Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ars non postulat causam

quote:
Lol, bij welke sector ben je geweest?
En ja, het is spijtig dat mensen Capgemini een stoffig imago toedelen. Maar het is jou mening, alleen wat vind je dat Capgemini daar aan kan/moet veranderen?
Ik was bij Beheer.

Maar stoffig hoeft niet slecht te zijn. Stoffig staat ook voor degelijk en betrouwbaar.

quote:
rickmans schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:41:
[...]

hij bedoelt daarmee de onboarding ;).
Aha, wie kan mij daar wat meer over vertellen ? Hoe gaat dat in zijn werk ?

quote:
Mikedigi schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:14:
[...]

Aha, wie kan mij daar wat meer over vertellen ? Hoe gaat dat in zijn werk ?
Op zich is een kennismaking met Cap en met je collega's. Als ik het uit mijn hoofd doe bestaat uit de eerste twee dagen algemene informatie over Cap afgewisseld met kleine groepsopdrachten. De laatste twee dagen zijn zogenaamde persoonlijke vaardigheden en is ook een leuke manier om kennis te maken met je collega's.

Je leert dus in een klein weekje Cap kennen en je wordt wegwijsgemaakt waar je een aantal zaken kan vinden (of je krijgt er iig genoeg pointers voor). Daarnaast krijg je nog een aantal nuttige zaken zoals je toegangspas, je laptop en je auto (laatste twee uiteraard afhankelijk van je functie en of je YP-er bent of niet :)).

A little shop of development horrors
LuNaTiC is wederom crew bij FOK!

Ars non postulat causam

quote:
Max Kool schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:54:
De sector "beheer" :?

Is dat Outsourcing?
Geen idee. Dat bewijst hoe interessant ik de kennismaking vond :)

@intGod,

Nu ben ik wel nieuwsgierig aan het worden.
Zou je er een PM aan willen wagen met daarin de naam met wie je gesproken hebt? Misschien dat we dan kunnen plaatsen waar je precies bent geweest.
Al vermoed ik ergens dat je idd bij S52 (Applicatie Management bij Outsourcing) bent geweest.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Ars non postulat causam

quote:
Ganymedus schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:50:

Zou je er een PM aan willen wagen met daarin de naam met wie je gesproken hebt?
Wil ik wel, maar ik kan geen PM sturen op GoT. Ik zal je wat "hints" geven ;)

Initialen van de man waarmee ik gesproken heb zijn VS. Deze zijn DM bij Bespoke. Ook een AH, ook DM (geen Albert maar een vrouw) zou bij het gesprek aanwezig zijn maar die heb ik niet gezien en is ook niet door VS ge-excuseerd geweest. Ik neem dus aan dat zij pas in een later stadium bij het gesprek betrokken zou zijn, ondanks het feit dat HRM mij bevestigd had dat ik een gesprek had met beiden.

Voor jou wel genoeg informatie, toch? ;) Anders kan je via m'n homepage m'n mailadres vinden en me wat mailen. In mijn band zit maar 1 Kristof ;)

Wat sta je nou te kijken!

Jammer dat AH er dan niet bij was want dit is alles behalve 'stoffig'.

"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23

Ja met die innitialen weet ik idd genoeg :D
Thanx :+

edit:
Ps voor de duidelijkheid, ja dat was dus S52 (Applicatie Management bij Outsourcing)

Ganymedus wijzigde dit bericht 18-12-2007 17:13 (47%)

Nog een kleine vier weken dan ga ik beginnen bij CAP ;)
Ik heb te horen gekregen dat geheel februari en maart in het teken staan van training, ben benieuwd !

Weet iemand hoe het zit met dataverbruik op het telefoonabbonement van Cap? Je mag er prive mee bellen maar geldt dit ook voor data verbruik? Ik heb de simkaart in mn eigen telefoon gedaan en gebruik dit af en toe wel eens, ik weet trouwens niet of het uberhaubt wel mogelijk is via het abbonement.. Iemand hier ervaring mee?

quote:
jap85 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:23:
Weet iemand hoe het zit met dataverbruik op het telefoonabbonement van Cap? Je mag er prive mee bellen maar geldt dit ook voor data verbruik? Ik heb de simkaart in mn eigen telefoon gedaan en gebruik dit af en toe wel eens, ik weet trouwens niet of het uberhaubt wel mogelijk is via het abbonement.. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb wel het verhaal gehoord van iemand die zijn telefoon had gebruikt voor online radio terwijl die op vakantie was in griekenland. Die had vriendelijk van Cap te horen gekregen dat ze heus wel een transistor radio voor hem hadden willen kopen aangezien dat een stuk goedkoper was geweest ;). Bij mijn weten mag en kan het gewoon, zolang het maar niet buitensporig wordt (maar goed dat geldt ook voor bellen imho) :).

Behhhhh

Houd er wel rekening mee dat UMTS/GPRS kosten zonder specifieke afspraken/contracten met providers kunnen oplopen tot 15 euro per MB (binnen NL) !!! Ik ken de contracten van Cap niet, maar ga er maar vanuit dat je GSM gebruiken voor je internet verbinding wellicht mogelijk is, maar niet toegestaan vanwege exhorbitant hoge kosten. Leg de vraag anders voor bij je P-manager. Ik weet dat ze UMTS kaarten beschikbaar hebben voor in je laptop, maar die verstrekken ze uitsluitend wanneer daar zwaarwegende prioriteiten aan verbonden zijn, laat staan dat je zelf even los mag gaan door je mobiel als modem te gebruiken :)

Hm er vanuit gaande dat Cap net is over gegaan naar een nieuw contract (of hier nog mee bezig zijn) vrees ik dat een P-Manager hier nog geen sluitend antwoord op kan geven.

Reg. datum: 18 december 2007

Ladies/gentlemen,

Hier ook een nieuwe Cap'er! Per 1 februari begin ik als Business Analist bij sector Telecom. Van de week nog even mn contract tekenen dan is het rond.

Heb in de voorbereiding veel gehad aan de info hier op het forum, dus dat wilde ik even laten weten:)

@Mikedigi en Clubvibe: tot bij de onboarding!

@Sjent: Jij bent nu als het goed is ongeveer een weekje bezig, hoe bevalt het tot nu toe? (aangezien ik dezelfde rol als jij ga vervullen:P)

Elmer, heb jij tijdens je onboarding iets meegekregen aan BHV-regels en/of Arbo-adviezen?
(Het is voor mij te lang geleden om te herinneren hoe de onboarding in details ging.)

Onboarding begint voor mij pas 1 februari, dus kan je daar op dit moment weinig over vertellen ;-) Ik laat het je tegen die tijd weten.

quote:
elmer123 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:58:
Onboarding begint voor mij pas 1 februari, dus kan je daar op dit moment weinig over vertellen ;-) Ik laat het je tegen die tijd weten.
Ok, thanx

quote:
Ganymedus schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:21:
Elmer, heb jij tijdens je onboarding iets meegekregen aan BHV-regels en/of Arbo-adviezen?
(Het is voor mij te lang geleden om te herinneren hoe de onboarding in details ging.)
DIt komt niet aan bod tijdens de onboarding. Dat is echt een algemene introductie van Cap om een beetje het goede gevoel te krijgen en wat mensen te leren kennen.

quote:
elmer123 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:53:
Ladies/gentlemen,

Hier ook een nieuwe Cap'er! Per 1 februari begin ik als Business Analist bij sector Telecom. Van de week nog even mn contract tekenen dan is het rond.
hej leuk, waarschijnlijk zitten we dan in dezelfde practice :)

@Shiver23, Het is nogthans wel de bedoeling dat deze richtlijnen tijdens de onboarding genoemd worden.

quote:
Ganymedus schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:13:
@Shiver23, Het is nogthans wel de bedoeling dat deze richtlijnen tijdens de onboarding genoemd worden.
Mijn onboarding is alweer een tijdje geleden (april) maar mbt Arbo (in de zin van werkhouding en workpace) is wel het één en ander kort behandeld. BDV kan ik me niets van herinneren.

quote:
rickmans schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:07:
[...]

hej leuk, waarschijnlijk zitten we dan in dezelfde practice :)
Nice! De practices dat zijn toch TTU, Financial, Products ed? (ben nog niet helemaal bekend met de Cap-terminologie :P

Tegen die tijd dan maar eens een lunch oid inplannen (als we tenminste eens gelijktijdig op Papendorp zitten), eens kennismaken!

quote:
Shiver23 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:05:
[...]

Mijn onboarding is alweer een tijdje geleden (april) maar mbt Arbo (in de zin van werkhouding en workpace) is wel het één en ander kort behandeld. BDV kan ik me niets van herinneren.
Bedankt, naar dergelijke feedback was ik even op zoek.

quote:
elmer123 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:46:
[...]

Nice! De practices dat zijn toch TTU, Financial, Products ed? (ben nog niet helemaal bekend met de Cap-terminologie :P
Nee dat zijn weer de sectoren ;). Practices zijn weer kleine clubjes in sectoren en clusters zijn daar weer in kleine clubjes :). Als je BA gaat doen in TTU dan kom je (normaal gesproken) in de practice terecht en daar zit ik ook :+.
quote:
Tegen die tijd dan maar eens een lunch oid inplannen (als we tenminste eens gelijktijdig op Papendorp zitten), eens kennismaken!
sowieso een goed plan :).

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws