Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 08 mei 2005

quote:
kippekop schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:10:
[...]
Mooie receiver en dvd-speler, wat wordt je volgende upgrade, speakers..??
In de Jamo 68's heb ik onlangs de bipolaire condesators vervangen voor MKT's dit geeft echt een flinke verbetereng, onbegrijpelijk dat die er niet standaard inzitten.

Ik ga binnekort een andere Center kopen, daar is de A310 duidelijk niet voor gemaakt.

Als HD-media hier in de winkels ligt wil ik wel een nieuwe tv / hd-speler kopen, maar dat zal nog wel even duren.

@ slindenau: had je niet beter op de achtergrond kunnen focussen bij het onderste plaatje ;)

MarcelDamhuis wijzigde dit bericht 23-07-2006 17:50 (10%)

Asus P4P800 Deluxe, Intel P4 3,0 GHz HT, Asus X800XL 2xDVI, Kingston 1024MB Dual Channel Kit, Seasonic S12-430, Sony Playstation 2 met O2mod en PS2VGA kabel. Beide aangesloten op Acer AL922 en op een 63cm Televisie

Running with Raptors.

quote:
Warzel schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:51:
Nou ik dan ook maar met mijn setup hier. Niet zulke hele dure spullen als ik hier soms voorbij zie komen maar meer dan goed genoeg voor mij.

[afbeelding]
Dynamite cardprogrammer

Cardprogrammer: Dynamite gebruikt in Phoenix mode

Waar dient die cardprogrammer voor ? Is dat om "goedkoop" Canal Digitaal te ontvangen ;)
Zo ja kun je me daar iets meer over vertellen.

Specs & Casemod

Mammy, ik wil ook een kitty cornershot

Sow Panic & Surrender will Bloom than Punish & Enslave

FZR 600R
Reg. datum: 27 augustus 2001

quote:
MarcelDamhuis schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:10:
[...]

In de Jamo 68's heb ik onlangs de bipolaire condesators vervangen voor MKT's dit geeft echt een flinke verbetereng, onbegrijpelijk dat die er niet standaard inzitten.

Ik ga binnekort een andere Center kopen, daar is de A310 duidelijk niet voor gemaakt.

Als HD-media hier in de winkels ligt wil ik wel een nieuwe tv / hd-speler kopen, maar dat zal nog wel even duren.

@ slindenau: had je niet beter op de achtergrond kunnen focussen bij het onderste plaatje ;)

Hehe, nu ziet ik het ook :+. Zal mn ma niet zo blij mee zijn ;). Even editten.
(en jullie ook niet, want zo jong is ze niet meer ;))

Maar je zou toch moeten weten dat je in macro mode niet zo ver kan focussen :D.

slindenau wijzigde dit bericht 23-07-2006 18:46 (8%)

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

Modbreak:
Dit is geen "wat moet ik kopen" topic

JvS wijzigde dit bericht 23-07-2006 22:19 (154%)

1337

Reg. datum: 08 november 2002

Hierbij zal ik mijn set ook nog een keer posten aangezien het al weer een tijdje geleden is en het een en ander is veranderd.
Hieronder nog een foto van de oude setup.

http://home.tiscali.nl/leendech/htphotos/Afbeelding002.jpg

De subwoofer die ik eerst had van sony heb ik nu weg gelaten, deze voegde eigenlijk niets toe aan het geluid, De normale CRT tv is vervangen voor een Samsung lcd tv, en het meubel is aangepast omdat de center speakers niet meer boven op de tv kon staan.

Hier nog even een overzicht van de apparatuur.

De surround reciever die ik gebruik is de Sony STR-DB780 QS
De dvd speler is een Sony DVP-400s
Het LCD scherm is een 32" Samsung LE-32R72B
Dit scherm heb ik nu ongeveer 2 weken en bevalt prima.

De luidsprekers:

2x Front Dynaudio Audience 72
2x Achter/Surround Dynaudio Audience 42
1x Center Dynaudio Audience 122c

Hier een paar foto's van de zijkant genomen en ook één vanaf de bank waar ik de films en dergelijke bekijk

http://home.tiscali.nl/leendech/htphotos/pic1.jpg

http://home.tiscali.nl/leendech/htphotos/pic2.jpg

Ondertitel not available
Reg. datum: 03 februari 2004

quote:
Sarge_Mango schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:39:
[...]

Waar dient die cardprogrammer voor ? Is dat om "goedkoop" Canal Digitaal te ontvangen ;)
Zo ja kun je me daar iets meer over vertellen.
De Skystar2 kaart heeft zelf geen CI module, Om toch CanalDigitaal te kunnen onvangen gebruik ik die cardprogrammer die in samenwerking met software een CI module emuleert. Ik betaal de normale prijs voor het abbonement, niks illegaals dus. (daarvoor heb ik andere software ;) )

Het verschil tussen praktijk en theorie is in de praktijk groter dan in theorie

Reg. datum: 29 september 2002

quote:
kippekop schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:10:
[...]

Zien er leuk uit, maar volgens mij wil je niet zien hoe het er van binnen uitziet, of wat voor units hiervoor zijn gebruikt... voor nu waarschijnlijk prima inderdaad :)
Tging me niet om het geluid, maar er werd gezegt dat die speakers alleen in hout kleur te krijgen waren en niet in het zwart, maar dat is helemaal niet zo, daarom poste ik even een plaatje van die speakers in het zwart ;)

FZR 600R

quote:
TomSwinnen schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:40:
[...]

Ach, 7.1 is overrated, zeker bij die sub-satsetjes.

Ik heb gelezen dat bij alles boven de 5.1 de plaatsing van de speakers zeer precies moet zijn, en dat wanneer je daar 5.1 geluid op probeert te spelen je allemaal moeite moet doen om dat er fatsoenlijk uit te krijgen?

Maar dat is een hele mooie kijk-plek hoor _Equazor_, alleen vreemd dat je vindt dat een sub niks toevoegd. Hoeveel Hz kunnen je fronts in het lage gebied aan (en wat is de grootste driver daarin)?

Want als ik jou oude sony sub zo zie...het is op het oog geen 'monster' waar je echt lekker laag uit verwacht (dat is mijn mening als leek maar :+). Misschien dat een grotere (niet persè driver, maar grotere kast) beter presteert?

slindenau wijzigde dit bericht 23-07-2006 19:56 (39%)

"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
slindenau schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:52:
Hoeveel Hz kunnen je fronts aan (en wat is de grootste driver daarin)?
De grootte van de driver zegt niet direct iets over hoe laag luidsprekers kunnen komen. Dat hangt ook van het systeem af.

FZR 600R

quote:
Exirion schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:55:
[...]

De grootte van de driver zegt niet direct iets over hoe laag luidsprekers kunnen komen. Dat hangt ook van het systeem af.
Niet direct nee, maar hoe laag een driver kan gaan (acceptabel & efficient laag iig) hangt voornamelijk van de diameter af. Mits deze goed is verwerkt inderdaad, een losse driver doet niet zoveel :+.

slindenau wijzigde dit bericht 23-07-2006 20:06 (5%)

Reg. datum: 04 april 2004

Dit wordt de ruimte waar mijn toekomstige slaapkamer aka ht room. In het echt is het groter (klote dc)
http://img78.imageshack.us/img78/5065/pict0864ej3.jpg
http://img111.imageshack.us/img111/2217/pict0865kx2.jpg
idd lelijke radiatior buizen.. maar het kon kennerlijk niet anders :'(

Duurt denk nog zo'n 2 maanden voordat ik verhuis. Tot dan heb ik de tijd om een beamer uit te zoeken.

Heb nu op het oog:
Benq MP620 en de Infocus SP5000.
Over de benq kan ik niks goeds vinden en over de infocus alleen niet al te possitieve.

EurEx wijzigde dit bericht 23-07-2006 20:09 (8%)

Dali: In Admiration of Music

FZR 600R

Ik heb de MP620 momenteel in mijn bezit, maar omdat dit mijn eerste beamer is kan nu ook niet echt gaan vertellen of deze wel of niet goed is ;). En ik projecteer op een muur die niet 100% glad is, en daar zullen de echte liefhebbers ook wel commentaar op hebben ;).

Wel kan ik zeggen dat je niet voor eentje met een lagere resolutie moet gaan als je van plan bent om echt groot te projecteren. Ik heb de MP610 ook, en daarbij zie je de pixels in de ondertitels wanneer je op 4-5 meter afstand projecteerd :+.

Het enige nadeel van de MP620 is het regenboogeffect, maar dit hangt blijkbaar van de persoon af hoeveel je hiervan merkt. Vooral bij snelle bewegingen met je ogen (niet in het beeld zelf!) (lezen ondertitels bijvoorbeeld) heb ik hier last van, daarom kijk ik tegenwoordig zo veel mogenlijk zonder subs.

slindenau wijzigde dit bericht 23-07-2006 20:11 (12%)

quote:
slindenau schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:09:
Ik heb de MP620 momenteel in mijn bezit, maar omdat dit mijn eerste beamer is kan nu ook niet echt gaan vertellen of deze wel of niet goed is ;). En ik projecteer op een muur die niet 100% glad is, en daar zullen de echte liefhebbers ook wel commentaar op hebben ;).

Wel kan ik zeggen dat je niet voor eentje met een lagere resolutie moet gaan als je van plan bent om echt groot te projecteren. Ik heb de MP610 ook, en daarbij zie je de pixels in de ondertitels wanneer je op 4-5 meter afstand projecteerd :+.

Het enige nadeel van de MP620 is het regenboogeffect, maar dit hangt blijkbaar van de persoon af hoeveel je hiervan merkt. Vooral bij snelle bewegingen (lezen ondertitels bijvoorbeeld) heb ik hier last van, daarom kijk ik tegenwoordig zo veel mogenlijk zonder subs.
De MP610 is toch ook echt low-low-budget. Ik wil minimaal een 1024x... Kan je mssn een pic posten van het beeld (met ondertitel) van de MP620? :+

Reg. datum: 20 mei 2003

Zo als trouwe abbonnee van @home heeft een maat van mij een aanbod gekregen om voor ¤ 30,- een kastje + kaartje voor digitale televisie opgestuurd te krijgen. Echter ik als trouwe abbonnee heb dit aanbod niet gekregen maar na veel mailen het toch voor elkaar gekregen om de pruttel opgestuurd te krijgen. Dus ik hoop dat ik deze week digitale televisie heb. Heb nu mooi 3 weken vrij dus dat wordt genieten.

Donderdag komt m'n zus terug uit Egypte met de opslagkaartjes voor de dc dus dan kan ik ook weer pics maken van m'n lcd die aan de muur hangt.

PS2 & PC Gamer

Mijn speakers trouwens.. ff bij elkaar:
Het zijn de Dali Concept 1, 6 en SUB. Jammer van de kleur verschillen, maar ze zijn niet vaak naakt:
http://img155.imageshack.us/img155/6862/pict0870ta0.jpg
naakt:
http://img102.imageshack.us/img102/4713/pict08722uf9.jpg

Debian abuser

quote:
slindenau schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:57:
Niet direct nee, maar hoe laag een driver kan gaan (acceptabel & efficient laag iig) hangt voornamelijk van de diameter af. Mits deze goed is verwerkt inderdaad, een losse driver doet niet zoveel :+.

Ach, maak kennis met de Adire Parthenon, 24" plaat aan een motor geeft 121 db at 20 Hz })

http://forum.audiogon.com/i/ces04/f/1073665782.jpg

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

FZR 600R

quote:
sphere schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:47:
[...]

Ach, maak kennis met de Adire Parthenon, 24" plaat aan een motor geeft 121 db at 20 Hz })

[afbeelding]

Hihi, dat is nog eens een stoer ding. Alleen design-technisch niet verantwoord ;).

quote:
EurEx schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:12:
[...]

De MP610 is toch ook echt low-low-budget. Ik wil minimaal een 1024x... Kan je mssn een pic posten van het beeld (met ondertitel) van de MP620? :+
Klopt, die is heeeel low budget http://images.fok.nl/s/push.gif. Maar die gebruik ik dan ook enkel met een projectieafstand van maximaal 3 meter...dan is 800*600 nog wel te doen.

En foto's van het beeld kan ik best nemen, zelfs van beide beamers als je dat zou willen...maar echt goed lukken die nooit bij mij ;). Misschien dat ik het morgen middag/avond even probeer (moet eerst werken...en vandaag vrij vroeg slapen (ochtenddienst hè)).

slindenau wijzigde dit bericht 23-07-2006 21:12 (53%)

quote:
slindenau schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:02:
blaat

Klopt, die is heeeel low budget [afbeelding]. Maar die gebruik ik dan ook enkel met een projectieafstand van maximaal 3 meter...dan is 800*600 nog wel te doen.

En foto's van het beeld kan ik best nemen, zelfs van beide beamers als je dat zou willen...maar echt goed lukken die nooit bij mij ;). Misschien dat ik het morgen middag/avond even probeer (moet eerst werken...en vandaag vrij vroeg slapen (ochtenddienst hè)).
Als je zou willen proberen een goede foto te maken, dan ben ik heel blij! O+ . Hoeft alleen van de MP620, want de MP610 valt zoizo al af bij mij. Ik zie hem ooit wel verschijnen, alvast bedankt.

FZR 600R

quote:
EurEx schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:21:
[...]

Als je zou willen proberen een goede foto te maken, dan ben ik heel blij! O+ . Hoeft alleen van de MP620, want de MP610 valt zoizo al af bij mij. Ik zie hem ooit wel verschijnen, alvast bedankt.

Zal finding nemo er eens induwen, en dan de camera ergens vast neerzetten...moet goed gaan. Anders laat ik wat omgevingslicht toe ;).

De foto's zullen wel in deel 23 verschijnen denk ik :D.

Reg. datum: 09 januari 2004

Tekenfilm is nou niet echt een goed voorbeeld natuurlijk. Sws geven fotos van geprojecteerde beelden geen goede impressie.

100% No Soul Guaranteed

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
lowfi schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:11:
Sws geven fotos van geprojecteerde beelden geen goede inpressie.
Dat geldt voor foto's van displaybeelden in het algemeen. Het is echt compleet doelloos om een foto te maken om te laten zien hoe mooi het beeld wel niet is. Als je weet wat een camera allemaal met het beeld doet dan snap je waarom ;) Van een flets kleurloos/contrastarm/onscherp beeld kun je de mooiste foto's maken :P

Reg. datum: 18 mei 2004

quote:
slindenau schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:45:
[...]

Hehe, nu ziet ik het ook :+. Zal mn ma niet zo blij mee zijn ;). Even editten.
(en jullie ook niet, want zo jong is ze niet meer ;))

Maar je zou toch moeten weten dat je in macro mode niet zo ver kan focussen :D.
anders spam je niet zo in dit topic, van de 1000 posts zal het me niet verbazen als 500 er van jou zijn :+
Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

jongens,dit is niet een "is dit wat?" of "wat moet ik kopen" topic,geldt voor luidsprekers en ook voor projectoren enzo, als het niet in het AV forum mag, is het ook niet de bedoeling het 'ff' hier te vragen. Het is binnenkort overigens weer tijd voor een nieuw deeltje. Mensen behoefte om een topicstart in elkaar te flansen?

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Teekmietoejorlieder!

Bij gebrek aan een meubel, nu nog even de opstelling zo gedaan:

http://tweakers.net/ext/f/db7c954420c1460efb62488665717aeb/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/5ed093d23c9b3d0c0b12a57a1d6d2c77/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/871bd27b6e06e271a47ddf9e380157cd/full.jpg

1 x Philips 32" lcd
1 x Pioneer vsx-1015-s
1 x Pioneer dv-969av-s
5 x Final 80i speakers
1 x Final s100 sub

Speakers en tv moeten uiteindelijk tegen de muur aan komen, aan een plaat, zodat alle kabels mooi achter de plaat komen te vallen. Onder aan die plaat komt dan een soort dikke vensterbank, met een groter uitstekend stuk in het midden, zodat daar de versterker op kan komen te staan. De dvd speler wil ik dan weer op een glazen plaatje boven de versterker laten hangen.

Nog genoeg te doen iig :+

Je wordt wel helemaal gek van het aantal stopcontacten dat je nodig hebt trouwens 8)7

momania wijzigde dit bericht 24-07-2006 12:24 (6%)

Om nooit te vergeten: Han = Merely/XceeD/Merely O-) :P
Foto gallery || Mijn avonturen in Zwitserland

Is er ook helemaal klaar voor!

Klinkt dat nou ergens naar die kleine Finals? Ik vond de grote al redelijk zwak, eerlijk gezegd. Goed voor klassieke muziek of rustige jazz maar daar hield het wat mij betreft zo wat op.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: