1Dmk3 + Glas + Licht
Sony Alpha 100
Tags |
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 16 september 2005
Wat me nog het meest verbaasd: het enthousiasme voor de lenzen met vaste brandpunten. Als je de verschillende topics over lenzen bij tweakers leest, komt slechts 1 vast brandpuntslens weleens aan bod de 50mm 1.8 van Canon. Goedkoop, minder dan 100 euro, en lichtsterk in vergelijking met de zooms. Alle andere merken hebben officieel wel primes, maar of ze ze nog maken is de vraag. Natuurlijk komen er reacties over hoe goed primes wel zijn, maar de echte vraag is: wie heeft er de laatste 5 jaar zo'n lens nieuw gekocht. Afgezien van macro lenzen is de markt voor vastbrandpunt miniem klein.
Plaatje op imageshack (popups!)
Deze "metallic" versie zal wellicht alleen in Japan te krijgen zijn, vermoed ik.
EXX wijzigde dit bericht 07-06-2006 12:18 (19%)
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Reg. datum: 10 maart 2005
voorlopig is er nog niets dat er op wijst dat de prijzen van de lenzen nu wel aantrekkelijk worden. dat was altijd mijn grote bezwaar tegen minolta en dat lijkt nu met sony niet veranderd te zijn...quote:Remy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:00:
(dus leuk spul / goeie prijzen)
...en 900 dollar voor deze body als richtprijs vind ik ook aan de hoge kant. typisch een sony marketing actie, gooi er een 10MP sensor in en de megapixel geilende consument wordt helemaal wild.
Als je de lenzen van Sony te duur vind kun je ook bij Tamron en Sigma terecht. De prijs is meestal exact gelijk aan een Canon- of Nikon-variant alleen heb je dus wel "gratis" beeldstabilisatie.
Femme wijzigde dit bericht 07-06-2006 14:17 (54%)
Je vergeet mogelijk dat het MSRP-prijzen zijn: de uiteindelijke prijzen zullen bij de shops echt wel lager zijn. Voor het superdeluxe spul misschien niet, maar voor de rest wel: de shops moeten ook van hun spullen af hèquote:lateef schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:29:
[...]
voorlopig is er nog niets dat er op wijst dat de prijzen van de lenzen nu wel aantrekkelijk worden. dat was altijd mijn grote bezwaar tegen minolta en dat lijkt nu met sony niet veranderd te zijn...
Vreemd, 900 dollar vind ik juist goedkoop: van de concurrerende modellen schieten me zogauw de volgende binnen:quote:...en 900 dollar voor deze body als richtprijs vind ik ook aan de hoge kant. typisch een sony marketing actie, gooi er een 10MP sensor in en de megapixel geilende consument wordt helemaal wild.
Nikon D70s: 800 / 6MP
Canon 20D: 999 / 8MP
Canon 30D: 1150 / 8MP
Olympus E-330: 900 / 8MP
gemiddelde / adviesprijzen, en allemaal geen 10MP: de 'dichtsbijzijnde' is de D200 met dezelfde chip, die is 1580 echter heeft wel wat zwaardere specs.
Nee, die 900 dollar als adviesprijs vind ik een hele goeie van Sony, de eerste 10MP dSLR onder de 1000 eur
Nog een preview van imaging-resource..... (iets voor de startpost Oxi ?)quote:Oxi schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 01:09:
In de hands-on preview op dpreview was Phil erg positief over de gebruiksvriendelijkheid en zei dat de camera op meerdere punten verbeterd was ten opzichte van de 5D. En aangezien KM bekend staat/stond voor het gebruiksgemak ben ik erg blij te zien dat het niet overboord is gegooid door Sony.
Ik hoop dat Phil zo snel mogelijk met een volledige (p)review komt.
Ik reken inderdaad altijd nog beter in euro's : een adviesprijs van ruim 700 euro voor een camera met 10MP, antishake en antidust en verder specificaties dus het midden lijken te houden tussen de 5D en de 7D. Dit is kennelijk de nieuwe definitie van "instapmodel". Er wordt (vanwege de vergelijkbare CCD) nogal eens de vergelijking getrokken met een Nikon die 2x zo duur is. Als de fotokwaliteit zich op eenzelfde niveau beweegt,dan zijn de grenzen hiermee stevig verlegd, lijkt me.quote:Remy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:19:
Nee, die 900 dollar als adviesprijs vind ik een hele goeie van Sony, de eerste 10MP dSLR onder de 1000 eur
PeterVL57 wijzigde dit bericht 07-06-2006 14:52 (39%)
alu iMac 24" | Sony DSLR-A100, KM 17-35 f 2.8 D, KM 28-75 f 2,8 D, Sigma 105mm f2.8 EX Macro, Minolta 70-210 f4.5-5.6. Minolta 75-300 f4.5-5.6 (big beercan), Tamron-F 2X AF Teleconverter 7MC, Minolta 3600HS (D) flitser
de rest vind ik persoonlijk niet zo bijster interessant...quote:Remy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:19:
Voor het superdeluxe spul misschien niet, maar voor de rest wel:
naar mijn idee zijn de concurrerende modellen dequote:Remy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:19:
Vreemd, 900 dollar vind ik juist goedkoop: van de concurrerende modellen schieten me zogauw de volgende binnen:
Nikon D70s: 800 / 6MP
Canon 20D: 999 / 8MP
Canon 30D: 1150 / 8MP
Olympus E-330: 900 / 8MP
gemiddelde / adviesprijzen, en allemaal geen 10MP: de 'dichtsbijzijnde' is de D200 met dezelfde chip, die is 1580 echter heeft wel wat zwaardere specs.
Nikon D50: 500 euro
Pentax *ist DL: 550 euro
Olympus E500: 550 euro
Canon 350D: 650 euro
maar ja, het sony publiek zal met name vallen op die paar pixeltjes extra...
de rest is waar Sony zn volume in zal verkopen en zo zn publiek (en mogelijk het Minolta-publiek) mee zal (terug) winnenquote:lateef schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:48:
[...]
de rest vind ik persoonlijk niet zo bijster interessant...
Die concurrerende modellen hebben op allerlei gebieden behoorlijk wat mindere specs dan de A100: dus ik vind het op zn minst vreemd dat je die als concurrerende modellen zietquote:
[...]
naar mijn idee zijn de concurrerende modellen de
Nikon D50: 500 euro
Pentax *ist DL: 550 euro
Olympus E500: 550 euro
Canon 350D: 650 euro
maar ja, het sony publiek zal met name vallen op die paar pixeltjes extra...
Wat ik ook vreemd vind is jouw fixatie op die pixeltjes, terwijl de toekomstige Sony-dSLR gebruiker mogelijk best eens niet alleen daar naar kijkt, maar ook naar super steadyshot, opslag, scherm, grootte/ergonomie van de body, en ja zelfs de lenzen.
Vergeet niet dat veel toekomstige Sony-dSLR klanten voormalige Konica-Minolta klanten zijn, en die weten echt wel het een en ander van hun fotospullekes
Goh Remy, we zijn het met elkaar eens.......quote:Remy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:54:
[...]
Die concurrerende modellen hebben op allerlei gebieden behoorlijk wat mindere specs dan de A100: dus ik vind het op zn minst vreemd dat je die als concurrerende modellen ziet
Wat ik ook vreemd vind is jouw fixatie op die pixeltjes, terwijl de toekomstige Sony-dSLR gebruiker mogelijk best eens niet alleen daar naar kijkt, maar ook naar super steadyshot, opslag, scherm, grootte/ergonomie van de body, en ja zelfs de lenzen.
Vergeet niet dat veel toekomstige Sony-dSLR klanten voormalige Konica-Minolta klanten zijn, en die weten echt wel het een en ander van hun fotospullekes
alu iMac 24" | Sony DSLR-A100, KM 17-35 f 2.8 D, KM 28-75 f 2,8 D, Sigma 105mm f2.8 EX Macro, Minolta 70-210 f4.5-5.6. Minolta 75-300 f4.5-5.6 (big beercan), Tamron-F 2X AF Teleconverter 7MC, Minolta 3600HS (D) flitser
ik snap dat daar het volume zit (maar het volume zit over het algemeen niet in kwalitatief goede spullen), maar mij - als voormalig minolta gebruiker - zullen ze met deze spullen zeker niet terug winnen.quote:Remy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:54:
de rest is waar Sony zn volume in zal verkopen en zo zn publiek (en mogelijk het Minolta-publiek) mee zal (terug) winnen
dat is natuurlijk nog maar de vraag. zeker de serieuze minolta gebruiker zal niet echt staan te springen om dit consumenten model. de vraag vanuit de minolta hoek voor een d9d is altijd erg groot geweest en het valt nog maar te bezien of sony deze vraag gaat beantwoorden.quote:Remy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:54:
Vertel, waarom niet? Als je nu een Z1~Z5 of A1/A2 model hebt, en je hebt al die tijd gewacht met op de KM-dSLR boot springen tot er duidelijkheid was over de toekomst en dus geen 5D of 7D hebt gehaald, zie ik genoeg serieuze Minolta-gebruikers een A100 kopen. Gelijk de vertrouwde design, menu's, ergonomie en Anti-Shake. En Minolta-gebruikers uit de analoge wereld kunnen hun lenzen gewoon op die Sony-body gebruiken. Ook daar niks misquote:zeker de serieuze minolta gebruiker zal niet echt staan te springen om dit consumenten model.
Klopt! De originele analoge Minolta Maxxum 9 schijnt 1 van de beste SLRs aller tijden te zijn, heb er zelf helaas nog nooit mee geweest. De vraag vanuit de community naar een digi-versie is dan niet meer dan logisch: net als Nikon-gebruikers om een digi F100 schreeuwden en die kregen in de vorm van de D200. Maar over jouw opmerking over beantwoorden: Sony moet wel meer en serieuzere modellen op de markt brengen a la opvolger van de 7D en idd een 9D: anders hebben ze a) geen flagship model (en daar kunnen ze bij Sony slecht tegen, ze moeten wat hebben om mee te patsen), en b) geen 'range' aan modellen voor klanten om uit te kiezen cq te upgraden. Stel je koopt op 1 juli die A100 en bent er over 2 jaar op uitgekeken, dan moet Sony echt een stap hoger op de markt hebben, en eerder al: liefst in september al (photokina).quote:de vraag vanuit de minolta hoek voor een d9d is altijd erg groot geweest en het valt nog maar te bezien of sony deze vraag gaat beantwoorden.
Als ze dat niet doen, doen ze hetzelfde als wat Samsung met de GX-1S (Pentax) en Panasonic (Olympus) met de DMC-L1 deden: een basic dSLR (al dan niet rebadged) op de markt zetten zonder verdere hogere modellen uit te brengen. De DMC-L1 van Panasonic is wat meer serieus te nemen dan de GX-1S, maar nog altijd geen semi-pro of hoger model.
We zien vanzelf wat Sony voor extra speelkaarten op tafel legt: als ik het zo bekijk met de A100 is het geen slechte start, en ben benieuwd naar de prestaties tov dezelfde sensor in de D200
Reg. datum: 10 mei 2004
quote:lateef schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:29:
[...]
ik snap dat daar het volume zit (maar het volume zit over het algemeen niet in kwalitatief goede spullen), maar mij - als voormalig minolta gebruiker - zullen ze met deze spullen zeker niet terug winnen.
[...]
dat is natuurlijk nog maar de vraag. zeker de serieuze minolta gebruiker zal niet echt staan te springen om dit consumenten model. de vraag vanuit de minolta hoek voor een d9d is altijd erg groot geweest en het valt nog maar te bezien of sony deze vraag gaat beantwoorden.
Al hadden ze het spul wel dan betwijfel ik het of jij er mee terug te winnen ben. Wacht eerst maar wat reviews af over de lenzen e.d. In september komt er waarschijnlijk weer een lading lenzen.
Dat zullen we vanzelf wel zien. De Sony 5D opvolger stond voor van de zomer aangekondigd en nu is er al veel over bekend, ik verwacht dat het met de 7D opvolger niet veel anders gaat zijn.
Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM
quote:Remy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:41:
Als je nu een Z1~Z5 of A1/A2 model hebt, en je hebt al die tijd gewacht met op de KM-dSLR boot springen tot er duidelijkheid was over de toekomst en dus geen 5D of 7D hebt gehaald, zie ik genoeg serieuze Minolta-gebruikers een A100 kopen. Gelijk de vertrouwde design, menu's, ergonomie en Anti-Shake.
Overigens aardig om te zien dat deze A100 de function dial terug is, vergelijkbaar met de A1/A2. Bovendien is een van de dingen die ik op mijn A2 nog via het menu moet doen, nl. de flash settings, nu ook heel fijn op dit function dial gezet.
Ik ben alleen bang dat mijn flitser (Sigma EF500 DG Super) niet zo best zal werken op de A100.
EXX wijzigde dit bericht 07-06-2006 16:09 (12%)
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Reg. datum: 10 mei 2004
Het laatste wat je bij de 5D en de 7D via het menu moet veranderen is daar dus (gelukkig) ook uit.quote:EXX schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:00:
[...]
* A2 gebruiker meldt zich.
Overigens aardig om te zien dat deze A100 het function wheel van de A1/A2 weer heeft. Bovendien is een van de dingen die ik op mijn A2 nog via het menu moet doen, nl. de flash settings, nu ook heel fijn op dit function wheel gezet.
Ik ben alleen bang dat mijn flitser (Sigma EF500 DG Super) niet zo best zal werken op de A100.
Op zich werkt je flitser op de 5 en 7D wel, alleen de TTL doet het waarschijnlijk niet of niet goed. Je moet de flitskracht dus waarschijnlijk handmatig instellen.
Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM
met de serieuze minolta gebruikers bedoelde ik nou niet bepaald mensen met een compact camera en ook niet de mensen met een d5d (en eigenlijk ook niet met een d7d), maar de mensen die vroeger met een dynax 9, 800, 8000, 9000 etc. werkten.quote:Remy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:41:
Vertel, waarom niet?
toch blijft het maar de vraag of sony met zo'n model komt. ten eerste zijn de consumenten dSLR's de grote melkkoeien en is sony voornamelijk geïnteresseerd in grote melkkoeien en ten tweede is een "flaghship mode" voor de professionele markt iets heel anders dan voor de consumentenmarkt...quote:Remy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:41:Sony moet wel meer en serieuzere modellen op de markt brengen a la opvolger van de 7D en idd een 9D: anders hebben ze a) geen flagship model (en daar kunnen ze bij Sony slecht tegen, ze moeten wat hebben om mee te patsen), en b) geen 'range' aan modellen voor klanten om uit te kiezen cq te upgraden.
dat valt nog maar te bezien. de dmc-l1 zal inderdaad geen (semi)-pro model worden zoals de topmodellen van nikon en canon (die zich met name richten op de professionele sportfotografie), maar het kan wel een (semi)-pro model worden, zoals de leica m's dat zijn. voorlopig is de dmc-l1 nog steeds in ontwikkeling, dus hoe deze camera straks echt zal functioneren is nog de vraag. hij zal zich in ieder geval onderscheidden van de e-330 (en zeker van alle andere dSLR's).quote:Remy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:41:
De DMC-L1 van Panasonic is wat meer serieus te nemen dan de GX-1S, maar nog altijd geen semi-pro of hoger model.
maar dit is een geheel andere discussie.
quote:martijn_tje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:08:
[...]
Het laatste wat je bij de 5D en de 7D via het menu moet veranderen is daar dus (gelukkig) ook uit.
Op zich werkt je flitser op de 5 en 7D wel, alleen de TTL doet het waarschijnlijk niet of niet goed. Je moet de flitskracht dus waarschijnlijk handmatig instellen.
Of wireless werken, dat schijnt ook goed te gaan. En natuurlijk de flits op HSS zetten.
Hopelijk heeft Sony het wireless systeem van KM ongewijzigd overgenomen.
EXX wijzigde dit bericht 07-06-2006 16:11 (56%)
quote:jack77 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:36:
Ik denk niet dat door de mensen van pentax of olympus slecht geslapen is door de introductie van de Alpha 100, laat staan door Canon en Nikon. Het is een -duur- instapmodel met een groot voordeel de 10 mega sensor. Als er niet zoveel Minoltanen op de voortzetting van "hun"merk hadden gewacht, zou er niet zoveel publiciteit rond dit toestel zijn. En de lenzen, ook flink aan de prijs.Bovendien, wie een instapmodel koopt, hangt daar meestal geen profesionele lens aan van 5399 dollar.
Wat me nog het meest verbaasd: het enthousiasme voor de lenzen met vaste brandpunten. Als je de verschillende topics over lenzen bij tweakers leest, komt slechts 1 vast brandpuntslens weleens aan bod de 50mm 1.8 van Canon. Goedkoop, minder dan 100 euro, en lichtsterk in vergelijking met de zooms. Alle andere merken hebben officieel wel primes, maar of ze ze nog maken is de vraag. Natuurlijk komen er reacties over hoe goed primes wel zijn, maar de echte vraag is: wie heeft er de laatste 5 jaar zo'n lens nieuw gekocht. Afgezien van macro lenzen is de markt voor vastbrandpunt miniem klein.
Tsja... mijn 20 jaar oude 50mm f/1.4 voldoet prima, dus heb nog geen behoefte om die te vervangen
In die zin dus geen behoefte aan nieuw primes, behalve dan die 135mm f/1.8... of stf... maar die is minder lichtsterk... en om nou op 200mm portretjes te gaan schieten...? Zveel stappen kan ik nvaak niet meer achteruit doen!
Misschien wel een leuke wide-zoom... want 17mm op FF ziet er nog steeds veel cooler uit dan met crop-factor a 1.5
JongLicht: Fotoclub voor jongeren | There is at least one solution for your computer problem... (if not more)
dat is waar, ik ben zeer tevreden met mijn e-1 en zuiko lenzen en ik denk niet dat ik snel van het four-thirdssysteem af zou stappen. maar ik had ook niet verwacht dat ik snel van minolta af zou stappen. heb met zeer veel plezier met oa. een 800si gewerkt, maar toen ik besloot om toch op digitaal over te gaan heb ik mijn minolta spullen verkocht en een olympus e-1 gekocht en daar heb ik geen moment spijt van gehad.quote:martijn_tje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:59:
Al hadden ze het spul wel dan betwijfel ik het of jij er mee terug te winnen ben.
Vergelijkingen maken met modellen en merken die zich al langer bewezen hebben is ook gevaarlijk. Voorlopig plaats ik 'm rond of net boven de 350D, D50 etc.
Wat me meer zorgen baart:
- Slightly loud AF mechanism is also a little slower than more modern systems
- High ISO noise seems significant
Nu kunnen ze er wel vrolijk een 10MP in stoppen, maar als de ruis ook meer aanwezig is weet ik niet wat handiger is...
Uiteraard genoeg pluspunten, met name de AntiShake. Ik ben benieuwd naar de eerste echte reviews!
.... eerst maar weer even een beetje relativeren. Het is echt nog niet zo heel lang geleden dat een DSLR met de specificaties van deze alpha 100 zelfs voor profs een snoepje zou zijn geweest en een prijskaartje zou hebben, waar veel profs zich nog maar niet aan zouden willen wagen (dan liever nog maar even analoog). Veel van die hele dure lenzen zijn ook in die tijd gemaakt en elke prof zou enkele jaren geleden hebben lopen kwijlen bij de gedachte aan zo'n 10 MP camera met een lens uit het duurdere sony-segment. Dus waar gaat dit nu eigenlijk over ? Ik dacht dat het sowieso de bedoeling was van sony om dit jaar nog met een 2e dSLR-aankondiging te komen, die boven deze camera-klasse zou zijn gepositioneerd. Als er dan nog een enkele prof is, die daar niet mee wegkomt...... (???quote:lateef schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:09:
toch blijft het maar de vraag of sony met zo'n model komt. ten eerste zijn de consumenten dSLR's de grote melkkoeien en is sony voornamelijk geïnteresseerd in grote melkkoeien en ten tweede is een "flaghship mode" voor de professionele markt iets heel anders dan voor de consumentenmarkt...
PeterVL57 wijzigde dit bericht 07-06-2006 16:39 (17%)
het gaat mij om twee dingen; ten eerste vind ik G glas te duur voor wat het biedt (en dat is één van de belangrijkste redenen waarom ik van minolta ben afgestapt) en ten tweede zit het verschil tussen een consumentenmodel en een pro-model niet alleen in de specificaties, maar ook in de bouwkwaliteit en de degelijkheid. ik hoef niet zo zeer een snelle camera met allerlei geile specificaties, maar wel een degelijke en betrouwbare camera. ik zou liever een digitale variant van de om4ti, de nikon fm3a of de leica m7 hebben dan een canon 1ds mkii of nikon d2x.quote:PeterVL57 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:33:
Dus waar gaat dit nu eigenlijk over ?
Ik ben het niet eens met de opmerkingen van lateef in deze discussie t.a.v. de prijs-kwaliteit verhouding van de Minolta G serie. Het enige nadeel van mijn 28-70/ 2.8G was de trage AF. Als je dit bedoelt met "te duur voor wat het biedt" ben ik het met je eens, maar alle andere aspecten van het objectief zijn werkelijk fantastisch. De bouw is zelfs dermate robuust dat Tokina er een puntje aan kan zuigen.
In het kader van prijs-kwaliteit verhouding (als dat een van de redenen is om voor een ander merk te kiezen) kan ik alleen maar met verbazing constateren dat je voor Olympus hebt gekozen. Als er een merk is dat absurde prijzen vraagt voor de professionele objectieven dan is dat Olympus. Een simpel voorbeeldje hiervan is de 300/2.8 voor 6800 euro (konijn). Ik wil nog wel meer voorbeelden aandragen, maar die zijn iets moeilijker te vergelijken vanwege de aan digitaal aangepaste brandpunten. Kern van de boodschap is, neem maar een dikke portemonnee mee.
Verder vind ik dat Sony op een overtuigende manier een systeem introduceert (uiteraard rebrand). Om de discussie over het aantal mp nog maar eens te doen oplaaien kan ik vertellen dat het gros van de consumenten (lees niet het publiek dat hier rond loopt) wel degelijk een voorkeur heeft voor meer pixels. Daarnaast heeft Sony natuurlijk het anti-stof principe keurig gejat en verbetert van Olympus. Ik denk dat ik het product in ieder geval erg makkelijk aan de man kan brengen.
MartijnGizmo: "Heb je wel eens een paraplu gezien? ;) Die is door zijn vorm gevoeliger voor wind..."
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last