Gathering of Tweakers

Quicksearch
[Zelf in te vullen]

Ik heb het vandaag nog wel gedaan maar moet zeggen dat ik er nu al niet meer aan begin (na 2 dagen). Het geeft geen gevoel van voldoening dat je iemand kan helpen

Verder stop ik met zeuren en ga wachten tot hét grote topic weer open is :)
Ik sluit me volledig aan bij de mening die de mensen boven mij hebben, al post ik zelf niet zo veel ik lees wel altijd lekker mee, en dat wordt me nu eigenlijk een beetje onmogelijk gemaakt.
quote:
Follie schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 08:42:
Ik sluit me volledig aan bij de mening die de mensen boven mij hebben, al post ik zelf niet zo veel ik lees wel altijd lekker mee, en dat wordt me nu eigenlijk een beetje onmogelijk gemaakt.
Helemaal mee eens, ik ben niet één van de fanatieke poster hier op het forum. Maar het topic stond in mijn favorieten zodat ik elke dag even snel een blik kon werpen om te kijken of er nog nieuwe posts waren.

Het gebruik van verschillende topics vindt ik vele malen onoverzichtelijker dan één groot topic. Zoals te lezen in de verschillende posts hierboven ben ik niet de enige die er zo over denkt.

Mijn mening is terug met _/-\o_ Het Grote Waterkoelingstopic _/-\o_

When Knowledge is Power than to be Unknown is to be Unconquerable

aka Apen-klootjes

Ok... laat ik dan als de grote boeman die het Grote waterkoelingstopic heeft gesloten eens reageren :)

Zoals jullie allemaal weten is dit laatst doorgevoerd: Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

Dit heeft ook voor het grote waterkoelingstopic gevolgen gehad namelijk het sluiten. Nu was het echter wel zo dat ik ook een beetje moeite daarmee had dus heb ik gelijk een tweetal topics geopend namelijk de volgende:

Wijs elkaar hier op een goede shop of aanbieding mbt. WC
[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes

Deze twee topics dekken met z'n tweeen de complete lading van het grote waterkoelingstopic af minus alle vragen. Ervaringen met waterkoeling, tips en trics kunnen dus in het tweede topic. Echte vragen horen thuis in een appart topic, zodra een topic te simpel is zal deze dus ook gewoon dicht gaan.

Even kort samenvatten:
- Grote topics willen we niet meer op GoT
- Er is eigenlijk niets veranderd als de naam, het grote waterkoelingstopic == [Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes minus een heeel klein beetje shop ervaringen, dit moet nu in een appart topic
- Was een vraag vroeger te simpel om in een appart topic te plaatsen dan is daar nu simpelweg geen ruimte meer voor, er moet gewoon beter gezocht worden.

Ik hoop dat dit het een en ander duidelijker maakt, ben je het er nog niet mee eens laat het dan weten met een goede reden, dan zullen we er natuurlijk serieus naar kijken...

(overigens is het de bedoeling dat ik een aantal topics ga mergen met het ervaringen topic zodat het doel ook wat duidelijker wordt, maar 'k heb momenteel geen PC (iets met blikseminslag enzo :X )

Apen-nootjes wijzigde dit bericht 18-07-2007 19:56 (6%)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Reg. datum: 30 december 2003

nouja het is mij iets duidelijker, maar is het sluiten van het grote waterkoeling topic dan gewoon 'n zaak geweest van:

'het moet, maar jullie mogen in xxx weer verder gaan'

Want hoe je het ook wendt of keert, in dat [Ervaringen] topic zullen binnen de korste keren ook weer vragen worden gesteld die er nét wel nét niet bij horen en die misschien hun eigen topic hadden moeten openen óf beter hadden moeten zoeken.

Dus wat was dan het nut van 'Het grote waterkoelingstopic' sluiten en er een '[Ervaringen] (het grote) Waterkoeling en onderdelen/setjes (topic)' van te maken?
Binnen de kortste keren ontaard het daar dan in 'n mod-fest waar de modjes maar heel de tijd aan moeten komen om mensen die hun complete setup posten erop te wijzen dat ze 'n eigen topic moeten openen.

Nouja, al die waterkoelingstopics afstruinen in TCA, heb ik nou al gemerkt, is niet echt mijn ding en dat zal voor mij dan ook snel ophouden.

---- edit:

Ik wil dan alleen nog even zeggen dat de topicstart van het [Ervaringen] topic uuhm ja niet echt de lading dekt. Het is de bedoeling dat we in dat topic setjes en waterkoelingsproducten bespreken met elkaar. Maar in de TS staan allemaal oplossingen op veelvoorkomende vragen, maar het is juist de bedoeling om mensen de antwoorden op die vragen op te laten zoeken in voorgaande grote waterkoelingstopics .. juist ?

Pilske wijzigde dit bericht 18-07-2007 20:34 (18%)

aka Apen-klootjes

Oplossingen zijn een deel van de ervaring die je met een set of product kan hebben dus kunnen daardoor prima in het topic. Het nut van het sluiten en anders genoemd openen was dus het globale beleid aanhouden en dus geen 'grote' topics meer te hebben, wat ik ook had kunnen doen was het grote topic hernoemen naar het ervaringen gedeelte, maar omdat de vragen niet meer zo snel gesteld moeten worden in het grote topic maar in losse topics heb ik dat voor de duidelijkheid niet gedaan. Overigens is het niet zo dat elke vraag die ik in het topic zie gelijk weg gemodereerd gaat worden :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

In principe slaat het dus nergens op en gaan we gewoon door. Alleen de kleine vragen worden ergens anders gesteld.
Maargoed, zoals al eerder is gezegd: Je verliest zo wel het overzicht en de hoeveelheid mensen die er op gaan reageren (als er meerdere nikszeggende topics zijn). Ook is het onhandig om op een centrale plek de informatie te gaan verzamelen die in de kleine topics besproken worden en of opgelost worden.

Persoonlijk vind ik het nog steeds geen goede actie. Ook vind ik het raar dat er nog geen link staat in het oude WC topic.
:/

/edit
Over de TS, wat pilske al zegt:
Mensen zullen minder snel in een "setjes ervarings topic" gaan kijken voor info ipv "Het alles omvattende , super deluxe Watercool topic"
Een sticky of aangepaste FAQ zal ook niet voldoen aangezien er nog eens het een en ander veranderd...

ixl85 wijzigde dit bericht 18-07-2007 23:12 (20%)

Reg. datum: 04 september 2002

Het WC topic zoals het was werkte voor iedereen prima. Je kon met z'n alle de vragen beantwoorden en dicussies voeren over van alles en nog wat qua waterkoeling. Het was gewoon een erg leuk topic voor iedereen die zich bezig houd met waterkoeling. Voor mij is de lol er wel af met allemaal losse topics.
Aikidoka

^^ idd!

Kijk, ik snap de opzet allemaal wel hoor... maar de Reserator en de Bigwater hadden al een appart topic, mooi! Dat is namelijk wel redelijk "speciaal", de reserator is passief en zalman en de Bigwater wil je gewoon niet hebben.
Toch kwamen de mensen vaak naar "Ons grote topic" om dingen te vragen. Ra ra waarom...
Het was al gescheiden alleen niet zo stom als nu.

Ik zag net vanaf de frontpage dit:
[WC] Heeft een gescheiden water circuit veel nut?
Een topic voor deze vraag... normaal werd ie gewoon goed behandeld, nu moet er een topic voor open. Vind ik echt overbodig, hier komt echt geen anderhalve pagina discussie uit, het zijn meer weetjes en feiten.
Moet je dan anderehalve pagina discussie krijgen ?
Een feit is een feit, dus daar valt dan niet over te discussieren.

Overigens, er wordt nu wel geklaagd over 'De vragen worden meerdere keren gesteld', maar dat was ook in 'Het grote topic' aan de hand, mensen die niet eens de zoekfunctie gebruiken. Scheelt denk ik ook wel, met een beetje fatsoenlijke zoekquerys kan je al een heel eind komen. Voor de 'nieuwe' vragen kan gewoon een nieuw topic geopend worden en de vraag beantwoord worden etc. Moeilijk he ?

Mainrig; Q6600 | gSkill 2048MiB (D9) | nVidia 8800GTS G92 | 4 x 500GiB. Mediacenter : e2160 | 4092MiB | nVidia 8600GTS | 2 x 500GiB

@k8skaaay. Zoals het nu is heb je toch je zin al. Het heeft geen zin om er nog verder op in te gaan.

Vrijwel iedereen die actief bezig is met waterkoeling vind het WC topic zoals het was gewoon 10x beter dan hoe het nu is. Vandaar dat wij proberen aan te geven dat het nu voor iedereen lastig en onhandig is geworden.

Voor mij en een aantal andere mensen houd het zoals het nu is gewoon op. Of wordt het in ieder geval een stuk minder leuk en intressant.
quote:
PilatuS schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:59:
@k8skaaay. Zoals het nu is heb je toch je zin al. Het heeft geen zin om er nog verder op in te gaan.

Voor mij en een aantal andere mensen houd het zoals het nu is gewoon op. Of wordt het in ieder geval een stuk minder leuk en intressant.
Mijn zin? Nee hoor, ik leef gewoon de policies (regels !) na hier. Was deze policy niet toegepast, was het mij ook goed.

Ik snap alleen niet waarom mensen gaan zeuren terwijl er _gewoon_ een andere policy wordt toegepast. Ok, frustraties kan , maar de policies worden hier echt niet zomaar veranderd. Daar is zeker wel over nagedacht.

sigh&burp

Mainrig; Q6600 | gSkill 2048MiB (D9) | nVidia 8800GTS G92 | 4 x 500GiB. Mediacenter : e2160 | 4092MiB | nVidia 8600GTS | 2 x 500GiB

Wat mot je?!?

Als we dan toch zo blijven, maak dan ook onderverdelingen in het TCA gedeelte.
Eentje voor wc, luchtkoeling etc etc...
Dan wordt het nog een stukje overzichtelijker :)
-=PLACEBO=-

Ik vind het trouwens wel goed dat er een apart topic is gekomen voor winkelervaringen. Met name op WC gebied zijn er ook vlak over de grens vaak interessante dingen te vinden, wat imho al langer een apart topic had gerechtvaardigd.

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

Aikidoka

Shops zijn goed, in een ander topic... maar ze mogen nog wel vermeld worden vind ik hoor (gewoon wat info dat je bijv gaat bestellen) Ik zie het Shop topic ook meer als een soort survey. Net als "post je wc systeem hier" topic, gewoon data...
Dat is allemaal prima, maar we moeten wel een ouwehoer/alles topic hebben, dat werkt tenminste!
Maargoed, ik heb net even gereageerd in een ander topic en we krijgen nu echt waar ik bang voor was:
[idee] Een of meerdere slangen?

Mensen die niet genoeg info geven, users die rare dingen gaan zeggen en een tekort aan WC-diehards.
Wat mot je?!?

Ehm mis is het wel handig om dan bepaalde belangrijke topics sticky te maken :S
En maak subforums, maakt boel ook overzichtelijker...
Tis namelijk best een bende zo met waterkoeling meuk en oc meuk door elkaar.
Dat zie je ook nergens anders...
Ik zou het voorbeeld van XS volgen ;)

Is het niet misschien handig om waterkoeling onder DOC te laten vallen. Ik weet dat het niet echt die-hard is maar als ik nu naar de lijst in TCA kijk is het echt een zooitje in mijn mening.
Aikidoka

Als de policy dan toch niet veranderd:
Lucht en water is als appels en peren en pc's en apples.
Daarom hebben de apple mensen een appart subforum... Nu wij nog :+
is: [Watercooling: Verfrissend stil] niks :D :'(
ik bevind me nu voor het eerst in dit forum en ik zit me rot te zoeken. Misschien is het handige om ook de verschillende tooltjes die je overal in de screendumps voorbij ziet komen via een linkje beshcikbaar te maken.
Ik doel daarbij op core-temp, orthos, cpu-z, enz... (deze zag ik toevallig in het Q6600 topic)

Aikidoka

Uhm, je hebt toch de namen? Simpel weg invoeren op google voor de laatste versie is het simpelste lijkt me. De ene gebruikt Coretemp, de ander Speedfan, tja... :)
quote:
ixl85 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:58:
Uhm, je hebt toch de namen? Simpel weg invoeren op google voor de laatste versie is het simpelste lijkt me.
[...]
Is dat niet het geval met alle linkjes in de FAQ?

Aikidoka

Uhm, waar heb je het nu over? De FAQ van got heeft idd linkjes ja, naar andere pagina's van got.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt.
Random Access Maximized
Reg. datum: 05 april 2002

quote:
Ramius23 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:24:

Ehm mis is het wel handig om dan bepaalde belangrijke topics sticky te maken :S
Hier ben ik het mee eens. De term die we op GoT hanteren is stucky, maar er wordt mijns inziens te weinig gebruik van gemaakt. In TCA is bijvoorbeeld alleen dit topic een stucky, terwijl het met oog op overzichtelijkheid een goed idee zou zijn om van bepaalde topics met veel informatie van grote toegevoegde waarde een stucky te maken.

Enkele voorbeelden van dergelijke topics:

[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 9]
[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 34
[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes
Het DDR/DDR2/DDR3 Informatie- en Overklokresultaten-topic

De mogelijkheid is er al en het werkt in ieders voordeel. Kan een mod zijn licht hierop laten schijnen?
Wat mot je?!?

Idd :Y

Zou een zeer duidelijke toevoeging zijn.
Want belangrijke topics zakken nu gewoon weg omdat mensen om van alles en niks topics maken...
quote:
ixl85 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:09:
Uhm, waar heb je het nu over? De FAQ van got heeft idd linkjes ja, naar andere pagina's van got.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt.
Ik bedoel zo'n stuk van de TCA FAQ als:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/25037323

Om dan de gebruikte software er ook bij te plaatsen.

jvdmeer wijzigde dit bericht 26-07-2007 20:21 (7%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws