Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hier draait de nieuwe firmware als een zonnetje. De 19e geupdate en geen enkele disconnect.

Hier ligt nog een ADSL1 modem. Werkt ook goed met orange maar haalt maar 8Mbit. Als iemand er belang bij heeft dan roep maar.

Te veel spanning klinkt me raar. Op een telefoonlijn staat een gelijkspanning van rond de 50 volt als er geen gesprek wordt gevoerd. Als er wel een gesprek wordt gevoerd zakt die in. Dat zou dan inhouden dat er geen disconnects plaatsvinden als een toestel via de KPN lijn aan het bellen is.

Te veel spanning in de zin van het adsl signaal lijkt me ook raar. Dat zie je namelijk aan het aantal dB verzwakking over de lijn.

Al met al kan ik me alleen indenken dat de splitter niet goed is of verkeerd is aangesloten.

@Chis27: Heb je niet iemand in de buurt met hetzelfde modem zonder problemen zodat jullie tijdelijk kunnen ruilen?

Reg. datum: 31 december 2005

quote:
boonie schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:51:
Hier draait de nieuwe firmware als een zonnetje. De 19e geupdate en geen enkele disconnect.

@Chris27: Heb je niet iemand in de buurt met hetzelfde modem zonder problemen zodat jullie tijdelijk kunnen ruilen?
Woon je in de buurt van Drachten?

Ik heb nu net mijn derde splitter geplaatst. Als er nog steeds veel disconnects zijn, zal het wel niet aan de splitter liggen. ;) Afwachten maar weer even.

UPDATE: 4 disconnects in 20 uur.
Had trouwens ook nog een originele FRITZ! splitter liggen, geprobeerd, maar daarmee bleef het modem maar intrainen zonder een verbinding tot stand te brengen... Het ding heeft het wel gedaan met mijn ouwe Duitse FON WLAN, vreemd dat hij het nu dan niet doet met mijn 7140...

Chris27 wijzigde dit bericht 28-01-2008 18:14 (23%)

Drachten is een paar honderd KM. voor mij.

Ik zou de jongens bij AVM helemaal gek maken. Die moeten het toch kunnen verhelpen of een andere fritz aanbieden. Je bent vast niet de enige met dit probleem.

Is je splitter wel 100% zeker goed aangesloten? Heb je echt niets aangesloten voordat de KPN kabel je splitter in gaat?

quote:
boonie schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:03:
Drachten is een paar honderd KM. voor mij.

Ik zou de jongens bij AVM helemaal gek maken. Die moeten het toch kunnen verhelpen of een andere fritz aanbieden. Je bent vast niet de enige met dit probleem.

Is je splitter wel 100% zeker goed aangesloten? Heb je echt niets aangesloten voordat de KPN kabel je splitter in gaat?
100% zeker. Zowel hier als op de "andere locatie" waar de tweede 7140 staat. Kabel komt rechtstreeks uit de lasdop (ISRA) in de WCD, vandaaruit een ultrakorte kabel naar de splitter. Ik kan trouwens nog eens proberen de kabel direct uit de lasdop in de splitter te schroeven...

Ik zal AVM inderdaad eens vragen mij een andere Box aan te bieden, bedankt voor de tip. Wie weet.

quote:
Chris27 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:33:
Ik heb een beetje genoeg van dat gedonder met mijn 7140's. 25 disconnects in 6 dagen. En het duurt natuurlijk weer een klein jaar voor er weer eens een nieuwe firmware met dezelfde problemen komt.
Klik hier en hier voor meer info.
quote:
Ik hoor verder niemand over problemen bij bijvoorbeeld de 7050. klopt dat?
Dat is mij ook opgevallen. Vreemd, want de chipset van de 7050, 7140 en 7170 zijn hetzelfde. Ik had graag VoIP en KPN telefonie willen integreren met de FBF maar o.a. de minder goede SNR van de FBF (Ik zit op een lange (>47db ISDN) lijn) en de gesignaleerde VoIP/QoS problemen met de 7140 (tijdens VoIP bellen lopen sommige websites volledig vast) zijn voor mij aanleiding geen FBF aan te schaffen.

Ik zit er ook over te denken om een fritz!box te kopen omdat ik totaal niet tevreden ben met mijn huidige modem. Zo heeft die 100% cpu load als ik met 8 threads download van een newsserver wat de rest van het internetverkeer er niet sneller op maakt. Daarnaast is die modem ook zeker niet krachtig genoeg om een beetje fatsoenlijk qos toe te passen.
Dus vroeg ik mij af of een fritz!box wel over voldoende cpu/ram beschikt om goed om te gaan met fullspeed downloaden(20mbit) + qos+wlan gebruik. Het liefst zou ik zien dat de modem ervoor zorgt dat de pings op nederlandse servers onder de 50ms blijven(ik weet dat dit dan tenkoste gaat van de snelheid) als ik fullspeed download. Weet iemand of de fritz!box dit kan en/of heeft hier ervaring mee?

Would you rather be right or happy?

Reg. datum: 30 oktober 2002

Xs4all geeft nu een gratis Fritz!box 7170 weg bij een nieuw ADSL abbonement. Ik ga nu toch hard overwegen om van IpB over te gaan naar Xs4all.

quote:
Chris27 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:43:
[...]

100% zeker. Zowel hier als op de "andere locatie" waar de tweede 7140 staat. Kabel komt rechtstreeks uit de lasdop (ISRA) in de WCD, vandaaruit een ultrakorte kabel naar de splitter. Ik kan trouwens nog eens proberen de kabel direct uit de lasdop in de splitter te schroeven...

Ik zal AVM inderdaad eens vragen mij een andere Box aan te bieden, bedankt voor de tip. Wie weet.
Intussen een kleine week per ongeluk de telefoonaansluiting vanuit de splitter naar de Box verwijderd (ik dacht al: wat is het rustig deze week :) ). En zowaar: geen disconnects in die periode!

Probleem heeft dus alles te maken met de vaste lijn!

C# / Delphi Coder

Ik ben in het bezit van een Fritz!Box Fon Wlan 7170 Annex B

Deze werkt opzich perfect, ook met nieuwste firmwares.
Ik heb deze overgenomen van een vriend uit duitsland, perfect ding alleen 1 probleempje, de GUI is helemaal in het duits, nu is duits net niet mijn 2e taal en heb ik er moeite mee om hem in te stellen (technische begrippen vertaald naar duits etc) is er de mogenlijkheid om hem in het engels te krijgen, en zoja hoe? (firmware?) Ik heb een poosje gegoogled en op de forums gezocht maar kon hier eigenlijk niets over vinden. Ik vraag me sterk af of het mogenlijk is omdat er voor de internationale markt de 7140 beschikbaar is...

Coding 4 Fun!

Voor de internationale markt is de 7170 ook beschikbaar, maar je kunt de firmwares niet uitwisselen. Je zult het dus met de Duitse interface moeten doen.

Reg. datum: 30 oktober 2002

quote:
pegagus schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:16:
Xs4all geeft nu een gratis Fritz!box 7170 weg bij een nieuw ADSL abbonement. Ik ga nu toch hard overwegen om van IpB over te gaan naar Xs4all.
Helaas, XS4all is niet in staat mijn nummer netjes te porteren vanaf IpB.

Heb een internationale Fritz!box Fon WLAN annex A op analoge lijn. Blijf problemen houden met nummerweergave. Ik zie dat de Duitse firmware van een latere datum is. Kan ik die op mijn Fritz!box gooien? Ben beetje huiverig om dat te doen omdat je vanaf die firmware niet naar een lagere firmware terug kan volgens de site van AVM. 2 posts terug lijkt gezegd te worden dat je niet een anderstalige firmware kunt installeren, maar ik wou het toch nog eens checken.

quote:
japino975 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 07:56:
Heb een internationale Fritz!box Fon WLAN annex A op analoge lijn. Blijf problemen houden met nummerweergave. Ik zie dat de Duitse firmware van een latere datum is. Kan ik die op mijn Fritz!box gooien? Ben beetje huiverig om dat te doen omdat je vanaf die firmware niet naar een lagere firmware terug kan volgens de site van AVM. 2 posts terug lijkt gezegd te worden dat je niet een anderstalige firmware kunt installeren, maar ik wou het toch nog eens checken.
Ik had zelf ook een Fon WLAN (dus zonder verdere aanduiding), maar dan een oorspronkelijk Duitse, welke ik met het nodige kunst- en vliegwerk omgebouwd heb naar een internationale omdat kpn-nummerweergave (DTMF) niet werkte met de Duitse firmware. Na ombouw naar internationaal trouwens ook niet }:O. Andersom zou dus ook wel moeten kunnen, maar ik betwijfel of het zomaar gaat.

Als je box nummerweergave nu al niet weergeeft, zal hij dat met de Duitse firmware in mijn ogen dat helemaal niet doen. Ik heb ooit eens op een of ander forum gezien, dat wanneer je een extra toestel of nummermelder tussen ISRA en modem zet, het in sommige gevallen toch lukt om nummerweergave te krijgen. Of dat je kabel tussen ISRA en modem ultrakort moet zijn. Bij mij werkte het in ieder geval niet :(

Overigens heb ik een tooltje van AVM gekregen, waarmee je toch terugkan naar een lagere firmware. Maar ik vermoed dat dat alleen voor mijn specifieke geval opgaat (een 7140 van een bepaalde firmware)

ja, nummerweergave schijnt toch een hardnekkig probleem te zijn bij sommige mensen, waaronder ikzelf. heb al van alles geprobeerd, ultrakorte kabels, nummermelder tussen isra-punt en modem, andere splitter enz. Ik geef het op en ga een Zyxel aanschaffen, want ik weet dat het daarop wel werkt. Jammer, want verder ben ik best tevreden over de Fritxbox.

Hebben jullie de "regional options" wel goed staan? Dat bepaalt namelijk de manier waarop de fritzbox de nummerinfo naar je telefoon verstuurt. Omdat ik een Duitse dect heb, heb ik hem daar dan ook op "Germany" moeten zetten om het werkend te krijgen.
Overigens heb ik nummerinfo alleen via VoIP. Ik vind het onzin om KPN daarvoor te sponsoren.

Reg. datum: 15 september 2003

quote:
japino975 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:41:
ja, nummerweergave schijnt toch een hardnekkig probleem te zijn bij sommige mensen, waaronder ikzelf. heb al van alles geprobeerd, ultrakorte kabels, nummermelder tussen isra-punt en modem, andere splitter enz. Ik geef het op en ga een Zyxel aanschaffen, want ik weet dat het daarop wel werkt. Jammer, want verder ben ik best tevreden over de Fritxbox.
Heb een jaar lang met Duitsland gemailed en heb er een eenvoudig nummermeldertje voor geplaats en nu werkt nummerherkenning op m'n 7140 perfect

Reg. datum: 21 december 2006

Na een post te hebben gelezen over bepaalde websites die traag laden als er gebruik wordt gemaakt van VoIP, begint me dit nu ook op te vallen. Het kan zijn dat het me toentertijd niet was opgevallen, maar volgens mij was dit probleem er niet met de voorgaande firmware?

quote:
Chris27 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:53:
[...]

Intussen een kleine week per ongeluk de telefoonaansluiting vanuit de splitter naar de Box verwijderd (ik dacht al: wat is het rustig deze week :) ). En zowaar: geen disconnects in die periode!

Probleem heeft dus alles te maken met de vaste lijn!
En hoera: nadat ik de telefoonaansluiting twee weken geleden weer ingeplugd had, nog steeds geen enkele disconnect! Hoe is het mogelijk! Zou er iets van een leereffect geweest zijn in de tijd dat de telefoonaansluiting niet op de box zat (ik roep maar iets)?

In ieder geval snap ik er niets van maar ben wel voorzichtig blij! Voor het eerst een stabiele firmware (39.04.47) <+:) . Ik zal het ook eens bij box 2 proberen (maar ik twijfel wel een beetje, want die draait nu redelijk stabiel op 39.04.26).

Reg. datum: 18 september 2007

Al een hele maand géén disconnects meer gehad.HOERA
Hoerara hoe kan dat?Heb reeds half jaar FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Firmware version 39.04.34 via adsl van compuserve (netwerk Tiscali)..
Altijd 3 tot 6 disconnects per dag gehad.31 januari stonden er heel veel,en 1 februari de laatste melding in het log.
Ik dacht eerst nog dat mijn log niet goed werkte maar andere telefoon etc logjes worden wel gewoon bijgeschreven.
2 weken terug de fritzbox een keer gereset...moet kunnen en naderhand ook niet één disconnect meer gehad.
Mijn huidige "28 februari" log:
16.02.08 00:36:18 Internet connection established successfully. IP address: xxx.xxx.xxx.xxx, DNS servers: xxx.xxx.xxx.xxx and xxx.xxx.xxx.xxx, Gateway: xxx.xxx.xxx.xxx
16.02.08 00:36:09 DSL is available (DSL synchronization exists with 9117/1066 kbit/

Heb zitten denken maar het enige wat ik eind jan. gedaan heb is een keer achter mijn TV-hoek wat zitten prutsen met een nieuwe tv-aansluiting en toen voor de "gein" een keer mijn adsl/kpn stekker eruit getrokken en weer terug.

Had al eerder op internet zitten zoeken naar oplossing over die disconnects en kwam toen een stuk tegen over lijn kwaliteit http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=86116 maar mijn gegevens zijn het hele tijd hetzelfde gebleven namelijk deze ,volgens mij , "zwakke" :

Signal/Noise ratio dB 14 9
Line attenuation dB 22 9
HEC Errors 880 ???
Forward Error Correction 2830025668 ???

Ik snap al die waardes niet echt maar bij mij werkt fritzbox dus al een maand zonder disconnects.
Dus ik ben blij.

Er zijn mensen die precies het omgekeerde ervaren: sinds eind januari veel disconnects.
[BabyXL/Fritz] - Klapperende lijn Fritz! 7170 agv upgrade

quote:
Jan-E schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:23:
Er zijn mensen die precies het omgekeerde ervaren: sinds eind januari veel disconnects.
[BabyXL/Fritz] - Klapperende lijn Fritz! 7170 agv upgrade
Maar dan heb je het over de 7170. Tweap en ik ervaren beide hetzelfde met een 7140.

Ik heb verder ook helemaal niets bijzonders gedaan, behalve dus dat wat ik hierboven noemde en sinds 9 februari alles perfect stabiel ipv 3 a 4 keer per dag een disconnect...

Wie het weet :*)

Chris27 wijzigde dit bericht 28-02-2008 21:24 (7%)

De 7140 en 7170 hebben grotendeels dezelfde chipset. Het verschil tussen jouw Annex A en zijn Annex B zou wel eens veel meer invloed kunnen hebben dan die 4/7. Maar wat ik wilde zeggen: eind januari is er kennelijk iets veranderd aan ISP-zijde. Dat zou een verklaring kunnen zijn.

quote:
Jan-E schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 01:00:
Maar wat ik wilde zeggen: eind januari is er kennelijk iets veranderd aan ISP-zijde. Dat zou een verklaring kunnen zijn.
Dat zou inderdaad heel goed kunnen! Dan is het toeval dat ik net op 3 februari de telefoonlijn er uit haalde.

Heb nu een 4 Mb abo (tiscali), de andere Box draait met 2 Mb (12move). Ik wacht nog even wat af, durf nog niet te upgraden naar 20 Mb Telfort gezien de berichtgeving in het andere topic... Ik draai nu met de nieuwste firmware, zal eerst nog even de andere box ook van nieuwe firmware voorzien (heeft nu nog regelmatig een telefoonstoring met oude firmware 39.04.26), dan weten we weer meer.

Reg. datum: 03 april 2005

Ik hebb al een hoop rond geneusd maar niet kunnen vinden wat ik zoek, nl:
Bij vrienden draait een FB 7170, op telfort adsl, werkt perfekt.
Hier wil ik de volgende telefoon configuratie op laten draaien:
Lijn 1: Prive:
  • vaste nummers via telfort.
  • 06 en buitenlandse nummers via Voipcheap1
  • Inkomende gesprekken via Telfort
Lijn 2: Zakelijk:
  • Alle nummers via Voipcheap2
  • Inkomende gesprekken via Budgetphone nummer1
Lijn 3: Fax:
  • Alle nummers via voipcheap2
  • Inkomende nummers via Budgetphone nummer2
Voipcheap1 en voipcheap2 zijn dezelfde account maar met verschillende nummerweergave.
Dit heb ik thuis ook draaien op m'n Draytek 2700vg, werkt prima. Beide accounts (met dezelfde inlog gegevens dus) worden keurig geregistreerd. Ben ik heel blij mee dat dat werkt.

Volgens mij krijg ik een probleem met lijn 1. Als ik een dialplan gebruik geldt dat voor alle lijnen.
Misschien met een prefix? Maar daar moet je dus aan denken als je naar bepaalde nummers gaat bellen. Iemand een goed idee.

Edit: opmaak aangepast

AtRi wijzigde dit bericht 03-03-2008 18:50 (8%)

Sinds een paar maanden heb een Telfort 20Mb internetverbinding (op ISDN1 aansluiting).
Ik gebruik een Fritz!Box 7050 Annex B, internationale versie, FW 14.04.26.

Het probleem is dat verbinding er soms wel 10x per dag uit klapt. Vervelend als dit net tijdens een telefoongesprek gebeurt :'( .
De snelheid valt me ook tegen (vaak rond de 8Mb). Ik zit ca. 2 km van de centrale, dus de volle snelheid had ik nooit verwacht, maar toch. Iemand een idee of dit redelijk is.

2 voorbeelden van een disconnect:

05.03.08 11:38:46 Internet connection established successfully. IP address: xx.xxx.xx.xx, DNS servers: xxx.xxx.xx.xx and xxx.xxx.xx.xx, Gateway: xx.xxx.xx.xxx
05.03.08 11:38:42 DSL is available (DSL synchronization exists with 10275/1029 kbit/s).
05.03.08 11:38:28 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:38:04 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:38:00 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:37:57 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:37:54 Internet connection cleared.
05.03.08 11:37:54 DSL not responding (no DSL synchronization).
05.03.08 11:37:27 Internet connection established successfully. IP address: xx.xxx.xx.xx, DNS servers: xxx.xxx.xx.xx and xxx.xxx.xx.xx, Gateway: xx.xxx.xx.xxx
05.03.08 11:37:24 DSL is available (DSL synchronization exists with 10898/1029 kbit/s).
05.03.08 11:37:10 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:36:51 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:36:47 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:36:44 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:36:40 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:36:38 Internet connection cleared.
05.03.08 11:36:38 DSL not responding (no DSL synchronization).

FRITZ!Box Configuration Overview of 06.03.2008 00:04
Product Name FRITZ!Box Fon WLAN 7050
Firmware Version 14.04.26
Last Restart 15.02.2008 16:08

Wie kan mij helpen en vertellen waar het aan zou kunnen liggen: Zijn mijn instellingen van de Fritzbox te verbeteren of is het gewoon de kwaliteit van de Telfort verbinding?

DSL Information (Telfort)
Throughput 7785 kBit/s (receive direction) 932 kBit/s (send direction)
Line Attenuation 25 dB (receive direction) 19 dB (send direction)
Signal/Noise Ratio 7 dB (receive direction) 9 dB (send direction)

Kan iemand mij uitleggen wat 'Line Attenuation' en 'Signal/Noise' betekent.
Ik neem aan dat dit iets zegt over de stabiliteit van de mijn DSL verbinding.
Ik weet dat bij mijn vroegere HetNet ADSLaansluiting de Signal/Noise Ratio ergens rond de 20 dB (ontvangen) en 30 dB (zenden) lag

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws