Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring werken bij Capgemini

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
"Doe mij die maar."

quote:
[b][message=28012554,noline]
En....wat zijn jullie ervaringen tot nu toe bij Cap?
Prima toko.
Reg. datum: 08 mei 2007

quote:
XTREEMRaGE schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:31:
paar vraagjes. Ik ben binnenkort afgestuurd en ik ben op zoek naar een baantje. Mijn uiteindelijke doel is om de consultancy in te gaan en met name SAP consultancy. Het vervelende is dat ik niks met SAP heb gedaan. Is dit een probleem?

En....wat zijn jullie ervaringen tot nu toe bij cap?
Is dit een probleem? Nee, geen probleem. Solliciteer duidelijk SAP anders kom je misschien ergens anders terecht.

En....wat zijn jullie ervaringen tot nu toe bij cap? Salaris is misschien niet het hoogste in de markt maar secondair zijn de zaken prima voor elkaar.

XTRËËM|RåGË
Reg. datum: 25 april 2003

quote:
En wat voor SAP afdelingen zijn er? Wat doen deze afdelingen? hoe is het ontwikkeltraject voor YP's? Wat voor functie krijgt YP als ie SAP consultant wil worden? Is de startsalaris/leasebedrag veranderd, zo ja, wat is het dan nu?

Bedankt voor de snelle antwoorden, maar zijn er hier nog SAP'rs om mijn overige vragen te beantwoorden :D?

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
paar vraagjes. Ik ben binnenkort afgestuurd en ik ben op zoek naar een baantje. Mijn uiteindelijke doel is om de consultancy in te gaan en met name SAP consultancy. Het vervelende is dat ik niks met SAP heb gedaan. Is dit een probleem? En wat voor SAP afdelingen zijn er? Wat doen deze afdelingen? hoe is het ontwikkeltraject voor YP's? Wat voor functie krijgt YP als ie SAP consultant wil worden? Is de startsalaris/leasebedrag veranderd, zo ja, wat is het dan nu?

Even een korte reactie:

de SAP serviceline binnen Cap heeft eigenlijk wel alle modules van SAP in de portfolio zitten.... ikzelf zit nu binnen 1 van de SAP practices en het bevalt me goed! (al bijna 2,5 jaar, daarvoor bij de concurrent).

(denk overigens wel dat het prima mogelijk is als junior SAP consultant zonder ervaring te starten!)

miel wijzigde dit bericht 15-05-2007 16:48 (5%)

Zoek je leuk werk in de ICT? Mail me maar==> mail in profiel!

Reg. datum: 15 maart 2001

==msg verwijderd, de opmerking was geen aanvulling op de lopende discussies.==

Ganymedus wijzigde dit bericht 14-05-2007 14:00 (197%)

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Reg. datum: 01 juli 2004

Ik heb morgen de capaciteitentest, ik wil ter voorbereiding even wat vergelijkbare testen doornemen, heb al wat op intermediair gedaan maar ik las dat je ook op de website van Capgemini zelf wat voorbeelden kon bekijken. Ik heb gekeken maar kon deze niet vinden, is dit inmiddels weggehaald of kijk ik niet goed?

quote:
jap85 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:05:
Ik heb morgen de capaciteitentest, ik wil ter voorbereiding even wat vergelijkbare testen doornemen, heb al wat op intermediair gedaan maar ik las dat je ook op de website van Capgemini zelf wat voorbeelden kon bekijken. Ik heb gekeken maar kon deze niet vinden, is dit inmiddels weggehaald of kijk ik niet goed?
men heeft blijkbaar een nieuwe test... en daarvan staat er niks op de site volgens mij...

Reg. datum: 12 juni 2006

quote:
miel schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:28:
[...]

men heeft blijkbaar een nieuwe test... en daarvan staat er niks op de site volgens mij...
er staan wel screenshots van de 'nieuwe capaciteitentest' eerder in dit topic

quote:
haroldinho schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:50:
[...]

er staan wel screenshots van de 'nieuwe capaciteitentest' eerder in dit topic
Die had ik wel gezien ja, dan zal ik het daar mee moeten doen. Bedankt iig.

Reg. datum: 31 mei 2007

Ik heb dit topic met aandacht gelezen, omdat ik op basis van mijn cv door Capgemini benaderd ben.
Een eerste gesprek is al gepland.

Heeft iemand van jullie recente ervaring m.b.t. het benaderd worden door Capgemini en hoe is het verder verlopen ?
Als ik alles zo lees is het in ieder geval een prima werkgever.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Ik ben ook benaderd (door een consultant die bij mijn huidige werkgever een project heeft geleid, waar ik bij betrokken was). Het eerste gesprek was wel relaxed, gehad over waarom ik bij Capgemini wil werken en wat ik gedaan heb, niet formeel ofzo. Verder werd me gewoon een beetje verteld wat Capgemini doet, wat ik ten dele al wist. Doel van het gesprek was eigenlijk meer een indruk van elkaar krijgen.

quote:
jap85 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:47:
Ik ben ook benaderd (door een consultant die bij mijn huidige werkgever een project heeft geleid, waar ik bij betrokken was). Het eerste gesprek was wel relaxed, gehad over waarom ik bij Capgemini wil werken en wat ik gedaan heb, niet formeel ofzo. Verder werd me gewoon een beetje verteld wat Capgemini doet, wat ik ten dele al wist. Doel van het gesprek was eigenlijk meer een indruk van elkaar krijgen.
mooi :)

en hoe gaat het nu verder ? zoals al eerder in dit topic aangegeven of zitten er nieuwe dingen
in het traject ?

quote:
Monke schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:56:
[...]

mooi :)

en hoe gaat het nu verder ? zoals al eerder in dit topic aangegeven of zitten er nieuwe dingen
in het traject ?
Ik heb nu morgen de standaard capaciteitentest en wanneer ik die haal het gesprek met de psychologe etc. Het standaard traject dus, ik neem aan dat ik, wanneer ik het haal, wel evengoed nog een gesprek heb met een afdelingsmanager maar dat zie ik nog wel. Eerst die test maar eens halen, zal niet makkelijk voor me worden aangezien ik niet sterk ben in die cijferreeksen etc :(

quote:
jap85 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:17:
[...]

Ik heb nu morgen de standaard capaciteitentest en wanneer ik die haal het gesprek met de psychologe etc. Het standaard traject dus, ik neem aan dat ik, wanneer ik het haal, wel evengoed nog een gesprek heb met een afdelingsmanager maar dat zie ik nog wel. Eerst die test maar eens halen, zal niet makkelijk voor me worden aangezien ik niet sterk ben in die cijferreeksen etc :(
in ieder geval veel succes morgen met die test ;)
ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, maar je zult er toch doorheen moeten, probeer
in ieder geval kalm te blijven en je zo goed mogelijk te concentreren.
Ik ben benieuwd

Test gehaald vrijdag :)

We waren me zn 7en en daarvan hebben er 3 hem gehaald, ik had vrij goed gescoord, alleen die test met die gekleurde bolletjes (deductief redeneren geloof ik) had ik zwak, maar dat had iedereen. Ik vond hem alles meevallen, maar dat was dus niet bij iedereen het geval. Volgende week gesprek met de psycholoog.

Appel != peer

Sinds kort is er een aanpassing geweest en is de (even kort door de bocht) IQ-test makkelijker gemaakt en de EQ-test moeilijker gemaakt. Toch wel eens leuk om cursus te hebben met mensen van Sourcing :)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

quote:
jap85 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:56:
Test gehaald vrijdag :)

We waren me zn 7en en daarvan hebben er 3 hem gehaald, ik had vrij goed gescoord, alleen die test met die gekleurde bolletjes (deductief redeneren geloof ik) had ik zwak, maar dat had iedereen. Ik vond hem alles meevallen, maar dat was dus niet bij iedereen het geval. Volgende week gesprek met de psycholoog.
mooi om te horen :)
good luck bij de psycho ;)

quote:
vinnie1908 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:32:
Sinds kort is er een aanpassing geweest en is de (even kort door de bocht) IQ-test makkelijker gemaakt en de EQ-test moeilijker gemaakt. Toch wel eens leuk om cursus te hebben met mensen van Sourcing :)
Zal wel iets gemist hebben maar wat bedoel je met EQ-test :?

Ik ga morgen weer babbelen met m'n contactpersoon ivm 't salarisvoorstel en daarna gaan we ff de test plannen, hoop dat we het financieel rond kunnen maken...ben m'n huidige job nogal zat. Moet je zeggen dat 't me erg meegevallen is tot nu toe, ben via een vriend van me de procedure ingerold zonder andere papieren dan m'n HAVO en ik ben erg blij dat ze een positief beeld van me hebben en tot nu toe niet met stricte procedures mbt de papieren gegooid hebben.

quote:
Monke schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:22:
[...]

mooi om te horen :)
good luck bij de psycho ;)
Thnx!

Heeft iemand nog tips voor het gesprek met psycholoog? Is er nog iets voor te bereiden? Ik begrijp wel dat het erg persoonlijk is maar er zijn waarschijnlijk wel een paar standaardonderwerpen die aangesneden worden? Wat voor soort vragen kan ik verwachten?

Alle info is welkom :)

Cunning Linguist
Reg. datum: 29 oktober 2001

Er zal vooral gekeken worden naar de resultaten van je persoonlijkheidstest. Ze zullen waarschijnlijk vragen of je het met de resultaten eens bent of juist niet, en waarom wel/niet. Dat gesprek plus de resultaten van de tests zal de input zijn voor haar advies aan Cap.

Het zou er droevig uitzien als men taalkundige moest zijn om zijn moedertaal zuiver te kunnen spreken en schrijven. Wat de lagere school leert is voldoende; de oorzaak der meeste fouten is niet onkunde maar onnadenkendheid. - Charivarius

Reg. datum: 05 januari 2007

quote:
jap85 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:45:
[...]

Thnx!

Heeft iemand nog tips voor het gesprek met psycholoog? Is er nog iets voor te bereiden? Ik begrijp wel dat het erg persoonlijk is maar er zijn waarschijnlijk wel een paar standaardonderwerpen die aangesneden worden? Wat voor soort vragen kan ik verwachten?

Alle info is welkom :)
Als het nog steeds hetzelfde is als een tijdje terug, zal hij/zij je vragen om je mindere punten uit de persoonlijkheidstest toe te lichten en eventueel met voorbeelden uit je persoonlijke situatie te proberen om hem/haar te overtuigen dar het niet echt slechte punten zijn.
Met andere woorden, zorg dat je genoeg voorbeelden, hebt zowel in de prive- als werksfeer.

quote:
zarath28 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:36:
[...]

Als het nog steeds hetzelfde is als een tijdje terug, zal hij/zij je vragen om je mindere punten uit de persoonlijkheidstest toe te lichten en eventueel met voorbeelden uit je persoonlijke situatie te proberen om hem/haar te overtuigen dar het niet echt slechte punten zijn.
Met andere woorden, zorg dat je genoeg voorbeelden, hebt zowel in de prive- als werksfeer.
Hmm dat zal lastig worden dan, heb nog weinig relevante werkervaring en concrete voorbeelden geven uit prive aangeleden vind ik ook lastig. Hopen dat ik die test 'goed' heb ingevuld en weinig hoef te verdedigen dus.

Reg. datum: 12 juni 2006

quote:
jap85 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:54:
[...]

Hmm dat zal lastig worden dan, heb nog weinig relevante werkervaring en concrete voorbeelden geven uit prive aangeleden vind ik ook lastig. Hopen dat ik die test 'goed' heb ingevuld en weinig hoef te verdedigen dus.
je kunt ook je projecten van school gebruiken + evt stage + afstudeeropdracht, ging er ook werken zonder relevante werkervaring

quote:
jap85 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:54:
[...]

je kunt weinig fout invullen aan die test... heb hem toevallig afgelopen weken nogmaals gedaan in het kader van een loopbaanadvies...

er komen een aantal dingen uit en die moet je dan uitleggen. (tenminste, neem aan dat het een OPQ test was)

Bijvoorbeeld: Werkt niet graag samen met anderen. Dan zal hij/zij je vragen: klopt dat? Als jij dan zegt: nou ik zit bij scouting, ben daar leiding van een groep van 12, werk daar elke week goed mee samen enz enz... dan kun je die dingen in perspectief plaatsen. Een OPQ test is maar een momentopname en aan de hand van dat gesprek gaan ze wat dingen toetsen en bijstellen.

Als het goed is herken je jezelf er ook in. Ik ging het gesprek vorige week ook redelijk blanco in en kon moeiteloos voorbeelden verzinnen....(al kan het nooit kwaad om over bepaalde dingen na te denken vantevoren natuurlijk!).

Succes iig!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: