Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Verder een errug fijn apparaat die 7050. Weet iemand trouwens wanneer er een nieuwe internationale firmware uitkomt, aangezien de duitse firmware al nieuwer is?
Hier nog maar een keer voor gebeld, mede voor het probleem dat indien er een keuze menu wordt aangeboden en dan op een toets wordt gedrukt de verbinding wordt verbroken. Je raad het al hetzelfde antwoord als afgelopen januari "ze/we zijn er mee bezig"

it's nice to be important, but it's more important to be nice

quote:
Tomsworld schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:34:
[...]

Dat heb ik ook ondervonden, ik heb hier een duitse die al eens opgebouwd is naar Annex A en een echte international annex A. En de noise ratio's en vooral de upstream zijn stukken slechter bij omgebouwde exemplaren dus er is degelijk een hw verschil.
Dat loop ik nu al tijden te roepen maar mensen willen het blijkbaar eerst aan den lijve ondervinden ;)
Zie ook mijn posting van enkele dagen gelden met een link waarin ik laat zien dat er zo'n 20(!) extra onderdelen zitten in een Annex A.

OrakelJos wijzigde dit bericht 20-06-2007 11:54 (12%)

The Count of Transylvania

Is het probleem met de fritz!box 7140 dat als je aan het bellen bent en je een toets indrukt bij bijvoorbeeld een bedrijf met een menu systeem (optie 1 voor verkoop, optie 2 voor info etc.) dat hij de verbinding verbreekt?

Dell XPS M1710 || Intel® CoreTM Duo T2500 2,00 GHz, 2 MB L2-cache, 667 MHz FSB || 2GB Dual-Channel PC-5300 667 MHz DDR2 || NVIDIA® GeForceTM Go 7900 GTX 512 MB DDR3 || 80GB 7200 RPM SATA || 8x DVD+/-RW

Reg. datum: 31 december 2005

Ik zie dat er verschillende typeaanduidingen zijn voor Duitse modellen c.q. internationale modellen
(7170/7141 vs. 7050/7140)

Lijkt eenvoudig dus: moet kiezen tussen de hedendaagse 7050 en 7140. Ik heb altijd gedacht dat de 7140 de opvolger was van de 7050. Maar goed, dat is dus verkeer gedacht... Klopt het wel dat de 7140 het modernere exemplaar is?

Het verschil tussen beiden lijkt voornamelijk in de aansluitingen te zitten. De 7050 heeft een USB aansluiting, de 7140 een USB host. Wat is een USB host?

Reg. datum: 04 mei 2005

quote:
Chris27 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:09:
Ik zie dat er verschillende typeaanduidingen zijn voor Duitse modellen c.q. internationale modellen
(7170/7141 vs. 7050/7140)

Lijkt eenvoudig dus: moet kiezen tussen de hedendaagse 7050 en 7140. Ik heb altijd gedacht dat de 7140 de opvolger was van de 7050. Maar goed, dat is dus verkeer gedacht... Klopt het wel dat de 7140 het modernere exemplaar is?

Het verschil tussen beiden lijkt voornamelijk in de aansluitingen te zitten. De 7050 heeft een USB aansluiting, de 7140 een USB host. Wat is een USB host?
Wat je zegt klopt niet, sommige types zijn nou eenmaal ook als internationale versie beschikbaar, en sommige niet. De 7050 heeft bijvoorbeeld een Duits en een internationaal model, de 7170 en de 5050 alleen een Duitse. Ze maken gewoon steeds verschillende modellen voor verschillende situaties, en als er genoeg animo voor is maken ze er ook internationale versie van ofzoiets. De 5050 en 7050 zijn tegelijk uitgebracht, daarna de 7140 en 7170, en daarna de 7141 geloof ik.

Voor al deze modellen worden nog steeds firmware-updates gemaakt, dus qua ingebouwde functies verschillen ze niet (gelet op de verschillen in aansluitingen dan: op de 7140 is geen ISDN-apparatuur aan te sluiten, op de 7050 wel, terwijl de 7050 ouder is).

Het verschil in de USB-aansluitingen is dat de aansluiting op de 7050 bedoeld is om computers op aan te sluiten om internet via USB te krijgen, en op de 7140 kan je de USB-aansluiting bijvoorbeeld gebruiken als printserver of fileserver binnen je netwerk.

De keus is dus of je ISDN-apparatuur wilt kunnen aansluiten op je Fritz!Box (zo ja, 7050) of dat je een printserver o.i.d. wilt (zo ja, 7140).

quote:
Dracula schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:52:
Is het probleem met de fritz!box 7140 dat als je aan het bellen bent en je een toets indrukt bij bijvoorbeeld een bedrijf met een menu systeem (optie 1 voor verkoop, optie 2 voor info etc.) dat hij de verbinding verbreekt?
Nog steeds niet opgelost. Volgens AVM zijn ze er mee bezig. Zie ook enkele postings terug.

quote:
OrakelJos schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:02:
[...]

Nog steeds niet opgelost. Volgens AVM zijn ze er mee bezig. Zie ook enkele postings terug.
Geldt dit probleem ook voor de 7050?

quote:
Chris27 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:04:
[...]

Geldt dit probleem ook voor de 7050?
Ja, met alle Fritz!Boxen. Firmware is nl. nagenoeg gelijk voor alle uitvoeringen.

Wel het volgende gelezen op een Duits forum:

Evtl. hilft es auch, mit den Fbeditor (oder per telnet) den Eintrag:
infodtmfnotsupported = no; auf yes zu ändern

Dat zou het probleem moeten oplossen. Nog niet uitgeprobeerd maar misschien zijn er moedigen onder jullie ;)

quote:
OrakelJos schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:24:
[...]

Ja, met alle Fritz!Boxen. Firmware is nl. nagenoeg gelijk voor alle uitvoeringen.

Dat zou het probleem moeten oplossen. Nog niet uitgeprobeerd maar misschien zijn er moedigen onder jullie ;)
Ik heb het probleem niet met mijn Fritz!Box Fon WLAN... Zal eens kijken waar die waarde bij mij op staat...

Reg. datum: 15 september 2003

Iemand een idee of/hoe ik nat-loopback aan de praat kan krijgen op een FB-7140?
Wil via extern ip de beelden van mijn ip-camera bekijken en webservertje kunnen checken.

Oh ja, clip heb ik nu werkend door bij karwei(ja,ja) een cheap profoon nummermeldertje tussen de FB en Splitter te zetten. Daardoor werkt clip op mijn telefoon en op de FB perfect.

PJzzz wijzigde dit bericht 28-06-2007 12:25 (35%)

quote:
PJzzz schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:21:
Iemand een idee of/hoe ik nat-loopback aan de praat kan krijgen op een FB-7140?
Wil via extern ip de beelden van mijn ip-camera bekijken en webservertje kunnen checken.
Is door AVM uit veiligheidsoverwegingen dichtgetimmerd. Op www.ip-phone-forum.de heb ik wel eens gelezen dat door ingrepen in de firmware er mogelijkheden zouden zijn maar dit zelf nooit toegepast.

quote:
LeGato23 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:25:
De recente nieuwe firmware v39.04.34, Build 07.06.13, Date Jun 20, 2007 voor m'n Fritz!Box Fon WLAN 7140 Annex A werkt hier prima. Zelfs m'n upload is wat hoger nu.
Helaas is gebleken na een aantal dagen dat de v39.04.34 firmware bij mij toch niet zo lekker werkt. Om de 3 of 4 uur wordt de DSL gedisconnect er weer opnieuw geconnect.
Hier had ik met de vorige firmware dus geen last van.
Ik AVM hier intussen van op de hoogte gebracht en wacht op reactie...

quote:
OrakelJos schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:24:
[...]

Heb ondertussen even gekeken: deze variabele staat bij mij op "no". Toch kan ik gewoon met een keuzesysteem werken.
Voor de mensen die eea willen uitpluizen, hierbij de voipcfg (ua2 even weggelaten) van mijn (oorspronkelijk Duitse) Fritz!Box Fon WLAN.

voipcfg {
dnsport = 7077;
rtpport_start = 7078;
ua1 {
enabled = yes;
username = "xxx";
authname = "xxx";
passwd = "xxx";
registrar = "sip1.voipbuster.com";
ttl = 30m;
sipping_enabled = no;
sipping_interval = 280s;
name = "003151xxxxxx";
authenticatemode = authenticate_mode_none;
infodtmfnotsupported = no;
register_failwaitmax = 30m;
stunserver = "";
stunserverport = 3478;
is_nat_aware = no;
clirtype = clir_display_and_username;
only_one_dialog = no;
presence_supported = no;
mwi_supported = yes;
tx_packetsize_in_ms = 20;
reject_refer = yes;
no_register_fetch = no;
do_not_register = no;
outboundproxy = "";
is_ddi = no;
backup_wanted = no;
}
}
use_audiocodecs = no;
audiocodecs = "PCMA", "PCMU", "G726-32";
verbose = no;
sip_prio = 0;
rtp_prio = 0;
dyn_codecs = yes;
prio_low_codec = no;
send_ringtone = no;
blacklist = no;
enum_support_enabled = no;
enumdomains = "e164.arpa", "e164.org";
rtpstream {
voice_activity_detection {
enabled = no;
vad_threshold = 10000;
}
plc {
in_the_stack = yes;
}
jitter {
auto_on = yes;
in_ms = 50;
in_packets = 0;
}
rtcp_enabled = yes;
}
voip_assi_enabled = yes;
}

Ik sta zwaar te dubben om een 7140 te kopen, maar ik ben nog wel benieuwd of er mensen zijn die het bellen naar bedrijven met een keuzesysteem in de telefooncentrale aan de praat hebben gekregen?

quote:
OrakelJos schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:45:
[...]
Is door AVM uit veiligheidsoverwegingen dichtgetimmerd. Op www.ip-phone-forum.de heb ik wel eens gelezen dat door ingrepen in de firmware er mogelijkheden zouden zijn maar dit zelf nooit toegepast.
Nope, is door mijn provider dichtgetimmerd (tweakdsl). Kwam ik achter na telefoontje met tweak.

Doorkiezen hangt blijkbaar van de provider af. Met Voipbuster werkt het blijkbaar wél, met Tiscali niet.

OrakelJos wijzigde dit bericht 12-07-2007 11:18 (52%)

quote:
Chris27 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:36:
Ik sta zwaar te dubben om een 7140 te kopen, maar ik ben nog wel benieuwd of er mensen zijn die het bellen naar bedrijven met een keuzesysteem in de telefooncentrale aan de praat hebben gekregen?
Heb zelf al sinds januari FB 7140
maar heb hier nog nooit last van gehad
keuze systeem werkt gewoon en FB verbreekt de vebinding NIET
op de fonpoorten van de FB staat een tiptel 2-8 centrale aangesloten die ook intern telefoonverkeer afhandelt maar dat maakt verder volgens mij niets uit

Weet iemand hoe ik met een Fritz!Box Fon 7140 icm een DECT telefoon naar andere SIP URI's kan bellen? Dus volledig bellen over IP van voipbuster account naar voipbuster account (met sip uri zoals username@sip.voipbuster.com).

Het schijnt alleen te kunnen met sneltoetsen oid, maar kan geen concreet antwoord vinden. Omdat VOIP tenslotte begon zonder koppelingen met het PSTN, wil ik natuurlijk deze optie kunnen gebruiken, ook met een hardware-oplossing.

Iemand een oplossing?

quote:
zwoerdkop schreef op zondag 15 juli 2007 @ 09:58:
Weet iemand hoe ik met een Fritz!Box Fon 7140 icm een DECT telefoon naar andere SIP URI's kan bellen? Dus volledig bellen over IP van voipbuster account naar voipbuster account (met sip uri zoals username@sip.voipbuster.com).

Het schijnt alleen te kunnen met sneltoetsen oid, maar kan geen concreet antwoord vinden. Omdat VOIP tenslotte begon zonder koppelingen met het PSTN, wil ik natuurlijk deze optie kunnen gebruiken, ook met een hardware-oplossing.

Iemand een oplossing?
Ik dacht niet dat dit kan. Zoek anders eens op www.ip-phone-forum.de

quote:
LeGato23 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 23:47:
[...]

Helaas is gebleken na een aantal dagen dat de v39.04.34 firmware bij mij toch niet zo lekker werkt. Om de 3 of 4 uur wordt de DSL gedisconnect er weer opnieuw geconnect.
Hier had ik met de vorige firmware dus geen last van.
Ik AVM hier intussen van op de hoogte gebracht en wacht op reactie...
Had hetzelfde probleem en kreeg van avm een recovery image om het maar weer eens terug te zetten.
Tis elke keer 1 stap vooruit en 2 terug.
Begin er erg aan te twijfelen of er bij avm überhaupt serieus wordt getest met internationale F...Boxen.
Begin het ondertussen behoorlijk beu te worden om elke keer maar weer alle screenshots te moeten maken, logs op te sturen etc....ik ben geen bleedin betatester voor avm.
Trouwens de helpdesk in NL is helemaal een farce, ze sturen alleen maar alles door en tonen absoluut geen kennis van zaken.

quote:
PJzzz schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:12:
[...]

Had hetzelfde probleem en kreeg van avm een recovery image om het maar weer eens terug te zetten.
Begin er erg aan te twijfelen of er bij avm überhaupt serieus wordt getest met internationale F...Boxen.
Begin het ondertussen behoorlijk beu te worden om elke keer maar weer alle screenshots te moeten maken, logs op te sturen etc....ik ben geen bleedin betatester voor avm.
Trouwens de helpdesk in NL is helemaal een farce, ze sturen alleen maar alles door en tonen absoluut geen kennis van zaken.
Zo is het ik sluit mij volledig bij deze mening aan
indertijd de fb 7140 bij Callvoip gekocht en ook daar is het behoorlijk van het kastje naar de muur.
Maar er is hoop!! als je bij callvoip een abo op een voipdienst van hun neemt schijn je overal van af te zijn..
Hoezo commercieel??

Ik gebruik al 2 jaar een 7050 annex b. Gekocht op ebay in duitsland. Alles werkt perfect. Nummerherkeening, voip accounts etc. Ik heb nu adsl over isdn via xs4all.
Huidige snelheid is 6mb down/768kb up.
Ik wil overstappen naar een andere provider met meer snelheid.
Kan mijn fritz!box dat aan? Wat is maximale snelheid en bij welke provider?
Graag wat ervaringen van anderen.

quote:
PJzzz schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:12:
[...]
Ik heb overigens ook screenshots en logfiles opgestuurd, maar tot op heden nog geen oplossing ontvangen vanuit AVM.
Ik heb ook een 04.26 recovery image ontvangen, maar als ik deze gebruik dan kan ik mijn eerder opgeslagen instellingen niet meer inlezen, omdat deze settingsfile natuurlijk van de recentere firmware zijn 8)7
Dus... hopen dat AVM snel met een oplossing komt, anders weer een paar uurtjes prutsen om alle instellingen er weer in te krijgen in de oude firmware.

quote:
conradh schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:41:
Ik gebruik al 2 jaar een 7050 annex b. Gekocht op ebay in duitsland. Alles werkt perfect. Nummerherkeening, voip accounts etc. Ik heb nu adsl over isdn via xs4all.
Huidige snelheid is 6mb down/768kb up.
Ik wil overstappen naar een andere provider met meer snelheid.
Kan mijn fritz!box dat aan? Wat is maximale snelheid en bij welke provider?
Graag wat ervaringen van anderen.
Volgens de Duitse fora kan hij tot 20mb down en 1mb up aan. De genoemde snelheden zoals jij heb ik ook met m'n T6 abonnement van Tiscali. Tiscali biedt op Annex B (ISDN) tot 12mb aan maar dat is meer een limiet aan de zijde van Tiscali dan die van de Fritz!Box. In Duitsland gebruikt men alleen maar Annex B ook over analoge lijnen dus het moet wel goed zitten.

quote:
LeGato23 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:51:
Ik heb ook een 04.26 recovery image ontvangen, maar als ik deze gebruik dan kan ik mijn eerder opgeslagen instellingen niet meer inlezen, omdat deze settingsfile natuurlijk van de recentere firmware zijn 8)7
Dus... hopen dat AVM snel met een oplossing komt, anders weer een paar uurtjes prutsen om alle instellingen er weer in te krijgen in de oude firmware.
Kwam ik in het verleden ook achter maar heb ondertussen een bibliotheek met alle voorafgaande settings paraat ;)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws