Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Quan schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:03:
[...]

Welke box heb je? Bij mij wordt het nummer van de KPN lijn gewoon goed doorgegeven via de fritzbox. Je kan proberen een ander land te selecteren onder "Settings -> Telephony -> Regional Options". Ik heb hem op dit moment op Germany staan, dit loste voor mij ook het probleem met de vertraging in het overgaan van de kiestoon op. Let er wel op dat nadat je deze instelling hebt gewijzigd door een of andere bug je fritzbox automatisch via de vaste lijn uitbelt. Op mijn 7140, althans. Dit kun je oplossen door onder "Internet Telephony" je account te bewerken en dan op apply te klikken. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar niet geschoten is altijd mis :)
Bedankt voor het meedenken. Ik heb fritzbox fon zonder wlan.
Ik heb Germany geprobeerd maar het bied bij mij geen oplossing. Ik heb ook NL, Frankrijk en overige landen geprobeerd maar die werken ook niet. :'( :'(
Ik heb gelezen dat het bij bepaalde mensen wel werkt maar ik snap niet dat het mij niet lukt. 8)

Reg. datum: 04 december 2003

Goed nieuws! :)

De tip van Quan om het land bij telefonie op Germany te zitten ipv "Other Country", heeft er toe geleid dat de DSL verbinding *tot nu toe* niet meer verbroken wordt op het moment dat ik op de vaste lijn gebeld wordt.

En inderdaad de ''1 keer overgaan vertraging'' is ook weg bij het gebeld worden, misschien dat dit met elkaar in verband stond?

Een ergernis minder... hulde aan Quan _/-\o_

Reg. datum: 31 december 2005

quote:
RambOo schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:27:
De tip van Quan om het land bij telefonie op Germany te zitten ipv "Other Country", heeft er toe geleid dat de DSL verbinding *tot nu toe* niet meer verbroken wordt op het moment dat ik op de vaste lijn gebeld wordt.

En inderdaad de ''1 keer overgaan vertraging'' is ook weg bij het gebeld worden, misschien dat dit met elkaar in verband stond?
Ik test ook mee (op twee 7140's met problemen)! Ben benieuwd, zou het zo simpel zijn? In ieder geval: _/-\o_

quote:
Chris27 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:45:
[...]

Ik test ook mee (op twee 7140's met problemen)! Ben benieuwd, zou het zo simpel zijn? In ieder geval: _/-\o_
Let wel op dat als je het land veranderd bepaalde instellingen worden gereset. Zo wordt de instelling dat de vaste lijn wordt gekozen op het moment dat voip niet beschikbaar is, weer aangezet. Ook worden er een aantal duitse nummers toegevoegd aan de lijst die altijd over de vaste lijn gaat. De bug die Quan meld in zijn post is nog het belangrijkst om niet te vergeten.

Acties: [view][quote]

Door: Microkid Frontpage Admin / Moderator PW
Virtualisatie guru

Firmware 39.04.47 is beschikbaar voor de Fritz 7140 Annex A.
http://www.avm.de/en/fram...ish%2Fannex_a%26lang%3Den

New Features:
Further improved DSL Driver
Remote HTTPS access (in Expert Mode)
Optimized compatibility of USB Host
Improved compatibility with different VoIP providers

Microkid wijzigde dit bericht 18-01-2008 22:02 (27%)

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

* Tomsworld vindt het spijtig dat AVM nu al meer dan een jaar geen nieuwe FW voor de 7050 annex a english uitgebracht heeft.

Voor de duitse versie is er al een nieuwe release met veel features.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

quote:
Microkid schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:01:
Firmware 39.04.47 is beschikbaar voor de Fritz 7140 Annex A.
Meteen geïnstalleerd! Wat een durfal ben ik nietwaar? :O

Ik hou jullie op de hoogte.

Virtualisatie guru

quote:
Chris27 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 00:58:
[...]

Meteen geïnstalleerd! Wat een durfal ben ik nietwaar? :O

Ik hou jullie op de hoogte.
Ik had hem ook al geinstalleerd. Ik had om 08:57 een disconnect. Eens zien hoe het verder gaat de rest van de dag.

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

quote:
Microkid schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 09:54:
[...]

Ik had hem ook al geinstalleerd. Ik had om 08:57 een disconnect. Eens zien hoe het verder gaat de rest van de dag.
Same here too. Om half drie 's nachts onderbroken (en toen had ik geen inkomend telefoongesprek :z)

Ik heb hem ook geinstalleerd om 8 uur heden ochtend tot nu verder
geen problemen.

Van Chris27 heb ik eerder gelezen over disconnects dus dat zou niet aan de nieuwste firmware toegeschreven kunnen worden. Ook met andere FW las ik dat het probleem bij hem speelt.

Van Microkid heb ik niet eerder vernomen dat er problemen zijn met zijn box, als ik goed gelezen heb.
Is dat juist?

Ook hier is de update zojuist geladen.

boonie wijzigde dit bericht 19-01-2008 14:34 (6%)

Virtualisatie guru

quote:
boonie schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:21:
Van Chris27 heb ik eerder gelezen over disconnects dus dat zou niet aan de nieuwste firmware toegeschreven kunnen worden. Ook met andere FW las ik dat het probleem bij hem speelt.

Van Microkid heb ik niet eerder vernomen dat er problemen zijn met zijn box, als ik goed gelezen heb.
Is dat juist?

Ook hier is de update zojuist geladen.
Eeh, ja. Ik heb heel lang met firmware 39.03.24 gedraaid zonder problemen whatsoever (afgezien van een disconnect, maar dat wijdt ik meer aan de fysieke lijn dan aan het modem).

Master - Server

quote:
boonie schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:21:
Klopt niet helemaal. Met alle firmware ná 39.04.26 heb ik last van disconnects.

Ik heb na (origineel) 39.04.34 en 39.04.43 bèta gedowngrade naar 39.04.26. Die is superstabiel (voor wat betreft de DSL-verbinding). Alleen wat (leefbare) hick-ups met het bellen naar mijn vaste lijn waar ik natuurlijk wel vanaf wil :)

Ik heb twee stuks FB 7140 Annex A onder mijn "beheer". Beide met exact dezelfde problemen.

Chris27 wijzigde dit bericht 19-01-2008 16:24 (8%)

Ik heb een T6 abonnement (ISDN over 3500mtr) en met de Zyxel 650HW modem (ADSL1) is/was mijn snelheid niet hoger dan T4/0.5. Inmiddels heb ik een Zyxel 2602HW-D3A modem (ADSL2+) te leen waarmee mijn snelheid significant hoger is. Feitelijk wordt de (zeer stabiele) snelheid nu begrensd door mijn abonnement :-) Gezien de modem DSL Line karakteristiek is een hogere snelheid dan T6 over ISDN mogelijk.

Ik overweeg de aanschaf van een FBF 7170, maar gezien de berichtgevingen in deze thread aarzel ik om de FritzBox Fon WLAN 7170 Annex B aan te schaffen. Op papier een fraai apparaat, waarmee ik mijn KPN telefonie (in) en VoIP (uit) wil integreren. Ik zit echter niet te wachten op triviale problemen of minder DSL rendement (met name UL) dan de Zyxel 2602. Ik weet niet in hoeverre de nieuwe firmware voor de 7170 /AnnexB (29.04.47) het DSL rendement en stabiliteit werkelijk heeft verbeterd, zoals in de info file wordt vermeld.

quote:
Chris27 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:20:

Ik heb twee stuks FB 7140 Annex A onder mijn "beheer". Beide met exact dezelfde problemen.
Vreemd dat maar een enkeling dit heeft en jij dit met twee stuks hebt. Heb je al met andere splitters gespeeld? Heb je al eens de twee draadjes verwisseld van het telefonie signaal? (rood/blauw of a/b)

quote:
boonie schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:29:
[...]

Vreemd dat maar een enkeling dit heeft en jij dit met twee stuks hebt. Heb je al met andere splitters gespeeld? Heb je al eens de twee draadjes verwisseld van het telefonie signaal? (rood/blauw of a/b)
Dat zou ik natuurlijk makkelijk eens kunnen proberen. Maar nu heb ik vooralsnog 39.04.47 geïnstalleerd.

Het enige probleem met 39.04.26 was dus:
vaak, als ik gebeld word, gaat de telefoon twee keer over (belsignaal) en houdt dan even op. Het lampje "gemiste oproep" begint te knipperen en hup, meteen gaat de telefoon weer over. De beller zelf merkt daar niets van: daar blijft voor zijn/haar gevoel de telefoon gewoon overgaan. De eerste keer zie je trouwens wel nummerweergave, de tweede keer niet.
(even overgekopieerd uit m'n eerdere post). Niet superdramatisch dus, maar je bent gauw te laat als je de "tweede" keer de telefoon wilt oppakken. Voor de rest is deze firmware wel ok. Disconnecten van de latere firmware is onacceptabel.

Op de twee 7140's zitten verschillende splitters, maar met ultrakorte bedrading. De één lijkt iets gevoeliger dan de ander, voor wat betreft bovengenoemd probleem.

Ik weet bijna zeker dat het geen lijnprobleem is, maar een Fritz!box-probleem. hiervoor had ik een Duitse Fritz!Box Fon WLAN. Superbetrouwbaar, geen enkele storing. Mja, geen nummerweergave en dus een 7140 gekocht...

@Chris27

Het probleem wat je hierboven beschrijft heb ik ook gehad! Ik werd toen vanaf thuis op mijn mobiel gebeld en deze ging 1x over met nummer weergave. Daarna leek het of er werd opgehangen en gelijk werd ik weer gebeld onder Onbekend. (Misschien dat dit wel met voipbuster (betamax) te maken heeft?, gebruik ik namelijk als voip provider)

Het disconnect probleem met het gebeld worden op de vaste lijn is hier trouwens weer (gedeeltelijk) terug! :( . Ben toenet mobiel gebeld en weer geen internet voor een minuut, daarna met mijn eigen telefoon geprobeerd en dit keer geen disconnect :?

quote:
RambOo schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:48:
@Chris27

Het probleem wat je hierboven beschrijft heb ik ook gehad! Ik werd toen vanaf thuis op mijn mobiel gebeld en deze ging 1x over met nummer weergave. Daarna leek het of er werd opgehangen en gelijk werd ik weer gebeld onder Onbekend. (Misschien dat dit wel met voipbuster (betamax) te maken heeft?, gebruik ik namelijk als voip provider)
Heb je dat met deze firmware (39.04.47) of had je dat met de vorige?
Het zou wel toevallig zijn als VB precies met mijn modemwisseling dit probleem heeft "geintroduceerd". Mijn Duitse WLAN had nergens last van, dus eigenlijk sluit ik die mogelijkheid uit.
quote:
Het disconnect probleem met het gebeld worden op de vaste lijn is hier trouwens weer (gedeeltelijk) terug! :( . Ben toenet mobiel gebeld en weer geen internet voor een minuut, daarna met mijn eigen telefoon geprobeerd en dit keer geen disconnect :?
Hier is het probleem ook weer terug }:O . De eerste keer toen ik mijn pc net had opgestart, de tweede keer "zomaar" (toen ik niet thuis was, maar ook niet gebeld werd). Vreemd eigenlijk. Jouw Box wordt "gedisconnect" als je gebeld wordt, de mijne zomaar en soms als ik mijn pc opstart. Ik heb in het verleden ook nooit een verband kunnen leggen tussen het verbreken van de DSL verbinding en het gebeld worden op de KPN-lijn. Maar weer een mail naar AVM dus...

Eerst maar eens de landinstellingen op Germay zetten. Misschien werkt dat.

Chis27,

Is jouw PC geaard? Zo niet, kijk eens of je je pc desnoods via een verlengkabel tijdelijk kunt aarden.

Boonie

quote:
boonie schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:23:
Is jouw PC geaard? Zo niet, kijk eens of je je pc desnoods via een verlengkabel tijdelijk kunt aarden.
Ik neem aan dat je bedoelt of 'ie op een geaard stopcontact is aangesloten? Dat is namelijk het geval.

Intussen landinstellingen op Germany gezet: toch weer een disconnect. En een verbroken telefoongesprek. Maar ik kan niet met zekerheid vaststellen dat het aan mijn Box lag...)

Ik heb inmiddel de "oude" fritzbox fon omgeruild voor een 5124. Maar ik heb nu nog steeds geen nummerweergave op de binnenkomende gesprekken van de KPN. :( :(
Ook weer met andere landen geprobeerd maar ook dit bied geen oplossing.
Ik heb maar weer met AVM gebeld en nu werd mij verteld dat er komende weken een nieuwe firmware zou uitkomen.....
Ik wacht het maar weer even af..

zoals ook eerder beschreven in deze thread heb ik al een tijdje met succes een fritzbox 5050 als ATA in gebruik achter een tele2-modem. Aan de fritzbox hangt een siemens ISDN-dect centrale. Ik bel via voipcheap.com
Nu werkt dit prima, als je belt zie je staan "VOIP 013-1234567" Als er iets mis is valt hij terug op de isdn-lijn, je ziet dan ook in de handset staat "ISDN 013-1234567". Verder wil ik de isdn-nummers porteren naar budgetphone nummers, maar ben nog enigszins huiverig (of te lui) geweest om dit door te zetten. Mijn punt is dat ik toch zeer geregeld zie dat er via ISDN gebeld wordt. Als de KPN de deur uitgaat wil ik wel zeker zijn dat deze telefoontjes nog uitgevoerd worden.

Hoe kan ik een fallback-mogelijkheid via VOIP creëren? Dacht eerst aan voxalot maar die lijkt niet in staat om automatisch naar een 2e account te switchen als het 1e niet werkt?

quote:
wsmaal783 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:14:

Ik overweeg de aanschaf van een FBF 7170, maar gezien de berichtgevingen in deze thread aarzel ik om de FritzBox Fon WLAN 7170 Annex B aan te schaffen. Op papier een fraai apparaat, waarmee ik mijn KPN telefonie (in) en VoIP (uit) wil integreren. Ik zit echter niet te wachten op triviale problemen of minder DSL rendement (met name UL) dan de Zyxel 2602. Ik weet niet in hoeverre de nieuwe firmware voor de 7170 /AnnexB (29.04.47) het DSL rendement en stabiliteit werkelijk heeft verbeterd, zoals in de info file wordt vermeld.
Omdat ik ook ISDN heb gebruik ik al een hele tijd een Duitse 7170, thans met firmware 4.49. Werkt probleemloos met Tiscali/Telfort, mijn KPN ISDN, VoIPBuster, Sipgate en Stanaphone (USA).
Ik adviseer altijd mensen met een analoge lijn altijd de internationale Annex A versie te gebruiken i.p.v. een Duitse Annex B te patchen maar met ISDN geeft de orginele Duitse versie géén problemen. De firmware is in ieder geval altijd meer up to date dan de internationale versie. Dit is een bekende klacht en bij AVM bekend.

Ik heb een beetje genoeg van dat gedonder met mijn 7140's. 25 disconnects in 6 dagen. En het duurt natuurlijk weer een klein jaar voor er weer eens een nieuwe firmware met dezelfde problemen komt.

Ik heb zo'n beetje het idee dat het probleem met disconnects en eerder genoemde telefoonperikelen bij eerdere firmware alleen bij de 7140 voorkomt. Ik hoor verder niemand over problemen bij bijvoorbeeld de 7050. klopt dat?

Reg. datum: 30 december 2005

quote:
Chris27 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:33:
Ik heb een beetje genoeg van dat gedonder met mijn 7140's. 25 disconnects in 6 dagen. En het duurt natuurlijk weer een klein jaar voor er weer eens een nieuwe firmware met dezelfde problemen komt.

Ik heb zo'n beetje het idee dat het probleem met disconnects en eerder genoemde telefoonperikelen bij eerdere firmware alleen bij de 7140 voorkomt. Ik hoor verder niemand over problemen bij bijvoorbeeld de 7050. klopt dat?
Hoi ik heb ook een 7140 ik heb ook dit probleem ik heb als oplossing een andre modem er voor geplaats eerst een copperjet ,maar die gaf ook in eens ook problemen ,nu heb ik een adsl1 modem er voor en ik moet zeggen dat ik geen disconnects meer heb ,alleen ik heb snelheid in moeten leveren maar dat heb ik liever dan elke keer disconnects
Ik denk dat het ook een hoop aan bbned ligt heb al 2 keer een monteur hier gehad van bbned en die had het er over dat te veel spanning op mijn kpn lijn zat en dat enkel de kpn daar wat aan doen kan ,maar ja je kent het wel ze spelen elkaar de zwarte piet toe

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws