quote:
boonie schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:29:
[...]
Vreemd dat maar een enkeling dit heeft en jij dit met twee stuks hebt. Heb je al met andere splitters gespeeld? Heb je al eens de twee draadjes verwisseld van het telefonie signaal? (rood/blauw of a/b)
Dat zou ik natuurlijk makkelijk eens kunnen proberen. Maar nu heb ik vooralsnog 39.04.47 geïnstalleerd.
Het enige probleem met 39.04.26 was dus:
vaak, als ik gebeld word, gaat de telefoon twee keer over (belsignaal) en houdt dan even op. Het lampje "gemiste oproep" begint te knipperen en hup, meteen gaat de telefoon weer over. De beller zelf merkt daar niets van: daar blijft voor zijn/haar gevoel de telefoon gewoon overgaan. De eerste keer zie je trouwens wel nummerweergave, de tweede keer niet.
(even overgekopieerd uit m'n eerdere post). Niet superdramatisch dus, maar je bent gauw te laat als je de "tweede" keer de telefoon wilt oppakken. Voor de rest is deze firmware wel ok. Disconnecten van de latere firmware is onacceptabel.
Op de twee 7140's zitten verschillende splitters, maar met ultrakorte bedrading. De één lijkt iets gevoeliger dan de ander, voor wat betreft bovengenoemd probleem.
Ik weet bijna zeker dat het geen lijnprobleem is, maar een Fritz!box-probleem. hiervoor had ik een Duitse Fritz!Box Fon WLAN. Superbetrouwbaar, geen enkele storing. Mja, geen nummerweergave en dus een 7140 gekocht...