Een groot aantal mensen is betrokken bij dit forum.
Komt mij zo voor dat een kritische kanttekening zeker op zijn plaats is.
Let wel, niet om het enthousiasme van forumleden en andere lezers weg te nemen,
maar wel om een objectief en kritisch beeld te schetsen, één en ander als gevolg van het handelen van Logitech tot nu toe.
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Indien de "shielding" wordt gewijzigd (lees verbeterd) zal het ongetwijfeld noodzakelijk zijn
de betreffende unit opnieuw ter keuring aan te bieden.
Zulk een keuring is doorgaans een kostbare en tijdrovende zaak.
Dat een unit met verbeterde "shielding" door de keuring komt, staat mijn inziens boven alle twijfel.
Immers, de huidige unit, welke een uitermate gebrekkige "shielding" heeft, heeft ook een goedkeuring verkregen.
Echter, ik denk niet dat Logitech de opnieuw gemodificeerde unit ter keuring zal aanbieden.
Eén en ander heeft Logitech ook al min of meer laten weten (middels de smoes dat een unit met een verbeterde "shielding" niet door de keuring zou komen –
wat een onzin!).
Waarom niet? Omdat ik van Logitech heb vernomen dat een opvolger voor de Z-5500 niet erg lang op zich zal laten wachten (nu zeker niet, gezien de huidige problemen).
(Een tijdsbestek werd (helaas) door Logitech niet genoemd, dus spreek mij hier niet op aan!).
Dat Logitech ons nu een tweetal units ter keuring aan biedt is mijn inziens ook niet meer dan een "farce".
Praktisch gezien volkomen onnodig, zowel voor Logitech als voor ons.
(maar Logitech heeft wel een andere reden zulks te doen! Lees verder).
Nogmaals en ten overvloede; De engineering afdeling van Logitech is toch echt wel in staat
zelf de unit te testen op gevoeligheid voor geïnduceerde signalen.
Laat daar geen twijfel over bestaan.
Het is niet moeilijk om voor te stellen dat de verantwoordelijke lieden bij de "Audio Engineering Section" er alles aan zullen doen de schade zo gering mogelijk te houden om derhalve de verantwoording voor een groot debacle te ontlopen.
Men realiseert zich duvels goed dat dit probleem niet alleen in Nederland speelt, maar een mondiaal karakter heeft. Immers, als de afscherming niet deugt, deugt deze net zo min op een andere locatie..
Logitech beseft terdege dat indien zulks ook mondiaal bekend wordt, de ramp voor Logitech niet is te overzien. Ook Intel heeft zulks al eens aan den lijve ondervonden, gevolg: een verlies van enkele honderden miljoenen dollars! (de kracht van het Internet).
Dat er dan ook een aantal lieden hun baan gaan verliezen, behoeft geen betoog.
Reden waarom een vertaling naar het Engels van de "topic start", zoals onder andere door mij en TM werd voorgesteld, door Logitech met klem werd afgeraden.
Het zal duidelijk zijn dat Logitech hier niet op zit te wachten.
Reden waarom Logitech zo aardig is voor ons.
Opmerking:
Dat Nederland qua gebruikers met problemen er zo uit springt, is geheel te danken aan het initiatief, de inzet en organisatie van TM.
Dit neemt echter niet weg dat deze problemen elders non-existent zouden zijn (zoals Logitech ons graag doet geloven). Dat de problemen elders minder opvallen is geheel te wijten aan een gebrek van organisatie, zoals wij dat dankzij TM wel kennen.
Logitech begrijpt ook duvels goed dat indien men (lees Logitech) van meet af aan had gezegd
dat wij "naar de pomp konden lopen" (blijven ontkennen van de problemen), wij zeer zeker
de publiciteit hadden gezocht.
Tevens beseft Logitech duvels goed dat het ondoenlijk zal zijn het tegendeel te bewijzen en
derhalve geen juridische stappen tegen ons zal kunnen ondernemen.
Niet moeilijk om voor te stellen dat Logitech zal trachten publicatie te voorkomen.
Nogmaals, reden waarom Logitech zo aardig is voor ons. Uitsluitend ingegeven door zelfbehoud.
Echter, indien Logitech gestopt zou zijn met de verkoop van de defecte audio units, dan had Logitech van mij alle lof gekregen.
Maar kennelijk gaat Logitech rustig door met de verkoop van audio producten terwijl men duvels goed weet dat deze producten een defect bevatten en niet functioneren zoals in de verkoopliteratuur wordt beloofd.
Harde "plopgeluiden" en radio ontvangst horen nu eenmaal niet thuis in een "zuiver digitaal geluid".
Eén en ander geeft mijn inziens overduidelijk aan dat wij geenszins serieus worden genomen.
Indien zulks wel het geval zou zijn, zou Logitech onmiddellijk de verkoop van de betrokken audio producten staken, totdat er een goed presterend product als vervanging op de markt wordt gebracht.
Of de huidige verkoopstrategie van Logitech het daglicht kan verdragen, betwijfel ik.
Glashard een defect product verkopen, zulks tegen beter weten in, is verre van respectabel.
Kan helaas niet tot een andere conclusie komen dan dat wij door Logitech worden zoet gehouden,
waarbij Logitech hoopt dat onze brandstof, welke het vuur gaande houdt, te zijner tijd op zal raken.
(Zo zijn er immers al een aantal forumleden afgehaakt).
Ben het geheel met TM eens dat het uitermate bedroevend is dat na al de tijd en inspanning,
welke tot nu toe door ons werd geleverd, Logitech kennelijk gewoon doorgaat met de verkoop van defecte producten alsof er niets aan de hand is.
Kan hier weinig tot geen bewondering voor opbrengen.
Het komt mij zo voor dat het geenszins misplaatst is indien een potentiële koper, ook buiten Nederland, wordt geïnformeerd omtrent deze negatieve situatie, welke uitsluitend en alleen door toedoen van Logitech is ontstaan.
Een vertaling van het "'topic start" naar het Engels is mijn inziens geheel terecht!
R.C.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 04-07-2006 04:32
]