Hoofdcategorieën
Topicacties

Fritz!Box Fon

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
Microkid schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:15:
[...]

Nogal lastig als hij zijn DM niet aan heeft staan :)
offtopic:
Dat zou je nu weer via mail of even in het Topic kunnen melden aan hem. Is een stuk meer constructief dan een een topic vullen met mail adressen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties: [view][quote]

Door: Microkid
Frontpage Admin / Moderator PW
Virtualisatie guru
Reg. datum: 09 augustus 2000

Nou, laat ik eens constructief bezig zijn.
Ik heb de beta even op rapidshare gezet.
http://rapidshare.com/fil....AnnexA.en.39.04.43.image

Microkid wijzigde dit bericht 21-10-2007 10:15 (23%)

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Reg. datum: 24 maart 2007

Goed bezig. Ik twijfel of ik hem installeer. Wat zou er aan verbeterd moeten zijn? Ik heb hem wel alvast even gepakt.

Reg. datum: 31 december 2005

quote:
boonie schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 08:29:
Goed bezig. Ik twijfel of ik hem installeer. Wat zou er aan verbeterd moeten zijn? Ik heb hem wel alvast even gepakt.
Stand van zaken vwb aantal keren "internet connection cleared":

dag/firmware/aantal keren:

12-10 / 39.04.34 / 7
13-10 / 39.04.34 / 6
14-10 / 39.04.34 / 3
15-10 / 39.04.34 / 3
16-10 / 39.04.34 / 5
17-10 / 39.04.34 / 8
18-10 / 39.04.34 / 5 (tot 16:00 u)
20-10 / 39.04.43 beta / 3 (v.a. 14:00 u)
21-10 / 39.04.43 beta / 7
22-10 / 39.04.43 beta / 0

huh??? De laatste 24 uur heb ik geen enkele storing gehad! Nog nooit meegemaakt met deze 7140. Gister leek er nog geen enkele verbetering. Of zou het toeval zijn...

Sja, wat zou er verbeterd/veranderd zijn. Ik zie zo 123 niet iets. O ja, je kunt nu vanuit de call list gemakkelijk een telefoonnummer toevoegen aan je telefoonboek. Maar eerlijk gezegd heb ik daar ook nog niet echt naar gekeken. 't Is beta nietwaar...

Nou, resumé: ik merk wel verbetering, toevallig de afgelopen oneven dagen (nagenoeg) geen problemen gehad. Maar toch. Niet superbetrouwbaar. Zeker niet op de even dagen 8)7 :?

Ik wil daarom weer 39.04.26 proberen. Wie heeft die versie voor mij? En moet ik ergens op letten tijdens installeren?

Chris27 wijzigde dit bericht 28-10-2007 11:54 (6%)

Ik heb al weer een paar dagen 39.04.26 op de 7140 staan. Ik moet zeggen: de downgrade is een hele verbetering! De afgelopen 4 dagen geen enkele storing! :+

Reg. datum: 21 februari 2001

Weet iemand toevallig hoe je handmatig de DNS servers wijzigt op een 7050?

Speedlinq heeft nogal brakke DNS servers en wil daarom een aantal alternatieve instellen. Ik zou dat natuurlijk op al m'n clients kunnen doen, maar het lijkt me handiger dat de FritzBox de alternatieve DNS servers aanbiedt aan de clients.
Op dit moment worden bij het verkrijgen van de DHCP lease van Speedlinq de Speedlinq DNS servers meegegeven en die zou ik dus graag willen wijzigen. In de webinterface is dat echter alleen mogelijk bij een volledig handmatige setup van het WAN ip adres. Bij het trucje om even over te schakelen naar fixed IP, de DNS servers in te stellen en weer terug naar DHCP werkt helaas niet.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Reg. datum: 18 april 2005

quote:
Maestro schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:47:
Weet iemand toevallig hoe je handmatig de DNS servers wijzigt op een 7050?

Speedlinq heeft nogal brakke DNS servers en wil daarom een aantal alternatieve instellen. Ik zou dat natuurlijk op al m'n clients kunnen doen, maar het lijkt me handiger dat de FritzBox de alternatieve DNS servers aanbiedt aan de clients.
Op dit moment worden bij het verkrijgen van de DHCP lease van Speedlinq de Speedlinq DNS servers meegegeven en die zou ik dus graag willen wijzigen. In de webinterface is dat echter alleen mogelijk bij een volledig handmatige setup van het WAN ip adres. Bij het trucje om even over te schakelen naar fixed IP, de DNS servers in te stellen en weer terug naar DHCP werkt helaas niet.
Ik heb hetzelfde probleem, wilde ook omschakelen naar OpenDNS. Van het weekend geprobeerd het recept van deze thread (via telnet) uit te voeren, maar dat werkte ook niet. DNS servers zijn wel veranderd als je in de UI kijkt maar hij gebruikt ze nog steeds niet. Ik heb nu al mijn PC's individueel op OpenDNS ingesteld, maar ook op mijn VOIP (via VoipCheap) krijg ik regelmatig een DNS fout. Dit schijnt het "enige" nadeel van de Fritz!box te zijn...

Wortelstok wijzigde dit bericht 05-11-2007 14:12 (13%)

Reg. datum: 21 februari 2001

quote:
Wortelstok schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:09:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, wilde ook omschakelen naar OpenDNS. Van het weekend geprobeerd het recept van deze thread (via telnet) uit te voeren, maar dat werkte ook niet. DNS servers zijn wel veranderd als je in de UI kijkt maar hij gebruikt ze nog steeds niet. Ik heb nu al mijn PC's individueel op OpenDNS ingesteld, maar ook op mijn VOIP (via VoipCheap) krijg ik regelmatig een DNS fout. Dit schijnt het "enige" nadeel van de Fritz!box te zijn...
"Grappig..."

Ik was dezelfde thread tegengekomen en hier werkt dat trucje idd ook niet. Ik heb er zojuist eens even met AVM NL over gebeld, en er werd me verzocht een mailtje te sturen met daarin hetgene wat ik wil. Dat gaat dus gelijk even gebeuren. Mocht ik eens een zinnig antwoord ontvangen, dan zal ik 'm hier gelijk neerdumpen.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Reg. datum: 24 maart 2005

Ik ben van plan een fritz!box fon 7170 te kopen en ik kwam op een duitse site dit fraaie exemplaar tegen:
http://www1.hardwareversand.de/ai/pimg/450/261FB1.jpg

Iemand die al in Nederland gesignaleerd in de annex A versie.
Ook dit apparaat je lijkt me wel wat de 7150:
http://www.avm.de/de/Produkte/FRITZFon/FRITZFon/images/image_auf_einen_blick.jpg

Maar die kan ik ook nog niet op annex a vinden
vervelende duitsers ook, alles voor isdn maken.....

edit: Thomson heeft kennelijk ook al iets leuks:

http://www.telefonselskap...IPS_datasheet_797g_LR.pdf

D1N0 wijzigde dit bericht 08-11-2007 00:18 (12%)

Reg. datum: 02 augustus 2005

Help.. Sinds Tiscali de nieuwe telefooninstellingen heeft, doet mijn VOIP het niet meer.... Ze geven aan dat je dan de juiste instellingen moet invoeren, maar voor zover ik kan invoeren is er niets veranderd ten aanzien van de oude situatie.... Wie weet raad?

/Edit: gebeld met AVM, de registar moet ipv sip.telefoniedienst, tel.telefoniedienst.nl komen te staan, dit staat ook verkeerd op de Tiscali site, maar ze waren meer dan 1x gebeld al vandaag....dus gelukkig een oplossing.

Overigens heeft de Tis upgrade niet geholpen de problemen op te lossen die er zijn met keuzesystemen, bij het toetsen van de keuze werd wederom de verbinding verbroken, hier weet AVM nog steeds geen oplossing voor, evenals geen datum voor een nieuwe firmware (engels) voor de 7050

vinsy wijzigde dit bericht 06-11-2007 17:28 (53%)
Reden: Telefoontje met AVM

quote:
vinsy schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:13:
Help.. Sinds Tiscali de nieuwe telefooninstellingen heeft, doet mijn VOIP het niet meer.... Ze geven aan dat je dan de juiste instellingen moet invoeren, maar voor zover ik kan invoeren is er niets veranderd ten aanzien van de oude situatie.... Wie weet raad?

/Edit: gebeld met AVM, de registar moet ipv sip.telefoniedienst, tel.telefoniedienst.nl komen te staan, dit staat ook verkeerd op de Tiscali site, maar ze waren meer dan 1x gebeld al vandaag....dus gelukkig een oplossing.

Overigens heeft de Tis upgrade niet geholpen de problemen op te lossen die er zijn met keuzesystemen, bij het toetsen van de keuze werd wederom de verbinding verbroken, hier weet AVM nog steeds geen oplossing voor, evenals geen datum voor een nieuwe firmware (engels) voor de 7050
De verwarring ontstaat denk ik omdat de termen door elkaar worden gebruikt door veel fabrikanten.

Wat AVM bij de Fritz!box noemt Registrar noemen andere weer Domain, SIP Domain of Realm. Dat moet dus inderdaad zijn tel.telefoniedienst.nl (niet sip.tele....).

Het veld Proxy server moet zijn sip.telefoniedienst.nl inderdaad.

Op de Tiscali site gebruiken ze net de andere termen dan die AVM/Fritz!box gebruikt :)
http://www.tiscali.nl/helpdesk/faq.asp?id=6631#faq6590

Reg. datum: 22 oktober 2004

Hallo,

Ik het een adsl abbo van BBned (8192/1024) en daarbij wordt standaard geleverd een Copperjet 816-2P (ADSL2+) modem.

Omdat ik ook wireless wilden ben ik overgestapt naar een Fritzbox 7140. Alles werkt, VOIP, Wireless, en internet.

Nu heb ik een vreemd probleem en dat is het volgende:
Als is via de newsgroepen iets download haal ik met de Copperjet een konstante snelheid van 775 KB/s. Doe ik hetzelfde via de Fritzbox dan kom ik niet hoger als 570KB/s.

Ik heb hierover al gemailt met AVM maar die zeggen dan gewoon dat er teveel ruis op de lijn zit. Vreemd want de copperjet haalt wel alles uit de lijn.

Nu kan ik natuurlijk de copperjet als modem gebruiken en de ethernet kabel in poort 1 van de Fritzbox doen (modem FB wordt uitgeschakelt) en dan haal ik ook weer de 775KB/s, maar dan werkt de verbinding vwb de VOIP niet.

Heeft iemand een oplossing hiervoor voor het snelheids probleem of een idee de VOIP verbinding werkend te krijgen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

RJ

quote:
Chris27 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:42:
Ik heb al weer een paar dagen 39.04.26 op de 7140 staan. Ik moet zeggen: de downgrade is een hele verbetering! De afgelopen 4 dagen geen enkele storing! :+
Ik moet mijn mening helaas weer bijstellen: de afgelopen tijd is mijn internetverbinding weliswaar niet één keer weggevallen, maar nu is de kwaliteit van de gesprekken in sommige gevallen bar slecht. De tegenpartij hoort mij dan bij vlagen.
Ik word er een heeeel klein beetje zat van... }:O

Herkent iemand dit probleem bij firmware 39.04.26 en liever nog: weet iemand of dit met een bepaalde instelling is op te lossen?

Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat ik een oud telefoontoestel op de box heb aangesloten??

Wie heeft hier buiten Chris27 nog meer de beta software geladen? Ik vraag me af of iemand al voor- of nadelen heeft gevonden.

quote:
rj1956 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 08:28:

Nu kan ik natuurlijk de copperjet als modem gebruiken en de ethernet kabel in poort 1 van de Fritzbox doen (modem FB wordt uitgeschakelt) en dan haal ik ook weer de 775KB/s, maar dan werkt de verbinding vwb de VOIP niet.

RJ
Ik neem aan dat je alleen problemen hebt met je inkomende voip gesprekken. Uitgaand zou gewoon moeten lukken.Heb je op de copperjet wel de poorten geopend die voor voip nodig zijn?

Boonie

Reg. datum: 04 december 2003

Appart, ik heb hier ook een 7140 met het dsl sync probleem. Alleen is het me opgevallen dat dit bijna altijd gebeurd op precies hetzelfde moment dat ik op de analoge lijn wordt gebeld. Dit kan haast geen toeval zijn..? Het is niet heel erg storend, maar vond het toch wel waard deze informatie te melden aangezien ik dit (waardevolle) topic al een tijd volg en onder andere weet dat Chris27 dit probleem ook heeft }:O .

Ik kan er ook nog wat aan toevoegen: vaak, als ik gebeld word, gaat de telefoon twee keer over (belsignaal) en houdt dan even op. Het lampje "gemiste oproep" begint te knipperen en hup, meteen gaat de telefoon weer over. De beller zelf merkt daar niets van: daar blijft voor zijn/haar gevoel de telefoon gewoon overgaan. De eerste keer zie je trouwens wel nummerweergave, de tweede keer niet.
Ook -als je uitbelt- hoort soms de andere kant mij niet. Ook niet na tien keer luidkeels "hallo!!"

Ik weet niet wat ik nu liever heb:
a) af en toe beroerde gesprekskwaliteit en het vreemd overgaan van het toestel }:O of
b) af en toe wegvallen van de verbinding }:O ...

Het is altijd soms en af en toe. Lastig om dat dan met een log naar AVM duidelijk te maken. Net als wanneer je met een probleem met je auto naar de garage gaat en het probleem zich dan niet voordoet.

Ik heb nu nog 39.04.26 in de box. Mijn ouders hebben exact dezelfde box en exact hetzelfde probleem. Vanmiddag nog bericht van AVM gehad dat ze mijn bevindingen van de beta versie en 39.04.26 naast elkaar leggen. Ik zal dan tzt meer horen.

Ik weet vrijwel zeker dat het aan de 7140 ligt. Hiervoor had ik een Duitse Box WLAN en dat ging perfect. Maarja, geen nummerweergave en dus deze 7140 gekocht.

Het wegvallen van de verbinding gebeurde mij trouwens ook 's nachts. Ik mag hopen dat ik toen niet op de analoge lijn gebeld werd... ;)

Reg. datum: 15 juni 2003

Heb sinds kort ook de 7140. Deze werkt al ruim 2 weken zonder dat de verbinding is weggevallen. Ik heb hem nu alleen als modem/router. Binnenkort wil ik ook voip gaan gebruiken.

Nu heb ik tijdelijk getest hoe het werkt als ik de analoge telefoon via de box laat gaan. Het probleem wat ik heb is wanneer ik gebeld word dan hoor ik pas de telefoon gaan als bij de ander de telefoon al 2 keer is overgegaan. Dat vind ik toch vrij storend is daar een oplossing voor?

Ik heb er versie 39.04.41 op staan.

quote:
mext3 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:37:

Ik heb er versie 39.04.41 op staan.
Weet je zeker dat je niet 39.04.34 of 39.04.43 beta hebt?
Heb je ook al in de Event Log gekeken of de verbinding niet is weggevallen op momenten dat je er geen last van hebt? Als je aan het internetten bent, is het bovendien niet echt storend, als je een minuutje even niet verder kunt...

Reg. datum: 15 juni 2003

Bij de overview pagina staat:
FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Firmware version 39.04.41

En wanneer ik kijk bij de Event Log en dan bij Internet Connection staat daar 1 datum met tijd van een paar weken terug.

26.10.07 14:14:49 Internet connection established successfully. IP address: ****

quote:
RambOo schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:18:
Appart, ik heb hier ook een 7140 met het dsl sync probleem. Alleen is het me opgevallen dat dit bijna altijd gebeurd op precies hetzelfde moment dat ik op de analoge lijn wordt gebeld. Dit kan haast geen toeval zijn..? Het is niet heel erg storend, maar vond het toch wel waard deze informatie te melden aangezien ik dit (waardevolle) topic al een tijd volg en onder andere weet dat Chris27 dit probleem ook heeft }:O .
Precies als je op de KPN lijn wordt gebeld, zit je ADSL splitter er nog wel tussen ook?

quote:
bjck schreef op donderdag 15 november 2007 @ 00:43:
Precies als je op de KPN lijn wordt gebeld, zit je ADSL splitter er nog wel tussen ook?
De splitter die ik bij het pakket van Tiscali Wholesale heb gekregen zit er tussen. Heb nog meerdere splitters liggen hier, zou het nuttig zijn deze te testen?

quote:
mext3 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:44:
Bij de overview pagina staat:
FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Firmware version 39.04.41

En wanneer ik kijk bij de Event Log en dan bij Internet Connection staat daar 1 datum met tijd van een paar weken terug.

26.10.07 14:14:49 Internet connection established successfully. IP address: ****
Wat zou ik graag mijn Event Log zo zien in combinatie met een goed werkend VoIP gebeuren! Maar ik kan die firmware nergens vinden. Ik neem aan deze firmware voor de internationale versie is?

Wie weet trouwens hoe een firmware versie vanuit de Fritz!box terug te zetten is op de PC?

Chris27 wijzigde dit bericht 15-11-2007 20:58 (7%)

Ik heb de handleiding, de web interface en het internet al door gespit. Er is namelijk nergens niets te vinden over het instellen van firewall rules met de FB. Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is dit in te stellen voor inkomend/uitgaand verkeer?

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: