quote:
martijn49 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:54:
Bij AVM Duitsland is zijn er nieuwe duitse firmware-updates voor veel Fritz!box modellen waaronder de 7170 en de 7050 . Dit geld dus alleen voor de duitse exmplaren. Maar die worden ook in Nederland door veel mensen gebruikt (waaronder ik)
Nieuw is een nieuwe look van de instelpagina's en een telefoonboek, waar je onder andere in kan aangeven of iemand een "belangrijk persoon" is, waardoor de nachtschakeling niet voor diegene geld. En verder iets waarvan gezegd wordt: Rufnummern-individuelle Anruferbehandlung. Ben er nog niet achter wat daar mee bedoeld wordt. Ook schijnen nu sommige modellen met voice over DSL te kunnen werken.
Ik vind het telefoonboek erg handig, want je kunt nu naast de Kurzwahl (bv **701) ook een Vanity-code ingeven. (b.v. **8bakker) en staan in de Anrufliste nu de namen uit het telefoonboek ipv alleen maar nummers.
Voor iedereen met een engelse versie is het nog even wachten
Hoi Martijn kan jij mij misschien helpen met het volgende:
Ik heb vorige week via zercom.nl een Fritzbox fon wlan 7170 (duitse versie) gekocht. Ik heb de hardware en software volgens de handleiding geïnstalleerd. Alles verliep goed MAAR nu komt het, ik moet op een gegeven moment internetzugangsdaten (Iinternet-toegang-gegevens) ingeven. Want ik wil de 7170 gebruiken als router. Gevraagd wordt:
Wahlen Sie Ihrer internetanbieter (kies uw internet aanbieder). In mijn geval is dit Tiscali. Tiscali staat wel op de lijst maar dit zijn de Duitse collega's (hier kan ik niets mee want ik krijg een extensie tiscali.de. te zien Dus heb ik anderer Internetanbieter (andere internetaanbieder) gekozen. Maar nu komt de wazige kant van het verhaal, er wordt Benutzername (gebruikersnaam) en Kennwort (wachtwoord) gevraagd???!!! Ik heb mijn provider (Tiscali) gebeld maar die konden mij NIET helpen.
Ik ben al een paar dagen bezig om internetverbinding te krijgen maar helaas het lukt maar niet. By the way ik heb geen ISDN maar analoge tel.aansl.KPN en dus zoals eerder genoemd adsl tiscali internet.