Reg. datum: 04 januari 2005
Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL 4
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 04 januari 2005
Dat hebben ze al een keer eerder getracht met teleurstellende resultaten.quote:geertt schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:35:
Anyway, ik ben geen kenner. Maar als ik het hier zo lees, is de oorzaak van het probleem bekend. Is het voor Logitech zo'n grote ingreep in het productieproces dat ze niet gewoon direct het probleem (goed) bij de bron konden aanpakken?
Natuurlijk zijn de problemen op te lossen. Een oplossing kan echter wel gevolgen hebben voor de prijs, het productieproces etc. Het ligt niet zo eenvoudig als "even iets aanpassen" bij massa productie processen als deze.quote:NoepZor schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:48:
Andere bedrijven hebben geen last van deze euvels dus lijkt me dat dat wel op te lossen moet zijn
Iets wat ik al vaker gezegt heb, je hoort gewoon geen slechte producten te verkopen! Het is eigenlijk gewoon idioot dat er slechte sets verkocht worden. Dat het veel moeite kost om de productie te veranderen kan me dan ff helemaal niks schelen, vooral niet op de manier zoals Logitech er nu mee omgaat. De consument die er niks vanaf weet die denkt dat het aan z'n huis ligt of iets (tot die groep behoorde ik eerst!), en de andere groep (wij dus!) die komt toevallig bij dit topic, en merkt hij niet de enigste is. Die groep die krijgt nu met veel pijn en moeite een andere set. De groep die dus niet op dit topic komt, zal er ook niet snel achterkomen aangezien nog geen eens de winkels "officeel" weten dat er wat mis is met de set. En natuurlijk snap ik Logitech, die wil geld verdienen! maar dat doen ze nu met producten die gewoon niet goed zijn, en dat klopt niet . Ergens in deel 1/2/3 hebben we allerlei Europese richtlijnen erbij gehaalt, waarin staat dat officieel die set gewoon niet verkocht mag worden, kunnen we er die niet bijhalen?. Elke keer dat ik Logitech mail krijg ik weer de reactie dat er niks gaat gebeuren, en elke keer stuur ik terug dat ik dat gewoon niet accepteer, en zolang dat er geen oplossing is, blijf ik dat terugsturenquote:Bor de Wollef schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:10:
[...]
Natuurlijk zijn de problemen op te lossen. Een oplossing kan echter wel gevolgen hebben voor de prijs, het productieproces etc. Het ligt niet zo eenvoudig als "even iets aanpassen" bij massa productie processen als deze.
royco_100 wijzigde dit bericht 24-06-2006 23:28 (20%)
Reden: commentaar toegevoegd ;)
"Words are meaningless, and forgettable"
Reg. datum: 18 juni 2001
quote:royco_100 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:07:
[...]
Iets wat ik al vaker gezegt heb, je hoort gewoon geen slechte producten te verkopen! Het is eigenlijk gewoon idioot dat er slechte sets verkocht worden. Dat het veel moeite kost om de productie te veranderen kan me dan ff helemaal niks schelen, vooral niet op de manier zoals Logitech er nu mee omgaat. De consument die er niks vanaf weet die denkt dat het aan z'n huis ligt of iets (tot die groep behoorde ik eerst!), en de andere groep (wij dus!) die komt toevallig bij dit topic, en merkt hij niet de enigste is. Die groep die krijgt nu met veel pijn en moeite een andere set. De groep die dus niet op dit topic komt, zal er ook niet snel achterkomen aangezien nog geen eens de winkels "officeel" weten dat er wat mis is met de set. En natuurlijk snap ik Logitech, die wil geld verdienen! maar dat doen ze nu met producten die gewoon niet goed zijn, en dat klopt niet . Ergens in deel 1/2/3 hebben we allerlei Europese richtlijnen erbij gehaalt, waarin staat dat officieel die set gewoon niet verkocht mag worden, kunnen we er die niet bijhalen?. Elke keer dat ik Logitech mail krijg ik weer de reactie dat er niks gaat gebeuren, en elke keer stuur ik terug dat ik dat gewoon niet accepteer, en zolang dat er geen oplossing is, blijf ik dat terugsturen
Enerzijds heb je zonder meer gelijkt, een fabrikant behoord goede producten te voorkomen, die in verhouding staan met zijn 'brand'. Ofwel Logitech is een A merk dus je mag A kwaliteit verwachten. Op het gebied van geluidskwaliteit krijg je dit ook (in achthouding van de prijs), helaas is er een designfout waardoor de set onwenselijke bijgeluiden produceert.
Dit wel echter niet zeggen dat Logitech dit expres doet. De speakers zijn niet met dit doel ontworpen. Het probleem is ontstaan doordat de testomgeving van Logitech niet voldoende overeen komt met een real live omgeving, er wordt dus wel genoeg getest, maar niet alle omstandigheden worden getest. Dit is ook één van de punten waarin Logitech lering uit trekt in deze zaak, het aanpassen van de testomgeving' zodat dit soort fouten eruit gepikt kunnen worden nog voordat de speakers in productie worden genomen.
Er wordt door Logitech inderdaad niet, en dat is mijn mening, open genoeg over het probleem gesproken. Ja er is informatie over te vinden op de website maar zoals eerder al aangegeven denkt men in veel gevallen dat het probleem niet bij te speakers ligt maar bij het elektriciteitsnetwerk – hierdoor gaan mensen niet actief opzoek naar een oplossing –. Logitech blijft zich echter baseren op zijn eigen, en m.i. onjuiste, statistieken en denk daardoor dat het probleem erg klein is. B.G. gaf eerder aan dat "mensen die de ploppen ervaren, melden zich echt wel bij de customer support". Hier ben ik het niet mee eens, A. mensen die voorheen contact op namen met de helpdesk kregen te horen "ligt niet aan de speakers". B. mensen verwijten het probleem niet aan de speakers. C. er was een groot topic als dit voor nodig zodat mensen zich realiseren dat het probleem bij de speakers lag.
Ik heb hier al vaker over gediscussieerd met B.G. maar het is een discussie zonder eind. Een persbericht is niet negatief, maar een graad van ultieme service naar klanten toe. Je durft immers als bedrijf toe te geven dat je een product hebt, dat een probleem (kan) hebben. Als klant geeft mij dat extra vertrouwen in een bedrijf. O.a. Canon is open is dit soort zaken. B.G. heeft aangegeven voor de toekomst te willen kijken in welke vorm Logitech invulling kan gegeven aan persberichten over dit soort situaties. Dit heeft echter op dit moment geen hoge prioriteit voor hem, omdat "de zaak te klein is".
Beide partijen hebben gegronde argumenten om al dan niet voor een persbericht te pleiten.
Dat de retail markt nog niet is ingelicht vind ik wel een kwalijke zaak. Dat is in veel gevallen het directe aanspreek punt van de klant en tevens vind ik dat een klant voor aankoop al geïnformeerd moet worden over de mogelijke problemen. (Als ik een BMW koop en deze kan mogelijkerwijs b.v. problemen gegeven met de radio, afhankelijk van zijn omgeving, hoor ik dat graag van tevoren via de verkoper en niet achteraf via BMW als ik begin te klagen).
Wat betreft de EMC richtlijn heb ik, in overleg met R.C., helaas moeten vaststellen dat deze “te globaal en ongespecificeerd” is om iets mee te kunnen. De problemen zijn daarvoor niet ernstig genoeg (hoe vreemd dat ook klinkt). De vraag is echter wel, willen wij (GoT leden) Logitech op dit moment, waarin wij op constructieve wijze samenwerken met hen, voor het blok zetten en actie ondernemen? Dat is, m.i., alles behalve rechtvaardig. Ja er zijn veel punten waarmee we het niet eens zijn echter er wordt een uitweg geboden voor alle gedupeerde. Dat is niet altijd een oplossing maar je hebt als klant tenminste wel een optie.
quote:tm030614 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 01:11:
[...]
De vraag is echter wel, willen wij (GoT leden) Logitech op dit moment, waarin wij op constructieve wijze samenwerken met hen, voor het blok zetten en actie ondernemen? Dat is, m.i., alles behalve rechtvaardig. Ja er zijn veel punten waarmee we het niet eens zijn echter er wordt een uitweg geboden voor alle gedupeerde. Dat is niet altijd een oplossing maar je hebt als klant tenminste wel een optie.
TM hier klopt iets niet in je verhaal. Er wordt niet voor iedereen een uitweg geboden. Alleen voor de mensen die op GOT te lezen krijgen dat de problemen in de audio sets zitten komen hiervoor in aanmerking. Aangezien Logitech zowel via hun servicedesk als de website blijft verwijzen naar de huisinstallatie en niet toegeeft dat het de audio set is die de problemen veroorzaken zullen veel mensen niet aan de refund regeling komen. Veel mensen gaan ook naar hun eigen leverancier, aangezien Logitech ook deze retail handel niet op de hoogte heeft gesteld zal ook dit doodlopen.
Ik volg dit topic al bijna vanaf het begin en ik moet zeggen jullie zijn zeer goed bezig, maar Logitech maakt er (zacht gezegd) een puinhoop van. Als ik jullie was zou ik alleen nog de aankomende test setjes afwachten, wanneer deze nog niet vrij zijn van deze klachten en Logitech star blijft volhouden met de informatie zoals die nu afgeven wordt via hun servicedesk en site, zou ik toch consument organisaties gaan inzetten om Logitech figuurlijk om de oren te slaan. Daarnaast zou misschien door een mailing (mogelijk in samenwerking met Tweakers.net) informatie gestuurd kunnen worden naar grote detail handelaren. In iedergeval heb ik het gevoel dat jullie te aardig zijn voor Logitech.
Zelf heb ik er ook ooit even aangedacht om deze set te kopen, maar voor mij is dat een vreemde gedachten spinsel geweest. Wanneer Logitech op deze manier regaeert en blijft reageren hoef ik echt geen audio set van hun. Aangezien ik net een optie heb gekregen op een nieuwebouwwoning en daar over een ander half jaar ook een audio setje in de woonkamer wil gaan zetten heb ik besloten om door te sparen voor een Onkyo/Denon/Poineer of soort gelijke set.
In iedergeval hulde voor het werk dat jij hier verzet, aan jou zal het absoluut niet liggen.
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
quote:_Dune_ schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:16:
[...]
TM hier klopt iets niet in je verhaal. Er wordt niet voor iedereen een uitweg geboden. Alleen voor de mensen die op GOT te lezen krijgen dat de problemen in de audio sets zitten komen hiervoor in aanmerking. Aangezien Logitech zowel via hun servicedesk als de website blijft verwijzen naar de huisinstallatie en niet toegeeft dat het de audio set is die de problemen veroorzaken zullen veel mensen niet aan de refund regeling komen. Veel mensen gaan ook naar hun eigen leverancier, aangezien Logitech ook deze retail handel niet op de hoogte heeft gesteld zal ook dit doodlopen.
Niet geheel met je eens. Elke klant, of deze nu via GoT of andere wegen zich meld bij Logitech krijgt deze oplossing aangeboden. Ook op de website kan informatie omtrend het probleem gevonden worden middels de FAQ's. Dat deze voor verbetering vatbaar zijn weten we allemaal, ik zal aan B.G. vragen wat hij hier op korte termijn aan kan doen. Zoals je zelf aangeeft wordt er teveel door Logitech naar andere oorzaken gewezen.
Het probleem wordt echter niet meer door Logitech of de servicedesk verzwegen. Als dat wel zo is hoor ik graag een case nummer zodat B.G. daar actie op kan ondernemen.
Ik hoor meerdere mensen (helaasheb ik geen case nummers) erover dat dit niet in alle gevallen zo is.quote:tm030614 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:27:
[...]
Niet geheel met je eens. Elke klant, of deze nu via GoT of andere wegen zich meld bij Logitech krijgt deze oplossing aangeboden.
Ik heb echt case nummers nodig of namen van medewerkers. B.G. kan er anders ook niks mee doen. Hij kan nu eenmaal niet de hele dag bij de customer support medewerker naast de telefoon gaan zitten om te kijken of zei hun werk goed doen.quote:Bor de Wollef schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:23:
[...]
Ik hoor meerdere mensen (helaasheb ik geen case nummers) erover dat dit niet in alle gevallen zo is.
Lol, duidelijkquote:tm030614 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:26:
[...]
Ik heb echt case nummers nodig of namen van medewerkers. B.G. kan er anders ook niks mee doen. Hij kan nu eenmaal niet de hele dag bij de customer support medewerker naast de telefoon gaan zitten om te kijken of zei hun werk goed doen.![]()
Reg. datum: 25 april 2005
vervolgens had ik geen zin meer in gezeik, en heb het setje (z-5500) teruggebracht en mijn geld teruggevraagd(kan binnen 8 dagen). Blij dat ik er snel bij ben geweest, want logitech wilde mij niet helpen en de winkel had ze niet meer op voorraad (het zou dus lang duren voordat ik een ander setje zou krijgen).
Maar nu liep ik door de winkelstraat waar ik (een uur) moest wachten op het geld, en zag ik in een andere winkel een z-5500 versie waar de speakerkabeltjes los zitten van de sattelietjes... nu vraag ik mij af of dit een (ver)beter(d)e versie is... kan iemand dit mij vertellen??
ps: heb een megaworks 550 gekocht, en geen plopjes op gebrom/geruis, klinkt okey voor muziek... alleen helaas niet zo'n lekkere diepe bassss...
Tja leer er dan mee leven. Voor de X-530 komt er (helaas) geen oplossing. Dus als je er niet mee kunt leven kies je een refund en ga je opzoek naar een andere set. Kun je geen waardig alternatief vinden, zul je er mee moeten leren leven.quote:royco_100 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:34:
Maar mijn vraag blijft...... wat nu? De enige oplossing die er nu is voor de X-530, de refund, die wil ik niet! Heeft mijn gemail met Logitech nog wel nut? Het enige wat ze nu zeggen is dat ze er toch geen zak meer aan doen.
Die heb je gebeld, de Logitech helpdesk? En zoja wie had je aan de telefoon?quote:tommyjaspers schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:09:
nouw, ik heb de computerzaak gebeld, en die verwezen mij door naar logitech.. Na lang wachten kreeg ik een of andere gozer die beweert dat het een defect is en dús de winkel aansprakelijk is...
quote:Maar nu liep ik door de winkelstraat waar ik (een uur) moest wachten op het geld, en zag ik in een andere winkel een z-5500 versie waar de speakerkabeltjes los zitten van de sattelietjes... nu vraag ik mij af of dit een (ver)beter(d)e versie is... kan iemand dit mij vertellen??
Dan heb je echt een mega oude versie van de Z-5500 gekocht. De Z-5500 word al zeer geruime tijd (ver voor dit topic) verkocht met losse speakerkabels.
De nieuwe revisie is nog niet op de markt verkrijgbaar, en zoals het er nu voor staat is het nog niet helemaal duidelijk of deze wel op de markt gaat komen. Eerst was het 'nee', toen zij J.B. 'ja' tegen R.C. en nu heb ik van B.G. weer moeten vernemen dat dat helemaal niet zeker is. We proberen hier wel uitsluitsel over te geven maar Logitech is er zelf nog niet helemaal uit. Dit moet intern nog bekeken worden.
quote:tm030614 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:30:
[...]
Tja leer er dan mee leven. Voor de X-530 komt er (helaas) geen oplossing. Dus als je er niet mee kunt leven kies je een refund en ga je opzoek naar een andere set. Kun je geen waardig alternatief vinden, zul je er mee moeten leren leven.
Dit slaat nergens op
Als het aan mij ligt wel! En hoezo niet rechtvaardig? Ik vind een refund geen oplossing, en zolang er niks anders gebeurd, is Logitech ook niet rechtvaardig. Van mij mag er contact opgenomen worden met kassa/radar, haal die er maar is bij. Logitech die verrekt het om er iets aan te doenquote:De vraag is echter wel, willen wij (GoT leden) Logitech op dit moment, waarin wij op constructieve wijze samenwerken met hen, voor het blok zetten en actie ondernemen? Dat is, m.i., alles behalve rechtvaardig
royco_100 wijzigde dit bericht 25-06-2006 16:44 (33%)
Wat wil je gaan doen? Imho kun je het beste gewoon een refund accepteren en naar een andere / betere set op zoek gaan.quote:royco_100 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:34:
[...]
En nu zeggen ze, we doen er niks aan, en daar ga jij mee accoord, ik dus niet!
Het heeft geen nut om er niet mee akkoord te gaan. Het is beter op constructieve wijze mee te werken aan een oplossing. In het gesprek dat ik met Logitech heb gehad is zeer duidelijk naar voren gekomen dat ze niks aan de X-530 problemen gaan doen en daar zijn ze zeer stellig in geweest. Ik ga nu niet tegen werken door naar een consumentenprogramma te stappen, dan zitten de Z-5500 gebruikers dadelijk ook zonder echte oplossing en blijft het voor hen ook alleen een refund over. Juridisch gezien voldoet Logitech aan alle eisen, je krijgt je geld terug. Daarmee is de kous af. Je hebt gewoonweg geen zaak.quote:royco_100 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:34:
[...]
Dit slaat nergens opWas dit hele topic niet bedoeld om juist Logitech zover te krijgen om er iets aan te gaan doen? En nu zeggen ze, we doen er niks aan, en daar ga jij mee accoord!? ik dus niet!
Logitech biedt een refund aan, daarmee is de kous af en zijn ze volledig ingedekt. Vanuit mij zal er op dit moment geen verdere actie ondernomen worden middels een consumentenprogramma.quote:Als het aan mij ligt wel! En hoezo niet rechtvaardig? Ik vind een refund geen oplossing, en zolang er niks anders gebeurd, is Logitech ook niet rechtvaardig. Van mij mag er contact opgenomen worden met kassa/radar, haal die er maar is bij. Logitech die verrekt het om er iets aan te doen :
Dat een refund geen oplossing is weet ik en ook Logitech. Maar iets ander gaat er niet komen of je nu hoog of laag springt. Al begin je een rechtzaak of weet ik wat geen rechter die je in het gelijk stelt, je kunt je geld immers terugkrijgen, waardoor je af bent van de problemen die je product heeft.
Had ik het liever anders gezien, ja tuurlijk ook ik zou graag een oplossing zien voor de X-530 gebruikers maar het is helaas niet anders, hoe vervelend ook.
quote:Bor de Wollef schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:43:
[...]
Wat wil je gaan doen? Imho kun je het beste gewoon een refund accepteren en naar een andere / betere set op zoek gaan.
Inderdaad Logitech in het vervolg kwa audio sets gewoon links laten liggen even een poosje doorsparen en een fatsoenlijke audio set kopen. Misschien nog even verder sparen, zoals ik vanplan ben, en een echte audio set nemen.
Maar zoals blijkt is de volledige Servicedesk nog altijd niet op de hoogte. Overigens zie je dat wel vaker, ik heb zelf vaak genoeg op servicedesken rondgelopen om te weten dat zij zeer slecht op de hoogte gebracht worden van dit soort dingen.
edit: Overigens de andere produkten van Logitech blijf ik goed vinden.
_Dune_ wijzigde dit bericht 25-06-2006 18:40 (26%)
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
quote:tm030614 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:12:
Juridisch gezien voldoet Logitech aan alle eisen, je krijgt je geld terug. Daarmee is de kous af. Je hebt gewoonweg geen zaak.
...
Logitech biedt een refund aan, daarmee is de kous af en zijn ze volledig ingedekt.
Niet geheel mee akkoord. Er is ook nog altijd de kwestie dat de sets niet aan de normen/richtlijnen (van ECC of wat het ook weer was) voldoen, en nog altijd met hun gebrek verkocht worden. De sets voldoen dus niet aan de richtlijnen en zouden dus niet eens op de markt mogen zijn. Lijkt me niet dat Logitech volledig ingedekt is.
Nuja ik vermeldt het alleen maar om geen verkeerde indruk te wekken. Ikzelf heb er de energie niet voor om daarin verder te gaan en ga zo snel mogelijk de refund geregeld proberen te krijgen. Morgen nog eens een mailtje sturen want ik heb al 2 weken nadat ik men bankgegevens heb doorgespeeld, nog niets gehoord ervan.
quote:disco stu schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:42:
[...]
Niet geheel mee akkoord. Er is ook nog altijd de kwestie dat de sets niet aan de normen/richtlijnen (van ECC of wat het ook weer was) voldoen, en nog altijd met hun gebrek verkocht worden. De sets voldoen dus niet aan de richtlijnen en zouden dus niet eens op de markt mogen zijn. Lijkt me niet dat Logitech volledig ingedekt is.
Nuja ik vermeldt het alleen maar om geen verkeerde indruk te wekken. Ikzelf heb er de energie niet voor om daarin verder te gaan en ga zo snel mogelijk de refund geregeld proberen te krijgen. Morgen nog eens een mailtje sturen want ik heb al 2 weken nadat ik men bankgegevens heb doorgespeeld, nog niets gehoord ervan.
Zie een aantal post van hierboven:
Wat betreft de EMC richtlijn heb ik, in overleg met R.C., helaas moeten vaststellen dat deze “te globaal en ongespecificeerd” is om iets mee te kunnen. De problemen zijn daarvoor niet ernstig genoeg (hoe vreemd dat ook klinkt).
tm030614 wijzigde dit bericht 25-06-2006 20:35 (17%)
Reg. datum: 22 mei 2006
Why not make windows open-source. Don't you have enough money?
Reg. datum: 01 februari 2006
quote:tm030614 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:20:
[...]
Zie een aantal post van hierboven:
Wat betreft de EMC richtlijn heb ik, in overleg met R.C., helaas moeten vaststellen dat deze “te globaal en ongespecificeerd” is om iets mee te kunnen. De problemen zijn daarvoor niet ernstig genoeg (hoe vreemd dat ook klinkt).
alleen is het wel jammer dat er in het begin veel over gepraat werd en dat jij en rc ook wel stellig ervan overtuigd waren dat de richtlijnen niet volgens de normen waren
en naar mijn mening jullie iets te voorbarig zijn geweest
denk dat de mensen daarom ook een beetje pissig worden met de andwoorden die je dan geeft TM.
hoe eerlijk die dan ook zijn
maar we wachten gewoon de test sets af en hopelijk komt daar wat goeds uit
alleen jammer voor de andere type gebruikers die ook wel op zoek zijn naar een oplossing
die er helaas dus niet komt
dubbeldd wijzigde dit bericht 26-06-2006 11:22 (3%)
ben de allerbeste
Je kunt natuurlijk altijd tot nieuwe inzichten komen. TM is ook "maar" een normale gebruiker hoor.quote:dubbeldd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:21:
[...]
alleen is het wel jammer dat er in het begin veel over gepraat werd en dat jij en rc ook wel stellig ervan overtuigd waren dat de richtlijnen niet volgens de normen waren
en naar mijn mening jullie iets te voorbarig zijn geweest
Sommige mensen begrijpen dat dus niet... naja verder zal ik maar niet op de post van dubbeldd reageren...quote:Bor de Wollef schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:30:
[...]Je kunt natuurlijk altijd tot nieuwe inzichten komen. TM is ook "maar" een normale gebruiker hoor.
tm030614 wijzigde dit bericht 26-06-2006 12:21 (3%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.