Gathering of Tweakers

Quicksearch
Sachaa,

Zoals ik al in een eerdere post meldde ben ik een aantal (groot aantal) uren bezig geweest om het ding aan de praat te krijgen. Toen het werkte ging het dan ook perfect. Het handigst lijkt me om een keer "eye-to-eye" contact te hebben zodat ik je wat op weg kan helpden.

Heb je overigens een Fritzbox von WLAN ?

quote:
PJH schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:14:
[...]

Ik heb de Duitse firmware want voor de 5050 is er geen Engelse, maar ik hoop dat je er zo wel uit komt (de 5050 is de 7050 zonder draadloos). Zo heb ik het gedaan:

- Sluit éérst de Fritz!Box rechtstreeks op de computer aan (LAN A).
- Typ het IP-adres van je Fritz!Box in in je browser.
- Ga naar System -> Ansicht. Vink 'Expertenansicht aktivieren' aan, en klik op Übernehmen.
- Ga naar Internet. Klik nu aan 'Internetzugang über LAN A' en daaronder nog de instellingen die voor jou gelden (ik denk dat 'Vorhandene Internetverbindung im Netzwerk mitbenutzen (IP-Client)' voor de meeste mensen geldt). Klik weer op Übernehmen.
- Nu moet je je router op LAN A van de Fritz!Box aansluiten. Vanaf nu is hij vanaf het netwerk te bereiken.
Eh, mijn vraag was hoe de USB-media zichtbaar maakt op de 7170 op het netwerk en hoe die te bereiken is voor de clients die aan het netwerk hangen (ftp of iets anders?)
Andere vraag is of je dus de ADSL-modemfunctionaliteit uit kan schakelen, zodat je het ook aan bijv. kabelinternet kan hangen.

flipjevandejam wijzigde dit bericht 31-05-2006 12:52 (3%)

Reg. datum: 04 mei 2005

quote:
flipjevandejam schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:52:
[...]

Eh, mijn vraag was hoe de USB-media zichtbaar maakt op de 7170 op het netwerk en hoe die te bereiken is voor de clients die aan het netwerk hangen (ftp of iets anders?)
Andere vraag is of je dus de ADSL-modemfunctionaliteit uit kan schakelen, zodat je het ook aan bijv. kabelinternet kan hangen.

Je vroeg hoe je de modemfunctionaliteit van de 7050/7170 uit kon zetten, hier heb ik ook antwoord op gegeven (iig voor de 7050, maar nu is het opeens 7170 geworden. Zal wel ongeveer hetzelfde gaan).

Ik heb geen ervaring met de USB-aansluitingen op de Fritz!Boxen, sorry.

quote:
PJH schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:12:
[...]

Je vroeg hoe je de modemfunctionaliteit van de 7050/7170 uit kon zetten, hier heb ik ook antwoord op gegeven (iig voor de 7050, maar nu is het opeens 7170 geworden. Zal wel ongeveer hetzelfde gaan).

Ik heb geen ervaring met de USB-aansluitingen op de Fritz!Boxen, sorry.
Sorry, daar heb je helemaal gelijk in, ik zag die vraag van mezelf over het hoofd.

Reg. datum: 03 oktober 2005

quote:
NoUser schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 01:25:

[...]
Zou je misschien kunnen toelichten hoe dit in praktijk in z'n werk gaat?
Software matige instelling of andere firmware, oid?

Weet iemand of de FRITZ!Box Fon WLAN 7170 ook reeds in de engelse uitvoering te verkrijgen is?

In de documentatie van de 7170 staat 3 FXS-poorten vermeld, ik zie maar 1 connectie poort zitten, werkt dit dmv een 3 voudige verloop kabel oid?
Volgens AVM komt er geen engelse versie van de 7170 op de markt. :(

Hallo Hbeck en anderen,

Ik heb een Fritzbox Fon Ata 1020 , dus een losse ATA die aan mijn modem hangt.
Ik moet invullen bij Internet telefonie:

Internetnumber
Username
Password
Password Confirmation
registrar
Stunserver

Ik heb al van alles geprobeerd om Voip Stunt erin te krijgen. Maar niets werkt. Dus mijn Voip Stunt telnr wat ik heb gekregen, Mijn KPN nr, Mijn wachtwoord en gebr naam van Voip Stunt. sip.voipstunt.com en stunt.voipstunt.com en nog veel meer. Maar noppes.
Wat hebben jullie waar ingevoerd?
Hoe heb je je KPN lijn erop aangesloten?
Hoe bel je je 06 nrs via Sip protocol?

Ik ben erg benieuwd of je/jullie me kunnen helpen,

Groeten,

Sacha

Sacha

Als je even bij VOIPstunt op de site kijkt zie je een rubierk SIP.

Kijk daar eens in. Hierin staan alle gegeven die jij nodig hebt om te bellen. Ik heb bij mijn Fritz 0900, 112 uitgesloten. De resterende nummers mogen naar de SIP account en dus Voipbuster.
Daarnaast kun je nog een tweede SIP instellen (bijvoorbeeld voor 06) waarin je ook weer aangeeft wanneer hij deze moet en mag gebruiken.

Probeer er even mee te vogelen, lukt het niet meldt je dan even dan zal ik je mijn instellingen doorgeven. Als het wel lukt is het ook leuk om te horen natuurlijk

Reg. datum: 02 augustus 2005

Welk nummerweergave protocol gebruikt de 7050 voor de analoge poorten (ik neem aan dat de clip bij isdn standaard is). Maar voor analoog, is dat dmtf of fsk? dat lees ik nergens terug hier, maar mn huidige tiscali zyxel heeft gewoon dmtf.

Volgensmij geven alle Fritz!Boxen FSK-nummerweergave, dit is dan ook gebruikelijk in Duitsland. Er is ook geen optie (of die moet dan heel goed verstopt zijn) om dit om te zetten in DTMF.

Reg. datum: 06 februari 2001

quote:
PJH schreef op zondag 04 juni 2006 @ 08:22:
Er is ook geen optie (of die moet dan heel goed verstopt zijn) om dit om te zetten in DTMF.
CLIP Holland                         #99*1*
CLIP Spain                           #99*2*
CLIP Denmark                         #99*3*
CLIP Austria                         #99*4*
CLIP UK                              #99*5*
CLIP France                          #99*6*
CLIP Argentina                       #99*7*
CLIP Hungary                         #99*8*
CLIP Latvia                          #99*9*
CLIP default settings (CLIP reset)   #99*0*

quote:
epias schreef op zondag 04 juni 2006 @ 08:46:
[...]

CLIP Holland                         #99*1*
CLIP Spain                           #99*2*
CLIP Denmark                         #99*3*
CLIP Austria                         #99*4*
CLIP UK                              #99*5*
CLIP France                          #99*6*
CLIP Argentina                       #99*7*
CLIP Hungary                         #99*8*
CLIP Latvia                          #99*9*
CLIP default settings (CLIP reset)   #99*0*

Die had ik al gezien en ook geprobeerd, maar volgensmij doet hij dat bij mij niet. Niet alle settings hebben ook persé met CLIP te maken:

quote:
- #99*1*: Holland (CLIP settings)
- #99*2*: Spain (CLIP settings, no leading '0' used for national numbers)
- #99*3*: Denmark (CLIP settings, no leading '0' used for national numbers)
- #99*4*: Austria (CLIP settings, short ringing sequence and frequency)
- #99*5*: UK (CLIP settings and short ringing sequence)
- #99*6*: France (explicit 50Hz ringing signal)
- #99*7*: Argentina (long flash setting)
- #99*8*: Hungary (long ringing sequence)
- #99*9*: Latvia (longer flash setting, no leading '0' used for national numbers)
- #99*0*: reloads the original default CLIP configuration in effect at time of purchase
Maar als iemand wil proberen of het bij hem/haar wel werkt, graag, en dan neem ik natuurlijk terug wat ik hierboven heb gezegd. :)

De fritz!box fon ata werkt ook met dtmf, bij mij werkt nummerweergave.
Mss moet je bij "Regional Options" op nederlands zetten.

Voor mensen met een duitse versie van de fritz!box is er een handig programma beschikbaar, waarmee je op je pc kunt zien wie er belt, nl: http://jfritz.org, mensen met een engelse versie zullen nog moeten wachten tot versie 0.6.1 uit is deze gaat wel werken met de engelse firmware.

Tot slot nog een link voor mensen die hun duitse firmware willen omzetten naar een engelse: http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=97250

gertjan! wijzigde dit bericht 05-06-2006 11:22 (66%)

Hallo hbeck,

Ik heb hevig geexperimenteerd. Inderdaad heb ik de instellingen bij Voip Stunt gevonden. Maar, helaas, ik kan nog steeds niet bellen via de Fritzbox Fon Ata met Voip Stunt.
IK heb het telnr dat ik van Voip Stunt heb gekrgen ingevuld en verder de gegevens zoals zij die geven nl:
username, Password, die van mij
Registrar: sip.voipstunt.com
Stunserver: stun.voipstunt.com

Wat doe ik fout?
Wie helpt?
Moet ik een andertelnr invullen en welke dan?
Moet ik Voip Stunt op de computer misschien uit zetten??wanneer ik via de Ata Box wil bellen en hoe dan?

Graag hoor ik van je

groeten,
Sacha

Sacha

Sacha,
Ik wil je graag helpen maar weet even niet waar te beginnen.
Heb je een tip hoe contact te hebben ?

Hallo hbeck,

Ik ga volgende week met vakantie en ben nu nog druk met werk etc. Voor de vakantie gaat zeker niet lukken.
Is het inderdaad zo moeilijk de ATA goed in te stellen?
Er was mij gezegd dat het heel makkelijk was. Ik baal wel
Wat heb jij ingevuld bij : telnr: ....... op de instelpagina van telephony?

groeten,
Sacha

Sacha

Bij internet telephony heb ik mijn VOIPbuster nummer meegegeven. Bij extensions ook. Is wat lastig om op deze manier duidelijk te maken want de kreet die jij noemt heb ik niet op mijn configuratiescherm. Goede vakantie en we horen wel van elkaar als je weer terug bent, enne ze zeidenbij mij ook dat het makkelijk was. Zou ik ook gezegd hebben anders verkoop je zo'n ding ook niet.

Misschien is het wel makkelijk maar ben ik wat dom -:)

hbeck wijzigde dit bericht 08-06-2006 21:16 (25%)

Ik heb een FRITZ!Box 5012. Deze is alleen in duitsland te krijgen. Is speciaal voor ISDN, zonder Wifi. Werkt ook prima in Nederland met 1 probleemje: Bij uitgaande ISDN gesprekken herkend KPN het MSN nummer niet. Daarom kan ik nog alleen maar met het hoofdnummer naar buiten bellen. Is bv erg lastig ivm het bereiken van de voicemail van de andere nummers. Weet iemand een manier om dat te veranderen? Ik heb al geprobeerd om verschillende notaties te gebruiken (met kerngetal, zonder, internationale notatie) Ik heb er trouwens een Siemens 3070 draadloze ISDN centrale op aangesloten zitten.

martijn49 wijzigde dit bericht 14-06-2006 23:31 (8%)

quote:
martijn49 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:21:
Ik heb een FRITZ!Box 5012. Deze is alleen in duitsland te krijgen. Is speciaal voor ISDN, zonder Wifi. Werkt ook prima in Nederland met 1 probleemje: Bij uitgaande ISDN gesprekken herkend KPN het MSN nummer niet. Daarom kan ik nog alleen maar met het hoofdnummer naar buiten bellen. Is bv erg lastig ivm het bereiken van de voicemail van de andere nummers. Weet iemand een manier om dat te veranderen? Ik heb al geprobeerd om verschillende notaties te gebruiken (met kerngetal, zonder, internationale notatie) Ik heb er trouwens een Siemens 3070 draadloze ISDN centrale op aangesloten zitten.
Probeer eens met kengetal maar zonder de eerste 0 :)

quote:
PJH schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:54:
[...]

Probeer eens met kengetal maar zonder de eerste 0 :)
Ik ben er achter. Je moet inderdaad de nul weglaten, maar die siemens centrale voegt er zelfstandig weer een 0 aan toe. Ik heb nu alle msn nummers uit de handsets gehaald, waardoor de fritz!box de nummerweergave overneemt en nu gaat het goed. Kan alleen de verschillende binnenkomende lijnen geen eigen belsignaal geven en kan ik geen keus meer maken welke lijn op welk toestel binnenkomt, maar dat deet ik toch al niet. Kan er dus mee leven.

Reg. datum: 13 augustus 2003

Ik heb ook een duitse Frits! box fon versie gekocht via internet, en opzich werk het ding geweldig.
Het probleem zit hem in het aansluiten van de analoge KPN lijn, als ik dat doe krijg ik gelijk sluiting op de lijn.
Ik heb avm support gebeld en die vertelde me dat ik een adapter nodig heb tussen mijn analoge lijn en de Fritz!box.

Wie weet wat er in die adapter zit, of heeft een schema daarvan ?

@gertjan! : Thanx, dat was inderdaad de oplossing, dus kabe.ltje gemaakt en werkt als een speer

_root wijzigde dit bericht 30-06-2006 07:53 (13%)

Bij een Fon ata 1020 zijn de buitenste ( 1 en 8 ) van de fritz!box verbonden met de middelste / analoge lijn (a en b).

Hallo allemaal,

ik heb het volgende probleem met mijn Fritz!box DSL/WLAN 7050:

Mijn analoge toestel is verbonden middels aansluiting FON1 en de vaste telefoonlijn middels de ISDN/analog-aansluiting van de Fritz!box.

:)
Via budgetphone kan ik met dit apparaat nu internetbellen, hiervoor heb ik een internetnummer gekregen, waarmee ik via mijn vaste telefoontoestel nu kan bellen en gebeld worden. Na alles ingesteld te hebben werkt dit nu correct. Ik kan dus nu bellen met mijn vaste telefoontoestel via internet en ik kan ook gebeld worden op dit internetnummer. De telefoon gaat dan gewoon over.

:'(
Ik heb ook nog een vast telefoonummer via KPN en dat wil ik behouden, hier wil ik dan ook op gebeld kunnen worden m.a.w. als iemand mij belt op dit bekende vaste nummer moet mijn vaste telefoontoestel ook over gaan, echter dit werkt niet. Ik probeer met mijn mobiele telefoon mijn vaste telefoonnummer te bellen en constant krijg ik de ingesprektoon te horen. De telefoon gaat dus niet over.

8)7
Ik heb al vanalles geprobeerd, krijg dit echter niet voor elkaar.

:?
Wie o wie kan mij verder helpen ........!?

quote:
tintin1967 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:16:
Wie o wie kan mij verder helpen ........!?
Ik, hopelijk ;)

- Ga naar de webinterface van jouw Fritz!Box (hopelijk is hij Duits, anders moet je even alles vertalen. :P)
- Klik op Telefonie, en ga dan naar Nebenstellen (toestelaansluitingen)
- Klik op Festnetzrufnummern (vaste-lijntelefoonnummers)
- In het geval van ISDN: klik op ISDN-Anschluss en voer al je ISDN-telefoonnummers in (volledige telefoonnummer zonder eerste 0).
In het geval van analoog: klik op Analog-Anschluss en voer je telefoonnummer in (maakt niet echt uit hoe, is voor de duidelijkheid).
- Klik op Übernehmen (opslaan).
- Klik nu op het knopje naast Fon 1.
- Bij 'Rufnummer der Nebenstelle' (nummer van het toestel) kies je je Budgetphone-nummer.
- Bij 'zusätliche Rufnummern' (extra nummers) kies je Festnetz.
- Zet 'auf alle Rufnummern reagieren' (reageer op alle nummers) aan.
- Klik weer op Übernehmen.

Zou nu moeten werken!

P.S. Als je een analoge aansluiting hebt, kan je niet zomaar het kabeltje in de Fritz!Box steken, je moet het adaptertje gebruiken!

PJH wijzigde dit bericht 02-07-2006 09:24 (8%)

quote:
PJH schreef op zondag 02 juli 2006 @ 09:23:
[...]
Ik, hopelijk ;)

- Ga naar de webinterface van jouw Fritz!Box (hopelijk is hij Duits, anders moet je even alles vertalen. :P)
- Klik op Telefonie, en ga dan naar Nebenstellen (toestelaansluitingen)
- Klik op Festnetzrufnummern (vaste-lijntelefoonnummers)
- In het geval van ISDN: klik op ISDN-Anschluss en voer al je ISDN-telefoonnummers in (volledige telefoonnummer zonder eerste 0).
In het geval van analoog: klik op Analog-Anschluss en voer je telefoonnummer in (maakt niet echt uit hoe, is voor de duidelijkheid).
- Klik op Übernehmen (opslaan).
- Klik nu op het knopje naast Fon 1.
- Bij 'Rufnummer der Nebenstelle' (nummer van het toestel) kies je je Budgetphone-nummer.
- Bij 'zusätliche Rufnummern' (extra nummers) kies je Festnetz.
- Zet 'auf alle Rufnummern reagieren' (reageer op alle nummers) aan.
- Klik weer op Übernehmen.

Zou nu moeten werken!

P.S. Als je een analoge aansluiting hebt, kan je niet zomaar het kabeltje in de Fritz!Box steken, je moet het adaptertje gebruiken!

Bedankt voor je snelle reactie !

Ik neem aan dat je het zwarte kastje bedoelt wat bij de Fritz!box wordt meegeleverd !?
Moet dit in de IDSN-analoog aansluiting of in FON1-aansluiting !?

Ik heb de instellingen aangepast en de adapter in beide aanluitingen geprobeerd:

ISDN/ANALOOG

In de ISDN-/analoog-aansluiting: als ik het Budgetphone-nummer bel, dan gaat de telefoon over, als ik het vaste nummer bel, dan gaat de telefoon niet over. Ik bel met mijn mobiele telefoon en hierop krijg ik geen ingesprektoon meer maar hij gaat gewoon over, de telefoon die ik bel rinkelt echter niet.

FON1

Zowel op het Budgetphone-nummer als op het vaste telefoonummer krijg ik geen reactie.

Ik neem dus aan dat de adapter op de ISDN-/analoog-aansluiting aangesloten moet worden !?

Echter dan werkt het nog niet helemaal, of doe ik iets verkeerds .....!?

Nouja, om problemen met het adaptertje maar even uit te sluiten, hier een kleine tutorial. :P

Benodigdheden:
http://mippo.big-blue-fish.com/stuff/pstn_adapter1.jpg
Links: RJ11 naar TAE adapter
Midden: TAE naar Fritz-Analog adapter
Rechts: Meegeleverde kabel (pinnen 1 en 8 moeten aangesloten zijn in de kabel)

Klik het RJ11-TAE adapter in het TAE-Fritzadapter:
http://mippo.big-blue-fish.com/stuff/pstn_adapter2.jpg

Klik de kabel in het TAE-Fritzadapter.
http://mippo.big-blue-fish.com/stuff/pstn_adapter3.jpg

De meest linkse kabel moet naar je KPN-aansluiting, de meest rechtse aansluiting (de brede) doe je in de Fritz!Box ISDN/analog aansluiting.

Je kan controleren of de aansluiting met het KPN-netwerk correct is verlopen door *10# te toetsen. Krijg je een kiestoon, dan werkt het (het is de kiestoon van het KPN netwerk).

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws