Some people like to call me Chuck
It's Charles and you are shit outta' luck
Al 54 deuren.
Sony Alpha 100
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw TopicDaarnaast heeft Sony de keuze uit tientallen sensors: de R&D afdeling heeft er bovendien een aantal technici van Minolta bijgekregen die echt wel goed zijn, gezien het resultaat met de 7D en later de 5D.
Nee, ik ben er niet bang voor dat Sony het rigoreus aan gaat pakken. De vraag is meer wanneer de aanval precies gaat komen, en met welke modellen. En interessant voor non-Minoltaians: wat gaat de concurrentie doen om Sony af te weren
Waarom wordt er zo'n belang gehecht aan een volledige range lenzen van Sony? Samen met het aanbod van Sigma en Tamron wordt zo'n beetje elke niche wel gevuld.quote:lateef schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:17:
[...]
maar zo geweldig is die lenzen lijn toch ook niet? ze hebben één goede zoomlens en een aantal goede primes. een goede standaardzoom ontbreekt nog, net als goede (ultra) groothoeklenzen. ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje een gemiste kans van sony. ze hadden nu met een nieuw lenzen assortiment speciaal voor digitaal kunnen komen, maar borduren nu naar mijn idee nog veel te veel door op de (analoge) lijn van minolta.
Reg. datum: 16 september 2005
Overigens de 95% marktaandeel van Canon en Nikon komt uit het duitse Fotoblad Color Foto en geldt voor de belangrijke duitse markt. Ook al hebben ze wereldwijd maar ruim 80%, dat levert heel veel geld op, vooral ook door lenzen en accessoires die vaak alleen van Nikon of Canon zelf te koop zijn. In het artikel waar femme naar verwees, staat als tussenkop: crowded market en dat zal het voor Sony ook zijn. De kleintjes hebben het moeilijk en dat zal Sony ook gaan merken.
Reg. datum: 10 maart 2005
overstappen naar wat?quote:Fairy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:49:
Met een FullFrame lens kunnen mensen makkelijker overstappen.
welke extra ruimte?quote:Fairy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:49:
Daarnaast lijk me de extra ruimte ook nodig voor de antishake, aangezien de sensor zich verplaatst t.o.v. de lens.
en mocht sony ooit overstappen naar kleinbeeld, dan is natuurlijk de vraag groot of ze de beeldstabilisatie in de body kunnen handhaven.
ik denk niet veel. canon zal voorlopig niets te vrezen hebben. pentax (en met haar samsung) zal zich met (sub)kleinbeeld dSLR's voornamelijk op de consumentenmarkt blijven richten. en olympus en panasonic volgen hun eigen pad. en fuji en sigma, ik vraag me af of we daar nog iets van moeten verwachten.quote:Remy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:53:
En interessant voor non-Minoltaians: wat gaat de concurrentie doen om Sony af te weren
enige fabrikant van wie wellicht reactie te verwachten is, is nikon. hun sensorbakker bouwt nu zelf camera's en dat zal zeker wel gevolgen hebben. wat, dat valt nog te bezien (wellicht een soort fusie tussen fuji en nikon).
lateef wijzigde dit bericht 08-06-2006 13:48 (5%)
Reg. datum: 10 maart 2005
positionering in de markt, kwaliteit en sigma en consorten hechten beduidend minder belang aan de productie van lenzen voor de kleinere fabrikanten.quote:Femme schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:56:
Waarom wordt er zo'n belang gehecht aan een volledige range lenzen van Sony?
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Full: http://crew.tweakers.net/Remy/DSC09651.JPG

Full: http://crew.tweakers.net/Remy/DSC09652.JPG
Full rez krijg ik zodadelijk binnen: ik zal ze dan erbij zetten. Volgens degene die de foto's gemaakt heeft is de beeldkwaliteit (ook op ISO 1600) zeer vergelijkbaar met die van de D200: ook op hoge ISO's wordt nog veel detail behouden.
edit: nog meer, inclusief full size achter de link:

^^^ met 100mm macro:
Focal Length 100 mm
Exposure Time 1/400 sec
Aperture f/4.5
ISO Equivalent 100

info over de roosfoto met de 18-70 kitlens:
Focal Length 70 mm
Exposure Time 1/800 sec
Aperture f/5.6
ISO Equivalent 100
Remy wijzigde dit bericht 08-06-2006 15:40 (43%)
Tuurlijk! Als Sony echt serieus in de dSLR business wil stappen en ook een hogere klasse camera's wil gaan maken zullen ze toch echt een 1.0 of 1.3 crop camera moeten gaan uitbrengen. Ik heb nog geen professionals met een 1.6 crop camera studiowerk zien doen, eerder middenformaat.quote:YellowCube schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:50:
[...]
dan ga je dus al van het uitkomen van een FF Sony camera uit.
EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
Acc: 1.4+2.0x TCII | Cactus V4 1t+2r
Mikken ze dan ondertussen niet volledig naast de groep van voormalige Minolta gebruikers?
het is geenzins als kritiek bedoeld o.i.d...ben gewoon benieuwd naar dat soort dingen
Some people like to call me Chuck
It's Charles and you are shit outta' luck
Al 54 deuren.
quote:YellowCube schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:07:
en dan moeten ze dus de competitie aangaan met een camera als de 1Ds.
Mikken ze dan ondertussen niet volledig naast de groep van voormalige Minolta gebruikers?
het is geenzins als kritiek bedoeld o.i.d...ben gewoon benieuwd naar dat soort dingen
Als ze dat nu zouden doen wel ja, eerst de consument overtuigen, dan pas groter bezig gaan, maar ze moeten dan nu wel met het glas rekening houden. Als iedereen nu straks cropfactor glas heeft dat bijna net zo duur is als normaal glas, dan gaan ze straks echt niet zomaar over op een FullFrame variant (equivalent Canon 5D).
Op dit moment valt het me ook gewoon op dat cropfactorlenzen minder glas hebben, dat de fabrikant roept dat het goedkoper te produceren is maar vervolgens kost het spul net zo veel als gewoon fullframe glas (kijk naar de 10-22 van Canon, is zelfs duurder dan een FullFrame 17-40 L!).
Fairy wijzigde dit bericht 08-06-2006 17:20 (3%)
EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
quote:Simon schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:19:
Fairy, fullframe is verre van een heilige graal. Voor veel fotografen zal het heel goed zijn. Goedkoper glas, ietwat lagere kosten sensor... Sony wil niet zich (denk ik) in de 1ds wereld mengen. Misschien opbouwen. Maar FF is verre van heilig, veel nadelen hoor.
Nadelen vind ik wel meevallen, als er nu iemand naar me toe stapt en zegt, ik wil mijn Canon 5D body met jou ruilen voor je 20D en 10-22 dan is ie bij mij welkom.
Niet dat ik ontevreden ben hoor, daar niet van.
Fullframe heeft maar 1 nadeel, en dat zou kunnen zijn dat bij goedkoper glas iets randonscherpte optreed, maar dat is bij fatoenlijk L of EX glas al helemaal niet meer het geval.
Even over de pics: scherpte is goed, maar dat is ook afhankelijk van de lens natuurlijk. Ruis op iso1600 is erg aanwezig, maar dat viel te verwachten (D200 sensor). Al met al voor het geld geen gekke camera
neographikal wijzigde dit bericht 09-06-2006 00:20 (3%)
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mijn foto's
Alpha 100 - 10MP, 3fps 999 kit, van dit topic
Alpha 200 (D7D opvolger) - 12MP, 5fps 1999 kit, ruwweg een dikke (op het gebied van prijs/specs) concurrent voor Canon 30D/Nikon D200
Alpha 300 (digi D9D) - 18MP, 5/8fps, 3999 body, een 1DsII / D2X(s) wannabe. Sony wil een flagship model, dus R&D maakt dat 'gewoon'.
Sensors: de Alpha 200 en 300 zullen CMOS krijgen ipv CCD, ook al heeft Sony veel meer CCD-ervaring. Dit vanwege energieverbruik (en dus warmte) en sensorgrootte. Cropfactor zal mogelijk over de hele range hetzelfde blijven, net als Nikon doet: om alle lenzen interchangeable te houden. Zodat je van een A100 zonder gedoe kan upgraden naar een A300. Hup, nieuwe body, geen nieuwe lenzen nodig.
We zullen denk ik in september weten of bovenstaande verwachting beetje klopt, of dat het prietpraat is
quote:Remy schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:42:
Als ik naar een modellenlijn kijk die bij die set van lenzen in de TS past, inclusief het Zeiss-AF spul, denk ik aan 3 modellen:
Alpha 200 (D7D opvolger) - 12MP, 5fps 1999 kit, ruwweg een dikke (op het gebied van prijs/specs) concurrent voor Canon 30D/Nikon D200
Alpha 300 (digi D9D) - 18MP, 5/8fps, 3999 body, een 1DsII / D2X(s) wannabe. Sony wil een flagship model, dus R&D maakt dat 'gewoon'.
Sensors: de Alpha 200 en 300 zullen CMOS krijgen ipv CCD, ook al heeft Sony veel meer CCD-ervaring. Dit vanwege energieverbruik (en dus warmte) en sensorgrootte. Cropfactor zal mogelijk over de hele range hetzelfde blijven, net als Nikon doet: om alle lenzen interchangeable te houden. Zodat je van een A100 zonder gedoe kan upgraden naar een A300. Hup, nieuwe body, geen nieuwe lenzen nodig.
We zullen denk ik in september weten of bovenstaande verwachting beetje klopt, of dat het prietpraat is
Nu hoop ik stiekem dat je inside informatie hebt
Sony zou zoiets neer moeten zetten willen ze zo snel zoveel marktaandeel (10%) winnen.
Er moet echt wat indrukwekkends getoont worden, anders lukt dat ze nooit.
Maar het enige wat we kunnen doen is afwachten tot er meer bekend wordt.
quote:Mud.Starrr schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:35:
[...]
Nu hoop ik stiekem dat je inside informatie hebt![]()
Remy heeft gewoon een glazenbol als het aankomt op nieuwe nog niet geintroduceerde camera's
Maar goed, een beetje concurrentie is wel oké dat houdt de rest scherp.
Nikon D300, D70, FE2
Tokina 12-24/4, Nikkor 17-55/2.8, 35/2, 50/1.8, 85/1.4, 300/4, Sigma 15/2.8 fish, 70-200/2.8 + wat analoog spul
SB-900, SB-600, SB-24, Manfrotto spul
Website
Die 2e kan nog maar die Alpha 300 geloof ik niet. Een 18MP geloof ik wel, maar niet met 5/8FPS. Daarnaast denk ik eerder dat ze dan meteen de stap naar 20 of 24 mpixel nemen zodat er een aanzienlijk verschil tussen beide series zal zijn. Nadeel is dan echter wel de ruisverhouding als je cropped 20MP gaat maken, 20 of 24MP op FullFrame lijkt me geen punt.quote:Remy schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:42:
Als ik naar een modellenlijn kijk die bij die set van lenzen in de TS past, inclusief het Zeiss-AF spul, denk ik aan 3 modellen:
Ik mag hopen van niet, als je ziet hoeveel moeite ze nu al moeten doen om 10 megapixel op een APS-C te proppen, dan kan dat onderhand niet goed gaan met 18mpixquote:Remy schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:42:
Cropfactor zal mogelijk over de hele range hetzelfde blijven, net als Nikon doet: om alle lenzen interchangeable te houden. Zodat je van een A100 zonder gedoe kan upgraden naar een A300. Hup, nieuwe body, geen nieuwe lenzen nodig.
Ik heb een beetje inside information, vandaar dat ik zo snel over de samples kon beschikken ookquote:Nu hoop ik stiekem dat je inside informatie hebt
- je lenslineup
- de markt, inclusief concurrenten
- je inhouse kunde en kennis, productiefaciliteiten
Sony heeft meer dan 50 sensors liggen voor digicams, waarvan een aantal ook voor dSLRs. Een hele bekende is de 6MP CCD die oa in de Nikon D50, D70 en D70s zit, maar ook in de KM7D. Maar dus ook de D200-CCD van 10MP, die nu in de A100 een homegrown comeback maakt.
Moeite valt mee, met zoveel MP op 1,5crop vind ik de D200 prestaties heel behoorlijk, zeker vergeleken bij de D2X. Als je naar het 'knikkers in een pot' principe kijkt, oftewel photosites/pixels op een ccd/cmos, kan een APS-C sensor realistisch gezien tot ongeveer 18 a 20MP voordat er echt problemen ontstaan met de onderliggende circuitry.quote:Ik mag hopen van niet, als je ziet hoeveel moeite ze nu al moeten doen om 10 megapixel op een APS-C te proppen, dan kan dat onderhand niet goed gaan met 18mpix![]()
En ik denk dat Sony daarop mikt met de serieuzere A200/A300 modellen: gewoon de max uit het sensorformaat halen, en daarna verder ontwikkelen in andere richtingen. Dan hebben ze dat alvast gehad, en met de MP-gekte alvast wat sales naar zich toe getrokken. Precies zoals ze met digicams al hebben gedaan eerder
Hoeveel moeite? Zie het ruisverhaal in het D2Xs topicquote:YellowCube schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:10:
hoeveel moeite dan?
De D2x heeft 12 Mpixels...ding presteert toch ok?
Bovendien staat de techniek ook niet stil
Ik welquote:maar ik zie het niet gebeuren dat er binnen een jaar een 18+mpixel APS-C-sensor uitkomt die enigzins fatsoenlijke prestaties op het gebied van ruis.
Dit gaat over het Sony Alpha-platform, die het beste Zeiss-glas tot zn beschikking krijgt: heel wat meer reso dan 'het meeste glas van Nikon'quote:Daarnaast zit je op een gegeven moment gewoon aan de limitaties van je glas. Het meeste glas wat Nikon heeft haal het maximum van de sensor van de D200 op F/8 al amper,
En dan stapt Sony gewoon over op 1,3 of 1,0 crop, simpel. Ze hebben 10x zoveel R&D budget en ongeveer 60x zoveel productiecapaciteit als Canon. Canon doet al een gooi naar massa-FF met de 5D voor 2500 eur, maar ik verdenk Sony ervan dat dunnetjes over te doen op een betere manier. Dan komt men in de buurt van de Mamiya ZD met zn 22MP, voor een achtste van zn prijs. Ben benieuwd wanneer, de vraag is niet echt meer 'if'quote:Veel meer detail ga je op een gegeven moment niet meer onderscheiden op dit formaat, waarbij de nadelen in de vorm van ruis toe gaan nemen
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last