MSI Twinfrozr II GTX580 Overclocken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05 13:41
Hallo mede tweakers,

Een aantal maanden terug heb ik mijn eerste PC in elkaar gezet.
Nu we iets verder zijn durfde ik het eindelijk aan om een stapje verder te gaan; mijn GPU overclocken.
Na wat klooien kwam ik tot een stabiele core/shader clock van 930/1860Mhz en een voltage van 1.138 (wat geloof ik de ''veilige'' max is)(getest met kombuster, 3Dmark Vantage, BF3, GTA & The Witcher).
De volgende stap is dan om m'n memory te overclocken.
Op het moment heb ik een stabiele Memory clock van 1150Mhz (de stock is 1024).
Maar ik moet zeggen dat ik het een beetje onduidelijk vind hoever ik hierin nou kan gaan.
Vooral door m'n temperatuur durf ik niet echt veel verder te gaan met m'n memory.
In kombuster krijg ik temps van 70 en in furmark/bf3 temps van max 88.
Dat vind ik persoonlijk vrij hoog (ik zou geloof ik wel de fans van auto kunnen halen, maar ik wil mijn pc graag zo stil mogelijk houden).

Ik vroeg me dus af of iemand hier mij een beetje kan feedbacken op mijn overclock en of iemand een goede manier weet om mijn temperaturen naar beneden te krijgen.

Hier nog een link naar mijn setup: gallery: DC Daniel (de Megaflow zit voorin, en de scythe's zitten bovenin, achterin de case en ook op m'n cpu koeler.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
-

[ Voor 102% gewijzigd door DC Daniel op 25-10-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385882

Ik heb een 80mm fan op een van mijn HDD's geplaatst, tussen de muren van de HDD-bay dus, en met 2 stukjes karton vast gezet, die recht in de opening en over de pcb van mijn gtx 470 blaast (idle van 42 naar 38) :) .

Mogenlijk dat je dat met een 120mm fan kan doen tegen je HDD-bay, met double zijdig tape vast zetten en die tape een beetje dik maken om de trilling wat te dempen, en misschien eentje op je psu om de lucht onder je gtx-580 naar buiten te blazen/zuigen oops.

Denk ook aan nieuw koelpasta, mx-3 ofzo. Is water koeling een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Water koelen is niet echt een optie nee, en dingen zoals koelpasta vind ik op het moment een beetje te ingrijpend (Ik vond m'n CPU installeren met koelpasta e.d. al eng genoeg :P).

Ik neem aan dat de HDD bay waarop je die fan hebt geinstalleerd naar achter is geplaatst (dus hij staat niet meer op die verhoging) en dat je met een fan op de PSU installeren, dat loodrecht op de PSU bedoelt?

(Overigens is mijn coreclock teruggeschroefd naar 920, crashte toch heel af en toe na heel lang gamen.)

[ Voor 4% gewijzigd door DC Daniel op 25-10-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een CM centurion 5 en heb niks verplaatst mijn hdd-bay is niet zoals die van jouw, ik moet mijn hdd's in de lengte/diepte van de kast schuiven, ik heb dus 1x 80mm fan OP de hdd geplaatst, loodrecht, de fan zit dus in de hdd-bay en blokkeert de rest van mijn bay ik kan alleen 2 hdd's in die bay kwijt en niet 4, en idd loodrecht op je psu tegen de pci brackets(die haal je natuurlijk weg), indien mogelijk.

Je moet jouw fan dus tegen de hdd-bay plakken zeg maar en om afstand te maken tussen de fan en de hdd-bay kan je van kurk gebruik maken, kurk klein en even dik op de hoeken van de fan en kurk tegen hdd-bay lijmen/plakken, bison kit of double zijdig vloerbedekking tape :).

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 385882 op 26-10-2011 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Hmm oke, en denk je niet dat een sidepanel met plaats voor fans kopen beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, idd dat kan ook, of het better werkt weet ik niet.

Zo'n (modding)setup is vooral handig bij reference cooling, dan kan de koeling meer lucht happen en aan achter kant uitblazen, maar wat kost zo'n sidepanel? als het niet te duur is waaom niet?

Mijn kink is dat ik geen heet lucht in mijn kast gedumpt wil hebben, dus koop ik altijd componenten (gpu, voeding) die vanzelf de hetelucht naar buiten blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

1,138v is een benchvoltage, niet echt iets waar je dagelijks mee moet gamen, ga lekker max 1,1v en zo'n 875 Mhz, is meer dan snel zat voor bijna alles wat je er tegen aan wil gooien. Leeft je kaart ook nog eens een stukje langer. Is maar een tip. Mijn gtx 580 doet 980Mhz op de core, maar doet nu een rustige 825Mhz, lekker stil... En heb niet echt het idee dat t sneller moet..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382378

''Nu we iets verder zijn durfde ik het eindelijk aan om een stapje verder te gaan; mijn GPU overclocken.''

Wat is eigenlijk je doel om over te clocken? meer fps?
Je geeft zelf aan dat je een stapje verder wil.. maar waarmee?
Iedereen die hier op dit moment comment wil min of meer je helpen meer ghz/mhz eruit te halen, maar als je een 24/7 computer hebt, zoals je systeem wel aangeeft.. zou ik niet zomaar stapjes verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
De reden waarom ik wil overclocken is omdat ik meer FPS uit m'n GPU wil halen.
Vooral voor BF3, mijn 580 kon tot nu (op de witcher na) alles op z'n max met meer dan 60FPS spelen.
Maar BF3 is dan toch een tandje teveel, het stressed men GPU zelfs meer dan Kombustur.
Zoals ik hem nu overclocked hebt zorgt ervoor dat ik altijd boven de 45 FPS blijf.

De PC is overigens pretty much een 24/7 systeem, ik heb nog een laptop, maar ik zit er vrij vaak op de pc, vooral voor gamen. Moet ik wel zeggen dat de OC alleen toegepast wordt als ik graphisch veeleisende spellen speel (wat nu alleen bf3 is).

[ Voor 14% gewijzigd door DC Daniel op 28-10-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Min 45 fps @ 920mhz? Wat will je nog meer? ik zou blij zijn als ik 45 haal @ 1792 x 1344. Min 60 haal je toch niet met 1 kaart, kijk, als jouw overklok zorgt ervoor dat je fps niet onder 30-35 komt heb je het heel smooth hoor.

Is het niet zo dat de online maps niet hetzelfde graphics kwaliteiten (minder dus) hebben als de single-player maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Ik ben ook zeker blij met mijn 45 fps.
Ik maakte me gewoon zorgen over mijn temperaturen, en zoals ik het nu hoor kan ik die coreclock beter iets naar beneden schroeven, of niet?

En ja SP is mooier dan MP maar qua fps en temperaturen merk je daar vrij weinig van.

(Edit ik heb m'n voltage alvast wat teruggeschroefd naar 1.1V, met dezelfde core clock en memory, loopt nog steeds stabiel en m'n temperaturen zijn meteen 5/6 graden gedaald.)

[ Voor 27% gewijzigd door DC Daniel op 28-10-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iobit heeft een programmaatje (game booster) waarmee de achtergrond processen tijdelijk uitgeschakeld kunnen worden, als je geen zin hebt om het via services te doen. Aero ook uit, dat kan je bij de eigenshappen .exe van de games aanvinken, zo kan je ook de kloks laag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Inmiddels verlaagd naar 900MHz @ 1.1V shaders nog steeds 1150MHz.
Is dat een veilige OC om veel te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is veilig, maar kijk ook wat je met 1.080 kan bereiken en wat zijn de temps @ 1.1? zolang het niet te heet wordt zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Temps met 1.1V zijn nu 78-82 graden als hij max gestressed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's mooi :Y zo gaat de kaart ook nog eens langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik heb dezelfde kaart alleen dan een twinfrozr 3.. ik klok altijd over tot de boel vast loopt of crasht.. het geheugen liet ik op 5ghz draaien en toen kreeg ik rode strepen in alle games.. ff lager en klaar was kees.. Snel kapot zal het iig niet gaan en die MSI kaarten zijn gemaakt om over te clocken.

Ik heb zels op 1.35V gedraait :P hahahaha.. de 580 draait daar op alsof het niets is (op lucht).. als het kapot zou gaan zou ik het wel RMA sturen.. overclocken is overclocken dan moet je dingen proberen. het voltage maakt niet echt uit als de temperatuur okee is.

Denk niet dat je over 10 jaar nog met de 580 zit....... op 99 graden celcius gaat de kaart 3jaar mee ofso.

Mijn processor staat op 1.55v.. ook zoiets.. het gaat echt niet zo snel kapot allemaal.. duurt wel een paar jaar.. tegen die tijd is het omas internet pc

[ Voor 47% gewijzigd door A87 op 03-11-2011 15:43 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lias schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:35:

....... op 99 graden celcius gaat de kaart 3jaar mee ofso.
Waar heb je het IGN over op 97c klokt een gtx 580 al terug, hij heeft geen gtx 480 toch.
Als je denkt 99c is veilig moet je dat vooral doen 7(8)7 maar op 99c het lijkt meer op 3 seconden en niet 3 jaar.
Pagina: 1