Hoofdcategorieën
Topicacties

Fritz!Box Fon

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 03 april 2005

Op www.avm.de is een firmware update beschikbaar, maar alleen via de duitse-talige kant van de site.
http://www.avm.de/de/fram...050%26category%3Dfritzbox

Wie weet.
Succes.

Reg. datum: 30 juli 2004

quote:
AtRi schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:37:
Op www.avm.de is een firmware update beschikbaar, maar alleen via de duitse-talige kant van de site.

Wie weet.
Succes.
Volgens mij is dit alleen voor de Duitse versie. De internationale versie zal hier niet op werken!

Ik zie trouwens dat deze update al van 14.05.2007 is. Niet echt nieuw dus....

Dmitri wijzigde dit bericht 06-03-2008 11:35 (7%)
Reden: nieuwe info

Reg. datum: 31 december 2005

quote:
voipbeller schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:34:
Wie kan mij helpen en vertellen waar het aan zou kunnen liggen: Zijn mijn instellingen van de Fritzbox te verbeteren of is het gewoon de kwaliteit van de Telfort verbinding?
Zoals je ongetwijfeld hebt gelezen in dit topic, zijn er meerdere mensen met dit probleem. Zoals je ongetwijfeld ook hebt gelezen is er geen duidelijke oplossing voor dit probleem, hoewel een aantal personen, waaronder ikzelf er geen last meer van hebben sinds begin februari.

Ik neem aan dat je de link van tweap op 28 februari, met mogelijkheden om de SNR etc. te verbeteren, ook al hebt gevolgd en wat was daarvan het resultaat?

Ik hoorde laatst overigens nog een bericht dat de Box voldoende gekoeld opgesteld moet staan, dus niet in een gesloten kast of tussen allerlei andere apparatuur.

Chris27 wijzigde dit bericht 09-03-2008 13:41 (5%)

Reg. datum: 12 december 2004

quote:
AtRi schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:37:

Wie weet.
Succes.
Daarom gebruik ik nog steeds een Duitse Fritz!Box, eerst een 7170 nu een 7270, op mijn ISDN aansluiting. Ben dan tenminste altijd verzekerd van up-to-date firmware. Bij de 7170 en 7270 schijnt dit probleem van het achterlopen van de internationale versies van de firmware minder voor te komen. Die lopen redelijk in de pas.

officieel ele fan :*

quote:
OrakelJos schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:34:
[...]

Daarom gebruik ik nog steeds een Duitse Fritz!Box, eerst een 7170 nu een 7270, op mijn ISDN aansluiting. Ben dan tenminste altijd verzekerd van up-to-date firmware. Bij de 7170 en 7270 schijnt dit probleem van het achterlopen van de internationale versies van de firmware minder voor te komen. Die lopen redelijk in de pas.
Voor de 7050 heb ik een paar keer gemailed, maar ik vrees dat we daar niets meer van moeten verwachten aangezien ze de 7050 niet meer verkopen, is van de site weg, zie ik ook nog weinig gebeuren op het firmware vlak. Ondanks dat deze toestellen nog 5 jaar onder garantie zijn.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Reg. datum: 21 december 2006

quote:
Quan schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:33:
Na een post te hebben gelezen over bepaalde websites die traag laden als er gebruik wordt gemaakt van VoIP, begint me dit nu ook op te vallen. Het kan zijn dat het me toentertijd niet was opgevallen, maar volgens mij was dit probleem er niet met de voorgaande firmware?
Dit probleem is bij mij inmiddels opgelost door de 'Traffic Shaping' functie uit te schakelen. Alle sites laden weer snel tijdens telefoongesprekken.

Wellicht dat anderen hier ook hun voordeel mee kunnen doen.

Reg. datum: 12 maart 2008

quote:
pegagus schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:03:
[...]

Helaas, XS4all is niet in staat mijn nummer netjes te porteren vanaf IpB.
Inderdaad heel stom (en eigenlijk ongeloofelijk dat overstappen tussen Voip-aansluitingen niet wettelijk geregeld is door OPTA etc..)
ik zit ook bij Internetplusbellen en zou graag naar xs4all-only willen overstappen maar kreeg net van hun sales afdeling de expliciete waarschuwing dat ze vanuit IPB nummerbehoud niet kunnen garanderen... :(

Nu is KPN-IPB zo onaantrekkelijk dat ik een ander idee vervolg waarop ik graag feedback zou willen ontvangen.

Uitgangssituatie: KPN-Internetplusbellen + Siemens C450IP voor alle uitgaande gesprekken via voipstunt

Idee
1) bestelling kabel-abonnement (casema) voor alleen internet, geen telefonie
2) koop fritzbox 7170 annex a
3) porteren KPN-IPB telefoonnummer naar budgetphone prepaid
4) instellen 7170 zodat oude regionale nummer via budget phone binnen komt en gesprekken via voipstunt etc. uitgaan
5) opzeggen KPN aansluiting
6) op termijn (dwz na 1 jaar minimum contract) misschien van kabel weer terug op ADSL overstappen waar je op dit moment meer internet krijgt voor je geld..

Kan iemand bevestigen dat
a) dit idee in principe zou moeten werken en ik niks over het hoofd zie..
b) de Fritzbox voor dit plan geschikt is en netjes zou functioneren incl. nummerweergave
c) nummerweergave ook op mijn huidig toestel zou moeten werken (dat eigenlijk op DMTF en niet kabel-FSK is ingericht)?

Bedankt :)

Reg. datum: 27 november 2007

quote:
Chris27 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:08:
[...]

Ik neem aan dat je de link van tweap op 28 februari, met mogelijkheden om de SNR etc. te verbeteren, ook al hebt gevolgd en wat was daarvan het resultaat?
Ik hem het modem opnieuw gestart en het lijkt erop dat dat geholpen heeft. Sinds 4 dagen geen disconnects meer! Even afwachten nog of dit het was.
Maar ik zit nog wel steeds met een erg lage SNR van 5 te kijken. De verbinding is dus wel kritisch en is bij de minste of geringste storing weer weg?

Reg. datum: 30 oktober 2002

quote:
ludger schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:20:
[...]

Inderdaad heel stom (en eigenlijk ongeloofelijk dat overstappen tussen Voip-aansluitingen niet wettelijk geregeld is door OPTA etc..)
ik zit ook bij Internetplusbellen en zou graag naar xs4all-only willen overstappen maar kreeg net van hun sales afdeling de expliciete waarschuwing dat ze vanuit IPB nummerbehoud niet kunnen garanderen... :(

Nu is KPN-IPB zo onaantrekkelijk dat ik een ander idee vervolg waarop ik graag feedback zou willen ontvangen.

Uitgangssituatie: KPN-Internetplusbellen + Siemens C450IP voor alle uitgaande gesprekken via voipstunt

Idee
1) bestelling kabel-abonnement (casema) voor alleen internet, geen telefonie
2) koop fritzbox 7170 annex a
3) porteren KPN-IPB telefoonnummer naar budgetphone prepaid
4) instellen 7170 zodat oude regionale nummer via budget phone binnen komt en gesprekken via voipstunt etc. uitgaan
5) opzeggen KPN aansluiting
6) op termijn (dwz na 1 jaar minimum contract) misschien van kabel weer terug op ADSL overstappen waar je op dit moment meer internet krijgt voor je geld..

Kan iemand bevestigen dat
a) dit idee in principe zou moeten werken en ik niks over het hoofd zie..
b) de Fritzbox voor dit plan geschikt is en netjes zou functioneren incl. nummerweergave
c) nummerweergave ook op mijn huidig toestel zou moeten werken (dat eigenlijk op DMTF en niet kabel-FSK is ingericht)?

Bedankt :)
Het zelfde idee heb ik ook, maar ook ik weet niet of het helemaal gaat werken. Om zekerheid te behouden moet je dus eerst het kabelabonnement aangaan en de zaak testen. Als het allemaal werkt kun je je nummer porteren. Na een jaar ga je weer terug naar ADSL, maar ook dan zit je zeker weer met een maand dubbele kosten, om bereikbaar te blijven.

Reg. datum: 13 januari 2008

Iemand ervaring met de SO bus (ISDN) van de Fritz? ik wil nl analoog in maar na de Fritz een ISDN dect bss hangen zodat ik diverse functie's in die centrale kan in/uitschakelen per handset.

Reg. datum: 12 december 2004

quote:
Lampie01 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:30:
Iemand ervaring met de SO bus (ISDN) van de Fritz? ik wil nl analoog in maar na de Fritz een ISDN dect bss hangen zodat ik diverse functie's in die centrale kan in/uitschakelen per handset.
Zelf geen ervaring mee maar gelezen op de Duitse fora dat dit gewoon werkt.

Reg. datum: 22 maart 2008

Mijn vraag is of iemand weet hoe ik kan voorkomen dat ik op ISDN toestellen *12# als voorkiesnummer moet gebruiken om via voip te kunnen bellen...

Enig extra uitleg voor mijn scenario is denk ik wel noodzakelijk...laat ik maar de hele opzet beschrijven (misschien helpt helpt het anderen...)
Ik heb (nog) een ISDN lijn van KPN, daarop ADSL middels een los Annex B modem. Aangezien ik nog eens ga proberen om in de nabije toekomst over te schakelen naar analoog heb ik een Fon 7170 Annex A. Het ADSL modem van de 7170 gebruik ik dus (nog) niet. De Fon draait dus als router. De ISDN lijn (NT1) wordt ook aangesloten op de Fon en mijn Gigaset SX353 ISDN (+handsets) op de S0 lijn van de Fon. Bellen en gebeld worden via ISDN werkt perfect. De Fon registreert ook alle in- en uitgaande verbindingen.
Daarnaast heb ik een VoipBuster account ingevoerd in de Fon en het bellen via voip werkt ook prima (wel even poort 5060 UDP openzetten in het losse modem). Via de analoge ingang wordt automatisch via voip gebeld met ISDN als fallback. Maar via mijn ISDN toestellen moet ik eerst *12# kiezen, pas dan gaat de call via voip. Ik zou dus graag standaard altijd willen uitbellen via voip (met ISDN als fallback) zonder *12# te hoeven toetsen. Kies ik geen *12# dan gaat de call via ISDN naar buiten.
Overigens een geweldig apparaat deze 7170, alles er op en er aan, ADSL modem, WLAN, router, firewall, USB printer, USB mass storage via FTP, Child protection en natuurlijk analoge en ISDN telelefoontoestellen (ook zonder ISDN lijn) en vele, vele instelopties. Een geweldig apparaat om je (dure) ISDN apparatuur te behouden.

Iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat ik *12# moet kiezen?

Reg. datum: 31 augustus 2002

@geertdo
het msn wat je ingesteld hebt op de handsets van je telefoons bepaalt via welke lijn (internet of isdn) hij naar buiten belt. Zie ook wat berichten in maart vorig jaar (deze thread) toen ik ook met een soortgelijk probleem kampte

maxtrash wijzigde dit bericht 22-03-2008 17:01 (4%)

Reg. datum: 22 maart 2008

quote:
maxtrash schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:01:
@geertdo
het msn wat je ingesteld hebt op de handsets van je telefoons bepaalt via welke lijn (internet of isdn) hij naar buiten belt. Zie ook wat berichten in maart vorig jaar (deze thread) toen ik ook met een soortgelijk probleem kampte
Ha, maxtrash, your're the man! :Y
Inderdaad, nu ik op de handsets en basistoestel een volledig nummer 0031xxxxxxxxx instel (voor mijn MSN nummers) werkt het goed! Ik zie nu VOIP + tel.nummer in het display ipv ISDN + tel.nummer. Eigenlijk best logisch.
Voor mensen die ISDN toestellen aansluiten op de Fon is deze informatie zeer belangrijk.
Max, dit is geen trash _/-\o_

Is anyone using a 7140 to replace an Orange Livebox ?

I get about 2 megs better performances on ADSL with the Livebox versus the Fritz :-(

Wild Nightlife PhotoBlog: http://www.digitalfrog.nl

Reg. datum: 24 maart 2007

Jup. Ik gebruik de fritz als vervanging van de instabiele livebox. Ik ging van 16.5Mbit terug naar iets van 14.8. Maakt het jou echt wat uit? Als je een download deed van 45 minuten duurt hij nu misschien 55. Ik zit er niet op te wachten.

quote:
geertdo schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:41:
Mijn vraag is of iemand weet hoe ik kan voorkomen dat ik op ISDN toestellen *12# als voorkiesnummer moet gebruiken om via voip te kunnen bellen...

Iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat ik *12# moet kiezen?
Heel simpel: je kunt in de FritzBox kiesregels instellen (Dialing Rules)
Maak een kiesregel aan voor telefoonnummers die beginnen met de '0' (voor alle netnummers in NL) en bepaal hiermee dat voor alle nummers die beginnen met een '0' het voipbuster account moet worden gebruikt.
Simpel toch?

quote:
Ja, dat gaat zonder meer. Je koopt van de FB een Annex A versie (dus voor een analoge telefoonaansluiting) en sluit gewoon een ISDN telefooncentrale aan op de So-bus van de FB.

WERKT!

Reg. datum: 13 augustus 2003

quote:
Ik heb dit al meerdere keren gedaan, heb het zelf thuis ook, en tot zover ben ik tevreden.
Ik heb zelf een 7050 met siemens ISDN dect set en alles werkt, nummerherkenning van vaste analoge lijn.

Reg. datum: 13 januari 2008

Heb de FB 7170 Annex a binnen en binnen een paar uurtjes up en running, mede dankzij dit forum _/-\o_ . Echter had ik op mijn SPAtje 3102 een mooie callback funtie indien de tegenpartij in gesprek was (bellend via VOIP) ik krijg het via de FB 7170 niet voor mekaar. Op dit moment heb ik er nog geen ISDN app aan hangen. Heeft iemand callback geprobeerd?

Edit 11-04-08
Ondertussen bericht gehad van AVM: callback is (nog) niet mogelijk):Uw Fritzbox heeft geen instelling dat automatisch terug wordt gebeld bij bezet. dit is een ISDN merkmaal en alleen in te voeren met een ISDN telefoon

Lampie01 wijzigde dit bericht 12-04-2008 14:09 (25%)

Party Animal
Reg. datum: 13 augustus 2001

quote:
Chris27 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:56:
Super, dat is het! Dank je! En daarmee is meteen het probleem van het uitgaande (geverifieerde) nummer uit de wereld.

d:)b
vindt het wel heel vaag.
Ik heb al een aantal fritzboxen geinstalleerd bij klanten en bij geen hoefde ik dit

http://home.planet.nl/~verwo336//image/fritz.png
in de expert mode te doen
Nu had ik dus een klant die niet naar andere kerngetallen kon bellen, en hij hoefde zijn eigen kerngetal niet in tevoeren.
Het ding draaide de 0 voor een kerngetal niet, althans dat gaf het error log aan.
Dus eigen regio was goed, bellen zonder regio nummer en naar andere regios wilde niet.

Na een hoop gepruts is het eindelijk met deze oplossing gelukt.

iemand een idee waarom het al die andere keren wel lukte zonder de expert mode ??

taz10 wijzigde dit bericht 06-04-2008 22:17 (16%)

Reg. datum: 18 september 2007

Weet iemand hoe je kunt instellen dat de telefonie iets minder bandbreedte krijgt zodat het internetten nog een beetje fatsoenlijk gaat?
Telefoon gaat wel voor maar kun je die verhouding aanpassen?
Ik heb in Fritz bij internet-telefonie "always use voice coding with compression" aangevinkt maar merk geen verschil.
Zitten er nog meer instellingen voor dit "probleem"?
Ik heb een 8Kb download zeggen ze,volgens speedtest.nl 6000 Kb down en 600 Kb up.
Of zit tijdens telefonie mijn lijn aan zijn limiet?

ps sinds 31 jan GEEN disconnects meer gehad

Reg. datum: 03 april 2005

Over die bandbreedte zou ik me geen zorgen maken. Dat is hoogstens 64 kb/s oftewel ~10 % van je upload en waarschijnlijk maar 8 kb/s oftewel ~ 1,5%.

Reg. datum: 21 december 2006

quote:
tweap schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:02:
Weet iemand hoe je kunt instellen dat de telefonie iets minder bandbreedte krijgt zodat het internetten nog een beetje fatsoenlijk gaat?
Telefoon gaat wel voor maar kun je die verhouding aanpassen?
Ik heb in Fritz bij internet-telefonie "always use voice coding with compression" aangevinkt maar merk geen verschil.
Zitten er nog meer instellingen voor dit "probleem"?
Ik heb een 8Kb download zeggen ze,volgens speedtest.nl 6000 Kb down en 600 Kb up.
Of zit tijdens telefonie mijn lijn aan zijn limiet?

ps sinds 31 jan GEEN disconnects meer gehad
Op mijn 7140 laadden sommige websites tijdens het bellen ook extreem langzaam, ik had dit opgelost door de traffic shaping functie uit te schakelen. Deze optie vind je onder "Settings -> Internet -> Account Information".

Reg. datum: 15 december 2006

Ik heb nog even een vraag of dit mogelijk is.
inkomende telefoon is via KPN, uitgaande via internet tiscali/telfort.
Krijg de laatste tijd zoveel onbekende nummers (0000000000) en als je opneem is de verbinding vaak verbroken.

Is het mogelijk om met "call diversion" al deze onbekende nummers naar een soort internetnummer/antwoordapparaat door te sturen met de boodschap dat ze nummerherkenning aan moeten zetten?

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: