Ben wel niet zo'n profi tycoon
Ben wel niet zo'n profi tycoon
Welke TTD versie gebruik jij? Mijn 0.6.2 werkt nietquote:coolyboy schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:25:
Mijn server draait vanaf vandaag ook weer voor een aantal weken, weet niet of het actief gaat worden maar er zal vaak genoeg iemand aanwezig zijn.
[NL] Coolyboy's 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Edit: of ik lees wat beter
SinergyX wijzigde dit bericht 04-09-2008 19:52 (4%)
This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..
Wat is nu beter dan de oldskool TT muziekquote:MsG schreef op woensdag 03 september 2008 @ 01:25:
Ik gebruik gewoon winamp ondertussen. werkt iig perfect. Mediakeys doen het ook gewoon ermee als je hotkeys aanzet.
nope
Ik gebruik ook 0.6.2 ondertussen, niet zo handig :\quote:SinergyX schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:52:
[...]
Welke TTD versie gebruik jij? Mijn 0.6.2 werkt niet
Edit: of ik lees wat beter0.6.1
Deed ik eerst ook. Ik vind het serieus prima te luisteren, maar na 8 uur spelen ofzo heb je de nummers al wel weer gehoordquote:bloody schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:02:
[...]
Wat is nu beter dan de oldskool TT muziek
Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!
Reg. datum: 05 april 2008
gloof dat ik het speelde op een oude laptop (733mhz p3)
Was ideaal ff 's avonds vanuit je bed ff doen.
Herinner me dat ik stations had met 25+ lanes
Die junctions heb ik ook niet echt nodig gehad gewoon opletten wat waarover rijdt. ( maar is ondertussen die timetable al in de stable gezet ? die was nml erg handig)
Weet iemand wanneer ze die graphics een upgrade geven.Ik meen ergens te hebben gelezen dat ze meer gedetailleerde gebouwen en voertuigen wilden invoeren.
Torched wijzigde dit bericht 04-09-2008 22:30 (17%)
lol, blijkbaar draai ik nog de oude versie dan, zal hem morgen eens updaten en dan kom ik erop terugquote:SinergyX schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:52:
[...]
Welke TTD versie gebruik jij? Mijn 0.6.2 werkt niet
Edit: of ik lees wat beter0.6.1
This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..
Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream
Vanavond weer verder met mijn imperium opbouwen
Ik heb niet gekeken of er iemand speelt, als jij lekker bezig bent laat ik uiteraard de server aanstaan! Ik join vanavond wel ff met de 'oude' versie, iedereen draait hier blijkbaar nog de oude danquote:
Tot vanavond^^
Protection paladins never ask how many, only where are they. 300 protection paladins would still be fighting upon this day.
Protection paladins never ask how many, only where are they. 300 protection paladins would still be fighting upon this day.
Stel je hebt een enkelspoors rails, voor het gemak even eenrichtingsverkeer, welke op den duur splitst in 2 sporen. Dan doe ik op het eerste stukje spoor van de nieuwe aftakkingen meteen zo'n eenrichtingsverkeer sein. Het probleem is dan dat de trein pas weet of het betreffende aftakking bezet is, als hij al over de splitsing zelf is heen gereden, en deze eigenlijk blokkeert. Als ik hem voor de hele splitsing zet zou hij sowieso wachten tot er geen 1 trein op de hele splitsing zit, wat ook weer niet de bedoeling is.
Dacht dat je enkel geelblokje moest gebruiken ervoor.
Ik gebruik ze zelf om meerdere treinen over een grote kruising te kunnen laten rijden, maar dat was dacht ik enkel in nightly beschikbaar.
Het is inderdaad 0.6.1, kan je nog op sourceforge vinden:quote:!GN!T!ON schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:55:
hmm, je server draait nog op .1 trouwens? ik kan namelijk alleen maar een .2 download vinden
http://downloads.sourcefo...d/openttd-0.6.1-win32.exe
SinergyX wijzigde dit bericht 05-09-2008 11:21 (36%)
Dan moet je de presignalen gewoon direct om de splitsing heen zetten. Dus direct voor de splitsing een openingssignaal en er direct achter een sluiten. Bij meerdere splitsingen achter elkaar kun je dan ofwel cascades van presignalen gebruiken (met behulp van het derde type presignaal) ofwel per splitsing een setje presignalen neer zetten. Ik hoop dat het internet thuis rap gefixt is, want dan kan ik je nog wel wat leuke plaatjes laten zien, ook bijvoorbeeld van het gebruik van presignalen bij twee paralelle lijnen voor loadbalancing en enorme cascades met tientallen presignalen.quote:MsG schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:55:
Zijn presignals nou precies voor het punt wat ik altijd heb?
Stel je hebt een enkelspoors rails, voor het gemak even eenrichtingsverkeer, welke op den duur splitst in 2 sporen. Dan doe ik op het eerste stukje spoor van de nieuwe aftakkingen meteen zo'n eenrichtingsverkeer sein. Het probleem is dan dat de trein pas weet of het betreffende aftakking bezet is, als hij al over de splitsing zelf is heen gereden, en deze eigenlijk blokkeert. Als ik hem voor de hele splitsing zet zou hij sowieso wachten tot er geen 1 trein op de hele splitsing zit, wat ook weer niet de bedoeling is.
Zoiets bedoel je mischien?
Overigens zie ik dat ze een tweeweg signaal hebben gebruikt bij de ingang van het station en dat is heel onverstandig. Als de trein nu niet verder kan en gaat omdraaien kan die voorbij dit sein, waarmee hij dus de ingang blokkeerd. ik gebruik hier dus altijd eenweg signalen, of de in en uitgang van het station moeten aan dezelfde kant zitten, zoals hier:

Overigens gebruik ik daarbij ook altijd presignalen om gridlocks door verdwaalde treinen ed te voorkomen.
DirkW wijzigde dit bericht 05-09-2008 11:55 (67%)
Dat plaatje bouw ik bij veel verkeer altijd iets uit. Vanuit de andere kant eenweg signals terug en direct op de terugweg rails en de huidige 2weg omzetten naar 1weg. Die manier zit je nooit met aankomende en teruggaande treinen die op elkaar moeten wacht op die kruising en het kost je maar 1 blokje om het station heen.
dit dus
http://wiki.openttd.org/w...ge:Yapp_basicjunction.png
SinergyX wijzigde dit bericht 05-09-2008 12:02 (12%)
@Dirk: Weet de trein nu niet pas op het rechte gedeelte links dat hij daar niet in kan (als er een trein in het meest linker station staat), of pakt hij de wissel naar het rechterspoor wel? Ik heb het idee dat treinen namelijk amper in voren kijken naar de seinen.
Klopt, voor weinig verkeer werkt het wel goed. Anders zet je een onderhoudshuisje aan beide kanten van die kruising, gaat hij daar automatisch heen en weerquote:MsG schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:06:
@Dirk: Weet de trein nu niet pas op het rechte gedeelte links dat hij daar niet in kan (als er een trein in het meest linker station staat), of pakt hij de wissel naar het rechterspoor wel? Ik heb het idee dat treinen namelijk amper in voren kijken naar de seinen.
SinergyX wijzigde dit bericht 05-09-2008 12:11 (10%)