HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.618 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-07 22:12
marfra schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:40:

Mijn vraag: is er iemand met een nieuwe QTek Rom op een MDA Pro die de camera al heeft uitgeprobeerd icm wegschrijven naar de storagecard? Bij mij (originele rom) komt de camera toepassing met de foutcode 36009:111:0 (ondanks voldoende ruimte, aangemaakte map My Pictures, enz)

Marcel
Ik heb Qtek ROM en schrijf foto's naar SD-kaart (de standaard 512mb) zonder foutmelding. Heb een 2GB kaart besteld, als ik die binnen heb zal ik laten weten of het daarmee ook probleemloos gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door StenilsoN op 02-05-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-06 13:26
@ Mento: het klopt dat er nog veel programma's zijn die met portretformaat / kleiner schermformaat werken. Dit is lastig, maar niet onoverkomelijk: portretformaat is in te schakelen.

Mijn vraag: is er iemand met een nieuwe QTek Rom op een MDA Pro die de camera al heeft uitgeprobeerd icm wegschrijven naar de storagecard? Bij mij (originele rom) komt de camera toepassing met de foutcode 36009:111:0 (ondanks voldoende ruimte, aangemaakte map My Pictures, enz)

Marcel
@Marcel
De foutmelding komt me helaas bekend voor, heb je een 4GB kaartje? Zoja dan werkt de camera niet goed. De overige applicaties hebben bij mij geen problemen. En heb jij VGA modus goed werkend?

@Jasper Janssen
Jij hebt je eigen extended rom, zou je deze willen delen of heeft het geen meer waarden?

Bij de Orange heb je een zijbalk op het Today scherm. Weet iemand welke cab dit doet? Dit zou namelijk de Qtek ROM perfect aanvullen.

Ik heb in de TS een bootscreen gepost, deze werkte eerst wel maar na een hard-reset werkt ie niet meer. Zou iemand kunnen kijken wat er fout mee is? Want zelf na gebruik van een andere rom werkt het niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Mentox op 02-05-2006 14:14 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Hoe groot is je SD kaart? Het is een bekende bug van de camera app dat als er meer dan 2 GB vrije ruimte is op de SD kaart hij zegt dat er niet genoeg is, maw als je een 4 gb kaart hebt moet je hem eerst minstens halfvol zetten anders werkt je camera niet.

Bij mij met de AKU2 Qtek en een 1 gb sdcard werkt het verder perfect. Hij maakt vanzelf een \My Documents\My Pictures aan ervoor, zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper Janssen schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 01:38:
Deze reactie is tegelijk een test en een mededeling: Als je dit ziet kun je met Opera op de universal GoT lezen _en_ reageren. Als opera na je rom upgrade allemaal gekke tekens geeft, zet dan een truetype font, bijv arial.ttf uit je \windows\fonts op de desktop, in \windows\fonts van je mobieltje. Zorg wel dat je Opera echt uit zet e niet alleen minimaliseert, anders pakt hij de verandering niet. Maar waarom tik ik nu iedere keer dubbele spaties?
dit heb ik ook al twee keer gehad na een rom upgrade...
heb echter arial.ttf in de /windows gezet en niet in /windows/fonts van de mda om het op te lossen

gister maar eens een extended rom met IIWPO erin gemaakt voor mijn MDA echter nog geen zin gehad om te testen (lees: ik geloof wel dat het werkt en merk het vanzelf een keertje)

dat IIWPO kan ik iedereen adviseren
http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=IIWPO
zorgt ervoor dat wanneer de owners info verandert wordt er automatisch (en ongezien) een sms gezonden word naar een in te stellen nummer met de nieuwe owners info
(IIWPO al wel getest en werkt goed :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik ben op zoek naar een mini USB poort.
Eentje die ikzelf weer erop kan solderen, aangezien die van mij een beetje gaar is geworden.

Iemand een ideetje hoe ik er goedkoop aan kan komen?
Ik liep eerst te denken om een of andere defecte 2e hands mp3 speler met MINI USB poort erop te gebruiken, maar dan moet ik hem wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel verschillen de Qtek en I-mate JasJar rom's van elkaar? Is er een site wat beschrijft wat in elke rom zit btw? :)

En voor de geintresseerden :P : Ik heb een t-mobile simkaart maar gekocht, en de mda pro werkt nu als een tiet _O_

Ben nu alleen zover dat ik bij god niet weet wat ik op mijn telefoon moet installeren.
Oja! heb SjPhone icm Voipbuster-instellingen ook al aan de praat, dus mocht ooit mijn prepaid tegoed op zijn, dan is het kwestie van onbeveiligde wlan vinden. Tevens heb ik ook Skype aan de praat gekregen.

Wat ik echter wel merk, is dat je niet teveel dingen moet klikken kort na elkaar, anders word je telefoon voor een paar tientallen minuten HEEEEL sloom...

Enige wat mij dus nu nog resteerd is uitzoeken welke meuk ik op mijn telefoon kan pleuren (incl. games that is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
XthinkZ schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:03:
Ik ben op zoek naar een mini USB poort.
Eentje die ikzelf weer erop kan solderen, aangezien die van mij een beetje gaar is geworden.

Iemand een ideetje hoe ik er goedkoop aan kan komen?
Ik liep eerst te denken om een of andere defecte 2e hands mp3 speler met MINI USB poort erop te gebruiken, maar dan moet ik hem wel vinden.
Externe cardreader, iig sommige daarvan hebben mini-B connectoren (Zoals de defecte sweex USB cardreader die ik heb, formaat creditcard, zilver en blauwtransparant - en helaas die mag je niet hebben want ik wil die connector zelf gaan gebruiken :P). Wel klein probleem: de Uni heeft van oorsprong een mini-AB connector, maar aangezien hij geen USBhost ondersteunt heb je daar op zich niks aan en de omtrek van de connector is maar een heel klein beetje verschillend (miniB heeft een paar hele kleine inhammetjes waar mini-AB de schuine kantjes heeft, scheelt een mm ong). Check van te voren of je cardreader inderdaad een mini-USB connector heeft, nieuwe gaan al vanaf 5-10 euro dus daar hoef je niet echt moeilijk over te doen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Ik ben bezig geweest met het installeren van de Orange balk op een Qtek ROM. Dit werkt helaas niet, ik heb alle Cabs èèn voor èèn geinstalleerd om te kijken welke het is maar geen van alle hebben effect. Toen heb ik de Qtek ROM+Extended ROM van Orange geinstalleerd maar ook hier geen effect.

De balk zit blijkbaar in de OS ROM, heeft iemand nog een tip hoe de Orange balk werkend te krijgen op andere ROMs?

[ Voor 7% gewijzigd door Mentox op 03-05-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben over naar de Qtek rom en TJEZUS, wat een verschil, dit is echt niet normaal! Kan ik iedereen aanraden.

1: Slecht nieuws van T-Mobile, een loszittend schermpje doen ze niks mee, vinden ze niet een groot genoege klacht om het te ruilen :( Maar ik ben nu met de schroevjes aan de gang gegaan en daarmee is het grootste probleem op te lossen gelukkig :)

2: Vraagje. Er is iets heel opmerkelijks aan de hand met mijn telefoon. Met mijn vorige tel (Qtek s100) kon je heel gemakkelijk de benchmark van TCPMP gebruiken om te kijken hoe goed je device presteerde en hoe groot (qua kwaliteit) je filmpjes kunnen zijn die je nog kan afspelen. Nu heb ik de laatste versie van tcpmp 0.72RC1 en probeer ik allemaal verschillende xvid bestanden. Het gekke is nu dat hij altijd op ongeveer 95% presteert bij benchmarks! Dus een bestaand van 1500 kb/s speelt hij bijvoorbeeld gemiddeld af op 1425 kb/s (oid) maar als ik een xvid afspeel van 600 kb/s speelt hij hem maar af op bv 550 kb/s. Dat is toch raar! Ik wil dat hij simpele bestanden gewoon zwaar snel afpeelt. Snapt iemand dit?! Zo kan ik nml nooit lekker een filmpje kijken omdat hij altijd net beneden de maat presteert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 18:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Naja die benchmark heb ik maar met een korrel zout genomen :P Hij speelt zelfs nonrecoded divx prima af bij mij.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu op mijn mda pro (Qtek Rom) scummVM geinstalleerd :P

kan nu heerlijke 386-klassiekers spelen, zoals day of the tentacle & Beneath a steel Sky _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:13:

kan nu heerlijke 386-klassiekers spelen, zoals day of the tentacle & Beneath a steel Sky _O_
werken die ook in VGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm.. ben nog een noob, dus wat bedoel je met VGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:41:
uhm.. ben nog een noob, dus wat bedoel je met VGA?
bijna alle MDA's hebben 320x240, deze heeft 640x480 en dat noem je vga. De reden dat ik het vraag is dat veel programma's niet gebruik maken van deze hogere resolutie en gewoon alles twee keer groter maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:13:

Vet, waar heb je de spellen vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik scummVM opstart, dan gebruik je het programma in deze positie:

Afbeeldingslocatie: http://www.atsmobil.fr/images/htc/q9000/qtek9000_02.jpg
Kom er net achter dat het spel ook "liggend" gespeeld kan worden :P

Pocketscumm haal je hier vandaan.

De 2 games worden hier aangeboden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, als ik een mooie skin uitprobeer van bijvoorbeeld de wizzard, is die skin maar een kwart van m'n scherm, zijn er skins voor de Universal welke ik dus kan gebruiken (het liefst een met grote buttons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:08:
Hey, als ik een mooie skin uitprobeer van bijvoorbeeld de wizzard, is die skin maar een kwart van m'n scherm, zijn er skins voor de Universal welke ik dus kan gebruiken (het liefst een met grote buttons!
Je doelt op de wallpaper? Kijk dan een op Buzzdev.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mento schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:44:
[...]

Je doelt op de wallpaper? Kijk dan een op Buzzdev.net
ik bedoel eigenlijk een dialer skin

bijvoorbeeld de blauwe op deze pagina (halverwege):
http://forum.xda-develope...ighlight=dialer+skin+blue

(XBlueDialPadTsk.cab)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:54:
[...]

ik bedoel eigenlijk een dialer skin

bijvoorbeeld de blauwe op deze pagina (halverwege):
http://forum.xda-develope...ighlight=dialer+skin+blue

(XBlueDialPadTsk.cab)
Staat je Pro op VGA-resolutie (i.p.v. QVGA-modus) ?

[ Voor 3% gewijzigd door robert-630 op 03-05-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

De pro draait toch standaard op VGA?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou de beste rom op dit moment?

Ik heb nu UNI_QTEK_13077_176_10900_WWE.exe als rom in mijn Pro. Heb net een Full Backup gemaakt van mijn telefoon, want ik ben zeer nieuwsgierig naar de JasJar-Rom (JASJAR_WWE_13076_164_10900_wwe_ship.exe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MaDLiVe schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:44:
De pro draait toch standaard op VGA?
Nee, VGA wordt al sinds WM2K3SE ondersteunt (als het goed is), maar nog steeds staat het niet standaard aan. Voornamelijk omdat het voorzover ik gezien heb nog brakke ondersteuning heeft, zelfs Windows ziet er niet op alle plekken goed uit. Zoek anders even naar ozVGA, dan kan je zien hoe het eruit ziet.
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:50:
Wat is nou de beste rom op dit moment?

Ik heb nu UNI_QTEK_13077_176_10900_WWE.exe als rom in mijn Pro. Heb net een Full Backup gemaakt van mijn telefoon, want ik ben zeer nieuwsgierig naar de JasJar-Rom (JASJAR_WWE_13076_164_10900_wwe_ship.exe)
Zoals meerdere malen gezegd, er is geen verschil tussen de nieuwste Qtek ROM en de nieuwste i-Mate ROM, alleen de i-Mate ROM heeft standaard Backgammon en Skype geïnstalleerd. De Qtek ROM wordt dus als beter beschouwt omdat die het "schoonste" is.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsunami op 03-05-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Tsunami schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:30:
[...]

Zoek anders even naar ozVGA, dan kan je zien hoe het eruit ziet.
[...]
@MaDLiVe: Jij gebruikt ozVGA dus (waarschijnlijk) niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Mento schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:16:
Ik ben bezig geweest met het installeren van de Orange balk op een Qtek ROM. Dit werkt helaas niet, ik heb alle Cabs èèn voor èèn geinstalleerd om te kijken welke het is maar geen van alle hebben effect. Toen heb ik de Qtek ROM+Extended ROM van Orange geinstalleerd maar ook hier geen effect.

De balk zit blijkbaar in de OS ROM, heeft iemand nog een tip hoe de Orange balk werkend te krijgen op andere ROMs?
Kun je een screenshot plaatsen van die balk?

Ik heb de Tmobile ExtRom zitten analyseren en de Tmobile today plugin balk (met 5 icoontjes van contacts etc) komt gewoon uit de Extrom.

[ Voor 12% gewijzigd door Jasper Janssen op 03-05-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
XthinkZ schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:40:
[...]

Haal eens de accu er 5 minuten uit, en laat dat ding daarna eens een paar uur in de auto liggen.
Zodra het rode lampje knippert is er een fix.
(let er wel op dat je geen warmtewerende voorruit heeft en dat de auto tegen een hoge flat aanstaat).

Deze GPS veliest heel snel zijn fix als je bijvoorbeeld onder een brug heen rijd, maar voordeel is dat hij hem net zo snel weer krijgt als je er onderdoor bent.
Ik heb het rode lampje nog nooit zien knipperen. Niet voor het raam en niet na een half uurtje op een bankje in het park en niet na een tijd fietsen met het ding in een van m'n zakken. Als hij in die laatste twee situaties van nature geen fix kan krijgen is het een prutprodukt, maar ik denk dat de sat-ontvangst-radio gewoon stuk is. Verbinding met de PPC werkt allemaal goed, dus de BT chip en controller (voor zover dat apart is) doen het wel, maar hij ontvangt gewoon geen sats. Ihkv de 7 dagen bedenkperiode van de wet koop op afstand gaat ie morgen terug naar de winkel, ik heb via nav4all.nl een Holux besteld voor ong dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Jasper Janssen schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:45:
[...]

Ik heb het rode lampje nog nooit zien knipperen. Niet voor het raam en niet na een half uurtje op een bankje in het park en niet na een tijd fietsen met het ding in een van m'n zakken. Als hij in die laatste twee situaties van nature geen fix kan krijgen is het een prutprodukt, maar ik denk dat de sat-ontvangst-radio gewoon stuk is. Verbinding met de PPC werkt allemaal goed, dus de BT chip en controller (voor zover dat apart is) doen het wel, maar hij ontvangt gewoon geen sats. Ihkv de 7 dagen bedenkperiode van de wet koop op afstand gaat ie morgen terug naar de winkel, ik heb via nav4all.nl een Holux besteld voor ong dezelfde prijs.
Ik heb verhalen gehoord van mensen waarbij het een paar uur duurde. Daarna werkte hij perfect.
En dat was niet alleen van dit merk met deze chipset.
Sommigen kregen ook moelijk een fix als hij in een zak zit.

Vandaar dat ik vroeg of je eerst 5 minuten de accu eruit wilde halen en dan een paar uur in de auto laten liggen en niet achter de voorruit als deze vooruitverwarming heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
XthinkZ schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:16:
[...]

Ik heb verhalen gehoord van mensen waarbij het een paar uur duurde. Daarna werkte hij perfect.
En dat was niet alleen van dit merk met deze chipset.
Sommigen kregen ook moelijk een fix als hij in een zak zit.

Vandaar dat ik vroeg of je eerst 5 minuten de accu eruit wilde halen en dan een paar uur in de auto laten liggen en niet achter de voorruit als deze vooruitverwarming heeft.
Als het iedere keer dat de accu per ongeluk leeg raakt een paar uur duurt in de buitenlucht heb ik hoegenaamd niets aan dit apparaat. Ik heb geen auto om 'm in te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Jasper Janssen schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:23:
[...]
Als het iedere keer dat de accu per ongeluk leeg raakt een paar uur duurt in de buitenlucht heb ik hoegenaamd niets aan dit apparaat. Ik heb geen auto om 'm in te leggen.
Nee is eenmalig.
Heb het ook eens gehad met een rikaline GPS. Uren gekloot naast het raam leggen op het balkon in mijn zak enz.

Gewoon stil in de auto was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robert-630 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:40:
[...]

Staat je Pro op VGA-resolutie (i.p.v. QVGA-modus) ?
neen, hij staat op qvga, maar dan wordt de skin alsnog te klein. Hij rekt kennelijk de skin niet uit aangezien er feitelijk natuurlijk wel 640x480 pixels zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
XthinkZ schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:53:
[...]

Nee is eenmalig.
Heb het ook eens gehad met een rikaline GPS. Uren gekloot naast het raam leggen op het balkon in mijn zak enz.

Gewoon stil in de auto was de oplossing.
Nou, okee, hij ligt in een geleende auto, kijk ik morgenochtend nog eens. Nou alleen hopen dat niemand de ruit intikt voor dat leuke dingetje met die blinkenlights op het dashbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

robert-630 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:56:
[...]

@MaDLiVe: Jij gebruikt ozVGA dus (waarschijnlijk) niet?
Nope, maar ik had er dus een ipaq 3715RX naast staan, en het viel me op hoe klein je de fonts in IE kon instellen op de mda pro terwijl het beeld nog leesbaar was. Ik ging er dus vanuit dat je gewoon in vga modes draaide onder wm5.

Mmm, lekker bezig dus, vga schermen op de markt maar er geen/brakke ondersteuning voor bieden. Beetje misleidend :)

[ Voor 3% gewijzigd door MaDLiVe op 04-05-2006 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
MaDLiVe schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:36:
[...]

Nope, maar ik had er dus een ipaq 3715RX naast staan, en het viel me op hoe klein je de fonts in IE kon instellen op de mda pro terwijl het beeld nog leesbaar was. Ik ging er dus vanuit dat je gewoon in vga modes draaide onder wm5.

Mmm, lekker bezig dus, vga schermen op de markt maar er geen/brakke ondersteuning voor bieden. Beetje misleidend :)
¿Que? De ondersteuning is goed hoor, vanuit het OS. Het is alleen de ondersteuning vanuit thirdparty apps die klote is (maar wel beter wordt). pIE oa weet dat het scherm vga-res is. Het punt zit hem erin dat het designcriterium waar de Windows Mobile developers de highres schermen onder gemaakt hebben is dat je dezelfde experience moet hebben, alleen met een hogere resolutie scherm. Als het ware heb je nog steeds een scherm van ergens rond de 2x3 inch groot en beeldelementen in bijpassende maat, maar met een hogere dots per inch. Daarom staat bij een vga device de x_dpi en y_dpi op 192 ipv 96. Wat oz_vga nu doet is het OS vertellen dat het scherm 96 dpi is -- in feite vertelt hij het os dus dat het device een scherm heeft van 4x6 inch in vga resolutie, en het os maakt de design elementen op de bijpassende maat. Concreet betekent dat, omdat het scherm eigenlijk niet groter is, dat je menuutjes en scrollbars etc.etc. allemaal half zo groot worden als normaal, en dat er dus teringveel op je scherm past -- maar wel alles heeel erg klein.

Voor legacy apps die gemaakt zijn op een dpi van 96 ondersteunt WM5 op 196 dpi devices een pixeldoubling mode, waarbij dus iedere pixel die zo'n oud programma tekent verviervoudigd wordt (dubbel x, dubbel y). De third-party apps die wel goed omgaan met een vga scherm, volgens de winmobile definitie van goed (zelfde look maar met meer details), zijn oa TomTom, Opera Mobile (aanrader), Mobipocket ebook, etc.etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Jasper Janssen schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:41:
[...]

Kun je een screenshot plaatsen van die balk?

Ik heb de Tmobile ExtRom zitten analyseren en de Tmobile today plugin balk (met 5 icoontjes van contacts etc) komt gewoon uit de Extrom.
Het scherm aan de linkerkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmmania.pl/images/articles/200510241318386_2.jpg
Welk bestand van T-Mobile zorgt voor die balk?

Het is me geluk met de bootscreen, ik heb het oude afbeelding verwijderd en ben geheel overnieuw begonnen. Wat er fout is gegaan met de vorige afbeelding weet ik niet maar hier staat de werkende variant. Misschien leuk als andere ook hun bootscreen posten?

[ Voor 27% gewijzigd door Mentox op 04-05-2006 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Jasper Janssen schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:33:
Nou, okee, hij ligt in een geleende auto, kijk ik morgenochtend nog eens. Nou alleen hopen dat niemand de ruit intikt voor dat leuke dingetje met die blinkenlights op het dashbord.
Vanochtend nog steeds geen geknipper. Hij's gewoon stuk.

Vanochtend lag ook de Holux van nav4all.nl (70 inc bezorgkosten!) in de bus, en die heeft wel binnen een minuut na de batterij erin gewoon een fix. Ook naast het raam. En hij gebruikt dezelfde verwisselbare Nokia batterijen (handig, want ik heb er nog een paar liggen), alleen zijn deze ietsje dikker standaard dan die BLC-5s die ik heb, wsch zijn ze dus in principe een variant met net wat hogere capaciteit, en hij heeft van zichzelf al een Mini-USB oplaadgleufje, wat ik aan die andere nog moest modden (wel alleen met USB autolader en usb kabel, zonder 220 lader). En een flink duidelijkere constellatie ledjes.

De Holux heeft een meter het huis in van het raam nog steeds een beetje zicht op vier satellieten, genoeg voor een fix. Kortom, die andere gaat terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Bij deze mijn bootsplash, ik heb hem even snel uitgeknipt uit een ander plaatje, vond hem er wel mooi uitzien. Negatief (zwarte achtergrond dus, zo was ie origineel ook) ziet ie er wel mooier uit, maar omdat de bootsplash tussen twee witte schermen in zit vind ik een witte achtergrond mooier. Dus tenzij iemand uitvind of/hoe je de kleur van die witte schermen kan veranderen, blijft dit hem voorlopig.

BootSplash iDJ (voorbeeld zit er ook in)

Misschien is het ook een idee om alle originele bootsplashes ook even online te zetten, van Qtek, T-Mobile, Orange, i-Mate en O2 (dat zijn ze volgens mij allemaal :)). Ik ben eigenlijk op zoek naar die van T-Mobile, misschien dat ik die er dan op terug ga zetten. In ieder geval is hier die van Qtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Tsunami schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:23:
Bij deze mijn bootsplash, ik heb hem even snel uitgeknipt uit een ander plaatje, vond hem er wel mooi uitzien. Negatief (zwarte achtergrond dus, zo was ie origineel ook) ziet ie er wel mooier uit, maar omdat de bootsplash tussen twee witte schermen in zit vind ik een witte achtergrond mooier. Dus tenzij iemand uitvind of/hoe je de kleur van die witte schermen kan veranderen, blijft dit hem voorlopig.

Misschien is het ook een idee om alle originele bootsplashes ook even online te zetten, van Qtek, T-Mobile, Orange, i-Mate en O2 (dat zijn ze volgens mij allemaal :)). Ik ben eigenlijk op zoek naar die van T-Mobile, misschien dat ik die er dan op terug ga zetten. In ieder geval is hier die van Qtek.
Die zit er zeker gaaf uit! Ik zal de Qtek en T-Mobile in de TS zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
Tsunami schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:23:

Mooie bootscreen. Hierbij mijn bootscreen op dit moment, Wolverine uit X-Men: The Last Stand.

http://rapidshare.de/files/19594875/bootscreen.zip.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
De volgende stappen zorgen ervoor dat auto aanvullen van de HTC Universal Nederlands wordt.
  • 1. Download dit bestand en pak het uit. Je hebt nu drie bestanden, dictprob.dat, statdict.dat en mssp2_nl.lex. zorg dat deze ergens in een tijdelijke map op de HTC Universal komen.
  • 2. Installeer TotalCommander en open het en navigeer vervolgens naar de tijdelijke map. Selecteer de drie bestanden en houd de pen ingedrukt zodat je een menu krijgt, klik hier op “Copy/move” klik nu op de map Windows en klik op Copy. Maak voor de zekerheid eerst een back-ups van de originele bestanden mocht het fout gaan.
  • 3. Als de bestanden zijn gekopieerd ga je naar het register dit doe je als volgt:
  1. Klik in TotalCommander op het \ bovenin en vervolgens op de map met de naam \\
  2. Ga naar de map \\ > Registery > HKLM > SOFTWARE > Microsoft > Spell Check
  3. Open het bestand Main_Dict en verander de waarde in “\windows\mssp2_nl.lex”
    en klik op ok
  • 4. Herstart je HTC Universal en je zult zien dat Auto aanvullen nu Nederlandse woorden aangeeft.
Het bestand zal ik vanavond toevoegen omdat ik nu op het werk zit met een verdraait goeie Firewall :|

Wat ook interesant kan zijn is deze link. Ik heb het zelf nog niet doorgelezen en dus ook niet getest.

Weet iemand een goeie (gratis) upload dienst voor afbeeldingen? Ik wil namelijk wat afbeeldingen in de TS zetten.
@StenilsoN
Mooi gedaan

[ Voor 15% gewijzigd door Mentox op 04-05-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 16:22
Jasper Janssen schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:34:
Wie heeft er nog meer een custom extended rom?

[...]
Is het nou ook nog mogelijk om een eigen rom-update te maken. Dus om je eigen extended ROM in een nbf file te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Mento schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:21:
Het bestand zal ik vanavond toevoegen omdat ik nu op het werk zit met een verdraait goeie Firewall :|
Waar moeten die bestanden dan vandaan komen? mssp2_nl.lex heb ik hier kunnen vinden, maar de DAT-bestanden zie ik zo niet.
Weet iemand een goeie (gratis) upload dienst voor afbeeldingen? Ik wil namelijk wat afbeeldingen in de TS zetten.
Volgens mij kan je met ImageShack wel direct linken naar een afbeelding, en dus gewoon gebruiken in de TS.
Kix@$$ schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:30:
Is het nou ook nog mogelijk om een eigen rom-update te maken. Dus om je eigen extended ROM in een nbf file te gooien?
Ik heb nog niet uitgevonden hoe je een NBF-bestand maakt. FILExt zegt dat Backup NOW! het enige programma is wat ermee werkt, dus daar hebben we ook niet veel aan.

[ Voor 26% gewijzigd door Tsunami op 04-05-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
[quote]Tsunami schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:03:
Knip..[quote]
Oke dan ga ik kijken of imagehack werkt. De bestanden heb ik op mijn MDA Pro staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 16:22
Hier is nog wel een talenbestand. Volgens mij voor een nederlandse windows: http://buzzdev.net/content/view/61/114/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Kix@$$ schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:33:
Hier is nog wel een talenbestand. Volgens mij voor een nederlandse windows: http://buzzdev.net/content/view/61/114/
Ik heb het net even getest en het resultaat is best wel "leuk", sommige dingen zijn nederlands maar de meeste dingen zijn gewoon engels gebleven. Buiten het feit dat het niet lekker werkt twee talen is mijn Qtek onwerkbaar traag geworden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Laatst online: 05-07 07:15
Ik kan wel wat bestanden hosten. Als je door het vorige HTC Universal topic heen bladert kom je zowiezo nog een zooi aan plaatjes tegen die ik daar heb gepost en ook host. Misschien dat je daar nog wat aan hebt.

Mijn MDA Pro is overigens WEER stuk gegaan. Dit was mn tweede en die ga ik nu dus weer opsturen. Het probleem dat ie nu heeft:
Hij geeft op volledig willekeurige momenten aan dat hij aan het opladen is terwijl hij niet op een oplader of pc ofzo is aangesloten. Dus het rechterledje brand op zo een moment constant oranje en ook bij het baterij status icoontje staat zo stekkertje en bij de eigenschappen geeft hij ook aan dat ie bezig is: 'charging'. Zou mooi zijn als het kon, draadloos laden, maar die vanmij loopt alleen maar met exponentiele snelheid leeg! Terwijl het toestel het normaal maar 1 of 1,5 dag volhoud bij mij loopt hij nu als het tegen zit in 3 uur leeg.

Overigens heb ik bij de melding aan t-mobile van dit probleem te horen gekregen dat er een update zit aan te komen. Volgens de medewerker die ik sprak zou het gaan om de 1e update die is vrijgegeven door t-mobile Duitsland. Als dat echt zo is is het ronduit schandalig, wat ik hem ook heb gezegd. Waneer het uit zou komen kon hij ook niet zeggen, het enige dat je (elke keer weer opnieuw) te horen krijgt is: hou http://www.t-mobile.nl/software/ in de gaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Johny58 op 04-05-2006 17:14 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Jasper Janssen schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 01:38:
[...]

¿Que? De ondersteuning is goed hoor, vanuit het OS. Het is alleen de ondersteuning vanuit thirdparty apps die klote is (maar wel beter wordt). pIE oa weet dat het scherm vga-res is. Het punt zit hem erin dat het designcriterium waar de Windows Mobile developers de highres schermen onder gemaakt hebben is dat je dezelfde experience moet hebben, alleen met een hogere resolutie scherm. Als het ware heb je nog steeds een scherm van ergens rond de 2x3 inch groot en beeldelementen in bijpassende maat, maar met een hogere dots per inch. Daarom staat bij een vga device de x_dpi en y_dpi op 192 ipv 96. Wat oz_vga nu doet is het OS vertellen dat het scherm 96 dpi is -- in feite vertelt hij het os dus dat het device een scherm heeft van 4x6 inch in vga resolutie, en het os maakt de design elementen op de bijpassende maat. Concreet betekent dat, omdat het scherm eigenlijk niet groter is, dat je menuutjes en scrollbars etc.etc. allemaal half zo groot worden als normaal, en dat er dus teringveel op je scherm past -- maar wel alles heeel erg klein.

Voor legacy apps die gemaakt zijn op een dpi van 96 ondersteunt WM5 op 196 dpi devices een pixeldoubling mode, waarbij dus iedere pixel die zo'n oud programma tekent verviervoudigd wordt (dubbel x, dubbel y). De third-party apps die wel goed omgaan met een vga scherm, volgens de winmobile definitie van goed (zelfde look maar met meer details), zijn oa TomTom, Opera Mobile (aanrader), Mobipocket ebook, etc.etc.
Thx, voor de uitgebreide reply :) Dat pocket IE verhaal komt me idd bekend voor, het ziet er namelijk idd wat kleiner uit zodat er meer op het scherm past. Zo ook bij Pocket informant. :)

Ben nu opera mobile aan het downen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Ik ben nu aan het proberen om de nk.nbf van de laatste Qtek 9100 ROM op mijn MDA Pro te zetten, zodat ik (in theorie) een Nederlands OS zou krijgen. Dit leek mij mogelijk omdat de Windows versies hetzelfde zijn (5.1.195 build 14847), het is dus allebei AKU2. De bestandsgrootte verschilt echter wel ~10MB. Als ik dus alle originele NBF-bestanden weggooi en het bestand van de Qtek 9100 in de map zet, flasht hij grewoon niks. Op een gegeven moment laat hij de versies zien waarvan en waarnaar je flasht, maar daar staat bij mij gewoon niks (bij de originele bestanden staat er in ieder geval naar welke versies hij flasht). En als ik op Upgrade druk is het programma wel even bezig, maar op de Universal gebeurt niks en naderhand is er dus ook niks verandert. Is dit uberhaupt mogelijk, of is er een andere Nederlandse versie die wel op de Universal zou werken?

@Mento: Ik volg nu de stappen in de TS om te upgraden, en het een en ander vind ik niet zo duidelijk :) Bijvoorbeeld bij stap 2 heb je het over een aparte map, lijkt me duidelijker om gewoon te zeggen dat alle bestanden in één map moeten. Ook wordt nergens verteld dat je MaUpgradeUt_noID.exe moet gebruiken in plaats van ROMUpgradeUt.exe, en waar je die vandaan moet halen.

Just my €0,02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Jasper Janssen schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:23:

Vanochtend lag ook de Holux van nav4all.nl (70 inc bezorgkosten!) in de bus, en die heeft wel binnen een minuut na de batterij erin gewoon een fix. Ook naast het raam. En hij gebruikt dezelfde [...](wel alleen met USB autolader en usb kabel, zonder 220 lader). En een flink duidelijkere constellatie ledjes.
Overigens: De Holux stuitert niet goed. En als je dat doet, en je ziet dat alleen maar het bovenkantje eraf is gevallen maar je kunt het er weer op klikken, zoek dan eerst naar het plastic aan uit knopje want dat ligt ook ergens op de grond en als hij eenmaal weer in elkaar geklikt is dan kost het teringveel moeite om hem weer *uit* elkaar te krijgen om het er alsnog in te zetten.

Ander punt: die autolader van ze werkt niet. Ik denk wel te weten waarom, er zit volgens mij zo veel plastic om de usb socket heen dat de stekker er niet helemaal in gaat; Oplossing: pending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Tsunami schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:21:
@Mento: Ik volg nu de stappen in de TS om te upgraden, en het een en ander vind ik niet zo duidelijk :) Bijvoorbeeld bij stap 2 heb je het over een aparte map, lijkt me duidelijker om gewoon te zeggen dat alle bestanden in één map moeten. Ook wordt nergens verteld dat je MaUpgradeUt_noID.exe moet gebruiken in plaats van ROMUpgradeUt.exe, en waar je die vandaan moet halen.

Just my €0,02.
Ten eerste is er geen nederlandse ROM voor de Universal. Deze is gewoon WWE(WorldWide English). Verder heeft de Qtek 9100 heeft andere hardware volgens mij zou het niet eens lukken.
Maar proberen zou ik al helemaal niet. In ieder geval veel suc6.

Ten tweede:
XthinkZ in "HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M50..."

De TS heeft wat dingetjes aangepast en niet de links meegenomen.
Het probleem met de mappen was dat de oudere ROM's alles uitpakt in 1 map en de nieuwere dit doet in twee mappen. Vandaar dat ik schreef dat indien nodig je de bestanden van de twee mappen bij elkaar in 1 map moet gooien.

Ten derde:
Bij stap 6 staat gewoon dat je MaUpgradeUt_noID.exe moet gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door XthinkZ op 04-05-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Voor Tsunami, ik raad het af om het OS van de 9100 op de 9000 te zetten. De kans dat WM5 niet start is groot en als het start zal het niet stabiel werken. Het verschil zit hem in de drivers die zijn ingebakken in het OS. Dit wordt gedaan door de ontwikkelaars en vergt behoorlijk wat kennis van WM5.

@XthinkZ, ik hoop dat je geen problemen hebt dat ik je tekst wat heb aangepast. Mocht je het wel erg vinden dan hoor ik het grag zodat ik het kan aanpassen. (I dont want any problems)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Mento schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:09:
@XthinkZ, ik hoop dat je geen problemen hebt dat ik je tekst wat heb aangepast. Mocht je het wel erg vinden dan hoor ik het grag zodat ik het kan aanpassen. (I dont want any problems)
Nee tuurlijk niet, ik kwam er ook pas achter toen Tsunami het zei.
Verder wist ik ook niet of ik het duidelijk genoeg was wat ik bedoelde met die twee mappen. Dat je het aanpastte gaf al aan dat het niet duidelijk was hehe.

Verder vind ik de startpost erg mooi worden dus mijn complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 11:28
Vandaag met de handleiding van XthinkZ de nieuwste Qtek rom erop gezet, en 10 minuten later had ik tomtom alweer werkend met bluetooth gps :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Godverdegodver... je zult het niet geloven, maar die holux GPS is gewoon ook stuk-on-arrival!

Hij werkt op zich perfect, behalve dan dat ie de batterij niet oplaadt. Het chargeledje gaat even aan, en daarna na een seconde of 10 oid weer uit. Ik heb een (van ergens anders) AC adapter die met een rood/groen ledje aangeeft of er stroom uit wordt getrokken, en ook die springt uit op dat moment. Hetzelfde gedrag van het groene chargeledje op de gps is te zien bij het gebruik van een USB poort en de bijgeleverde originele carcharger (het probleem daarbij is inderdaad dat de kabel er niet ver genoeg in komt en dat is op te lossen door de behuizing ietsje uit elkaar te wrikken -- de accessoires zijn niet van het kaliber van de gps zelf). Het maakt ook niet uit of ik de meegeleverde batterij gebruik of een van de Nokia batterijen die ik al heb van hetzelfde type (hij werkt er wel op, maar hij laadt ze niet op). Dit gedrag vertoont hij al sinds ik hem uit de verpakking haalde, maar ik had toen nog niet door wat er aan de hand was, ik dacht ie gewoon doorlaadde zonder ledje. Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Jasper Janssen schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:11:
Godverdegodver... je zult het niet geloven, maar die holux GPS is gewoon ook stuk-on-arrival!

Hij werkt op zich perfect, behalve dan dat ie de batterij niet oplaadt. Het chargeledje gaat even aan, en daarna na een seconde of 10 oid weer uit. Ik heb een (van ergens anders) AC adapter die met een rood/groen ledje aangeeft of er stroom uit wordt getrokken, en ook die springt uit op dat moment. Hetzelfde gedrag van het groene chargeledje op de gps is te zien bij het gebruik van een USB poort en de bijgeleverde originele carcharger (het probleem daarbij is inderdaad dat de kabel er niet ver genoeg in komt en dat is op te lossen door de behuizing ietsje uit elkaar te wrikken -- de accessoires zijn niet van het kaliber van de gps zelf). Het maakt ook niet uit of ik de meegeleverde batterij gebruik of een van de Nokia batterijen die ik al heb van hetzelfde type (hij werkt er wel op, maar hij laadt ze niet op). Dit gedrag vertoont hij al sinds ik hem uit de verpakking haalde, maar ik had toen nog niet door wat er aan de hand was, ik dacht ie gewoon doorlaadde zonder ledje. Niet dus.
Misschien dat je het plastic om het einde van de USB kabel weg kan sijden zodat hij er dieper in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
XthinkZ schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:43:
[...]

Misschien dat je het plastic om het einde van de USB kabel weg kan sijden zodat hij er dieper in past.
Is op zich een optie, ik ging zelf meer voor het wegsnijden van het overschot aan plastic op de adapter, das a) veiliger kwa raken van draadjes enzo en b) werkt met alle usb kabels (die passen inderdaad allemaal niet, USB stekkers zijn erg standaard van vorm), maar dat is op dit moment dus niet aan de orde omdat de boel terugmoet omdat ie gewoon stuk is.Het is de laadchip in de GPS zelf dus die stuk is. Die adapter heeft een buitenkant die gewoon in elkaar geschoven zit, je kunt de boven en onderkant ietsje uit elkaar wrikken en dan past de stekker er dus wel tussen, maar daarvan gaat die batterijlader het niet opeens doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasper Janssen op 05-05-2006 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Dat bedoelde ik eigenlijk, het plastic om de connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
XthinkZ schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 00:29:
Dat bedoelde ik eigenlijk, het plastic om de connector.
Omdat het ding zo makkelijk uit elkaar kan (puntje annex fuseholder losschroeven, ringetje er ook af, en dan kun je zo met een beetje voorzichtig wrikken de twee helften van elkaar halen, zitten niet gelijmd of zelfs geklikt, gewoon pennetjes-in-gaatjes) kun je heel makkelijk gewoon alleen het plastic even dremelen/vijlen/whatever, zonder de electronica erin, dus dat moet verder heel makkelijk zijn. Maargoed, hij moet nu dus eerst onbeschadigd terug naar nav4all :(

[ Voor 6% gewijzigd door Jasper Janssen op 05-05-2006 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Jasper Janssen schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 00:55:
[...]

Omdat het ding zo makkelijk uit elkaar kan (puntje annex fuseholder losschroeven, ringetje er ook af, en dan kun je zo met een beetje voorzichtig wrikken de twee helften van elkaar halen, zitten niet gelijmd of zelfs geklikt, gewoon pennetjes-in-gaatjes) kun je heel makkelijk gewoon alleen het plastic even dremelen/vijlen/whatever, zonder de electronica erin, dus dat moet verder heel makkelijk zijn. Maargoed, hij moet nu dus eerst onbeschadigd terug naar nav4all :(
Uuh hebben wij het over hetzelfde? Je kan met een stanley mes wat plastic bij de connnector afhoeken. zodat deze er wat dieper in geschoven kan worden. Alleen de kabel dus. Die kan je toch zo vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door XthinkZ op 05-05-2006 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
XthinkZ schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 01:32:
[...]
Uuh hebben wij het over hetzelfde? Je kan met een stanley mes wat plastic bij de connnector afhoeken. zodat deze er wat dieper in geschoven worden.
Het is hard plastic, niet zacht, dat gaat niet zo geweldig met een stanleymes, en het ledje wat er uit steekt kan je makkelijk beschadigen als je even uitschiet, dus is het handiger om de electronica erin even los te halen. Maar goed, ik kan het nu dus niet uitproberen, want het ding moet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 11:54
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:57:
Als ik scummVM opstart, dan gebruik je het programma in deze positie:

[afbeelding]
Kom er net achter dat het spel ook "liggend" gespeeld kan worden :P

Pocketscumm haal je hier vandaan.

De 2 games worden hier aangeboden.
Hej, ik heb het ook geinstalleerd, maar als ik het programma start, heb ik alles heel klein in de linker bovenhoek? Ben ik iets vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Het installeren van TomTom 5 op de HTC Universal:
1. download TomTom 5.21 hier
2. open het bestand en volg de stappen op het scherm. (start TomTom 5 op je HTC Universal om te kijken of alles goed werkt.)
3. Koppieer Benelux.cab en Benelux.ini van CD :\nveur1\map\blx naar je HTC Universal
4. installeer het CAB bestand op je storage card
5. op je storage card staat nu de map My documents\Benelux, kopieer de map Benelux naar de root van de storage card.
6. start TomTom en kies de map benelux en volg de stappen op het scherm om te activeren.

BTW, zijn er mensen die het logo van T-Mobile van hun MDA Pro hebben verwijderd? Wat zijn jullie ervaringen? Bij mij zie je nog heel licht het logo maar dat zie je alleen als je weet dat het er zat.

[ Voor 18% gewijzigd door Mentox op 05-05-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ Randall schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:24:
[...]

Hej, ik heb het ook geinstalleerd, maar als ik het programma start, heb ik alles heel klein in de linker bovenhoek? Ben ik iets vergeten?
Zou je misschien een foto kunnen maken ervan? Ik heb verschillende gekke dingen gehad met scummvm (er zijn verschillende versies).

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 16:19
Het is waarschijnlijk al beantwoord, maar dmv google/dit topic wordt ik er niet wijzer uit.

De U die bovenin het scherm van mijn MDA Pro heb ik nu weggekregen, door mijn Band op GSM te zetten. Nu staat er echter nog wel continue een G in het scherm, betekent dit ook meteen dat er verbinding is/ik moet betalen, of alleen dat ik verbinding zou kunnen maken, zou ik dat willen? Is er een manier om mijn GPRS instellingen naar de filistijnen te helpen zodat ook dat niet meer kan?

Ik zie bij Start > Settings > Connections > GPRS Settings
alleen de keuze tussen PAP authentication of CHAP authentication, en bij Start > Settings > Connections > Connections heb ik de T-Mobile Internet instellingen al verwijderd, ik gebruik toch alleen WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Thaan schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 05:07:
Het is waarschijnlijk al beantwoord, maar dmv google/dit topic wordt ik er niet wijzer uit.

De U die bovenin het scherm van mijn MDA Pro heb ik nu weggekregen, door mijn Band op GSM te zetten. Nu staat er echter nog wel continue een G in het scherm, betekent dit ook meteen dat er verbinding is/ik moet betalen, of alleen dat ik verbinding zou kunnen maken, zou ik dat willen? Is er een manier om mijn GPRS instellingen naar de filistijnen te helpen zodat ook dat niet meer kan?

alleen de keuze tussen PAP authentication of CHAP authentication, en bij Start > Settings > Connections > Connections heb ik de T-Mobile Internet instellingen al verwijderd, ik gebruik toch alleen WiFi.
XthinkZ in "HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M50..."
Afhankelijk van de ROM zie je bij een verbinding een andere icoontje dan alleen de G of U(twee pijltjes geven dan aan dat er dataverbinding is). de G en U geven alleen maar aan in wat voor type data netwerk je op dat moment zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Thaan schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 05:07:

De G en de U geven aan dat er resp GPRS en UMTS dataverbinding mogelijk is, niet dat hij er al is, en ze geven natuurlijk ook aan via welk netwerk je belletjes lopen (dat maakt voor de kosten niet uit voor zover ik weet). Als er daadwerkelijk verbinding komt dan zie je een icoontje met de twee pijltjes zoals bij activesync verbinding, en het U of G icoontje, alletwee wat kleiner dan normaal en in 1 icoontje gepropt.

Het is verder heel simpel om de verbinding te saboteren: ga naar settings>tab connections>connections, manage existing connections, edit, next, en dan voeg je achter de access point name -disabled toe, next, finish, ok, ok. Als hij nu verbinding probeert te maken is het met het accesspoint internet-disabled en dat bestaat niet dus faalt hij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Ik heb een T-mobile abonnement icm met MDA pro wanneer ik dus dalijk me rom upgrade naar een Qtek rom, raak ik dus ook mijn gprs/mms/umts instellingen kwijt. Want ik heb een PIT abbonement ben bang dat ik opeens extra moet betalen ofzo als ik op internet ga omdat de instellingen kwijt zijn ipv mijn reguliere 9,95 per maand

[ Voor 17% gewijzigd door jzoin2 op 07-05-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

justjermaine schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:50:
Ik heb een T-mobile abonnement icm met MDA pro wanneer ik dus dalijk me rom upgrade naar een Qtek rom, raak ik dus ook mijn gprs/mms/umts instellingen kwijt. Want ik heb een TIP abbonement ben bang dat ik opeens extra moet betalen ofzo als ik op internet ga omdat de instellingen kwijt zijn ipv mijn reguliere 9,95 per maand
Die instellingen zijn is niks anders dan inbellen op de dataservice van T-Mobile. Heeft niks te maken of je een andere ROM of telefoon gebruikt, maar meer wat voor abbo je hebt wat betreft de kosten.
Aangezien je een PIT abbo hebt hoef je je zoiezo geen zorgen te maken.
Hoe je die handmatig kan instellen staat in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
XthinkZ schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:03:
[...]
Aangezien je een PIT abbo hebt hoef je je zoiezo geen zorgen te maken.
[..].
Alleen de goede APN (voor PIT) gebruiken! Anders mag je MB's los betalen a 2,40 p/MB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

robert-630 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:24:
Alleen de goede APN (voor PIT) gebruiken! Anders mag je MB's los betalen a 2,40 p/MB!
Zonder de juiste APN kan je niet eens data ontvangen. Het type abbonnement bepaald hoeveel je ervoor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Maar je moet niet de t-zones of MMS APN invullen terwijl je internet moet hebben, natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Jasper Janssen op 07-05-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Ja dat bedoel, ik las op een engels forum dat iemand problemen ermee had. Hij had een t-mobile abbo, hij ging een Qtek rom erop zetten. Hij ging gelijk weer internetten en op zijn factuur moest hij opeens 80 pound betalen (dataverbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

justjermaine schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:06:
Ja dat bedoel, ik las op een engels forum dat iemand problemen ermee had. Hij had een t-mobile abbo, hij ging een Qtek rom erop zetten. Hij ging gelijk weer internetten en op zijn factuur moest hij opeens 80 pound betalen (dataverbruik).
Hehe, heb ik niet eerder gehoord.Mischien dat ie verbinding maakte met de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
XthinkZ schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:19:
[...]

Hehe, heb ik niet eerder gehoord.Mischien dat ie verbinding maakte met de concurrent.
Bij t-mobile wordt de data prijs inderdaad niet alleen op je (voordeel)abo gebasseerd maar ook nog op je APN. Met de APN voor t-zones kan je wel degelijk internetten, maar je kan zo iets van 80,- ervoor betalen (terwijl je bijv. PIT hebt)!

In het algemeen: Voor meer info zie de PIT thread hier op GOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Maar wat bedoelen jullie dan met de goede APN gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

justjermaine schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:37:
Maar wat bedoelen jullie dan met de goede APN gebruiken?
APN = Acces Point Name.

Bij PIT is dat "internet".
Bij T-Zones is dat wat anders waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
XthinkZ schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:54:
[...]
APN = Acces Point Name.

Bij PIT is dat "internet".
Bij T-Zones is dat wat anders waarschijnlijk.
Ik zag dit over het hoofd bij de startpost na de rom update kan ik het gewoon volgende doen :

GPRS/UMTS instellingen

Te vinden: start menu -> Settings -> Connections tab -> connections -> add a new modem connection.
Verbindingsnaam: T-mobile
Select a modem: cellular line (GPRS, 3G)
(er wordt alleen aangegeven wat moet worden ingevuld, de rest mag je dus gewoon leeg laten).
Voor de providers: T-Mobile
Acces point name: internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

@Justjermaine,

Ja. As easy as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
Tsunami schreef op zondag 30 april 2006 @ 10:24:

Ik merk trouwens ook ineens op dat ik bij de camera op verschillende plaatsen spikkels heb, ook van verschillende kleuren. Ik dacht eerst dat het misschien dode pixels waren, maar ik zie ze echt alleen maar bij de camera, en als ik een foto maak en die op mijn computer bekijk zie ik ze ook. Zou dit dan een fout in de software zijn, of is er wat mis met de camera? Ik zie er geen vuil oid voor zitten namelijk.

Voorbeeld
Ik heb sinds vandaag ook last van ongewenste pixels in beeld als ik de camera gebruik. Exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Heb deze pixels nog nooit eerder gezien. Heb je hier nog steeds last van of is er al een oplossing voor gevonden om ze weg te krijgen? Zou een harde reset helpen of is het gewoon een probleem van de camera zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
Ik heb een T-mobile abonnement icm met MDA pro wanneer ik dus dalijk me rom upgrade naar een Qtek rom, raak ik dus ook mijn gprs/mms/umts instellingen kwijt. Want ik heb een PIT abbonement ben bang dat ik opeens extra moet betalen ofzo als ik op internet ga omdat de instellingen kwijt zijn ipv mijn reguliere 9,95 per maand
Mijn huidige abonnement loopt nog tot half juni met een 5mb databundel. Pas daarna begint mijn nieuwe abonnement dat ik heb afgesloten icm de MDA Pro en waarbij ik PIT heb genomen.
Als ik nu mijn oude telefoon gebruik om bijvoorbeeld mail op te halen, dan zie ik als naar mijn belstatus kijk op de website van T-Mobile, dat de resterende hoeveelheid data van de bundel afneemt. Als ik echter gebruik maak van de MDA Pro met de instellingen zoals in de TS aangegeven, dan neemt de resterende hoeveelheid data van de bundel niet af. Ook worden er geen extra kosten in rekening gebracht (ik moet de echte rekening nog krijgen, maar bij de belstatus is hiervan nu dus in ieder geval niets te zien). Het lijkt alsof ik gratis kan internetten.
Op mijn oude telefoon heb ik bij de instellingen als gebruikersnaam tmobile staan en nog een wachtwoord, maar geen idee welke dat is. Die instellingen heb ik vroeger een keer naar mijn telefoon laten sturen via sms. Op de MDA Pro heb ik handmatig de instellingen ingesteld en geen gebruikersnaam ingevuld.

Zou het misschien kunnen zijn dat als je geen gebruikersnaam invult, je sowieso gratis kan internetten, ongeacht of je PIT hebt afgesloten of niet?

--UPDATE--
Ik heb de gebruikersnaam en wachtwoord gisteren uit de instellingen van mijn oude toestel verwijderd en vervolgens wat webpagina's geopend en msn gebruikt (goed voor zo'n 600kb dataverbruik). Net mijn belstatus gecontroleerd en ik zie dat de databundel nu niet is afgenomen. Het wel of niet invullen van een gebruikersnaam heeft hier dus invloed op. Ook zijn geen extra kosten in rekening gebracht.
Voor de zekerheid nog maar even wachten op de echte factuur. Ik hoop op niet al te grote verrassingen...

--UPDATE 2--
Heb net online mijn nieuwste factuur bekeken en er zijn geen kosten in rekening gebracht voor zowel het PIT abonnement (is logisch want die gaat pas in als mijn huidige abonnement afloopt in juni) als voor het dataverbruik. Ik kan dus nu, als ik geen gebruikersnaam invul, gratis onbeperkt internetten/mailen/msn-en etc, terwijl ik nog geen actief PIT abonnement heb.

[ Voor 25% gewijzigd door StenilsoN op 18-05-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
StenilsoN schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:59:
[...]Ik heb sinds vandaag ook last van ongewenste pixels in beeld als ik de camera gebruik. Exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Heb deze pixels nog nooit eerder gezien. Heb je hier nog steeds last van of is er al een oplossing voor gevonden om ze weg te krijgen? Zou een harde reset helpen of is het gewoon een probleem van de camera zelf?
Heb je je rom geupgrade? Dit is een probleem met bad pixels in de camerachip, maar de oudere roms (dus oa die waar tmob hem mee levert) camoufleren dit (net als alle digitale cameras, want vrijwel iedere ccd heeft bad pixels). De nieuwe rom is dat camoufleren stuk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
Jasper Janssen schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 00:19:
[...]

Heb je je rom geupgrade? Dit is een probleem met bad pixels in de camerachip, maar de oudere roms (dus oa die waar tmob hem mee levert) camoufleren dit (net als alle digitale cameras, want vrijwel iedere ccd heeft bad pixels). De nieuwe rom is dat camoufleren stuk bij.
Ik heb een week geleden de Qtek ROM erop gezet. Hoop maar dat het bij een volgende nieuwe ROM dan verholpen is. Terug naar T-Mobile ROM zie ik niet echt als een optie en bovendien gebruik ik de camera toch niet zo heel veel, maar ik vind het wel storend als niet alles werkt zoals het hoort.
Is het misschien mogelijk om een apart bestandje uit de T-Mobile ROM te installeren, waarmee dit verholpen zou kunnen, zonder de gehele T-Mobile ROM erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 12:57

Geckoo

Good news, everyone!

Ik zit met een probleem. ik wil een nieuwe telefoon (heb op dit moment een spv m1000) werkt prima maar mis de wifi en voice over bluetooth.
Bij een nieuw t-mobile abonnement kan ik met flex 40 voor 1 jaar een mda-pro er bij krijgen voor 90 euro. maar ik kan ook de mda-vario er gratis bij krijgen. Uiteraard neem ik daar een PIT abo bij voor het internet gebeuren.

het voordeel van de mda-pro is dat ie umts heeft, vga (640x480) en in de trein (waar ik 6 uur per week in verblijf) kan ik em gewoon bijna gebruiken als een laptop.
het is alleen zo'n groot ding. als je em aan je hoofd houd dan ziet het er niet echt uit.

de vario is opzich ook prima maar het gemis van umts en de mogelijkheid om alles 640x480 te bekijken.
maar hijs is wel beter van formaat.

dus wat is wijsheid voor mij? de pro of de vario

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 07:47
Ik heb ook de mda pro verkozen boven de vario.
het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit of het er wel leuk uitziet als ik bel,
evt gebuik je de wired-headset die erbij zit. of een BT setje.

ik zit inderdaad ook veel in de trein en gebruik m om een filmpje te kijken of
om wat voor werk te doen in word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele domme vraag misschien, maar hoe zet en/of weet ik of mijn mda pro in vga-modus zit (640x480)? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:14:
Hele domme vraag misschien, maar hoe zet en/of weet ik of mijn mda pro in vga-modus zit (640x480)? :+
Als je niet weet hoe je de HTC Universal in VGA modus zet is de kans dat je erin zit zeer nihil. Om naar VGA modus te gaan moet je het bestand OzVGA.exe downloaden en uitvoeren op de HTC Universal.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentox op 09-05-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mento schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:34:
BTW, zijn er mensen die het logo van T-Mobile van hun MDA Pro hebben verwijderd? Wat zijn jullie ervaringen? Bij mij zie je nog heel licht het logo maar dat zie je alleen als je weet dat het er zat.
Bij mij zie je hem ook nog heel licht als je hem onder de juiste hoek houd en weet dat hij er zit..
ik had geen zin om verder te schuren, vond het wel genoeg ;)

btw ik heb ozVGA nog geen één keer gebruikt, maar weet wel hoe VGA eruit ziet >:)
maar als ik vga wil verander ik gewoon mijn register

[HKEY_LOCAL_MACHINE/Drivers/Display/GPE]
hier staan:
LogicalPixelsX
LogicalPixelsY

met allebei DWORD Data 192.. verander deze allebei naar 96, zet de pda uit en aan (zodat hij het register opslaat), soft-reset, en je hebt ook 640x480 (en een DPI van 96)
niet alles werkt goed (phone dialer bv niet) maar het werkt wel...

andere waardes werken ook trouwens, 128 bv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx mento!

@ 13artjan: Wat zijn voor jou de beste instellingen, want bij mij verdwijnen er superveel icoontjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Mijn PIT abbo gaat pas over 2 maanden van start
Ik vraag me af dat kan "Zou het misschien kunnen zijn dat als je geen gebruikersnaam invult, je sowieso gratis kan internetten, ongeacht of je PIT hebt afgesloten of niet?"
StenilsoN schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:22:
[...]

Mijn huidige abonnement loopt nog tot half juni met een 5mb databundel. Pas daarna begint mijn nieuwe abonnement dat ik heb afgesloten icm de MDA Pro en waarbij ik PIT heb genomen.
Als ik nu mijn oude telefoon gebruik om bijvoorbeeld mail op te halen, dan zie ik als naar mijn belstatus kijk op de website van T-Mobile, dat de resterende hoeveelheid data van de bundel afneemt. Als ik echter gebruik maak van de MDA Pro met de instellingen zoals in de TS aangegeven, dan neemt de resterende hoeveelheid data van de bundel niet af. Ook worden er geen extra kosten in rekening gebracht (ik moet de echte rekening nog krijgen, maar bij de belstatus is hiervan nu dus in ieder geval niets te zien). Het lijkt alsof ik gratis kan internetten.
Op mijn oude telefoon heb ik bij de instellingen als gebruikersnaam tmobile staan en nog een wachtwoord, maar geen idee welke dat is. Die instellingen heb ik vroeger een keer naar mijn telefoon laten sturen via sms. Op de MDA Pro heb ik handmatig de instellingen ingesteld en geen gebruikersnaam ingevuld.

Zou het misschien kunnen zijn dat als je geen gebruikersnaam invult, je sowieso gratis kan internetten, ongeacht of je PIT hebt afgesloten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Had vandaag gebeld met Tmobile
als je andere software opzet op de mda pro zoals die van Qtek dan vervalt de garantie
de software van Tmobile Uk mag je wel erop zetten

Weet iemand toevallig de MMS instellingen voor de Tmobile Mda Pro versie?
Kan ze nergens vinden ook niet op www.bel.nl(handige site btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
justjermaine schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:35:
als je andere software opzet op de mda pro zoals die van Qtek dan vervalt de garantie

het lijkt me vreemd dat je garantie softwarematig vervalt. Volgens mij is het niet zo. In het mda compact forum zijn er mensen geweest die mda's met qtek roms hebben opgestuurd ter reparatie en hem gewoon gerepareerd teruggekregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik zou zowiezo als bedrijf niet openlijk zeggen dat je garantie niet vervalt zelfs als dat wel zo was.
Uiteindelijk brengt het je alleen maar gezeik mee als mensen die er totaal geen verstand van hebben toch gaan lopen experimenteren met ROMS.
En helemaal als je onwetende mensen aan de lijn krijgt die allerelei vragen gaan stellen. Als je daar tegen ja begint te zeggen, dan krijg je ze geheid nog eens aan de lijn.
Een en al tijdverspilling dus.
Daarnaast gaan mensen straks nog denken dat ze support krijgen ook op een ROM van een concurrent waar je zelf helemaal niks van weet.

Redelijk voorspelbaar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:40:
Tnx mento!

@ 13artjan: Wat zijn voor jou de beste instellingen, want bij mij verdwijnen er superveel icoontjes :P
Ik neem aan dat je ook alle *.96.* bestanden naar de Windows-map hebt gekopieerd? Dan zou je de meeste icoontjes weer moeten hebben (alhoewel het soms ook een tijdje duurt voordat je alles weer terughebt), maar ik mis in VGA o.a. mijn batterij-icoontje bovenin beeld, en mijn toetsenbord-icoon onderin (en daarmee dus mijn hele toetsenbord). Daarnaast dus de dialer-skin, voor de rest werkt alles volgens mij wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de ppc weer van VGA-modus afgehaald. Teveel programma's zien er gewoon niet uit in die modus. Jammer :'(

Btw, weet iemand een goede inet-browser die wel iframes etc goed weergeeft? Aleks.nl word helemaal fucked weergeven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Niemand weet dus toevallig de MMS instellingen voor de Tmobile Mda Pro versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind VGA modus eigenlijk alleen handig voor browsen, office en acrobat

- voor browsen gebruik ik Opera welke standaard 640x480 ondersteunt!!!
- office gebruik ik eerlijk gezegd nog niet ;)
- een pdf-reader die standaard VGA modus ondersteunt en makkelijk werkt heb ik nog niet gevonden (wel 1 gevonden die ik niet fijn vind werken (pocketXpdf)), verder toch nog geen tijd gehad om boek te lezen in de trein aangezien films kijken veel makkelijker is >:)

dus als iemand een goeie pdf-reader weet...

@justjermaine
als je nou gewoon uit je extended rom de cab files pakt die je MMS instellingen en internetinstellingen instellen zit je meteen goed. kan je ze eventueel nog in je 'nieuwe' extended rom plaatsen ook...
ik geloof dat deze 3 cab's dat doen.. weet alleen niet meer precies welke wat doet :P
CAB-Customization-TMNL-Universal-01-03-04Aug05.cab
Signed_UNI_TMONL_Conn_112101.cab
Signed_UNI_TMONL_Set_111101.cab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
justjermaine schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:35:

Ok, misschien wel een reden waarom ik zonder problemen mijn MDA pro met UK rom die vastzat in de bootloader terug heb :)

deze komende tijd toch maar weer eens flashen naar een nieuwe versie (imate/qtek).

Originele radio 1.01 heeft gewoon teveel gezeur en het apparaat is één trage strontbak.

Welke Rom is nu het beste. Ik gebruik geen push mail/aku2 andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Ik ben op zoek naar twee programmatjes, een wekker met snooze functie en een app waarmee ik de HTC Universal een soft-reset kan geven.

Weet iemand waar ik dit kan vinden?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Opera 8.5 beta gedownload maar adressen in de address bar verschijnen niet in gewone letters maar in symbols..... Ook submit knoppen heben deze symbolen ipv text.
Voor de rest is ie supersnel en heel mooi true VGA

Iemand anders ook dit probleem gehad en wat kan ik eraan doen?
Heb al zowel de 5.0 versie als de 2003 versie geprobeerd.
Ik heb de Pro met Qtek rom

iemand?

*EDIT*

Je moet de arial font vanaf je pc in window/fonts map plaatsen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:42:
Ik heb de Opera 8.5 beta gedownload maar adressen in de address bar verschijnen niet in gewone letters maar in symbols..... Ook submit knoppen heben deze symbolen ipv text.
Voor de rest is ie supersnel en heel mooi true VGA

Iemand anders ook dit probleem gehad en wat kan ik eraan doen?
Heb al zowel de 5.0 versie als de 2003 versie geprobeerd.
Ik heb de Pro met Qtek rom

iemand?

*EDIT*

Je moet de arial font vanaf je pc in window/fonts map plaatsen
Je kunt ook andere fonts plaatsen zoals Verdane waar ik de voorkeur aan heb. En gebruik een true-type zodat de letters in VGA mode beter leesbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Mento schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:57:
[...]

Je kunt ook andere fonts plaatsen zoals Verdane waar ik de voorkeur aan heb. En gebruik een true-type zodat de letters in VGA mode beter leesbaar zijn.
Alleen tahoma werkte bij mij niet. Maar dat is als het goed is ook het standaardfont van WM, dus.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.