De Fritz!Box gebruikt een Texas Instruments chip dus daar heb je de meeste kans mee. Ik weet echter niet welke PCI kaarten die hebben. In de praktijk schijnt de te bereiken snelheidswinst nogal tegen te vallen. Ik zou me dus ook maar niet al te druk makenquote:
Reg. datum: 31 december 2005
Het leek zo goed te gaan. Nieuwe 7140 voor zowel mijn ouders als voor mezelf.
Vorige week hoorde ik van mijn ouders dat hun gesprek wel eens wegviel. Erg vervelend natuurlijk, maarja, toen ik vroeg met wie ze belden, was dat iemand met een internetplusbellen abo.
Totdat ik wilde bellen en Fritz op de vaste lijn overschakelde. En ik twee dagen later op mijn Voipbusternummer gebeld werd met de vraag waarom ik op mijn vaste lijn de hele avond al in gesprek was. Dat was ik dus niet. Prompt werd ook nog eens na 36 minuten diezelfde VoIP-VoIP-verbinding verbroken na een poosje stilte.
Ik gebruik firmware 39.04.34. Ik had al begrepen dat deze firmware niet geheel vrij van bugs is, maar herkent iemand deze klachten als "horend" bij deze firmware? Dan zet ik de box een versie terug...
En af en toe nog steeds een "onschadelijk" piepje
Vorige week hoorde ik van mijn ouders dat hun gesprek wel eens wegviel. Erg vervelend natuurlijk, maarja, toen ik vroeg met wie ze belden, was dat iemand met een internetplusbellen abo.
Totdat ik wilde bellen en Fritz op de vaste lijn overschakelde. En ik twee dagen later op mijn Voipbusternummer gebeld werd met de vraag waarom ik op mijn vaste lijn de hele avond al in gesprek was. Dat was ik dus niet. Prompt werd ook nog eens na 36 minuten diezelfde VoIP-VoIP-verbinding verbroken na een poosje stilte.
Ik gebruik firmware 39.04.34. Ik had al begrepen dat deze firmware niet geheel vrij van bugs is, maar herkent iemand deze klachten als "horend" bij deze firmware? Dan zet ik de box een versie terug...
En af en toe nog steeds een "onschadelijk" piepje
Reg. datum: 21 december 2006
Ik snap je vraag niet helemaal. Je fritzbox belt automatisch via de vaste lijn uit zonder dat jij dat wil?
Klopt. Ik hoorde aan een bepaald toontje vòòr dat het nummer gekozen werd, dat Fritz overschakelde op de vaste lijn (en zag dat natuurlijk aan het lampje "Fixed Line", waar ik direct naar keek). Direct opgehangen en meteen weer gebeld: toen ging het goed...quote:Quan schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:59:
Ik snap je vraag niet helemaal. Je fritzbox belt automatisch via de vaste lijn uit zonder dat jij dat wil?
Ik heb dat ook nadat ik bepaalde instellingen wijzig, zowel in de huidige als voorgaande firmware. Je kan de fritzbox weer vertellen dat hij via internet moet bellen door het SIP-account te bewerken, vervolgens niets te wijzigen en dan op Apply te klikken. Het is vreemd, maar daarna belt hij bij mij weer via internet. Hopelijk heb je er wat aan.
Reg. datum: 18 september 2007
Reg. datum: 18 september 2007
Heb hier sinds 2 maanden een FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Firmware version 39.04.34
Bevalt prima alleen jammer dat hij niet met dtmf -toon keuze menu's kan werken,dan valt verbinding weg en moet je dus dat nummer via vaste net bellen en dat kost weer geld.
Daarom zoek ik verbeterde firmware of andere trucs of instellingen om dat wél werkend te krijgen.
op AVM site hebben ze:
FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Firmware Version 30.04.33
Die Firmware beinhaltet die Funktionen des DSL-Modems und -Routers. Laden Sie die Firmware zuerst auf die Festplatte Ihres Computers und übertragen Sie diese von dort in einem zweiten Schritt auf die Anlage.
Neue Leistungsmerkmale:
Leistungsfähigkeit und Energieeffizienz erhöht
Assistent vereinfacht das Einrichten der Telefonie
Verbesserte Unterstützung für ADSL2+ und USB-Zubehör
Weitere Informationen zu diesem Update erhalten Sie hier
Sprache: Deutsch Dateigröße: 4350 KB Download starten
Version: 30.04.33 Build: 07.06.04 Datum: 05.06.2007
Hebben ze voor duitse Fritzbox andere versie nummers of snap ik het niet?
Of weet er iemand een oplossing?
Van onderstaand probleem heb ik trouwens geen last,alles gaat normaal via internet,via compuserve.
Quan schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:59:
Bevalt prima alleen jammer dat hij niet met dtmf -toon keuze menu's kan werken,dan valt verbinding weg en moet je dus dat nummer via vaste net bellen en dat kost weer geld.
Daarom zoek ik verbeterde firmware of andere trucs of instellingen om dat wél werkend te krijgen.
op AVM site hebben ze:
Die Firmware beinhaltet die Funktionen des DSL-Modems und -Routers. Laden Sie die Firmware zuerst auf die Festplatte Ihres Computers und übertragen Sie diese von dort in einem zweiten Schritt auf die Anlage.
Neue Leistungsmerkmale:
Van onderstaand probleem heb ik trouwens geen last,alles gaat normaal via internet,via compuserve.
Quan schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:59:
DTMF toon-keuze menu's kunnen inderdaad een probleem zijn, maar dat schijnt niet aan de Fritz!Box te liggen. Ik heb zelf ook een 7140 Annex A met 39.04.34 en heb dat probleem niet. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de SIP provider het ook moet ondersteunen. Voipbuster (bij mij) doet dat dus prima.quote:tweap schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:56:
Heb hier sinds 2 maanden een FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Firmware version 39.04.34
op AVM site hebben ze:
Neue Leistungsmerkmale:
edit: Duitse versies hebben inderdaad andere versienummers.
Wel heb ik nog steeds een probleem dat zo'n 4x per dag mijn DSL-verbinding wegvalt. Erg lastig natuurlijk, als je net aan het bellen bent
29.09.07 02:22:19 Internet connection established successfully. IP address: etc.etc.
29.09.07 02:22:14 DSL is available (DSL synchronization exists with 4570/734 kbit/s).
29.09.07 02:22:02 DSL synchronization starting (training).
29.09.07 02:21:55 Internet connection cleared.
29.09.07 02:21:55 DSL not responding (no DSL synchronization).
En dat dus zo'n 4x per dag... Ligt dit aan de provider (Tiscali) of aan de nieuwste firmware-met-bugs? Of misschien een simpele instelling?
Het is in ieder geval Tiscali (dus ook Speedlinq via BaByXL en Compuserve) waar het mis gaat met de Fritz!box.quote:Chris27 schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:30:
[...]
DTMF toon-keuze menu's kunnen inderdaad een probleem zijn, maar dat schijnt niet aan de Fritz!Box te liggen. Ik heb zelf ook een 7140 Annex A met 39.04.34 en heb dat probleem niet. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de SIP provider het ook moet ondersteunen. Voipbuster (bij mij) doet dat dus prima.
De Fritz ondersteunt alleen SIP INFO om DTMF te versturen en Tiscali gebruikt voor DTMF 'inband' of 'in-audio'. Als de Fritz dan een SIP INFO stuurt wordt de verbinding verbroken.
Al is binnenkort ook SIP INFO mogelijk begrijp ik.
bjck wijzigde dit bericht 30-09-2007 15:57 (3%)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Even ter verduidelijking wellicht: in dit geval heb je het dus over een abo internetten èn bellen van Tiscali. Gebruik je puur internetten via Tiscali en bel je via Voipbuster (= voordeliger) dan is het geen probleem (zoals bij mij)..quote:bjck schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:12:
[...]
Het is in ieder geval Tiscali (dus ook Speedlinq via BaByXL en Compuserve) waar het mis gaat met de Fritz!box.
De Fritz ondersteunt alleen SIP INFO om DTMF te versturen en Tiscali gebruikt voor DTMF 'inband' of 'in-audio'. Als de Fritz dan een SIP INFO stuurt wordt de verbinding verbroken.
Correct.quote:Chris27 schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:01:
[...]
Even ter verduidelijking wellicht: in dit geval heb je het dus over een abo internetten èn bellen van Tiscali. Gebruik je puur internetten via Tiscali en bel je via Voipbuster (= voordeliger) dan is het geen probleem (zoals bij mij)..
Het gaat mis met de Fritz als je Tiscali bellen (dus ook Speedlinq of Compuserve) gebruikt omdat de Fritz alleen SIP INFO ondersteunt en geen inband DTMF. Ik begrijp dat Tiscali ook SIP INFO gaat ondersteunen binnenkort.
Zo ziet mijn logfile er ook uit... Ik gebruik een Fritz 7140 icm TweakDSL via Tiscali. Heb er tijdens het bellen gelukkig nog weinig last van gehad, maar vervelend is het wel. Iemand enig idee hoe ik daar vanaf kom?quote:Chris27 schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:30:
Wel heb ik nog steeds een probleem dat zo'n 4x per dag mijn DSL-verbinding wegvalt. Erg lastig natuurlijk, als je net aan het bellen bent. Kijk ik in de Event Log:
29.09.07 02:22:19 Internet connection established successfully. IP address: etc.etc.
29.09.07 02:22:14 DSL is available (DSL synchronization exists with 4570/734 kbit/s).
29.09.07 02:22:02 DSL synchronization starting (training).
29.09.07 02:21:55 Internet connection cleared.
29.09.07 02:21:55 DSL not responding (no DSL synchronization).
En dat dus zo'n 4x per dag... Ligt dit aan de provider (Tiscali) of aan de nieuwste firmware-met-bugs? Of misschien een simpele instelling?
Kan 1001 redenen hebben dat het gebeurt, is niet zo te zeggen. Kan zijn dat je een te hoge snelheid hebt op je verbinding met teveel verstoring op de lijn waardoor hij net niet stabiel is. Kan een aansluit fout zijn bij je thuis.quote:pipo76 schreef op zondag 30 september 2007 @ 19:53:
[...]
Zo ziet mijn logfile er ook uit... Ik gebruik een Fritz 7140 icm TweakDSL via Tiscali. Heb er tijdens het bellen gelukkig nog weinig last van gehad, maar vervelend is het wel. Iemand enig idee hoe ik daar vanaf kom?
Is inderdaad lastig te bepalen, maar: hiervoor gebruikte ik (ongeveer een jaar) een Duitse Fon WLAN, en nooit is het toen bij mij met de telefonie misgegaan. Helaas (voor de vergelijking dan) zat ik toen nog bij provider HetNet, nu met de 7140 bij Tiscali. Snelheid lijkt me niet echt een probleem, heb 4Mb...quote:bjck schreef op zondag 30 september 2007 @ 21:49:
[...]
Kan 1001 redenen hebben dat het gebeurt, is niet zo te zeggen. Kan zijn dat je een te hoge snelheid hebt op je verbinding met teveel verstoring op de lijn waardoor hij net niet stabiel is. Kan een aansluit fout zijn bij je thuis.
Ik had al studie gemaakt van de aansluiting: de kabel tussen splitter en ISRA kun je net zien, superkort dus. Verder aansluiten kan haast niet misgaan met de meegeleverde duo-kabel...
Ik denk dat ik eerst eens de Fon WLAN terugzet om te proberen. Ik lees hier en daar dat 39.04.34 op de 7140 wat bugjes vertoont... Eerst het apparaat even terugvorderen, tzt laat ik dan wel even weten hoe dat gegaan is...
Hiephiep
internetproviders lijken ook ons dorp gevonden te hebben....
Maar ter zake: heeft iemand een 7140 draaiend op een Orange adsl aansluiting? En dan inclusief Voip natuurlijk. Orange heeft mooie aanbiedingen, maar zit niet echt op die livebox te wachten....
Maar ter zake: heeft iemand een 7140 draaiend op een Orange adsl aansluiting? En dan inclusief Voip natuurlijk. Orange heeft mooie aanbiedingen, maar zit niet echt op die livebox te wachten....
Reg. datum: 15 september 2003
Reg. datum: 15 september 2003
Heb zelf 39.04.26 er weer op staan en na de laatste versie te hebben geprobeerd weer terug naar 39.04.26.(zit ook bij Tweak)quote:Chris27 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:38:Ik denk dat ik eerst eens de Fon WLAN terugzet om te proberen. Ik lees hier en daar dat 39.04.34 op de 7140 wat bugjes vertoont... Eerst het apparaat even terugvorderen, tzt laat ik dan wel even weten hoe dat gegaan is...
Ben meer dan een jaar met de technische dienst van AVM bezig geweest het probleem met al die buggy firmwares op te lossen maar tot op heden nix wijzer van geworden.
Ik heb zelf het idee dat AVM niet zo'n haast heeft met internationale FB-boxen en de bijkomende problemen met vooral Annex-A lijnen.
Reg. datum: 25 juni 2007
Reg. datum: 25 juni 2007
Heb FB 7140 op orange draaienquote:martin2005 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:27:
Hiephiepinternetproviders lijken ook ons dorp gevonden te hebben....
Je krijgt echter van Orange NIET de sip gegevens (willen ze zelf in de hand hebben)
Daarom niet getreurt en orange telefonie er uit gerot
Gewoon budgetphone met Voipbuster en dat is een prima combinatie
Reg. datum: 19 oktober 2007
How did you configure your FritzBox for Orange.quote:kpmp3062 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:39:
[...]
Heb FB 7140 op orange draaien
Je krijgt echter van Orange NIET de sip gegevens (willen ze zelf in de hand hebben)
Daarom niet getreurt en orange telefonie er uit gerot
Gewoon budgetphone met Voipbuster en dat is een prima combinatie
I have a 7050 and can´t seem to get it work. I have Orange ADSL Extra.
Thx in advance
Is dit normaal dat dit gebeurd ? Dit heb ik nl ook. En veel storing en echo. Alleen met IPB gebruikers. Als ik gewoon naar een vast nummer bel ik de geluidskwaliteit goed. Ook gebeld worden is met IPB gebruikers een probleem. Zeker nu steeds meer mensen IPB gaan gebruiken (denk ik) kan je straks met minder mensen probleemloos bellen.quote:Chris27 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:43:
Ik bel met voipbuster en voipcheap, internetnummer heb ik bij budgetphone.
Gebruik een fritz!box 7050 annex B.
Wat is hiervoor de oplossing ?
Alvast bedankt.
Rob
Ik heb gisteren van AVM 39.04.43 beta firmware ontvangen voor mijn 7140 Annex A, iemand hier al ervaring mee?
nee, maar hoe kom ik aan die beta?quote:Chris27 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:32:
Ik heb gisteren van AVM 39.04.43 beta firmware ontvangen voor mijn 7140 Annex A, iemand hier al ervaring mee?
Heb 'm nu twee uur draaien, maar de internet connection is al weer twee keer "gecleared". Schiet dus ook niet veel op. Zal de gegevens nog eens mailen naar AVM, als dat niets oplevert, ga ik maar weer terug naar 39.04.26. Alleen hoe ik aan die versie kom...quote:
@Microkid: nog belang bij die beta? Kan ik 'm je mailen.
Altijdquote:Chris27 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:02:
[...]
@Microkid: nog belang bij die beta? Kan ik 'm je mailen.
Reg. datum: 21 juni 2001
Reg. datum: 21 juni 2001
legato23 op hotmail punt com heeft ook interesse in de beta firmware voor de 7140 annex aquote:
quote:
quote:LeGato23 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:12:
[...]
legato23 op hotmail punt com heeft ook interesse in de beta firmware voor de 7140 annex a
Nogal lastig als hij zijn DM niet aan heeft staanquote:bjck schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:36:
Laten we er niet een ik ook graag op abc @ abc . abc topic van maken. Stuur de aanbieder even een PM of plaats hem online en plaats de link in het topic.