Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
PJH schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:29:
Nouja, om problemen met het adaptertje maar even uit te sluiten, hier een kleine tutorial. :P

Benodigdheden:
[afbeelding]
Links: RJ11 naar TAE adapter
Midden: TAE naar Fritz-Analog adapter
Rechts: Meegeleverde kabel (pinnen 1 en 8 moeten aangesloten zijn in de kabel)

Klik het RJ11-TAE adapter in het TAE-Fritzadapter:
[afbeelding]

Klik de kabel in het TAE-Fritzadapter.
[afbeelding]

De meest linkse kabel moet naar je KPN-aansluiting, de meest rechtse aansluiting (de brede) doe je in de Fritz!Box ISDN/analog aansluiting.

Je kan controleren of de aansluiting met het KPN-netwerk correct is verlopen door *10# te toetsen. Krijg je een kiestoon, dan werkt het (het is de kiestoon van het KPN netwerk).
De TAE naar Fritz-Analog adapter zit niet in het pakket bijgeleverd, ik heb de Annex-A versie van de 7050. Alleen 2 RJ45-RJ11 adapters zijn meegeleverd.

Reg. datum: 04 mei 2005

Hmm, van de 5050 bestaat alleen maar een Duitse Annex B-versie, dus daarom zal ik wel al die Duitse TAE-adaptertjes hebben gekregen. Ik neem aan dat dat RJ45-RJ11 hetzelfde effect heeft als mijn constructie (de RJ11 naar de KPN-aansluiting, de RJ45 in ISDN/analog doen dan). Wat krijg je als je *10# draait?

aka wwillem

Ik kan de fritzbox niet in de pricewatch vinden. Weet iemand toevallig waar je de fritzbox in Nederland kan kopen en wat voor prijs ik mag verwachten :? Google gaf als indicatie zo'n 160 euro.

Kun je met de fritzbox ook regels maken dat je inkomende gesprekken via de analoge kpn lijn laat lopen en andere gesprekken via voip :?

quote:
wwillem schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:45:
Ik kan de fritzbox niet in de pricewatch vinden. Weet iemand toevallig waar je de fritzbox in Nederland kan kopen en wat voor prijs ik mag verwachten :? Google gaf als indicatie zo'n 160 euro.
Een hele goede webwinkel en ook 1 van de goedkoopste is 4launch : http://www.4launch.nl/ Daar hebben ze alle in nederland verkrijgbare types van de Fritz!box, inc de 7170

quote:
wwillem schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:45:
Kun je met de fritzbox ook regels maken dat je inkomende gesprekken via de analoge kpn lijn laat lopen en andere gesprekken via voip :?

Dat lijkt me erg lastig te realiseren :P

De binnenkomende lijn wordt bepaalt door degene die belt. Die kiest welk nummer hij/zij belt. Daar kan bij jou thuis niets meer aan veranderd worden. Dus lijkt mij dat wanneer je perse wilt dat alle inkomende gesprekken op 1 lijn binnenkomen, je dat heel makkelijk kunt bereiken door alleen dat nummer bekend te maken en je uitgaande (viop) nummer geheim te houden. Dat doe ik nl ook.

Update: Ik weet niet welke viop-provider jij gebruikt, maar bij veel voip-aanbieders kun je inkomende gesprekken gratis doorschakelen naar een ander nummer.

martijn49 wijzigde dit bericht 02-07-2006 16:29 (16%)

aka wwillem

quote:
martijn49 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:32:

Een hele goede webwinkel en ook 1 van de goedkoopste is 4launch : http://www.4launch.nl/ Daar hebben ze alle in nederland verkrijgbare types van de Fritz!box, inc de 7170
Bedankt voor de link :). Ik had in de pricewatch moeten zoeken op fritz!box ipv fritzbox. Die 7170 is wel vrij prijzig zeg, 200 euro!
quote:
martijn49 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:39:
[...]

Dat lijkt me erg lastig :P

De binnenkomende lijn wordt bepaalt door degene die belt. Die kiest welk nummer hij/zij belt. Daar kan bij jou thuis niets meer aan veranderd worden. Dus lijkt mij dat wanneer je perse wilt dat alle inkomende gesprekken op 1 lijn binnenkomen, je dat heel makkelijk kunt bereiken door alleen dat nummer bekend te maken en je uitgaande (viop) nummer geheim te houden. Dat doe ik nl ook.
Aha, zit dat zo. Weet je toevallig ook of dit altijd zo is bij voip, ongeacht het modem? Dus dat je ook met een speedtouch 716 zowel analoog als digitaal te bereiken hebt. Of is dit een speciale feature van de Fritz!box?

quote:
wwillem schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:29:
[...]

Bedankt voor de link :). Ik had in de pricewatch moeten zoeken op fritz!box ipv fritzbox. Die 7170 is wel vrij prijzig zeg, 200 euro!

[...]

Aha, zit dat zo. Weet je toevallig ook of dit altijd zo is bij voip, ongeacht het modem? Dus dat je ook met een speedtouch 716 zowel analoog als digitaal te bereiken hebt. Of is dit een speciale feature van de Fritz!box?
op eBay vindt je de 7170 rond de 140 euro, ik zoek er ook eentje.

Tomsworld wijzigde dit bericht 02-07-2006 17:06 (3%)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

quote:
wwillem schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:29:
Ik weet niet helemaal of ik je vraag goed begrijp. Maar het aangename van de Fritz!box is dat je lijnen van het vaste net en voip-lijnen op dezelfde telefoons kan laten binnenkomen. Dat betekend bv dat je je voipnummer voor prive-gesprekken kunt gebruiken en kunt zeggen dat wanneer daar iemand op belt telefoon A en B bij jou gaan bellen en wanneer je vastenetnummer het zakelijke nummer is, je kunt zeggen dat dan telefoons A en C overgaan. Maar nogmaals met welk nummer iets bij jou thuis aankomt is afhankelijk van degene die jou belt. behalve als je (in de centrale van je voip-provider of KPN) de zaak extern laat doorschakelen (*21). Nogmaals, ik weet niet helemaal wat jij nu bedoeld, maar hoop dat dit een antwoord is

quote:
Tomsworld schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:06:
[...]

op eBay vindt je de 7170 rond de 140 euro, ik zoek er ook eentje.
Heb je helemaal gelijk in, maar vrijwel alle modellen die je daar tegenkomt zijn uit Duitsland en zijn ook gemaakt voor de Duitse situatie. Die is niet helemaal gelijk aan de Nederlandse. Verder zijn de meeste exemplaren op E-bay 2e hands. Hoeft allemaal niet een groot probleem te zijn (heb de mijne ook via E-bay), maar het is goed om te weten, want o.a. zul je opzoek moeten gaan naar verloopjes van duitse naar nederlandse stekkerjes. Dat past niet op elkaar.

quote:
martijn49 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:32:
[...]

Je kunt ook kijken bij www.pcmegastore.nl daar is o.a. de 7050 te koop.

quote:
PJH schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:52:
Hmm, van de 5050 bestaat alleen maar een Duitse Annex B-versie, dus daarom zal ik wel al die Duitse TAE-adaptertjes hebben gekregen. Ik neem aan dat dat RJ45-RJ11 hetzelfde effect heeft als mijn constructie (de RJ11 naar de KPN-aansluiting, de RJ45 in ISDN/analog doen dan). Wat krijg je als je *10# draait?

Een ingesprektoon.

Ik kan natuurlijk wel mijn vaste telefoonnummer laten doorschakelen naar mijn VOIPnummer, maar dan kost het wel weer extra (KPN->internetnummer). Dus dit is ook geen optie.

Nog enige suggesties !?

tintin1967 wijzigde dit bericht 02-07-2006 19:29 (19%)

Reg. datum: 06 februari 2001

quote:
tintin1967 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:41:
Ik neem dus aan dat de adapter op de ISDN-/analoog-aansluiting aangesloten moet worden !?
Dit staat toch gewoon in de handleiding? De zwarte adapter wordt aangesloten op de splitter (phone-aansluiting) of direct aan het ISRA-punt. De bijgeleverde 8-aderige (patch) kabel gaat in de zwarte adapter en in de ISDN/analog aansluiting van de Fritzbox. Als het dan nog niet werkt zou ik gewoon even bellen met de AVM helpdesk 024-3249560, die kunnen het probleem vast wel vinden.

quote:
epias schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:36:
[...]
Dit staat toch gewoon in de handleiding? De zwarte adapter wordt aangesloten op de splitter (phone-aansluiting) of direct aan het ISRA-punt. De bijgeleverde 8-aderige (patch) kabel gaat in de zwarte adapter en in de ISDN/analog aansluiting van de Fritzbox. Als het dan nog niet werkt zou ik gewoon even bellen met de AVM helpdesk 024-3249560, die kunnen het probleem vast wel vinden.

De grijze adapter (!) heb ik aangesloten achter de ADSL-splitter op de ADSL-lijn. Deze lijn wordt verder aangesloten op de DSL-verbinding van de Fritz!Box. De zwarte adapter is nu verbonden met de ISDN/analog aansluiting op de Fritz!Box en verbonden naar de vaste telefoonlijn van KPN.
Ik heb dus geen 2 zwarte adapters maar een grijze en een zwarte, waarbij de grijze bedoelt is voor de ADSL-verbinding en de zwarte voor de telefoonlijn.

Als ik bel gaat alles goed, ik kan via Internet bellen.
Als ik echter *11# (vaste telefoonlijn activeren) intoets op mijn toestel krijg ik een ingesprektoon.

Als ik mijzelf bel met mijn mobiele nummer op het Internetnummer gaat alles goed, de telefoon gaat gewoon over op mijn mobiele telefoon en de ontvangende telefoon rinkelt.

Echter als ik mijn vaste telefoonnummer bel middels mijn mobiele telefoon gaat de telefoon nu gewoon over op mijn mobiele telefoon, echter de ontvangende telefoon rinkelt niet en kan dus geen verbinding maken.

quote:
tintin1967 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 07:43:
De zwarte adapter is nu verbonden met de ISDN/analog aansluiting op de Fritz!Box en verbonden naar de vaste telefoonlijn van KPN.
Aan de zwarte adapter zit een kabel met een RJ11 connector. Die connector moet in de splitter en niet in de Fritzbox. De patch kabel die je met de adapter moet gebruiken is ook zwart.
quote:
Ik heb dus geen 2 zwarte adapters maar een grijze en een zwarte, waarbij de grijze bedoelt is voor de ADSL-verbinding en de zwarte voor de telefoonlijn.
Ik heb het over één en dezelfde zwarte adapter!

quote:
epias schreef op maandag 03 juli 2006 @ 08:32:
[...]
Aan de zwarte adapter zit een kabel met een RJ11 connector. Die connector moet in de splitter en niet in de Fritzbox. De patch kabel die je met de adapter moet gebruiken is ook zwart.

[...]
Ik heb het over één en dezelfde zwarte adapter!

Het is gelukt, het werkt, iedereen van harte bedankt ! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alleen heb ik nu nog geen nummerweergave als mijn vaste telefoonnummer gebeld wordt, weet hier iemand nog toevallig een oplossing voor !? :?

Reg. datum: 04 mei 2005

quote:
tintin1967 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:37:
Alleen heb ik nu nog geen nummerweergave als mijn vaste telefoonnummer gebeld wordt, weet hier iemand nog toevallig een oplossing voor !? :?
Ik neem aan dat je wel een abonnement op nummerweergave hebt bij KPN? Toets eens #99*1* in, dat zou de Fritz!Box Nederlandse nummerweergave moeten laten ondersteunen.

quote:
PJH schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:02:
[...]
Ik neem aan dat je wel een abonnement op nummerweergave hebt bij KPN? Toets eens #99*1* in, dat zou de Fritz!Box Nederlandse nummerweergave moeten laten ondersteunen.

Voorheen (dus voor installatie van de Fritz!box) hadden wij gewoon nummerweergave, maar ik zal die code vanavond eens proberen !

Alvast bedankt.

quote:
tintin1967 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 12:14:
[...]

Voorheen (dus voor installatie van de Fritz!box) hadden wij gewoon nummerweergave, maar ik zal die code vanavond eens proberen !

Alvast bedankt.
Helaas het werkt niet, iemand misschien nog andere suggesties !?

Hier nog een interresant topic voor mensen die hun duitse versie om willen zetten in een engelse: ip-phone-forum.de

quote:
PJH schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:02:
[...]
Je moet na het in geven van die code wel eerst de Fritzbox rebooten, anders werkt het niet.

quote:
epias schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 06:48:
[...]
Je moet na het in geven van die code wel eerst de Fritzbox rebooten, anders werkt het niet.

Ik heb de volgende acties ondernomen:

-op de telefoon krijg ik de kiestoon ;
- ik toets in code #99*1*;
- ik reboot de Fritz!box;

ik bel nu in met mijn mobiele telefoon, echter geen nummerweergave.
Als ik de telefoon rechtstreeks aansluit op de telefoonlijn, dan krijg ik dit wel.
Als ik inbel op mijn VOIP-nummer van Budgetphone, dan krijg ik ook nummerweergave.

Ik krijg het niet voor elkaar, ben ik de enigste met dit probleem !?

Ik heb het probleem niet met de nummerherkenning maar ik gebruik bij Tiscali een Fritz!Box Fon WLAN 7050 Annex B (internationale versie) met daarachter een Duitse Siemens Gigaset 4075 ISDN centrale. Na wat uitzoekwerk functioneert het zoals ik had gehoopt. Ik kan indien nodig twee uitgaande VoIP gesprekken tegelijk voeren. Hij belt automatisch naar buiten over VoIP en als die er uit ligt over de vaste lijn. In het gebruik is er nu geen enkel verschil met de oude situatie, zelfde centrale en telefoons, zelfde gebruiksgemak. Alles gaat automatisch. Je kunt je eigen dialing rules opzetten en nog veel meer leuk spul. Kan in totaal 10 VoIP accounts aan. Alles in een keurig klein kastje. Kost wel wat maar dan heb je ook een stuk gebruiksgemak. Heeft iemand interesse in een splinternieuw Zyxel Annex B modem?
Natuurlijk zou dit dan ook moeten werken met de andere Fritz!Box Fon modellen met of zonder WAN, met of zonder ISDN S0 bus in Annex A of Annex B uitvoering.

quote:
tintin1967 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:02:
[...]

Ik heb de volgende acties ondernomen:

-op de telefoon krijg ik de kiestoon ;
- ik toets in code #99*1*;
- ik reboot de Fritz!box;
Met de internationale uitvoering kun je dit gewoon via de webinterface doen. De #99*1* is alleen van belang bij een Duitse Fritzbox.
quote:
Ik krijg het niet voor elkaar, ben ik de enigste met dit probleem !?
Vast niet. Je kunt dit eens doorlezen en proberen. Ook zou je het eens zonder splitter kunnen testen.

Reg. datum: 22 januari 2001

Tintin1967> Is normaal voor budgetphone, zij ondersteunen geen nummerweergave naar mobiel. Bel de helpijn van budgetphone maar eens.

shit happens !

Reg. datum: 22 januari 2001

Ik heb een fritzbox fon ata 1020 met de laatste firmware (11.04.01 engels).
Als ik hier mijn dect telefoon van profoon (pdx 2200) op aansluit gaat de telefoon op willekeurige momenten één keer over. De oproep heeft geen caller-id en verschijnt niet in de call-list. Behoorlijk irritant dus want het ene moment is het een paar uur stil en het volgende momet belt hij een paar maal per minuut.
Als ik een geleende dect set van motorola pak (me4052) pak (slechte geluidskwaliteit, men zegt dat hij niet echt voor de nederlandse markt is bedoelt) heb ik dit probleem niet. Ook met een oud analoog toesel met draad heb ik dit niet.

Ik kan me niet herinneren dat dit ook zo was met de firmware was die origineel op dit apparaat zat (versie onbekend) met een voipbuster account (nu budgetphone).
Ik zou nu graag een oudere firmware willen 'updaten' (weet iemand waar ik deze kan vinden) en misschien dat iemad dit probleem kent en een oplossing weet.

ps de regio-optie heeft op netherlands en other-countries gestaan en in beide gevallen bleef het probleem bestaan.
ps I.beide telefoons (profoon en motorola) functioneerden goed op een, inmiddels opgezegde, kpn-lijn.

shit happens !

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws