Gathering of Tweakers

Quicksearch
Cunning Linguist

quote:
miel schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:24:
[...]

je kunt weinig fout invullen aan die test... heb hem toevallig afgelopen weken nogmaals gedaan in het kader van een loopbaanadvies...
offtopic:
Toevallig bij Jan Schuitenmaker? Die heeft mij enige jaren geleden ook begeleid bij een loopbaanadviestraject; echt een prima vent d:)b

Het zou er droevig uitzien als men taalkundige moest zijn om zijn moedertaal zuiver te kunnen spreken en schrijven. Wat de lagere school leert is voldoende; de oorzaak der meeste fouten is niet onkunde maar onnadenkendheid. - Charivarius

Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
vooghel schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:05:
[...]
offtopic:
Toevallig bij Jan S.? Die heeft mij enige jaren geleden ook begeleid bij een loopbaanadviestraject; echt een prima vent d:)b
yep!

Zoek je leuk werk in de ICT? Mail me maar==> mail in profiel!

Update: Ik heb gisteren het salarisvoorstel geaccepteerd en wordt maandagochtend verwacht bij Mercuri Urval voor de testen, de laatste loodjes dus. Als alles goed loopt start ik per 3 september :)

quote:
MissingDog schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:49:
Update: Ik heb gisteren het salarisvoorstel geaccepteerd en wordt maandagochtend verwacht bij Mercuri Urval voor de testen, de laatste loodjes dus. Als alles goed loopt start ik per 3 september :)
weet je al voor welke sector / practice je gaat werken?

quote:
haroldinho schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:39:
[...]

weet je al voor welke sector / practice je gaat werken?
CG Outsourcing / S62

MissingDog wijzigde dit bericht 17-07-2007 13:16 (20%)

Vrijdag gesprek gehad met de psycholoog en een positief advies gekregen. Daarna direct een gesprek met een manager gehad (die ik al eens eerder had gesproken) en vandaag de aanbieding geaccepteerd. Ik ga eind september beginnen met de SAP cursussen :)

EDIT: Even vooruitlopend op de zaken, kun je met de leasevergoeding die een YP met relevante opleiding/werkervaring krijgt een leuke Peugeot 207 leasen? (XS met 120PK benzine of HDiF 110PK diesel?). En ben je vrij in de keuze voor diesel of benzine? Benzineversie is goedkoper maar branstofkosten zijn wel hoger natuurlijk, hoe zit dit?

jap85 wijzigde dit bericht 18-06-2007 16:03 (40%)

quote:
jap85 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:00:
Vrijdag gesprek gehad met de psycholoog en een positief advies gekregen. Daarna direct een gesprek met een manager gehad (die ik al eens eerder had gesproken) en vandaag de aanbieding geaccepteerd. Ik ga eind september beginnen met de SAP cursussen :)
leuk!, gefeliciteerd :).
quote:
EDIT: Even vooruitlopend op de zaken, kun je met de leasevergoeding die een YP met relevante opleiding/werkervaring krijgt een leuke Peugeot 207 leasen? (XS met 120PK benzine of HDiF 110PK diesel?).
Zal waarschijnlijk erg krap worden, maar als je het echt wil, kan je altijd nog bijbetalen ;).
quote:
En ben je vrij in de keuze voor diesel of benzine? Benzineversie is goedkoper maar branstofkosten zijn wel hoger natuurlijk, hoe zit dit?
Je bent op zich volledig vrij in keuze voor benzine of diesel (of gas). Het is gebaseerd op de brandstof kosten voor 40000km per jaar. Per auto verschilt het dan maar net welke goedkoper is (meestal afhankelijk wat de meerprijs van de diesel uitvoering is).

A little shop of development horrors
LuNaTiC is wederom crew bij FOK!

quote:
rickmans schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 06:34:
[...]
leuk!, gefeliciteerd :).

[...]
Zal waarschijnlijk erg krap worden, maar als je het echt wil, kan je altijd nog bijbetalen ;).

[...]
Je bent op zich volledig vrij in keuze voor benzine of diesel (of gas). Het is gebaseerd op de brandstof kosten voor 40000km per jaar. Per auto verschilt het dan maar net welke goedkoper is (meestal afhankelijk wat de meerprijs van de diesel uitvoering is).
Thnx voor je reply, ik zie het wel verder, beetje bijbetalen vind ik ook niet erg :) . Overigens ga ik 1 oktober beginnen met de onboarding. Is alleen aan het begin van de maand.

quote:
jap85 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:00:
Van Harte ;)

Aangenomen! Ik start 3 september bij CG :D
Gister nog een laatste gesprekje gevoerd en we zijn er samen uitgekomen, dus ik heb vandaag mijn huidige werkgever maar even 't handje geschud en verteld dat hij van me af is.

uhhhhhh

Als je bij Capgemini begint, is dit dan altijd als YP?
Ik ben zelf een WO (bedrijfskunde) achtergrond. Maar wil bijvoorbeeld meer richting consulting (supply chain management tak van Capgemini). Ik zou het raar vinden als iedereen inhaakt bij dezelfde schaal.
Heb wel iets gehoord over relevante stage/studie. Ik heb beide (2masters/en relevante stage).

___________________________*

Als je nog geen relevante werkervaring hebt ben je binnen Capgemini altijd een zogenaamde 'Young Professional'. Deze stromen op een bepaald niveau in, gerelateerd aan studie en/of relevante stage.
Als je volgens Capgemini beide hebt stroom je in het hoogste startniveau van YP in. En er kan uiteraard altijd onderhandeld worden :)

uhhhhhh

quote:
haroldinho schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:07:
Als je nog geen relevante werkervaring hebt ben je binnen Capgemini altijd een zogenaamde 'Young Professional'. Deze stromen op een bepaald niveau in, gerelateerd aan studie en/of relevante stage.
Als je volgens Capgemini beide hebt stroom je in het hoogste startniveau van YP in. En er kan uiteraard altijd onderhandeld worden :)
Kun jij mij dan vertellen wat de verschillen zijn?
en ja onderhandelen kan altijd :)

___________________________*

quote:
koper137 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:12:
[...]

Kun jij mij dan vertellen wat de verschillen zijn?
en ja onderhandelen kan altijd :)
Ik stroom dus in als YP met relevante studie/stage vanwege mijn ervaring met SAP bij mn huidige werkgever. Ik heb wel een schema gezien waarin alle verschillen staan tussen een normale YP en iemand met relevante studie en/of stage maar ik heb nu zelf dus alleen het overzicht zoals dat voor mijzelf geldt. Het komt erop neer dat je iets meer verdient (hoeveel meer het precies is weet ik niet meer).

Iedereen met 2 jaar werkervaring begint als YP. Onderhandelingsruimte is er bijna niet...

Reg. datum: 02 juli 2007

Weet iemand misschien hoe capgemini aankijkt tegen transfers naar capgemini vestigingen op andere locaties (buitenland). Ik ben van plan het huwelijksbootje in te stappen met een Amerikaanse en vroeg mij af of zoiets mogelijk is.

quote:
FlipBis schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:35:
Iedereen met 2 jaar werkervaring begint als YP. Onderhandelingsruimte is er bijna niet...
Das bullshit. Weet uit eigen ervaring dat je met minder werkervaring (bij mij een goed jaar) gewoon als consultant aan de slag kan. Ligt er maar net aan waar je terecht komt en hoe gewillig je (toekomstige) manager is.

quote:
ghvd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:29:
Weet iemand misschien hoe capgemini aankijkt tegen transfers naar capgemini vestigingen op andere locaties (buitenland). Ik ben van plan het huwelijksbootje in te stappen met een Amerikaanse en vroeg mij af of zoiets mogelijk is.
Dat is mogelijk, collega van me heeft een Amerikaanse vriendin. Hij werkt nu in Amerika voor Cap. Verdere details over hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet.

quote:
tuuterdetuut schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:43:
[...]

Das bullshit. Weet uit eigen ervaring dat je met minder werkervaring (bij mij een goed jaar) gewoon als consultant aan de slag kan. Ligt er maar net aan waar je terecht komt en hoe gewillig je (toekomstige) manager is.
Een YP is ook gewoon een consultant....... ;)

Reg. datum: 15 februari 2007

Vrijdag heb ik een gesprek gehad bij Capgemini. Het ging hartstikke goed en we hebben dezelfde dag nog een afspraak gemaakt voor een 2e gesprek. Dat gesprek zal morgen plaatsvinden. Aan dit gesprek zal een teamleader aanwezig zijn. Na het gesprek zullen ze proberen om een salarisvoorstel te doen. Het enige waar ik tegenop kijk is die capaciteiten test. :S

PC: Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz FSB1066 2MB Box - Asus P5W DH Deluxe i975X, SATA2 RAID, WLAN - Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 TwinX - Asus Videokaart PCI-e Radeon X1950Pro CF 256MB 2xDVI/HDCP - Western Digital 160GB SATA300 16MB, WD1600YS

Ik zou me niet echt druk maken om die capaciteitentest. Haal je het dan pas je prima bij cap, haal je het niet, dan was je er waarschijnlijk toch niet gelukkig bij geworden. Tenminste dat heb ik mijzelf altijd voorgehouden, maar ik heb makkelijk praten aangezien ik het gehaald heb ;).

A little shop of development horrors
LuNaTiC is wederom crew bij FOK!

quote:
haroldinho schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:08:
[...]

Een YP is ook gewoon een consultant....... ;)
Voor zover ik het destijds op m'n aanbieding kon zien is er een gradatie verdeling. Iets als:
1. YP
2. Consultant
3. Senior
4./5. Etc.

Hoe je het ook wilt noemen, feit blijft dat je óók bij CapGemini met (ruim) minder dan 2 jaar werkervaring gewoon horizontaal kan instromen. En dus niet met iets van ¤1900/¤2000 p/m start maar met ongeveer ¤350 á ¤500 meer. ;)

quote:
rickmans schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:08:
Ik zou me niet echt druk maken om die capaciteitentest. Haal je het dan pas je prima bij cap, haal je het niet, dan was je er waarschijnlijk toch niet gelukkig bij geworden. Tenminste dat heb ik mijzelf altijd voorgehouden, maar ik heb makkelijk praten aangezien ik het gehaald heb ;).
Ik weet dat ik bij CAP pas. Ik heb er gewerkt. Ik was toen gedetacheerd die tijd. Ik ken veel mensen daar en heb het altijd naar mijn zin gehad.

ullath wijzigde dit bericht 23-07-2007 14:42 (15%)

PC: Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz FSB1066 2MB Box - Asus P5W DH Deluxe i975X, SATA2 RAID, WLAN - Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 TwinX - Asus Videokaart PCI-e Radeon X1950Pro CF 256MB 2xDVI/HDCP - Western Digital 160GB SATA300 16MB, WD1600YS

Cunning Linguist

quote:
tuuterdetuut schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:38:
[...]

Voor zover ik het destijds op m'n aanbieding kon zien is er een gradatie verdeling. Iets als:
1. YP
2. Consultant
3. Senior
4./5. Etc.

Hoe je het ook wilt noemen, feit blijft dat je óók bij CapGemini met (ruim) minder dan 2 jaar werkervaring gewoon horizontaal kan instromen. En dus niet met iets van ¤1900/¤2000 p/m start maar met ongeveer ¤350 á ¤500 meer. ;)
Was dat bij Outsourcing? Als ik me goed herinner werkt het daar inderdaad zo. Echter bij de sectoren krijg je als YP de grade Consultant, i.p.v. Grade A. Ik ben in 2001 ook begonnen als YP met grade Consultant. Toen ik later bij OS terechtkwam bleken YP's daar pas na 2 jaar ofzo Consultant te worden.

Het zou er droevig uitzien als men taalkundige moest zijn om zijn moedertaal zuiver te kunnen spreken en schrijven. Wat de lagere school leert is voldoende; de oorzaak der meeste fouten is niet onkunde maar onnadenkendheid. - Charivarius

Wie weet of CAP studieschulden overneemt?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws