe lounge hoekbank!
[afbeelding]
De B&W CM1 als rears op Atacama stands.![]()
[afbeelding]
Als je goed kijkt zie je dat ik gaten in de poten heb geboord om de kabels weg te werken. De buizen zijn hol van binnen dus zo kan je ze wegwerken. De kabels zijn te min voor de CM1's, maar die had ik al onder de vloer door gelegd vervangen gaat dus niet zo makkelijk.
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Daar is het oude setje... in de slaapkamer. Nu kan ik ook harde politie DVD'svanuit mijn luie bed bekijken.
De center B&W CMC komt pas over 2 weken binnen die hadden ze niet op voorraad.
Alle specificaties....
Yamaha DSP-A2
Yamaha DVD-S796
Yamaha CDX-593
Yamaha TX-492
Ipods
Bekabeling
Van den Hul Optical
Van den Hul CS 122 Hybrid (speakers)
Ultra Link
Speakers
Atacama stands
Mijn plannen voor de toekomst zijn een mooie bank en een plat scherm. Daarna vervang ik mijn Yamaha setje. Als ik mijn center binnen heb post ik nog wel een paar foto's. Pfff ik denk dat ik nu maar ga slapen
Ook leuk: www.djchapeau.com
Ik heb ze eigenlijk nooit in dezelfde ruimte met dezelfde kabels vergeleken, maar wat ik zo hoor is dat de CM serie wat meer open geluid heeft. Hij is beter in het hoog en mid en daardoor hoor je meer detail. Het lijkt of mijn 604en altijd nog in een laagje plastic zaten verpakt, maar dan moet ik wel zeggen dat ik ook kabels heb vervangen. Je moet het gewoon een x met je eigen oren horen...quote:jappo112 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:31:
[...]
Waar zit volgens jou het verschil tussen de 600s2 en de CM serie. Is dit echt type afhankelijk? Of zijn er echt grote verschillen tussen de twee lijnen?
Mijn stiekeme trots:

Ja, koptelefoons.
Source:
NAD C521i als transport voor een gemodde Zhaolu 1.3.
Versterkers:
Eddie Current EC-01 voor de Beyer
Mapletree Ear+ HD voor de Grado
Koptelefoons:
Grado RS-1
Beyer Dynamic DT770/250
Rik
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
The bigger the miracle the smaller the audience
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7
Reg. datum: 12 juli 2002
quote:meendering schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:04:
Eind van deze maand ga ik op zoek naar een setje speakers.
Denk dat ik de oude speakers meeneem en ter plaatse even laat aansluiten, zo kan ik de klanken van speakers vergelijken.
Ik heb een oog op Wharfedale Diamond 8/9 speakers.
Ik vraag me af of die Diamond 8 en 9 serie veel verschillen qua klank.
Ik heb namelijk 2 Diamond 8.4 zuilen maar moet er nog een keer een center bij hebben. Nu wordt de diamond 8 center niet meer gemaakt maar die van de 9 serie wel. Ik vraag me dus af of het geluid een beetje gelijk aan elkaar blijft.
Jammer genoeg zijn er geen winkels meer die veel Wharfedale spul hebben staan, niet hier in de buurt (overijssel) in ieder geval
quote:DeeD2k2 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:33:
Leuk om te zien dat ook hier gebruikers ronddwalen die hoofdtelefoongebruik (erg) serieus nemen. Mooie verzameling digitalmind!
Ik ben nu iets meer dan een jaar bezig met het zoeken naar de juiste hoofdtelefoon voor mij, en denk dat ik hem met de RS-1 heb gevonden. Ik was oorspronkelijk op zoek naar een RS-2, maar die kon ik niet makkelijk in goede staat vinden, en toen besloot ik maar om het budget overboord te gooien en toch voor de RS-1 te gaan. Zeer energiek geluid dat erg gedetaileerd is, gewoon een enorm leuk geluid waar je niet stil bij kan zitten. Soms na een paar uur wat vermoeiend, maar dat mag voor mij de pret niet drukken. Zeker in combinatie met de Mapletree is het een erg goede setup waar ik vooral oudere rock op luister.
De DT770/250 en EC-01 is vooral voor electronica bedoeld. Enorme bass (qua volume en extensie) en sprankelend hoog. Het middengebied is terughoudend wat juist goed uitkomt voor elektronische muziek. Wel is de EC-01 erg krachtig, eigenlijk te krachtig voor de 250ohm versie DT770 die ik heb. Mijn standaard volume is slechts 2/20, en ik luister niet bepaald zachtjes. Ik ben dan ook opzoek naar een oude 600ohm versie om wat meer controle over het volume te hebben.
Qua verzameling is het niet zo veel meer... een maand geleden had ik ook nog een Grado SR-325i, een Sennheiser HD-580, een Audio Technica A700, en nog een Firestone versterker en Firestone USB dac.
Wel denk ik er nog over om een draaitafel toe te voegen en een betere cd speler, maar voorlopig ben ik wel tevreden. Tuurlijk, als ik ooit een Grado PS-1, HP-1, of HP-2 tegenkom en ik kan hem dan ook nog betalen (voorlopig niet, de huidige marktwaarde voor die drie is ongeveer $1300), dan zal de RS-1 wel vervangen worden.
Voor het geld is deze setup qua geluidskwaliteit niet te vergelijken met een speaker setup die hetzelfde zou moeten kosten. Wel zit je natuurlijk met een hoofdtelefoon op je hoofd en is soundstage nooit zo indrukwekkend als met speakers, maar de voordelen waren voor mij groot genoeg om het bij hoofdtelefoons te houden.
digitalmind wijzigde dit bericht 18-08-2006 20:57 (13%)
Rik
Ook ik ben afgelopen week even aan het klussen geweest.
Heb voor mn HT versterker een bak gemaakt, wou eerst een heel meubel maken, maar dat was me ietsje teveel werk en heb er helaas niet de ruimte voor.
Dus heb ik een kist gemaakt van 22m MDF (hxbxd) 30 x 48 x 48 cm
Geverft in de kleur kiezel.
Ziet hieronder het resultaat:

Hij staat naast mn tv meubel. Daar was geen ruimte meer, wil er binnenkort een center speaker inparkeren.
HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6600 - Mordaunt-Short 902i/905i/906i - REL Quake II
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.