Reg. datum: 01 juli 2002
De TAE naar Fritz-Analog adapter zit niet in het pakket bijgeleverd, ik heb de Annex-A versie van de 7050. Alleen 2 RJ45-RJ11 adapters zijn meegeleverd.quote:
GoT Index » Internetproviders en Hosting » Fritz!Box Fon
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]De TAE naar Fritz-Analog adapter zit niet in het pakket bijgeleverd, ik heb de Annex-A versie van de 7050. Alleen 2 RJ45-RJ11 adapters zijn meegeleverd.quote:PJH schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:29:
Nouja, om problemen met het adaptertje maar even uit te sluiten, hier een kleine tutorial.
Benodigdheden:
[afbeelding]
Links: RJ11 naar TAE adapter
Midden: TAE naar Fritz-Analog adapter
Rechts: Meegeleverde kabel (pinnen 1 en 8 moeten aangesloten zijn in de kabel)
Klik het RJ11-TAE adapter in het TAE-Fritzadapter:
[afbeelding]
Klik de kabel in het TAE-Fritzadapter.
[afbeelding]
De meest linkse kabel moet naar je KPN-aansluiting, de meest rechtse aansluiting (de brede) doe je in de Fritz!Box ISDN/analog aansluiting.
Je kan controleren of de aansluiting met het KPN-netwerk correct is verlopen door *10# te toetsen. Krijg je een kiestoon, dan werkt het (het is de kiestoon van het KPN netwerk).
Een hele goede webwinkel en ook 1 van de goedkoopste is 4launch : http://www.4launch.nl/ Daar hebben ze alle in nederland verkrijgbare types van de Fritz!box, inc de 7170quote:wwillem schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:45:
Ik kan de fritzbox niet in de pricewatch vinden. Weet iemand toevallig waar je de fritzbox in Nederland kan kopen en wat voor prijs ik mag verwachtenGoogle gaf als indicatie zo'n 160 euro.
quote:wwillem schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:45:
Kun je met de fritzbox ook regels maken dat je inkomende gesprekken via de analoge kpn lijn laat lopen en andere gesprekken via voip
martijn49 wijzigde dit bericht 02-07-2006 16:29 (16%)
Bedankt voor de linkquote:martijn49 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:32:
Een hele goede webwinkel en ook 1 van de goedkoopste is 4launch : http://www.4launch.nl/ Daar hebben ze alle in nederland verkrijgbare types van de Fritz!box, inc de 7170
Aha, zit dat zo. Weet je toevallig ook of dit altijd zo is bij voip, ongeacht het modem? Dus dat je ook met een speedtouch 716 zowel analoog als digitaal te bereiken hebt. Of is dit een speciale feature van de Fritz!box?quote:martijn49 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:39:
[...]
Dat lijkt me erg lastig![]()
De binnenkomende lijn wordt bepaalt door degene die belt. Die kiest welk nummer hij/zij belt. Daar kan bij jou thuis niets meer aan veranderd worden. Dus lijkt mij dat wanneer je perse wilt dat alle inkomende gesprekken op 1 lijn binnenkomen, je dat heel makkelijk kunt bereiken door alleen dat nummer bekend te maken en je uitgaande (viop) nummer geheim te houden. Dat doe ik nl ook.
op eBay vindt je de 7170 rond de 140 euro, ik zoek er ook eentje.quote:wwillem schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:29:
[...]
Bedankt voor de link. Ik had in de pricewatch moeten zoeken op fritz!box ipv fritzbox. Die 7170 is wel vrij prijzig zeg, 200 euro!
[...]
Aha, zit dat zo. Weet je toevallig ook of dit altijd zo is bij voip, ongeacht het modem? Dus dat je ook met een speedtouch 716 zowel analoog als digitaal te bereiken hebt. Of is dit een speciale feature van de Fritz!box?
Tomsworld wijzigde dit bericht 02-07-2006 17:06 (3%)
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Ik weet niet helemaal of ik je vraag goed begrijp. Maar het aangename van de Fritz!box is dat je lijnen van het vaste net en voip-lijnen op dezelfde telefoons kan laten binnenkomen. Dat betekend bv dat je je voipnummer voor prive-gesprekken kunt gebruiken en kunt zeggen dat wanneer daar iemand op belt telefoon A en B bij jou gaan bellen en wanneer je vastenetnummer het zakelijke nummer is, je kunt zeggen dat dan telefoons A en C overgaan. Maar nogmaals met welk nummer iets bij jou thuis aankomt is afhankelijk van degene die jou belt. behalve als je (in de centrale van je voip-provider of KPN) de zaak extern laat doorschakelen (*21). Nogmaals, ik weet niet helemaal wat jij nu bedoeld, maar hoop dat dit een antwoord isquote:wwillem schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:29:
Aha, zit dat zo. Weet je toevallig ook of dit altijd zo is bij voip, ongeacht het modem? Dus dat je ook met een speedtouch 716 zowel analoog als digitaal te bereiken hebt. Of is dit een speciale feature van de Fritz!box?
Heb je helemaal gelijk in, maar vrijwel alle modellen die je daar tegenkomt zijn uit Duitsland en zijn ook gemaakt voor de Duitse situatie. Die is niet helemaal gelijk aan de Nederlandse. Verder zijn de meeste exemplaren op E-bay 2e hands. Hoeft allemaal niet een groot probleem te zijn (heb de mijne ook via E-bay), maar het is goed om te weten, want o.a. zul je opzoek moeten gaan naar verloopjes van duitse naar nederlandse stekkerjes. Dat past niet op elkaar.quote:Tomsworld schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:06:
[...]
op eBay vindt je de 7170 rond de 140 euro, ik zoek er ook eentje.
Je kunt ook kijken bij www.pcmegastore.nl daar is o.a. de 7050 te koop.quote:martijn49 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:32:
[...]
Een hele goede webwinkel en ook 1 van de goedkoopste is 4launch : http://www.4launch.nl/ Daar hebben ze alle in nederland verkrijgbare types van de Fritz!box, inc de 7170
quote:PJH schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:52:
Hmm, van de 5050 bestaat alleen maar een Duitse Annex B-versie, dus daarom zal ik wel al die Duitse TAE-adaptertjes hebben gekregen. Ik neem aan dat dat RJ45-RJ11 hetzelfde effect heeft als mijn constructie (de RJ11 naar de KPN-aansluiting, de RJ45 in ISDN/analog doen dan). Wat krijg je als je *10# draait?
tintin1967 wijzigde dit bericht 02-07-2006 19:29 (19%)
Dit staat toch gewoon in de handleiding? De zwarte adapter wordt aangesloten op de splitter (phone-aansluiting) of direct aan het ISRA-punt. De bijgeleverde 8-aderige (patch) kabel gaat in de zwarte adapter en in de ISDN/analog aansluiting van de Fritzbox. Als het dan nog niet werkt zou ik gewoon even bellen met de AVM helpdesk 024-3249560, die kunnen het probleem vast wel vinden.quote:tintin1967 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:41:
Ik neem dus aan dat de adapter op de ISDN-/analoog-aansluiting aangesloten moet worden !?
quote:epias schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:36:
[...]
Dit staat toch gewoon in de handleiding? De zwarte adapter wordt aangesloten op de splitter (phone-aansluiting) of direct aan het ISRA-punt. De bijgeleverde 8-aderige (patch) kabel gaat in de zwarte adapter en in de ISDN/analog aansluiting van de Fritzbox. Als het dan nog niet werkt zou ik gewoon even bellen met de AVM helpdesk 024-3249560, die kunnen het probleem vast wel vinden.
Aan de zwarte adapter zit een kabel met een RJ11 connector. Die connector moet in de splitter en niet in de Fritzbox. De patch kabel die je met de adapter moet gebruiken is ook zwart.quote:tintin1967 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 07:43:
De zwarte adapter is nu verbonden met de ISDN/analog aansluiting op de Fritz!Box en verbonden naar de vaste telefoonlijn van KPN.
Ik heb het over één en dezelfde zwarte adapter!quote:Ik heb dus geen 2 zwarte adapters maar een grijze en een zwarte, waarbij de grijze bedoelt is voor de ADSL-verbinding en de zwarte voor de telefoonlijn.
quote:epias schreef op maandag 03 juli 2006 @ 08:32:
[...]
Aan de zwarte adapter zit een kabel met een RJ11 connector. Die connector moet in de splitter en niet in de Fritzbox. De patch kabel die je met de adapter moet gebruiken is ook zwart.
[...]
Ik heb het over één en dezelfde zwarte adapter!
Ik neem aan dat je wel een abonnement op nummerweergave hebt bij KPN? Toets eens #99*1* in, dat zou de Fritz!Box Nederlandse nummerweergave moeten laten ondersteunen.quote:tintin1967 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:37:
Alleen heb ik nu nog geen nummerweergave als mijn vaste telefoonnummer gebeld wordt, weet hier iemand nog toevallig een oplossing voor !?
quote:PJH schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:02:
[...]
Ik neem aan dat je wel een abonnement op nummerweergave hebt bij KPN? Toets eens #99*1* in, dat zou de Fritz!Box Nederlandse nummerweergave moeten laten ondersteunen.
Helaas het werkt niet, iemand misschien nog andere suggesties !?quote:tintin1967 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 12:14:
[...]
Voorheen (dus voor installatie van de Fritz!box) hadden wij gewoon nummerweergave, maar ik zal die code vanavond eens proberen !
Alvast bedankt.
Je moet na het in geven van die code wel eerst de Fritzbox rebooten, anders werkt het niet.quote:PJH schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:02:
[...]
Ik neem aan dat je wel een abonnement op nummerweergave hebt bij KPN? Toets eens #99*1* in, dat zou de Fritz!Box Nederlandse nummerweergave moeten laten ondersteunen.
quote:epias schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 06:48:
[...]
Je moet na het in geven van die code wel eerst de Fritzbox rebooten, anders werkt het niet.
Met de internationale uitvoering kun je dit gewoon via de webinterface doen. De #99*1* is alleen van belang bij een Duitse Fritzbox.quote:tintin1967 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:02:
[...]
Ik heb de volgende acties ondernomen:
-op de telefoon krijg ik de kiestoon ;
- ik toets in code #99*1*;
- ik reboot de Fritz!box;
Vast niet. Je kunt dit eens doorlezen en proberen. Ook zou je het eens zonder splitter kunnen testen.quote:Ik krijg het niet voor elkaar, ben ik de enigste met dit probleem !?
shit happens !
shit happens !
GoT Index » Internetproviders en Hosting » Fritz!Box Fon
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea