Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL 4

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.901 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 18:41
Zover ik zie niet, maar ik krijg heel veel mailtjes en ik weet niet of je, je nickname hebt vermeld.
Waar gaat het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
dat ik een refund aangevraagd heb 1 week geleden maar nog steeds niks gehoort had van logitech.

en jij zei mail je case nummer maar dat heb ik gedaan met verhaaltje erbij.

naar plopjesprobleem@xs4all.nl

heb hem nog maar eens verstuurd.

in het onderwerp staat jorisw86

[ Voor 15% gewijzigd door jorisw86 op 18-06-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Even voor het overzicht, ik neem aan dat (bijna) iedereen zal gaan voor optie 1, wat inhoud dat ze gaan wachten op de volledig goede versie (als die komt) over x aantal maanden?
Ik kies er iig wel voor, maar ik begrijp dat mocht er uiteindelijk geen nieuwe versie komen, mijn enige optie: geld terug is? Ik heb voornamelijk weinig vertrouwen in de nieuwe versie die ongeveer nu verspreid wordt....ik weet zeker dat ik (amongst others) die plopjes zo mogelijk alleen maar erger zal krijgen (tov hoe ik het nu heb). Maar iedereen gaat voor de limited edition?...[flauw].die gepimpte versie met lichtbalken in de sub? ]/flauw]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iedereen!
ik heb een z-5500 gekregen omdat ik geslaagd ben:D...:( en er komt een brom uit de subwoofer en een ruis uit de sattelieten...
Ik heb een xtreme music kaart van creative, en nu wil ik de set digitaal(coax) aansluiten op deze kaart, maar wat voor kabel heb ik dan nodig? kan ik deze gewoon in de winkel kopen?
en is het trouwens wel mogelijk om de set digitaal aan te sluiten op deze kaart?
ik heb trouwens geen plopjes:D:D

bedankt voor t antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 18:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat juigt iedereen snel wanneer ze de set net hebben en geen plopjes ondervinden. BIj mijn X-530 kwamen de plopjes ook iets later (en werden steeds erger). In het begin had ik ook geen last van radio ontvangst. Soms lees ik hier op GoT reacties van mensen die de Z-5500 nog geen dag in huis hebben en dan al conclusies trekken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:40:
Bij mijn X-530 kwamen de plopjes ook iets later (en werden steeds erger). In het begin had ik ook geen last van radio ontvangst.
Idem hier.

offtopic:
@Bor: heb denk ik een goede vervanging gevonden voor mijn X-530, zie dit topic (en beeld in zonder X-530): 5.1 set + bijkomende versterker op PC? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 06:21

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Zoals ik het nu bekijk en optie 1 kies, krijg ik over een week de geoptimaliseerde set, en wacht dan op de handbuild (limited) set mits deze door de certificeringen heenkomt.

Mocht dit certificeren mislukken en er dus geen handbuild set komt, dan kan ik alsnog kiezen tussen de geoptimaliseerde set te houden of restitutie van het aankoop bedag ?

Kan iemand me dit bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:52:
Mocht dit certificeren mislukken en er dus geen handbuild set komt, dan kan ik alsnog kiezen tussen de geoptimaliseerde set te houden of restitutie van het aankoop bedag ?
Kan iemand me dit bevestigen ?
Dat kan ik bevestigen.

Overigens is het geen limited versie meer die er komt (als hij door de keuring komt). Het wordt een volledig productie exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar er staat toch op punt 2, (bij mij dan) dat als je voor de aangepaste versie kiest je niet meer in aanmerking komt voor de limited versie:

"U kunt nog steeds kiezen voor een geoptimaliseerde speakerset die binnen de komende paar weken leverbaar is. Alle klanten die een dergelijke eenheid reeds hebben ontvangen, hebben een vermindering van het plopgeluid bemerkt, hoewel nog niet voor iedereen bevredigend. Als u deze optie kiest, komt u niet in aanmerking voor een andere vervanging, mochten de prototypen ontwikkeld en gecertificeerd worden;"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps, das dus nmiet de bedoeling al die strepen, foutje moet dus zijn dit"

"U kunt nog steeds kiezen voor een geoptimaliseerde speakerset die binnen de komende paar weken leverbaar is. Alle klanten die een dergelijke eenheid reeds hebben ontvangen, hebben een vermindering van het plopgeluid bemerkt, hoewel nog niet voor iedereen bevredigend. Als u deze optie kiest, komt u niet in aanmerking voor een andere vervanging, mochten de prototypen ontwikkeld en gecertificeerd worden;"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-06 15:54

Mvdlaak

~*Gnarf*~

@TM: Dus de meel die je doorgestuurd hebt gekregen van R.C. is door B.G. bevestigd?

Ik heb nog steeds niks gehoord van Logitech en mijn broer heeft ook nog geen meel mogen ontvangen. Nu wordt ik toch niet overgeslagen,.. toch!? :/

[ Voor 51% gewijzigd door Mvdlaak op 19-06-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:18

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb tot nu toe afgewacht wat betreft contact opnemen met Logitech. Ik had zoiets van eerst eens kijken hoe die nieuwe setjes zijn. Is het verstandig dat ik zo langzamerhand mij eens kenbaar ga maken aan Logitech, nu er zicht is op nieuwe revisies? Of kan ik net zo goed blijven wachten tot de setjes er echt zijn met het contact opnemen met Logitech Customer Support...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:36
als je je set wilt omruilen worden dan al je boxen + woofer + pod omgeruilt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
hellrazor schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:25:
als je je set wilt omruilen worden dan al je boxen + woofer + pod omgeruilt ?
Ja, je krijgt een complete set. Welke onderdelen je omruild is afhankelijk wat je zelf wilt. Je kunt er dus voor kiezen de boxen te laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik hem maar voor optie 1 gekozen (hand made set) en wachten dus daarop. Mijn R616 vertoont in ieder geval de brom niet meer en ook al hem ik nu wel last van plopjes (die ik voorheen met mijn oude set niet had), wacht ik gewoon maar. Ik neem aan dat Logitech het nu wel lukt met de adviezen van o.a. RC. En anders alsnog een refund.

[ Voor 65% gewijzigd door Darth Malak op 20-06-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Iemand had mijn vorige account gehacked en was daarom geblokkeerd of zo ?
Ik kies ook voor de handgemaakte set ik ben erug benieuwd hoelang het duurt :-)

Groetjes
LW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Ik heb ook maar eens een 2e mail gestuurd naar logitech want volgens mij is het de 1e keer niet helemaal goed gegaan. Volgens de automatische mail moet ik vandaag bericht krijgen. Even afwachten dus want het wordt eigenlijk steeds ergens met mn X530 set.... ;(

[ Voor 1% gewijzigd door abcor2003 op 21-06-2006 11:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Diot is het antwoord wat ik gekregen heb:
Geachte heer Moonen,

Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat u een X-530 heeft welke last heeft van 'ploppen', brommen en radio ontvangst.

Om er zeker van te zijn dat het een probleem van de set is, en niet komt van een aangesloten invoer apparaat, zal u het volgende moeten testen:
- Koppel de speakerset los van elke vorm van invoer. (computer, dvd-speler, etc...)
- Zet de speakerset aan.
- Schakel het apparaat wat stoort op de speakerset een aantal keren aan en uit en controleer of u nu ook een 'plop' hoort.
- Probeer dit tevens op verschillende wandcontactdozen.

Wanneer u met de genoemde test geen last heeft van 'ploppen' of andere storingen, dan is het geen probleem van de speakerset maar van een aangesloten apparaat. Wanneer de problemen met de test in alle gevallen wel aanwezig zijn, dan is het enige wat we kunnen doen het aankoopbedrag van de set vergoeden. Een oplossing voor het probleem in de vorm van een andere set is er niet. Het is bekend dat dergelijke problemen in sommige situaties zich voor kunnen doen. Het verzoek voor teruggave van het aankoop bedrag zal worden doorgestuurd naar ons hoofdkantoor. Binnen 3 weken na het terug betalen van het aankoopbedrag zal de speakerset worden afgehaald per courier. (hier ontvangt u dan de instructies voor) Dit uiteraard op de kosten van Logitech. Graag heb ik de volgende gegvens nog om het verzoek door te kunnen sturen:
- Serienummer van de set. (deze kan u vinden op een witte sticker onderop de subwoofer en wordt vaak aangeduid met S/N of PID)
- Kan de vervolg correspondentie vanuit het hoofdkantoor per e-mail in het Engels plaatsvinden?
- Uw volledige adresgegevens.
- Uw telefoonnummer. (waar u overdag bereikbaar bent)

Met vriendelijke groet,

H.W.
Logitech Europe SA
Customer Support
Nu is mijn vraag, is er een alternatief voor de x-530 in dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 15:25

N00bDaan

De N00b.

Is het denken jullie ook mogelijk om de set te laten omruilen voor een andere set zoals bijvoorbeeld de Logitech® Z-5450 Digital 5.1 (met of zonder draadloze rear-speakers)?

I cna tpye 300 worsd pre minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:09

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

N00bDaan schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:42:
Is het denken jullie ook mogelijk om de set te laten omruilen voor een andere set zoals bijvoorbeeld de Logitech® Z-5450 Digital 5.1 (met of zonder draadloze rear-speakers)?
Is dit een strikvraag?
Aan het begin van dit draadje staat je antwoord:
Vatt in "Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL..."

en als dat te moeilijk is:

Verwijderd in "Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL..."
:)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
N00bDaan schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:42:
Lees het topic even door. Staat allemaal vermeld.
Edit: Je bent me voor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 21-06-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
abcor2003 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:16:
Diot is het antwoord wat ik gekregen heb:
Nu is mijn vraag, is er een alternatief voor de x-530 in dezelfde prijsklasse?
Zie de kleine letters van de topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipTrip
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05-2022
Gisteren mijn Creative Gigaworks s750 aangekregen, onmiddelijk geinstalleerd en de logitech terug in de doos. Vandaag DHL gebeld.

Geen geplop, geen gebrom, meer detail in het geluid (2 weg), 7.1, .... ZALIG. En ze gaan super hard !!!

Ik wens iedereen nog veel succes ermee. Alle lof aan de mensen die er zo veel tijd in steken. Het is alleen jammer dat er nog steeds niets concreet is opgelost. En dan maar lachen met die Belg met zijn Test aankoop. Volgens mij hadden jullie al lang verdere stappen moeten ondernemen. Enfin. Ik blijf het topic volgen.

Groenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

FlipTrip schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:16:
Gisteren mijn Creative Gigaworks s750 aangekregen, onmiddelijk geinstalleerd en de logitech terug in de doos. Vandaag DHL gebeld.

Geen geplop, geen gebrom, meer detail in het geluid (2 weg), 7.1, .... ZALIG. En ze gaan super hard !!!

Ik wens iedereen nog veel succes ermee. Alle lof aan de mensen die er zo veel tijd in steken. Het is alleen jammer dat er nog steeds niets concreet is opgelost. En dan maar lachen met die Belg met zijn Test aankoop. Volgens mij hadden jullie al lang verdere stappen moeten ondernemen. Enfin. Ik blijf het topic volgen.

Groenten
Fijn dat je er blij mee bent! :) Veel succes. Overigens komt de Z-5500 in bijna alle reviews met de s750 er beter uit. 2-weg is niet zaligmakend en de reviews en ervaringen spreken voor zich. Maar plopvrij geluid is een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Darth Malak schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:34:
[...]

Fijn dat je er blij mee bent! :) Veel succes. Overigens komt de Z-5500 in bijna alle reviews met de s750 er beter uit. 2-weg is niet zaligmakend en de reviews en ervaringen spreken voor zich. Maar plopvrij geluid is een must.
Ik heb zelf erg weinig goede reviews gevonden waarin beide worden vergeleken. Wel hoor ik veel mensen die zijn overgestapt op de S750 zeggen dat de geluidskwaliteit beter is. Natuurlijk is dit redelijk subjectief.

2 weg is inderdaad niet zalig makend maar het heeft wel meer potentie indien goed uitgevoerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 21-06-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Hoe bedoel je: "Mits goed uitgevoerd"?

Klinkt de Creative Gigaworks s750 nou beter of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Mvdlaak schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:44:

Geluidskwaliteit is een subjectief iets. Maw, iemand anders kan niet voor jou beslissen wat jij beter vind klinken. Persoonlijk ben ik bv niet zo weg van de Z-2300 terwijl die set door veel de hemel in word geprezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Mvdlaak schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:44:

Mensen, voor de zoveelste keer, bespreek dit soort zaken in een ander topic! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik kreeg alsnog een reply op een e-mail naar logitech van een tijd geleden over het feit dat ik maar een deel van de aankoopwaarde terug kreeg bij het terugsturen van de X530 wegens ploppen en radioontvangst. Een van de zaken in de reply valt mij erg op (alleen reageren op het vet gedrukte deel svp, de rest doet hier niet ter zake)
Hello Mr. Jonkers,

Did the retailer have a sign stating as a policy refunds are not fully covered, as a consumer you have the right to return for your full money back unless there are laws in your country stating differently.
You should try to get the rest of your money back and though the unit is not defective since this issue only occurs with a very small amount of people they are defective to you and you should get a full refund from the retailer.

Best regards,
B
Ofwel, Logitech ontkent de problemen met de X530 eigenlijk nog steeds. Erg slecht in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:03

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Ik heb mn probleem net door gemaild naar Logitech, zit ik mn vragen geschiedenis te bekijken, zie ik dat ik het een paar maanden geleden ook al gevraagd had! Toen werd mij verzekerd dat het een eenmalig probleem was en dat ik de set maar om moest ruilen. Dat omruilen was nooit gebeurd, aangezien ik mn bon kwijt WAS (waar is mn oplader nou, zoek zoek, heej verrek, de bon van mn speakers! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 11:44:
Ik kreeg alsnog een reply op een e-mail naar logitech van een tijd geleden over het feit dat ik maar een deel van de aankoopwaarde terug kreeg bij het terugsturen van de X530 wegens ploppen en radioontvangst. Een van de zaken in de reply valt mij erg op (alleen reageren op het vet gedrukte deel svp, de rest doet hier niet ter zake)
[...]
Ofwel, Logitech ontkent de problemen met de X530 eigenlijk nog steeds. Erg slecht in mijn ogen.
Het feit dat je maar een gedeelte van de set ge-refund krijgt, is dit een enkel geval, of wordt dit sytematisch toegepast bij de X-530 eigenaars? Moet ik mij zorgen maken?

Verder vraag ik me af hoe lang jullie op de refund hebben moeten wachten nadat je je gegevens (adres, rekeningnr enzovoort) hebt doorgegeven. Ben nu al even aan het wachten maar heb geen idee wat zo de gangbare tijd is dat Logitech nodig heeft om een refund in orde te brengen, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:06:
[...]

Het feit dat je maar een gedeelte van de set ge-refund krijgt, is dit een enkel geval, of wordt dit sytematisch toegepast bij de X-530 eigenaars? Moet ik mij zorgen maken?
Goed lezen, hij heeft de set naar de winkel teruggebracht en daar zijn geld teruggehaald. De winkel gaf echter niet het volledige aankoopbedrag terug.
Daar kan Logitech dus niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Bor de Wollef schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 11:44:

[...]

Kun je die orginele email doorsturen naar mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:06:
[...]
Verder vraag ik me af hoe lang jullie op de refund hebben moeten wachten nadat je je gegevens (adres, rekeningnr enzovoort) hebt doorgegeven. Ben nu al even aan het wachten maar heb geen idee wat zo de gangbare tijd is dat Logitech nodig heeft om een refund in orde te brengen, iemand?
Ik denk dat je op ongeveer 2 weken moet rekenen. Duurt het langer, dan vind ik het persoonlijk te lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen is het 2 weken. Ik zal dan na het weekend nog een mail sturen om eens te informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tm030614 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:28:
[...]

Kun je die orginele email doorsturen naar mij?
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tm030614 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:28:
[...]

Goed lezen, hij heeft de set naar de winkel teruggebracht en daar zijn geld teruggehaald. De winkel gaf echter niet het volledige aankoopbedrag terug.
Daar kan Logitech dus niks aan doen.
Niet geheel de waarheid in mijn ogen. De retailers zijn namelijk nog steeds niet op de hoogte van de problemen omdat Logitech ze nooit op de hoogte heeft gebracht en de problemen in sommige gevallen nog steeds ontkent. De retailer wil de set wel omruilen voor een nieuw expemplaar maar dit levert dezelfde problemen (uit eigen ervaring maar dit werd mij ook glashard door een logitech medewerker aangegeven). Omdat Logitech aangeeft dat er geen probleem is met de X-530 stellen veel retailers dat je een product retour doet waar gewoon een goede oplossing voor bestaat als het vervangen van de set. Opzich begrijpelijk bij het uitblijven van een bericht van Logitech. Let ook dat ik de set al had lang voor Logitech uberhaubt met een refund policy aan kwam zetten. Kortom, door deze snelle aanschaf pis ik nu net naast de pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 14:25

BHQ

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:10:
hallo iedereen!
ik heb een z-5500 gekregen omdat ik geslaagd ben:D.
Dat ouders hun kinderen ZO verwennen zeg, niet normaal gewoon :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
edit:
Lama...anders krijgen we weer off-topic geklets.

[ Voor 92% gewijzigd door Roeltjuh op 22-06-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb een refund aangevraagd.

Ik heb bij die aanvraag overigens gemeld dat ik de stands van mn achterspeakers verwijderd heb, en deze ook kwijt ben. Kan ze niet meer vinden. 8)7 Met de vraag of dit een probleem was.

Ik heb gewoon mn aanvraagformulier voor de refund ontvangen en logitech heeft niks gezegd over de stands. :)
Ik heb deze vraag eerder gezien van anderen, dus ik dacht ik meld het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Bor de Wollef schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:06:
[...]

Niet geheel de waarheid in mijn ogen. De retailers zijn namelijk nog steeds niet op de hoogte van de problemen omdat Logitech ze nooit op de hoogte heeft gebracht en de problemen in sommige gevallen nog steeds ontkent. De retailer wil de set wel omruilen voor een nieuw expemplaar maar dit levert dezelfde problemen (uit eigen ervaring maar dit werd mij ook glashard door een logitech medewerker aangegeven). Omdat Logitech aangeeft dat er geen probleem is met de X-530 stellen veel retailers dat je een product retour doet waar gewoon een goede oplossing voor bestaat als het vervangen van de set. Opzich begrijpelijk bij het uitblijven van een bericht van Logitech. Let ook dat ik de set al had lang voor Logitech uberhaubt met een refund policy aan kwam zetten. Kortom, door deze snelle aanschaf pis ik nu net naast de pot.
Zie mijn e-mail van afgelopen avond die ik naar jouw heb gestuurd en waarvan een gedeelte aan B.G. is gericht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Ik heb zojuist van B.G. te horen gekregen dat we a.s. dinsdag de eerste sample units kunnen verwachten.

Eind juli zullen wij de sets allemaal getest hebben en de resultaten hier op het forum posten en aan Logitech bekend maken.

Tussentijds worden de testresultaten NIET bekend gemaakt zodat we allemaal objectief blijven. Voor de meelezers onders ons, geduld gevraagd dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook niet een emailtje O-) O-)

Ben wel errug nieuwsgierig hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

tm030614 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:53:
Ik heb zojuist van B.G. te horen gekregen dat we a.s. dinsdag de eerste sample units kunnen verwachten.

Eind juli zullen wij de sets allemaal getest hebben en de resultaten hier op het forum posten en aan Logitech bekend maken.

Tussentijds worden de testresultaten NIET bekend gemaakt zodat we allemaal objectief blijven. Voor de meelezers onders ons, geduld gevraagd dus. :)
Klinkt logisch... bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alright! Houd ons niet te lang in spanning ;-) We zijn super benieuwd...

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:01:
Let op bij het kiezen van optie 2:

If you choose this option, you will not qualify for another replacement should the prototypes be developed and certified;

Ik dacht dat ze net hadden gezegd dat als je de omruiling niet goed bevindt, dat je dan alsnog de andere omruiling mocht aanvragen.
Logitech maakt er een potje van en zijn absoluut niet eenduidig naar mijn idee. . 8)7 :/ Ik krijg het idee dat ze enigszins langs elkaar heen werken. Ze zeggen het eene tegen TM en doen het andere.
tm030614 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:29:
Ik neem even contact op met B.G. Mij vallen ook deze zaken op.
Hier al iets van vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:23:
[...]
Hier al iets van vernomen?
B.G. heeft gisteren gereageerd echter m.i. onvoldoende inhoudelijk en heb hem gevraagd een uitgebreidere reactie te geven. Deze verwacht ik begin volgende week.

[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 23-06-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:53:

Om hoeveel units zal dit gaan?
Mijn set is in ieder geval bestelt en komt volgende week vrijdag binnen. Tevens hoop ik met heel mijn hart dat die units die er komen helemaal in orde zijn :)

Edit:/
En wat zijn de veranderingen aan de sets die nu worden toegestuurd?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:06:
[...]

Om hoeveel units zal dit gaan?
Mijn set is in ieder geval bestelt en komt volgende week vrijdag binnen. Tevens hoop ik met heel mijn hart dat die units die er komen helemaal in orde zijn :)

Edit:/
En wat zijn de veranderingen aan de sets die nu worden toegestuurd?
Er zijn 2 sets gemaakt. De preciese veranderingen zijn nog niet bekend. Ik geeft over de aanpassingen volgende week meer informatie. Over de performance van de set wordt later informatie naar buiten gebracht waneer iedereen heeft getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Ben echt verschrikkelijk benieuwd naar de uitslag van de testjes... Mogen jullie die set zo lang als jullie zelf willen testen? Omdat bij een hoop mensen de plopjes pas na een paar weken naar boven kwamen.

Ik denk niet dat ik de enige ben die nog niks gehoord heeft van Logitech en die wel op "De Lijst" staat. Ze hebben mijn gegevens dus (als het goed is) wel. En ik heb de vorige keer wel 'n meeltje gehad...
Moet ik nu gewoon zelf 'n meeltje sturen of nog even afwachten?... (we hebben immers tijd zat)

Nu nog even geduld op zien te brengen tot de uitkomsten van de tests online komen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt een maand gestest als ik het goed lees :)
Anyway, ik ben geen kenner. Maar als ik het hier zo lees, is de oorzaak van het probleem bekend. Is het voor Logitech zo'n grote ingreep in het productieproces dat ze niet gewoon direct het probleem (goed) bij de bron konden aanpakken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:35:
Anyway, ik ben geen kenner. Maar als ik het hier zo lees, is de oorzaak van het probleem bekend. Is het voor Logitech zo'n grote ingreep in het productieproces dat ze niet gewoon direct het probleem (goed) bij de bron konden aanpakken?
Dat hebben ze al een keer eerder getracht met teleurstellende resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 26-09 13:34
Andere bedrijven hebben geen last van deze euvels dus lijkt me dat dat wel op te lossen moet zijn

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

NoepZor schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:48:
Andere bedrijven hebben geen last van deze euvels dus lijkt me dat dat wel op te lossen moet zijn
Natuurlijk zijn de problemen op te lossen. Een oplossing kan echter wel gevolgen hebben voor de prijs, het productieproces etc. Het ligt niet zo eenvoudig als "even iets aanpassen" bij massa productie processen als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Bor de Wollef schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:10:
[...]

Natuurlijk zijn de problemen op te lossen. Een oplossing kan echter wel gevolgen hebben voor de prijs, het productieproces etc. Het ligt niet zo eenvoudig als "even iets aanpassen" bij massa productie processen als deze.
Iets wat ik al vaker gezegt heb, je hoort gewoon geen slechte producten te verkopen! Het is eigenlijk gewoon idioot dat er slechte sets verkocht worden. Dat het veel moeite kost om de productie te veranderen kan me dan ff helemaal niks schelen, vooral niet op de manier zoals Logitech er nu mee omgaat. De consument die er niks vanaf weet die denkt dat het aan z'n huis ligt of iets (tot die groep behoorde ik eerst!), en de andere groep (wij dus!) die komt toevallig bij dit topic, en merkt hij niet de enigste is. Die groep die krijgt nu met veel pijn en moeite een andere set. De groep die dus niet op dit topic komt, zal er ook niet snel achterkomen aangezien nog geen eens de winkels "officeel" weten dat er wat mis is met de set. En natuurlijk snap ik Logitech, die wil geld verdienen! maar dat doen ze nu met producten die gewoon niet goed zijn, en dat klopt niet . Ergens in deel 1/2/3 hebben we allerlei Europese richtlijnen erbij gehaalt, waarin staat dat officieel die set gewoon niet verkocht mag worden, kunnen we er die niet bijhalen?. Elke keer dat ik Logitech mail krijg ik weer de reactie dat er niks gaat gebeuren, en elke keer stuur ik terug dat ik dat gewoon niet accepteer, en zolang dat er geen oplossing is, blijf ik dat terugsturen :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door royco_100 op 24-06-2006 23:28 . Reden: commentaar toegevoegd ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
royco_100 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:07:
[...]

Iets wat ik al vaker gezegt heb, je hoort gewoon geen slechte producten te verkopen! Het is eigenlijk gewoon idioot dat er slechte sets verkocht worden. Dat het veel moeite kost om de productie te veranderen kan me dan ff helemaal niks schelen, vooral niet op de manier zoals Logitech er nu mee omgaat. De consument die er niks vanaf weet die denkt dat het aan z'n huis ligt of iets (tot die groep behoorde ik eerst!), en de andere groep (wij dus!) die komt toevallig bij dit topic, en merkt hij niet de enigste is. Die groep die krijgt nu met veel pijn en moeite een andere set. De groep die dus niet op dit topic komt, zal er ook niet snel achterkomen aangezien nog geen eens de winkels "officeel" weten dat er wat mis is met de set. En natuurlijk snap ik Logitech, die wil geld verdienen! maar dat doen ze nu met producten die gewoon niet goed zijn, en dat klopt niet . Ergens in deel 1/2/3 hebben we allerlei Europese richtlijnen erbij gehaalt, waarin staat dat officieel die set gewoon niet verkocht mag worden, kunnen we er die niet bijhalen?. Elke keer dat ik Logitech mail krijg ik weer de reactie dat er niks gaat gebeuren, en elke keer stuur ik terug dat ik dat gewoon niet accepteer, en zolang dat er geen oplossing is, blijf ik dat terugsturen :Y)
Enerzijds heb je zonder meer gelijkt, een fabrikant behoord goede producten te voorkomen, die in verhouding staan met zijn 'brand'. Ofwel Logitech is een A merk dus je mag A kwaliteit verwachten. Op het gebied van geluidskwaliteit krijg je dit ook (in achthouding van de prijs), helaas is er een designfout waardoor de set onwenselijke bijgeluiden produceert.
Dit wel echter niet zeggen dat Logitech dit expres doet. De speakers zijn niet met dit doel ontworpen. Het probleem is ontstaan doordat de testomgeving van Logitech niet voldoende overeen komt met een real live omgeving, er wordt dus wel genoeg getest, maar niet alle omstandigheden worden getest. Dit is ook één van de punten waarin Logitech lering uit trekt in deze zaak, het aanpassen van de testomgeving' zodat dit soort fouten eruit gepikt kunnen worden nog voordat de speakers in productie worden genomen.

Er wordt door Logitech inderdaad niet, en dat is mijn mening, open genoeg over het probleem gesproken. Ja er is informatie over te vinden op de website maar zoals eerder al aangegeven denkt men in veel gevallen dat het probleem niet bij te speakers ligt maar bij het elektriciteitsnetwerk – hierdoor gaan mensen niet actief opzoek naar een oplossing –. Logitech blijft zich echter baseren op zijn eigen, en m.i. onjuiste, statistieken en denk daardoor dat het probleem erg klein is. B.G. gaf eerder aan dat "mensen die de ploppen ervaren, melden zich echt wel bij de customer support". Hier ben ik het niet mee eens, A. mensen die voorheen contact op namen met de helpdesk kregen te horen "ligt niet aan de speakers". B. mensen verwijten het probleem niet aan de speakers. C. er was een groot topic als dit voor nodig zodat mensen zich realiseren dat het probleem bij de speakers lag.
Ik heb hier al vaker over gediscussieerd met B.G. maar het is een discussie zonder eind. Een persbericht is niet negatief, maar een graad van ultieme service naar klanten toe. Je durft immers als bedrijf toe te geven dat je een product hebt, dat een probleem (kan) hebben. Als klant geeft mij dat extra vertrouwen in een bedrijf. O.a. Canon is open is dit soort zaken. B.G. heeft aangegeven voor de toekomst te willen kijken in welke vorm Logitech invulling kan gegeven aan persberichten over dit soort situaties. Dit heeft echter op dit moment geen hoge prioriteit voor hem, omdat "de zaak te klein is".
Beide partijen hebben gegronde argumenten om al dan niet voor een persbericht te pleiten.

Dat de retail markt nog niet is ingelicht vind ik wel een kwalijke zaak. Dat is in veel gevallen het directe aanspreek punt van de klant en tevens vind ik dat een klant voor aankoop al geïnformeerd moet worden over de mogelijke problemen. (Als ik een BMW koop en deze kan mogelijkerwijs b.v. problemen gegeven met de radio, afhankelijk van zijn omgeving, hoor ik dat graag van tevoren via de verkoper en niet achteraf via BMW als ik begin te klagen).

Wat betreft de EMC richtlijn heb ik, in overleg met R.C., helaas moeten vaststellen dat deze “te globaal en ongespecificeerd” is om iets mee te kunnen. De problemen zijn daarvoor niet ernstig genoeg (hoe vreemd dat ook klinkt). De vraag is echter wel, willen wij (GoT leden) Logitech op dit moment, waarin wij op constructieve wijze samenwerken met hen, voor het blok zetten en actie ondernemen? Dat is, m.i., alles behalve rechtvaardig. Ja er zijn veel punten waarmee we het niet eens zijn echter er wordt een uitweg geboden voor alle gedupeerde. Dat is niet altijd een oplossing maar je hebt als klant tenminste wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

tm030614 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 01:11:
[...]
De vraag is echter wel, willen wij (GoT leden) Logitech op dit moment, waarin wij op constructieve wijze samenwerken met hen, voor het blok zetten en actie ondernemen? Dat is, m.i., alles behalve rechtvaardig. Ja er zijn veel punten waarmee we het niet eens zijn echter er wordt een uitweg geboden voor alle gedupeerde. Dat is niet altijd een oplossing maar je hebt als klant tenminste wel een optie.
TM hier klopt iets niet in je verhaal. Er wordt niet voor iedereen een uitweg geboden. Alleen voor de mensen die op GOT te lezen krijgen dat de problemen in de audio sets zitten komen hiervoor in aanmerking. Aangezien Logitech zowel via hun servicedesk als de website blijft verwijzen naar de huisinstallatie en niet toegeeft dat het de audio set is die de problemen veroorzaken zullen veel mensen niet aan de refund regeling komen. Veel mensen gaan ook naar hun eigen leverancier, aangezien Logitech ook deze retail handel niet op de hoogte heeft gesteld zal ook dit doodlopen.

Ik volg dit topic al bijna vanaf het begin en ik moet zeggen jullie zijn zeer goed bezig, maar Logitech maakt er (zacht gezegd) een puinhoop van. Als ik jullie was zou ik alleen nog de aankomende test setjes afwachten, wanneer deze nog niet vrij zijn van deze klachten en Logitech star blijft volhouden met de informatie zoals die nu afgeven wordt via hun servicedesk en site, zou ik toch consument organisaties gaan inzetten om Logitech figuurlijk om de oren te slaan. Daarnaast zou misschien door een mailing (mogelijk in samenwerking met Tweakers.net) informatie gestuurd kunnen worden naar grote detail handelaren. In iedergeval heb ik het gevoel dat jullie te aardig zijn voor Logitech.

Zelf heb ik er ook ooit even aangedacht om deze set te kopen, maar voor mij is dat een vreemde gedachten spinsel geweest. Wanneer Logitech op deze manier regaeert en blijft reageren hoef ik echt geen audio set van hun. Aangezien ik net een optie heb gekregen op een nieuwebouwwoning en daar over een ander half jaar ook een audio setje in de woonkamer wil gaan zetten heb ik besloten om door te sparen voor een Onkyo/Denon/Poineer of soort gelijke set.

In iedergeval hulde voor het werk dat jij hier verzet, aan jou zal het absoluut niet liggen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
_Dune_ schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:16:
[...]
TM hier klopt iets niet in je verhaal. Er wordt niet voor iedereen een uitweg geboden. Alleen voor de mensen die op GOT te lezen krijgen dat de problemen in de audio sets zitten komen hiervoor in aanmerking. Aangezien Logitech zowel via hun servicedesk als de website blijft verwijzen naar de huisinstallatie en niet toegeeft dat het de audio set is die de problemen veroorzaken zullen veel mensen niet aan de refund regeling komen. Veel mensen gaan ook naar hun eigen leverancier, aangezien Logitech ook deze retail handel niet op de hoogte heeft gesteld zal ook dit doodlopen.
Niet geheel met je eens. Elke klant, of deze nu via GoT of andere wegen zich meld bij Logitech krijgt deze oplossing aangeboden. Ook op de website kan informatie omtrend het probleem gevonden worden middels de FAQ's. Dat deze voor verbetering vatbaar zijn weten we allemaal, ik zal aan B.G. vragen wat hij hier op korte termijn aan kan doen. Zoals je zelf aangeeft wordt er teveel door Logitech naar andere oorzaken gewezen.

Het probleem wordt echter niet meer door Logitech of de servicedesk verzwegen. Als dat wel zo is hoor ik graag een case nummer zodat B.G. daar actie op kan ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tm030614 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:27:
[...]

Niet geheel met je eens. Elke klant, of deze nu via GoT of andere wegen zich meld bij Logitech krijgt deze oplossing aangeboden.
Ik hoor meerdere mensen (helaasheb ik geen case nummers) erover dat dit niet in alle gevallen zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Bor de Wollef schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:23:
[...]

Ik hoor meerdere mensen (helaasheb ik geen case nummers) erover dat dit niet in alle gevallen zo is.
Ik heb echt case nummers nodig of namen van medewerkers. B.G. kan er anders ook niks mee doen. Hij kan nu eenmaal niet de hele dag bij de customer support medewerker naast de telefoon gaan zitten om te kijken of zei hun werk goed doen. 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tm030614 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:26:
[...]

Ik heb echt case nummers nodig of namen van medewerkers. B.G. kan er anders ook niks mee doen. Hij kan nu eenmaal niet de hele dag bij de customer support medewerker naast de telefoon gaan zitten om te kijken of zei hun werk goed doen. 8)7 :+
Lol, duidelijk :+ Daarom melde ik ook gelijk dat ik helaas geen case nummers heb. Ik zal er de komende keren als ik er weer iemand over spreek om vragen. De meeste mensen die je zo af en toe eens spreekt weten hun casenummer niet uit hun hoofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Maar mijn vraag blijft...... wat nu? De enige oplossing die er nu is voor de X-530, de refund, die wil ik niet! Heeft mijn gemail met Logitech nog wel nut? Het enige wat ze nu zeggen is dat ze er toch geen zak meer aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouw, ik heb de computerzaak gebeld, en die verwezen mij door naar logitech.. Na lang wachten kreeg ik een of andere gozer die beweert dat het een defect is en dús de winkel aansprakelijk is...
vervolgens had ik geen zin meer in gezeik, en heb het setje (z-5500) teruggebracht en mijn geld teruggevraagd(kan binnen 8 dagen). Blij dat ik er snel bij ben geweest, want logitech wilde mij niet helpen en de winkel had ze niet meer op voorraad (het zou dus lang duren voordat ik een ander setje zou krijgen).
Maar nu liep ik door de winkelstraat waar ik (een uur) moest wachten op het geld, en zag ik in een andere winkel een z-5500 versie waar de speakerkabeltjes los zitten van de sattelietjes... nu vraag ik mij af of dit een (ver)beter(d)e versie is... kan iemand dit mij vertellen??

ps: heb een megaworks 550 gekocht, en geen plopjes op gebrom/geruis, klinkt okey voor muziek... alleen helaas niet zo'n lekkere diepe bassss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
royco_100 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:34:
Maar mijn vraag blijft...... wat nu? De enige oplossing die er nu is voor de X-530, de refund, die wil ik niet! Heeft mijn gemail met Logitech nog wel nut? Het enige wat ze nu zeggen is dat ze er toch geen zak meer aan doen.
Tja leer er dan mee leven. Voor de X-530 komt er (helaas) geen oplossing. Dus als je er niet mee kunt leven kies je een refund en ga je opzoek naar een andere set. Kun je geen waardig alternatief vinden, zul je er mee moeten leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:09:
nouw, ik heb de computerzaak gebeld, en die verwezen mij door naar logitech.. Na lang wachten kreeg ik een of andere gozer die beweert dat het een defect is en dús de winkel aansprakelijk is...
Die heb je gebeld, de Logitech helpdesk? En zoja wie had je aan de telefoon?
Maar nu liep ik door de winkelstraat waar ik (een uur) moest wachten op het geld, en zag ik in een andere winkel een z-5500 versie waar de speakerkabeltjes los zitten van de sattelietjes... nu vraag ik mij af of dit een (ver)beter(d)e versie is... kan iemand dit mij vertellen??
Dan heb je echt een mega oude versie van de Z-5500 gekocht. De Z-5500 word al zeer geruime tijd (ver voor dit topic) verkocht met losse speakerkabels.

De nieuwe revisie is nog niet op de markt verkrijgbaar, en zoals het er nu voor staat is het nog niet helemaal duidelijk of deze wel op de markt gaat komen. Eerst was het 'nee', toen zij J.B. 'ja' tegen R.C. en nu heb ik van B.G. weer moeten vernemen dat dat helemaal niet zeker is. We proberen hier wel uitsluitsel over te geven maar Logitech is er zelf nog niet helemaal uit. Dit moet intern nog bekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100

royco_100

Enthousiaste Tweaker

tm030614 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:30:
[...]

Tja leer er dan mee leven. Voor de X-530 komt er (helaas) geen oplossing. Dus als je er niet mee kunt leven kies je een refund en ga je opzoek naar een andere set. Kun je geen waardig alternatief vinden, zul je er mee moeten leren leven.
Dit slaat nergens op :( Was dit hele topic niet bedoeld om juist Logitech zover te krijgen om er iets aan te gaan doen? En nu zeggen ze, we doen er niks aan, en daar ga jij mee accoord!? ik dus niet!
De vraag is echter wel, willen wij (GoT leden) Logitech op dit moment, waarin wij op constructieve wijze samenwerken met hen, voor het blok zetten en actie ondernemen? Dat is, m.i., alles behalve rechtvaardig
Als het aan mij ligt wel! En hoezo niet rechtvaardig? Ik vind een refund geen oplossing, en zolang er niks anders gebeurd, is Logitech ook niet rechtvaardig. Van mij mag er contact opgenomen worden met kassa/radar, haal die er maar is bij. Logitech die verrekt het om er iets aan te doen :(

[ Voor 33% gewijzigd door royco_100 op 25-06-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

royco_100 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:34:
[...]
En nu zeggen ze, we doen er niks aan, en daar ga jij mee accoord, ik dus niet!
Wat wil je gaan doen? Imho kun je het beste gewoon een refund accepteren en naar een andere / betere set op zoek gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
royco_100 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:34:
[...]
Dit slaat nergens op :( Was dit hele topic niet bedoeld om juist Logitech zover te krijgen om er iets aan te gaan doen? En nu zeggen ze, we doen er niks aan, en daar ga jij mee accoord!? ik dus niet!
Het heeft geen nut om er niet mee akkoord te gaan. Het is beter op constructieve wijze mee te werken aan een oplossing. In het gesprek dat ik met Logitech heb gehad is zeer duidelijk naar voren gekomen dat ze niks aan de X-530 problemen gaan doen en daar zijn ze zeer stellig in geweest. Ik ga nu niet tegen werken door naar een consumentenprogramma te stappen, dan zitten de Z-5500 gebruikers dadelijk ook zonder echte oplossing en blijft het voor hen ook alleen een refund over. Juridisch gezien voldoet Logitech aan alle eisen, je krijgt je geld terug. Daarmee is de kous af. Je hebt gewoonweg geen zaak.
Als het aan mij ligt wel! En hoezo niet rechtvaardig? Ik vind een refund geen oplossing, en zolang er niks anders gebeurd, is Logitech ook niet rechtvaardig. Van mij mag er contact opgenomen worden met kassa/radar, haal die er maar is bij. Logitech die verrekt het om er iets aan te doen :
Logitech biedt een refund aan, daarmee is de kous af en zijn ze volledig ingedekt. Vanuit mij zal er op dit moment geen verdere actie ondernomen worden middels een consumentenprogramma.
Dat een refund geen oplossing is weet ik en ook Logitech. Maar iets ander gaat er niet komen of je nu hoog of laag springt. Al begin je een rechtzaak of weet ik wat geen rechter die je in het gelijk stelt, je kunt je geld immers terugkrijgen, waardoor je af bent van de problemen die je product heeft.
Had ik het liever anders gezien, ja tuurlijk ook ik zou graag een oplossing zien voor de X-530 gebruikers maar het is helaas niet anders, hoe vervelend ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Bor de Wollef schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:43:
[...]

Wat wil je gaan doen? Imho kun je het beste gewoon een refund accepteren en naar een andere / betere set op zoek gaan.
Inderdaad Logitech in het vervolg kwa audio sets gewoon links laten liggen even een poosje doorsparen en een fatsoenlijke audio set kopen. Misschien nog even verder sparen, zoals ik vanplan ben, en een echte audio set nemen.

Maar zoals blijkt is de volledige Servicedesk nog altijd niet op de hoogte. Overigens zie je dat wel vaker, ik heb zelf vaak genoeg op servicedesken rondgelopen om te weten dat zij zeer slecht op de hoogte gebracht worden van dit soort dingen.

edit: Overigens de andere produkten van Logitech blijf ik goed vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door _Dune_ op 25-06-2006 18:40 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:12:
Juridisch gezien voldoet Logitech aan alle eisen, je krijgt je geld terug. Daarmee is de kous af. Je hebt gewoonweg geen zaak.
...
Logitech biedt een refund aan, daarmee is de kous af en zijn ze volledig ingedekt.
Niet geheel mee akkoord. Er is ook nog altijd de kwestie dat de sets niet aan de normen/richtlijnen (van ECC of wat het ook weer was) voldoen, en nog altijd met hun gebrek verkocht worden. De sets voldoen dus niet aan de richtlijnen en zouden dus niet eens op de markt mogen zijn. Lijkt me niet dat Logitech volledig ingedekt is.

Nuja ik vermeldt het alleen maar om geen verkeerde indruk te wekken. Ikzelf heb er de energie niet voor om daarin verder te gaan en ga zo snel mogelijk de refund geregeld proberen te krijgen. Morgen nog eens een mailtje sturen want ik heb al 2 weken nadat ik men bankgegevens heb doorgespeeld, nog niets gehoord ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:42:
[...]

Niet geheel mee akkoord. Er is ook nog altijd de kwestie dat de sets niet aan de normen/richtlijnen (van ECC of wat het ook weer was) voldoen, en nog altijd met hun gebrek verkocht worden. De sets voldoen dus niet aan de richtlijnen en zouden dus niet eens op de markt mogen zijn. Lijkt me niet dat Logitech volledig ingedekt is.

Nuja ik vermeldt het alleen maar om geen verkeerde indruk te wekken. Ikzelf heb er de energie niet voor om daarin verder te gaan en ga zo snel mogelijk de refund geregeld proberen te krijgen. Morgen nog eens een mailtje sturen want ik heb al 2 weken nadat ik men bankgegevens heb doorgespeeld, nog niets gehoord ervan.
Zie een aantal post van hierboven:

Wat betreft de EMC richtlijn heb ik, in overleg met R.C., helaas moeten vaststellen dat deze “te globaal en ongespecificeerd” is om iets mee te kunnen. De problemen zijn daarvoor niet ernstig genoeg (hoe vreemd dat ook klinkt).

[ Voor 17% gewijzigd door tm030614 op 25-06-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz.. als er geen goede set mocht komen dan word het voor mij oftewel setjes modden, of een ander merk zoeken.. Ik kan het iig nog moeilijk slikken als en/of dat Logitech geen goede setjes kan maken. maarja...we zien/merken wel hoe het (af)loopt. Voor de prijs vind ik de z-5500 namelijk goed genoeg klinken..op dat vervelende rotgeplop na dan (het lijken soms wel hoogspanningsvonken die je hoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:20:
[...]

Zie een aantal post van hierboven:

Wat betreft de EMC richtlijn heb ik, in overleg met R.C., helaas moeten vaststellen dat deze “te globaal en ongespecificeerd” is om iets mee te kunnen. De problemen zijn daarvoor niet ernstig genoeg (hoe vreemd dat ook klinkt).
alleen is het wel jammer dat er in het begin veel over gepraat werd en dat jij en rc ook wel stellig ervan overtuigd waren dat de richtlijnen niet volgens de normen waren

en naar mijn mening jullie iets te voorbarig zijn geweest

denk dat de mensen daarom ook een beetje pissig worden met de andwoorden die je dan geeft TM.
hoe eerlijk die dan ook zijn 8)7

maar we wachten gewoon de test sets af en hopelijk komt daar wat goeds uit

:*)

alleen jammer voor de andere type gebruikers die ook wel op zoek zijn naar een oplossing
die er helaas dus niet komt :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:21:
[...]

alleen is het wel jammer dat er in het begin veel over gepraat werd en dat jij en rc ook wel stellig ervan overtuigd waren dat de richtlijnen niet volgens de normen waren

en naar mijn mening jullie iets te voorbarig zijn geweest
Je kunt natuurlijk altijd tot nieuwe inzichten komen. TM is ook "maar" een normale gebruiker hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Bor de Wollef schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:30:
[...]Je kunt natuurlijk altijd tot nieuwe inzichten komen. TM is ook "maar" een normale gebruiker hoor.
Sommige mensen begrijpen dat dus niet... naja verder zal ik maar niet op de post van dubbeldd reageren... :O

[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 26-06-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas weet ik de naam van deze man niet, maar hij had een accent alsof hij uit het oosten kwam....

dus ik had de oude versie... naja aangezien het nog lang gaat duren voordat er eindelijk een nieuwe versie komt, heb ik maar iets anders gekocht waar ik geen problemen mee krijg...
ik kreeg van de man nog een bepaald nummer... wat het nummer inhoudt vraag ik mij eigenlijk ook af.. het is een reeks van 12 getallen met in het midden een streepje.. misschien kan iemand mij vertellen wat het is?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:06:
helaas weet ik de naam van deze man niet, maar hij had een accent alsof hij uit het oosten kwam....

dus ik had de oude versie... naja aangezien het nog lang gaat duren voordat er eindelijk een nieuwe versie komt, heb ik maar iets anders gekocht waar ik geen problemen mee krijg...
ik kreeg van de man nog een bepaald nummer... wat het nummer inhoudt vraag ik mij eigenlijk ook af.. het is een reeks van 12 getallen met in het midden een streepje.. misschien kan iemand mij vertellen wat het is?

bvd
Case nummer waarschijnlijk. Onder dat nummer is je call bekend bij Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:21:
[...]

Sommige mensen begrijpen dat dus niet... naja verder zal ik maar niet op de post van dubbeldd reageren... :O
je mag er gerust op reageren :9

de mensen lezen de topic toch door en die zien dan dat er over richtlijnen zus en zo wordt gepraat
en dat de set dus niet aan alles voldoet

rc heeft dat ook bevestigt

en nu horen ze dus dat het er niet meer toe doet

en ze zien Tm nog steeds als leider van deze project en niet als gewone gebruiker
naar mijn mening dan he O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:43:
[...]
en ze zien Tm nog steeds als leider van deze project en niet als gewone gebruiker
naar mijn mening dan he O-)
En dat betekend dus automatisch dat ik het altijd bij het rechte eind heb...? Lijkt me niet, ook ik maak fouten.

Ik kan de rollen ook omdraaien, waarom heeft niemand ooit de tijd genomen om zich echt te verdiepen in de EMC richtlijnen?....- vul aan -..... juist ja... ;) :+

Het is altijd erg makkelijk kritiek uiten als je het een ander laat doen, je opmerking van enkele post terug vind ik dan ook niet erg op zijn plaats. Je doet alsof ik een heilige ben die alles weet en altijd alles bij het rechte eind heeft. Dat is dus niet zo, helaas. :+
Dat mensen pissig worden op mijn antwoorden is niet altijd terecht. Moet ik dan de waarheid maar niet zeggen...? Bevalt het je niet, dan contacteer je zelf de helpdesk van Logitech en ga je zelf de discussie maar aan. Iets meer respect voor iemand die hier al vele vele maanden tijd in heeft zitten mag wel lijkt me. Bevalt het niet wat ik, en een aantal andere, op de achtergrond allemaal doen, doe je het toch lekker zelf. ;)

Nu weer ontopic. :)

Tm030614 is inmiddels zijn gal kwijt :+ _/-\o_

[ Voor 53% gewijzigd door tm030614 op 26-06-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Gister Logitech een voorstel gedaan om te upgraden naar een "beter" model, dit hebben ze afgewezen aangezien het prijsverschil te groot zou zijn (had ik ook niet verwacht... :P). Net terug gemaild of de bijbetaling het verschil tussen de productiekosten van een Z-5450 en de aankoopprijs van m'n X-530 kon zijn. Ben benieuwd..... (iemand een idee wat de productiekosten van een Z-5450 ongeveer zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:51:
[...]
En dat betekend dus automatisch dat ik het altijd bij het rechte eind heb...? Lijkt me niet, ook ik maak fouten.

Ik kan de rollen ook omdraaien, waarom heeft niemand ooit de tijd genomen om zich echt te verdiepen in de EMC richtlijnen?....- vul aan -..... juist ja... ;) :+

Het is altijd erg makkelijk kritiek uiten als je het een ander laat doen, je opmerking van enkele post terug vind ik dan ook niet erg op zijn plaats. Je doet alsof ik een heilige ben die alles weet en altijd alles bij het rechte eind heeft. Dat is dus niet zo, helaas. :+
Dat mensen pissig worden op mijn antwoorden is niet altijd terecht. Moet ik dan de waarheid maar niet zeggen...? Bevalt het je niet, dan contacteer je zelf de helpdesk van Logitech en ga je zelf de discussie maar aan. Iets meer respect voor iemand die hier al vele vele maanden tijd in heeft zitten mag wel lijkt me. Bevalt het niet wat ik, en een aantal andere, op de achtergrond allemaal doen, doe je het toch lekker zelf. ;)

Nu weer ontopic. :)

Tm030614 is inmiddels zijn gal kwijt :+ _/-\o_
effe knipen :9

maar goed laten we maar weer ontopic gaan.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:13:
[...]
als ik a zeg dan zeg ik ook b.........
Ook als je ongelijk heb...? Ook een verkeerde redenatie moet je toe kunnen geven. Kortom het is waarschijnlijk dat de set gewoon voldoet aan de EMC richtlijn en op dat punt heeft Logitech gewoon gelijk.

Wellicht kun jij mij overtuigen waarom de set niet aan de EMC richtlijnen zou voldoen en waarom jij vindt dat we actie moeten ondernemen op dit punt. Je mag het sturen per mail, kunnen we er daar verder over discuseren zodat we hier verder ontopic blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

royco_100 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:04:
Gister Logitech een voorstel gedaan om te upgraden naar een "beter" model, dit hebben ze afgewezen aangezien het prijsverschil te groot zou zijn (had ik ook niet verwacht... :P). Net terug gemaild of de bijbetaling het verschil tussen de productiekosten van een Z-5450 en de aankoopprijs van m'n X-530 kon zijn. Ben benieuwd..... (iemand een idee wat de productiekosten van een Z-5450 ongeveer zijn?)
In dat geval neem je volgens mij gewoon beter de refund aan zoals die is, en dan kan je dat geld met bijbetaling nog gebruiken voor een set die volledig is naar je keuze: of het nu van Logitech weze of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
De testunits zijn zojuist bij mij gearriveerd. Het testen kan beginnen! Over ongeveer 4 weken weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tm030614 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:08:
De testunits zijn zojuist bij mij gearriveerd. Het testen kan beginnen! Over ongeveer 4 weken weten we meer.
Woei! Ik weet zeker dat alle testers met smart wachten! (en de rest op de resultaten natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 26-09 13:34
Hoeveel % van de Z2300 heeft last van ploppen of andere problemen? Ik overweeg om er een aan te schaffen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 06:21

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Krijgen alle testers die zich gemeld hebben bij jou (waaronder ik) zo'n set om te testen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:58:
[...]

Krijgen alle testers die zich gemeld hebben bij jou (waaronder ik) zo'n set om te testen dan ?
Nee, er zijn er in het totaal 7 mensen (incl. mijzelf) die gaan testen. Er zijn ook maar 2 set gemaakt om te testen. Dus ik test en stuur vervolgens de sets door naar tester 2 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Heel veel succes en op hoop van zegen!
Mogen jullie ze ook openmaken om te kijken wat eraan veranderd is? Of heeft Logitech dat al bekend gemaakt? Zijn die 2 setjes identiek, of zit daar ook verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

4 weken om te testen???? Er zijn plopjes of niet... me dunkt dat het resultaat daarvan wel wat sneller bekend gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Darth Malak schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:58:
4 weken om te testen???? Er zijn plopjes of niet... me dunkt dat het resultaat daarvan wel wat sneller bekend gemaakt kan worden.
Nee, dat zal het niet. De sets zullen door diverse mensen worden getest op hun eigenschappen. Daar is gewoon tijd voor nodig. Natuurlijk komt daar ook een beetje tijd voor logistiek bij. Niet iedereen woont namelijk bij elkaar in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er zijn een aantal mensen die pas na verloop van een aantal weken problemen kregen. Na 4 weken testen kan je iig redelijk zeker je resultaten geven.
Maar ik ben ook benieuwd naar wat er veranderd is enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Darth Malak schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:58:
Ja toen ik dat las viel me bek ook open. Maar achteraf is het wel logish ook wat Bor zegt.

Beter te veel testen en alle makken eruit halen dan weer een "half"bakken product afleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn X-530 setje op een andere wandcontactdoos aansluit hoor ik de plopjes niet, maar mijn pc is nu eenmaal op een zolderkamer, is er geen andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
heb eindelijk me geld terug van de z5500 refund.
maar nog niks gehoort over inleveren van de set of iets dergelijks.

dan wachten ze maar 4 weken tot ik terug ben uit het ziekenhuis heb het emerdere keren gezecht en als alles zo lang op zich moet laten wachten tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
NoepZor schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:43:
Hoeveel % van de Z2300 heeft last van ploppen of andere problemen? Ik overweeg om er een aan te schaffen.
Als je kijkt naar de poll in de startpost hebben niet echt veel sets er last van.
Ik heb zelf de Z2300 nu een kleine maand in huis, en ik heb nergens last van, en het geluid is _/-\o_ .

Je kan bij aanschaf aangeven dat je op de hoogte bent van dit probleem, en dat je de set wilt ruilen als je pech hebt. Een goede winkel zal daar niet al te moeilijk over doen, doen ze wel moeilijk: Andere winkel zoeken, scheelt een hoop ergernis achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

ik heb me vandaag een nieuwe geluidskaart aangeschaft ( Creative Audigy 4 ), ik heb X530 boxen, en mn problemen zijn sterk verminderd, alleen nog af en toe die radio-ontvangst maar dat is nog zelden.
Plopjes zijn niet meer te horen, geruis ook niet.

Een nieuwe geluidskaart helpt dus veel, wat logitech mij ook aanraden in hun support mail service.

greetings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:11:
hoi

ik heb me vandaag een nieuwe geluidskaart aangeschaft ( Creative Audigy 4 ), ik heb X530 boxen, en mn problemen zijn sterk verminderd, alleen nog af en toe die radio-ontvangst maar dat is nog zelden.
Plopjes zijn niet meer te horen, geruis ook niet.

Een nieuwe geluidskaart helpt dus veel, wat logitech mij ook aanraden in hun support mail service.

greetings
Ik heb ook een Audigy 4. X-530 speakers heb ik gehad. De problemen nemen niet af door het gebruik van een andere geluidskaart tenzij je daarvoor een wel heel erg brakke had. Kortom, het geruis werd bij jou veroorzaakt door de geluidskaart en niet door de speakers. Last van ruis heb ik ook nog niet gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 29-06-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, maar ik vind dat de sets bij elke geluidskaart moeten werken. Het zou maar triestig zijn als je samen met een set ook ineens een nieuwe geluidskaart moet aanschaffen om geen plopjes te moeten horen. Als dat hetgeen is wat Logitech aanraadt, is dit weeral een geval waarbij ze zich distantieren van het probleem en het op andere factoren proberen af te schuiven. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:16:
Sorry hoor, maar ik vind dat de sets bij elke geluidskaart moeten werken. Het zou maar triestig zijn als je samen met een set ook ineens een nieuwe geluidskaart moet aanschaffen om geen plopjes te moeten horen. Als dat hetgeen is wat Logitech aanraadt, is dit weeral een geval waarbij ze zich distantieren van het probleem en het op andere factoren proberen af te schuiven. :r
De plopjes verdwijnen AFAIK niet door het plaatsen van een andere geluidskaart. Wat Sankah hier omschrijft (o.a. ruis) zijn gewoon tekeken van een slechte geluidskaart. Geeft de geluidskaart veel ruis dan zullen de speakers dat ook gewoon weergeven natuurlijk.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.