Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
roonaan schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:28:
[...]

Kom kom, niet alle programmeurs over een kam scheren :P

Hangt wederom af van de programmeur in kwestie, de practice en wanneer geassigneerd ook van de klant. De bank waar ik nu programmeer stelt het (behalve op vrijdag) niet op prijs als ik in spijkerbroek kom denk ik zo.
Kom kom even begrijpend lezen:

Minder aandacht != geen aandacht ;)

Ik heb ook een tijdje in een Focus Futura gereden omdat ik niet wist waar ik geplaatst zou gaan worden. Nu blijkt dat dit ca 10km rijden is met de auto (+ 8 minuten treinen) heb ik gewoon een Fiesta Futura met 90Pk genomen. Rijdt heerlijk en erg goed betaalbaar.

Treinen is overigens ook op kosten van Capgemini, net als parkeren bij de treinstations. Zeker grote klanten zitten bij het spoor en is het makkelijker om bij je huis ergens naar een station te rijden en vanaf daar de trein in te duiken. Dit doe je met een NS-businesscard waarvan de factuur linea-recta naar Capgemini verdwijnt. Erg makkelijk en snel geregeld.

Bij de q-parkings kan je deze kaart invoeren bij de slagboom, deze gaat dan open, bij het verlaten doe je hetzelfde en klaar. Super makkelijk :)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Cunning Linguist

Hehe, ik heb die NS Businesskaart ook een tijd gehad van Cap. Vooral leuk dat de conducteur met jouw kaart net zo lang bezig is als met de hele rest van de coupé :P.

Het zou er droevig uitzien als men taalkundige moest zijn om zijn moedertaal zuiver te kunnen spreken en schrijven. Wat de lagere school leert is voldoende; de oorzaak der meeste fouten is niet onkunde maar onnadenkendheid. - Charivarius

Ja, als ik in de spits (als ik laat ben) die kaart laat zien geloven ze het altijd als ik in pak ben. Op vrijdag (of als ik eens geen zin heb in pak) dan wordt het wel gecontroleerd. Altijd een hoop gezucht en geklaag: "Weet je hoe lang dat duurt" standaard antwoord "Jeppa, je hoeft het niet te checken hoor, dat is toch echt je eigen keuze". Moeten ze altijd wel om lachen en laten het vaak maar gaan ook.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

quote:
Razor-Blade schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 09:05:
[...]

Klopt ik krijg ook eerst een huur auto, na de proeftijd kan er een lease auto besteld worden.
Werk je al lang bij cap?
2,5 maand :+

ZCE, MCFMX2004D

oke! al wel onboarding gehad of heb je die in april, ik zelf per 01-05 indienst, kom bij P30

"Sorry toen de lessen helderziendheid werden gegeven was ik helaas ziek, Excuus voor het ongemak"

Begin per 1 juli, bij Products. CPSS geloof ik, heb de papieren net thuis liggen.
Moet nog een boardingday krijgen plus zo'n voorlichtingsavond over de arbeidsvoorwaarden. Alhoewel de arbeidsvoorwaarden redelijk duidelijk zijn als je al wat werkervaring heb. Wel fijn dat je bij Cap zoveel kan kiezen.
Tis wel één van de betere werkgevers.

Heren / Dames,

Aanstaande vrijdag heb ik de capaciteitentest.
Hoe hebben jullie deze voorbereid? Door het maken van testjes op 123test.nl en intermediair.nl of nog andere zaken?

En zijn deze testjes over het algemeen meegevallen of tegengevallen?

Gr van misschien een aankomende CAP collega

Profileert
Reg. datum: 25 februari 2004

dea petrus, ik heb er nu al geen vertrouwen in. Als je het onderwerp had gelezen (en dus een pro-actieve houding hebt), had je al antwoorden op je vragen.

En ze vallen zwaar tegen. De voorbeeld testjes op internet en op Cap's site zelf stellen niet veel voor. Snap ook niet echt dat mensen worden aangeraden om die te doen. Alleen getallenreeksen is een beetje voor te bereiden. Maar dat is mijn mening.

| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |
Werken in Tilburg bij een leuke, kleine IT-afdeling? Dat kan! Meer info per DM.

quote:
Motrax schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:12:
dea petrus, ik heb er nu al geen vertrouwen in. Als je het onderwerp had gelezen (en dus een pro-actieve houding hebt), had je al antwoorden op je vragen.

En ze vallen zwaar tegen. De voorbeeld testjes op internet en op Cap's site zelf stellen niet veel voor. Snap ook niet echt dat mensen worden aangeraden om die te doen. Alleen getallenreeksen is een beetje voor te bereiden. Maar dat is mijn mening.
haha, dat werkt vast motiverend.

Als het een goede test is heeft voorbereiden niet zo veel zin, het moet namelijk je capaciteiten testen en niet je vermogen om manieren/trucjes uit je hoofd te leren.
Bovendien ben ik het met Motrax eens dat je met zo'n houding je persoonlijkheidstest zeker niet gaat halen.

quote:
Motrax schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:12:

Laat mij even iets rechtzetten. Ik heb de hele thread van voor tot achter doorgelezen. De opmerking over het niet hebben van een pro-actieve houding vind ik dus een beetje overdreven.
Ik weet dat de vragen over testjes eerder aan de orde zijn gekomen in het topic maar ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen van mensen die deze recent gedaan hebben.

De opmerking dat jij er nu al geen vertrouwen in hebt verrast me nogal moet ik zeggen. Je bent niet bekend met mijn opleidings/arbeidsverleden dus ervaar ik dit als een milde belediging. Desondanks blijft het een mening en die mag iedereen natuurlijk geven.
Misschien had ik mijn vraag iets anders moeten formuleren.

De reactie van The Brook leg ik wel naast me neer. Ik ben hier tenslotte niet om met de hakken in het zand te gaan staan maar om me te orienteren.

Na vrijdag zal ik mijn mening geven over het nut van het voorbereiden van de capaciteitentest dmv 123test en intermediair etc.

quote:
Razor-Blade schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:51:
oke! al wel onboarding gehad of heb je die in april, ik zelf per 01-05 indienst, kom bij P30
Onboarding gedaan, eerste serie trainingen en certificeringen gedaan. Zit nu voor een paar maanden op een klus.

ZCE, MCFMX2004D

Belangrijk naar mijn mening en tevens open deur is goed uitgerust te zijn, na de test heb je toch al het gevoel of ze je hersens in de knoop hebben gegooid. Mijn ervaring, inclusief nette hoofdpijn... het resultaat was er dan wel naar maar toch, voelde als een "leuke werkdag.."

Ik zelf had de instelling dat de voorbereidende testen je een idee geven hoe het er aan toe gaat.
En tuurlijk geeft het een beetje voorbereiding, verder is de test eigenlijk al bepaald...jou capaciteiten worden getest...die bezit je al. Dus kun je alleen fine tunen.

Ben redelijk relaxed daar naar toe gegaan..en dan komt het vast goed.... maar das mijn ervaring :P

"Sorry toen de lessen helderziendheid werden gegeven was ik helaas ziek, Excuus voor het ongemak"

quote:
roonaan schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:39:
[...]

Onboarding gedaan, eerste serie trainingen en certificeringen gedaan. Zit nu voor een paar maanden op een klus.
Je bent developer of system engineer?, anders heb ik je vorige week wellicht gezien op een cluster meeting, kwam even buurten op uitnodiging.

Vrolijkheid alom!

Welkom bij Cap :) Zit er nu bijna anderhalf jaar, vermaak me nog steeds prima!

Zit zelf in de technische SAP hoek, P42 Netweaver & Analytics.

En qua schalen.. je begint rond de 10 en gaat binnen het YP-traject een aantal stapjes omhoog. Zit nu zelf op 14, dus gaat de goeie kant op ;)

En die test... ik ging er heen met het idee even te gaan kijken, nooit gedacht dat ik er nog doorheen zou komen ook. Het is wel even flink concentreren en je moet 'in the mood' zijn voor zoiets... het moet je ook maar liggen dat analytische. Ik ken mensen die absoluut het niveau hebben, maar gewoon niet door de test heen kwamen.

Kaastosti wijzigde dit bericht 20-03-2007 13:51 (36%)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

quote:
Razor-Blade schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:42:
Belangrijk naar mijn mening en tevens open deur is goed uitgerust te zijn, na de test heb je toch al het gevoel of ze je hersens in de knoop hebben gegooid. Mijn ervaring, inclusief nette hoofdpijn... het resultaat was er dan wel naar maar toch, voelde als een "leuke werkdag.."

Ik zelf had de instelling dat de voorbereidende testen je een idee geven hoe het er aan toe gaat.
En tuurlijk geeft het een beetje voorbereiding, verder is de test eigenlijk al bepaald...jou capaciteiten worden getest...die bezit je al. Dus kun je alleen fine tunen.

Ben redelijk relaxed daar naar toe gegaan..en dan komt het vast goed.... maar das mijn ervaring :P
Kijk... dat soort reactie verwacht ik. Een vriendelijke doch eerlijke reactie. Ik stap er denk ik op zich ook wel vrij relaxt in. Natuurlijk ben ik op de hoogte van mijn eigen capaciteiten dus het zal wel goed komen.

Ga je een capaciteiten test doen of een Assessment dag bij MU.
Ik zelf heb dat laatste gedaan. Dat bestond uit een IQ test, personality test en een gesprek met psycholoog.

Die IQ test kan je voorbereiden. Je kent het wel, maak de getallenreeks af, zoek de woorden die bij elkaar hoor etc.

Maar ik weet of de capaciteitentest hetzelfde is als wat ik heb gedaan. Ga jij toevallig voor het young professional traject ?.

Ik zelf heb ook een assesment gehad, de IQ, en een gesprek met de psych. Ben een zogenaamde horizontale instromer...wel hbo opleiding enzo..geen YP traject...denk dat ik me dan toch oud moet gaan voelen...

quote:
Sen-Sei schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:05:
Ga je een capaciteiten test doen of een Assessment dag bij MU.
Ik zelf heb dat laatste gedaan. Dat bestond uit een IQ test, personality test en een gesprek met psycholoog.

Die IQ test kan je voorbereiden. Je kent het wel, maak de getallenreeks af, zoek de woorden die bij elkaar hoor etc.

Maar ik weet of de capaciteitentest hetzelfde is als wat ik heb gedaan. Ga jij toevallig voor het young professional traject ?.
Ik ben schoolverlater met ca 1 jaar relevante werkervaring met een Management Consultant van Capgemini. Ervaring heb ik dus op zicht wel. Waarschijnlijk zou ik wel het YP traject ingaan hopende op een iets betere startpositie gezien mijn (aantoonbare) opgedane ervaring in het verleden.
Deze Cap persoon heeft mij dan ook voorgedragen binnen HR van Cap.

De test die ik moet doen is een capaciteitentest in Utrecht. De getallenreeksen ken ik inderdaad wel net als de woordenreeksen. Ik moet zeggen dat ik de oefentestjes zelfs met veel plezier maak!

Hoe lang ben je zelf werkzaam sensei?

Hehe.. ik ga aan Cap ga vragen of ik alsnog het YP traject, mag doen. Ik wil mij ook jong voelen.

Ik had in ieder geval wel een heerlijke lunch gekregen tijdens mijn assessment met twee andere assessmentees.

quote:
dea petrus schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:29:
[...]

Ik ben schoolverlater met ca 1 jaar relevante werkervaring met een Management Consultant van Capgemini. Ervaring heb ik dus op zicht wel. Waarschijnlijk zou ik wel het YP traject ingaan hopende op een iets betere startpositie gezien mijn (aantoonbare) opgedane ervaring in het verleden.
Deze Cap persoon heeft mij dan ook voorgedragen binnen HR van Cap.

De test die ik moet doen is een capaciteitentest in Utrecht. De getallenreeksen ken ik inderdaad wel net als de woordenreeksen. Ik moet zeggen dat ik de oefentestjes zelfs met veel plezier maak!

Hoe lang ben je zelf werkzaam sensei?
Al bijna 5 jaar binnen de IT. Ben redelijk jong afgestudeerd (23 jaar).
Jij gaat dus geen assessment doen, jammer... de lunch is zeker aan te raden ;)
Misschien kan iemand die YP is vertellen wat de capaciteiten test inhoudt.
Van de voorbeeldvragen die ik gezien heb in deze thread lijken deze niet erg op de test die ik bij de assessment heb gehad.

Sen-Sei wijzigde dit bericht 20-03-2007 15:06 (0%)
Reden: Spelling

quote:
Sen-Sei schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:41:
[...]
Al bijna 5 jaar binnen de IT. Ben redelijk jong afgestudeerd (23 jaar).
Jij gaat dus geen assessment doen, jammer... de lunch is zeker aan te raden ;)
Misschien kan iemand die YP is vertellen wat de capaciteiten test inhoudt.
Van de voorbeeldvragen die ik gezien heb in deze thread lijkt die niet erg op de test die ik bij de assessment heb gehad.
Als alles volgens plan verloopt studeer ik op mijn 22e af. Ook redelijk jong dus. Op de uitnodiging stond vermeld dat er ook een lunch was dus die kan ik dan nog net meepikken.

quote:
dea petrus schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:55:
[...]

Als alles volgens plan verloopt studeer ik op mijn 22e af. Ook redelijk jong dus. Op de uitnodiging stond vermeld dat er ook een lunch was dus die kan ik dan nog net meepikken.
Allright succes a.s. vrijdag. Laat maar weten hoe het gegaan is.

Wat sta je nou te kijken!

Ik heb vorige week het assesment gehad in Utrecht (Papendorp) en goed afgerond. Vandaag gesprek gehad en ik mag blijven! :D
Het gaat om een afstudeerstage. Hoop in deze periode veel te weten te komen over Cap en of ik er na het afstuderen ook wil/kan blijven werken.

"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23

Reg. datum: 29 januari 2007

Hoe zit het eigenlijk met de lease regeling. Ik had hier gehoord dat bij de leaseprijs ook de benzine zat. Ik heb inloggegevens gekregen van athlon maar weet niet zo goed wat ik met die prijzen moet. Zijn die incl. benzine of komen er bij die prijzen nog iets bij?

prijzen zijn inclusief brandstof! en komen overeen met de prijs, komt dus niets meer bij!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws