Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Zoijar schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:59:
[...]

Dan is een masters alsnog een jaar meer, of twee als je het na je hbo doet. Let op trouwens dat ik niemand afval, maar stel dat de opmerking "ze hebben liever een bachelor" onzin is. Maar dan komen we weer op het eeuwenoude verhaal dat hbo beter is dan universiteit, dat schijnt een soort heilige oorlog te zijn. Op de een of andere manier worden ook altijd de beste HBOers vergeleken met de slechtste WOers, en neemt niemand mee dat er op het WO mensen rondlopen die volledige unix kernels, of compilers schrijven in hun vrije tijd. Hoezo niet praktisch? Dan heb je nog de bedrijfs gerichte studies zoals bedrijfsinformatica etc.

Daarom denk ik dat het zinloze, gegeneraliseerde opmerkingen zijn. Zoals andre al zei, er wordt gewoon gekeken naar degene met de hoogste kwaliteiten.
Was ook niet direct op jou gericht. Generaliserend kan je zeggen dat personen met een HBO-bachelor praktischer ingesteld zijn dan personen met een WO-master. Iemand met alleen een WO-bachelor is imo nog niet klaar met z'n studie.

Overigens is mijn ervaring dat iedereen in de ICT snel en simpel aan de bak komt, of ze nou een HBO-bachelor of WO-master hebben. Zoals Andre al opmerkte is een diploma niet altijd relevant. In de IT zeker niet.

edit:
Enkelvoud, meervoud, t word laat :)

Real rock & rollers don't get tired!

No time for love, doctor Jones

quote:
elguapo schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:03:
Was ook niet direct op jou gericht. Generaliserend kan je zeggen dat iemand met een HBO-bachelor praktischer ingesteld is dat iemand met een WO-master. Iemand met alleen een WO-bachelor is imo nog niet klaar met z'n studie.

Overigens is mijn ervaring dat iedereen in de ICT snel en simpel aan de bak komt, of ze nou een HBO-bachelor of WO-master hebben. Zoals Andre al opmerkte is een diploma niet altijd relevant. In de IT zeker niet.
Ok, dan zijn we het eens. Mooi :) Hoewel ik nog steeds niet zie hoe je generaliserend een specifiek persoon kan inhuren ;)

quote:
André schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:37:

Ik krijg altijd een beetje het gevoel dat een bachelor zoiets zegt om goed te praten dat hij niet aan z'n master is begonnen.

Mss wel, ik heb lang getwijfeld om verder te studeren, maar ik had dankzij mijn stage (in Nederland) kennis die gegeerd was op de Belgische markt.

quote:
Als wij personeel aannemen gooien we B en M op 1 hoop en halen daar de ambitieuzen uit.
Awel ja, dat bedoel ik nu net met mijn relaas. Het is niet belangrijk WELK diploma je hebt, maar eerder wat je kan.

Cisco Sales Expert, Cisco Unified Communication Expert, Cisco Lifecycle Services Expert, Cisco Foundation Express, HP ASP Procurve - Soon to be CCDA/CCNA

quote:
aik0n schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:40:
[...]

Op mijn laatste loonfiche vind ik momenteel het volgende bedrag terug : 6823,68
Dus het rekensommetje is snel gemaakt. Misschien toch even bijvermelden dat dit inclusief bonussen en premies is, dit verschilt natuurlijk van maand per maand ( verschil ~2000 euro ). Het bedrag dat ik hierboven geplaatst heb strookt ongeveer overeen met het gemiddelde van de laatste 3 maanden. En niet vergeten dat ik hier ook nog netjes inkomenbelasting op mag betalen (weet niet of dit in Nederland ook bestaat).

Beetje flauw. Ik bedoel als ik al mijn bijverdiensten zou gaan vermelden kwam ik ook veel hoger uit dan het salaris wat ik hier vermeld heb.
Dus eigenlijk wat verdien je bruto bij je werkgever? ;) rond de 7000 euro netto? Is nog errug veel in mijn ogen...maar goed. Werk/woon je overigens in Nederland?
quote:
[...]

Dus het rekensommetje is snel gemaakt. Misschien toch even bijvermelden dat dit inclusief bonussen en premies is, dit verschilt natuurlijk van maand per maand ( verschil ~2000 euro ). Het bedrag dat ik hierboven geplaatst heb strookt ongeveer overeen met het gemiddelde van de laatste 3 maanden. En niet vergeten dat ik hier ook nog netjes inkomenbelasting op mag betalen (weet niet of dit in Nederland ook bestaat).

Zoals al is opgemerkt, je had het over 11K netto en nu is het inclusief allerlei niet vaste bestandsdelen nog geen 7K BRUTO.

Hoe kom je nu in vredesnaam weer op die 11K NETTO?

4 dagen werken als .Net ontwikkelaar en de 5e dag gegarandeerd besteden aan training en R&D? DM voor info!

-- .. ... .--- .- .-.-.-

7K voor website development (in loondienst) is wel gigantisch veel..kan het nog niet geloven maar als het zo is ben je echt een van de weinigen op deze aardbol :)
Misschien wordt ie nog in guldens uitbetaald ipv euro's ;)

JankyD

Vrij rond de oren

quote:
Maresa schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:52:
Klinkt misschien als best een redelijk bedrag, maar gezien mijn prestaties en wat ik er privé voor inlever zou het best beter kunnen (er staat misschien 40 uur, maar dat is vaak meer + nog reistijd van ca. 3 uur per dag, buitenland werken). Als je kijkt naar de kosten die ze voor mij maken en wat ik binnenbreng door altijd declarabel te zijn dan verdienen ze zoveel op me dat daar best iets meer terug voor gegeven kan worden in het salaris. Maar ik weet dat ik om echte salarissprongen te maken naar een ander bedrijf moeten gaan.

Ik weet niet wat je met "echte salarissprongen" bedoelt, maar ik ben binnen het bedrijf waar ik nu werk (ICT detachering) in een jaar er ¤ 500,- bruto op vooruit gegaan door aantoonbaar zeer goede prestaties neer te zetten en durven te vragen. Eerst kreeg ik een verhoging, deze was imo niet genoeg en ik ben gaan praten met de baas, die hem vervolgens heeft verhoogd naar een bedrag waar we ons allebei goed in konden vinden (met terugwerkende kracht!). Later dat jaar nog eens wat erbij zorgt ervoor dat ik nu ¤ 500,- meer bruto/mnd krijg dan een jaar geleden.

Let wel op: altijd declarabel zijn en het bedrag dat je binnen brengt geven je geen recht op loonsverhoging (maar zijn vaak wel een erg sterke indicatie dat er ruimte voor is) ;)

Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!
Zie ook deze .Plan

quote:
JankyDoodle schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:10:
Misschien wordt ie nog in guldens uitbetaald ipv euro's ;)
Nee, het is een Belg uit zijn taalgebruik (en profiel ;) ) op te maken...

Dus er is een groot gebrek aan webdevelopers in België, of hij rekent nog steeds in Belgische Franken en is zijn salaris 40x minder dan opgegeven! >:)

Ik zal u zeggen, belgen verdienen al minder als jullie.

ik heb ook zo'n diploma als hij, wel maar 1 jaar ervaring maar zo'n bedrag man :s
kan je misschien eens wat meer info geven want dat is gruwelijk veel.
ik weet een vriend van mij met meer ervaring verdient minder als mij.
dus kan mij niet voorstellen dat jij voor 40 uren werken zoveel krijgt.

mss dat je met extra werk erbij en weet ik veel wat allemaal aan zoiets kan komen, je hebt geen auto of niks,

ga er even dieper op in zonder namen te noemen :p

Leeftijd: 31
Opleiding: MBO + MCNA, MCSE, CCNA
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Cegelec
Huidige functie: ICT Manager
Laptop: Check
Vakantiegeld: Check 8%
Vakantiedagen: Check 42d
13/14e maand of winstuitkering: Helaas
GSM: Check
Auto: Check
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: CAO
Werkweek: 40+ (IT betekend ook op de zaterdag en zondag werken helaas)
Maand salaris(bruto): 3k5

Ik zie hier een hoop beginnende ICTers posten, als ik jullie 1 goede suggestie mag geven, is om niet te lang bij 1 baas te blijven zitten. Max 5 jaar en zeker in het begin.
Overal zijn er dingen die niet leuk zijn bij je huidige baas. De HR/PZ afdeling is bijna over butt, maar je collega's zijn altijd wel leuk. Dus zeker als je jong bent, hop van de ene naar de ander job. Zo doe je enorm veel ervaring op.

Daarbij. hou je studies up to date. Zeker als de baas betaald. Eventueel in je eigentijd. Aan je basis opleiding word nl niet zoveel gekeken.

Als ik mensen aan neem. Zegt een basis opleiding mij enkel dat een persoon een zekere mate van inteligentie bezit, niet dat hij hard werkt, intresse heeft en altijd maar vooruit wilt. Iemand die een hele reeks IT examens heeft gedaan, zegt dat hij een doorzetter is. Dus studies is absoluut een pre'.
Als laatste heb plezier in je Job, salaris is ook lekker, maar als je een leuke job heb, is dat zoveel beter, zeker als je job een grote ontdekkings reis is in nieuwe technieken, projecten, en die leuke receptie dame :) nieuwe uitdagingen, ect, ect

"Is your mother proud of you ?"

Try to live without PC ;)

quote:
Voor dat bedrag kan je baas jou zo inruilen voor 3 andere 22 jarige HBO'ers ;)
Maarja, tis bekend dat soms absurde bedragen betaald worden. 'T is niet de eerste keer dat mijn oren staan te klapperen ;)

MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Sapphire HD4850, Zalman ZM-850HP
2x 1TB Samsung F1, Plextor PX-760A DVD±RW, Aopen BD-ROM, Dell 2407 24" TFT
Full Specz

Reg. datum: 23 april 2006

Even een update:
quote:
Token schreef op zondag 23 april 2006 @ 11:34:
Leeftijd: 23
Opleiding: MBO Technische Informatica niveau 4
Werkervaring: 2,5 jaar + bezig met halen van MCSA/MCSE
Werkgever: Doet Software ontwikkeling en beheer extern/intern
Huidige functie: Junior System Engineer (verantwoordelijk voor de infrastructuur zowel intern als extern bij klanten)
Laptop: nee
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen, betaalde cursussen van de zaak, flexibele werktijden.
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 1500

In juni 2006 zal mijn contract verlengt worden en wil ik in elk geval rond de ¤ 1750,- gaan verdienen.
Ik mag aannemen dat dit een redelijke beloning voor mijn werk is.

Nu:

Leeftijd: 23
Opleiding: MBO Technische Informatica niveau 4 + MCP (bezig met halen MCSA/MCSE)
Werkervaring: 3 jaar (3e werkgever)
Werkgever: Ministerie van Justitie
Huidige functie: Werkplekondersteuner
Laptop: ja
Vakantiegeld: ja
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja
Auto: nee (alleen tijdens werk een dienstauto)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: betaalde cursussen, flexibele werktijden.
Werkweek: 36 (4x9 uur, 1 dag vrij)
Maand salaris(bruto): 1945

Geen verlenging maar gaan hoppen.
Kleine 450 eurie bruto meer dan voorgaande werkgever, 36 uur i.p.v 40 uur, laptop zaak, gsm etc.
Heb net te horen gekregen dat er binnenkort ITIL cursussen worden gegeven, dus dat kan ik ook nog ff tussendoor meenemen.
Ik denk dat je als IT-er altijd cursussen moet blijven volgen (als je portomonee en tijdsbesteding het toelaat)...

MCSA Messaging 2003 (70-270|70-290|70-291|70-284) - ITILF

Funky vidi vici!

quote:
spider schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:09:
Daarbij. hou je studies up to date. Zeker als de baas betaald. Eventueel in je eigentijd. Aan je basis opleiding word nl niet zoveel gekeken.

Als ik mensen aan neem. Zegt een basis opleiding mij enkel dat een persoon een zekere mate van inteligentie bezit, niet dat hij hard werkt, intresse heeft en altijd maar vooruit wilt.

Dus iemand als ik zonder extra studies (wel HBO afgerond), 32 jaar en zeer veel ervaring als software tester is aardig kansloos aan het worden omdat ik perse vooruit moet gaan?

Ik vind het testen wel leuk eigenlijk en wil uiteindelijk gewoon binnen een leuk bedrijf 'vanzelf' test manager worden. Ik merk bij mijn huidige werkgever dat iemand die jaren op zijn plek blijft -zeker bij zeer complexe producten- vele malen meer waard is dan jonge gastjes die eerst 2 jaar bij ons moeten werken willen ze ooit de productkennis opdoen die ik heb.

Volgens mij is het voor een bedrijf met complexe software alleen maar irritant als elke tester die ze aannemen na een jaartje of 2 jaar programmeur of consultant wil worden en er weer een nieuwe tester moet worden aangenomen. Dat komt de kwaliteit niet ten goede. Een paar vaste waardes lijkt mij buitengewoon waardevol.

Anyway, ik doe dus geen cursussen, maar onze software betreft het bouwen van services en toegankelijk maken van mainframes enzo voor het web. dit betekent min of meer dat ik moet kunnen om gaan met zSeries,iSeries, alle unixbakken en ook een beetje moet kunnen omgaan met vrijwel elk mogelijk formaat dat er in omloop is (xml,wsdl,vb,java enzo enzo). En elk jaar komen er wel nieuwe bij, dat we ook moeten ondersteunen. Als ik dit zou vertellen tijdens mijn sollicitatie op de onvermijdelijke vraag 'ik zie dat je geen cursussen hebt gevolgd', maakt dat indruk of is het meteen "je hebt geen cursussen gevolgd, dus ben je niet echt carriere gericht en/of bij de tijd, dus willen we je niet hebben"?

probleem is eigenlijk dat ik een hekel heb aan reizen. In de detachering zijn testers heel veel gevraagd, maar elke keer 1.5-2 uur reizen heen en 1.5-2uur weer terug zie ik niet zitten, ook al zal ik bijna 1000 euro meer verdienen dan ik nu doe. Vaste job is wat lastiger te vinden...

FunkyTrip wijzigde dit bericht 15-09-2006 10:32 (8%)

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

quote:
FunkyTrip schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:25:
Anyway, ik doe dus geen cursussen, maar onze software betreft het bouwen van services en toegankelijk maken van mainframes enzo voor het web. dit betekent min of meer dat ik moet kunnen om gaan met zSeries,iSeries, alle unixbakken en ook een beetje moet kunnen omgaan met vrijwel elk mogelijk formaat dat er in omloop is (xml,wsdl,vb,java enzo enzo). En elk jaar komen er wel nieuwe bij, dat we ook moeten ondersteunen. Als ik dit zou vertellen tijdens mijn sollicitatie op de onvermijdelijke vraag 'ik zie dat je geen cursussen hebt gevolgd', maakt dat indruk of is het meteen "je hebt geen cursussen gevolgd, dus ben je niet echt carriere gericht en/of bij de tijd, dus willen we je niet hebben"?
Hoe leer je dan die nieuwe technieken? Ook al is dat zonder certificaten lijkt me dat je (ook al op je CV) kunt aantonen dat je kennis opdoet van nieuwe technieken en daardoor dus jezelf blijft ontwikkelen. Kennisniveau ervan is dan misschien wat lastiger aan te tonen.
Funky vidi vici!

quote:
cowgirl schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:49:
[...]

Hoe leer je dan die nieuwe technieken? Ook al is dat zonder certificaten lijkt me dat je (ook al op je CV) kunt aantonen dat je kennis opdoet van nieuwe technieken en daardoor dus jezelf blijft ontwikkelen. Kennisniveau ervan is dan misschien wat lastiger aan te tonen.
Tja, we hebben sinds kort bijvoorbeeld een deel van onze software in Eclipse gegooid en alle c++ componenten geconverteerd naar Java. Dat betekent dat ik nu aardig mijn weg in Eclipse weet en de structuur van java onder de knie heb (java foutmeldingen kan interpreteren enzo). Niet dat ik zelf java kan programmeren, maar je bouwt er wel affiniteit mee op. Als ik java kan programmeren, dan kan ik net zo goed java programmeur worden immers ;)
maar dat zit er helaas niet in ivm chronische RSI tijdens lang en veel typen.

FunkyTrip wijzigde dit bericht 15-09-2006 11:12 (4%)

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Graag verder in:
Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 3) :)

endless wijzigde dit bericht 15-09-2006 11:37 (11%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws