Hoofdcategorieën
Topicacties

UPC Digitale televisie - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Nederlander in Belgie

Wij hebben sinds vandaag digitale TV, ziet er goed uit. Eerst was het signaal te zwak, maar er zat ook een superlange kabel + splitter tussen.. dus even direct op't kastje met kortere kabel en het is perfect.

Het beeld hangt af en toe wel.. tot nu toe alleen RTL5, maar goed... :) Kan niet wachten tot er meerdere TV's op kunnen :9 :p

Cause you HATE yourself. And you HATE this world. And you HATE the fact. That you HATE every moment!

Twisted Pairs
Reg. datum: 28 juni 2005

quote:
Yohan schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:29:
[...]

Ja, het is inderdaad baggermuziek :P

Gebruik je lange/slechte kabels?

Ja, ieder zijn smaak... :) maar die vpro zenders is ook niet altijd mijn smaak hoor... Gelukkig maar want ik heb er nog steeds storingsproblemen mee.

De gebruikte kabel is 3 meter lang. Is tevens van redelijke kwaliteit, het is een zwart-of donkergrijze gamma kabel uit 1 stuk. (geen zelf gemonteerde pluggen, bedoel ik) en het is een speciale versie voor 100hz tv's en de kabel is voorzien van ferrietkernen aan beide uiteinden.

Maar ik heb ook een andere, door de upc-monteur destijds achtergelaten, kabel. Deze ziet er ook degelijk uit, maar heeft dezelfde verschijnselen als met deze gamma kabel.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de upc-kabel sinds de 1.93 versie nog niet gebruikt heb, maar voorheen was er geen verschil merkbaar tussen deze kabel en andere kabels. (ik heb destijds verschillende kabels geprobeerd)

Ik denk dus niet dat het de kabel is die de problemen veroorzaakt. En de meeste zenders zijn nu storingsvrij (tot op dit moment)

Ejorne wijzigde dit bericht 16-05-2006 19:50 (8%)

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Reg. datum: 27 april 2002

quote:
kevertje1977 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:06:
Zojuist gechecked en ook ik heb de nieuwe versie. Laat de TV vervolgens op RTL4 staan en hopla, kan RTL Boulevard niet verstaan en allemaal blokken in beeld. Bijzonder slecht.
Net de signaalkwaliteit/sterkte gekeken en dat ziet er goed uit.

Het is echt bizar, mijn analoge signaal wordt steeds slechter en Digitaal gaat er ook niet op vooruit.

UPC, wat moet je ermee..
Lekker makkelijk natuurlijk. Als je analoge signaal ook al matig is, dan kan je digitale signaal ook niet optimaal zijn. Check dus je binnenhuisbekabeling, en als het daar niet aan ligt: laat een lijmeting uitvoeren door een UPC-monteur. Als het signaal te laag is kan het opgeschroefd worden in de eindversterker in je straat.

Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.

Tweak It OR leave it!
Reg. datum: 07 januari 2001

quote:
kevertje1977 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:06:
Zojuist gechecked en ook ik heb de nieuwe versie. Laat de TV vervolgens op RTL4 staan en hopla, kan RTL Boulevard niet verstaan en allemaal blokken in beeld. Bijzonder slecht.
Net de signaalkwaliteit/sterkte gekeken en dat ziet er goed uit.

Het is echt bizar, mijn analoge signaal wordt steeds slechter en Digitaal gaat er ook niet op vooruit.

UPC, wat moet je ermee..

En dan zeggen mensen hier dat het elders ook niet in orde is. Mijn schoonouders hebben CAI voor 10 euro per maand in Harderwijk ! GEEN PROBLEEM, en ook een vriend van me in Nieuwegein met Casema voor dezelfde prijs als analoog GEEN PROBLEEM en nog steeds gratis Sport1 ;-)

Dus UPC doet het wat mij betreft echt slecht.
Bel even met UPC, tel 0900-1580. Indien je de mediabox rechtstreeks op je eerste punt hebt aangesloten zonder splitters en andere eigen verdelers, dan kan het wellicht een probleem zijn aan de UPC kabel of je wantcontactdoos. Maak een monteursafspraak welke je niets kost als je het conform de handleiding hebt aangesloten en instructies hebt opgevolgd van de helpdesk. In het meest ongustigste geval kost je het 39 euro, maar dan wordt het allemaal perfect in orde gemaakt binnenshuis. Mocht deze monteur meten dat er teweinig signaal is, dan maakt hij een andere afspraak voor je met een netwerkmonteur welke het signaal kan opschroeven en het signaal pulsen.

/dev/null

Reg. datum: 27 april 2002

Dat zeg ik dus :P

Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.

Reg. datum: 23 juni 2003

ik heb een domme vraag.
werkt hdtv ook op SD plasmas met een component aansluiting?

Reg. datum: 08 februari 2003

quote:
Yohan schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:47:
[...]

Lekker makkelijk natuurlijk. Als je analoge signaal ook al matig is, dan kan je digitale signaal ook niet optimaal zijn. Check dus je binnenhuisbekabeling, en als het daar niet aan ligt: laat een lijmeting uitvoeren door een UPC-monteur. Als het signaal te laag is kan het opgeschroefd worden in de eindversterker in je straat.

Waarom lekker makkelijk ?
Zoals ik hierboven al zeg is de analoge kwaliteit aan het verslechteren !

Situatie:

Originele UPC coax kabel naar Mediabox. Die staat in een kast maar als we kijken heeft die genoeg ventilatie. Dus dat is het probleem niet, ding is ook niet warm. Overigens zie ik het menu niet dat de lijn kwaliteit slecht is.
En is RTL 4/5 in het hele dorp slecht van kwaliteit op analoog !

Sorry hoor maar UPC verdedigen is prima maar als ik argumenten heb waarbij UPC gewoon faalt dan krijg ik 'lekker makkelijk' over me heen.

Overigens was het na mijn reboot van de mediabox een stuk beter. Ik ga vanavond weer controleren of de blokken weg blijven.
Touch this
Reg. datum: 15 oktober 2000

quote:
davidgilmour schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 00:05:
ik heb een domme vraag.
werkt hdtv ook op SD plasmas met een component aansluiting?

Ja. het werkt zelfs op oude z/w CRT's. Maar wat heb je er aan?
Je maakt iig geen gebruik van de hoge resolutie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Reg. datum: 30 juli 2004

denken jullie dat ze nog op tijd zullen afkomen met die hd-boxen voor het WK?

boefje79 wijzigde dit bericht 17-05-2006 12:57 (9%)

Acties: [view]

Door: dion_b
Moderator PMG/VB/OH
say Baah
Reg. datum: 19 september 2000

quote:
kevertje1977 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:32:
[...]

Waarom lekker makkelijk ?
Zoals ik hierboven al zeg is de analoge kwaliteit aan het verslechteren !

Dus twee keuzes:

1) hoog en laag kankeren en zeuren erover tegen iedereen behalve UPC
2) gewoon even de helpdesk bellen en een monteur regelen :z

Ik heb zo'n flauw vermoeden welke meer kans heeft op positieve verandering :+
quote:
Situatie:

Originele UPC coax kabel naar Mediabox.
:? UPC levert alleen maar een coax mee voor het stukje van Mediabox naar TV. Exact waar komt die coax die je noemt vandaan?
quote:
Die staat in een kast maar als we kijken heeft die genoeg ventilatie. Dus dat is het probleem niet, ding is ook niet warm. Overigens zie ik het menu niet dat de lijn kwaliteit slecht is.
Hoeft nog niet zoveel te zeggen, dat is de meting op één frequentie (meestal een vrij lage), kan zijn dat de problemen op andere frequenties zitten.
quote:
En is RTL 4/5 in het hele dorp slecht van kwaliteit op analoog !

Sorry hoor maar UPC verdedigen is prima maar als ik argumenten heb waarbij UPC gewoon faalt dan krijg ik 'lekker makkelijk' over me heen.

Tja, dit is Gathering of Tweakers, niet een plek om alleen gal te spuien. Het is hier de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt om zaken te verhelpen en als je er niet uitkomt, dat je volledige info geeft waarmee anderen je kunnen helpen. Als je die info niet geeft, is het niet gek dat je hier dat soort opmerkingen krijgt :o

Zo is de melding dat RTL4/5 op analoog slecht is erg relevant, maar aangezien je niet meldt in *welk* dorp je woont, kan niemand ruiken wat dat betekent op frequentiegebied (zenderindeling is namelijk in ieder gemeente anders :o ). Misschien is er een probleem met de hoge frequenties. Misschien is er instraling vanaf T-DAB (Digitale radio) zendmasten. Misschien is er iets anders aan de hand.

Misschien dat zowaar een Tweaker dat weet en je een verlossende tip zou kunnen geven - maar alleen als jij de relevante info geeft :z
quote:
Overigens was het na mijn reboot van de mediabox een stuk beter. Ik ga vanavond weer controleren of de blokken weg blijven.

Klinkt als het effect van de nieuwe software :)

- maar nog los daarvan, als er structurele problemen zijn met het (analoge) signaal moet dat eerst en vooral opgelost worden. Waarschijnlijk zal UPC daar wat aan moeten doen, maar de storingsdienst van UPC is niet helderziend (zacht uitgedrukt :+ ). Hoe beter de info die jij aan hen geeft, des te doeltreffender zij jouw probleem kunnen identificeren en oplossen ;)

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)

geen
Reg. datum: 04 november 2000

Mmm ik had gisteren volgens mij een behoorlijke storing te pakken. Vanaf 9 uur volgens mij, kreeg te zien dat er geen signaal was enzo. Ik keek vanochtend even en toen deed ie het weer.

Is er trouwens een manier om de signaalsterkte te zien? Als je de box uit de doos haalt zie je de signaalsterkte en signaalkwaliteit. Bij mij zat dat op 100% en 75%. Kan je die waardes nog ergens terugvinden? Want in het menu van UPC kan je alleen je MAC-adres, smartcard-id enzo zien. Maar niet die signaalsterktes.

Athlon700, Asus K7V, 192 sdram, Club-3d ATI Radeon 7500 64 DDR Ram Tv-out; Laptop: 1,5 Ghz Centrino, 256 mb ram, Radeon mobility 9700.

Dat wel natuurlijk...
Reg. datum: 10 oktober 2000

Dat doe je via:

Menu --> Instellingen --> Zoeken via netwerk --> Handmatig --> OK

Dan krijg je de signaalsterkte en signaalkwaliteit te zien in de vorm van 2 balkjes zoals je die ook bij de eerste installatie zag. :)

Signaalsterkte zal maximaal 70-75% zijn
Signaalkwaliteit moet 100% zijn

HaaZ wijzigde dit bericht 17-05-2006 11:36 (19%)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Reg. datum: 17 maart 2006

Straks de ideale wedstrijd om míjn blokkerig beeld eens te gaan checken

Parttime Nerd 8-)

quote:
dion_b schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:59:
:? UPC levert alleen maar een coax mee voor het stukje van Mediabox naar TV. Exact waar komt die coax die je noemt vandaan?

Volgens mij heeft hij van UPC een zogenaamd digisetje ontvangen omdat hij last had van interferentie.

Als ik het me goed herinner, heeft hij een nogal vreemde/brakke binnenhuisinstallatie.

quote:
Zamorano schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:12:
[...]

Teletext werkt inmiddels prima.
Je moet de afstandsbediening even de code meegeven die bij jouw TV hoort (lijstje codes zit erbij) en dan kun je allerlei functies van je TV bedienen met de mediabox afstandsbediening, zoals het volume regelen en dus ook Teletext.

teletekst werkt niet op de mediabox als je geen analoge tuner van je tv hebt.
dus een plasma Monitor + UPC box = GEEN teletekst

quote:
DarkSide schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:48:
[...]

Ja. het werkt zelfs op oude z/w CRT's. Maar wat heb je er aan?
Je maakt iig geen gebruik van de hoge resolutie.

ehm.
een zwart wit tv heeft geen component aansluiting. en HD materiaal ziet er op een SD plasma net zo mooi uit als op een HD plasma....

quote:
sylvesterrr schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:24:
[...]

Volgens mij heeft hij van UPC een zogenaamd digisetje ontvangen omdat hij last had van interferentie.

Als ik het me goed herinner, heeft hij een nogal vreemde/brakke binnenhuisinstallatie.

Dat herinner je niet goed.

Ik zal het nog een keer uitleggen.

UPC contactdoos bij de tuindeur. Vandaar een originele UPC coax naar de mediabox. Vanaf de mediabox coax naar de video en coax weer naar de TV. Uiteraard ook scart van de mediabox naar de TV.

Misschien dat ik me niet goed uitgedrukt heb maar het irriteert mij dat er op dit forum mensen zitten die elk geklaag over UPC afdoen met kinderziektes, dat ze in een testfase zitten, dat het allemaal maar o zo te begrijpen is.
NEE, ik neem een product af waar ik voor betaal en waar ik dus de beloofde kwaliteit voor terug wil zien.
Het is al erg genoeg dat ik extra apparatuur moet gebruiken van UPC die niet eens lekker werkt.

Natuurlijk doet UPC dr best en is het al beter dan vroeger en ben ik blij dat ik geen factuur problemen met ze heb. Maar ik neem een product af dus ik verwacht kwaliteit.

En ja, ik kan een monteur bellen. Maar daar komt ook bij dat ik 40 uur werk en het idee heb (maar dat is misschien niet zo slim van me) dat UPC er wel wat op kan doen zonder langs te komen.
Waarom is/was Sport1 zo prachtig van kwaliteit en kunnen ze dat met de andere 'normale' zenders niet waar maken ?
Waarom is RTV Utrecht zo slecht van kwaliteit en kan Casema in Utrecht wel AT5 goed doorzenden ?
Ik woon in Oostzaan, 1511.

Nogmaals, ik weet ook wel dat de uitrol van Digitale TV niet meevalt, maar vraag er dan niet meer geld voor zoals Casema en CAI doen.

Wil overigens wel zeggen dat ik erg blij ben dat mensen hier met inhoudelijke info komen over het UPC netwerk en de daarmee samenhangende updates. Zonder GoT had ik nooit geweten dat er uberhaupt zo vaak updates zijn en dat wat ze precies inhouden.
Parttime Nerd 8-)

quote:
kevertje1977 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:50:
[...]

Dat herinner je niet goed.

Ik zal het nog een keer uitleggen.

UPC contactdoos bij de tuindeur. Vandaar een originele UPC coax naar de mediabox. Vanaf de mediabox coax naar de video en coax weer naar de TV. Uiteraard ook scart van de mediabox naar de TV.

En hoe lang is die "originele UPC coax"? Komt de groene kabel de woning daadwerkelijk binnen via de tuindeur, of komt ie eigenlijk binnen via de schuur (AOP) en wordt vervolgens doorgelust tot aan de tuindeur (WCD)? Ja, deze constructie komt wel eens voor... :|

quote:
En ja, ik kan een monteur bellen. Maar daar komt ook bij dat ik 40 uur werk en het idee heb (maar dat is misschien niet zo slim van me) dat UPC er wel wat op kan doen zonder langs te komen.

Als jij UPC niet de kans geeft om een monteur aan te sturen, wat moet UPC dan gaan doen? Even een paar kaboutertjes via de kabel naar je woning toe sturen en vervolgens een glazen bol plaatsen zodat ze vanuit kantoor kunnen kijken wat het probleem is?

quote:
Waarom is/was Sport1 zo prachtig van kwaliteit en kunnen ze dat met de andere 'normale' zenders niet waar maken ?

Verschillende frequenties... Er kunnen storingen zijn op de frequenties van die "andere 'normale' zenders" zijn.

quote:
Nogmaals, ik weet ook wel dat de uitrol van Digitale TV niet meevalt, maar vraag er dan niet meer geld voor zoals Casema en CAI doen.
Ben je bereid om ¤ 99 te betalen voor een "digitale ontvanger", je schijnt 'm wel gratis te krijgen als je een aanvullend pakket neemt (vanaf ¤ 7,50 p/m). Het laatstgenoemde pakket is vergelijkbaar met het UPC Digital TV Extra Channel Pack, en kost slechts ¤ 2,- .

Gister was er idd storing op rtl4/rtl7 athans in haarlem wel zowel op analoge (zwartbeeld) als digitaal (stilstaand beeld).

Amd opteron 165 + msi NX7900GTO @ GTX 512MB+ 2048MB DualChannel DDR Pc3200 + Zalman 7000cu 1 Casefan @ 2300RPM

Lekker Kepjoeteren
Reg. datum: 19 maart 2001

Ik krijg geen geluid meer op de digital-out als ik naar een muziek kanaal luister, is dat ook een nieuwe feature van update 1.93 ??? (Ik was er nog wel zo over te spreken :? )

http://www.igottools.com

Nederlander in Belgie

Ik krijg alleen geluid via de stereotoren, maar gewoon uit de TV krijg ik niks :? (Volume staat max in de decodert).

Cause you HATE yourself. And you HATE this world. And you HATE the fact. That you HATE every moment!

Tweak It OR leave it!
Reg. datum: 07 januari 2001

quote:
Dennahz schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:26:
Ik krijg alleen geluid via de stereotoren, maar gewoon uit de TV krijg ik niks :? (Volume staat max in de decodert).
scart aandrukken. (Ja, ik weet dat er niemand aangezeten heeft, maar druk ze toch maar even aan ;) )

/dev/null

Reg. datum: 21 april 2000

quote:
Dennahz schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:26:
Scart kabel beter aandrukken of vervangen.

"Most lenses are better than most photographers"
Canon 300D Black | BG-E1 | E1 Handstrap | 420EZ | EF 28-105 USM II | EF 50 1.8 II | EF-S 18-55 USM

quote:
En hoe lang is die "originele UPC coax"? Komt de groene kabel de woning daadwerkelijk binnen via de tuindeur, of komt ie eigenlijk binnen via de schuur (AOP) en wordt vervolgens doorgelust tot aan de tuindeur (WCD)? Ja, deze constructie komt wel eens voor... :|
Gelukkig hier niet :) De UPC kabel ligt in de tuin en UPC komt echt via de achterkant de woning binnen. De TV staat redelijk dichtbij de wandcontactdoos. De witte UPC kabel is gok ik zo'n 5 meter.
quote:
Als jij UPC niet de kans geeft om een monteur aan te sturen, wat moet UPC dan gaan doen? Even een paar kaboutertjes via de kabel naar je woning toe sturen en vervolgens een glazen bol plaatsen zodat ze vanuit kantoor kunnen kijken wat het probleem is?

I know, maar as I said: waarom is Sport 1 van PRIMA kwaliteit en RTL4 niet ? Daar wordt gewoon mee gerommeld, dat kan toch bijna niet anders ? Is er een andere verklaring ?

quote:
Ben je bereid om ¤ 99 te betalen voor een "digitale ontvanger", je schijnt 'm wel gratis te krijgen als je een aanvullend pakket neemt (vanaf ¤ 7,50 p/m). Het laatstgenoemde pakket is vergelijkbaar met het UPC Digital TV Extra Channel Pack, en kost slechts ¤ 2,- .

Ik zou voor 99 euro, of evt voor 300 euri een ontvanger met recorder ofzo willen hebben ja. Ik heb al een scart probleem.
DVD
Video
Mediabox
XBOX

dus zou liefst de mediabox en de video eruit gooien voor 1 apparaat wat het allemaal kan, daar ben ik best bereid voor te betalen MITS het kwaliteit is.

kevertje1977 wijzigde dit bericht 17-05-2006 20:19 (7%)

Acties: [view]

Door: dion_b
Moderator PMG/VB/OH
say Baah
Reg. datum: 19 september 2000

quote:
kevertje1977 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:18:
[...]

I know, maar as I said: waarom is Sport 1 van PRIMA kwaliteit en RTL4 niet ? Daar wordt gewoon mee gerommeld, dat kan toch bijna niet anders ? Is er een andere verklaring ?

Ja, zoals al tig keer gezegd, die zenders zitten op totaal verschillende frequenties. Sport 1 zit op een zeer hoge frequentie (iirc 850MHz ofzo), RTL4 en 5 (analoog) zitten in Oostzaan op 224MHz en 232MHz, wat a) behoorlijk laag is en b) toevallig nou net de frequentiegebied waar T-DAB (digitale radio) uitzendingen op zitten.

Zie bijvoorbeeld http://www.stai.nl/

Vul daar Oostzaan in en:
quote:
In deze plaats is interferentie mogelijk

Wat nogal een understatement is als je hier kijkt:

http://www.wohnort.demon.co.uk/DAB/h-t.html#Netherlands
quote:
Block 12B: 225.648 MHz
Operator: db Europe
Sites: Oostzaan, Vredehof, Diemen and Aambeeldstraat

Oftewel je hebt een knoert van een stoorzender zowat op je dak staan die op nagenoeg dezelfde frequentie uitzendt als de TV zender die de grootste problemen heeft 8)7

Het is ook niet gek dat de hele dorp hier last van heeft...

Maar goed, dat is je probleem dus duidelijk in beeld. Dan de vraag naar de oplossing. Je hebt blijkbaar al een 'digisetje' van UPC mogen ontvangen. Normaal zou dat op zich genoeg moeten zijn, maar het gaat hier om een vrij extreem geval. Via STAI is afgesproken dat je kabelaar aanspreekpunt is voor dit soort interferentie, ook al is de schuldige duidelijk de zendmast - dus UPC bellen is je enige optie. En ja, dan zal er een monteur moeten komen, maar aangezien echt niet op afstand na te gaan is waar die uitzendingen precies instralen ontkom je daar niet aan. Misschien gebeurt dat in het UPC netwerk, misschien in je kabels binnenhuis, misschien zelfs in je TV...

Overigens is dat ook een optie voor je buren, wat handig kan zijn ivm thuisblijven voor afspraken - misschien kan je buurman/vrouw housesitten voor je ;)

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: