Gathering of Tweakers

Quicksearch
Dan heb je het niet helemaal goed begrepen, Cap doet een YP-traject van een maand ongeveer en daar zitten wat onzin dingen tussen. Het is echt geen jaar en als jij gewoon goed onderhandeld kan jij een gelijk salaris eruit krijgen. Never take the first offer! (tenzij je schoolverlater bent, dan is er niet te onderhandelen).

Ik ben ook met "ervaring" begonnen, ze noemen het dan wel YP maar ik verdiende beter, had betere tantieme regeling (10% van brutosalaris in tegentelling tot 5% bij een YPer).

@ Capaciteitentest:

Doe wat testen op www.123test.nl/iq en/of www.interemdiar.nl en zorg dat je uitgerust er naar toe gaat. Dan zal je het naar je beste kunnen doorlopen.

(echte) YPers a.k.a. schoolverlaters zullen deze test in eerste instantie in Papendorp (Utrecht) uitvoeren in groepsverband. Zij-instromers zullen dit vaak bij een extern bedrijf doen (Mercuri Urval). Wanneer de testen klaar zijn zal je een gesprek hebben met een manager van een van de practices waar ze jou graag zouden willen, op basis van jouw wensen en studie/werkervaring. Na deze testdag wordt er vaak een dag later (bij YPers) een gesprek gehouden met een psycholoog. Bij zij-instromers kan dit allemaal tegelijk verlopen op één dag. Ik heb eerst een gesprek gehad met iemand van Cap zelf en toen op een vroege dinsdagochtend in Diemen een serie testen gedaan + gesprek en smiddags was alles in orde en geregeld.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

quote:
Griffin2k schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:15:
Net eerste gesprek gehad bij Cap... viel vies tegen.
Heb nu in totaal 1,5 - 2 jaar relevante werkervaring en ze wilde me het Young Professional traject induwen... Ik kon me nog net inhouden qua lachen. :)
Hmm..ik heb aankomende week ook een gesprek bij Cap. Situatie ongeveer hetzelfde als bij jou...ben benieuwd waar ze mee komen :o

Ga niet door heel de selectieprocedure lopen als ik daarna dien te starten met echte YP's die vers van school komen. Dan maar geen Cap

Als ervaren persoon tussen YP's die vers van school komen heb je wel veel kans snel te eccelleren natuurlijk! :P

(maarre heb je ook gaandeweg het gesprek aangegeven dat je geen YP meer bent, maar een meer ervaren persoon? En hoe was de reactie?)

Beetje dom van Cap, we hebben mensen nodig.
Reg. datum: 29 januari 2007

Ik heb de capaciteiten test doorstaan, en heb maandag een gesprek met de psychologe.

Nu heb ik twee vragen betreffende een pak:

- Moet ik bij het gesprek en evt. solicitatie een pak aan, is dat aan te raden?

- Wordt er een pak gedragen tijdens werktijd?

Een pak? Neuh, dat heb ik nog nooit gedragen. Ik zou gewoon een broek, overhemd zonder stroppie en normale schoenen. Als je naar de klant toe gaat misschien "net-casual", maar pakken is meer iets voor managers. Er heerst bij Cap geen pakkencultuur.

En onder werktijd draag ik spijkerbroeken, t-shirts en sneakers en/of werkschoenen.

Succes!
quote:
Max Kool schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:01:
Een pak? Neuh, dat heb ik nog nooit gedragen. Ik zou gewoon een broek, overhemd zonder stroppie en normale schoenen. Als je naar de klant toe gaat misschien "net-casual", maar pakken is meer iets voor managers. Er heerst bij Cap geen pakkencultuur.

En onder werktijd draag ik spijkerbroeken, t-shirts en sneakers en/of werkschoenen.

Succes!
Verschilt per practice.. Op mijn practice loopt practisch iedereen in pantalon/overhemd (zonder stropdas overigens)

ZCE, MCFMX2004D

Dat is ook weer zo ja, ik besef me dat ik meer in de "praktische" hoek zit (Outsourcing).

Het gesprek met de psychologe was positief dus kan ik als starter beginnen bij capgemini.

Nu heb ik nog een aantal vragen misschien dat jullie die weten.

- Zijn de werktijden flexibel (bij begin training en werk na training) en hoe kan dit worden uitgevoerd dan (07:00 beginnen en dan eerder weg bijv. files ontwijken)?
- Eerste twee maanden (proeftijd) geen lease auto neem ik aan?

quote:
apaap schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:14:
Het gesprek met de psychologe was positief dus kan ik als starter beginnen bij capgemini.

Nu heb ik nog een aantal vragen misschien dat jullie die weten.

- Zijn de werktijden flexibel (bij begin training en werk na training) en hoe kan dit worden uitgevoerd dan (07:00 beginnen en dan eerder weg bijv. files ontwijken)?
- Eerste twee maanden (proeftijd) geen lease auto neem ik aan?
Welkom! Wanneer en bij welke practice ga je beginnen??
-werktijden zijn op trainingsdagen niet flexibel zijn van 9.00u tot 16.30u, je kunt wel een half uurtje eerder beginnen en langer doorgaan. op niet-trainingsdagen / bij de klant gaat het in overleg met de leidinggegevende. ik zit nu bij de klant en heb flexibele tijden. Moet uitkomen met je werkzaamheden, soms zul je gewoon om kantoortijden moeten werken omdat je afhankelijk bent van andere collega's.
-lease-auto kun je 2 maanden na indiensttreding bestellen (na je proeftijd dus!) als je in die tijd al een opdracht hebt bij de klant kun je een huurauto krijgen of in overleg met je p-manager versneld een lease-auto bestellen.

Welke practice precies weet ik nog niet, en waarschijnlijk 1 april beginnen. Als ik iets meer weet laat ik je het weten.

Bedankt voor je antwoorden.

Ik had nog een vraag

- Bij een leaseauto krijg je er dan een tankpas bij? en mag je deze tankpas dan ook voor privekilometers gebruiken? Of hoe werkt het dan precies?

apaap wijzigde dit bericht 12-03-2007 17:32 (4%)

quote:
apaap schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:32:
Welke practice precies weet ik nog niet, en waarschijnlijk 1 april beginnen. Als ik iets meer weet laat ik je het weten.

Ik had nog een vraag

- Bij een leaseauto krijg je er dan een tankpas bij? en mag je deze tankpas dan ook voor privekilometers gebruiken? Of hoe werkt het dan precies?
Weet je ook niet in welke richting je gaat beginnen? Testen of Business Intelligence beginnen de meeste starters. En weet je ook niet of je bij Financial Services, Public (overheid) of Products gaat beginnen (AH, Shell, DHL enz.)?
Ja, je krijgt er een Multi Tank Card bij en je leasecontract is voor 48 mnd of 160.000km, net waar je eerder aan komt. Dus ook onbeperkt privé!

quote:
apaap schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:32:
Hej leuk, dan zie ik je waarschijnlijk tijdens de onboarding ;)
quote:

Ik had nog een vraag

Ja je mag de tankpas ook voor je privekilometers gebruiken.

A little shop of development horrors
LuNaTiC is wederom crew bij FOK!

Stiekem nog aardig wat Cap-Mensen hier, ik zelf ga per 1 mei beginnen bij products.

Ook ergens in die tijd de onboarding geloof ik, nog meer mensen hier rond die tijd? :)

"Sorry toen de lessen helderziendheid werden gegeven was ik helaas ziek, Excuus voor het ongemak"

Ik was al vier jaar onboard toen ik Capper werd. heb dus geen onboiarding meegemaakt. Zelfs de horizon-dagenheb ik over mogen slaan. :P
Dat heb ik bij mijn huidige werkgever, langs alles heen gewandeld.

Waar zit jij binnen cap?

"Sorry toen de lessen helderziendheid werden gegeven was ik helaas ziek, Excuus voor het ongemak"

Cunning Linguist

quote:
Max Kool schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:38:
Ik was al vier jaar onboard toen ik Capper werd. heb dus geen onboiarding meegemaakt. Zelfs de horizon-dagenheb ik over mogen slaan. :P
Ben jij dan meegekomen met een overname, of op een andere afwijkende manier horizontaal ingestroomd? En waar binnen Outsourcing zit je eigenlijk?
* vooghel zat de laatste anderhalf jaar van zijn Cap-carrière bij DDS.

Het zou er droevig uitzien als men taalkundige moest zijn om zijn moedertaal zuiver te kunnen spreken en schrijven. Wat de lagere school leert is voldoende; de oorzaak der meeste fouten is niet onkunde maar onnadenkendheid. - Charivarius

Ja en nee. Ik werkte als ingehuurde bij Werklinq toen Cap Werklinq overnam. Toen Cap zo een jaartje de baas was werd me vriendelijk verzocht of ik in dienst wilde komen van Cap.

Bij DCS trouwens.
Kleding is heel divers, zowel bij Cap intern als ook bij de klant. Als programmeur wordt er ook minder aandacht aan besteed dan wanneer je bijvoorbeeld Business Analyse doet. Finance (FS) is een sector wat erg aan pakken hangt, de meeste klanten eisen ook dat je in pak komt en meestal in vol ornaat dus incl stropdas. Bij sollicitatie kan je dragen wat je zelf wilt, zou vooral dragen wat je zelf fijn vind en je lekker bijvoelt. Ik heb het in pak gedaan, voor mij niet meer dan normaal toen, nu zou ik het gewoon net-casual doen. Poets wel je schoenen dan in elk geval ;)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Ik heb momenteel een bijbaan naast mijn afstudeertraject voor de opleiding HBO Bedrijfskundige Informatica. Via mijn bijbaan ben ik een project beland waar ik directe ondersteuning biedt aan een Business Consultant van Capgemini.

Hij wil me graag gaan voordragen binnen Capgemini. Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd naar het YP startsalaris...

Ik twijfel er niet aan dat er hier mensen mij meer kunnen vertellen....
Daarnaast ben ik benieuwd naar het leasebudget per maand.

Is dit anno 2007 nog steeds YP 1750euro en lease 670euro?

dea petrus wijzigde dit bericht 13-03-2007 20:18 (21%)

Ik weet in ieder geval dat een YP de eerste 2 maanden (Proeftijd) geen lease auto tot zijn/haar beschikking krijgt, maar wel de reiskosten zou kunnen declareren.
Daarna wel, hoe het er precies loon en lease technisch uitziet weet ik ook niet.

quote:
vinnie1908 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:00:
Als programmeur wordt er ook minder aandacht aan besteed dan wanneer je bijvoorbeeld Business Analyse doet.
Kom kom, niet alle programmeurs over een kam scheren :P

Hangt wederom af van de programmeur in kwestie, de practice en wanneer geassigneerd ook van de klant. De bank waar ik nu programmeer stelt het (behalve op vrijdag) niet op prijs als ik in spijkerbroek kom denk ik zo.

ZCE, MCFMX2004D

quote:
Razor-Blade schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:51:
Ik weet in ieder geval dat een YP de eerste 2 maanden (Proeftijd) geen lease auto tot zijn/haar beschikking krijgt, maar wel de reiskosten zou kunnen declareren.
Daarna wel, hoe het er precies loon en lease technisch uitziet weet ik ook niet.
Meteen na je proeftijd kan je een auto bestellen. In je proeftijd kan je reiskosten +/- tweewekelijks declareren. Je schiet voor en krijgt het dan tzt terugbetaald. Als je je auto hebt besteld krijg je zo goed als altijd een voorloopauto meen ik.
Eventueel kan je ook een pool auto nemen, daar krijg je iets korting op, en heb je als voordeel dat je niet 4 jaar aan je auto vast zit. Na 1,5/2 jaar zou je dan (met je verhoogde salaris en budget) echt je eigen auto kunnen kiezen.
Van de pool auto's is in de laatste week van de maand een nieuwe lijst beschikbaar. Je kan reageren op auto's en op basis van "loting" worden er afspraken gemaakt voor bezichtiging en opvolgend wel/niet overnemen van het contract.
Zelf heb ik meen ik voorrang gekregen bij de pool loting. Ik werd geassigneerd met 2,5u+ reistijd met het OV (enkele reis, dus 5-6 uur per dag; 320 km per dag met de auto) een week voordat mijn proeftijd af liep. Dit heb ik als mededeling bij mijn reactie op een pool auto vermeldt en de volgende dag werd ik als eerste gebeld.
Inmiddels is die pool auto gisteren van de snelweg gesleept met een gebroken distributieriem, en rijdt ik nu in een vervangende auto voor een weekje. Maar dat mag de pret niet drukken.
Daarnaast is er nog een newsgroup waar collega's lease contracten ter overname aanbieden.

Tijdens je proeftijd krijg je vaak al wel inlogcodes voor de sites van de lease maatschappijen, zodat je een indruk krijgt van de lease prijzen van verschillende auto's. Leuk voor op de flexruimte als je niet terecht kan op de academy. En je kan natuurlijk ook al een serie proefritjes maken sowieso.

ZCE, MCFMX2004D

Aankomende maandag heb ik een voorlichting over de arbeidsvoorwaarden en flex e.d. zijn er wellicht meer tweakers die er dan zijn?

A little shop of development horrors
LuNaTiC is wederom crew bij FOK!

Die voorlichting heb ik al gehad, erg informatief..het blauwe formulier voor de flex regelingen is ineens een stuk duidelijker!

quote:
roonaan schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:39:
[...]

Meteen na je proeftijd kan je een auto bestellen. In je proeftijd kan je reiskosten +/- tweewekelijks declareren. Je schiet voor en krijgt het dan tzt terugbetaald. Als je je auto hebt besteld krijg je zo goed als altijd een voorloopauto meen ik.
Eventueel kan je ook een pool auto nemen, daar krijg je iets korting op, en heb je als voordeel dat je niet 4 jaar aan je auto vast zit. Na 1,5/2 jaar zou je dan (met je verhoogde salaris en budget) echt je eigen auto kunnen kiezen.
Van de pool auto's is in de laatste week van de maand een nieuwe lijst beschikbaar. Je kan reageren op auto's en op basis van "loting" worden er afspraken gemaakt voor bezichtiging en opvolgend wel/niet overnemen van het contract.
Zelf heb ik meen ik voorrang gekregen bij de pool loting. Ik werd geassigneerd met 2,5u+ reistijd met het OV (enkele reis, dus 5-6 uur per dag; 320 km per dag met de auto) een week voordat mijn proeftijd af liep. Dit heb ik als mededeling bij mijn reactie op een pool auto vermeldt en de volgende dag werd ik als eerste gebeld.
Inmiddels is die pool auto gisteren van de snelweg gesleept met een gebroken distributieriem, en rijdt ik nu in een vervangende auto voor een weekje. Maar dat mag de pret niet drukken.
Daarnaast is er nog een newsgroup waar collega's lease contracten ter overname aanbieden.

Tijdens je proeftijd krijg je vaak al wel inlogcodes voor de sites van de lease maatschappijen, zodat je een indruk krijgt van de lease prijzen van verschillende auto's. Leuk voor op de flexruimte als je niet terecht kan op de academy. En je kan natuurlijk ook al een serie proefritjes maken sowieso.
Klopt ik krijg ook eerst een huur auto, na de proeftijd kan er een lease auto besteld worden.
Werk je al lang bij cap?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws