Hoofdcategorieën
Topicacties

Fritz!Box Fon

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 21 december 2006

quote:
RambOo schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:00:
Ik heb de handleiding, de web interface en het internet al door gespit. Er is namelijk nergens niets te vinden over het instellen van firewall rules met de FB. Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is dit in te stellen voor inkomend/uitgaand verkeer?
Wat bedoel je precies? Ik weet in ieder geval wel dat de firewall niet kan worden uitgezet.

Indien je port forwarding bedoelt, dit kan perfect met de fritz onder het kopje Settings > Internet > Port Forwarding

Reg. datum: 04 december 2003

Bij mijn 'oude' Sitecom router(+modem) kan ik voor inkomend en uitgaand verkeer uitgebreide regels instellen. Voorbeeld: Alle clients die wired aangesloten zitten mogen wel via port 3389 (rdp) naar buiten en de clients die wireless zitten niet. Vb2: Al het uitgaand verkeer wordt geblokkeerd behalve port 80 en port xx.

Ik ben namelijk bezig met het opzetten van een soort DMZ om met een nintendo ds online te gaan. Deze kan namelijk alleen overweg met een WEP encryptie, en aangezien de FB op WPA staat heb ik mijn oude Sitecom router op een LAN port van de FB aangesloten. Deze functioneert nu als een extra AP, alleen is WEP natuurlijk ontzettend zwak en wil ik dit zo beperkt mogelijk maken (zie voorbeeld 2).

(Dit AP zit trouwens al op een andere ip range, en zonder DHCP, hulde aan de fritz!box _/-\o_ )

Reg. datum: 18 september 2007

GOED nieuws....

Mijn toets drukken werken gewoon goed nu met mijn fritzbox,Dus ik kan gewoon een keuze maken tijdens een gesprek.
Dat kon eerst niet maar na een wijk centrale update van Tiscali en dus ook compuserve doet fritzbox het nu gewoon zoals het hoort.

Minder goed nieuws...

Helaas heb ik wel de laatste tijd dat mijn stem af en toe niet aan de andere kant van de lijn is te horen.
Dan valt mijn stem enkele seconden uit (voor die ander dan hé,ik praat gewoon gezellig door)
Het lijkt of dat sinds die wijk centrale update van Tiscali is gekomen.
Ik heb FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Firmware version 39.04.34
Verder valt ook 3 tot 6 maal per dag de verbinding weg...

03.12.07 00:14:57 Internet connection established successfully. .......
03.12.07 00:14:44 DSL is available (DSL synchronization exists with 9117/1026 kbit/s).
03.12.07 00:14:32 DSL synchronization starting (training).
03.12.07 00:14:25 Internet connection cleared.
03.12.07 00:14:25 DSL not responding (no DSL synchronization).

Van dit ssort meldingen,wazig,klopt toch niet helemaal

Reg. datum: 31 december 2005

quote:
tweap schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:11:

03.12.07 00:14:57 Internet connection established successfully. .......
03.12.07 00:14:44 DSL is available (DSL synchronization exists with 9117/1026 kbit/s).
03.12.07 00:14:32 DSL synchronization starting (training).
03.12.07 00:14:25 Internet connection cleared.
03.12.07 00:14:25 DSL not responding (no DSL synchronization).

Van dit ssort meldingen,wazig,klopt toch niet helemaal
Bekend verhaal, meest vervelend als de connection gecleared wordt tijdens een telefoongesprek. Zie ook enkele pagina's terug, waar ik hetzelfde probleem meldde. Downgraden naar 39.04.26 lijkt tot dusver de meest werkbare methode te zijn, hoewel ook die zijn onhebbelijkheden heeft. :(

Deze downgrade heb ik trouwens op advies van AVM doorgevoerd, zij onderzoeken het probleem en zullen er op terug komen...

Reg. datum: 18 september 2007

Hoe doe je dat....downgraden?
Gaat dat gewoon hetzelfde als up-graden, ik bedoel pakt fritzbox gewoon oudere versies?
Windows meestal niet.
En moet je dan alles weer opnieuw instellen,ja dat zal wel.
Waar kan ik een 39.04.26 versie vinden?
Maar ik twijfel of die stem-problemen met deze up-down-grade te maken heeft.
Deze problemen heb ik volgens mij pas sinds Tiscali hun wijkcentrales ge-updated heeft.

Voor het downgraden (op onderstaande manier) moet je waarschijnlijk eerst upgraden naar 39.04.43 beta (elders in dit topic te vinden) anders werkt het niet. Vervolgens werkt het als volgt (zelf even vertalen svp :) ):

In order to downgrade, please apply the attached Recovery Tool. Using thisRecovery Tool is rather sophisticated, thus please read the following instructions carefully.
First of all, verify that the PC you will be using for recovery is connected to the FRITZ!Box via a "LAN" port. Secondly, the TCP/IP configuration of the network adapter used with this port is also of high importance. You will find the respective settings via Start > Settings > Control Panel> Network Connections > right-click the respective LAN connection >Properties > Internet Protocol (TCP/IP) > Properties.

The basic settings must look as follows:
* enable option "Use the following IP address"
* IP address: 192.168.178.x (x=2...251). Do not assign 192.168.178.1, as it is used by the FRITZ!Box itself
* Subnet mask: 255.255.255.0
* Default gateway: 192.168.178.1
* enable option "Use the following DNS server addresses"
* Preferred DNS server: 192.168.178.1 Now click "Advanced" and "WINS" On this tab enable the following two options: "Enable LMHOSTS lookup" "Enable NetBIOS over TCP/IP" Save the changes by clicking OK > OK > Close.

Please close any active firewall application on your system. If Windows XPService Pack 2 is installed on your system, the implemented firewall may also be active. Disable this firewall via Start > Settings > Control Panel> Windows Firewall. For security reasons you should disconnect the DSL cable as long as the security software is disabled.

1) Double-click the file FRITZ_BOX_...RECOVER-IMAGE.EXE. Click "Next".
2) When Windows reports that changes need to be applied regarding Media Sensing, click "Yes" and "OK". Windows will now reboot and launch the recovery tool again. In case the tool, does not start automatically, run the FRITZ_BOX_...RECOVER-IMAGE.EXE.
3) When the program prompts you to disconnect the power supply ("Disconnect power line"), remove the power cord from the FRITZ!Box and click "Next".
4) Reconnect the power cord when prompted by the red message "Please connect FRITZ!Box to the power mains now!".
5) Click the button "Next", once it is no longer greyed out.
6) If the program reports that the recovery has failed, repeat steps 2) to 5). It may be necessary to go through these steps up to 6 times!
7) When the program reports that the process was successful, you can close the program.

Since the recovery process restores the factory settings, you will have to re-configure your LAN connection respectively, e.g. setting the TCP/IPproperties to obtain the IP address, the default gateway, and DNS automatically. After another reboot, you should be able to launch the userinterface again via your browser by entering "fritz.box" or192.168.178.254.

Please note the recovery tool will delete all individual settings of theFRITZ!Box, e.g. Internet access settings, Internet telephony settings etc.

---
Als je dit ziet zitten stuur je me maar even een PM voor de recovery tool.

Reg. datum: 25 februari 2007

Ik ben veel op reis, de fritzbox lijkt voor mij de uitkomst.
Ik wil ik het buitenland gebeld kunnen worden (op een vast toestel) met mijn vaste nummer in nederland.

Een mooie oplossing lijkt mij sip van Xs4all, waarij ik gebruik maak van een nieuw vast nummer.

Is het mogelijk (op diverse locaties) in het buitenland dit in te stellen?
zie http://www.xs4all.nl/allediensten/bellen/sip.php en http://www.xs4all.nl/helpdesk/voip/ander/

Voorbeeld gelegenheid:
Ik zit een week in hotel in het buitenland met (wireless) breedband verbinding, kan ik dan de fritzbox daarop aansluiten en bellen en gebeld worden met de vaste telefoon / nummer in Nederland?

Edit:
Als het zou moeten lukken met de fritzbox, welke versie is de meest storingsvrije koop?

bmk22 wijzigde dit bericht 11-12-2007 03:01 (8%)
Reden: extra vraag

Acties: [view][quote]

Door: Microkid
Frontpage Admin / Moderator PW
Virtualisatie guru
Reg. datum: 09 augustus 2000

Sterker nog, je hoeft de hele FritzBox niet mee te nemen. Als je een Softphone applicatie op je laptop installeerd kan je deze gewoon instellen op je SIP account. Als iemand je dan belt gaat de softphone op je laptop rinkelen. Je kan dan via je laptop bellen (gebruik makend van je speakers en microfoon op de laptop). Da's het voordeel van telefoneren over internet, je hebt alleen een internet verbinding nodig om te kunnen bellen.

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Reg. datum: 31 augustus 2002

dit is op geen enkele manier bedoeld als spam oid (geen connecties), maar heb een tijdje geleden voor 20 euro een tweetal prepaid telefoonnummers met twee headsetjes gekocht bij budgetphone.
http://www.budgetphone.nl/shop/product_info.php?cPath=22&products_id=36

zie dat ze nu ook los voor een 10tje 3 voip headsetjes verkopen (zonder tel. nr). Ideaal voor je laptop. Uitgaand bellen kun je vermoedelijk het beste via voipcheap.com doen trouwens

Reg. datum: 24 maart 2007

Is jullie ook overgevallen dat de spraak kwaliteit van inkomende gesprekken via budgetphone slechter is dan bijvoorbeeld gesprekken via voipbuster? Ik heb gezien dat budgetphone de gesprekken via G.729a (8kb/s) aflevert en voipbuster via G.711. (64kb/s).

Reg. datum: 05 maart 2006

Verbinden Sweex LC000070 met Fritz!box FON 06.04.24 annexA ?

De fritzbox FON 06.04.24 (FB) heeft een prima verbinding met Orange ADSL. Ik wil op de LAN poort van de FB een sweex LC000070 router (SX) plaatsen. Deze krijg ik niet aan de praat.

Instelligen FB
vpi 8
vci 35
Encapsulation: Bridged (Routed Bridge Encapsulation)
Obtain the IP address automatically (DHCP)

en niet gekozen voor:
Routed IP LLC NLPID (ISO)
Routed IP LLC Snap
Routed IP Raw

Nu naar de SX. De WAN poort v.d. SX op de LAN poort v.d. FB
Nu heb ik 6 keuzes:
1) static IP
2) dynamic IP
3) dynamic IP with road runner
4) PPP over ethernet
5) PPTP
6) L2TP

Naar mijn mening gaat het om 2 dynamic IP, maar de SX ziet de FB niet.

Wie kan mij helpen?

Groeten,

Loet

Reg. datum: 24 maart 2007

Loet,

Zitten je fritz en je sweex wel in verschillende IP reeksen? Je kunt ze niet beiden in de 192.168.1.x hebben zitten. Een router moet aan wan en lan kant een verschillend netwerk hebben. (dus andere ip reeks)

Waar gebruik je een tweede router voor? Als je alle PC's in hetzelfde netwerk wil hebben zou je de sweex eens via een lan (niet wan) poort aan de fritz kunnen koppelen en de dhcp van de sweex uitschakelen.

Boonie

@loet62

Heb ongeveer hetzelfde gedaan om een 2e ap te creëren. Ik heb hier een UTP op de LAN van mijn Sitecom en op de LAN van de fb gedaan. Dit werkt perfect, de Sweex krijgt automatisch een ip-adres toegewezen. Doe je dit toevallig ook om een een nds online te kunnen? :)

(btw, zie mijn posts hierboven)

RambOo wijzigde dit bericht 17-12-2007 08:48 (5%)

Reg. datum: 25 oktober 2007

FRITZ!Box Fon WLAN 7170, Firmware version 29.04.34 ip 192.168.1.1
Heb een web/mailserver (Macmini) met ip 192.168.1.100
Wanneer ik met de laptop op hetzelfde netwerk als de server m'n eigen website probeer te bereiken krijg ik een error.
Page not found of zoiets.
Ophalen van email gaat ook niet.
De enige manier nu is iedere keer wanneer ik thuiskom de hosts file te wijzigen en alle verwijzingen naar de email- en webserver vermelden met het lokale ip adres (192.168.1.100) waar de verzoeken heenmoeten.
Met m'n Linksys WRT54G was dit niet nodig!
Verkeerde instelling in de FRITZ!Box?

Nadat ik de sweex router achter mijn FB werkend gekregen heb, heb ik mijn speedtouch vervangen door de FB. (Fritzbox FON annex A met firmware 06.04.24)

Verbindingsinstelling:
VPI/VCI: 8/35
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)

Het probleem is dat het modem regelmatig (2-4 x per dag) opnieuw opstart. Op zich geen super probleem alleen als dit tijdens een voip telefoongesprek gebeurd is dit vervelend. Dit gebeurd vooral als er intensief internet verkeer is. Hebben meer mensen hier last van? Hoe kan ik dit probleem verder onderzoeken?

Loet62

Ugly Mofo
Reg. datum: 25 november 2000

quote:
loet62 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 05:22:
Nadat ik de sweex router achter mijn FB werkend gekregen heb, heb ik mijn speedtouch vervangen door de FB. (Fritzbox FON annex A met firmware 06.04.24)

Verbindingsinstelling:
VPI/VCI: 8/35
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)

Het probleem is dat het modem regelmatig (2-4 x per dag) opnieuw opstart. Op zich geen super probleem alleen als dit tijdens een voip telefoongesprek gebeurd is dit vervelend. Dit gebeurd vooral als er intensief internet verkeer is. Hebben meer mensen hier last van? Hoe kan ik dit probleem verder onderzoeken?

Loet62
Update even de firmware voordat je verder gaat testen.
Deze kan je hier halen:
http://www.avm.de/en/fram...ish%2Fannex_a%26lang%3Den

New Features:
Improved DSL Driver
Child Protection
Energy Monitor
WMM Support

Vooral die improved DSL driver scheelt je veel disconnects denk ik.
Of je moet heel ver van de centrale zitten dan zou het kunnen kloppen.

Ik heb een FB FON met firmware 06.04.24 en geen FB FON Wlan. De 06 geeft aan dat het om een FB FON gaat. De genoemde versie is de laatste versie. Ondertussen ben ik al wat verder.

Mijn DSL gegevens:

S/N ratio receive: 31 dB
S/N ratio send: 10 dB (vlgs www.ip forum een te lage waarde)

Line attenuation receive: 14 dB
Line attenuation send: 5 dB

http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=86116

Ik heb de bekabeling nagekeken en vervangen, splitter vervangen maar ik krijg de "S/N ratio send" niet hoger. Wie weet een oplossing?

Loet62

Ugly Mofo
Reg. datum: 25 november 2000

quote:
loet62 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:19:
Ik heb een FB FON met firmware 06.04.24 en geen FB FON Wlan. De 06 geeft aan dat het om een FB FON gaat. De genoemde versie is de laatste versie. Ondertussen ben ik al wat verder.
Oops mijn excuses had je post niet goed genoeg gelezen.

Voor de FRITZ!Box FON WLAN 7170 is er een nieuwe fw zie:

ftp://ftp.avm.de/fritz.bo...lan_7170/firmware/english

Ik heb hier (nog steeds) het probleem dat de dsl verbinding 9/10 keer weg valt als ik op de analoge lijn gebeld wordt. Weet iemand of dit probleem al ergens bekend is / er een fix voor is?

Er draait hier firmware 39.04.41, deze lijkt wel nieuwer dan de recentste versie @ AVM.de? Is er iemand die deze ook heeft draaien?

edit: Betreft een FRITZ!Box 7140 Engels

RambOo wijzigde dit bericht 12-01-2008 11:39 (6%)

quote:
robr schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:46:
Ik heb een oorspronkelijk Duitse Fritz box Wlan Fon 7050 annex B waar ik de Duitse firmware versie 14.04.26 op heb aangebracht en vervolgens gepatched naar annex A (recentere firmware versies geven problemen met de annex A patch). Aanvankelijk had ik ook problemen met nummerherkenning. Ik heb het opgelost via de aanschaf van een ISDN telefoon (een Vox 935, goedkoop te vinden op bijvoorbeeld Marktplaats) die ik heb aangesloten op de S0 bus. Dit toestel geeft zonder problemen alle nummers weer.
Hele late reactie: waar haalt die Vox 935 eigenlijk zijn voeding vandaan? Is dat via de netadapter van de Fritz of via de POTS-lijn? Kun je ook VoIP bellen en gebeld worden als je de kabel uit de POTS-lijn trekt?

Achtergrond: ik zoek 1 toestel dat zonder eigen voeding aan 'distinctive ringing' doet voor mijn beide VoIP accounts. Internationale 7170. Geen POTS of ISDN meer hier.

quote:
RambOo schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:39:
Ik heb hier (nog steeds) het probleem dat de dsl verbinding 9/10 keer weg valt als ik op de analoge lijn gebeld wordt. Weet iemand of dit probleem al ergens bekend is / er een fix voor is?

Er draait hier firmware 39.04.41, deze lijkt wel nieuwer dan de recentste versie @ AVM.de? Is er iemand die deze ook heeft draaien?

edit: Betreft een FRITZ!Box 7140 Engels
Het is ijselijk stil bij AVM. Een poos geleden had ik -iets in de trant van proefpersoon- een aantal firmwareversies getest, achtereenvolgens (kort samengevat, zie eerdere posts voor uitgebreide omschrijving):
39.04.34: probleem: 5/6x daags valt zonder aanwijsbare reden internetverbinding weg
39.04.43 beta: probleem: 3/4x daags idem dito
39.04.26: probleem: tijdens gebeld worden op analoge lijn wordt soms de "telefoonbel" onderbroken.

AVM voorgelegd en ze zouden er op terug komen. Maarja. maar weer eens een mail sturen wat de status is, zal dan ook jouw ervaring met 39.04.41 melden (ik heb er nog niet eerder van gehoord trouwens). 39.04.26 heeft wel een superstabiele dsl-verbinding. Misschien ook voor jou eens te proberen? Stuur in ieder geval ook een mail naar AVM!

quote:
Chris27 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:36:
[...]

Het is ijselijk stil bij AVM. Een poos geleden had ik -iets in de trant van proefpersoon- een aantal firmwareversies getest, achtereenvolgens (kort samengevat, zie eerdere posts voor uitgebreide omschrijving):
39.04.34: probleem: 5/6x daags valt zonder aanwijsbare reden internetverbinding weg
39.04.43 beta: probleem: 3/4x daags idem dito
39.04.26: probleem: tijdens gebeld worden op analoge lijn wordt soms de "telefoonbel" onderbroken.

AVM voorgelegd en ze zouden er op terug komen. Maarja. maar weer eens een mail sturen wat de status is, zal dan ook jouw ervaring met 39.04.41 melden (ik heb er nog niet eerder van gehoord trouwens). 39.04.26 heeft wel een superstabiele dsl-verbinding. Misschien ook voor jou eens te proberen? Stuur in ieder geval ook een mail naar AVM!
Ik zal idd binnenkort even een mail sturen naar AVM. Is het mogelijk een backup van de huidige firmware te maken? Kan deze optie niet vinden in de webinterface van de FB. In dat geval ben ik er namelijk wel voor in, om andere firmware's voor test doeleinden te proberen :)

Ik heb trouwens gehoord dat het probleem dat de DSL verbinding wegvalt wanneer je op de vaste lijn gebeld wordt, ook voor kan komen wanneer er *voor* de splitter nog een telefoon zit aangesloten. Misschien dat de FB het telefoon signaal (intern) niet goed splitst van het DSL signaal. Er zit natuurlijk zo'n aparte kabel bij met een t-splitsing..

Reg. datum: 17 oktober 2006

Ik snap er geen r*k meer van. Ik heb dit forum doorgelezen maar kan geen duidelijk antwoord vinden.
Ik heb en fritzbox fon gekocht, gewoon in Nederland (nieuw) voor de anlogelijn. Ik heb op de kpn lijn nummer weergave aanstaan. Via de fritzbox krijg ik geen nummer weergave. Rechtstreeks op de splitter wel. In de Fritbox zie ik ook geen nummers staan van binnen gekomen gesprekken.
AVM helpdesk gebeld alle mogelijke oplossingen geprobeerd maar geen resultaat. Mijn Telefoon is geschikt voor zowel de Duitse als Nederlandse Clip functie.
Zou het nog helpen om een Duitse firmware te installeeren en zo ja welke?

Reg. datum: 21 december 2006

quote:
jan groen schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:58:
Ik snap er geen r*k meer van. Ik heb dit forum doorgelezen maar kan geen duidelijk antwoord vinden.
Ik heb en fritzbox fon gekocht, gewoon in Nederland (nieuw) voor de anlogelijn. Ik heb op de kpn lijn nummer weergave aanstaan. Via de fritzbox krijg ik geen nummer weergave. Rechtstreeks op de splitter wel. In de Fritbox zie ik ook geen nummers staan van binnen gekomen gesprekken.
AVM helpdesk gebeld alle mogelijke oplossingen geprobeerd maar geen resultaat. Mijn Telefoon is geschikt voor zowel de Duitse als Nederlandse Clip functie.
Zou het nog helpen om een Duitse firmware te installeeren en zo ja welke?
Welke box heb je? Bij mij wordt het nummer van de KPN lijn gewoon goed doorgegeven via de fritzbox. Je kan proberen een ander land te selecteren onder "Settings -> Telephony -> Regional Options". Ik heb hem op dit moment op Germany staan, dit loste voor mij ook het probleem met de vertraging in het overgaan van de kiestoon op. Let er wel op dat nadat je deze instelling hebt gewijzigd door een of andere bug je fritzbox automatisch via de vaste lijn uitbelt. Op mijn 7140, althans. Dit kun je oplossen door onder "Internet Telephony" je account te bewerken en dan op apply te klikken. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar niet geschoten is altijd mis :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: