Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
OrakelJos schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:10:
[...]

Volgens de Duitse fora kan hij tot 20mb down en 1mb up aan. De genoemde snelheden zoals jij heb ik ook met m'n T6 abonnement van Tiscali. Tiscali biedt op Annex B (ISDN) tot 12mb aan maar dat is meer een limiet aan de zijde van Tiscali dan die van de Fritz!Box. In Duitsland gebruikt men alleen maar Annex B ook over analoge lijnen dus het moet wel goed zitten.
Tiscali kan ook 20Mb leveren op annexB, alleen als je te ver van de centrale woont zie je die optie niet bij de mogelijkheden door het invoeren van je postcode. Zou ook kunnen dat je T12 wel kan bestellen, maar niet kunt halen omdat de lijn iets langer is dan de postcode check denkt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 31 december 2005

Ik ben aan de gang met de instellingen voor mijn nieuwe FB 7140. Hoewel mijn oude "Fon Wlan" (omgekat) ook al kiesregel-mogelijkheden had, heb ik me er nooit echt in verdiept, maar ik vraag me nu af of het ook mogelijk is om binnen je netnummer gebied je netnummer niet te hoeven intikken. Kom daar niet echt achter in de gebruikersinterface...

Verder merk ik dat ook mijn 7140 (mijn Fon Wlan had dat ook) af en toe tijdens een telefoongesprek een piepje hoorbaar is (ik gebruik de box icm Voipbuster). Wat is dat piepje?

Nu kan ik eens rondsolderen in mijn oude omgekatte Duitse om te proberen nummerweergave toch vaker aan de praat te krijgen ipv de 10% van alle gesprekken. Baat het niet...

Reg. datum: 21 december 2006

Dat zonder netnummer is in de 7140 erg makkelijk in te stellen.

Eerst ga je onder het menu Telephony -> Internet Telephony naar het tabblad Advanced Settings. Onder het kopje "Location data" vul je bij Country code in het eerstje hokje 00 en in het tweede hokje 31 in. Bij Area code vul je in het eerste hokje een 0 in en het tweede hokje de rest van je netnummer (voor Amsterdam bijvoorbeeld 20). Vervolgens ga je naar het tabblad Internet Numbers en klik je op de bewerkknop van je telefoonnummer, en dan zet je een vinkje bij de 0 en het overige deel van het netnummer (de 00 en 31 dus uitgevinkt laten). Dan hoef je voortaan geen netnummer meer te draaien.

Verder gebruik ik mijn 7140 ook in combinatie met Voipbuster (Voipcheap eigenlijk) maar die piepjes die jij beschrijft heb ik geen last van.

Succes ermee!

quote:
Quan schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:09:
Vervolgens ga je naar het tabblad Internet Numbers en klik je op de bewerkknop van je telefoonnummer, en dan zet je een vinkje bij de 0 en het overige deel van het netnummer (de 00 en 31 dus uitgevinkt laten).
Ik kan geen vinkjes zetten, behalve dan bij "Insert area code for outgoing calls". Andere firmware misschien? Ik gebruik 39.04.34.

En die piepjes, ach, echt last heb ik er niet van , het komt hooguit 1x per half uur voor...

Nog een probleempje met mijn Fritz! 7140:
quote:
Badjas_Johnny schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:01:
Voor 12move moet je onder Internet --> Account information--> voor "No account information required (in accordance with RFC 1483 / RFC 2684)" kiezen.
hieronder voor "Bridged (Routed Bridge Encapsulation)"
Via Voipbuster heb ik mijn KPN-vaste-lijn geverifieerd zodat (als ik uitbel via internet) dit kpn-nummer te zien zou moeten zijn. Bij een Hetnet-account gaat dit prima (hier gebruik je account information), bij een 12move account (zie hierboven) is deze account info "not required". Hier gaat het mis voor wat betreft de internet-telefonie instellingen. Als ik de gegevens wil opslaan krijg ik de melding dat de betreffende telefoniegegevens alleen ingesteld worden, als account information onder "internet" ingevuld is... Is dit logisch? Ik heb wel eea aan account info geprobeerd, maar dit pikt Fritz niet: PPP negotiation failed: timeout

Internettelefonie doet het verder wel, alleen het geverifieerde nummer verschijnt niet bij anderen in het scherm...

Chris27 wijzigde dit bericht 03-08-2007 22:47 (4%)

quote:
Chris27 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:05:
[...]

Ik kan geen vinkjes zetten, behalve dan bij "Insert area code for outgoing calls". Andere firmware misschien? Ik gebruik 39.04.34.

En die piepjes, ach, echt last heb ik er niet van , het komt hooguit 1x per half uur voor...
Vreemd, ik heb dezelfde firmware en bij mij ziet het er zo uit:

http://i11.tinypic.com/4m305qd.png

quote:
martijn49 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:54:
Bij AVM Duitsland is zijn er nieuwe duitse firmware-updates voor veel Fritz!box modellen waaronder de 7170 en de 7050 . Dit geld dus alleen voor de duitse exmplaren. Maar die worden ook in Nederland door veel mensen gebruikt (waaronder ik)

Nieuw is een nieuwe look van de instelpagina's en een telefoonboek, waar je onder andere in kan aangeven of iemand een "belangrijk persoon" is, waardoor de nachtschakeling niet voor diegene geld. En verder iets waarvan gezegd wordt: Rufnummern-individuelle Anruferbehandlung. Ben er nog niet achter wat daar mee bedoeld wordt. Ook schijnen nu sommige modellen met voice over DSL te kunnen werken.

Ik vind het telefoonboek erg handig, want je kunt nu naast de Kurzwahl (bv **701) ook een Vanity-code ingeven. (b.v. **8bakker) en staan in de Anrufliste nu de namen uit het telefoonboek ipv alleen maar nummers.

Voor iedereen met een engelse versie is het nog even wachten
Hoi Martijn kan jij mij misschien helpen met het volgende:

Ik heb vorige week via zercom.nl een Fritzbox fon wlan 7170 (duitse versie) gekocht. Ik heb de hardware en software volgens de handleiding geïnstalleerd. Alles verliep goed MAAR nu komt het, ik moet op een gegeven moment internetzugangsdaten (Iinternet-toegang-gegevens) ingeven. Want ik wil de 7170 gebruiken als router. Gevraagd wordt:

Wahlen Sie Ihrer internetanbieter (kies uw internet aanbieder). In mijn geval is dit Tiscali. Tiscali staat wel op de lijst maar dit zijn de Duitse collega's (hier kan ik niets mee want ik krijg een extensie tiscali.de. te zien Dus heb ik anderer Internetanbieter (andere internetaanbieder) gekozen. Maar nu komt de wazige kant van het verhaal, er wordt Benutzername (gebruikersnaam) en Kennwort (wachtwoord) gevraagd???!!! Ik heb mijn provider (Tiscali) gebeld maar die konden mij NIET helpen.
Ik ben al een paar dagen bezig om internetverbinding te krijgen maar helaas het lukt maar niet. By the way ik heb geen ISDN maar analoge tel.aansl.KPN en dus zoals eerder genoemd adsl tiscali internet.

quote:
Quan schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 08:49:
[...]
Vreemd, ik heb dezelfde firmware en bij mij ziet het er zo uit:
Da's wel heel anders...

http://home.hetnet.nl/~jcvdvelde/plaatjesmap/fritzinst.jpg

Ik ga maar eens op zoek...

Je hebt waarschijnlijk de Expert Mode niet aan staan, je kunt dit activeren door onder het menu System -> Expert Mode een vinkje te zetten bij "Show expert settings".

Super, dat is het! Dank je! En daarmee is meteen het probleem van het uitgaande (geverifieerde) nummer uit de wereld.

d:)b

Chris27 wijzigde dit bericht 04-08-2007 18:26 (64%)

quote:
ESPIRIT68 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:59:
[...]

Volgens mij kan kan hier beter iemand anders op antwoorden, ten eerste heb ik zelf dit model niet, ten tweede werk ik via een isdn lijn en ten slotte weet ik niet of tiscali met een Bridged verbinding werkt of met inloggegevens.

Martijn

p.s. Trouwens als je hem puur als router wilt gebruiken en niet als modem, dan heb je die gegevens toch helemaal niet nodig?

martijn49 wijzigde dit bericht 04-08-2007 16:17 (23%)

quote:
martijn49 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 16:07:

Volgens mij kan kan hier beter iemand anders op antwoorden, ten eerste heb ik zelf dit model niet, ten tweede werk ik via een isdn lijn en ten slotte weet ik niet of tiscali met een Bridged verbinding werkt of met inloggegevens.
Komen de instellingen van 12move niet overeen met die van Tiscali? Je zou eens kunnen proberen:

onder Internet --> Account information--> voor "No account information required (in accordance with RFC 1483 / RFC 2684)" kiezen.
hieronder voor "Bridged (Routed Bridge Encapsulation)"

Reg. datum: 03 februari 2000

Sinds vandaag ben ik ook de trotse bezitter van een FritzBox 7140
Ik heb zo te zien de nieuwste firmware er op staan.

Ik heb ADSL via Pilmo en dus ook VOiP via hun.

Nu het volgende.

Mijn internet doet het prima.
Alleen mijn telefonie wil niet werken.
Ik heb van Pilmo alle gegevens gekregen van SIP.
Deze gegevens heb ik ingevuld maar helaas.

De gegevens van Pilmo bevat ook o.a port nummers voor de proxy en registrar alleen deze kan ik nergens in Fritz invoeren.

Ook heb ik nog wat andere gegevens die ik nergens kan invoeren.

Zodoende wordt mijn telefoon nummer dus ook niet geregistreerd en kan ik niet bellen.

Iemand een idee ??

alvast bedankt

Buzzie

Hopelijk kan iemand hier helpen, want ik heb al op diverse plekken gezocht maar kon geen definitief antwoord vinden.

Ik heb een servertje staan thuis, met o.a. Asterisk erop. Die server hangt via een DSL-verbinding aan het internet. Die server heeft meerdere netwerkkaarten, waarvan eentje met de huidige ADSL-modem verbonden is. Die netwerkkaart heeft als IP-adres mijn externe IP-adres. Alle firewalling en NAT wordt gedaan door de server, de ADSL-modem is alleen maar een doorgeefluik.

Is een Fritz!Box ook zo te configureren? En is het vervolgens ook nog steeds mogelijk het VoIP-gedeelte te laten praten met Asterisk?

quote:
ESPIRIT68 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:59:
[...]

Ik heb vorige week via zercom.nl een Fritzbox fon wlan 7170 (duitse versie) gekocht. Ik heb de hardware en software volgens de handleiding geïnstalleerd. Alles verliep goed MAAR nu komt het, ik moet op een gegeven moment internetzugangsdaten (Iinternet-toegang-gegevens) ingeven. Want ik wil de 7170 gebruiken als router. Gevraagd wordt:

Wahlen Sie Ihrer internetanbieter (kies uw internet aanbieder). In mijn geval is dit Tiscali. Tiscali staat wel op de lijst maar dit zijn de Duitse collega's (hier kan ik niets mee want ik krijg een extensie tiscali.de. te zien Dus heb ik anderer Internetanbieter (andere internetaanbieder) gekozen. Maar nu komt de wazige kant van het verhaal, er wordt Benutzername (gebruikersnaam) en Kennwort (wachtwoord) gevraagd???!!! Ik heb mijn provider (Tiscali) gebeld maar die konden mij NIET helpen.
Ik ben al een paar dagen bezig om internetverbinding te krijgen maar helaas het lukt maar niet. By the way ik heb geen ISDN maar analoge tel.aansl.KPN en dus zoals eerder genoemd adsl tiscali internet.
Ten eerste moet je andere aanbieder kiezen. Géén toegangsdata nodig en instellen op DHCP en VPI/VCI 0/34.
Verder zal het niet gaan werken want je hebt een Duitse versie gekocht en die zijn allemaal Annex B. Lees de diverse threads hierop maar na. Ik heb in het verleden hiervoor al vele malen gewaarschuwd ;)

quote:
Buzzie schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:14:
Sinds vandaag ben ik ook de trotse bezitter van een FritzBox 7140
Ik heb zo te zien de nieuwste firmware er op staan.

Ik heb ADSL via Pilmo en dus ook VOiP via hun.

Nu het volgende.

Mijn internet doet het prima.
Alleen mijn telefonie wil niet werken.
Ik heb van Pilmo alle gegevens gekregen van SIP.
Deze gegevens heb ik ingevuld maar helaas.

De gegevens van Pilmo bevat ook o.a port nummers voor de proxy en registrar alleen deze kan ik nergens in Fritz invoeren.

Ook heb ik nog wat andere gegevens die ik nergens kan invoeren.

Zodoende wordt mijn telefoon nummer dus ook niet geregistreerd en kan ik niet bellen.

Iemand een idee ??

alvast bedankt

Buzzie
De poortnummers zijn standaard dus hoef je niet in te vullen. Voor Tiscali is bijv. Gebruikersnaam (door Tiscale opgegeven internet telefoonnummer), password, registrar: tel.telefoniedienst.nl en proxy-server: sip.telefoniedienst.nl
Ik heb vier verschillende SIP accounts en ze werken allemaal ;)

Thanks voor in de info.

was alleen vergeten dat ik mijn probleem hier ook had vermeld.

is ondertussen opgelost dmv sipadres:poortnummer

Buzzie

Reg. datum: 18 augustus 2007

Ik kocht enkele dagen geleden een Fritz box 7140 Wlan annex A. Alles correct aangesloten (ADSL) en ingesteld; werkte perfect, telefoon aangesloten om te bellen met VOIPdiscount, laptom met Fritz Wlan stick. Gisteren viel alles weg; geen stroom/verbinding, LED's ook uit. Een dag later werkte hij weer om een tijdje later weer uit te vallen (is momenteel weer zo, heb voorlopig ook nog een Telenet verbinding) Herkent iemand hier dit probleem ? Moet ik de box gaan inwisselen ?
Dank bij voorbaat ;-)

JD

quote:
soithree schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:22:
Ik kocht enkele dagen geleden een Fritz box 7140 Wlan annex A. Alles correct aangesloten (ADSL) en ingesteld; werkte perfect, telefoon aangesloten om te bellen met VOIPdiscount, laptom met Fritz Wlan stick. Gisteren viel alles weg; geen stroom/verbinding, LED's ook uit. Een dag later werkte hij weer om een tijdje later weer uit te vallen (is momenteel weer zo, heb voorlopig ook nog een Telenet verbinding) Herkent iemand hier dit probleem ? Moet ik de box gaan inwisselen ?
Dank bij voorbaat ;-)

JD
Lijkt mij niet normaal. Heb je met Telnet iets aangepast aan de firmware? Schrijf anders alle instellingen op en flash hem met de recovery image die te downloaden is van www.avm.de

Reg. datum: 04 december 2006

Hoi,
gister mijn 1e fritzbox ontvangen maar zit meteen met een probleem: de analoge lijnen werken niet, dwz kan niet naar buiten bellen en ben niet bereikbaar op mijn KPN nummer.
Als ik via FWD een "Call me" opdracht geef gaat de telefoon op FON1 wel gewoon over en hoor ik de boodschap. Dus van SIP naar analoog werkt, maar analoog-analoog niet.
Iemand een tip?

quote:
bowlby schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:12:
Hoi,
gister mijn 1e fritzbox ontvangen maar zit meteen met een probleem: de analoge lijnen werken niet, dwz kan niet naar buiten bellen en ben niet bereikbaar op mijn KPN nummer.
Als ik via FWD een "Call me" opdracht geef gaat de telefoon op FON1 wel gewoon over en hoor ik de boodschap. Dus van SIP naar analoog werkt, maar analoog-analoog niet.
Iemand een tip?
Meestal wordt bij de oudere typen de verkeerde adapter gebruikt. Dit is niet van toepassing bij de FRITZ!Box FON 5124,FRITZ!Box FON WLAN 7140 of FRITZ!Box FON WLAN 7170. Deze hebben een Y kabel en hier kan het bijna niet fout gaan. Bij de andere modellen zit een RJ45/RJ45 kabel en een adapter van RJ45 naar RJ11. In de female kant zijn pin 1 en pin 8 aangesloten. Deze adapter moet je hebben.

Reg. datum: 12 februari 2001

quote:
Buzzie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 21:33:
Thanks voor in de info.

was alleen vergeten dat ik mijn probleem hier ook had vermeld.

is ondertussen opgelost dmv sipadres:poortnummer

Buzzie
Even een klein vraagje, was het poortnummer van Pilmo anders als standaard?
Daar ik ook Pilmo heb, en denk een Fritz!Box aan te kopen.

quote:
RedHead schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:30:
[...]

Even een klein vraagje, was het poortnummer van Pilmo anders als standaard?
Daar ik ook Pilmo heb, en denk een Fritz!Box aan te kopen.
Ik heb geen idee of het een standaard poortnummer betreft van Pilmo.
Ik heb mijn SIP gegevens opgevraagd bij pilmo en die gegevens ingevuld.

Ik heb een 7050 en die ondersteunt het 802.11g++ (125 Mbit/s) WLAN-protocol. Nu heb ik een wlan-pci-kaartje in mijn pc zitten met een Ralink-chip. Deze draait niet op 125 Mbit/s. Weet iemand welk pci-kaartje dit wel ondersteund?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws