Hoofdcategorieën
Topicacties

De Blob - downloadbare 3D studentengame

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic
houd van de zware metalen
Reg. datum: 06 juni 2006

als ik sommige spellen zie van proffesionele games makers, dan is dit soms zelfs beter dan dat van hen, en dat meen ik dus echt petje af, je hebt een heel klein beetje negatieve kritiek, moest het opgelost geraken zou het echt tof zijn, maar voor de rest is het nu ook al goed gemaakt

Reg. datum: 03 januari 2003

Echt een goed spel wat volgens mij uitstekend aansluit bij het gestelde doel.

Heb er even mee gespeeld, besturing met de muis is inderdaad niet geweldig maar met een trackball moet dit top zijn lijkt me. Voor de rest liep het gewoon vlekkeloos en vondt het er erg netjes uitzien :)

Niet echt een verslavend spel, maar dat lijkt mij ook niet echt de bedoeling aangezien het voor in info-zuilen is.

Als ik jullie leraar was kregen jullie hier een beste partij studiepunten voor ;)

Cambridge Audio :)

Zend Certified Engineer
Reg. datum: 19 augustus 2003

quote:
Not Pingu schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:00:
offtopic:
@Oogst, ik wil zelf ook GMT gaan doen aan de UU. Met wat voor achtergrond ben jij daaraan begonnen, technisch/wiskundig? Ik ben nl. ontzettend slecht in wiskunde en ik vrees dat het niveau van de opleiding me te boven zal gaan.
Ik doe GMT (Grafimedia Technologie, ik denk dat je dat bedoeld) op de Hogeschool Rotterdam en wiskunde is echt geen vereiste voor wat ik heb moeten doen; Wel is het handig om programmeertalen snel onder te knie te kunnen krijgen...

Ik had eerst beter even kunnen kijken of het wel de GMT was die ik doe ;) nm...

En zoals hierboven: Deze game doet zeker niet onder aan vele andere budget games die je in de winkel vindt! Super!

D4V3 wijzigde dit bericht 30-06-2006 23:24 (15%)

Reg. datum: 22 oktober 2000

quote:
offtopic:
@Oogst, ik wil zelf ook GMT gaan doen aan de UU. Met wat voor achtergrond ben jij daaraan begonnen, technisch/wiskundig? Ik ben nl. ontzettend slecht in wiskunde en ik vrees dat het niveau van de opleiding me te boven zal gaan.
offtopic:
Ik vind zelf de vereiste hoeveelheid wiskunde redelijk meevallen, maar ik weet natuurlijk niet wat voor achtergrond je precies hebt. Joost en ik hebben allebei in ieder geval de bachelor Informatica aan de UU gedaan voordat we aan GMT begonnen. Ik geloof overigens dat ze volgend studiejaar een 'opfrisvak' invoeren om de wiskundekennis wat bij te spijkeren. Check anders ook de website eens op http://www.give.nl/education/master_program/admission.html

Reg. datum: 07 november 2005

Ik heb het even gespeeld, thumbs up! :) Echt mooi werk _/-\o_

Leuke sfeer, leuke kleurtjes, muziek is ook leuk. Besturing is even wennen en je snelheid regelen is ook niet makkelijk, maar het is zeker origineel en in dat opzicht ook een gokje denk ik of dat goed zou uitpakken. Al met al een grappig idee, alhoewel die Blob niet echt heen wil waar ik hem naartoe stuur >:)

Blob cola ook leuk verzonnen :P

sar·cas·me (het ~)
1. bittere, bijtende spot

Vliegt rechtsom...
Reg. datum: 15 juni 2004

Met een trackball moet dit geniaal zijn :D Ik zie idd al voor me dat dit gewoon op kioskdingen neergezet wordt, ik denk dat het wel aanslaat hoewel een megawup misschien beter was geweest ;)

Izze Zimpell
Reg. datum: 15 september 2000

blob zit vast in een hek :P
Plaatje op imageshack (popups!)

edit: kan dus met geen mogelijk verder, behalve opnieuw het spel opstarten
verder erg cool idee en uitvoering

PipoDeClown wijzigde dit bericht 01-07-2006 10:27 (26%)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Reg. datum: 22 januari 2004

Ben er ook zéér over te spreken. Besturing is niet al te goed voor men muisarm maar kan er voor een kwartiertje nog wel mee door. Concept is origineel en leuk, de uitwerking is zowel grafisch als qua gameplay super... Heel netjes. :)

Leuke shader heeft dat mormeltje trouwens. :)

houd van de zware metalen
Reg. datum: 06 juni 2006

wat is een trackball eigenlijk?

Where are you?
Reg. datum: 11 november 2002

quote:
Fr!st! schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 08:31:
wat is een trackball eigenlijk?

Anders ben je niet lui en gebruik je google ?

http://images.google.nl/i...oeken&sa=N&tab=wi

Ontopic:

Leuke game met psycho kleuren :D. Miss ook leuk voor de kids ?

Notna wijzigde dit bericht 01-07-2006 08:36 (15%)

|| Specs PC ||
EOS 40D + Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Macro + Sigma 17-70/2.8-4.5 + 4Gb Sandisk Extreme IV+2 Gb Steno Pro II CF

Cellograficus met rode cap

Bedankt allemaal voor het spelen en voor de complimenten! :>

En dan doe ik nu lekker een hele lange post om op al jullie reacties te reageren. :P
quote:
Fire69 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:22:
...
Hoe moet je't eigenlijk stoppen? Als ik Esc druk, komt er wel Quit en Continue, maar daar kan ik dus niks meer... Gewoon Alt-F4 gedaan dan maar. :?
Dat is inderdaad stukken minder duidelijk met de muis dan met de trackbal. Die twee grote knoppen onderin beeld, daar klik je op door gewoon de linker en rechter muisknop in te drukken. Er is geen cursor, omdat er twee knoppen op het scherm zijn en twee op je muis. Met onze trackball was dat een stuk duidelijker, maar ik denk dat er idd eigenlijk een cursor had moeten zijn ja, voor duidelijk.
quote:
Fr!st! schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:19:
leuk om te spelen voor 5 minuten
het spijtige vind ik dat je met je pijltjestoetsen geen snelheid kan maken, het is nl nogal intensief om met je muis constant heen en weer teschuiven
...
Pijltjestoetsen? Zitten die er nog in... :X Nee, ik probeer net nog even en ze zijn er gelukkig inderdaad allang uitgesloopt. De game is echt bedoeld voor muis/trackball, want met de pijltjestoetsen is er geen verschil tussen een snelle en een langzame beweging.
quote:
Doominator schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:25:
Veel invloed van Katamari Damacy ?
We weten dat het er op lijkt en het heeft vast geholpen bij het idee, maar we hebben het nergens bewust als invloed gebruikt. We hadden het eigenlijk willen spelen om te kijken of er nog voor ons nuttige ideeën inzaten, maar niemand bleek hem te hebben.
quote:
D4V3 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:25:
...
- Enkele bugs in het spel waardoor je vast komt te zitten (als je met de verkeerde kleur te dik in het gebouw komt waar zo'n inkeping in zit kan je er niet meer uit bijv).
Dit is idd het grootste probleem van onze game, want soms kun je ook echt niet meer wegkomen. Dit komt doordat de game physics-based is en dan is het bijzonder lastig om over dit soort dingen controle te houden. Veel risicoplekjes hebben we hierom ook al afgesloten, maar mensen komen nog steeds wel eens vast te zitten. Erg jammer.
quote:
Ik dacht even dat je een echte bug had gevonden, maar gelukkig had je alleen maar ontdekt dat de bal geen collisions heeft op zijn schoenen. :+
quote:
...
offtopic:
Ik zie dat je nu "Communicatiesystemen" studeert? Dat zegt me helemaal niks namelijk, dus aan de hand daarvan kan ik je geen antwoord geven. :? Nou ja, in elk geval: GMT bevat best veel wiskunde ja, maar ook genoeg vakken met weinig wiskunde. We hebben op het moment heel veel instromers uit verschillende HBO's rondlopen en die hebben het wel zwaar met de wiskunde. Echter, met andere vakken gaan die goed mee en zoals Olaf/Networx al zei: er komt snel een extra vak aan om de wiskunde van HBO-ers bij te spijkeren, dus dan moet het wat dat betreft wel te doen zijn. Wiskunde bij ons is overigens vooral lineaire algebra (voor graphics), integreren (ook voor graphics) en complexiteitsbewijzen (voor algoritmiek).
quote:
Egootje schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 03:49:
...
Besturing is niet al te goed voor men muisarm maar kan er voor een kwartiertje nog wel mee door.
...
Eigenlijk is de besturing juist heel goed voor mensen met een muisarm, want je moet de game spelen met grote bewegingen. Voor goede gameplay moet je een stuk bureau vrijmaken en dan lekker zwiepen met die muis. Mensen zijn dat niet gewend en zetten in games altijd de sensitivity op zijn hoogst, zodat de bewegingen minimaal worden. En dat is dus juist slecht voor RSI, telkens dezelfde hele kleine bewegingen. Dan is een keer een game met grote bewegingen spelen eigenlijk veel beter. :)
quote:
Notna schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 08:35:
...
Leuke game met psycho kleuren :D. Miss ook leuk voor de kids ?
De game slaat inderdaad vooral aan bij kids. Mijn neefje en nichtje van 2 en 4 zijn helemaal hooked. 8)

Oogst wijzigde dit bericht 01-07-2006 09:50 (4%)

www.oogst3d.net: mijn portfolio
Ronimo Games: mijn gamebedrijf
Swords & Soldiers: onze eerste Wii game

NoizyCows member
Reg. datum: 17 september 2004

Het is wel grappig maar toen ik bij het station was kwam ik vast te zitten :|
wel lachen om al die gebouwen en auto's, treinen te verven :P
This place is GoT-like!!!
Reg. datum: 23 februari 2000

Serieus, erg goed werk voor een schoolprojectje :D Ik vond hem leuk om te spelen, het ziet er grappig uit iig, veel leuke kleurtjes en gewoon simpel vermaak. Trackball is wel duidelijk een pre maar dat vergeef ik jullie.

Met nog een middag werk durf ik te zeggen dat als je het spel zou verkopen je er winst op zou maken ;)
Ik was iig blij verrast.

IceStorm wijzigde dit bericht 01-07-2006 12:21 (4%)

Reg. datum: 18 november 2005

erg leuk spel, leuk gemaakt.

ben een plek tegengekomen waar ik vast kwam te zitten met me handje :P

Leegte

Reg. datum: 24 maart 2002

Ik vindt het ook een mooie game, jullie zijn alleen vergeten dat het gebouw van de Rabobank naast het "spiegelgebouw" nu word afgebroken en daar een nieuwe toren komt (ietsje minder hoog dan de Dom. Misschien is het leuk om die ook mee te nemen in de game?

Of je wel of niet goed bent in bier drinken maakt niet uit het is altijd leuk!

Reg. datum: 19 september 2005

Lees de faq nog eens goed en dan met name het stukje over het overbodig vermelden van downloadsnelheden ;)

Crash wijzigde dit bericht 01-07-2006 13:50 (68%)

Savatar

Briljant! Wel is het (met muis) onmogelijk om sommige gebouwen te verven. Het is me maar bij 2 of zo gelukt aan de overkant van het station... Maar dat zal wel een kwestie van oefenen zijn :)

GoT Sequence3 I + II | Zou graag eens instant-graphic-designer willen testen...

MacBláát

Whaha, niet allene je neefje van 2 en 4 zijn hooked aan de game. Ik ook! _/-\o_ Echt briljant stukje werk dat jullie daar hebben geleverd. Jammer genoeg is Utrecht niet zo erg herkenbaar voor mij (kom uit het Oosten van het land), maar de dingen die ik wel ken, spatten eruit. Ook leuk is het oog voor detail. De iBlob bijvoorbeeld, en die wandelende poppetjes die hun eigen looks hebben.

Edit
Alleen kwam nogal wat vaak van deze foutjes tegen...

me_mrtn wijzigde dit bericht 01-07-2006 15:14 (22%)
Reden: Toevoeging van plaatje

PSN: memrtn

Reg. datum: 21 augustus 2004

hehe, dit spel loopt zelfs smooth op een GeForce2 mx 100/200, respect daarvoor. Ik ken genoeg spellen die minder soepel lopen en er toch veel minder uitzien dan dit spel :)

Alleen werd ik gepakt door zo een inkt agent :(

hallo

Genius Or Madman?.. You Decide

Zijn er nog andere manieren om kleiner te worden, dan door water blijven rollen of grote gebouwen te verven?
Ik heb al een paar keer gehad dat ik klem kwam te zitten in smalle straatjes... en echt NIET meer weg kon.. had ik bijna alle targets geverfd.. zat ik vast :/ moest ik stoppen :/
Das dan weer jammer.. maar het blijft wel een meesterlijk spel zeg :D

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...

Leuk spel man, ik heb het nou een tijdje gespeeld, er zitten echt leuke dingen in en sommige muntjes zijn erg goed verstopt (lees moeilijk te bereiken plaatsen) _/-\o_

Wat ik wel vreemd vond was dat ik om de +/- 5 minuten ergens 'gewarpt' werd.
Ik was dan gewoon bezig en werd opeens ergens anders gedropt.
De laatste keer werd ik buiten utrecht gedropt, en toen kon ik helemaal niks meer doen. (behalve afsluiten)

MacBláát

Whaza, de mrtn strikes again. Nu op naar de 50/50 muntjes! :*)

me_mrtn wijzigde dit bericht 01-07-2006 16:20 (11%)

PSN: memrtn

Genius Or Madman?.. You Decide

K heb net ook alle hoofdgebouwen gekleurd.. en ook bijna alle andere dingen :D
En ik had 31 muntjes... toen was ik het zat en ging ik wat anders doen :P Jammer dat je niet kunt saven...

Deze vond ik trowens wel meesterlijk:
http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/Zooi/thumb_blob01.jpg
Dat logo!! :D _O_

Ook de iBlob vind ik wel stoer :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...

Void()
Reg. datum: 19 september 2002

Veel plezier verder met een top-baan bij nintendo :D

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Apple!
Reg. datum: 17 januari 2006

ik zat vast in het water en ik moest nog één target :'( :z

aerofreak wijzigde dit bericht 01-07-2006 19:08 (9%)

Everything was going great, until I ran out of airspeed, altitude and ideas at the same time.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: