Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL 4

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.887 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 18:27
blabla

[ Voor 98% gewijzigd door tm030614 op 06-07-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou er bij een volgend contact iets duidelijk afgesproken kunnen worden over een termijn van de refund? Dat daar iets duidelijk over wordt afgesproken? Nu kan Logitech bij wijze van spreken over een minuut de refund optie niet meer toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:08:
Zou er bij een volgend contact iets duidelijk afgesproken kunnen worden over een termijn van de refund? Dat daar iets duidelijk over wordt afgesproken? Nu kan Logitech bij wijze van spreken over een minuut de refund optie niet meer toepassen.
Dat zullen ze niet doen. Dan hebben ze een juridisch probleem. De refund zorgt ervoor dat Logitech zich "indekt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

tm030614 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 00:42:
Zojuist is onderstaande geschreven aan dhr. D.B. (Chairman van Logitech)

[ .. ]

Regards,
Zeeer nette tekst hoor, grote klasse! _/-\o_ nu maar afwachten tot 'de grote baas' eindelijk gaat spreken..

Ugh, dat er EINDELIJK maar eens erkenning van het probleem gegeven mag worden, dit begint hoe langer hoe meer op een soap te lijken, een erg vervelende that is... :Z

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 10:40

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Silentpuma schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:06:
[...]

Zeeer nette tekst hoor, grote klasse! _/-\o_ nu maar afwachten tot 'de grote baas' eindelijk gaat spreken..

Ugh, dat er EINDELIJK maar eens erkenning van het probleem gegeven mag worden, dit begint hoe langer hoe meer op een soap te lijken, een erg vervelende that is... :Z
Ik zie een nieuw programma voor Talpa aankomen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
royco_100 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:00:
[...]
Heeft dat kijkers dan...? :+ :+

[ Voor 20% gewijzigd door tm030614 op 08-07-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen al nieuws mbt het testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon toch niets over gezegd worden tot eind deze maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:01:
Ondertussen al nieuws mbt het testen?
Nee, pas begin volgende week ontvang ik de nieuwe POD waarna het testen verder kan gaan. De resultaten worden na afloop gecommuniceerd zoals eerder kenbaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 16:06
Ik ben *ERRUG* benieuwd naar de resultaten van de twee test setjes...

Als Logitech inderdaad bezig is met een nieuwe set (Ik noem het maar de Z-6000 ;) ) zou dit natuurlijk ook een alternatief kunnen zijn, als de testen van de 'handmades' tegenvallen.

Naja. in ieder geval wordt vandaag EINDELIJK mijn oude speakerset opgehaald: Die doos heeft bijna 6 weken in de huiskamer gestaan om opgehaald te worden :(

Eat more Freud, it keeps you Jung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18
royco_100 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:00:
[...]

De nieuwe kabouter *PLOP* serie?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:21
NoepZor schreef op maandag 10 juli 2006 @ 18:36:
[...]

De nieuwe kabouter *PLOP* serie?
Laat me raden: Kabouter Plop woont in een zwarte vierkante doos van 189Watt met een groot logitech Logo erop? En hij heeft een fobie: telkens als er een lamp aangaat moet die kl**tz*k zo hard mogelijk *PLOP* roepen ;)

Naja, sorry voor de offtopic, maar kon het niet laten O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 10-07-2006 19:20 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
heb me geld terug en boxen zijn al opgehaald oor dhl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Graveheart

Say what?

ik heb deze set ook, maar heb toch een vraagje.

Als ik scene skip op m'n DVD speler, plopt m'n setje vrij hard.
Oftewel, is dit normaal met een optische aansluiting?

Of moet ook ik met logitech gaan mailen?

(Verdere problemen waren bij mij verholpen na het goed aandrukken van de dikke subwoofer kabel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Mr.Graveheart schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:14:
ik heb deze set ook, maar heb toch een vraagje.

Als ik scene skip op m'n DVD speler, plopt m'n setje vrij hard.
Oftewel, is dit normaal met een optische aansluiting?

Of moet ook ik met logitech gaan mailen?

(Verdere problemen waren bij mij verholpen na het goed aandrukken van de dikke subwoofer kabel.)
Dit probleem is waarschijnlijk niet te wijten aan de speakers. Doordat je "skipt" onderbreek je even de bitstroom met data wat resulteert in een plop. M.i. eerder een probleem van je geluidskaart/systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een Logitech Z-5400 setje te kopen echter hoor ik van verschillende mensen dat het PLOPJES probleem hier ook aanwezig is, maar wel in mindere mate dan de Z-5500. Ik wil graag de Z-5400 omdat deze stijlvol eruit ziet, digital ingangen heeft en genoeg power bied voor een redelijk prijs. Echter wil ik deze gebruiken voor mijn PC en Xbox 360 en staat deze allebei heel dicht bij het geluidssysteem als ik hem er neerzet. Geeft dit dan een brom of plop probleem ?

Hebben jullie anders nog goede adviezen voor een 5.1 systeem met digitale ingangen (TOSlink) voor niet meer dan 200 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Zoals gewoonlijk gaat Logitech tot het uiterste met het geven van een reactie op onze brief, deze zou vandaag moeten komen dus ik ben benieuwd. Ik verwacht echter niet meer dan "meer tijd nodig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde jullie even laten weten dat ik de laatste weken totaal geen last meer heb van plopjes met mijn PID R530's, terwijl dat in het begin toch absoluut wel het geval was (heb de speakers heel vaak en lang aan staan). Het lijkt dus alsof ze vanzelf zijn weggegaan in mijn geval (is dit technisch mogelijk?).

Vraag mij hierdoor af of 4 weken eigenlijk wel genoeg tijd is om die nieuwe prototypen te testen?

Waar ik nog steeds wel last van heb is de contstante brom op de subwoofer (die je eerlijkheidshalve alleen maar hoort als de computer uitstaat, want de ventilatoren overstemmen dat brommen, zeker nu het zo warm is buiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Geen bericht, neem ik aan? :/

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Nee, helaas heb ik niks mogen ontvangen tot op heden. Zelf geen bericht dat er nog meer tijd nodig is... ik vraag me soms af waarom we überhaupt Logitech nog om een reactie vragen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:47:
[...]

Nee, helaas heb ik niks mogen ontvangen tot op heden. Zelf geen bericht dat er nog meer tijd nodig is... ik vraag me soms af waarom we überhaupt Logitech nog om een reactie vragen... 8)7
had je de nieuwe pod al ontvangen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 20:01:
[...]

had je de nieuwe pod al ontvangen???
Ja die wel gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*)

had je al een schema gemaakt waneer de testers de set ongeveer kunnen verwachten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 20:29:
[...]

:*)

had je al een schema gemaakt waneer de testers de set ongeveer kunnen verwachten 8)
Door de defecte POD is alles uitgelopen en daardoor worden de speakers pas a.s. maandag bij mij opgehaald om vervolgens dindsdag bij R.C. te worden bezorgt. Daarna gaan we weer verder, wie moeten we nog even kijken, kom ik nog op terug per mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Zojuist is onderstaande bericht verzonden aan D.B.

Dear Mr. D.B.,

It is very disappointing to learn that we did not get any reaction today as to our email message from 6th of July.
Even a confirmation was apparently not possible. Neither from you nor your staff.
Sometimes I’m asking myself the question why I even put all the time and efforts in this case…

Yours sincerely,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat je het volhoudt. Bureaucratie ten top. Petje af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb net nog maar weer even een mail gestuurd.
Ik heb mn refund 3 weken geleden al gekregen volgens mij, en heb nog steeds niks gehoord over de terugzending.
En ik ga de set echt niet inpakken voor ik weet wanneer ze hem halen. Ik heb geen zin om zo'n grote doos alsmaar in mijn huiskamer te laten staan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Hmm, volgens mij zijn ze achter de schermen toch bezig met het een en ander... Ik hou nu al maanden verschillende computerwinkels in de gaten of ze de Z-5500 op voorraad hebben en wat ie kost. Bij de meeste was te zien dat de voorraad steeds minder werd en nu gewoon niks meer op voorraad hebben en dat de leveranciers er nu ook bijna doorheen zijn... Ik begin me af te vragen of er dadelijk nog wel een Z-5500 te koop is! :o

Om daar eens lekker op los te brainstormen: 8)7
1. De leveranciers weten meer dan ons. Er is een compleet nieuwe set op komst. O+
2. Het probleem is hier in Nederland dermate groot dat de leveranciers geen Z-5500 meer willen verkopen.
3. Logitech houd het voor gezien met de verkoop van de Z-5500 in NL :P

Of... Ik weet het niet zeker meer, maar zouden ze met een nieuwe rivisie komen waar o.a. de subwoofer onder handen is genomen (dempingsmatten) en een herziene POD (616 ?) :?

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvdKelen schreef op zondag 16 juli 2006 @ 10:50:
Ik heb net nog maar weer even een mail gestuurd.
Ik heb mn refund 3 weken geleden al gekregen volgens mij, en heb nog steeds niks gehoord over de terugzending.
En ik ga de set echt niet inpakken voor ik weet wanneer ze hem halen. Ik heb geen zin om zo'n grote doos alsmaar in mijn huiskamer te laten staan wachten.
Is normaal, je zal binnekort wel mail krijgen, en dan mag je zelf een afspraak maken voor de set te laten ophalen, je weet dus zelf wanneer je hem moet inpakken.
Silentpuma schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:30:
Hmm, volgens mij zijn ze achter de schermen toch bezig met het een en ander... Ik hou nu al maanden verschillende computerwinkels in de gaten of ze de Z-5500 op voorraad hebben en wat ie kost. Bij de meeste was te zien dat de voorraad steeds minder werd en nu gewoon niks meer op voorraad hebben en dat de leveranciers er nu ook bijna doorheen zijn... Ik begin me af te vragen of er dadelijk nog wel een Z-5500 te koop is! :o

1. De leveranciers weten meer dan ons. Er is een compleet nieuwe set op komst. O+
2. Het probleem is hier in Nederland dermate groot dat de leveranciers geen Z-5500 meer willen verkopen.
3. Logitech houd het voor gezien met de verkoop van de Z-5500 in NL :P

Of... Ik weet het niet zeker meer, maar zouden ze met een nieuwe rivisie komen waar o.a. de subwoofer onder handen is genomen (dempingsmatten) en een herziene POD (616 ?) :?
In dat geval zou het triestig zijn dat ze niet gewoon een omruiling voorstellen naar de opvolger van de Z-5500, ipv de mensen nu nog aan het lijntje te houden met geknoei aan de huidige sets, testen, etc.
Ik herhaal: in dat geval.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Navraag bij leveranciers die de Z-5500 en andere logitech sets in het assortiment hebben leert dat men vaak niet eens op de hoogte is van de plop problemen en de issues rond radio ontvangst. Ik acht beide opties dus zeker niet waarschijnlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:34:
[...]
In dat geval zou het triestig zijn dat ze niet gewoon een omruiling voorstellen naar de opvolger van de Z-5500, ipv de mensen nu nog aan het lijntje te houden met geknoei aan de huidige sets, testen, etc.
Ik herhaal: in dat geval.
Als dat zo is ga ik nog een goed gesprek aan met B.G. Die heeft aangegeven dat er voorlopig nog geen opvolger van de Z-5500 zou komen.

Maarja, alles is natuurlijk speculatief en niet onderbouwd, we zullen zien wat de toekomst brengt.

[ Voor 10% gewijzigd door tm030614 op 16-07-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Idd, maar het is wel typisch dat overal de voorraad zo klein is tegenwoordig... Het schiet al aardig op in me huis, hoop begin volgende maand een setje bij me favo compushop te kunnen halen, maar zoals het er nu naar uit ziet zal het niet meevallen (geven al ruim een week aan 'binnen 1 á 2 dagen leverbaar' aan :( )

Magoed, we zien het wel. Kan trouwens iemand het onderstaande bevestigen?

[ ... ]

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn mening behoeven wij niet al te voorzichtig te zijn met Logitech.
Tot nu toe zijn alle fouten gemaakt door Logitech en niet door ons.
Het zal voor Logitech bijzonder moeilijk zijn aan te tonen dat er geen "design" fout
in hun audio systemen zit (ook al noemt Logitech dit ten onrechte een "production error").

Overigens heeft Logitech middels hun website al toegegeven dat er sprake is van
een technisch probleem met hun audio producten en biedt niet voor niets een "refund" aan.
(thans uitsluitend nog voor de Z-5500 en de X-530)
Zulks doe je uitsluitend en alleen indien er onomstotelijk is aangetoond dat er een technisch
probleem met de audio units is.
En dat er een probleem is met de "shielding" hebben wij onomstotelijk aangetoond.
(Dus een "design error").

Besef goed dat Logitech geen sociaal instituut is welke er plezier in schept haar afnemers
geheel schadeloos te stellen, maar dat men zulks slechts doet met één bedoeling:
Het in de hand houden en lokaliseren van het probleem (laat het vooral niet wereldwijd bekend worden).

In het geval wij onze bevindingen betreft de Logitech producten (in het Engels) met anderen delen, zal Logitech absoluut geen juridische procedure tegen ons beginnen. Immers, publicitair en juridisch gezien kan Logitech zich zulks geenszins veroorloven.
Het is moeilijk aan een rechter uit te leggen dat je als bedrijf rustig doorgaat met de verkoop van producten terwijl je reeds lang bijzonder goed bent geïnformeerd over een technisch probleem betreft deze producten.

En stel je eens voor indien een rechter besluit een onafhankelijke instantie de Z-5500 en de X-530
te laten testen en daaraan tevens de eis verbindt dat indien de unit niet voldoet aan hetgeen in de
Logitech verkoopliteratuur is vermeld (een zuiver digitaal geluid), een ieder die zulks wenst (wereldwijd) een "refund" van Logitech mag verwachten. Zulks zal Logitech nimmer riskeren.

De meest simpele ziel zal nog begrijpen dat (harde) plopgeluiden en radio ontvangst geen deel uit horen te maken van "een zuiver digitaal geluid".
Ook de verkoopliteratuur van Logitech maakt geen melding dat (harde) plopgeluiden en radio ontvangst tot de mogelijkheden behoren en deel uit maken van "een zuiver digitaal geluid".

Nogmaals, Logitech beseft heel goed dat er een technisch probleem bestaat met hun audio units.
Het tegendeel aantonen zal voor Logitech verre van haalbaar zijn.

Tevens kan Logitech ons via juridische stappen nimmer het recht ontnemen onze mening
betreft de (audio) producten met anderen te delen, zolang deze op waarheid berusten.

R.C.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Mooi stukje R.C. :) Met die info in het achterhoofd zou het beter voor Logitech zijn om zo snel mogelijk met (geheel) open kaart te gaan spelen. Al is het maar tegen 'ons', want ze moeten onderhand toch wel begrijpen dat 'we' weinig zin meer hebben in nog meer loze verhalen. Toegegeven, de communicatie die 'we' met Logitech hebben vind ik erg bevoorrecht en direct. Alleen jammer dat ze vaak niet met bevredigende antwoorden of toezeggingen kunnen/willen komen die hier graag gehoord worden en eigenlijk iedere Z-5500 en X530 bezitter/toekomstige bezitter wilt horen.

Als ze dit niet verder de wereld in willen hebben moeten ze snel met overtuigende antwoorden en toezegginen komen. De bal ligt duidelijk in de hoek van Logitech. What's it gonna be...

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu verstandig om te doen met de mail die eerder is gestuurd. Het gaat om de mail van 15-06, met de 4 keuzes.

Nu een keuze maken, of afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 22:42:
Wat is nu verstandig om te doen met de mail die eerder is gestuurd. Het gaat om de mail van 15-06, met de 4 keuzes.

Eeeeeuhm, volgens mij had je die keuze al lang moeten maken, en heeft logitech deze nu voor jou genomen.
Please reply to us until Friday 23.06.2006. If we do not hear from you until that time, we will presume you wish to wait for one of our “limited edition” speakers to be developed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 22:42:

Als jij NU nog een andere keuze wilt maken, dan de keuze die Logitech je door de strot duwt, doe je dat gewoon. Onstaan er problemen laat het mij dan even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Beste mensen,

Logitech heeft momenteel nog geen reactie gegeven op welke wijze dan ook op onze brief, zelf geen bevestiging. Jammer om dit te moeten vernemen.

Wie is er bereidt actiever bij te dragen aan het kenbaar maken van dit probleem op diversen forums?
Heb je intresse en ben je bereidt actief mee te werken stuur dan even een e-mail naar plopjesprobleem@xs4all.nl

Uitterraard zullen we wat richtlijnen opstellen hoe we e.e.a. gaan aanpakken en wie op welk forum gaat posten. Maar voordat we alles echt in gang gaat zetten wil ik even de animo meten. Dus even de vraag of mensen die actief willen helpen zich kenbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb deze thread niet echt gevolgd, maar als ik hem snel door lees, merk ik dat er nog altijd geen oplossing is gevonden? Ik heb in april contact opgenomen met Logitech en ze zeiden me dat de nieuwe verbeterde sets eind juni opgestuurd gingen worden. Maar ik heb totaal niks meer van Logitech gehoord, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:10:
Hallo,

Ik heb deze thread niet echt gevolgd, maar als ik hem snel door lees, merk ik dat er nog altijd geen oplossing is gevonden? Ik heb in april contact opgenomen met Logitech en ze zeiden me dat de nieuwe verbeterde sets eind juni opgestuurd gingen worden. Maar ik heb totaal niks meer van Logitech gehoord, is dit normaal?
Heb je een case nummer gehad van Logitech? Begint meestal met 06xxxx of iets in die richting. Stuur dit even naar plopjesprobleem@xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 06:48

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

tm030614 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:50:
[...]

Heb je een case nummer gehad van Logitech? Begint meestal met 06xxxx of iets in die richting. Stuur dit even naar plopjesprobleem@xs4all.nl
Dit geld voor mij ook, niks meer van logitech vernomen sindsdien, ik zal je even het casenummer mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn set is wel binnen. Zelfde verhaal als wat ik van anderen hoor, namelijk moeilijk leverbaar (heb 2 weken moeten wachten na bestelling op naam geplaatst te hebben).
1e indruk is goed te noemen. Goed geluid, en geen geplop (ik weet dat dit nog kan komen, maar ga van het positieve uit :9)
Ook geen gebrom in de sub (had dit wel bij de 5500D van Creative).
Hopelijk blijft het zoals het is, en ga ik gelukkig zijn. Ik zal natuurlijk de draad blijven volgen en hoop dat er een oplossing komt voor dit probleem.
(ik heb trouwens een r621)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Heb het al eens eerder gevraagd maar toen geen antwoord gehad, dus ik stel mijn vraag nog een keer:

Is het slim om nu al contact op te nemen met logitech, casenummer etc te krijgen en dus bekend te zijn, of kan ik beter wachten tot er duidelijkheid is mbt de POD's die nu getest worden?

Naarmate ik mijn Z-5500 langer heb (nu weekje of 3) komen er wel wat meer plopjes door. Nog altijd mee te leven maar inmiddels wel van dusdanige aard dat ik er wel graag een oplossing voor zie. Heb overigens een R529. Best oud dus als ik naar t nummer van mijn bovenbuurman kijk :)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik zou persoonlijk altijd direct contact opnemen met Logitech zodat je jouw probleem ook daar geregistreerd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update over mijn setje:
Hij plopt niet, maar weigert even dienst al sommige (licht)schakelaars worden omgezet.
Dus dan valt ie even stil. Lijkt mij minder erg dan plopjes (of knallen) maar zeker niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 22:16:
Even een update over mijn setje:
Hij plopt niet, maar weigert even dienst al sommige (licht)schakelaars worden omgezet.
Dus dan valt ie even stil. Lijkt mij minder erg dan plopjes (of knallen) maar zeker niet perfect.
Dat is een nieuw probleem... welke PID id heeft je set? (staat op de witte stickertjes onder de sub of speakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pid R621 :)
Ik gebruik trouwens COAX kabel richting pc. Toslink moet nog komen. Denk dat dit problemen gaat wegenmen/verminder of vermeerderen, maar zal dat ook nog even testen.

Als ik 6 CH. Direct gebruikt (met oranje, groen en zwart stekkertje) is het probleem totaal verholpen.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Overigens, ik meen dat iemand dit al eens gezegd heeft, maar het is misschien handig om het nog een keer te vermelden:

Indien de stroom van de set afgeweest is, is het niet mogelijk om met de knop op de POD de set aan te zetten. Alleen met de afstandsbediening werkt het dan. Als je 'm eenmaal een keer aangezet hebt is er verder geen probleem.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Luuk1983 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:19:
Overigens, ik meen dat iemand dit al eens gezegd heeft, maar het is misschien handig om het nog een keer te vermelden:

Indien de stroom van de set afgeweest is, is het niet mogelijk om met de knop op de POD de set aan te zetten. Alleen met de afstandsbediening werkt het dan. Als je 'm eenmaal een keer aangezet hebt is er verder geen probleem.
Doet zich bij mij niet voor... Kun je het iets beter beschrijven hoe e.e.a. bij jouw tot stand komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Net ff getest, maar dit is bij mijn set niet het geval. (PID R529)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Ik heb vandaag een lang telefonisch onderhoud gehad met B.G.

Helaas ben ik niet er niet echt positief over gestemd. Komt er op neer dat er geen reactie gaat komen op de door mij en R.C. gestuurde brief gericht aan D.B. Chairman van Logitech.
Het herhaaldelijk om een reactie vragen plus de enorme hoeveelheid e-mails die heen en weer is gegaan tussen ons en Logitech heeft tevens veroorzaakt dat er wat (kleine) irritaties zijn ontstaan bij Logitech. Met name het aanschrijven van D.B. is hiervan de oorzaak. Begrijpelijk maar ik heb direct aangegeven dat de aanleiding van de grote hoeveelheid e-mails bij Logitech ligt. Er wordt immers niet afdoende op onze e-mails gereageerd. Vragen blijven hierdoor onbeantwoord wat voor ons aanleiding is om e-mails te gaan versturen.

Alle vragen/opmerkingen die door ons in de brief zijn aangekaart zullen dus verder onbeantwoord blijven onder het motto "sommige vragen kunnen niet beantwoord worden".
Bijzonder treurig om dit te hebben moeten vernemen overigens.

Het opzetten van een Engels talig topic is ook ter spraken gekomen en Logitech heeft hier geen bezwaar tegen (al zien zij het liever niet gebeuren) zolang het niet bij voorbaad negatief gebeurt. Een dergelijke opmerking is eerder ook al door B.G. in een e-mail gemaakt, maar is toen enigszins uit zijn verband getrokken. Wat Logitech heeft willen zeggen is dat zij een topic willen met een opbouw zoals hier op GoT. Dit wil zeggen constructief en onderbouwend, en niet overal direct een negatieve draai aan gegeven. Doel van dit topic is nooit geweest Logitech zwart te maken, dat mag het doel van de nog op te zetten forums ook niet worden.
Wel is aangegeven dat wij nimmer verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor de reacties die door forumleden worden geplaatst. Wij, forumleden van GoT, trachten een zo’n eerlijk en objectief mogelijk Engelstalig forum op te zetten. Hoe forumleden daar op reageren ligt buiten ons bereik.

Kortom er is niet veel verandert. Vragen blijven onbeantwoord en daar zullen we het mee moeten doen. Onacceptabel als je het mij vraag, het staat de basis van een constructieve samenwerking in de weg.
Blijkbaar is dit ons “dank je wel” voor alle medewerking die wij aan Logitech hebben gegeven de afgelopen maanden…
Mede hierdoor heeft dit ons dan ook doen besluiten om de bekendheid van dit probleem te vergroten.
Inmiddels wordt hier door ons op de achtergrond aan gewerkt.

Mocht je zaken hebben die je graag in de vertaling van de TS wilt zien, aarzel niet en laat het ons weten.

EDIT: Op verzoek van Logitech plaats ik onderstaande;

Wellicht is het correct om te vermelden dat de hoogstverantwoordelijke VP van Logitech in Europa (Mr. S. D.) bereid is tot een persoonlijk onderhoud met jou en/of R.C. Dit om ons plan van aanpak (zie brief van T.Y. en onze brief naar de geregistreerde gebruikers) uit te leggen en meer informatie te geven over onze klachtenregistraties

Wij zijn niet ingegaan op dit aanbod omdat wij van mening zijn dat het doel van dit gesprek niet anders is dan ons op andere gedachten brengen. Er zullen slechts argumenten opgegooid worden om elkaars standpunt kracht bij te zetten. Ons inziens nutteloos omdat deze reeds bij beide partijen bekend zijn. Daarbij zijn wij van mening dat de informatie die in het gesprek naar voren zou moeten komen per e-mail kan worden overgedragen. Wij willen eerst zien dat Logitech een standpunt in neemt en op schrift stelt e.e.a middels het beantwoorden van onze vragen. Helaas is Logitech niet bereidt dat te doen.

[ Voor 27% gewijzigd door tm030614 op 21-07-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Irritatie veroorzaakt, om vervolgens niet meer te willen reageren. Jeah lekker volwassen. En zeer professioneel voor iemand van zulkse hoge functie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kopie van een e-mail zoals onlangs namens ons aan Logitech werd verzonden.

Hallo B.G.,

Wees er van verzekerd dat onze berichten uitsluitend
en alleen zijn gericht aan het bedrijf Logitech.
Hoop van harte dat je zulks niet persoonlijk opvat.

Neemt natuurlijk niet weg dat jij wel voor Logitech werkt
en haar standpunten zal (moeten) verdedigen.
Ben er van overtuigd dat geen van ons je zulks kwalijk zal nemen.

Zo ook zul jij begrip voor ons standpunt op moeten kunnen brengen.
Wij willen van Logitech een audio unit welke naar behoren functioneert,
zonder stoorsignalen of andere bijgeluiden, zoals je redelijkerwijs
van een behoorlijke audio unit mag verwachten.
Niets meer en niets minder!

En laten we eerlijk zijn: dit zit er gewoon niet in!
Komt mij zo voor dat één en ander niet op ons conto geschreven kan worden.
Logitech laat hier toch een steek vallen!

Als alle door ons gemaakte uren inzake deze affaire door Logitech
vergoed zouden moeten worden, zou dit zo langzamerhand een fikse rekening
betreffen.

Wellicht kun je onze teleurstelling begrijpen.
Er blijft voor ons weinig anders over dan "de lat te verleggen".
Een andere optie is er immers niet (capitulatie vind ik geen optie).

Of Logitech dit wel of niet leuk vindt, daar heb ik,
en de anderen met mij, nu geen boodschap aan.

RC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Het spijt mij bijzonder dat het allemaal zo moet gaan met deze Logitech affaire.

Tot voor kort heb ik via mijn bedrijf contact onderhouden met Logitech en zo af en toe een bijdrage geleverd aan dit forum.
Echter, naar aanleiding van de uitermate teleurstellende resultaten tot nu toe, heb ik besloten
mij volledig aan te sluiten bij dit forum.
Het is op z'n zachts gezegd een aanfluiting dat er na driekwart jaar nog steeds geen oplossing in zicht is voor het "shielding" probleem.
In principe zijn wij dus nog geen stap verder gekomen, met uitzondering van de "refund" mogelijkheid.

De "pappen en nathouden" taktiek van Logitech heeft er toe geleid dat reeds velen van ons hebben besloten "het voor gezien te houden".
En dit is nu juist waar Logitech naar streeft; de kracht uit het offensief halen.

Voor Logitech is het gewoon een kwestie van een rekensom.
Immers, Nederland is slechts een bijna verwaarloosbare afzetmarkt vergeleken bij
de rest van de wereld (slechts een stipje op de aardbol).
Dus de extra kosten die men hier maakt om ons bezig te houden en/of ons af te kopen
(de "refunds") wegen niet op (zijn "peanuts") tegen de verdiensten elders in de wereld.
En de Nederlandse taal wordt door geen enkel ander land gebruikt (behalve België),
dus het probleem blijft mooi gelokaliseerd.
Men neemt de extra kosten gewoon voor lief, zolang het maar niet internationaal bekend wordt.
Reden waarom men bij Logitech rustig door gaat met de verkoop van deze defecte audio units.

Ik vind het van uitermate groot belang dat wij strijdvaardig blijven.
Ik bewonder dan ook TM, Duke, Marfos, LiMb083 en de vele anderen, welke zich niet "uit het veld laten slaan".
Ik sluit mij hierbij graag aan.

Na overleg met de harde kern van dit forum is besloten de krachten te bundelen en niet langer op
individuele basis contact te onderhouden met Logitech en/of derden.
Dit om doublé's en misverstanden te voorkomen en krachtiger naar buiten te kunnen treden.
TM zal het aanspreekpunt zijn.

Nog een tweetal opmerkingen tot slot;

1. Ik vind overigens dat Logitech absoluut niet het recht heeft geïrriteerd te zijn.
Immers, zij zijn het die een ondeugdelijk product leveren en voorts net doen
alsof er niets aan de hand is en ons vervolgens ook nog eens driekwart jaar
aan het lijntje houden en dan ook nog eens rustig doorgaan met de verkoop
van het ondeugdelijk product.
Het recht om geïrriteerd te zijn ligt geheel en al bij ons.

2. Zowel TM als ik hebben inmiddels de test units (Z-5500) getest en bekeken.
Aanvankelijk was door Logitech voorgesteld de testresultaten niet eerder bekend te maken dan nadat deze met Logitech waren besproken.
Echter, zowel TM als ik zijn tot de conclusie gekomen dat Logitech er zich met een
"Jantje-van-leiden" van af heeft gemaakt. Met andere woorden: gewoon een "zoethouder".
Wellicht dat deze units binnenkort nog door Duke worden bekeken.
In dat geval vrees ik dat zijn technisch oog onze bevindingen alleen maar zal onderschrijven.

Het is uitermate teleurstellend te moeten constateren dat Logitech zich kennelijk niet de moeite heeft getroost ook maar iets constructiefs te ondernemen om het probleem op een serieuze manier en naar behoren op te lossen (terwijl dit nota bene wel heel goed mogelijk is).
Reden waarom ik heb gemeend deze opmerking te moeten noteren.

R.C.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfffff. wat een ..... zooi zeg. En Logi(non)tech kan hier zomaar mee weglopen :X Eigenlijk is dit momenteel het enige wat ik kwijt moet...omdat ik nog moet slapen en nu niet echt helder kan nadenken (+ de warmte niet te vergeten). Ik bewonder wel jullie enorme inzet en hoop ook dat dit zal blijven totdat deze oneerlijke/onverdiende domper eh.. kijk, nu loop ik vast O+ :O Ik vind gewoon dat deze praktijken gestopt moeten worden of in ieder geval hier en daar (meer openbaar) aan het licht gebracht moet worden, maar zoals ik gelezen heb gaat dit zeker nog gebeuren... Het blijkt dat ik toch meer kon zeggen dan ik gedacht had... enfin, ik zal dit draadje/topic voorlopig nog wel blijven volgen. Want we weten nu gewoon dat Logitech zich niet aan bepaalde afspraken/richtlijnen/regels houd...en dat kan gewoon niet.

~/B4T (going to bed, night night all) :z

ps: may the force be with you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Beste mensen,

Wij hebben besloten te stoppen met het testen van de units. Komt er in het kort op neer dat de prototype units nog steeds niet plopvrij zijn.
Het testen van de units kost veel tijd, terwijl wij vinden dat dat nutteloos is. Met name de houding van Logitech speelt hierbij een belangrijke rol.

Hallo B.G.,

Inmiddels is besloten dat we het testen van de prototype units stop gaan zetten. Hierbij hebben we een aantal zaken afgewogen. Het feit dat we geen reactie gaan krijgen op onze vragen en het feit dat Logitech aangeeft lichtelijk geïrriteerd te zijn door onze e-mails heeft ons doen besluiten te stoppen. Wij zien niet in waarom wij nog een constructieve bijdrage moeten leveren terwijl hier toch niks uit gaat voort komen. Het feit dat er geen reactie wordt gegeven op onze brieven is natuurlijk ook een belangrijke bijdrage aan dit besluit. Wij zijn van mening dat een constructieve basis van twee kanten moet komen.

B.G., kun jij aangegeven naar welk retour adres de speakers mogen worden gestuurd?

Vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Verbaasd me niets meer. Uitermate teleurstellend weer... :(

En dat als trouwe (ex) logitech klant met meer dan 12 aankopen.

Logitech gaat het nog wel voelen wanneer de zaak internationaler wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Het wordt tijd om een "LOGITECH ZUIGT" topic te openen... mods?? Mee eens?

En dan de arogantie van Logitech om uberhaupt eisen te stellen aan een eventueel op te zetten engels topic/forum. Volgens mij moeten die sufferds maar eens de rechten van vrijheid van meningsuiting gaan bekijken en internetrechts. Al schrijf ik Logitech de grond in en maak ze volledig zwart (wat ook nog terecht zou zijn) dan hebben ze daar nada/nop over te zeggen.

*&%&*^#%@^*@()*##@

[ Voor 74% gewijzigd door Darth Malak op 21-07-2006 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Darth Malak schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:22:

En dan de arogantie van Logitech om uberhaupt eisen te stellen aan een eventueel op te zetten engels topic/forum. Volgens mij moeten die sufferds maar eens de rechten van vrijheid van meningsuiting gaan bekijken en internetrechts. Al schrijf ik Logitech de grond in en maak ze volledig zwart (wat ook nog terecht zou zijn) dan hebben ze daar nada/nop over te zeggen.

*&%&*^#%@^*@()*##@
Mee eens, maar het moet wel eerlijk en onderbouwend zijn. Anders zijn wijzelf immers niet meer geloofwaardig en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Darth Malak schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:22:
Flamen heb je nou niet echt iets aan, een kotstopic voegt vrij weinig toe. Help dan liever mee om ze internationaal wat onbedoelde aandacht te geven, daar heb je ze meer mee denk ik ;)

Zelf zit ik te twijfelen of ik niet maar gewoon die refund pak voor het te laat is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Met een buitenlands forum bereik je ook alleen maar de mensen die er toevallig terecht komen.
Het grootste publiek bereik je met een nieuwsbericht.

Ik ben pas op dit forum terecht gekomen na het artikel op de tweakers frontpage.
Als er een engelstalig forum opgezet gaat worden, dan zal een dergelijk artikel misschien ook weer nodig zijn om de mensen te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
MvdKelen schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:41:
Met een buitenlands forum bereik je ook alleen maar de mensen die er toevallig terecht komen.
Het grootste publiek bereik je met een nieuwsbericht.

Ik ben pas op dit forum terecht gekomen na het artikel op de tweakers frontpage.
Als er een engelstalig forum opgezet gaat worden, dan zal een dergelijk artikel misschien ook weer nodig zijn om de mensen te bereiken.
We bekijken momenteel een aantal mogelijke mannieren om het grote publiek te bereiken.
Komen er later nog op terug. E.e.a. willen we echter meer als "nieuws" gaan brengen gekoppeld aan een forum om de reden die jij aandraagt - met een nieuwsbericht bereik je groter publiek - .

[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 21-07-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Grote bewondering voor de harde kern van dit topic. _/-\o_

Ondanks dat het gezond verstand eigenlijk al wist dat Logitech het op deze manier zou proberen, zijn jullie toch blijven doorgaan op een iha professionele en zakelijke manier. Daar kan Logitech nog wat van leren. Helaas zijn voor hun de financiele belangen te groot en gaat een dergelijk bedrijf dan 99 vd 100 keer op de damagecontrol tour.

Behalve topics openen op de grote buitenlandse hardware/game sites waar de potentiele doelgroep van de set zit, is het wellicht een idee om zelf een site te openen, evt incl forum, waar het probleem uit de doeken wordt gedaan en daarna naar alle grote sites een nieuws/persbericht te sturen in de hoop dat dit geplaatst wordt.

May the force be with you ! _/-\o_

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
tm030614 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:19:
[...]

Doet zich bij mij niet voor... Kun je het iets beter beschrijven hoe e.e.a. bij jouw tot stand komt?
Hmm, ik kan het niet meer reproduceren. Ik weet zeker dat er een geval was waarbij de set niet aan wilde via de aan/uit knop en alleen met de remote. Zal nog eens gaan testen hoe of wat. Ik heb R543 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Kijk kijk, de toon van dit topic is uiteindelijk toch omgeslagen... Jammer Logitech, jullie lieten ons geen andere keus. |:( Nu we met steeds hardere bewijzen en verwijten komen worden we kennelijk 'te lastig' voor de hoge heren bij Logitech. Tsk tsk, ze moeten weer eens bewijzen dat ze een groot, log bedrijf zijn met kennelijk maar 1 doel voor ogen... *Ping Ping* 8)7

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpokyVS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 07:50
Help!!!! schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 12:16:
Behalve topics openen op de grote buitenlandse hardware/game sites waar de potentiele doelgroep van de set zit, is het wellicht een idee om zelf een site te openen, evt incl forum, waar het probleem uit de doeken wordt gedaan en daarna naar alle grote sites een nieuws/persbericht te sturen in de hoop dat dit geplaatst wordt.

May the force be with you ! _/-\o_
plopjesprobleem.nl :+

Ik begrijp eigenlijk niet waarom Logitech er mee zit dat jullie het 'naar buiten gaan brengen', op welke manier dan ook (objectief/subjectief).
Ze zijn er volgens mij toch zeer vastberaden over dat het een klein probleem is. Er zal dus volgens Logitech maar een zeer beperkte groep het probleem herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Zojuist onderstaande e-mail van B.G. mogen ontvangen.

Beste Bart,

Het is teleurstellend en voor ons onbegrijpelijk om te moeten vernemen dat jullie het Z5500 testprogramma met onmiddellijke ingang gaan beëindigen.
Dat geldt ook voor jouw beslissing om een persoonlijk onderhoud met de hoogst verantwoordelijke VP van Logitech in Europa (S.D.) af te slaan.

Op dit moment kan ik niet meer doen dan je nogmaals te verzekeren dat Logitech al het mogelijke doet om deze zaak op te lossen. Ik denk dat S.D. aanbod om jou en R.C. uitleg te geven èn vragen te beantwoorden hiervan een goede illustratie is.

Ik heb inmiddels met S.D. gesproken en hem verslag gedaan. Hij zal zich beraden over de ontstane situatie en met Dhr. D.B. spreken. S.D. zal jou begin volgende week (maar uiterlijk wo. 26/7) schriftelijk op de hoogte stellen van de uitkomst van dit gesprek.

Rest mij nog om je een prettig weekend te wensen.

Met vriendelijke groet,

B.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Misschien moet heer BG eens deze thread lezen.... misschien wordt het dan wat duidelijker voor meneer. Misschien is de zonesteek in de bol geslagen. Ach, ik ken de resultaten van de testsets niet maar kennelijk zijn deze niet al te positief. Mijn Logitech aankopen en adviezen zijn in ieder geval voltooid veleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Darth Malak schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:23:
Misschien moet heer BG eens deze thread lezen.... misschien wordt het dan wat duidelijker voor meneer. Misschien is de zonesteek in de bol geslagen. Ach, ik ken de resultaten van de testsets niet maar kennelijk zijn deze niet al te positief. Mijn Logitech aankopen en adviezen zijn in ieder geval voltooid veleden tijd.
B.G. lees deze thread zeer intensief mee! Laat dat duidelijk zijn!

Overigens wil ik je vragen om niet op persoonlijke toer te gaan. B.G. doet slechts zijn werk voor Logitech en bovenstaande opmerkingen zijn ten aanzien van B.G. dan ook absoluut niet correct.

Neemt niet weg dat ik je frustratie zonder meer begrijp, echter je moet deze wel richten aan Logitech als organisatie, en niet op individuele basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne heren,

TM zal de "topic start" wellicht nog op een paar punten aanpassen, waarop ik zal trachten dit weekend de vertaling naar het Engels rond te krijgen zodat deze wellicht zondag nog kan worden geplaatst.

We hebben hulp nodig!

Wordt op prijs gesteld indien een aantal van jullie adressen kunnen verzamelen (incl. e-mail adres en fax nummer) van de redactie (editorship), indien mogelijk met naam van redacteur (editor), van alle belangrijke uitgevers van computer magazines in bijvoorbeeld de Verenigde Staten, Engeland, Australië, België, Nederland en Duitsland.
Neem aan dat er op het internet een flink aantal te vinden moet zijn.
Ook bij V&D zijn er wellicht een aantal te vinden.

Graag ook een kompleet adres met postcode. Wordt overwogen om eveneens een aantal zaken per post te verzenden. Eén en ander vanwege de hogere attentie waarde.

De resultaten kunnen naar TM worden gezonden.

Alvast bedankt

R.C.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het is geen oplossing om dat toch een medium als TV op te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 07:44:
En het is geen oplossing om dat toch een medium als TV op te zoeken?
Wordt ook aan gewerkt door ons.

Tevens zullen diversen IT gerelateerde site aangeschreven worden.

Zoals Robert al aangaf, alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik gewoon helemaal niet begrijp, is dat er door een aantal van ons getest moet worden.
Als Logitech een modificatie doet dan kunnen ze dat toch zelf testen.
" Of plopt en bromt het alleen bij bepaalde mensen, in bepaalde wijken, en in bepaalde landen, en niet bij Logitech?".
Dit hele gedoe is toch eigenlijk van de gekke, ik vind het dan ook teleurstellend dat Logitech volhoud er "alles" aan doet om dit op te lossen.
Er worden een paar modificaties gemaakt, die nog steeds niet in orde zijn en dan moeten wij maar bepalen of we er genoegen mee nemen. Ze ploppen nu immers minder begrijp ik.
Ik las dat door een firma hier in nederland kennelijk ook modificaties gedaan zijn die een veel beter resultaat hebben dan waar Logitech nu mee kwam, en dat er ook oplossingen zijn aangedragen, dus wat is dan nog het probleem.
En overal in de winkels waar ik kom zie ik de 5500 staan, en bijna geen enkele verkoper weet dat het een set is met problemen. Ze krijgen wel klachten maar alles ligt natuurlijk aan de kant van de koper.
Ondertussen zijn er andere geluidskaarten aangeschaft, andere stekkerblokken, kabels met randaarde door het huis naar de computer, enz.
Jammer, ik denk dat ik ga voor geld terug, en dan maar sparen voor een goede audioset, heb dus nog de tijd, kan ff afwachten wat er komen gaat.
Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 16:06
tm030614 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:22:

Wij hebben besloten te stoppen met het testen van de units. Komt er in het kort op neer dat de prototype units nog steeds niet plopvrij zijn.
Het testen van de units kost veel tijd, terwijl wij vinden dat dat nutteloos is. Met name de houding van Logitech speelt hierbij een belangrijke rol.
Wacht ff: Ik ben wel benieuwd wat jullie bevindingen zijn van de test units.

Zijn er wel verbeteringen of ploppen ze nog net zo hard? Wat is er eigenlijk gewijzigd in de test units etc.

Eat more Freud, it keeps you Jung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze ploppen nog steeds, dus is de test waarschijnlijk niet geslaagd (een zacht ploppende set is geen bevredigend resultaat voor velen).
Wat er voor de rest aan de set is veranderd wil ik ook wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Ik heb dan al een tijd niks van mij laten horen, maar heb al die tijd zeer intensief meegelezen.
Na een paar dagen weg te zijn geweest kijk ik in dit topic en zie ik voor mijn neus "het telefonisch onderhoud" van tm030614.

Ik vind dit echt heel triest en had het eigenlijk niet verwacht van Logitech. Hier zie je maar weer dat het bij (veel) grote bedrijven alleen maar om het geld gaat, en de "echte" service bijzonder slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze hebben alle hulp wel geboden maar dit meer om de tijd te doden zodat het vanzelf in de doofpot komt :(

denk eerst maar eens publiekelijk aandacht voor dit probleem wereldwijd
en dan kijken hoeveel refund er plaats gaat vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 14:43:
wat ik gewoon helemaal niet begrijp, is dat er door een aantal van ons getest moet worden.
Als Logitech een modificatie doet dan kunnen ze dat toch zelf testen.
" Of plopt en bromt het alleen bij bepaalde mensen, in bepaalde wijken, en in bepaalde landen, en niet bij Logitech?".
Dit hele gedoe is toch eigenlijk van de gekke, ik vind het dan ook teleurstellend dat Logitech volhoud er "alles" aan doet om dit op te lossen.
Er worden een paar modificaties gemaakt, die nog steeds niet in orde zijn en dan moeten wij maar bepalen of we er genoegen mee nemen. Ze ploppen nu immers minder begrijp ik.
Ik las dat door een firma hier in nederland kennelijk ook modificaties gedaan zijn die een veel beter resultaat hebben dan waar Logitech nu mee kwam, en dat er ook oplossingen zijn aangedragen, dus wat is dan nog het probleem.
En overal in de winkels waar ik kom zie ik de 5500 staan, en bijna geen enkele verkoper weet dat het een set is met problemen. Ze krijgen wel klachten maar alles ligt natuurlijk aan de kant van de koper.
Ondertussen zijn er andere geluidskaarten aangeschaft, andere stekkerblokken, kabels met randaarde door het huis naar de computer, enz.
Jammer, ik denk dat ik ga voor geld terug, en dan maar sparen voor een goede audioset, heb dus nog de tijd, kan ff afwachten wat er komen gaat.
Roel
Kan dit alleen maar onderschrijven!

Overigens hebben wij, reeds een aantal maanden geleden, een viertal units (Z-5500) geheel van afscherming voorzien.
In de subwooferkast werd de versterker geheel omsloten door middel van geperforeerd plaatstaal (hebben helaas maar 4 stuks "shielding" bij een plaatwerkerij laten maken), de binnenzijde van de POD werd voorzien van afscherming (beplakt met aluminiumfolie) en vervolgens werd de kabel-afscherming op een correcte wijze in de POD verbonden met massa. De sub-D connector werd door ons elektrisch geisoleerd van de metalen plaat waarop deze is gemonteerd, dit ter voorkoming van een aardlus.
Deze door ons gemodificeerde units presteren uitstekend, zonder plop-, radio- of andere ongewenste geluiden.

Het is overigens "common knowledge" dat indien de "shielding" niet deugt, dit onvermijdelijk tot problemen leidt.
Maar kennelijk heeft de Audio Engineering afdeling van Logitech zulks nog steeds niet begrepen.
(of wil dit niet begrijpen).

Meermalen hebben wij het management van Logitech geïnformeerd omtrent deze oplossing.
Echter, naar alle waarschijnlijkheid moet, als gevolg van deze modificatie, de unit opnieuw ter goedkeuring bij de diverse instanties worden aangeboden.
Dit heeft Logitech er kennelijk niet voor over.

De twee test units werden door Logitech niet van een fatsoenlijke afscherming voorzien, niet in de subwoofer en niet in de POD. Wel werd de kabel-afscherming met massa verbonden.
Resultaat, beide test units hebben nog steeds last van stoorsignalen.

Zoals al eens eerder aan het top management van Logitech geschreven:

"Finally, the competition is able to produce a well working audio unit without any noise problems!
The Creative Gigaworks S750 as well as the Altec Lansing MX5021 proved to be performing very well under exactly the same circumstances as with the Logitech audio units (and without any noise at all).
A question for your Audio Business Unit: Why not the Logitech audio units?"

Nogmaals, het is uitermate teleurstellend te moeten constateren dat Logitech zich kennelijk niet de moeite heeft getroost ook maar iets constructiefs te ondernemen om het probleem op een serieuze manier en naar behoren op te lossen (terwijl dit nota bene wel heel goed mogelijk is).

R.C.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Na een paar dagen weg geweest te zijn toch ook een reply van mijn kant. Wat betreft het stopzetten van het testprogramma: ik kan alleen concluderen dat ik het hier absoluut mee eens ben, zeker als bleek dat de sets nog steeds ploppen. Wat betreft het aanschrijven van tijdschriften etc: het lijkt me ook een goede zaak een artikel op onze frontpage hier te krijgen! Mits objectief en goed onderbouwd lijkt me dat de frontpage admins hier wel mee in kunnen stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Bor de Wollef schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:02:
Na een paar dagen weg geweest te zijn toch ook een reply van mijn kant. Wat betreft het stopzetten van het testprogramma: ik kan alleen concluderen dat ik het hier absoluut mee eens ben, zeker als bleek dat de sets nog steeds ploppen. Wat betreft het aanschrijven van tijdschriften etc: het lijkt me ook een goede zaak een artikel op onze frontpage hier te krijgen! Mits objectief en goed onderbouwd lijkt me dat de frontpage admins hier wel mee in kunnen stemmen.
Het beste zou het zijn om een engelsetalige website te maken en deze te sturen naar ! alle ! major tech sites (tom, slash enz). met een korte samenvatting van de acties en reacties.
Op deze manier bereik je wel heel veel tech gebruikers rond de wereld.

Maar ik dacht dat men al bezig was om het e.e.a te vertalen en op te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
zeer jammer dat het zo aan zijn eind moet komen.
vooral na alle inzet van iedereen.

beste oplossing is dan toch een refund aanvragen en een andere set kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:49

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik ben benieuwd of we, gezien de laatste ontwikkelingen, over 6mnd een (ver)nieuw(d) setje ontvangen of toch nog een refund krijgen.
Want ik krijg nu het gevoel dat Logitech nu nog minder hun best gaan doen om het ploppen weg te krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door Zondagskindje op 23-07-2006 13:20 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
zondag ze kunnen het probleem zo oplossen als ze willen.

maar het productie proces en alles kost te veel geld om de fout weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad als Logitech zo moeilijk doet over een probleem waarvan de oplossing erg goedkoop en zeer goed aan te brengen is moeten we zelf ook maat regelen nemen.
Logitech moet op de knieen!
Internationaal het probleem oner de neus drukken van klanten is het slimste, dan dwingen we logitech tot aktie.

Maar van mij mag er met nadruk worden gezegd, koop GEEN Logitech speakers meer tot dat het probleem is opgelost!
Dat zullen ze flink is hun portomonne gaan voelen vrees ik en wedden dat ze dan snel die goedkope oplossing door gaan voeren.

Kan er met zijn allen geen geld bij mekaar gelegd worden voor een eventuele zaak tegen ze aan te spannen of iig iemand in de arm te nemen?
Als je zou winnen zou je zelfs de gerechtelijke kosten terug kunnen krijgen gezien het verleden.
Al heb ik hier zelf vrij weinig ervaring mee.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

@ R.C.

Heb je toevallig nog een tekening met maten of foto's van die metalen afscherming die je hebt laten maken ?

Is de sub gemakkelijk te openen, of zit deze ook dichtgelijmd, of gekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:28:
Het is teleurstellend en voor ons onbegrijpelijk om te moeten vernemen dat jullie het Z5500 testprogramma met onmiddellijke ingang gaan beëindigen.
Dat geldt ook voor jouw beslissing om een persoonlijk onderhoud met de hoogst verantwoordelijke VP van Logitech in Europa (S.D.) af te slaan.
Teleurstellend en onbegrijpelijk? :?
Het lijkt me nochtans duidelijk: de sets ploppen !!! Wat valt er dan nog meer te testen? Nog een paar weekjes meer naar het geplop luisteren, om ons er alsnog van te verzekeren dat men het wel goed gehoord heeft?

Mijns inziens is dit net wel begrijpelijk. sja en als Logiteh dat niet wil inzien, dan is dit gewoonweg omdat ze dit niet willen inzien. Laat staan dat ze dan de consument willen helpen...

Teleurstellend: sinds wanneer worden de rollen omgedraaid en is Logitech teleurgesteld door onze acties??

[sarcastisch] Ja hoor, ik moet erkennen dat het forum niet genoeg moeite heeft gedaan om mee te werken. RC en zijn gevolg hebben dan ook nog geen enkel resultaat geboekt, hun sets plopten nog volledig, en dit terwijl de testuntits van Logitech zelf, keer op keer en revisie na revisie, goed hebben gewerkt en er niets op aan te merken was. Uiteraard gaat de technische kennis en expertise van de Logitech-technische-crew veel verder en grondiger dan deze van het forum als consument. Vandaar dat Logitech ook het probleem volledig heeft kunnen uitlsuiten en het forum niet. Al bij al heeft het forum Logitech geen enkele info verstrekt, en was de hulpverlening van het forum naar Logitech ronduit slecht. Ook de periode waarin het forum een oplossing verwachtte van Logitech is ronduit onacceptabel. Het is toch gewoonweg onmogelijk om in zulkse korte periode aan de verwachtingen van het forum te voldoen. Ook mensen die vinden dat Logitech toch wel had mogen reageren op mails/vragen/reacties of enkel al bevestiging geven hierop, en dit binnen een periode van een aantal weken. Schandalig toch, mensen die niet het geduld hebben om een aantal weken te wachten op een mailtje als antwoord en die dan ook nog eens een inhoudelijk reactie verwachten zijn het gewoon niet waard om met Logitech te mogen communiceren.[/sarcastisch]

Van teleurstellend gesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:02:
@ R.C.

Heb je toevallig nog een tekening met maten of foto's van die metalen afscherming die je hebt laten maken ?

Er zitten aan de voorkant 4 grote imbus schroeven, ik weet niet zeker of je daar hem echt mee open maakt maar ik dnek het wel aangezien dat mij de enige mogelijkheid lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:02:
@ R.C.

Een tekening met afmetingen is beschikbaar. Echter, heb deze niet in mijn archief kunnen vinden, waarschijnlijk ligt deze bij de plaatwerkerij. Zal zien of deze nog boven water getoverd kan worden.

De subwoofer is eenvoudig te openen door verwijdering van alle schroeven welke zich bevinden aan de rand van de metalen achterzijde van de subwoofer.
Deze metalen achterzijde is niet verlijmd of gekit.

Echter, behoudens het eventueel aanbrengen van afscherming, valt er verder weinig te zoeken in de subwoofer!
Indien je iets wilt doen om het ploppen te verminderen, dan verwijs ik je naar deel 2, pagina 6.
De harde knallen zullen er dan niet meer zijn.

Begrijp goed dat eigenhandig modificeren, gedaan zonder voorafgaande toestemming van Logitech, het recht op garantie doet vervallen.

@ disco stu

Prachtig artikel !

R.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo , na enkele maanden ga ik ook nog eens een bijdrage aan dit topic geven. Dit wordt een lange post , dus mensen die geen zin hebben om te lezen scroll alvast maar naar onder ;)

Allereerst mijn mening over de huidige situatie :

Ontzettend triest dat logitech zo reageerd , en zeker als je je eens voorstelt hoeveel uren werk tm030614 en anderen gedaan hebben om dit probleem 'op een nette manier' opgelost te krijgen :(

Daarom ga ik er ook mee akkoord om dit probleem op een goed georganiseerde manier internationaal bekend te maken om zo het aantal 'gedupeerden' te verhogen. Dit zal m.i de druk op logitech wel verhogen en ze dwingen tot een acceptabele oplossing.

Dit is echter een oplossing op lange termijn , ik verwacht niet dat we binnen enkele maanden een nieuwe revisie of een ander model gaan krijgen hiervoor. Daarom wou ik hieronder ook een discussie gaan voor een oplossing op korte termijn :

R.C , ik heb een post van je nagelezen waar je uitlegd hoe het plopjesprobleem tot stand komt , en hoe het op te lossen is. Nu was mijn vraag naar jou en naar anderen ook toe : zou je het zien zitten om voor de tientallen mensen die op korte termijn naar een oplossing zoeken niet een aantal sets willen aanpassen die het plopjesprobleem verhelpen ? Of dat we je onze subwoofer en de pod versturen , jij deze aanpast en terugstuurd ? (Want als ik het goed heb is de afscherming van de subwoofer en de pod enkel wat gebeuren moet , toch ?)

Tot zover het plopjesprobleem in het algemeen , hieronder enkele persoonlijke vragen :)

- Ik ben sinds vrijdag de (gelukkige) eigenaar van ook een , jawel , z-5500. Tot nu toe geen plopjes / brom van betekenis kunnen vaststellen. (PID : R542) Is het echter zo dat , zoals ik hier al gelezen heb , de problemen pas na enkele weken de kop opduiken ? Kan iemand dit technisch / wetenschappelijk verklaren ?

- Voor de mensen die een refund gehad hebben , wat was het bedrag dat jullie terugkregen ? Moet je hiervoor een factuur of dergelijke als bewijs van het bedrag dat je de set betaald hebt doorsturen , of krijg je gewoon een vast bedrag terug ?

- Kan je op de een of andere manier ook de lcd verlichting van de pod uitzetten als je bv in het donker film aan het kijken bent ? Want dit is wel irritant... (kon met search hierover niet direct wat terugvinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees alseerst de start topic even:)

En het ligt ook aan in wat voor een omgeving je zit, Ik heb bijv alleen last van ploppen en niet van brommen.(ik woon in nieuwbouw huis dus 1 en al beton)
Vriend van me heeft last van ploppen en brommen.(Ouder huis met houten vloeren etc.)
Ook geluidskaart kan invloed hebben.
Ik heb een Audigy 2 ZS die vriend van me een Audigy 4.dus daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:28:
lees alseerst de start topic even:)

En het ligt ook aan in wat voor een omgeving je zit, Ik heb bijv alleen last van ploppen en niet van brommen.(ik woon in nieuwbouw huis dus 1 en al beton)
Vriend van me heeft last van ploppen en brommen.(Ouder huis met houten vloeren etc.)
Ook geluidskaart kan invloed hebben.
Ik heb een Audigy 2 ZS die vriend van me een Audigy 4.dus daar zal het niet aan liggen.
Dit had ik al gedaan VOOR ik m'n vraag stelde hoor , wat stond er dan in de topicstart dat ik ook bij m'n vragen gebruikte ? :?

Verder vertel je me dat de geluidskaart invloed op het ploppen kan hebben (zoals ook de logitech helpdesk beweerde) terwijl dit als ik me niet vergis ook ontkracht is in dit topic ? Ben je hier dus maw wel zeker van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jazeker dat ik hier zeker van ben, een slechte geluids kaart kan BROMMEN veroorzaken althans dat zit in de kaart niet door signalen van buitenaf, volgens mij idd niet het ploppen.

Verder het stukje van de refund staat er volgens mij in.
of het moet in deel 1 t/m 3 staan.
Als je refund wilt moet je dus zoals gezegd een kopie van je factuur inleveren en dan volgens mij ergens gelezen word het bedrag overgestort incl de kosten van overmaken enzo.
Zodat je je goede bedrag overhoud waarvoor je de set hebt gekocht.

Trouwens hebben anderen ook last van dat de backlight van je POD zwakker begint te branden?
Volgens mij kan dat licht trouwens ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Vervolg op:

Ik heb het kunnen reproduceren. Ik zet 's nachts of als ik er niet ben de stroom van het stopcontact waar de Z5500 in zit compleet uit (zit zo'n schakelaar op).
Als deze een nacht heeft uit gestaan en ik schakel de stroom is, dan is er niks aan de hand. Ik kan de set echter dan niet met de knop op de pod aanzetten. De set stond op dat moment op Coax en de computer waarop hij is aangesloten stond al aan. Ik ga even proberen of het zich ook in andere situaties voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
@baathaar

je krijgt een formulier die moet je invullen.

en een kopie van je bon erbij doen en deze opsturen.

alles digitaal inleveren kan ook orginele bon dus scannen.

je krijgt het bedrag terug wat jij ervoor betaald hebt mits je de bon nog hebt.

een andere set absulte aanrader creative s750 7.1

deze set klinkt echt beter dan de z5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
[message=26180455,noline]disco stu schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:08

[sarcastisch]
Ja hoor, ik moet erkennen dat het forum niet genoeg moeite heeft gedaan om mee te werken. RC en zijn gevolg hebben dan ook nog geen enkel resultaat geboekt, hun sets plopten nog volledig, en dit terwijl de testuntits van Logitech zelf, keer op keer en revisie na revisie, goed hebben gewerkt en er niets op aan te merken was. Uiteraard gaat de technische kennis en expertise van de Logitech-technische-crew veel verder en grondiger dan deze van het forum als consument. Vandaar dat Logitech ook het probleem volledig heeft kunnen uitlsuiten en het forum niet. Al bij al heeft het forum Logitech geen enkele info verstrekt, en was de hulpverlening van het forum naar Logitech ronduit slecht. Ook de periode waarin het forum een oplossing verwachtte van Logitech is ronduit onacceptabel. Het is toch gewoonweg onmogelijk om in zulkse korte periode aan de verwachtingen van het forum te voldoen. Ook mensen die vinden dat Logitech toch wel had mogen reageren op mails/vragen/reacties of enkel al bevestiging geven hierop, en dit binnen een periode van een aantal weken. Schandalig toch, mensen die niet het geduld hebben om een aantal weken te wachten op een mailtje als antwoord en die dan ook nog eens een inhoudelijk reactie verwachten zijn het gewoon niet waard om met Logitech te mogen communiceren
.[/sarcastisch]

Van teleurstellend gesproken...
_/-\o_ In één woord geweldig, je punt is zonder meer duidelijk en sluit me er volledig bij aan, het houd immers ooit op. 8 Maanden is lang genoeg. _/-\o_

Edit: Overigens als topic starter vind ik het bijzonder plezierig om te zien dat er nog genoeg mensen mee lezen. Forum leek de laatste weken wat dood, tegendeel blijkt waar te zijn! :)

[ Voor 11% gewijzigd door tm030614 op 24-07-2006 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:58:
[...]

Een tekening met afmetingen is beschikbaar. Echter, heb deze niet in mijn archief kunnen vinden, waarschijnlijk ligt deze bij de plaatwerkerij. Zal zien of deze nog boven water getoverd kan worden.

De subwoofer is eenvoudig te openen door verwijdering van alle schroeven welke zich bevinden aan de rand van de metalen achterzijde van de subwoofer.
Deze metalen achterzijde is niet verlijmd of gekit.

Echter, behoudens het eventueel aanbrengen van afscherming, valt er verder weinig te zoeken in de subwoofer!
Indien je iets wilt doen om het ploppen te verminderen, dan verwijs ik je naar deel 2, pagina 6.
De harde knallen zullen er dan niet meer zijn.

Begrijp goed dat eigenhandig modificeren, gedaan zonder voorafgaande toestemming van Logitech, het recht op garantie doet vervallen.

R.C.
Ik weet dat ik met het openen van de sub mijn garantie verspeel.
Aangezien ik mezelf wel in staat acht om die afscherming aan te brengen, zou ik zeer geholpen zijn met een tekeing van de afscherming zoals jij deze ook toegepast hebt.
Ik werk zelf in een plaatwerkerij, dus kan de afscherming dan zelf maken.

Ook de aanpassing in de sub zal ik dan gelijk doen, met deze aanpassingen ga ik ervan uit dat de set helemaal plopvrij word, en dan is het voor mij de perfecte set.

Dus als je de tekening boven water kan krijgen nog, heel graag.
Dan ga ik alvast kijken wat er ook alweer aangepast diende te worden in de sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:57:
[...]

_/-\o_ In één woord geweldig, je punt is zonder meer duidelijk en sluit me er volledig bij aan, het houd immers ooit op. 8 Maanden is lang genoeg. _/-\o_

Edit: Overigens als topic starter vind ik het bijzonder plezierig om te zien dat er nog genoeg mensen mee lezen. Forum leek de laatste weken wat dood, tegendeel blijkt waar te zijn! :)
We krijgen beetje Logitech gedrag heh 8)7 1 keer in de zoveel tijd is kijken of er vooruitgang is en dan een keer een reactie of mailtje sturen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Bart, waarom heb je eigenlijk dat onderhoud met die VP afgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 24 juli 2006 @ 00:28:
[...]

Ik weet dat ik met het openen van de sub mijn garantie verspeel.
Aangezien ik mezelf wel in staat acht om die afscherming aan te brengen, zou ik zeer geholpen zijn met een tekeing van de afscherming zoals jij deze ook toegepast hebt.
Ik werk zelf in een plaatwerkerij, dus kan de afscherming dan zelf maken.

Ook de aanpassing in de sub zal ik dan gelijk doen, met deze aanpassingen ga ik ervan uit dat de set helemaal plopvrij word, en dan is het voor mij de perfecte set.

Dus als je de tekening boven water kan krijgen nog, heel graag.
Dan ga ik alvast kijken wat er ook alweer aangepast diende te worden in de sub.
De aanpassing, anders dan de afscherming in de sub, betreft een aanpassing in de POD (control panel). Het belangrijkste resultaat wordt hiermede verkregen. Het beplakken van de binnenzijde van de POD met aluminiumfolie (ook verbinden met massa en houdt ventilatie openingen vrij) draagt eveneens bij tot een storingsvrije audio unit.
De bijdrage van de afscherming van de versterker in de subwoofer is slechts marginaal.

Voor wat betreft de tekening; doe mijn best!

R.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Darth Malak schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:12:
Bart, waarom heb je eigenlijk dat onderhoud met die VP afgeslagen?
Wij zijn niet ingegaan op dit aanbod omdat wij van mening zijn dat het doel van dit gesprek niet anders is dan ons op andere gedachten brengen. Er zullen slechts argumenten opgegooid worden om elkaars standpunt kracht bij te zetten. Ons inziens nutteloos omdat deze reeds bij beide partijen bekend zijn. Daarbij zijn wij van mening dat de informatie die in het gesprek naar voren zou moeten komen per e-mail kan worden overgedragen. Wij willen eerst zien dat Logitech een standpunt in neemt en op schrift stelt e.e.a middels het beantwoorden van onze vragen. Helaas is Logitech niet bereidt dat te doen.
Daarbij kunnen wij ook niet veel met de informatie doen. Als Logitech zegt "we hebben maar 200 klachten binnen gehad" dan is dat door ons niet te controleren op welke wijze dan ook.

[ Voor 11% gewijzigd door tm030614 op 24-07-2006 14:16 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.