Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
Spikey cloud schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:40:
Sorry dat ik het zeg maar ik vind dat sommige mensen hier echt van muggen oflifanten maken. Ik heb zelf bij een maat dat plopjes probeem gezien maar vind een beetje kinderachtig om daar zoveel heisa over te maken, aangezien het bijna nooit voorkomt.

Het is was anders als je de z-680 bekijkt waar je voortdurend last had van de ruis. Maar die plopjes, ja kan me er niet zo druk over maken eigenlijk.
Ten eerste: Het probleem heeft een grotere omvang en groter bereik dan jij hier te melden hebt. Ga uit van betrekkelijk irritant tot oorverdovend hard.
Ten tweede: De plopjes, permanente brom en radio ontvangst, is bij iedereen op een andere mate, omvang en volume aanwezig.
Ten derde: De plopjes in de meest recente PID speakersets, respectievelijk R515 en R616 zijn vrijwel continue aanwezig vanwege een behoorlijk irritant geknetter door het geluid heen. Ook dus, wanneer er muziek wordt afgespeeld. Met name wanneer apparaten in huis aangezet worden.
Ten vierde: Ik ken de z-680 goed en ik ken de permanente hiss in de centerspeaker. Geloof mij, dat probleem komt niet eens in de buurt van de omvang van het plopjesprobleem.
Als laatste: Het geven van een, in mijn inziens slecht onderbebouwde opmerking als deze, zonder vrijwel iets te lezen heeft betrekkelijk weinig zin.
quote:
StarWolf schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:43:
Ehmm..

Hebben jullie de speakers al eens aangesloten op een geaard stopcontact. Waar dus werkelijk zo'n groen/gele draad in zit, en in huis is aangesloten op aarde :? .

Dat verhelpt in ieder geval bij mij 100% het gebrom/gezoem van mijn digitale Logitech en Creative boxen. :z
Laatste argument van mijn antwoord op de quote hierboven heeft nog meer betekenis op deze opmerking van jou.

Marf0rz wijzigde dit bericht 15-06-2006 15:23 (21%)

If you can't beat them, buy them !

quote:
Marf0rz schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:59:
[...]

Ten eerste: Het probleem heeft een grotere omvang en groter bereik dan jij hier te melden hebt. Ga uit van betrekkelijk irritant tot oorverdovend hard.
Ten tweede: De plopjes, permanente brom en radio ontvangst, is bij iedereen op een andere mate, omvang en volume aanwezig.
Ten derde: De plopjes in de meest recente PID speakersets, respectievelijk R515 en R616 zijn vrijwel continue aanwezig vanwege een behoorlijk irritant geknetter door het geluid heen. Ook dus, wanneer er muziek wordt afgespeeld. Met name wanneer apparaten in huis aangezet worden.
Ten vierde: Ik ken de z-680 goed en ik ken de permanente hiss in de centerspeaker. Geloof mij, dat probleem komt niet eens in de buurt van de omvang van het plopjesprobleem.
Als laatste: Het geven van een, in mijn inziens slecht onderbebouwde opmerking als deze, zonder vrjiwel iets te lezen heeft betrekkelijk weinig zin.
Ik ga liever uit op eigen ervaringen dan het te lezen, aangezien meestal meningen zijn die worden gegeven. Je kan pas een goed oordeel geven als je het zelf hebt gehoord.

Final Tear 3 progress 94%

quote:
Spikey cloud schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:03:
[...]

Ik ga liever uit op eigen ervaringen dan het te lezen, aangezien meestal meningen zijn die worden gegeven. Je kan pas een goed oordeel geven als je het zelf hebt gehoord.

Goed, kan ik mij voorstellen. Je verteld ons dat je dit bij één persoon hebt gehoord. Wat hebben we uberhaupt aan een individuele ongenuanceerde opmerking van iemand die hier tot nu toe niets mee te maken heeft gehad en pakweg 500 tot 600 mensen in het gezicht spuugt dat zij zich maar aanstellen.

Je verteld ons eigenlijk dat wij, in zeven maanden tijd, onze tijd verprutst hebben?

Edit:
No hard feelings gozer, echt niet, maar in het vervolg wat meer nuance mag wel.

Marf0rz wijzigde dit bericht 15-06-2006 15:15 (8%)

If you can't beat them, buy them !

RAID is geen BACKUP
Reg. datum: 08 september 2003

quote:
Spikey cloud schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:03:
[...]

Als je WEL had gelezen, dan had je geweten dat hier een paar GOTers zijn die al een aantal maanden serieus samen met Logitech bezig zijn met deze problemen. Wanneer het geen groot of noemens waardig probleem was geweest, dan had Logitech helemaal niet of nauwelijks gereageerd. Ze hebben nu mensen vanuit ik meen Zwitserland hier heen gestuurd om bij GOTers thuis de problemen te constateren. Dus alstjeblieft doe niet zo eigenwijs...

P.s. Sorry, dit moest er even uit. :)

P.s. Te laat... iemand was mij voor. :X

_Dune_ wijzigde dit bericht 15-06-2006 15:17 (4%)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

pinkproject.nl

Ik heb het mailtje ook ontvangen en ben voor optie 1 gegaan.
Ik blijf de hoop houden dat ik dan eindelijk een plop- en bromvrije Z-5500 heb.

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

Ik had daarnet ook even me mail gecheckt en jawel...bericht van Logitech. Echter lijkt het bericht een aantal veranderingen te hebben ondergaan.
quote:
Dear Mr.,

As you have recently received an optimized Z5500 replacement speaker set, I am writing to you once more with an update.

Following the feedback that we have received to this date, I can confirm that all customers who have received an optimized Z5500 speaker found the popping issue has reduced. For some, it has reduced the popping to an acceptable level; for others it hasn’t.

We trust you are happy with the replacement speaker. If so, we are delighted to have brought some kind of resolution to this issue for you.

However, should you still not be satisfied, we would like you to know that Logitech has decided upon a last solution which we hope you will find acceptable. It is not Logitech’s culture to disappoint its customers.

We continue to investigate the popping issue. We suggest using the results of our investigation to hand-build a few prototype speakers, which a number of customers can test in real environments susceptible to popping.

If those customers feel satisfied with the prototypes and we manage to certify them, Logitech will produce a limited number of units. However, if the prototypes prove unsatisfactory to the customers, we will not offer a short term solution and take on all the learnings from the investigation and bring them into our future products.

Although I have high hopes that we will be able to offer you a satisfactory solution, I want to be honest too and emphasize that we cannot guarantee this process will be successful. It certainly will require more patience from you – the whole process might take up to six months. Nevertheless, we think it is right to go this extra mile.

We are also prepared to offer a further option for you to choose from, namely the opportunity to replace your speakers with Logitech’s Z5450 speakers.

This all means that in case you are not satisfied with the replacement speaker, you now have three options you can choose from:

1. you can choose to await the outcome of our investigation and accept one of the “limited edition” speakers we intend to develop, test and certify. As said, there is no guarantee this investigation will result in these speakers being developed and the process may take up to six months. During this time you can keep the optimized Z5500 speaker set.

2. you can also choose to accept the Logitech Z5450 Digital wireless speakers. We realize these are not the Z5500, but the Z5450 speakers are closest in terms of performance and wireless. Detailed product specifications are available on www.logitech.com. If you choose this option, you will not qualify for another replacement should the prototypes be developed and certified;

3. you can request a refund. We will require (a copy of) the original purchase receipt for this.

We look forward to hearing from you which of these options you prefer to choose. Please reply to us until Friday 23.06.2006. Once we know your choice we may contact you by phone to discuss return logistics (until now we received back only a few units of the old Z5500). If you allow us and if this is possible we also would like to listen to the noise level of your current speaker set in your environment.
Might you have a preference for a specific date and/or time-of-day for us to call you can you let us know? Thank you in advance!

If we do not hear from you, we will presume that you are satisfied with the replacement speakers and we will close your case provided your old speaker set has been collected and received in our warehouse.

In closing, I apologize for the inconvenience and would like to thank you once again for your patience and understanding.

Om nog even de opties van de vorige versie aan te halen:

quote:
1. you can choose to await the outcome of our investigation and accept one of the “limited edition” speakers we intend to develop, test and certify. As said, there is no guarantee this investigation will result in these speakers being developed and the process may take up to six months;

2. you can still choose to receive an optimized speaker set which we can deliver within the coming few weeks. All customers who already received such unit have noticed an improvement on the popping noise with these speakers, although some still experience noise. If you choose this option, you will not qualify for another replacement should the prototypes be developed and certified;

3. you can also choose to accept the Logitech Z5450 Digital wireless speakers. We realize these are not the Z5500, but the Z5450 speakers are closest in terms of performance and wireless. Detailed product specifications are available on www.logitech.com. Again, if you choose this option, you will not qualify for another replacement should the prototypes be developed and certified;

4. you can request a refund. We will require (a copy of) the original purchase receipt for this.
Ik weet even niet wat ik moet geloven/opvolgen. In de nieuwe mail staat namelijk ook niets vermeld over het wel of niet recht hebben op de hand-build set na te hebben gekozen voor de 'optimized speaker set'.... doh.. ik lees nu: During this time you can keep the optimized Z5500 speaker set. 8)7

ps: Hebben ze het bij de optimized setjes over de PID R616 of een nieuwere revisie/batch?

born4trance739 wijzigde dit bericht 15-06-2006 16:18 (8%)

Why not make windows open-source. Don't you have enough money?

Reg. datum: 18 juni 2001

quote:
born4trance schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:53:
ps: Hebben ze het bij de optimized setjes over de PID R616 of een nieuwere revisie/batch?
Optimized is PID R616. Dus de set die ietsje minder plopt, maar nog niet goed is.

Sith Lord
Reg. datum: 25 augustus 2004

quote:
StarWolf schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:43:
Ehmm..

Hebben jullie de speakers al eens aangesloten op een geaard stopcontact. Waar dus werkelijk zo'n groen/gele draad in zit, en in huis is aangesloten op aarde :? .

Dat verhelpt in ieder geval bij mij 100% het gebrom/gezoem van mijn digitale Logitech en Creative boxen. :z

Dat is het eerste wat ik toendertijd heb gedaan en had geen enkel effect.

Heb trouwens ook vandaag een mail gehad van Logitech zoals born4trance beschrijft. Ik weet nog niet wat ik doe.

Darth Malak wijzigde dit bericht 15-06-2006 16:59 (12%)

Asus P5K, Q6600 Quad Core, 4 Gb Corsair XMS DDR2-6400, Sapphire ATI 4870x2 2GB, OCZ GameXtream 850W, Dell 24" 2405FPW, Samsung 24" LCD, G15, Z-500, Synology DS-207+ 1TB NAS

Reg. datum: 15 maart 2006

Inmiddels ook een mailtje van Logitech ontvangen. Bij mij staan er dus vier opties.
Ik weet dus ook niet wat ik moet kiezen. De Z-5450 als alternatief valt zowiezo af.

@ TM: weet jij hoe dat zit met de verschillende mailtje van logitech 3 of 4 opties.

quote:
JV69 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:54:
Inmiddels ook een mailtje van Logitech ontvangen. Bij mij staan er dus vier opties.
Ik weet dus ook niet wat ik moet kiezen. De Z-5450 als alternatief valt zowiezo af.

@ TM: weet jij hoe dat zit met de verschillende mailtje van logitech 3 of 4 opties.
Zie een aantal post hieronder.

tm030614 wijzigde dit bericht 15-06-2006 18:12 (19%)

Reg. datum: 26 februari 2004

Waar kun je eigenlijk in Nederland de Klipsch ProMedia Ultra 5.1 kopen? Heb het eigenlijk wel een beetje gehad met Logotech, niet omdat het een of ander, maar het is zo'n gedoe nou met die Z-5500... Geluidskwaliteit is prima trouwens, niets op aan te merken. Als er niets mee aan de hand was zou ik hem zo weer kopen.

~*World of Shit*~
Reg. datum: 10 oktober 2005

Gewoon nog helemaal niet reageren tot het allemaal duidelijk is en wij weten op welke lijn Logitech zit lijkt me het beste.
Ik heb btw nog steeds niks mogen ontvangen.

What passing bells, for these who die as cattle...

Reg. datum: 22 mei 2005

Pff het lijkt des te langer des te meer op een klucht uit te draaien. Sommigen krijgen mails met 3 opties, sommigen krijgen mails met 4 opties :?

Reg. datum: 31 januari 2002

quote:
born4trance schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:53:
Ik had daarnet ook even me mail gecheckt en jawel...bericht van Logitech. Echter lijkt het bericht een aantal veranderingen te hebben ondergaan.

[...]

Om nog even de opties van de vorige versie aan te halen:

[...]

Ik weet even niet wat ik moet geloven/opvolgen. In de nieuwe mail staat namelijk ook niets vermeld over het wel of niet recht hebben op de hand-build set na te hebben gekozen voor de 'optimized speaker set'.... doh.. ik lees nu: During this time you can keep the optimized Z5500 speaker set. 8)7

Heb jij misschien al een test versie thuis staan? Dan zou het wel kloppen.

Kredietcrisis? Overdreven! We zijn nu pas op het niveau van 2003

quote:
Vatt schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:32:
[...]
Heb jij misschien al een test versie thuis staan? Dan zou het wel kloppen.
Goede opmerking, klopt inderdaad. Er zijn dus blijkbaar twee versies van de brief.

Reg. datum: 13 mei 2006

quote:
hotswank schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:17:
Mijn Z-5500 plopt ook wel een beetje - als de koelkast of airco aanspringt -, maar wat mij echt heel erg stoort is de constante keiharde BROM op de subwoofer. Nou lees ik daar bijna niets over. Is deze klacht ook gerapporteerd aan Logitech en serieus genomen of ben ik echt de enige met dat probleem? (dit is al mijn tweede set en met exact dezelfde brom). Hebben mensen met die 'nieuwe' setjes waar nu dus gemengde resultaten mee zijn behaald, ook gemeld dat het brommen in sommige gevallen niet is opgelost??

De brom is de laatste versie geheel verdwenen.

quote:
Dit klinkt vrij simpel, heeft er niemand al aan gedacht dit zelf op te lossen dmv. de female euro connector op de subwoofer te vervangen door een geaarde versie (en dito geaard stekkersnoer) en intern de massa hiervan te verbinden met het mainboard van de versterker en tevens een extra massa draadje te trekken van de POD - voorzien van genoemde geleidende verf - ook weer naar het mainboard van de versterker? Misschien kunnen de handige jongens onder ons dit gewoon zelf oplossen en dan zijn wij van het gezeik af.
Dit is al getest en heeft geen invloed. Zoals je in vorige posts (vorige topics) kan lezen komen de stoorsignalen via de pod(kabel) binnen en niet via de 230V.

01000010 01101111 01110010
Reg. datum: 07 februari 2001

Ik verbaas me er eigenlijk over dat ik ook mensen met een ploppende Z3 zie in de poll. Ik dacht tot dat moment altijd dat het ploppen echt alleen voorbehouden was aan de huidige series (een soort "nieuwe feature" boven oudere setjes als de Z3).
Reg. datum: 06 maart 2006

Ik heb ook een X-530 Setje.

Het is echt ontzettend zonde dat hij met deze problemen kampt. Het geluid is gewoon heel erg mooi.
En in deze prijsklasse (driekwart jaar geleden 55,-) is gewoon geen ander setje te verkrijgen. Ik was helemaal niet van plan om een 5.1 set te kopen. sterker nog op dat moment was ik op zoek naar een TFT-scherm. Maar voor dat geld kon ik hem gewoon niet laten staan.

Het geluid is erg vol en zuiver. Ik mis geen tonen in het klankbeeld. Mijn setje is aangesloten op onboard geluidskaart van Realtek. De bas is soms iets te overheersend (afhankelijk van MP3) en in een gehorig huis is dat soms hinderlijk. Als ik dan het volume van de rear speakers verlaag wordt de bas ook minder. Dit laatste heb ik overigens nooit begrepen.

Soms zijn de plopjes hinderlijk dan gebruik ik een koptelefoon of zet ze uit. Maar soms hoor je niks. Het is niet zo dat de plopjes boven de muziek ofzo uitkomen. alleen als je geen muziek draait en je speakers staan wel aan hoor je af en toe een tikje.

Ik kan me haast niet voorstellen dat Logitech dit setje door de achterdeur laat verdwijnen. Dat zou erg zonde zijn. Ik denk dat ik, zolang Logitech niet met een alternatief setje komt, de plopjes voor lief neem.

Weet iemand of Logitech al bezig is met een vervangende set voor de X- 530. Ik heb begrepen dat een oplossing van het probleem nog niet voorhanden is.

01000010 01101111 01110010
Reg. datum: 07 februari 2001

De plopjes van de X-530 zijn iets waar je misschien mee zou kunnen leven: de radio ontvangst is dat in mijn ogen zeker niet! Gelukkig valt het volume van de plopjes bij de X-530 meestal wel mee. De radio ontvangst is bij mij helaas eigenlijk altijd vrij hard (overstemd de muziek) tenzij ik de set op 50% volume (of hoger) zet wat weer te hard is gezien ik er redelijk dicht op zit.
~*World of Shit*~
Reg. datum: 10 oktober 2005

quote:
Bor de Wollef schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:26:
Ik verbaas me er eigenlijk over dat ik ook mensen met een ploppende Z3 zie in de poll. Ik dacht tot dat moment altijd dat het ploppen echt alleen voorbehouden was aan de huidige series (een soort "nieuwe feature" boven oudere setjes als de Z3).
Ik heb ook een Z3 in bezit en die plopt inderdaad ook, maar niet zo erg als de Z5500.

What passing bells, for these who die as cattle...

Reg. datum: 15 januari 2004

quote:
Mvdlaak schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:13:
[...]

Ik heb ook een Z3 in bezit en die plopt inderdaad ook, maar niet zo erg als de Z5500.
Ik vermoed dat dat komt omdat het vermogen van de sub van de Z5500 een beetje groter is. Ik heb zelf ook een Z-340 en die plopt ook, maar dankzij het zeer beperkte vermogen (iets van 20 watt ofzo?) van de subwoofer valt dat bijna niet op.

Intel Core 2 Duo E6600 | AUS P5B-E | 4GB Kingston PC6400 | MSI 8800GTS 640MB | X-Fi XtremeMusic | WD Raptor 36GB ADFD | 2 x 320GB Barracuda 7200.10 (200GB RAID0, 200GB RAID1) | Cooler Master Mystique 631 | Scythe Infinity | EEE PC 701 4G Wit

Ze maken nu wel een beetje te grote zooitje met verschillende mailtjes sturen. Als ik goed begrepen heb krijgen de mensen die al een vervangend setje hebben (R616) een mailtje met 3 opties:
quote:
1. you can choose to await the outcome of our investigation and accept one of the “limited edition” speakers we intend to develop, test and certify. As said, there is no guarantee this investigation will result in these speakers being developed and the process may take up to six months. During this time you can keep the optimized Z5500 speaker set.

2. you can also choose to accept the Logitech Z5450 Digital wireless speakers. We realize these are not the Z5500, but the Z5450 speakers are closest in terms of performance and wireless. Detailed product specifications are available on www.logitech.com. If you choose this option, you will not qualify for another replacement should the prototypes be developed and certified;

3. you can request a refund. We will require (a copy of) the original purchase receipt for this.
Mensen die nog geen vervangend setje hebben en in wachtrij staat krijgen 4 opties:
quote:
1. you can choose to await the outcome of our investigation and accept one of the “limited edition” speakers we intend to develop, test and certify. As said, there is no guarantee this investigation will result in these speakers being developed and the process may take up to six months;

2. you can still choose to receive an optimized speaker set which we can deliver within the coming few weeks. All customers who already received such unit have noticed an improvement on the popping noise with these speakers, although some still experience noise. If you choose this option, you will not qualify for another replacement should the prototypes be developed and certified;

3. you can also choose to accept the Logitech Z5450 Digital wireless speakers. We realize these are not the Z5500, but the Z5450 speakers are closest in terms of performance and wireless. Detailed product specifications are available on www.logitech.com. Again, if you choose this option, you will not qualify for another replacement should the prototypes be developed and certified;

4. you can request a refund. We will require (a copy of) the original purchase receipt for this.
Conclusie is dat mensen die al R616 hebben een kleine voordeel hebben dat ze misschien weinig problemen hebben met hun setjes en daarmee kunnen wachten op een "limited edition" als die komt.
Reg. datum: 22 mei 2005

quote:
Luuk1983 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:01:
Ik vermoed dat dat komt omdat het vermogen van de sub van de Z5500 een beetje groter is. Ik heb zelf ook een Z-340 en die plopt ook, maar dankzij het zeer beperkte vermogen (iets van 20 watt ofzo?) van de subwoofer valt dat bijna niet op.

Denk ik niet. Zie maar de zekering die gesprongen is door het ploppen (bij de set van Dukebox?).

Volgens mij heeft Logitech gewoon systematisch overal in zijn sets een gebrekkige shielding. Sommige sets zullen hier veel gevoeliger (Z-5500, X-530) voor zijn als andere (Z-3, Z-340 ?). mijn mening is en blijft dat elke Logitech set potentiele kanshebber is om deze problemen te krijgen. Als de Z-5500 (hoogste model) geen shielding heeft, dan gaan alle andere sets (lagere/goedkopere modellen) ook geen shielding hebben.

quote:
disco stu schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:18:
[...]

Denk ik niet. Zie maar de zekering die gesprongen is door het ploppen (bij de set van Dukebox?).

Volgens mij heeft Logitech gewoon systematisch overal in zijn sets een gebrekkige shielding. Sommige sets zullen hier veel gevoeliger (Z-5500, X-530) voor zijn als andere (Z-3, Z-340 ?). mijn mening is en blijft dat elke Logitech set potentiele kanshebber is om deze problemen te krijgen. Als de Z-5500 (hoogste model) geen shielding heeft, dan gaan alle andere sets (lagere/goedkopere modellen) ook geen shielding hebben.
Dat kan ik beamen. Ik heb een Z-5450 gehad een ook deze plopt. Wel een stuk minder dan de Z-5500 maar ploppen doet hij.

Reg. datum: 02 juli 2003

Zit ge nog altijd te miepe over die plopkes? :'(

Ikke hebbe Logitech X-530 en ik hebbe ok plopkes in mijne geloud allen als iemand lichtkes uit of aanzet =p

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: