Gathering of Tweakers

Quicksearch
hey there =]

Ik vind ook dat er nu veel te veel wildgroei is van topics, nu kan elke malloot z'n eigen topic openen genaamd: ik wil waterkoeling - waar te beginnen.
quote:
- Was een vraag vroeger te simpel om in een appart topic te plaatsen dan is daar nu simpelweg geen ruimte meer voor, er moet gewoon beter gezocht worden.
maar nu lezen mensen dus echt helemaal niet meer voordat ze gaan roepen. vroeger kon je tenminste nog wijzen naar de TS voor info, maar nu? Dan mag je het hele verhaal van voor af aan weer gaan uitleggen, soms doe ik het met plezier maar nu vind ik het vreselijk irritant al die 'onzin' threads', tis gewoon forum vervuiling.

Terryb47 wijzigde dit bericht 28-07-2007 10:17 (37%)

Wat mot je?!?

quote:
Terryb47 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:12:
Ik vind ook dat er nu veel te veel wildgroei is van topics, nu kan elke malloot z'n eigen topic openen genaamd: ik wil waterkoeling - waar te beginnen.

[...]

maar nu lezen mensen dus echt helemaal niet meer voordat ze gaan roepen. vroeger kon je tenminste nog wijzen naar de TS voor info, maar nu? Dan mag je het hele verhaal van voor af aan weer gaan uitleggen, soms doe ik het met plezier maar nu vind ik het vreselijk irritant al die 'onzin' threads', tis gewoon forum vervuiling.
Idd, en tegelijker tijd daalt het niveau ook enorm hierdoor...
[Zelf in te vullen]

Nu na enkele weken met het nieuwe beleid geleefd te hebben wil ik toch weer even een opmerking maken. Het gaat weer over het grote WC-topic

Ik ben er nog niet over te spreken eerlijk gezegd :X Ik mis opeens een hoop users die niet meer/een stuk minder posten zoals Ixl85, Roamer, Vandread, Pilske, Bulls enz. Ook zijn er opeens een hoop topics waar absoluut geen research wordt gedaan, het niveau laag is en zo maar wat wordt geroepen. Een paar aanhalingen

Check my WC

HELPPPP welke WC blokjes

Alleen die titel al :X Ook heel weinig research gedaan en wij moeten alles maar voorkouwen.

[Waterkoeling] Nieuw Budget ¤250,-

Opzich een goed topic maar wordt van alle kanten gekaapt.

''Vroeger'' in het grote WC topic had je ook van dit soort lijstjes maar daar deed men iig research en waren het over het algemeen kleine veranderingen die wij suggereerden (goed gespeld?). Nu moeten we opeens de hele set aanpassen. Dan kunnen we beter een BBG maken en ze daar naar door verwijzen.

Over the top WC voor CiP

Een goed topic maar krijgt weinig respons. In het grote waterkoelingstopic zouden de WC-geleerden hier allemaal al lang hebben gereageerd.

wil T-line maar hoe moet ik hem afdichten?

Een kleine vraag welke makkelijk beantwoord zou kunnen worden in een topic. Maar nu is het weer een nieuw topic waar ook mensen reageren die absoluut nog nooit gehoord hebben van een T-line laat staan wat het nut ervan is.

[WC] Schroefdraad kapot

Weer hetzelfde verhaal. Weer een topic voor een vraag die zo beantwoord kan worden. In dit geval is ie wel goed beantwoord maar er zijn genoeg voorbeelden waarin dit niet het geval is.

Blijvende luchtbellen stroom in nieuwe setup

Weer hetzelfde verhaal

Dit zijn enkel nog maar de topics die op dit moment in de lijst staan. Ik vind het jammer dat mensen die wel hun best doen minder goed worden geholpen en dat de mensen die absoluut nergens naar kijken ook maar rukraak (slecht) advies krijgen omdat de users met verstand ervan die de moeite nemen om te reageren door de slechte SP (begrijpelijk maar jammer voor de TS).

Gelukkig zijn er nog een paar users die wel hun best doen en ook zijn er nog steeds users met verstand ervan die goed reageren (Ramius, Vandread) maar het is een heel stuk minder.

T.b.v. het niveau,de gezelligheid en de leuke discussies zou ik dus weer een aanvraag willen indienen voor een centraal topic. Ik ben ongetwijfeld niet de enige hier. Een andere optie zou zijn om samen met wat andere users idd. een Best Buy Guide op te stellen en mensen daar maar naar te verwijzen.
Wat mot je?!?

+1

Prima onderbouwd zo,

Eerder werd er ook strenger gemod...
Toen gingen er topics dicht om soms kleine dingen.

Maak dingen sticky of een groot centraal topic.
De belangrijke dingen worden nu onderdrukt door de wat mindere topics.
Het topic bv van de shops is zon topic waar niet veel gepost wordt, maar dit is wel een handig topic voor mensen die net komen kijken. En die gaan dit topic niet vinden als ie ergens onderaan bungelt.

Het is iig op deze manier stuk minder...
Wordt inderdaad tijd dat er wat aan gedaan wordt.

Ramius23 wijzigde dit bericht 20-08-2007 09:53 (99%)

Panta Rhei
Reg. datum: 29 januari 2006

Tja, ik kan niet anders dan het met bovenstaande eensch zijn. In de andere subfora is gebleken dat de nieuwe opzet prima werkt (iig de subfora die ik regelmatig bezoek), maar hier mist er toch iets. Ik wil niet direct aangeven dat het terug moet naar de oude situatie, maar wellicht kan het nog anders. Het werken met Sticky's lijkt mij al een goede. Verder wellicht een herintegratie met DOC, maar dan een verdere subverdeling in lucht-, water-, subzerokoeling oid.

Alea iacta est

[Zelf in te vullen]

TCA en DOC gescheiden werkt wel goed vind ik :) Dat hoeft niet te veranderen maar gewoon een centraal topic, een sticky of zoiets. Als je kijkt naar ''Het grote welke voeding heb ik nodig? topic'' zie je ook dat er een paar users zitten met verstand van zaken. De rest van de users weten dit en posten hun vraag. Ze weten ook dat die users met verstand niet 24/7 online zijn en wachten gewoon netjes op antwoord welke ze dan ook altijd krijgen. Heel goed geregeld IMO en zo zou het ook kunnen zijn bij een waterkoeltopic :)

Het andere idee van een BBG voor waterkoeling lijkt me ook nog geen slecht plan. Als er een paar users zijn die hier wat tijd aan willen besteden komen we een heel eind :) Je kan bijvoorbeeld gewoon een sticky maken met daarin een lijst met wat goede blokjes zijn op dit moment. Ik weet dat er enkele users waaronder ikzelf die vaak op XS kijken. Deze users houden vaak de ontwikkelingen wel in de gaten. Als er dan weer een ander blokje beter is kunnen we dit aanpassen en zo de guide up-to-date houden. Je kan er dan een reden bijzetten waarom deze beter is dan de ander en je kan er een topic bij openen waar de users kunnen discusieëren of ie wel echt beter is enz :)

Mogelijkheden genoeg maar liever niet zoals het nu gaat :X
Panta Rhei
Reg. datum: 29 januari 2006

BBG lijkt een aardige optie, maar vergis je niet in de hoeveelheid werk die er in gaat zitten. De ontwikkelingen in WC land gaan misschien niet heel hard, maar er dient wel rekening gehouden te worden met alle verschillende systemen (CPU's, graka's, enz.). Toch lijkt het me geen slecht plan om op die manier een hoop 'eenvoudige' startersvragen af te vangen.

Alea iacta est

[Zelf in te vullen]

Dat is zeker waar. Echter moet het met een paar users toch te doen zijn :) Ik ben zelf wel bereid om me hiervoor in te zetten. Ik denk ook dat Ixl85,Roamor en Ramius ook wel willen meehelpen en mss jij ook?

Klein voorbeeldje:

CPU blok:
-D-tek Fuzion. Geschikt voor Socket X,Y en Z.
-Alternatief: Swiftech Apogee of Storm.
-Reden: Goed ontwerp en vaak net iets beter dan de ander omdat... enz.
-Afbeelding en pricewatchlink

Als we deze dan om de 2 week bijvoorbeeld eens updaten als er dan weer iets nieuws is. En andere dingen zoals slangen,koppelingen ed. hoef je natuurlijk maar 1 keer te doen. Hooguit een merk als Masterclear toevoegen als alternatief voor Tygon ed.

Als het er eenmaal is valt het wel mee dus. Maar dit is maar een idee natuurlijk.
-=PLACEBO=-

Maar had je dan een BBG willen zien die wordt opgenomen in het ervaringentopic? Dat lijkt mij eigenlijk het beste, ivm met verwijzingen etc. Zodra we bij het volgende deeltje zijn aangekomen, wil ik de aanpassingen eventueel wel bijhouden in de TS. De TS moet sowieso weer eens op de schop, want sommige dingen zijn erg gedateerd. ;)

Om dubbel werk te voorkomen, kun je je bijvoorbeeld richten op de ontwikkelingen in pompjes of CPU blocks, en dat samen te voegen met andere ervaringen om zo tot een complete set te kunnen komen. Ik zie dat wel zitten.

Roamor wijzigde dit bericht 20-08-2007 12:59 (25%)

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

[Zelf in te vullen]

Wat jij voorstelt lijkt me een heel goed plan :) De andere gebruikers moeten dan natuurlijk wel weten dat er dan zoiets inzit dus een kleine mededeling ergens zou wel fijn zijn dan. Maar dat is een zorg voor later dan.

Ik zal zo ff een TCA mod PM'en om hem even te vragen wat hij van ons idee vindt. Dan zouden we daarna eventueel concrete plannen kunnen maken.

Edit: Apen-nootjes ge'PM'ed:
quote:
Zelf sta ik hier natuurlijk niet on-welwillend tegenover ;) Ik zal Twynn ook eens erop wijzen :)

TEAMIKKE wijzigde dit bericht 20-08-2007 16:13 (16%)

[Zelf in te vullen]

Voor de duidelijkheid: Dat was dus het antwoord van Apen-Nootjes :P Het wachten is dus even op de mods :)
Ik heb een vraagje:

ik kan in het geheel van TCA geen underclock-verzameltopic vinden. Kijk ik heel erg met mijn neus of is het toegestaan om eens een mooie TS te maken over underclocking om daar wat te discussieren en ervaringen uit te wisselen? Zo'n topic zal wel een klein beetje uit de toon vallen met het geheel gezien ik voornamelijk veel succes heb gehad met underclocking in laptops, en het daar ook het nuttigste is. Is TCA hier de juiste plaats voor?

Wat? Taboe?

-=PLACEBO=-

Met name de laptops zijn daarin wel vertegenwoordigd: Centrino ondervolt topic!.

En volgens mij hoort het zeker wel in TCA thuis, aangezien het ook spelen is met de limieten van je hardware. Tweaking dus. :)

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

Acties: [view][quote]

Door: Twynn Moderator DOC/TCA
Even een appart topic over de hele discussie mbt waterkoelingsvragen : Waterkoelingstopics - Hoe gaan we ermee om?

Daar willen we proberen een nieuwe invulling te geven en hiermee de bezwaren uit de weg te ruimen :)

Wat mot je?!?

Goed dat er zon topic is, want meeste "vaste" mensen vinden zoals het nu is niet helemaal je van het...

Mn mening gegeven!
quote:
Roamor schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 07:47:
Met name de laptops zijn daarin wel vertegenwoordigd: Centrino ondervolt topic!.

En volgens mij hoort het zeker wel in TCA thuis, aangezien het ook spelen is met de limieten van je hardware. Tweaking dus. :)
Goh, die is ook al een paar weekjes oud. Centrino Hardware Control (tegenwoordig Notebook Hardware Control) werkt al niet meer met core 2 duo en er zitten nog onvolledigheden in andere software. Nog even wachten dus, dan zal dat topic wel weer vlam vatten. Bedankt voor het wijzen op dat topic :)

Wat? Taboe?

Bij gebrek aan beter.

Ik ben het met kikke eens.

- men doet weinig research op de kleine topics
- de mensen waar men van kan leren reageren bijna niet meer
- door all kleine topic zijn de grote topics niet eens meer terug te vinden

Het liefst zie ik de grote "verzamel" topics weer in gebruik waar je snel antwoord hebt, wordt gecorrigeerd op de regels & en het nodige leert.

Lid van GTS
Uitgebreide spec's

[Zelf in te vullen]

quote:
Zygivt schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:54:
Ik ben het met kikke eens.

- men doet weinig research op de kleine topics
- de mensen waar men van kan leren reageren bijna niet meer
- door all kleine topic zijn de grote topics niet eens meer terug te vinden

Het liefst zie ik de grote "verzamel" topics weer in gebruik waar je snel antwoord hebt, wordt gecorrigeerd op de regels & en het nodige leert.
Als je dat ook even hier zou willen posten dan houden we het centraler en is het overtuigender :)

Waterkoelingstopics - Hoe gaan we ermee om?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws