Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL 4

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.888 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit is dat Logitech een andere geluidskaart heeft aangeraden. De vraag is of ze dit aangeraden hebben op zijn probleem van plopjes en radio-ontvangst, of op zijn probleem van ruis.

Als ze systematisch nieuwe geluidskaarten gaan aanraden voor mensen die de gekende problemen hebben, gan er zeer veel geluidskaarten aangeschaft worden die het probleem niet gaan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 18:27
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:11:
hoi

ik heb me vandaag een nieuwe geluidskaart aangeschaft ( Creative Audigy 4 ), ik heb X530 boxen, en mn problemen zijn sterk verminderd, alleen nog af en toe die radio-ontvangst maar dat is nog zelden.
Plopjes zijn niet meer te horen, geruis ook niet.

Een nieuwe geluidskaart helpt dus veel, wat logitech mij ook aanraden in hun support mail service.

greetings
Zou je de mailwisseling willen doorsturen naar mij? Ik zou graag zien op welke basis e.e.a. is verlopen. plopjesprobleem@xs4all.nl

Bij voorbaat erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wisten jullie dit al? Of heeft Logitech al eerder de site gewijzigd?

linkje: http://logitech-nl-emea.c...WdlPTE*&p_li=&p_topview=1

Iemand heeft dit gepost onder hardware algemeen, in iedergeval komt Logitech er nu op hun site er ook voor uit dat het een produktie dan wel design fout is.

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 29-06-2006 18:52 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
_Dune_ schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 18:49:
Wisten jullie dit al? Of heeft Logitech al eerder de site gewijzigd?

linkje: http://logitech-nl-emea.c...WdlPTE*&p_li=&p_topview=1

Iemand heeft dit gepost onder hardware algemeen, in iedergeval komt Logitech er nu op hun site er ook voor uit dat het een produktie dan wel design fout is.
Jij moet ech heel dringent de start topic doorlezen. :o :+

Edit: Overigens blijft het uitermate teleurstellend dat Logitech blijft spreken over een productiefout. Dat is het namelijk niet. Het is een ontwerpfout, niet meer niet minder.

[ Voor 13% gewijzigd door tm030614 op 29-06-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

tm030614 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:57:
[...]

Jij moet ech heel dringent de start topic doorlezen. :o :+

Edit: Overigens blijft het uitermate teleurstellend dat Logitech blijft spreken over een productiefout. Dat is het namelijk niet. Het is een ontwerpfout, niet meer niet minder.
Oke, :) ... sinds wanner staat het daarin dan, was kort geleden nog niet zo toch?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb zelf enige tijd geleden een X-fi extrememusic aangeschaft en had daarvoor een audigy 2 ZS. Bij beide kaarten was een continue brom te horen en heeft niets met de geluidskaart te maken. Deze brom is weg bij de verbeterde set echter heb ik er plopgeluiden voor teruggekregen. Als Logitech serieus gaat suggereren dat mensen maar een andere geluidskaart moeten gaan aanschaffen dan zijn ze het spoor echt bijster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Het was al wel een bekend probleem, maar tegenwoordig kan ik ook radio ontvangen om me Z5500. Dat is best komisch.

Radio nieuws dienst verzorgd door het ANP :P. Nog maar even wachten tot eind Juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Twix schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:02:
Het was al wel een bekend probleem, maar tegenwoordig kan ik ook radio ontvangen om me Z5500. Dat is best komisch.

Radio nieuws dienst verzorgd door het ANP :P. Nog maar even wachten tot eind Juli.
Als het nu Jack van Gelder is bij een wedstrijd van het NL elftal dan is het wel cool... Helaas is het nu niet meer zo cool.... |:( 8)7

Maar eh.. gelukkig geen radio ontvangst hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
_Dune_ schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:35:
[...]
Oke, :) ... sinds wanner staat het daarin dan, was kort geleden nog niet zo toch?
Sinds de dag dat Logitech het online heeft staan staat het in de topic start. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

tm030614 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:10:
[...]

Sinds de dag dat Logitech het online heeft staan staat het in de topic start. :)
haha... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hoe lang zit er meestal tussen het ontvangen van de refund, en het krijgen van de gegevens voor retourzending???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
MvdKelen schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:35:
Hoe lang zit er meestal tussen het ontvangen van de refund, en het krijgen van de gegevens voor retourzending???
Reken op zo'n drie weken. Maar het kan ook gerust langer zijn. Je krijgt automatisch bericht, mocht je het zelf te lang vinden duren aarzel niet om dat kenbaar te maken aan Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de Z-5500 en zelfde probleem met plopjes.
Ik hou al geruime tijd nu dit topic in de gaten (sinds mijn aanschaf)
De TL in de keuken schijnt zelfs onweer te produceren lol

Wat ik nog even kwijt wil : Ik heb nog nooit zoveel actie gezien op een pruduct probleem echt geweldig ! _/-\o_

Ik wacht met spaning af 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-06 15:54

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Weet je wat me ook leuk lijkt aan 't testen: De set uitpakken! Ik krijg dan altijd zo'n Cadeautjes!!!-gevoel _/-\o_ Dat is iig de helft van de lol.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mvdlaak schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:22:
Weet je wat me ook leuk lijkt aan 't testen: De set uitpakken! Ik krijg dan altijd zo'n Cadeautjes!!!-gevoel _/-\o_ Dat is iig de helft van de lol.. :D
Jammer dat je de test set dan later ook weer moet inpakken :X

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Mvdlaak schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:22:
Geloof met, als je de set al een keer of 6 opnieuw hebt uit/in gepakt incl. het aansluiten van de speakerdraden etc. dat de lol er wel vanaf is. :o :+

Edit: Vergeet het gewicht van de subwoofer niet. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door tm030614 op 02-07-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: FAQ
Als ik voor een omruiling van de speakers kies, in plaats van een refund kan ik dan achteraf nog een refund krijgen?

Ja dit kan. Wanneer je voor een omruiling gaat en je vindt, achteraf, dat deze niet naar behoren is kun je alsnog je geld terugkrijgen. Ook in dit geval worden de speakers natuurlijk (gratis) teruggehaald.
Op 15-6 stuurde Logitech een nieuwe brief rond waarin is aangegeven dat dit niet meer mogelijk is. Je moet dus verplicht kiezen helaas. Een reactie hierop is door mij gevraagd aan B.G.
Is hier al op gereageerd? Zoja, is hier iets in veranderd?
Anders zou je eerst een refund moeten vragen, vervolgens een nieuwe set moeten kopen, en vervolgens opnieuw een refund aanvragen.
Beetje rare gang van zaken dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Ik ben sinds deze week ook in het bezit van de Z-5500. Na m'n Z-640 een hele verbetering zeg, wát een mooi geluid.

Inmiddels is ie goed ingespeeld enzo en heel af en toe plopt hij. Heb het eigelijk alleen nog meegemaakt als de pc uitgezet wordt en als het rolluik bediend wordt. Op lampen e.d. reageert ie niet gelukkig.

Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Wachten tot jullie uitgetest zijn en er een oplossing is gevonden of nu al met logitech gaan bellen / mailen. En als ik ze nu bel, moet ik dan nog steeds door de telefoon aantonen dat hij daadwerkelijk plopt, of is dat inmiddels niet meer nodig? Kan me herinneren dat mensen dat in vorige delen van dit topic wel moesten.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:14:
[...]

Geloof met, als je de set al een keer of 6 opnieuw hebt uit/in gepakt incl. het aansluiten van de speakerdraden etc. dat de lol er wel vanaf is. :o :+

Edit: Vergeet het gewicht van de subwoofer niet. ;)
Het ergste vind ik altijd dat de draden en dat soort dergelijke dingen altijd in van die klote plasticjes zijn ingepakt.
Je bent langer bezig met het eraf halen daarvan dan aan het aansluiten zelf >:)

En subwoofer, gewoon hand in het gat steken :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Beste mensen,

Even een update m.b.t. de testunits. Een van de units is defect, het display van de control pod blijft op zwart.

Ik heb reeds Logitech geïnformeerd echter heb ik nog geen reactie mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 10:40

royco_100

Enthousiaste Tweaker

tm030614 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:18:
Beste mensen,

Even een update m.b.t. de testunits. Een van de units is defect, het display van de control pod blijft op zwart.

Ik heb reeds Logitech geïnformeerd echter heb ik nog geen reactie mogen ontvangen.
Tssss heb je hem nou al gesloopt? slecht hoor :P Naja Logitech zal hem wel om laten wisselen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 21:18
Kan ik als ik last heb van het plopjesprobleem ook een vergoeding vragen om een goeie geluidskaart aan te schaffen ? :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
royco_100 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:05:
[...]

Tssss heb je hem nou al gesloopt? slecht hoor :P Naja Logitech zal hem wel om laten wisselen denk ik.
Ik heb hem niet eens kunnen testen. ;) :+

Omruilen is niet zo makkelijk waarschijnlijk... het is geen standaard fabrieksexemplaar. Maarja we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
NoepZor schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:58:
Kan ik als ik last heb van het plopjesprobleem ook een vergoeding vragen om een goeie geluidskaart aan te schaffen ? :P
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een groot aantal mensen is betrokken bij dit forum.
Komt mij zo voor dat een kritische kanttekening zeker op zijn plaats is.

Let wel, niet om het enthousiasme van forumleden en andere lezers weg te nemen,
maar wel om een objectief en kritisch beeld te schetsen, één en ander als gevolg van het handelen van Logitech tot nu toe.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Indien de "shielding" wordt gewijzigd (lees verbeterd) zal het ongetwijfeld noodzakelijk zijn
de betreffende unit opnieuw ter keuring aan te bieden.
Zulk een keuring is doorgaans een kostbare en tijdrovende zaak.
Dat een unit met verbeterde "shielding" door de keuring komt, staat mijn inziens boven alle twijfel.
Immers, de huidige unit, welke een uitermate gebrekkige "shielding" heeft, heeft ook een goedkeuring verkregen.

Echter, ik denk niet dat Logitech de opnieuw gemodificeerde unit ter keuring zal aanbieden.
Eén en ander heeft Logitech ook al min of meer laten weten (middels de smoes dat een unit met een verbeterde "shielding" niet door de keuring zou komen – wat een onzin!).
Waarom niet? Omdat ik van Logitech heb vernomen dat een opvolger voor de Z-5500 niet erg lang op zich zal laten wachten (nu zeker niet, gezien de huidige problemen).
(Een tijdsbestek werd (helaas) door Logitech niet genoemd, dus spreek mij hier niet op aan!).

Dat Logitech ons nu een tweetal units ter keuring aan biedt is mijn inziens ook niet meer dan een "farce".
Praktisch gezien volkomen onnodig, zowel voor Logitech als voor ons.
(maar Logitech heeft wel een andere reden zulks te doen! Lees verder).
Nogmaals en ten overvloede; De engineering afdeling van Logitech is toch echt wel in staat
zelf de unit te testen op gevoeligheid voor geïnduceerde signalen.
Laat daar geen twijfel over bestaan.

Het is niet moeilijk om voor te stellen dat de verantwoordelijke lieden bij de "Audio Engineering Section" er alles aan zullen doen de schade zo gering mogelijk te houden om derhalve de verantwoording voor een groot debacle te ontlopen.
Men realiseert zich duvels goed dat dit probleem niet alleen in Nederland speelt, maar een mondiaal karakter heeft. Immers, als de afscherming niet deugt, deugt deze net zo min op een andere locatie..

Logitech beseft terdege dat indien zulks ook mondiaal bekend wordt, de ramp voor Logitech niet is te overzien. Ook Intel heeft zulks al eens aan den lijve ondervonden, gevolg: een verlies van enkele honderden miljoenen dollars! (de kracht van het Internet).
Dat er dan ook een aantal lieden hun baan gaan verliezen, behoeft geen betoog.

Reden waarom een vertaling naar het Engels van de "topic start", zoals onder andere door mij en TM werd voorgesteld, door Logitech met klem werd afgeraden.
Het zal duidelijk zijn dat Logitech hier niet op zit te wachten.
Reden waarom Logitech zo aardig is voor ons.

Opmerking:

Dat Nederland qua gebruikers met problemen er zo uit springt, is geheel te danken aan het initiatief, de inzet en organisatie van TM.
Dit neemt echter niet weg dat deze problemen elders non-existent zouden zijn (zoals Logitech ons graag doet geloven). Dat de problemen elders minder opvallen is geheel te wijten aan een gebrek van organisatie, zoals wij dat dankzij TM wel kennen.

Logitech begrijpt ook duvels goed dat indien men (lees Logitech) van meet af aan had gezegd
dat wij "naar de pomp konden lopen" (blijven ontkennen van de problemen), wij zeer zeker
de publiciteit hadden gezocht.
Tevens beseft Logitech duvels goed dat het ondoenlijk zal zijn het tegendeel te bewijzen en
derhalve geen juridische stappen tegen ons zal kunnen ondernemen.

Niet moeilijk om voor te stellen dat Logitech zal trachten publicatie te voorkomen.
Nogmaals, reden waarom Logitech zo aardig is voor ons. Uitsluitend ingegeven door zelfbehoud.

Echter, indien Logitech gestopt zou zijn met de verkoop van de defecte audio units, dan had Logitech van mij alle lof gekregen.
Maar kennelijk gaat Logitech rustig door met de verkoop van audio producten terwijl men duvels goed weet dat deze producten een defect bevatten en niet functioneren zoals in de verkoopliteratuur wordt beloofd.
Harde "plopgeluiden" en radio ontvangst horen nu eenmaal niet thuis in een "zuiver digitaal geluid".

Eén en ander geeft mijn inziens overduidelijk aan dat wij geenszins serieus worden genomen.
Indien zulks wel het geval zou zijn, zou Logitech onmiddellijk de verkoop van de betrokken audio producten staken, totdat er een goed presterend product als vervanging op de markt wordt gebracht.

Of de huidige verkoopstrategie van Logitech het daglicht kan verdragen, betwijfel ik.
Glashard een defect product verkopen, zulks tegen beter weten in, is verre van respectabel.

Kan helaas niet tot een andere conclusie komen dan dat wij door Logitech worden zoet gehouden,
waarbij Logitech hoopt dat onze brandstof, welke het vuur gaande houdt, te zijner tijd op zal raken.
(Zo zijn er immers al een aantal forumleden afgehaakt).

Ben het geheel met TM eens dat het uitermate bedroevend is dat na al de tijd en inspanning,
welke tot nu toe door ons werd geleverd, Logitech kennelijk gewoon doorgaat met de verkoop van defecte producten alsof er niets aan de hand is.
Kan hier weinig tot geen bewondering voor opbrengen.

Het komt mij zo voor dat het geenszins misplaatst is indien een potentiële koper, ook buiten Nederland, wordt geïnformeerd omtrent deze negatieve situatie, welke uitsluitend en alleen door toedoen van Logitech is ontstaan.

Een vertaling van het "'topic start" naar het Engels is mijn inziens geheel terecht!

R.C.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 04:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipTrip
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05-2022
Ben het volledig eens met wat je hier zegt.
Zoals ik van in het begin al heb gezegd. Breng het in de media....
(En maar lachen met die belg met zijn Testaankoop.)
Maar het is nog altijd niet te laat he. Aangezien logitech toch door gaat met de verkoop.

Ben het volledig eens met wat je hier zegt.

Greetz

En vergeet niet, de aanhouder wint. Keep it up!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan me ook volledig aansluiten bij RC. Heb het altijd in twijfel getrokken dat Logitech gewoon blijft verdergaan met de verkoop van de gebrekkige sets. Echter - omdat er toch een vervolger van de Z-5500 staat aan te komen - snap ik niet dat Logitech geen omruiling naar de opvolger in hun lijst met opties opneemt die we hier op het forum voorgesteld gekregen hebben. Kortom ook hetgeen waarvoor ik mbt de X-530 ook altijd heb gepleit, en dat door Logitech botweg werd geweigerd. Het feit dat Logitech wel de zaak van de Z-5500 wilt bekijken, maar niet de zaak van de andere setjes (en dit terwijl de problemen exact dezelfde oorsprong vinden) heeft ervoor gezorgd dat ik sowieso nog altijd geen vertrouwen heb gevonden in Logitech en deze zet doet mij ook denken - zoals geopperd door RC - aan het louter winnen van tijd, het tevreden stellen van enkel de mensen op dit forum, en alsnog de problemen proberen te verdoezelen voor het grote publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

R.C. heeft natuurlijk compleet gelijk. Daarom is het verstandigste wat je kunt doen een refund aanvragen en tzt verder zien.
Straks zit je anders met een ploppende lastig door te verkopen set.

Verder is het ook van de pot gerukt dat er voor de X530 bezitters niks gedaan wordt. (Of kunnen die ook een refund krijgen? )

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

R.C. Ik ben het volledig met je eens. Ik ben een mod/admin van een amerikaans forum en ik zal binnenkort zeker Logitech's handelen daar goed onder de aandacht brengen (in het engels wel te verstaan). Genoeg connecties daar om het snel wijdversprijd bekend te krijgen.

Als Logitech dit leest: let op: jullie zijn gewaarschuwd. Jullie beleid van het nog steeds verkopen van defective units wordt niet gewaardeerd zoals ik ook al eerder heb aangegeven. Bovenstaande is overigens geen dreigement. Het is een feit.

[ Voor 22% gewijzigd door Darth Malak op 04-07-2006 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Zoals jullie zien zitten we niet stil op de achtergrond. ;)

Ik zal samen met R.C. de topic start gaan vertalen.

Hebben jullie nog grote forums om deze info te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

guru3d.com/hardocp om er 2 te noemen... ach, er zijn er zoveel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Darth Malak schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:15:
guru3d.com/hardocp om er 2 te noemen... ach, er zijn er zoveel....
Van welk forum ben je admin? Bovenstaande? Je hulp zou namelijk goed van pas komen!
Ben je eventueel bereidt om je contactgegevens door te sturen naar plopjesprobleem@x4all.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Help!!!! schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 08:46:
R.C. heeft natuurlijk compleet gelijk. Daarom is het verstandigste wat je kunt doen een refund aanvragen en tzt verder zien.
Straks zit je anders met een ploppende lastig door te verkopen set.
Bedoel je daarmee dat de refund slechts tijdelijk van toepassing is en dat mensen die hun plopjesprobleem aankaarten bij Logitech tegen de tijd dat de opvolger van de Z-5500 er is het nakijken hebben?

Ik was van plan de set rustig te laten staan tot die opvolger er is en dan een refund aan te vragen, of een regeling dat ze me zo'n nieuwe set sturen ipv deze. Als het waar is wat je zegt (wat me niet logisch lijkt) dan veranderd dat natuurlijk de zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Nee, "helaas" niet van bovenstaande..... ik laat nog maar even in het midden welk forum want ik moet me eerst even beraden op de tekst en overleggen met mijn collega's.

Als jullie een vertaalde tekst hebben houd ik me aanbevolen.

ik zal je anders vandaag/moregen wel ff een mailtje sturen.
tm030614 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:43:
[...]

Van welk forum ben je admin? Bovenstaande? Je hulp zou namelijk goed van pas komen!
Ben je eventueel bereidt om je contactgegevens door te sturen naar plopjesprobleem@x4all.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik denk dat het zowiezo goed is te komen tot een standaard text en wat korte richtlijnen over plaatsing. Dit om wildgroei aan teksten en on objectieve posts te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Bor de Wollef schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:05:
Ik denk dat het zowiezo goed is te komen tot een standaard text en wat korte richtlijnen over plaatsing. Dit om wildgroei aan teksten en on objectieve posts te voorkomen.
Inderdaad. Ik zal met R.C. de huidige topic start gaan vertalen en wellicht anders van opzet maken. Het lijkt mij verstandig dat de topic text overal hetzelfde is en dus niet afwijkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 13:45

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

ik volg dit topic al vanaf deel 1 maar ik had er eigenlijk nooit last van SINDS ik me kamer anders heb ingedeelt en me speakers op een ander stopkontact heb aan moeten sluiten.

Als nu het licht in de kamer hiernaast aan of uit word gezet dan hoor je duidelijk een "plop".
Het stopkontact is niet geaard maar de stekker aan m'n speakerset is dat toch ook niet.

Ik heb de Logitech Z-680 ..misschien dat ik van de week m'n console ff opgeschroef om te kijke of ik daar wat kan fixen.
De set heb ik trouwens al weer zo'n 3,5 jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Mr_Dark schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:34:
ik volg dit topic al vanaf deel 1 maar ik had er eigenlijk nooit last van SINDS ik me kamer anders heb ingedeelt en me speakers op een ander stopkontact heb aan moeten sluiten.

Als nu het licht in de kamer hiernaast aan of uit word gezet dan hoor je duidelijk een "plop".
Het stopkontact is niet geaard maar de stekker aan m'n speakerset is dat toch ook niet.

Ik heb de Logitech Z-680 ..misschien dat ik van de week m'n console ff opgeschroef om te kijke of ik daar wat kan fixen.
De set heb ik trouwens al weer zo'n 3,5 jaar :P
Ikzelf heb nooit problemen gehad met de Z-680 maar ik twijfel niet dat deze dezelfde problemen heeft! Ik zou even contact op nemen met Logitech, ben erg nieuwsgierig hoe er gereageerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic ondertussen ook al weer meer dan een half jaar (vanaf deel 1) omdat ik van plan was een z-5500 te kopen. Inmiddels heb ik al maanden niet meer iets gepost , maar wel iedere dag de ontwikkelingen op de voet gevolgd.

Hierbij vind ik het knap wat tot dusver al bereikt is , maar ik vind het echter onacceptabel dat er NOG ALTIJD geen oplossing is. Zoals hierboven nog aangehaald is dit gewoon een poging om ons (de klagende consument , nu verenigd via oa. dit topic en door de opkomende threads op grote fora uit de usa) 'stil' te houden , en is men op de achtergrond druk bezig met een opvolger van de z-5500 te maken.

Dit wat betreft mijn mening over de huidige problematiek , ik had echter ook nog een vraag :

Zijn jullie tevreden van de geluidskwaliteit NIET rekening houdend met het geplop ? Is deze set te gebruiken (en dan praat ik over de opkomende versie zonder plopjes) als bescheiden ht set ? Wou deze kopen i.s.m m'n xbox op een nieuwe breedbeeld crt tv , (de philips of de samsung , ben er nog niet uit zie de andere topics in dit forumdeel) het leek me prijs / kwaliteit van wat ik op internet en op dit forum las wel (buiten de plopjes) een enormgoede set. Ik verwacht er dvd mee te kijken ,muziek mee te luisteren , en te gamen. Hoe verhoud deze set zich op deze gebieden ?

offtopic:
Ik ben slechts een arme student die niet genoeg geld heeft om een versterker + losse speakers + subwoofer te kopen. Anders had ik dit al lang gedaan , voor een ht set is dit natuurlijk veel beter , daarom dat ik naar een 'budget' oplossing zocht en leek me de z-5500 hier wel geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
@baathaar: net als jij heb ik dit topic lang zitten volgen omdat ik er een wilde kopen. Vorige week de knoop doorgehakt en er gewoon een gehaald. Ik moet zeggen dat bij MIJ het plopprobleem meevalt, slechts af en toe bij gebruik van bepaalde apparaten plopt hij. Als ik dat wegdenk vind ik het een topset.

Ik was mijn Z-640 gewend, en de overgang naar deze set is enorm. De sattelieten zijn veel krachtiger, de woofer is minder overheersend.. ik ben er superblij mee. Muziek luisteren gaat perfect, zoals uit verschillende reviews op internet beaamd wordt. Ermee gamen is fantastisch, gisteren voor het eerst Battlefield2 ermee gedaan, met zo'n game is het heel leuk om de woofer wat harder te zetten, dan zit je letterlijk mee te trillen ;)

Echter voor muziek ed. heb ik de woofer vrijwel op zijn laagste stand staan, op die manier klinkt hij beschaafd en niet overheersend.

Hopelijk heb je hier wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

B-Buster schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:54:
[...]

Bedoel je daarmee dat de refund slechts tijdelijk van toepassing is en dat mensen die hun plopjesprobleem aankaarten bij Logitech tegen de tijd dat de opvolger van de Z-5500 er is het nakijken hebben?

Ik was van plan de set rustig te laten staan tot die opvolger er is en dan een refund aan te vragen, of een regeling dat ze me zo'n nieuwe set sturen ipv deze. Als het waar is wat je zegt (wat me niet logisch lijkt) dan veranderd dat natuurlijk de zaak :)
Nee dat bedoelde ik niet te zeggen. Ik weet niet wat Logitechs politiek hierin is. Wat jij van plan bent lijkt me logisch.
Echter wat ik bedoelde is: Pak gewoon het geld want dan kun je nooit meer gezeik krijgen en tzt gewoon een goede nieuwe set kopen. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-06 15:54

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Ja maar dan zit je tot de tijd dar de opvolger uitkomt zonder 'n superaudioset... Of je moet (geheel begrijpelijk) voor 'n ander merk gaan...

R.C's post vind ik redelijk verontrustend.. Deze dingen wist ik eigenlijk al, maar het is toch wat anders als je er een duidelijke samenvatting van ziet staan. Ook kan ik me herrinneren dat er in een ander deel van dit topic iets werd gezegd over dat een bedrijf zijn producten niet echt uitvoerig hoefde te testen, als het op papier voldeed aan de normen. Dan was een handtekening genoeg om 't product op de markt te brengen. Als naderhand dan bleek adhv testen dat het product niet voldeed, dan zou deze uit de markt genomen moeten worden.

Ik ben het geheel eens met het vertalen naar 't Engels, ik vind ook dat dit probleem in andere landen ook alom bekend moet worden.

Ook ben ik nu erg benieuwd wanneer deze opvolger van de Z-5500 in de winkels terecht komt. Ze zullen er misschien wel wat meer haast achter zetten.. Als je ziet wat de Z-5500 gekost heeft toen deze net op de markt kwam en wat deze nu kost, denk ik dat Logitech echt nooit de opvolger als alternatief aan zal bieden. Of we moeten 200 euro bijbetalen ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Help!!!! schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 12:44:
[...]

Nee dat bedoelde ik niet te zeggen. Ik weet niet wat Logitechs politiek hierin is. Wat jij van plan bent lijkt me logisch.
Echter wat ik bedoelde is: Pak gewoon het geld want dan kun je nooit meer gezeik krijgen en tzt gewoon een goede nieuwe set kopen. :)
Ok, duidelijk :)

Ben het eens met wat Mvdlaak al zegt.. stel je kiest nu al voor refund, dan zit je dus een tijd zonder een hele goede speakerset. Aan het geld voor de refund heb ik niets als ik een hele tijd moet gaan zitten wachten tot die opvolger zou komen. Tenzij je een alternatief vind natuurlijk maar dat is voor mij niet echt aan de orde.

Ik begrijp dat het voor mensen die veel meer last van de plops hebben anders ligt overigens.

Ben wel benieuwd ook hoe het nu met die opvolger zal gaan. Wanneer komt ie, gaan ze hem standaard als 'wireless' aanbieden zodat ze een excuus hebben om m flink duurder te maken, zal het weer qua design van een zelfde kwaliteit zijn? Ik weet dat er nog niets over bekend is dus wordt wachten :+

[ Voor 16% gewijzigd door B-Buster op 04-07-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik betwijfel of Logitech binnen nu en 2 jaar met een nieuwe DTS 5.1/7.1 set komt. Als je naar de concurrentie kijkt lijkt daar nauwelijks aanleiding voor aangezien die minder of vergelijkbaar aanbieden. Er is een duidelijk gebrek aan concurrentie in dit segment en daarom denkt Logitech waarschijnlijk hier gewoon mee weg te komen. De Z-5500 is al redelijk duur geprijs met vergelijkbare set en een verbeterde set zal ongetwijfeld 100 of 200 euro duurder zijn. Iets wat toch echt een beetje teveel van het goede zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Darth Malak schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:33:
Ik betwijfel of Logitech binnen nu en 2 jaar met een nieuwe DTS 5.1/7.1 set komt. Als je naar de concurrentie kijkt lijkt daar nauwelijks aanleiding voor aangezien die minder of vergelijkbaar aanbieden. Er is een duidelijk gebrek aan concurrentie in dit segment en daarom denkt Logitech waarschijnlijk hier gewoon mee weg te komen. De Z-5500 is al redelijk duur geprijs met vergelijkbare set en een verbeterde set zal ongetwijfeld 100 of 200 euro duurder zijn. Iets wat toch echt een beetje teveel van het goede zou worden.
De productcyle van Logitech speakers is ongeveer 2 jaar. Dat betekend dat er zo rond okt/nov een nieuw model op de markt zou komen. Er is een termijn aan mij genoemd echter kan ik hier niet teveel over uitwijken. Wel kan ik aangeven dat deze geensinds aansluit bij okt/nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Richub schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 03:57:
[...]

Als je kijkt naar de poll in de startpost hebben niet echt veel sets er last van.
Ik heb zelf de Z2300 nu een kleine maand in huis, en ik heb nergens last van, en het geluid is _/-\o_ .

Je kan bij aanschaf aangeven dat je op de hoogte bent van dit probleem, en dat je de set wilt ruilen als je pech hebt. Een goede winkel zal daar niet al te moeilijk over doen, doen ze wel moeilijk: Andere winkel zoeken, scheelt een hoop ergernis achteraf.
nee dat kun je helemaal niet uit de poll opmaken.
De poll vraagt alleen maar welke speakers je hebt, totaal niet of deze ploppen. Misschien hebben maar 45 mensen met een Z2300 de poll beantwoord, en heb je bij de Z2300 altijd ploppen.
Maar goed, erg vervelend dit hele gedoe, je kan gewoon niet een speakerset van logitech kopen en er zeker van zijn dat je geen problemen ondervindt (en de kans erop; die wordt me door de poll niet duidelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:36
marteltor schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:56:
[...]

nee dat kun je helemaal niet uit de poll opmaken.
De poll vraagt alleen maar welke speakers je hebt, totaal niet of deze ploppen. Misschien hebben maar 45 mensen met een Z2300 de poll beantwoord, en heb je bij de Z2300 altijd ploppen.
Maar goed, erg vervelend dit hele gedoe, je kan gewoon niet een speakerset van logitech kopen en er zeker van zijn dat je geen problemen ondervindt (en de kans erop; die wordt me door de poll niet duidelijk)
EN (eventje offtopic), het is gewoon zo dat de kans dat iemand 'm invult die er WEL problemen mee heeft een stuk groter is dan mensen die er GEEN probleem mee hebben.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
dan nog; hoe wil je hem invullen als je alleen maar kan aangeven dat je wel problemen hebt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog steeds aan het twijfelen om voor de Z-5400 te gaan. Als er een opvolger voor de Z-5500 in de planning staat, betekent dit dan ook dat de hele serie wordt vernieuwd? Want deze heeft ook last van plopjes.

Opzich is het verder een topset, maar ik zou het lullig vinden als er binnen een korte periode een nieuwe set uitkomt. Maar als pas in okt/nov nieuwe setjes komen, koop ik hem gewoon binnen nu en een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
tm030614 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:42:
[...]

De productcyle van Logitech speakers is ongeveer 2 jaar. Dat betekend dat er zo rond okt/nov een nieuw model op de markt zou komen. Er is een termijn aan mij genoemd echter kan ik hier niet teveel over uitwijken. Wel kan ik aangeven dat deze geensinds aansluit bij okt/nov.
later dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:49:
Ben nog steeds aan het twijfelen om voor de Z-5400 te gaan. Als er een opvolger voor de Z-5500 in de planning staat, betekent dit dan ook dat de hele serie wordt vernieuwd? Want deze heeft ook last van plopjes.
Was er maar iets over bekend... ;(

Beetje late reactie.. Maar dat zijn ware woorden van RC. Maar als ik goed begrijp willen jullie het nieuws verder dan onze landsgrenzen brengen? _/-\o_ Dat zou waanzinnig zijn zeg, meer druk op Logitech kan je niet zetten dan!

Is er al nagedacht of jullie dit nieuws aan Logitech willen kenbaar maken? Potentieel zouden ze daar even bang voor moeten zijn als dat we dreigen naar Kassa, Radar o.i.d te stappen. Misschien dat ze dan wel ineens met meer info over de brug willen komen inzake nieuwe verwachte serie, oplossing probleem etc. >:) Power tot the people!

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Silentpuma schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:43:
[...]
Was er maar iets over bekend... ;(

Beetje late reactie.. Maar dat zijn ware woorden van RC. Maar als ik goed begrijp willen jullie het nieuws verder dan onze landsgrenzen brengen? _/-\o_ Dat zou waanzinnig zijn zeg, meer druk op Logitech kan je niet zetten dan!

Is er al nagedacht of jullie dit nieuws aan Logitech willen kenbaar maken? Potentieel zouden ze daar even bang voor moeten zijn als dat we dreigen naar K ;) assa, Radar o.i.d te stappen. Misschien dat ze dan wel ineens met meer info over de brug willen komen inzake nieuwe verwachte serie, oplossing probleem etc. Power tot the people!
Als ze de zaak goed volgen kunnen ze het allemaal meelezen. Echter om het netjes te spelen heb ik vorige week contact gehad met B.G. over het feit dat wij met de gedachte spelen om de topic start te vertalen naar Engels. Tevens heb ik vandaag T.T. laten weten dat er een vertaling gaat komen en dat het topic op verschillende internationale sites zal worden verspreidt.

De reactie van B.G. was als volgt:

Hoi Bart, 'k ben deze week weer op reis geweest en net terug.

Nog even een snelle reactie voordat ik morgen op vakantie ga.

Logitech kan niet meer of minder doen dan kennis nemen van jullie voornemen om een engels forum op te starten. Op basis van onze statistieken en ervaringscijfers zien we geen aanleiding om over de Z5500 plopgevallen een press release of andere grootschalige communicaties te doen. We hebben daar uitgebreid over gesproken. Mocht je hierover nog eens van gedachten willen wisselen met onze Europese PR manager, dan kan ik een gesprek faciliteren.

Jullie hebben de vrijheid om een engels forum op te starten zolang het op een correcte wijze plaats vindt en het allemaal niet (bij voorbaat) een negatieve draai krijgt. Je weet dat zoiets in fora makkelijk kan gebeuren.
Er kan door enkelingen snel een negatief sfeertje neergezet kan worden. Ik weet dat jij het forum in Nederland goed /constructief leidt, maar in het buitenland kan de controle ongewild zoek raken. Mocht dat gebeuren dan zal dat de sfeer tussen logitech en het tweaker forum niet ten goede komen.

Hoe dan ook, wij hebben nu een serieus verbeteringstraject ingezet en dat staat helemaal los van het bovenstaande.

Mijn advies: Eerst het testtraject afronden en als je dan het rapport klaar hebt spreken we af voor overleg. Eventueel kan ik onze Europese PR manager ook voor dat gesprek uitnodigen.
Mochten je dan nog steeds het gevoel hebben dat het forum vertaald moet worden, dan kan je daar t.z.t een besluit over nemen.

Tot zover. Hart. groet,

B.G.

Bovenstaande spreekt natuurlijk boekdelen en behoeft eigenlijk geen verdere uitleg. Het mag dus geen negatieve draai krijgen. Logisch natuurlijk, dat is niet goed voor de naam van Logitech.
Helaas is het onder die "rand voorwaarde" erg lastig om een forum op te zetten. Positief kan zoiets namelijk nooit zijn.

zoals R.C. opmerkte in een e-mail is zijn reactie, gezien zijn functie, begrijpelijk. (Note van mij: Gezien zijn functie, customer support manager, vind ik het niet begrijpelijk. Gezien zijn positie binnen Logitech acht ik het zeer begrijpelijk. In dat opzicht nemen wij B.G. dan ook niks kwalijk!

[ Voor 65% gewijzigd door tm030614 op 20-07-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipTrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Misschien moeten we Logitech eens een gigantische lijst met fora geven waarin over de Z-5500 geklaagd wordt. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn die te vinden O-)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tm030614 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:56:
[...]

Bovenstaande spreekt natuurlijk boekdelen en behoeft eigenlijk geen verdere uitleg. Het mag dus geen negatieve draai krijgen. Logisch natuurlijk, dat is niet goed voor de naam van Logitech.
Helaas is het onder die "rand voorwaarde" erg lastig om een forum op te zetten. Positief kan zoiets namelijk nooit zijn.
In hoeverre heeft Logitech daar uberhaubt iets over te zeggen? Zo lang de posts etc maar constructief blijven (en zo objectief mogelijk) en men niet vervalt in smaad etc zal Logitech in mijn ogen niets aan een forum kunnen doen. Waarom zou een meer internationaal forum opeens anders van opzet zijn dan de topics hier? De reactie van B.G. komt bijna over als een dreigement in mijn ogen. Waarom op voorhand al zo negatief als Logitech denkt goed te handelen tot nu toe en tevreden is met de topics hier op GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Wat een schandalige reactie van Logitech. Logitech heeft niet maar dan ook helemaal niets te zeggen over wat iemand op het internet zegt over Logitech. Al kraken we logitech de grond in, heeft Logitech zelf totaal niets mee te maken. Kijk maar eens op diverse fora hoe bedrijven worden afgekraakt. Verder gaat het hier niet over het oprichten van een apart forum maar het kenbaren maken van Logitech's dwalingen op engelse fora. Het is duidelijk dat ze het in hun broek doen uit angst.

Logitech chanteerd hier ons door de zeggen dat als... dan zal het de sfeer niet ten goede komen tussen ons en hun.... wat een bullshit.....

Ik denk er hard over om alsnog voor een refund te gaan ze lekker in hun vet te laten gaarkoken...

BTW: lees nu pas je laatste (kleingedrukte) stukje... hij is customer support manager... een zeer klein pionnetje dus in de organisatie.... die lopen er hier ook erg veel van rond... Valt me nu pas op dat hij slechts deze functie heeft. Ze noemen je tegenwoordig al snel manager. IK hecht dus meer waarde aan woorden van iemand die echt iets voorsteld in de organisatie. En niet een of ander customer support managertje...

[ Voor 13% gewijzigd door Darth Malak op 05-07-2006 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Darth Malak schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:18:
BTW: lees nu pas je laatste (kleingedrukte) stukje... hij is customer support manager... een zeer klein pionnetje dus in de organisatie.... die lopen er hier ook erg veel van rond... Valt me nu pas op dat hij slechts deze functie heeft. Ze noemen je tegenwoordig al snel manager. IK hecht dus meer waarde aan woorden van iemand die echt iets voorsteld in de organisatie. En niet een of ander customer support managertje...
Hij is customer support manager van heel de EU.... dus hij is niet zomaar een managertje... Hij is verantwoordelijk voor de gehele customer support van europa dus hij heeft wel iets meer te zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipTrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Ikzelf heb hier zo'n 2 A-4tjes liggen met allemaal links naar forums met problemen. :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Misschien is het een idee om een overzicht te maken van de buitenlandse fora waar melding word gedaan van ploppen zodat we dit bij logitech in het gezicht kunnen wrijven?

Op hardware info forum zijn overigens ook meldingen te vinden: http://www.hardware.info/forum/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Bor de Wollef schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:55:
Misschien is het een idee om een overzicht te maken van de buitenlandse fora waar melding word gedaan van ploppen zodat we dit bij logitech in het gezicht kunnen wrijven?

Op hardware info forum zijn overigens ook meldingen te vinden: http://www.hardware.info/forum/index.php
Ik heb al meerdere malen aangegeven dat er middels Google heel wat sites te vinden zijn. Logitech weet dat donders goed. Ik acht dat dus niet nodig, omdat ze met die informatie toch niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tm030614 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:31:
[...]

Ik heb al meerdere malen aangegeven dat er middels Google heel wat sites te vinden zijn. Logitech weet dat donders goed. Ik acht dat dus niet nodig, omdat ze met die informatie toch niks doen.
Dat is waar. Point taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Laat Logitech maar snel die speakersets verbeteren, want je contactpersoon mag dan wel een soort 'dealtje' hebben gesloten met je/ons ('komt de relatie niet ten goede' en dergelijke), uiteindelijk kan iedereen er voor kiezen om de problemen nog beter kenbaar te maken op andere fora. Dat hoeft niet perse iemand te zijn die contact heeft met logitech of iemand van GoT te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 05-07-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Inderdaad. Volledig waardeloos argument.... Misschien had meneer beter even kunnen nadenken voordat hij een dreigement in een e-mail stoptje... Bevestigt in ieder geval mijn idee dat het hier om een manager(TJE) gaat.
marteltor schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:12:
Laat Logitech maar snel die speakersets verbeteren, want je contactpersoon mag dan wel een soort 'dealtje' hebben gesloten met je/ons ('komt de relatie niet ten goede' en dergelijke), uiteindelijk kan iedereen er voor kiezen om de problemen nog beter kenbaar te maken op andere fora. Dat hoeft niet perse iemand te zijn die contact heeft met logitech of iemand van GoT te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Darth Malak op 05-07-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Darth Malak schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:17:
Inderdaad. Volledig waardeloos argument.... Misschien had meneer beter even kunnen nadenken voordat hij een dreigement in een e-mail stoptje... Bevestigt in ieder geval mijn idee dat het hier om een manager(TJE) gaat.
[...]
Zijn argument is inderdaad waardeloos, en vandaar ook dat we ervoor gekozen hebben om de TS te gaan vertalen.

De opmerking dat het om een manager(tje) gaat is werkelijk onzin. Maar dat terzijde. Dat hij schrikt van onze "actie" is begrijpenlijk en dat hij het wil voorkomen ook. Hij krijgt dat namelijk allemaal op zijn bordje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 16:44
Hallo, complimenten voor deze threads en de bereikte resultaten :)

Ik was van plan de Z-5500 te bestellen. Tenminste, totdat ik op dit probleem gewezen werd en toch ben gaan twijfelen.
Veel andere opties zijn er eigenlijk niet voorzover ik weet, het is veel herrie voor een goede prijs. Deze set zou perfect zijn voor mijn kamertje, zeker omdat ik ook een dolby decoder nodig heb voor de Xbox360. Dus ik overweeg toch deze set te kopen.

Maar als ik het goed begrijp kan ik deze set, als je het feitelijk bekijkt, gewoon een tijdje ‘lenen’...
Stel dat er over een paar maanden een ander set uitkomt dat geschikt is (of ik echt last heb van het probleem natuurlijk), dan kan ik dus zonder meer mijn geld terug krijgen, no questions asked?
En kan dat bijvoorbeeld ook tot, zeg, begin volgend jaar ofzo? Of als Logitech met een nieuwe set komt? Of is daar geen duidelijke afspraak/bericht over?

Komt misschien over als misbruik maken van de situatie... Ik zie het meer als zekerheid dat ik straks niet met een half defect setje zit opgescheept als er ineens een beter model uit komt.

Bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Buster schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 12:44:
Hier stond veel tekst die nu ingekort is om plaats te besparen
Allereerst bedankt voor je reactie :)
Heb hier zeker wat aan gehad maar ik heb nog enkele (meer detail) vragen voor je :

-Krijg je snel ruis ? Gezien z'n enorm vermogen (500watt rms + dacht ik ?) lijkt het me dat je hem maar half open oid moet zetten om al een hard geluidsniveau te krijgen , klopt dit ?

-Is deze set geschikt om films / series mee te kijken ? Hoe zou je hem hier op beoordelen ? En wat doet hij met een 2.1 signaal ? Krijg je dan ook alleen de 2 frontspeakers en de subwoofer in actie , of gaat hij dat omvormen oid ?

-Zijn de bijgeleverde kabels van goede kwaliteit en lang genoeg ? Heeft het zin om deze te vervangen door betere bekabeling ? Of enkel indien ze niet lang genoeg zijn ?

-Valt er te 'upgraden' aan deze set ? Dus bv betere frontspeakers ofzo ? Of kan je dan beter doorsparen voor een echte ht-set ? (versterker , losse speakers , subwoofer etc)

Alvast dank bij voorbaat voor een antwoord op een , of al van deze vragen :>

Aan de mods : dit is wel niet geheel ontopic , maar ik heb gemerkt dat er veel mensen waren die zoals mij twijfelden over de aankoop van deze set , wellicht zijn deze vragen hier ook nuttig voor. Anders mag dit altijd verplaatst worden naar een andere thread.

Nog even een vraag , ik zag net een post hierboven me van iemand die ook de set wou kopen. Hij twijfelde net zoals mij nog aan de kwaliteit hiervan en stelde voor om hem , via de vervangings of refund procedure even te 'proberen'. Net dezelfde vraag hier , dit lijkt me een goed idee , alleen : kom je ook in aanmerking voor de 'niet ploppende set' of een refund als je de set in het buitenland (Duitsland) gekocht hebt ? En de ophaling van de set gebeurd toch ook in België ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 12:41 . Reden: nieuwe vraag n.a.v post boven me ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Dit is niet echt de plek om dat hier te spreken, we hebben hier over de problemen met de set, niet wat de 'features' enzo zijn. Ik wil echter geen bitch zijn en wil wel antwoord geven, maar laten we hier te lang over doorgaan AUB.
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:29:
-Krijg je snel ruis ? Gezien z'n enorm vermogen (500watt rms + dacht ik ?) lijkt het me dat je hem maar half open oid moet zetten om al een hard geluidsniveau te krijgen , klopt dit ?
Jups, daar heb je gelijk in. Als je 'm opentrekt donderen de schilderijen bijna van de muur.
-Is deze set geschikt om films / series mee te kijken ? Hoe zou je hem hier op beoordelen ? En wat doet hij met een 2.1 signaal ? Krijg je dan ook alleen de 2 frontspeakers en de subwoofer in actie , of gaat hij dat omvormen oid ?
Dat kan je zelf instellen. Je kan gewoon stereo (subwoofer + link en rechts voor), je kan 2x stereo (links en rechts achter doen mee), of je kan 'm op 'movie' zetten. (hoge geluiden zoals spraak uit de center, omgevingsgeluid uit andere speakers, werkt nog best goed moet ik zeggen!)
-Zijn de bijgeleverde kabels van goede kwaliteit en lang genoeg ? Heeft het zin om deze te vervangen door betere bekabeling ? Of enkel indien ze niet lang genoeg zijn ?
Nou de kabels zijn vrij lang. Het zijn echter wel dunne kabels, dus de kwaliteit is niet echt geweldig, maar ook niet slecht. Een audiofiel kan denk ik beter andere kabels gebruiken.
-Valt er te 'upgraden' aan deze set ? Dus bv betere frontspeakers ofzo ? Of kan je dan beter doorsparen voor een echte ht-set ? (versterker , losse speakers , subwoofer etc)
Doorsparen, zondermeer. Dit is een mooie tussenweg tussen losse componenten of van die cheap-ass home cinemasets. Losse componenten zijn gewoon simpelweg beter, maar duurder.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster

Ik heb helemaal geen last van ruis, ook niet als hij echt ver open staat. In de praktijk denk ik niet dat je hem vaak meer dan 50% open hebt staan. Hij staat in mijn beleving al erg hard aan als de Z-5500 volumeregelaar op 50% staat en via windows en winamp (of ander programma) het volume op 100% staat.

Je kan er uitstekend films mee kijken. Een dvd klinkt echt geweldig met surround enzo.
Als hij ingesteld staat op 5.1 geluid dan doen alle speakers mee. De 5.1 effecten zijn dan niet aanwezig maar hij gebruikt wel gewoon alle speakers. Verder kan je via de pod allerlei modussen instellen.

Ik kan moeilijk beoordelen of de kwaliteit van de kabels echt goed is, maar lang genoeg zijn ze voor mij wel. Geloof dat er 2 van 7 meter bijzitten en 3 van 3,5 meter. Mocht je dit te kort vinden dan kan je natuurlijk even een langere kabel bij de bouwmarkt scoren ;)

Vind ik ook wel een interessante vraag. De sattelieten leveren voor mij nu ruim voldoende vermogen, maar indien ik hem ooit in een grotere kamer zou willen gaan gebruiken (deze is zo'n 25m² dus ook al niet klein) zouden betere speakers een optie kunnen zijn. Misschien dat iemand hier nog een antwoord op kan geven? Subwoofer vervangen lijkt me niet mogelijk omdat de POD daarop aangesloten zit en ik verder geen (niet computerset-) subs ken die ook zo'n aansluiting hebben.

edit: te laat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zullen we terug on topic gaan? Dat soort vragen horen meer thuis in [rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Bor de Wollef schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:55:

CS46V8:Gefrustreerde ex z-5500 eigenaar dus. Beetje ongenuanceerde post vind je niet.

Jij kan beter eerst goed lezen. In mijn startpost heb ik allang aangegeven dat ik dat probleem ken. Echter er zijn ook mensen die er geen / weinig last van hebben. Ik heb tot nu toe 1x zo'n soort plop gehoord en ik kan niet zeggen dat ik daarvoor de set afschrijf. Logitech komt vast wel met een betere POD. Ik heb ongeveer iedere post in alle 4 de delen gelezen en ik kan niet anders zeggen dan dat Logitech op een goede manier probeert op te lossen.

Verder is die progamer niet te vergelijken met de z-5500. Ik heb die ook gehoord en ok het is een goede set, maar niet vergelijkbaar met dez

Bron: http://www.hardware.info/...t=95929&highlight=ploppen

iBram:
Betreffende speakers die "ploppen" volgens mij is dit onzin. het ploppen kunnen 2 dingen zijn.
- Op de z-5500 en op andere installaties met glasvezel of 6ch hoor je de kanalen sluiten zodra er geen geluid naar het systeem gestuurt wordt.
- op de z-5500 en op andere logitech systemen hoor je enkele ploppen zodra het syteem voor zeg maar 1 uur niet gebruikt wordt. Het lijkt alsof de signalen gecontroleerd worden en opnieuw worden gesloten. Als je het systeem uitzet als je het niet gebruikt heb je hier dus ook geen last van... gewoon gezeur. Dan hebben zij het opstarten van een grote JBL SRX installatie met Crown versterkers nog nooit gehoord.... Als de kanalen daar gaan *ploppen* dan mag je gaan zeuren...

Bron: http://www.hardware.info/...t=95192&highlight=ploppen

Dus niet iedereen lijkt er last van me te hebben. Ik ben verer blij met mijn Creative ProGamer 5.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Versteegrob schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:25:
[...]

CS46V8:Gefrustreerde ex z-5500 eigenaar dus. Beetje ongenuanceerde post vind je niet.

Jij kan beter eerst goed lezen. :)
Ehh, waar heb je het over gozer? Je quote mij maar reageert op een post op hardware info die ik niet geplaatst heb :?
Ik heb ongeveer iedere post in alle 4 de delen gelezen en ik kan niet anders zeggen dan dat Logitech op een goede manier probeert op te lossen.
Ah, het probleem ontkennen, de retailers niet op de hoogte brengen, in sommige gevallen geen refund geven, min of meer dreigen met verslechtering van de relatie indien we het probleem breder bekend maken, blijven volhouden dat maar een zeer klein deel van de mensen last heeft van de problemen etc is goed proberen op te lossen? Ik denk dat je dan iets verder moet kijken en wellicht iets meer door de diplomatiek regels moet lezen.

Heeft iemand er trouwens ook over nagedacht dat de handmade sets ook gewoon placebo's kunnen zijn (of een van de handmade sets)?

[ Voor 52% gewijzigd door Bor op 05-07-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje tussendoor :9

wat heeft het nut nog van het testen !!!!!!!

want we stoten logiweg nu voor hun kop in mijn ziens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Versteegrob schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:25:
[...]
Betreffende speakers die "ploppen" volgens mij is dit onzin. het ploppen kunnen 2 dingen zijn.
Dus niet iedereen lijkt er last van me te hebben. Ik ben verer blij met mijn Creative ProGamer 5.1 :)
A. Je hebt het topic zeer zeker niet doorgelezen.
B. Logitech geeft zelf op de site aan dat er inderdaad problemen zijn
C. Wij hebben ook nooit gezegt dat iedereen er last van heeft.
D. Je hebt niet eens een Z-5500... dus wat doe je hier?

:O :O :O

Nu weer ontopic... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:36:
even een vraagje tussendoor :9

wat heeft het nut nog van het testen !!!!!!!

want we stoten logiweg nu voor hun kop in mijn ziens 8)7
Tuurlijk moeten die tests gewoon doorgaan, komop zeg. Hopelijk komt er via die testunits een goede oplossing naar voren. Zoniet, dan zien we daarna weer verder. Laten we in ieder geval blij zijn dat Logitech dit doet. Over de manier van communiceren en over wat andere zaken kun je behoorlijk negatief zijn, maar daar verander je toch niets aan in zo'n grote organisatie. Hoe vervelend ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-mail bericht aan de Chairman van Logitech welke door mij zojuist werd verstuurd.

Dear Mr. B......, The Hague, July 5 2006

Already several times I have brought to your attention the design issues concerning
the audio products, as manufactured by Logitech.

However, it is with great regret to learn that all the efforts, regarding a co-operation
with your Audio Business Unit in order to solve the technical design issues, are in vain.

Many months have past now and yet, there are no improvements at all.
The gesture of forwarding to us two units (Z-5500) for testing purposes, is of course a farce!
Nothing constructive has been undertaken in order to solve the design issues.
And a collection of nice words is, of course, not solving these design issues as well.

It is very unfortunate that your Audio Business Unit still continues to sell (worldwide)
a defective product, in spite of realizing very well that a design issue exists.

And it is not very hard to figure out that the problems, especially concerning the Z-5500,
are of a global nature.
Forums discussing these problems are very easy to find by using Google.

Since most people do not realize that the problems are part of their Logitech speaker system,
they usually blame their indoor electrical system.
This idea is stimulated by the things mentioned on Logitech's website.
Many of your customers are buying EMI filters, which of course do not offer a solution.

What strikes me most is that Logitech is stating on their website:

"Logitech is committed to meeting high quality standards for our products,
and we do not wish for our customers to have an unsatisfactory experience".

But at the same time Logitech is selling audio products, while realizing
very well that they have a design defect.
Such an action is certainly not really meeting with your above mentioned standard.
This is quite contra dictionary at least.

Doing business and making a profit is fine. Nothing wrong with that!
However, selling a product with a defect, to customers who trust Logitech to provide a product
which will perform according to the things mentioned in the sales literature, is far from fair practise.
I find this situation absolutely unacceptable.

With this in mind, I look forward to receive your well appreciated advice regarding
the action Logitech will undertake to stop these unfair practises.

However, if I do not receive from you or your staff, within 3 weeks from now, a satisfactory reply,
I presume that Logitech is not prepared to change their attitude towards their (potential) customers.

I then feel free to publish my findings, concerning this matter, on the Internet and, at the same time,
bringing this issue to the attention of all the major publishers of computer magazines worldwide.

Yours sincerely,

RC

Email: ......

cc: Mr. T Y

Mr. B G

Our forum in The Netherlands

R.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik denk dat dit een goede stap is. Ik hoop dat men met meer dan slechts een diplomatiek antwoord zal komen maar heb er weinig hoop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Best een harde brief. Begijp het volkomen, maar het bevorderd veelal niet de communicatie. Wat je inhoudelijk zegt is prima, maar soms vind ik de manier waarop wat te provocerend.
Uiteraard verwacht je niet van een logitech medewerker dat hij in zal gaan op de enigzins onnodige aanvallen en dus verwacht ik een bevredigend antwoord van ze. Toch wel oppassen voor ondertonen, het blijkt keer op keer dat ook mensen die beter zouden moeten weten het aantrekken.

Na deze klaagzang van mijn kant even inhoudelijk:

Ze hebben veel en veel te lang zitten spelen met veel en veel te weinig motivatie en druk.
Deze actie is mijn ziens dus prima verantwoord, ook naar logitech zelf toe.

Ik heb de laatste tijd niet veel hier gepost, dit omdat ik het druk had met andere dingen. Heb wel het forum gevolgd, maar niet actief geparticipeerd. Er is niet veel wat de meesten hier kunnen doen, ik heb zelf nog 2 keer met logitech gebeld, maar zonder succes om info los te krijgen die nog niet bekend was. De supportcenter weet nog minder dan ik.

Qua invloed op fora etc kan ik helaas niks doen. Zoals TS zelf al zei, er zijn pagina's vol met links naar dergelijke fora beschikbaar. Nieuws is niet beter te verspreiden dan via internet.

We wachten nog even af, maar dit is wel een logische stap.

Ik twijfel nog of we erop vooruit gaan qua mogelijkheden die logitech ons aanbied, maar dit gaat verder dan ons persoonlijk, personal sacrifice for the better good :)

Ever so more, thanks to all participant who are trying to aid us Z-5500 users :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Ter info:

Er zal ook nog een brief vanuit ons (forumleden) worden gestuurd. De brief van R.C. heeft hij gestuurd vanuit persoonlijke titel. Deze brief zal ik vandaag nog posten hier, echter ben ik nu niet in de gelegenheid dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I then feel free to publish my findings, concerning this matter, on the Internet and, at the same time,
bringing this issue to the attention of all the major publishers of computer magazines worldwide.
Eigenlijk publiceer je het al op dit forum aan een massapubliek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 17:53:
[...]

Eigenlijk publiceer je het al op dit forum aan een massapubliek.
Zeker, maar in het engels spreek je toch nog net iets meer mensen aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 21:18
Ik zag dat bij sommigen de ploppen pas na een aantal dagen kwamen. Ik heb mijn Z2300 nu op een dag na een week, kan ik nog geplop verwachten of zit ik safe?

En die poll is trouwens een beetje vertekenend, geeft alleen degenen met problemen weer en de verhouding tussen de sets welke de meeste problemen hebben (is ook beetje scheef, de ene kan weer meer verkocht zijn). Het lijkt mij wel mooi om een polletje per set te hebben met de vraag ploppen? JA of NEE. Op deze manier wordt duidelijk hoeveel % van de sets last heeft van het probleem. (mits de respons van degenen zonder problemen groot genoeg is).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:24:
[...]

Zeker, maar in het engels spreek je toch nog net iets meer mensen aan ;)
En daarbij is het meestal ook "meer ernst" voor mensen wanneer het gedrukt te lezen is in computer tijdschriften (bv wanneer de computer totaal een artikel zou opnemen oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
NoepZor schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:06:
Ik zag dat bij sommigen de ploppen pas na een aantal dagen kwamen. Ik heb mijn Z2300 nu op een dag na een week, kan ik nog geplop verwachten of zit ik safe?

En die poll is trouwens een beetje vertekenend, geeft alleen degenen met problemen weer en de verhouding tussen de sets welke de meeste problemen hebben (is ook beetje scheef, de ene kan weer meer verkocht zijn). Het lijkt mij wel mooi om een polletje per set te hebben met de vraag ploppen? JA of NEE. Op deze manier wordt duidelijk hoeveel % van de sets last heeft van het probleem. (mits de respons van degenen zonder problemen groot genoeg is).
Je moet de poll op een andere manier bekijken. Het gaat er om hoeveel mensen problemen hebben met een speakerset van Logitech. Een poll zal nooit een zuiver beeld geven van de werkelijkheid, het is echter wel een lijdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
NoepZor schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:06:

zelfs dat niet eens. Er zijn nu eenmaal meer mensen met een Z-5500 dan een Z-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
[...]
Nog even een vraag , ik zag net een post hierboven me van iemand die ook de set wou kopen. Hij twijfelde net zoals mij nog aan de kwaliteit hiervan en stelde voor om hem , via de vervangings of refund procedure even te 'proberen'. Net dezelfde vraag hier, dit lijkt me een goed idee, alleen : kom je ook in aanmerking voor de 'niet ploppende set' of een refund als je de set in het buitenland (Duitsland) gekocht hebt ? En de ophaling van de set gebeurd toch ook in België ?
Ja, de plaats van aankoop mag geen reden zijn om niet in aanmerking te komen voor een eventuele refund/omruiling etc. Ophalen zal gebeuren op een adres dat jezelf aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:57:
[...]

Ja, de plaats van aankoop mag geen reden zijn om niet in aanmerking te komen voor een eventuele refund/omruiling etc. Ophalen zal gebeuren op een adres dat jezelf aangeeft.
Bedankt voor je snelle reactie op m'n mail :)

Echter nog een paar bedenkingen, er zijn momenteel veel mensen die hun logitech z-5500 wegdoen wegens het plopprobleem. Als ik deze tweedehands koop , kom ik dan ook nog in aanmerking voor refund / omruiling ?

Wat gebeurd er indien de nieuwe 'revisie' die jullie testen goed (aka geen plopjes / gebrom meer) bevonden wordt ? Ik dacht hier gelezen te hebben dat er dan enkel x aantal exemplaren gebouwd zullen worden voor de mensen die hier hebben geklaagd ? Kan ik dus maw het beste nog even wachten met de set te kopen en dan ineens een 'verbeterde revisie' scoren of nu kopen en dan voor een omruiling gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het laatste gedaan. Krijg hopelijk deze week mijn setje binnen.
Het volgende werd een x aantal pagina's terug ook al gevraagd: Hoelang blijft de refund mogelijk? Niet dat ik zo mijn setje krijg, en dat een refund niet meer mogelijk is als ik die wil gebruiken? Anders wil ik namelijk wachten tot er meer bekend is over de opvolger van de z-5500, en dan tegen die tijd een refun aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
2e hands zal niks uitmaken. De set bevat een design error, deze zat er dus al direct in op het moment de speakers gemaakt werden. Het is verder onbekend of de units die wij nu testen in volledige productie gaan. Zoals het er nu naar uitziet niet, maar een bevestigend antwoord van Logitech is hier nog steeds niet op gekomen.

De refund zal nog wel even van kracht blijven. Ik denk zo totdat de opvolger van de Z-5500 er is.

[ Voor 30% gewijzigd door tm030614 op 05-07-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Darth Malak schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:18:
Wat een schandalige reactie van Logitech. Logitech heeft niet maar dan ook helemaal niets te zeggen over wat iemand op het internet zegt over Logitech. Al kraken we logitech de grond in, heeft Logitech zelf totaal niets mee te maken. Kijk maar eens op diverse fora hoe bedrijven worden afgekraakt. Verder gaat het hier niet over het oprichten van een apart forum maar het kenbaren maken van Logitech's dwalingen op engelse fora. Het is duidelijk dat ze het in hun broek doen uit angst.

Logitech chanteerd hier ons door de zeggen dat als... dan zal het de sfeer niet ten goede komen tussen ons en hun.... wat een bullshit.....
Het is maar hoe je het wilt opvatten he... :/
tm030614 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:33:
[...]

Je moet de poll op een andere manier bekijken. Het gaat er om hoeveel mensen problemen hebben met een speakerset van Logitech. Een poll zal nooit een zuiver beeld geven van de werkelijkheid, het is echter wel een lijdraad.
Maar dit topic zullen vooral mensen lezen/vinden die er ook problemen mee hebben.. ;)

Misschien een idee om deze poll een tijdje op de Tweakers.net homepage te zetten? Daar komen meer mensen voorbij die niet al bij voorbaad op zoek zijn naar info over hun geplop.

@ RC: kijk dat is klare taal! _/-\o_ Lekker kritisch van toon, laat ze maar eens weten hoe het is om 7 maanden(!) mee te werken aan een oplossing die nog steeds niet in zicht lijkt te zijn!

Maar ik denk toch dat er binnenkort een Z-5500 in me huiskamer komt te staan. :o Heb (net als velen) weinig andere (betaalbare) alternatieven kunnen vinden... Als er iets aan de knikker is zal ik mijn bevindingen hier posten. En als er later nog testers nodig zijn, bij deze meld ik me alvast aan. Ik woon binnenkort op mezelf \o/ dus heb er dan goede gelegenheid voor. :D

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Silentpuma schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:07:
[...]

[...]
Maar dit topic zullen vooral mensen lezen/vinden die er ook problemen mee hebben.. ;)
Ik dacht dat ook altijd maar is dat wel zo? Ik zie hier meerdere mensen die helemaal geen Z-5500 hebben namelijk. Verder lees ik ook reacties van mensen die wel een Z-5500 hebben maar stellen hier geen problemen mee te ondervinden.
En als er later nog testers nodig zijn, bij deze meld ik me alvast aan. Ik woon binnenkort op mezelf \o/ dus heb er dan goede gelegenheid voor. :D
Ik denk persoonlijk niet dat er later nog weer getest zal gaan worden. Uberhaubt is het testen van de sets een beetje twijfelachtig imho. Logitech is namelijk zelf veel beter in staat (apparatuur en gekwalificeerde mensen) om goede tests uit te voeren al dan niet op locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

delete

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 23:19 . Reden: misverstand bij het lezen van bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpokyVS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 07:50
Bor de Wollef schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:14:
[...]

Ik dacht dat ook altijd maar is dat wel zo? Ik zie hier meerdere mensen die helemaal geen Z-5500 hebben namelijk. Verder lees ik ook reacties van mensen die wel een Z-5500 hebben maar stellen hier geen problemen mee te ondervinden.
Voor je een 'duur' product gaat kopen, ga je meestal op zoek naar reviews e.d.
Zo ben ik hier bij uitgekomen.
Dus er is denk ik een behoorlijke groep (ex)-potentiele kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf?
Geachte Mathieu Verbanck
Uw bestelling is verzonden op 05.07.2006 00:00.
De volgende producten zijn verzonden:
1 ¦ LOGITECH Z-5500 DIGITAL - EU
damn deze set zal nog steeds ploppen toch? :| ik wil een fucking set die nie plopt ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
waarom wtf?
Lijkt me dat je die set toch zelf hebt besteld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Zojuist is onderstaande geschreven aan dhr. D.B. (Chairman van Logitech)

Dear Mr. D.B.,

I think it will not be necessary to introduce myself but just for the official records; I’m the person responsible for making recognizable the problems (popping/humming/radio reception) which are affecting some of your speaker models, especially the Z-5500 and X-530. I’m also responsible for setting up the forum about this issue in the Netherlands.

During the past months there has been an extensive contact between us (me, the forum members and Logitech) about the so called “popping-problem”. Unfortunately, now 8 months later, there is still no solution available.

The Audio Business Unit has forwarded to us recently two prototype units that should be free from the popping issue. Mr. T.Y. has asked us whether or not we (myself and some members of the forum) were willing to test these prototype units. Because we are, of course, most interested to establish a solution, we did agree fully with this proposal. But, as discussed with Mr. B.G., it’s a bit weird that a big company like Logitech should not able to tests these units by themselves. Last week I started testing these units, and I was very unpleasantly surprised that one of the prototype units had already a defect when it arrived at my home…
This is off course not only quite a mockery but also very disappointing, if you ask me.

During my conversation with Mr. B.G. on the 6th of July, we extensively talked about the fact that Logitech is still handling this issue as being small and unimportant. No need to mention that we disagree on this subject. With Google you can find many, many forums in relation to the “popping-issue”. Mr. B.G. has told me that the problem is just too small to publish a press release or any other means of (international) communication.
In addition it was said that there is no internal policy for this kind of issues. As to my question “how big a problem needs to be” for Logitech to undertake any action by means of an (international) press release or other communication, Mr. B.G. could not give me a good answer. Mr. B.G. has told me that, in his whole career by Logitech, this is the first time Logitech has to deal with a case like this. He also stated that there were a lot of things going on within the organization about the popping issue. This gives me an indication that this case is much bigger that Logitech would let us believe.

Logitech is still talking about a “manufacturing issue” (Ref. FAQ 3461). Mr. B.L has written in one of his emails to a customer that the ““the unit is not defective since this issue only occurs with a very small amount of people”. That is of course nonsense. The unit is defect, it contains a design error.

Important for us is that Logitech does not handle in a proper way the cases from some customers concerning the popping issue. I need regularly have to advise your customer support about errors which are made by them. Their response time is very long and sometimes they need to be asked for a reaction (Maybe the slow reaction is because the problem is so big?) As a result of my advice, the reaction is “We will have a look, we will fix it”. What happens to all the customers which have not heard about us…?

I also advised Mr. B.G. about possible ways to improve the FAQ’s. A reaction has never came…

When a customer buys a product of Logitech he is expecting quality. Especially when it is a “top range” product, carrying marketing slogans as:

“Studio quality sound”

“Most accurate sound reproduction”

“Pure 5.1 digital sound”

“THX Certified”

These marketing slogans are of course not correct for a big group of customers. It is hard to believe that Logitech is still selling products which do suffer of a design error.

"Logitech is committed to meeting high quality standards for our products, and we do not wish for our customers to have an unsatisfactory experience".

This sentence writing in FAQ 3461 is in strong contrast with the reality. Your product has a (proven) design error but you still continue selling them…? Why not first fix the problem before you sell these units. Now the group of unsatisfied customers is growing bigger and bigger.

Do you find it acceptable that a large group of customers is unsatisfied? Or that a customer buys a product from Logitech with a proven design error? (I’m sure that when you buy a new car, you would be happy when your garage informs you about a potential problem, that might occur in specific circumstances).

Since most people do not realize that the problems are caused by the Logitech speaker system, they usually blame their indoor electrical system. This wrong idea is also caused the information found in the FAQ’s of Logitech's website.

As I have discussed with Mr. B.G. during the past week, we are seriously considering to translate the forum text to the English language. We feel that the problem with some of your speakers systems cannot longer be denied or kept hidden. We feel it is not part of the “Logitech culture” that customers will buy Logitech products with a proven design error resulting in unwanted noises.

However, it is up to Logitech make a choice;
Or we start a wider communication on a global scale about the popping issue;
Or Logitech will undertake some proper action on a global scale concerning this issue.

We appreciate very much a personal reaction from you concerning the steps Logitech is going to take to prevent customers buy Logitech products with a defect. Again, we cannot believe this is part of the “Logitech culture”.

We expect to receive from you a substantial response before the 15th of July.
We realise this will give you a short period of time, but this case is already open for more than 8 months.

When you need more time, we appreciate to be informed in advance.

Regards,

[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 06-07-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:56:
Jullie hebben de vrijheid om een engels forum op te starten zolang het op een correcte wijze plaats vindt en het allemaal niet (bij voorbaat) een negatieve draai krijgt. Je weet dat zoiets in fora makkelijk kan gebeuren.
Er kan door enkelingen snel een negatief sfeertje neergezet kan worden. Ik weet dat jij het forum in Nederland goed /constructief leidt, maar in het buitenland kan de controle ongewild zoek raken. Mocht dat gebeuren dan zal dat de sfeer tussen logitech en het tweaker forum niet ten goede komen.
Ok dat hij wil dat wij Logitech niet onmiddellijk de grond gaan inboren en ongeargumenteerd negatief afschilderen: akkoord. Echter hebben we toch te nvolste het recht om het probleem op objectieve wijze aan te kaarten op andere fora. Daarbij staan wij niet in voor de gevolgen, met name hoe de mensen wereldwijd hierop gaan reageren. Als deze mensen vervolgens hierover onthutst gaan zijn en zichzelf het recht toe-eigenen om te zitten flamen @ Logitech, daar kan dit forum toch niet voor verantwoordelijk gehouden worden ???!!!
Hoe dan ook, wij hebben nu een serieus verbeteringstraject ingezet en dat staat helemaal los van het bovenstaande.
Mja dat is maar de vraag natuurlijk. Er zijn er zeer velen die hier aan twijfelen, en gezien RC's reactie hier een paar posts boven, lijkt er toch niet zoveel verbetering in te zitten... Logitech gaat sowieso claimen dat hun traject zeer verbeterd is, of dit nu waar is of niet. In feit heb ik dus niets aan dat gegeven.
Mijn advies: Eerst het testtraject afronden en als je dan het rapport klaar hebt spreken we af voor overleg. Eventueel kan ik onze Europese PR manager ook voor dat gesprek uitnodigen.
Mochten je dan nog steeds het gevoel hebben dat het forum vertaald moet worden, dan kan je daar t.z.t een besluit over nemen.
ok, is misschien negativistisch, maar dit is wat ik denk: klinkt al 3/4 jaar vetrouwd in de oren: Blablabla, zever hier, zever daar, win tijd, wachten, wachten en nogmaals wachten, hou de forumleden aan het lijntje, en zo winnen we nog een jaartje, blablabla,...
Nogmaals vind ik: Logitech kan wel wensen dat we de zaak internationaal aankaarten op een objectieve manier. Hier ben ik het volledig mee eens. Wat de reacties van de mensen op de andere fora (dus buiten dit forum) hierop gaan zijn, kunnen wij toch ook niet voorzien, en daar kunnen wij toch ook niet verantwoordelijk gehouden worden. Indien toch hetgeen is wat bedoelt wordt, beschouw ik dit als zijnde een zwijgplicht die ons wordt opgelegd. Mooi hoor...
tm030614 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:55:
Ikzelf heb hier zo'n 2 A-4tjes liggen met allemaal links naar forums met problemen. :o :+
Met aandrang stel ik voor dat deze A4-tjes worden toegevoegd aan de Engelse vertaling die ook bij verscheidene andere fora gaat gepost worden. Dit gaat zeer ter bevordering werken om de mensen een idee te geven hoe grootschalig het probleem wel niet is. :)
tm030614 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:47:
Dat hij schrikt van onze "actie" is begrijpenlijk en dat hij het wil voorkomen ook. Hij krijgt dat namelijk allemaal op zijn bordje. ;) [/small]
Mja dat hoort nu eenmaal bij de verantwoordelijkheid die je draagt als zijnde manager der customer suport. Dit is nu eenmaal een tak binnen het bedrijf die ervoor instaat om het gezeik te moeten aanhoren van de ontevreden klant. Om dan te vragen om niets negatiefs te zeggen _/-\o_
Daarbij hebben we nooit zitten zeiken, we zijn altijd objectief geweest, altijd behulpzaalm in het aandragen van oplossingen, al bij al nog heel correct gezien de omstandigheden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Als je ervoor zorgt dat de engelse vertaling na de 15e op een centrale plaats beschikbaar komt dan zal ik 'm wel posten op de engelstalige forums waar ik lid van ben (oa VIA forums).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Defecte unit wordt vervangen door Logitech:

Good morning Bart,

We will get you a new control-pod for the defective CISC-2 pod. In the
meantime you can continue testing with the pod of the CINAC-1. Please do
not use any other pod.
I expect to have the pod begin of next week to be shipped to you.

Should there be any further issue, please do not hesitate to contact me
(out of the office next week) or C.F.

Best Regards

T. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9 :9

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 18:03 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.