Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb een vraag, ik heb dit topic een beetje doorgelezen & ik ga binnekort een Macbook bestellen. Ik wil totaal aan 2GB geheugen hebben (via eBay flashman852).
Is het dan de bedoeling dat ik de 512 MB 667 DDR2 - 2x256 MB SO-DIMMs versie Macbook koop en dan via flashman852 twee keer "1GB ADATA DDR2 667 SODIMM R-PC5300 1 GB Laptop RAM New" koop en dat er zeflf inbouw? Dat is dus de voordeligste en een goede keuze?

Edit: dus wat zijn nu eigenlijk ook de pro's & cons?

Pollinosis wijzigde dit bericht 04-08-2006 18:56 (7%)

Jup.
Via Apple Store of Apple winkel ben je veel duurder uit dan via flashman852 of menig (online) winkel.

+
Goedkoper

-
Je moet het zelf doen
Eventuele extra wachttijd op je geheugen bestelling

Het installeren is een fluitje van een cent. 2 Minuten werk en je bent klaar.

Nintendo Only.nl - PC Only.nl - PlayStation Only.nl - Xbox Only.nl - VincentG.nl

Oke bedankt dan, nog iets, ik hou dus die 2 x 256MB van m'n Macbook over? Daarvoor in de plaats komen dus die 2 x 1GB wat uiteraard 2GB maakt?

bought a MacBook

quote:
Pollinosis schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 19:18:
Oke bedankt dan, nog iets, ik hou dus die 2 x 256MB van m'n Macbook over? Daarvoor in de plaats komen dus die 2 x 1GB wat uiteraard 2GB maakt?
ja. die 2 keer 256 kan je verkopen, maar krijg je niets meer voor :) kan niemand iets mee doen; houd die maar bij voor het geval dat misschien ooit je nieuwe rammetjes de geest geven :p :p wat ik ten zeerste betwijfel, maar zeg nooit nooit... :)

bought a MacBook - appel aan de wereld!

bought a MacBook

quote:
Edit: dus wat zijn nu eigenlijk ook de pro's & cons?

alleen maar pro's :)
10dagen wachten en 150 euro uitsparen, das in evenwicht zou ik zo denken :)

bought a MacBook - appel aan de wereld!

Okaay, bedankt iig beide, dat wachten is geen probleem want dan bestel ik het geheugen gewoon eerder dan m'n macbook en dan hoef ik er niet op te zitten gaan wachten, ik spaar er nu toch nog 2 weekjes ofzo voor dus dat komt wel goed!

Freelance GUI Designer

Kan er iemand bevestigen dat hetvolgende geheugen werkt in een MBP 17"?
Omdat dit voor mij (particulier) in Belgie het goedkoopste is:
http://www.tones.be/shop_product.php?idx=102860
KINGSTON DDR2 1024MB 667MHZ Sodimm 115EUR

Als het werkt kan het misschien mee in de startpost, aangezien daar enkel een aanbieding staat voor bedrijven...

MaxVoltar wijzigde dit bericht 17-08-2006 15:07 (20%)

quote:
SvenZ schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:13:
Mijn 2gb geheugen van Flashman zit er nu 2 weken in. Mijn Macbook Pro is in die tijd ongeveer 8 keer opnieuw opgestart.

Ik kwam op de volgende site: http://www.macintouch.com...macbookpro/topic4139.html

Hier staan soort gelijke problemen met die van mij. De meeste zeggen dat het door het slechte geheugen komt:

Ik zit nu dus mooi met 2 reepjes geheugen die niet goed werken...
quote:

Oef! Da's een end fietsen om je geheugen om te ruilen voor minder bad geheugen...
Leve flashman? Leve mijn AAS! Mijn macBook wil alleen opnieuw opstarten bij een software update...
:)

Wat kost het geheugen bij een Mail-a-mac of macstuff oid.. dat zijn bedrijven die niet alleen geheugen verkopen, maar ook macs.... Misschien ben ik eigenwijs hoor, maar ik zou me er een stuk zekerder voelen als ik geheugen kocht bij een bedrijf dat ook een beetje verstand heeft van mijn dierbare appeltje....
My preciousssssssssssssss!!!!

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

rofl de bofl

heb net een 1 gig kaartje geplaatst in mn macbook. werkt perfect! Twinmos geheugen van salland, 93 euro zoiets. je merkt het verschil echt wel! nu nog een prijsdaling in de 7200rpm schijven, en ik ben blij

ik snap trouwens niet waarom iedereen geheugen uit Hongkong wil, hoe onbetrouwbaar kan zoiets wel niet zijn. voor die paar euro, kun je net zo goed iets bij een vertrouwde reseller wat kopen

johnneman wijzigde dit bericht 17-08-2006 16:38 (32%)

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

quote:
johnneman schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:32:
ik snap trouwens niet waarom iedereen geheugen uit Hongkong wil, hoe onbetrouwbaar kan zoiets wel niet zijn. voor die paar euro, kun je net zo goed iets bij een vertrouwde reseller wat kopen
De Macbook zelf komt ook uit China hoor :+. En ach, als iedereen positieve ervaringen met die man heeft, waarom dan niet? :)
rofl de bofl

californie toch?:o grapje

edit; robin, smartass :P

johnneman wijzigde dit bericht 17-08-2006 19:59 (35%)

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Dit staat er op de stikker die op de doos van min MacBook Pro is geplakt:
quote:
Designed by Apple in California

Assembled in China

Why can't you see, I'm burning for you
There's no disguising my desires, what can I do?
All you will know give me your heart, give me your soul

een akke fucking fietje

Vorige week vrijdag m'n geheugen binnen gekregen (8 dagen dus vanuit hongkong).

Was alleen niet thuis. Van de week opgehaald bij het postkantoor.

Wat een ontzettend gepruts om het geheugen er goed in te krijgen! Op de een of andere manier zit het er telkens scheef in bij mij, waardoor het niet goed werkt. Een chip zit er nu goed in en werkt perfect. Als ik de 2e erbij prik hangt de macbook zodra hij veel geheugen wilt gebruiken (hij start wel op en herkent het geheugen, maar zodra m'n vrije geheugen onder de 1024 mb dreigt te raken blijft hij hangen).

Binnekort een manier verzinnen om het er goed recht in te krijgen :/ Nu eerst op vakantie.

Freelance GUI Designer

quote:
MaxVoltar schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:06:

Als het werkt kan het misschien mee in de startpost, aangezien daar enkel een aanbieding staat voor bedrijven...
Iemand?
Paarse Layout \o/

quote:
xilebo schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:51:
Binnekort een manier verzinnen om het er goed recht in te krijgen :/ Nu eerst op vakantie.
Hard aandrukken. Heel hard.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Reg. datum: 04 maart 2004

quote:
MaxVoltar schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:06:

Gskill 1GB DDRII PC5400 SODIMM (F2-5400PHU1-1GBSA)

Staan nu aan 90 EUR op www.jaha.be

(Ik heb ze nog gekocht aan 88 EUR, naja )

Ze liggen hier nu bij mij, maar ik heb voor het moment geen goede schroevendraaier liggen, dus morgen test ik ze.

Ik wil hierbij bevestigen dat mijn in Duitsland aangeschaft reepjes van MDT (double-sided) prima werken in mijn zwarte MacBook :)

Canon EOS 350D+BG-E3 | Canon EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8 | MC Zenitar K-2.8 16mm FishEye | Canon EF-S 18-55mm | Canon EF 17-40L USM f/4 | Canon Speedlite 430EX + Omnibounce | Apple MacBook CD 2 Ghz Black |Dell 2408WFPb

Freelance GUI Designer

quote:
RaDa schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:17:
[...]

Gskill 1GB DDRII PC5400 SODIMM (F2-5400PHU1-1GBSA)

Staan nu aan 90 EUR op www.jaha.be

(Ik heb ze nog gekocht aan 88 EUR, naja )

Ze liggen hier nu bij mij, maar ik heb voor het moment geen goede schroevendraaier liggen, dus morgen test ik ze.
Maar tones.be is hier vlakbij...
Kan er gewoon iemand bevestigen of het geheugen dat ik hier aanhaalde werkt in een MBP?
Volgens mij moet het geheugen CAS5 zijn, dan werkt het (mits ook nog PC5300 DDR2, 667MHz). Maar als het zo dichtbij is, waarom haal je ze dan niet en probeer ze. Wel afspreken dat je ze mag terug brengen als ze niet werken.

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB

quote:
MaxVoltar schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:32:
[...]
Maar tones.be is hier vlakbij...
Kan er gewoon iemand bevestigen of het geheugen dat ik hier aanhaalde werkt in een MBP?

k sry dan :)

Jaha.be is echter wel nie duur voor verzending. Maar soit :)

Heb mijn 2 latjes ingestoken, werkt perfect :)

Freelance GUI Designer

quote:
zonoskar schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:58:
waarom haal je ze dan niet en probeer ze.

Omdat ze dat geheugen enkel op bestelling hebben...
Uiteindelijk mensen van Jaha.be gemaild over hun voorraadstatus, hoop snel antwoord te krijgen dat ik eens deftig kan gaan Photoshoppen...

quote:
MaxVoltar schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:32:
[...]

Omdat ze dat geheugen enkel op bestelling hebben...
Uiteindelijk mensen van Jaha.be gemaild over hun voorraadstatus, hoop snel antwoord te krijgen dat ik eens deftig kan gaan Photoshoppen...

Als je wil kan ik u de msn geven van de eigenaar van jaha.be

voeg me desnoods toe: rada36(at)hotmail.com

RaDa wijzigde dit bericht 19-08-2006 13:30 (5%)

Freelance GUI Designer

quote:
RaDa schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:29:
[...]

Als je wil kan ik u de msn geven van de eigenaar van jaha.be

voeg me desnoods toe: rada36(at)hotmail.com
added!
Freelance GUI Designer

Dan ook maar bij JAHA besteld, omdat Tones na 5 dagen nog altijd niet had geantwoord op een mailtje van me.
94EUR voor 1Gb incl. verzendingskosten!
Waren net uit stock, dus met wat geluk deze week nog in de bus...
MacBook

kwam net op www.supermemory.nl een mooie aanbieding tegen:

1gb SO-DDR2 667Mhz (PC5300) kost daar 69,95 excl verzendkosten...

gaat die werken in mijn macbook? thnx...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws