Gathering of Tweakers

Quicksearch
Cow's go mo0o0o0o !
Reg. datum: 11 oktober 2005

Hey bedankt! Meteen even sollicitatie de deur uit gedaan. Wie weet wat het brengt! Bedankt voor de tip iig. Ik zat zelf ook al aan detachering te denken, maar vond het moeilijk een keuze te maken. Echter als gotters deze aangeven; is het vaak wel positief!

Zoekend naar laptop ( 7600 of X1600 ) !?!?!

156 Berlina
Reg. datum: 26 december 2001

880 bruto? hou je 500 van over ofzo? :/
lekker niet doen dus...
Vaak zoeken detacheerders HBO niveau als ik zo rond kijk, maar je kan dat inderdaad proberen. Zelf kreeg ik een MBO functie aangeboden die 1500 euro bruto zou opleveren (servicedesk), ik heb er vriendelijk voor bedankt (heb niet voor niets nog 4 jaar op school gezeten), maar het is misschien wel een indicatie dat je wel erg weinig verdient (dat verdien je ook met simpel dozen inpakken). Je zult door je leeftijd wel wat lager zitten maar voor zo weinig aan het werk zijn ...
Maar je bent nog erg jong, is een HBO opleiding niet iets?

[TAG]Speedy wijzigde dit bericht 12-09-2006 20:00 (9%)

Cow's go mo0o0o0o !

quote:
TAG_Speedy schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:59:
Vaak zoeken detacheerders HBO niveau als ik zo rond kijk, maar je kan dat inderdaad proberen. Zelf kreeg ik een MBO functie aangeboden die 1500 euro bruto zou opleveren (servicedesk), ik heb er vriendelijk voor bedankt (heb niet voor niets nog 4 jaar op school gezeten), maar het is misschien wel een indicatie dat je wel erg weinig verdient (dat verdien je ook met simpel dozen inpakken). Je zult door je leeftijd wel wat lager zitten maar voor zo weinig aan het werk zijn ...
Maar je bent nog erg jong, is een HBO opleiding niet iets?

Ik ga inderdaad volgend jaar HBO doen. Dit word dan een avond opleiding puur om het feit dat ik al samenwoon met mijn vriendin en dat we vaste lasten hebben. Vandaar full time baan, en daarnaast 1,2 avonden per week HBO. Welke richting precies weet ik nog niet.

Twijfel enorm tussen Bedrijfskundige Informatica, Bedrijfskundige Econimie. Of de grafische kant op...

Wat ik me wel afvroeg, stel ik ga de grafische kant op, wat moet ik dan precies verwachten van die opleiding?

Security is not an option!
Reg. datum: 03 maart 2000

quote:
masc schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:07:
[...]

Ik ga inderdaad volgend jaar HBO doen. Dit word dan een avond opleiding puur om het feit dat ik al samenwoon met mijn vriendin en dat we vaste lasten hebben. Vandaar full time baan, en daarnaast 1,2 avonden per week HBO. Welke richting precies weet ik nog niet.

Twijfel enorm tussen Bedrijfskundige Informatica, Bedrijfskundige Econimie. Of de grafische kant op...

Wat ik me wel afvroeg, stel ik ga de grafische kant op, wat moet ik dan precies verwachten van die opleiding?
kun jij samenwonen van dat geld? Woon je op de prairie ofzo?

_DH wijzigde dit bericht 12-09-2006 20:10 (9%)

Imagining an infinite amount of monkeys with typewriters, at least one of these monkeys would type "To be, or not to be; that is the gezortensnhwshbla."

Aan stufi + bijbaan hield in de maand al een stuk meer over (buiten de zeeën van vrije tijd). Kwa studierichting, is een beheer opleiding niet in deeltijd te volgen? Sluit aan bij je huidige werk (of je moet die richting niks vinden natuurlijk). Heb het zelf gevolgd aan de Saxion Hogeschool, maar dat was wel voltijd.

Cow's go mo0o0o0o !

quote:
_DH schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:10:
[...]

kun jij samenwonen van dat geld? Woon je op de prairie ofzo?
Heb nog een bijbaantje erlangs...

quote:
masc schreef op woensdag 13 september 2006 @ 01:00:
[...]

Heb nog een bijbaantje erlangs...
Respect dat je het allemaal kan opbrengen, maar zoals eerder aangegeven: solliciteerd aub ergens anders. :) Ik durf te wedden dat met de huidige vraag je zeker ergens anders aan de slag kunt, waar je direct iets van 400 euro meer verdiend in de maand.

If you think you're the bomb, then I'm Hiroshima!
Launch Control! - Carnavalsmarkt.nl

Laat ik ook maar eens meedoen.

Leeftijd: 29
Opleiding: Hoogst afgerond: MBO, MCSE 2000, MCSE 2003
Werkervaring: 6,5 jaar
Werkgever: -
Huidige functie: Systeembeheerder
Laptop: ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Ja
Auto: Ja (lease, 750 euro) incl. tankpas NL
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bonusregeling
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2800

JankyDoodle wijzigde dit bericht 13-09-2006 19:12 (4%)

JankyD

*pwiet*
Reg. datum: 29 april 2004

Leeftijd: 22
Opleiding: Bachelor
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: New Media bedrijf (ik hou de naam even achterwege)
Huidige functie: Analyst / Creative Designer
Laptop: nee
Vakantiegeld: /
Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Dagelijks gratis maal
Werkweek: 40
Netto Maand salaris: 11320

ondertitels zijn voor mietjes

Kan ik eigenlijk ook niet achterblijven nu.

Leeftijd: 25
Opleiding: Hoogst afgerond: HAVO, daarna tijdje verpleegkunde gestudeerd maar mee gestopt
Werkervaring: 6 jaar, maar slechts 2 enigszins relevant (telecom-monteur geweest)
Werkgever: Middelgroot automatiserings- / systeembeheerbedrijf
Huidige functie: IT-er :)
Laptop: me
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Ja, boven 60 euro zelf dokken
Auto: Ja (niet echt vast budget) incl. brandstof
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bijbetaling premie pensioen, onkostenvergoeding (bankpasje, bonnen inleveren)
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 1900

Eos 30D - Tamron 17-50/2,8 - Canon 50/1,8 - Canon 90-300 - Speedlite 430EX - Minitracker Classic

Reg. datum: 26 februari 2004

quote:
aik0n schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:28:
Leeftijd: 22
Opleiding: Bachelor
Werkervaring: 5 jaar
Netto Maand salaris: 11320

!!!!
Wat een salaris zeg, als het klopt zou je iets meer info kunnen geven want ik wordt wel heel erg nieuwsgierig. Heb je bijvoorbeeld je bachelor al zo lang of heb je dit parttime gedaan gezien je leeftijd? Hoe kom je aan zo'n hoog salaris?

quote:
Mr.S schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:43:
[...]

!!!!
Wat een salaris zeg, als het klopt zou je iets meer info kunnen geven want ik wordt wel heel erg nieuwsgierig. Heb je bijvoorbeeld je bachelor al zo lang of heb je dit parttime gedaan gezien je leeftijd? Hoe kom je aan zo'n hoog salaris?
Klinkt idd wel errug heftig :) Maar ja..als je maar creatief bent he ;)
*pwiet*

quote:
Mr.S schreef:
[...]

!!!!
quote:
TheVMaster:
Klinkt idd wel errug heftig :) Maar ja..als je maar creatief bent he ;)

Het feit is dat het bedrijf waar ik voor werk (bijna) altijd met ongelimiteerde budgetten werkt, maar wel met strakke deadlines en een hoge kwaliteitsgrens die wij strikt naleven. Wij zijn dan ook één van de weinige bedrijven binnen Europa die zo'n dienstverlening aanbeiden. De praktische taken worden meestal uitbesteed aan externe bedrijven binnen ons netwerk.

Verder verdien ik af en toe iets bij als zelfstandige in bijberoep wat ook een deeltje bijdraagt aan mijn salaris. Dit doe ik meer voor de fun en is ook vaak ontspanning.

Tijdens mijn bachelor heb ik bijna fulltime gewerkt (32uren week) binnen dezelfde business. Ik heb veel kunnen netwerken en zodoende kennen heel wat mensen ook mijn naam en mijn kwaliteiten. Zelf vind ik mijn loon eigenlijk wat overdreven, maarjah ik ga niet vragen of het iets wat minder mag zijn hé ;)

Sorry, maar ik geloof het ook niet.

Geen enkel bedrijf betaalt een 22-jarige zo'n salaris en wat bedoel je met opleiding Bachelor, dat is geen opleiding maar een titel of graad.

We hebben het hier over euro's, niet over Belgische frankskes, ej? ;)

Epitome wijzigde dit bericht 13-09-2006 21:16 (19%)

Sorry, maar op de een of andere manier geloof ik dat netto bedrag niet zo. Netto 11320 / maand zal pak em beet zo'n 17K bruto zijn. Dat verdien je als 22 jarige in loondienst niet. Hier zit vast een addertje onder het gras.

4 dagen werken als .Net ontwikkelaar en de 5e dag gegarandeerd besteden aan training en R&D? DM voor info!

*pwiet*

quote:
Epitome schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:11:
Sorry, maar ik geloof het ook niet.

Geen enkel bedrijf betaalt een 22-jarige zo'n salaris en wat bedoel je met opleiding Bachelor, dat is geen opleiding maar een titel of graad.

Nujah, ik kon zulke reacties wel verwachten...
Vooralsnog zie ik het nu niet in om tegen volstrekt vreemden te gaan liegen over mijn salaris (wat geen enkele meerwaarde met zich meebrengt, misschien zelfs enkel jaloezie en wantrouwen).

Het is een Bachelor in de ICT om even duidelijk te zijn.

Read more, write less...

Ik kan het ook niet geloven: 17K als 22 jarige HBO'er?? Kan je onderstaand deel in mindering brengen:
quote:
Verder verdien ik af en toe iets bij als zelfstandige in bijberoep wat ook een deeltje bijdraagt aan mijn salaris.

Misschien geeft dat meer duidelijkheid.
(btw: Bachelor of ICT krijg je in NL aan een HBO-i opleiding)

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

*pwiet*

quote:
PimpDiddy schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:29:
Ik kan het ook niet geloven: 17K als 22 jarige HBO'er?? Kan je onderstaand deel in mindering brengen:
[...]
Misschien geeft dat meer duidelijkheid.

Op mijn laatste loonfiche vind ik momenteel het volgende bedrag terug : 6823,68
Dus het rekensommetje is snel gemaakt. Misschien toch even bijvermelden dat dit inclusief bonussen en premies is, dit verschilt natuurlijk van maand per maand ( verschil ~2000 euro ). Het bedrag dat ik hierboven geplaatst heb strookt ongeveer overeen met het gemiddelde van de laatste 3 maanden. En niet vergeten dat ik hier ook nog netjes inkomenbelasting op mag betalen (weet niet of dit in Nederland ook bestaat).

No time for love, doctor Jones

quote:
aik0n schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:40:
Op mijn laatste loonfiche vind ik momenteel het volgende bedrag terug : 6823,68
Dus het rekensommetje is snel gemaakt. Misschien toch even bijvermelden dat dit inclusief bonussen en premies is, dit verschilt natuurlijk van maand per maand ( verschil ~2000 euro ). Het bedrag dat ik hierboven geplaatst heb strookt ongeveer overeen met het gemiddelde van de laatste 3 maanden. En niet vergeten dat ik hier ook nog netjes inkomenbelasting op mag betalen (weet niet of dit in Nederland ook bestaat).
Mis ik iets of was het net 11k netto en nu 7k bruto? (IT bachelor kom je hier amper aan de bak volgens mij, bedrijven willen masters. In ieder geval geloof ik er weinig van, maar mooi salaris, leuk voor je :) )

Zoijar wijzigde dit bericht 13-09-2006 21:57 (11%)

quote:
Zoijar schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:55:
[...]

Mis ik iets of was het net 11k netto en nu 7k bruto? (IT bachelor kom je hier amper aan de bak volgens mij, bedrijven willen masters. In ieder geval geloof ik er weinig van, maar mooi salaris, leuk voor je :) )

Bedrijven willen tegenwoordig helemaal geen masters meer. Ik ben zelf Bachelor, en was al getekend voor ik aan mijn examens begonnen was. Direct weggeplukt. Tegenwoordig ligt de nadruk op ervaring en kennis, en niet meer op theorie en diploma's.

Net zoals mijn klasgenoten. ENkele van hen, net zoals mij Bachelor, zijn maandag naar de IBM Recruiting Day geweest in Woluwe. Het stikte daar van de Masters, die na de praktische en communicatieve proef bijna allemaal hun boeltje mochten pakken.

Cisco Sales Expert, Cisco Unified Communication Expert, Cisco Lifecycle Services Expert, Cisco Foundation Express, HP ASP Procurve - Soon to be CCDA/CCNA

Acties: [view]

Door: André Moderator WEB/GFX/DTE
Altijd leuk hoe gezegd wordt dat Bachelors praktisch zijn en Masters theoretisch. Ik geloof daar geen hout van, in beide gevallen leer je de praktijk pas als je aan het werk gaat en niet door een stage of wat dan ook. Het voordeel is dan dat een Master vaak net iets meer in z'n bagage heeft, maar dat hoeft ook niet altijd zo te zijn. Dat op die dag alle Masters ineens hun boeltje konden pakken geloof ik dus ook niet zo, het is niet alsof dat hele andere mensen zijn.

Ik krijg altijd een beetje het gevoel dat een bachelor zoiets zegt om goed te praten dat hij niet aan z'n master is begonnen.

Als wij personeel aannemen gooien we B en M op 1 hoop en halen daar de ambitieuzen uit.

André wijzigde dit bericht 13-09-2006 22:40 (24%)

andrescholten.nl, weblog over SEO en Web Analytics

En dat terwijl er juist in de bladen staat dat bedrijven zeggen "Dat de BaMa structuur een groot probleem vormt, omdat veel studenten denken dat ze na hun bachelors klaar zijn en dan niet genoeg ervaring hebben voor het bedrijfsleven". Hoe zou een bedrijf nou ooit liever een bachelor hebben, als een masters hetzelfde is plus 2 jaar? Iemand met een masters graad heeft natuurlijk ook een bachelors graad ;)

Ik denk dat andre's opmerking het dichts bij de waarheid komt.

Neem ff mee dat een HBO bachelor niet hetzelfde is als een WO bachelor ;)

Real rock & rollers don't get tired!

quote:
elguapo schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:51:
Neem ff mee dat een HBO bachelor niet hetzelfde is als een WO bachelor ;)

Dan is een masters alsnog een jaar meer, of twee als je het na je hbo doet. Let op trouwens dat ik niemand afval, maar stel dat de opmerking "ze hebben liever een bachelor" onzin is. Maar dan komen we weer op het eeuwenoude verhaal dat hbo beter is dan universiteit, dat schijnt een soort heilige oorlog te zijn. Op de een of andere manier worden ook altijd de beste HBOers vergeleken met de slechtste WOers, en neemt niemand mee dat er op het WO mensen rondlopen die volledige unix kernels, of compilers schrijven in hun vrije tijd. Hoezo niet praktisch? Dan heb je nog de bedrijfs gerichte studies zoals bedrijfsinformatica etc.

Daarom denk ik dat het zinloze, gegeneraliseerde opmerkingen zijn. Zoals andre al zei, er wordt gewoon gekeken naar degene met de hoogste kwaliteiten.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws