justjermaine schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:50:
Ik heb een T-mobile abonnement icm met MDA pro wanneer ik dus dalijk me rom upgrade naar een Qtek rom, raak ik dus ook mijn gprs/mms/umts instellingen kwijt. Want ik heb een PIT abbonement ben bang dat ik opeens extra moet betalen ofzo als ik op internet ga omdat de instellingen kwijt zijn ipv mijn reguliere 9,95 per maand
Mijn huidige abonnement loopt nog tot half juni met een 5mb databundel. Pas daarna begint mijn nieuwe abonnement dat ik heb afgesloten icm de MDA Pro en waarbij ik PIT heb genomen.
Als ik nu mijn oude telefoon gebruik om bijvoorbeeld mail op te halen, dan zie ik als naar mijn belstatus kijk op de website van T-Mobile, dat de resterende hoeveelheid data van de bundel afneemt. Als ik echter gebruik maak van de MDA Pro met de instellingen zoals in de TS aangegeven, dan neemt de resterende hoeveelheid data van de bundel niet af. Ook worden er geen extra kosten in rekening gebracht (ik moet de echte rekening nog krijgen, maar bij de belstatus is hiervan nu dus in ieder geval niets te zien). Het lijkt alsof ik gratis kan internetten.
Op mijn oude telefoon heb ik bij de instellingen als gebruikersnaam tmobile staan en nog een wachtwoord, maar geen idee welke dat is. Die instellingen heb ik vroeger een keer naar mijn telefoon laten sturen via sms. Op de MDA Pro heb ik handmatig de instellingen ingesteld en geen gebruikersnaam ingevuld.
Zou het misschien kunnen zijn dat als je geen gebruikersnaam invult, je sowieso gratis kan internetten, ongeacht of je PIT hebt afgesloten of niet?
--UPDATE--
Ik heb de gebruikersnaam en wachtwoord gisteren uit de instellingen van mijn oude toestel verwijderd en vervolgens wat webpagina's geopend en msn gebruikt (goed voor zo'n 600kb dataverbruik). Net mijn belstatus gecontroleerd en ik zie dat de databundel nu niet is afgenomen. Het wel of niet invullen van een gebruikersnaam heeft hier dus invloed op. Ook zijn geen extra kosten in rekening gebracht.
Voor de zekerheid nog maar even wachten op de echte factuur. Ik hoop op niet al te grote verrassingen...
--UPDATE 2--
Heb net online mijn nieuwste factuur bekeken en er zijn
geen kosten in rekening gebracht voor zowel het PIT abonnement (is logisch want die gaat pas in als mijn huidige abonnement afloopt in juni) als voor het dataverbruik. Ik kan dus nu, als ik geen gebruikersnaam invul, gratis onbeperkt internetten/mailen/msn-en etc, terwijl ik nog geen actief PIT abonnement heb.
[
Voor 25% gewijzigd door
StenilsoN op 18-05-2006 09:55
]