philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 53.096 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234367

Edskes schreef op woensdag 05 september 2007 @ 02:43:
In de nieuwe folder van Media Markt staat de Philips 32PW9551 nu voor maar 333 Euro.
Dat was een leuk lokkertje, maar helaas misleiding!
Vorige week daar geweest, wist men mij te vertellen dat het 'een drukfoutje' was maar dat i.p.v. deze 9551 voor dezelfde aanbiedingsprijs wel de 32pw8651 leverbaar was.
(Geen HDMI en ook bij andere winkels voor onder de €400 te verkrijgen...)

Ik ging daar niet mee akkoord en heb alsnog een deal kunnen maken dat men deze 9551 voor de aanbiedingsprijs bij Philips ging bestellen.
Levertijd tussen 10 en 14 dagen.
Bon aangemaakt, bedrag vooruit betaald.
Helaas werd ik gisteren gebeld door de Mediamarkt dat ze het toestel toch niet kunnen leveren en dat ik m'n aanbetaling terug kan krijgen...
Navraag bij Philips zelf bevestigde helaas bovenstaande.

Ik dacht dus nog even de kat uit de boom te kunnen kijken door nog een paar jaar een leuke CRT te nemen en kijken hoe de markt zich ontwikkeld wat platte schermen betreft!

Zit ik wéér met het dilemma welk betaalbaar scherm komt in de buurt van een CRT wat beeldkwaliteit betreft... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Anoniem: 234367 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:34:
[...]

............

Ik dacht dus nog even de kat uit de boom te kunnen kijken door nog een paar jaar een leuke CRT te nemen en kijken hoe de markt zich ontwikkeld wat platte schermen betreft!

Zit ik wéér met het dilemma welk betaalbaar scherm komt in de buurt van een CRT wat beeldkwaliteit betreft... :/
Pak je toch één uit deze lijst......bijna alle 100hz CRT's geven een beter beeld dan de huidige generatie goedkope platte (LCD) schermen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:21

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 234367 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:34:
Zo zat ik er ook in. Inmiddels is mijn 28" Sony breedbek 8 jaar oud en op zich nog prima. Nog steeds een beter beeld dan een LCD scherm (geen artefacts, zwart=zwart etc). Ik wilde even afwachten om te zien hoe de HD toestand zich ontwikkeld, om dan meteen van alles te upgraden naar HD spul. Maar hoe vaker ik bij mijn broer op zijn Panasonic 42" Plasma kijk, hoe meer ik zo'n ding wil. Dat scherm is écht super. En hij heeft die van hem (een maand of 6 gelee alweer) voor +/- €1200 gekocht. Dat is ook zo'n beetje wat mijn Sony toen kostte.
Ik denk dus toch dat ik ergens volgend jaar een full HD Panasonic ga kopen (42", groter kan niet bij mij). Momenteel hebben ze er een die nog boven de €1500 zit, maar dat is volgend jaar wel anders. Die prijzen staan nog steeds onder druk. Ik wacht echter niet eeuwig; er komen steeds nieuwere en mooiere schermen, maar ik ga niet dood met de folder in mijn hand.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-o-k-o
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05-2024
wimp1969 schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:42:
Dezen bak is een schande in vergelijking met de voorgaande modellen......
Alles via HDMI loopt op 50HERZ ipv 100HERZ.........
Geluid is een ramp!!!
Mijn antwoord op deze topic: NEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ondertussen is er voor een kleine meerprijs wel wat anders op de markt!!!!!
FUCK THIS!

[modbreak]Minder uitroeptekens mogen wel. Ook het gebruik van complete zinnen, juiste spelling en juiste interpunctie worden gewaardeerd ;)[/modbreak]
Jeetje, wimp, baseer je mening a.u.b. op gegronde argumenten en niet op loze.
HDMI is per definitie 50Hz of 60Hz, dat heeft HELEMAAL NIKS met deze TV te maken.
Het geluid is inderdaad wat minder, maar dan moet je maar via je receiver luisteren of de tijd nemen de instellingen van het geluid zo te wijzigen dat het zeker om aan te horen is.
Het beeld van deze TV is ontzettend strak en schopt kont t.o.v. alle LCDs en Plasma's die ik tot nu toe heb gezien.

Er is inderdaad voor een kleine meerprijs wel wat anders op de markt, maar dat is zeker niet beter!!!!
(De 32PW9551 stond trouwens vorige maand in het Philips krantje voor €299; ik kan zo niks verzinnen wat er voor een kleine meerprijs te koop zou moeten zijn wat remotely in de buurt zou moeten komen van deze TV. Of bedoel je een veel te kleine kansloze LCD die middels een 30-tal software trucjes in de buurt probeert te komen van de kwaliteit die de 32PW9551 laat zien middels zijn 50 jaar oude, bewezen en uit-ontwikkelde beeldbuizen-technologie)

Een zeer tevreden 32PW9551 kijker ;)

[ Voor 0% gewijzigd door K-o-k-o op 17-10-2007 16:21 . Reden: Nuancering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175012

jeetje maar 299,- nu !! ik heb 599,- betaald afgelopen December en nu al de helft. Als je bij kieskeurig kijk is hij nog rond dat prijs maar niemand heeft hem nog op voorraad !!

Kan iemand trowens hun geluid settings hier door geven, ik kom er niet uit zelf.

Ik ben ook tevreden met deze TV alhoewel het een grote bakkie is is het beeld gewoon practig mooi voor 360 en PS3 daar kan echt geen LCD of Plasma er tegen op behalve het Pioneer Kuro Plasma misschen??, die moet ik toch eerste zien voordat ik 2500-3000 euro uit geef.

Iemand nog wat over FW 1.6 iets gehoord ben toch beniuwd, misschen effe bellen met Philips en het vragen wat dat FW heeft qua fixes/features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

K-o-k-o schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:49:
Er is inderdaad voor een kleine meerprijs wel wat anders op de markt, maar dat is zeker niet beter!!!!
(De 32PW9551 stond trouwens vorige maand in het Philips krantje voor €299; ik kan zo niks verzinnen wat er voor een kleine meerprijs te koop zou moeten zijn wat remotely in de buurt zou moeten komen van deze TV.
Shit! Ik zie het nu pas. Hmmm...nu ga ik toch twijfelen of ik niet effe de Philipswinkel in Eindhoven zal bellen om te kijken of ze er een hebben staan. Voor €300 is het niet veel. Kan ik weer een tijdje vooruit.

Ik zit alleen een beetje met dat gedoe over de HDMI aansluiting. Ik lees hier en daar dat het beeld niet echt geweldig is over HDMI. Punt is dat ik een Xbox met XBMC heb die ik over component wil aansluiten en dan evt nog een DVD speler over de HDMI connector. Maar als die crap is, weet ik het zo net nog niet.

Eigenlijk zat ik in de stand om volgend jaar een leuke plasma te kopen. Deze TV zou die investering (toch al gauw zo'n €1500 voor een beetje leuke) uitstellen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Een tijdje terug had ik het over het hele slechte geluid. De achtergrondgeluiden waren meer aanwezig dan de stemmen van mensen, zodat die bijna niet te verstaan waren. Ook bij reclames was het geluid ineens opmerkelijk hard. En dat kwam dan ook van de achtergrond muziek in de reclame. Ik heb daar nu de oplossing voor gevonden. Heel simpel (en ook logisch eigelijk): zet met het "Smart Sound" knopje op de AB de geluidsinstelling op "Spraak" en iedereen is weer duidelijk te verstaan en alle geluiden zijn van hetzelfde volume. Ben blij dat ik dat heb gevonden, want nu moest ik dus eerst altijd de versterker aanzetten als ik ff een half uurtje tv wilde kijken.

Overigens heb ik ook een xbox360 eraan gehangen met hdmi. Wat een beeld, echt prachtig. Halo 3, eerste level met heel veel groen, ziet er echt super uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:16:
Ik zit alleen een beetje met dat gedoe over de HDMI aansluiting. Ik lees hier en daar dat het beeld niet echt geweldig is over HDMI. Punt is dat ik een Xbox met XBMC heb die ik over component wil aansluiten en dan evt nog een DVD speler over de HDMI connector. Maar als die crap is, weet ik het zo net nog niet.
Het beeld is prima, maar alleen is het 50/60 Hz. Hierdoor trilt het licht wat sommigen hinderlijk vinden.

Zie ook:
swopdark in "Samsung HDTV met beeldbuis voor € 900,-"
Anoniem: 172320 in "Samsung HDTV met beeldbuis voor € 900,-"

En nog wat beelden:
http://membres.lycos.fr/toobar78/screens/oblivion2.jpg
http://img78.imageshack.us/my.php?image=ridgeracer4cb.jpg
http://img222.imageshack.us/my.php?image=10039642vh.jpg

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Icelus schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:58:
[...]
Het beeld is prima, maar alleen is het 50/60 Hz. Hierdoor trilt het licht wat sommigen hinderlijk vinden.
Ok, het bekende trillen. Ben benieuwd in hoeverre je dat echt ziet. Ik moet zeggen dat ik er met een computermonitor écht last van heb, maar daar zit je met je neus bovenop. Nu zit ik 3-4meter van de tv, en ik denk dat het dan niet zo opvalt. Anders kan ik altijd nog met een component switch werken en zowel de DVD als de Xbox over component aansluiten. Of gewoon de Xbox als DVD speler gaan gebruiken want die kan upscalen naar 720p. Ziet er denk ik nóg beter uit...

[edit]helaas...de Philips winkel in Eindhoven heeft ze niet meer...helaas de folder niet goed bekeken...

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 18-10-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 18:20
Ik heb de 32PW9551 nu ben ik van plan een PS3 te kopen en deze aan te sluiten via HDMI.

Nu is mijn vraag werkt de PS3 goed icm HD goed op deze tv, welk beeldresolutie geeft de PS3 aan op deze tv? 1080i of 720p of doet de PS3 dit automatisch?

Andere vraag merk je een groot verschil als je de ps3 via component aansluit op de 32PW9551 of via HDMI?

De HDMI poort op de tv is al bezet door me homecinemaset met HDMI aansluiting.

Verder iemand ervaring met de PS3 op deze tv?

Overigens ik heb deze tv nu 1 jaar en ben erg echt tevreden mee schitterend beeld via mijn UPC DVR ook dvd's kijken via HDMI is een genot. Superstrak beeld! Ik had deze tv 32inch vorig jaar gekocht voor 550 euro.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Cruzer schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:30:
Ik heb de 32PW9551 nu ben ik van plan een PS3 te kopen en deze aan te sluiten via HDMI.

Nu is mijn vraag werkt de PS3 goed icm HD goed op deze tv, welk beeldresolutie geeft de PS3 aan op deze tv? 1080i of 720p of doet de PS3 dit automatisch?
Volgens mij vraagt de PS3 de mogelijk resoluties aan de TV. Je kunt dus 1080i of 720p kiezen. Aangezien de TV alles naar 576 lijnen terugschaalt kun je waarschijnlijk het beste voor 720p kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Heb sinds kort dat als ik bijv mijn Playstation 2 met een Blaze Scart kabel op de SC2 aansluit, ik erg fletse kleuren krijg. Als ik em dan op SC1 aansluit heb ik weer correcte kleuren.

Maar als ik dan bijv m'n Tele2 Decoder of DVD Speler aansluit of SC1 of SC2 dan zijn de kleuren gewoon goed?

Heb sinds vandaag ook de Wii van een huisgenoot te leen, maar deze geeft op alle aansluingen met composiet (SC1, SC2 en Side) fletse kleuren en de beeld heeft ook een hele lichte storing.

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mesh schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:18:
Heb sinds kort dat als ik bijv mijn Playstation 2 met een Blaze Scart kabel op de SC2 aansluit, ik erg fletse kleuren krijg. Als ik em dan op SC1 aansluit heb ik weer correcte kleuren.
Lijkt me een gevalletje RGB scart. Waarschijnlijk heeft alleen Scart1 RGB en Scart2 is composiet. Composiet is niet geweldig. Als het even kan, moet je RGB gebruiken, of beter nog: component/hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

mphilipp schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:24:
[...]

Lijkt me een gevalletje RGB scart. Waarschijnlijk heeft alleen Scart1 RGB en Scart2 is composiet. Composiet is niet geweldig. Als het even kan, moet je RGB gebruiken, of beter nog: component/hdmi.
Heb bij de Wii alleen een composiet kabel. Maar de kleuren zijn zo flets, ziet er niet uit. Heb het probleem namelijk in SC1 en SC2.

Of ben ik nu zo verwend met de Blaze (RGB) / Monster (Component) kabels voor mn PS2?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mesh schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:44:
[...]
Heb bij de Wii alleen een composiet kabel. Maar de kleuren zijn zo flets, ziet er niet uit. Heb het probleem namelijk in SC1 en SC2.

Of ben ik nu zo verwend met de Blaze (RGB) / Monster (Component) kabels voor mn PS2?
Verwend niet. Composiet ziet er gewoon niet uit. Vooral niet op een mooi scherm. Is leuk om ff snel een homevideo te laten zien, maar RGB is gewoon vele malen beter. Sluit 'm dan over component aan. Koop een switch, dan kun je wisselen tussen je PS2 en de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

mphilipp schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:12:
[...]

Verwend niet. Composiet ziet er gewoon niet uit. Vooral niet op een mooi scherm. Is leuk om ff snel een homevideo te laten zien, maar RGB is gewoon vele malen beter. Sluit 'm dan over component aan. Koop een switch, dan kun je wisselen tussen je PS2 en de Wii.
Ben er al achter. De Wii stond op 60Hz, dit gaat niet goed via composiet. |:(

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 08:51
Volgens mij moet 50/60Hz en 480/576 beeldlijnen niet uitmaken, ongeacht de aansluiting. Maar wellicht zit de tv technisch zo in elkaar dat dat wel verschil kan opleveren (of het ligt aan de output van de console, dat kan ook nog ;) ). Als ik de handleiding mag geloven heeft deze philips alleen RGB op SCART1.
Ik heb ook inderdaad met Zelda Twilight Princess op de Wii via composiet zwaar fletse kleuren meegemaakt (ik denk dat ie ook op 60hz stond, geen idee of ik ook 50hz had geprobeerd...).

Ik heb deze TV trouwens zien staan in Media Markt Amsterdam, 449 was ie geloof ik.

Mijn JVC HV32P40 bak heeft na een 2e reperatie nog steeds last van uitvallend beeld :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Shadow_Zero op 26-10-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Mesh schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:05:
[...]

Ben er al achter. De Wii stond op 60Hz, dit gaat niet goed via composiet. |:(
PAL60 werkt op deze TV helaas niet goed. Wil je 60Hz gebruiken op de Wii (met deze TV) dan zul een RGB-SCART of componentkabel moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Oh ja, das waar. Maar RGB 60Hz. doet ie ook niet goed (heeft mijn tv ook), dat wordt dan weer composiet. Stond geloof ik ook ergens in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Weet iemand hoe een PC tv-out er op deze tv uit ziet? (met component)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Shadow_Zero schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:01:
Weet iemand hoe een PC tv-out er op deze tv uit ziet? (met component)
Dat zal voor een heeeeel groot gedeelte (alles?) liggen aan de kwaliteit van je tv out en de bronbestanden......dus niet te zeggen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ok, laat ik het specificeren, hoe ziet de Windows XP desktop er uit met GeForce (6), al dan niet HD tv-out :)
Ben al door het halve draadje heen, heb wel wat dingetjes gelezen, dat leek positief te zijn ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Shadow_Zero schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:46:
Ok, laat ik het specificeren, hoe ziet de Windows XP desktop er uit met GeForce (6), al dan niet HD tv-out :)
Ben al door het halve draadje heen, heb wel wat dingetjes gelezen, dat leek positief te zijn ^_^
Ik gebruik de HDMI ingang voor het aansluiten van mijn PC op de TV en het ziet er zeer netjes uit. Nadeel is wel dat je met een CRT tv last hebt van overscan, zodat je hier en daar wat moet aanpassen als je bijvoorbeeld een film kijkt. Beeld is verder zeer goed, het enige nadeel is dat het geen 100hz is, al stoor ik me daar zelf niet heel erg aan.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
HDMI is 50/60Hz, maar hoe zit het met een HD signaal over component?
Ik heb gisteren Gran Turismo 4 op de PS2 getest in 1080i over component en dat zag er echt goed uit. Op mijn oude JVC HD CRT vond ik inderdaad de refresh rate storend (zal ook wel naar 50/60 Hz zijn gebracht), maar met deze Philips bleef het lekker flikkervrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Laatst online: 23:48
Wat ik mij nou afvraag, heeft het nog wel zin om voor deze televisie te gaan, voor deze prijs op dit moment?

Alleen bij Red Coon is hij (uit de normale voorraad) leverbaar, voor 559,- de rest van de winkels (alleen MediaMarkt nog geen belletje gegeven) hebben hem niet meer staan of is het B-voorraad voor een nog hogere prijs dan die 559,-.

Er zijn op dit moment toch ook genoeg LCD HD(-Ready) schermen voor +- dezelfde prijs? Ik zie hier ook prijzen van 299 euro staan, die kom ik nergens op het web tegen, dan is het een leuke televisie voor een leuke prijs, of maak i khier ergens een redeneringsfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shadow_Zero schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:06:
HDMI is 50/60Hz, maar hoe zit het met een HD signaal over component?
Ik heb gisteren Gran Turismo 4 op de PS2 getest in 1080i over component en dat zag er echt goed uit. Op mijn oude JVC HD CRT vond ik inderdaad de refresh rate storend (zal ook wel naar 50/60 Hz zijn gebracht), maar met deze Philips bleef het lekker flikkervrij.
Hhmm bij mij is het anders, ik heb een 360 waarbij ik mijn ouwe xbox1 game Shenmue 2 :P via het 360 settings menu gewoon op 60HZ kan zetten dus ik dacht dit optie zal gewoon bij PS3 ook horen maar niks ervan !!! Ik koop het GT4 PAL versie :( met het gedachte dat ik hem gewoon op 60HZ kan spelen maar nee het lukt niet dus 50Hz bah !! volop geflakker en aller rottigehied van 50Hz erbij. Ik heb overall rond gevraagt voor hulp maar geen een reactie gehad, gellukig komt Burnout 3 wel met een ingebouwd Hz selector :P dus die draaid perfect op 60Hz met heel wienig geflakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
@Tiuri:
Een aantal BCC fillialen hebben er nog 1 staan. Ik heb een demo model voor 400 aangeschaft. Media Markt Amsterdam had ze nog voor 489.
En volgens mij koop je voor dat geld geen goede LCD-tv. Maar ieder z'n smaak en voorkeur uiteraard :)

@marlec:
Heb je het nu over een component of HDMI aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Shadow

Via HDMI, ik denk dat het niet uitmaakt of het nu Component of HDMI is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Shadow_Zero schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:17:
@Tiuri:
Een aantal BCC fillialen hebben er nog 1 staan. Ik heb een demo model voor 400 aangeschaft. Media Markt Amsterdam had ze nog voor 489.
En volgens mij koop je voor dat geld geen goede LCD-tv. Maar ieder z'n smaak en voorkeur uiteraard :)
Ik zat daar ook een beetje aan te denken. Momenteel hebben zelfs de beste plasma's/lcd's op een of andere manier een probleem(pje). De komende jaren wordt de technologie pas écht goed. En ik wil idd ook wel zo'n geile plasma, maar ik dacht ook de investering nog even uit te stellen door zo'n Philips buis te kopen. Ook een retestrak beeld en over een jaar of 2-3 kan ik dan een uitontwikkelde plasma kopen. Of een LCD zonder de LCD problemen onder de €1500... En de komende 2 jaar zie ik HD nog niet echt mainstream worden. Ik heb een top-dvd speler die progressive PAL kan uitpoepen en kijk digitale TV. Het is nu in principe nog net iets te vroeg om al naar HD over te stappen. Als je niet gamed dan, en niet van plan bent een overpriced blu-ray spelert te kopen, met dito films. En HD tv zal ook nog wel een jaartje of 2 duren voordat dat de moeite waard wordt.

Dus ja...ik ga eens de BCC vestiginen afbellen...voor €400 heb ik er wel oren naar... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:19:
[...]

Ik zat daar ook een beetje aan te denken. Momenteel hebben zelfs de beste plasma's/lcd's op een of andere manier een probleem(pje). De komende jaren wordt de technologie pas écht goed. En ik wil idd ook wel zo'n geile plasma, maar ik dacht ook de investering nog even uit te stellen door zo'n Philips buis te kopen. Ook een retestrak beeld en over een jaar of 2-3 kan ik dan een uitontwikkelde plasma kopen. Of een LCD zonder de LCD problemen onder de €1500... En de komende 2 jaar zie ik HD nog niet echt mainstream worden. Ik heb een top-dvd speler die progressive PAL kan uitpoepen en kijk digitale TV. Het is nu in principe nog net iets te vroeg om al naar HD over te stappen. Als je niet gamed dan, en niet van plan bent een overpriced blu-ray spelert te kopen, met dito films. En HD tv zal ook nog wel een jaartje of 2 duren voordat dat de moeite waard wordt.

Dus ja...ik ga eens de BCC vestiginen afbellen...voor €400 heb ik er wel oren naar... :P
Voor 1500 euro koop je tegenwoordig al een 42" Full HD TV. Natuurlijk is heeft hij niet het contrast van een CRT en misschien bij sommige modellen wat lichte ghosting, maar het is niet zo dat je onder de 1500 euro niks koopt.

De prijzen zijn echt enorm gedaald het afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Anoniem: 175012 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:57:
@Shadow

Via HDMI, ik denk dat het niet uitmaakt of het nu Component of HDMI is.
Dat is mijn vraag dus qua refresh rate!
Ik heb een paar klachten hier gelezen dat HDMI op deze tv flikkerend beeld oplevert doordat het 50/60Hz is. Ik constateer geen flikkerbeeld bij Gran Turismo 4 op de PS2 op 1080i met component connectie, dus ik vraag me af of een component aansluiting in dat geval een voordeel biedt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shadow_Zero schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:27:
[...]

Dat is mijn vraag dus qua refresh rate!
Ik heb een paar klachten hier gelezen dat HDMI op deze tv flikkerend beeld oplevert doordat het 50/60Hz is. Ik constateer geen flikkerbeeld bij Gran Turismo 4 op de PS2 op 1080i met component connectie, dus ik vraag me af of een component aansluiting in dat geval een voordeel biedt...
Als ik via mij 360 op component iets kijk of spel op 50hz is het net zo erg, wat mij beteft is er geen verschil of je nou via HDMI of Component kijk/spel. Zolang als ik via HDMI/Component 60Hz aan kan zetten is het best te doen, jammer dat je hem niet op of boven de 85Hz kan zetten dan is het beeld helemaal strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bigs schreef op woensdag 07 november 2007 @ 08:56:
[...]
Voor 1500 euro koop je tegenwoordig al een 42" Full HD TV. Natuurlijk is heeft hij niet het contrast van een CRT en misschien bij sommige modellen wat lichte ghosting, maar het is niet zo dat je onder de 1500 euro niks koopt.

De prijzen zijn echt enorm gedaald het afgelopen jaar.
Weet ik. Maar er zit een gat van €1100 tussen de 42" plasma en een 32" CRT. En zoals ik het nu zie, zijn er altijd nog wel kleine tekortkomingen of probleempjes. Voor fatsoenlijk contrast moet je nog altijd redelijk in de buidel tasten. Idem voor de artefacts. Ik wil ook graag die plasma hebben hoor...maar als ik mijn geld nog even in mijn zak kan houden totdat ze uitgeëxperimenteerd zijn, is dat wel zo fijn natuurlijk. Of heb jij stapels €'s onder de bank liggen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Anoniem: 175012 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:57:
[...]
Als ik via mij 360 op component iets kijk of spel op 50hz is het net zo erg, wat mij beteft is er geen verschil of je nou via HDMI of Component kijk/spel. Zolang als ik via HDMI/Component 60Hz aan kan zetten is het best te doen, jammer dat je hem niet op of boven de 85Hz kan zetten dan is het beeld helemaal strak.
Speel je dan op 720p of 1080i? Het is me vanochtend opgevallend dat ik een dvdtje op 576p keek en het beeld nogal flikkerde. Toen ik de dvd-speler op 576i instelde was het weer lekker strak. Dat geeft me haast te denken dat ie een interlaced beeld flikkervrij kan geven en een progressive beeld niet. Anyone on this??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Shadow_Zero schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:14:
[...]

Speel je dan op 720p of 1080i? Het is me vanochtend opgevallend dat ik een dvdtje op 576p keek en het beeld nogal flikkerde. Toen ik de dvd-speler op 576i instelde was het weer lekker strak. Dat geeft me haast te denken dat ie een interlaced beeld flikkervrij kan geven en een progressive beeld niet. Anyone on this??
Met wat voor kabel heb je de dvd speler aangesloten? Want je moet wel minimaal component gebruiken wil je gebruik maken van progressive scan.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Component. Wat je zegt, anders kan ik toch geen dvd op 576p kijken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik speel alles op 720p@60Hz als dat lukt dan is het altijd goed te doen, voor mij maakt het niet wat voor i/p res dat ik hem zet @50Hz is het gewoon hurtz my eyes :(

Anoniem: 230119

Inmiddels verschijnen op Kieskeurig berichten van eigenaars van de 32PW9551 waarvan de tv zoem, brom- en piepproblemen hebben, een aanbod krijgen voor een LCD televisie van vergelijkbare kwaliteit (tegen de 700 euro). DE apparaten kunnen niet meer gerepareerd worden. Er zijn geen beeldbuizen meer voor de vervanging van de ter reparatie aangeboden tv's. Ofwel Philips heeft de 32PW9551 afgeschreven. Er zit een metalen plaatje in de beeldbuis die voor de resonanties zorgt en daar kan je niet bij.

Mijn exemplaar staat bij de Technische Dienst voor een update van de software, die klachten m.b.t. het afrollen van het beeld en het staccato-beeld bij Pixel Plus wellicht verhelpt. Hij begon de laatste twee dagen voor hij afgehaald werd te sissen wanneer ik de menustructuur aan had. Ik vrees met grote vreze. :'(

Wie weet of ik hem ooit terugzie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb mijn 32PW9551 een maandje of 4 (149 uur aangestaan volgens het service menu) en nog niets raars gemerkt. Ik ben benieuwd of je hem beter terugkrijgt en welke versie firmware er dan in zit. Laat je dat nog even weten?

Zijn er gebruikers hier die de beschikking hebben over het software upgrade tool voor dit chassis?

EXSDK.zip

[ Voor 30% gewijzigd door joopv op 23-11-2007 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15

Wallie

Herr

[...]

Deze tv doet alleen 100Hz op zowel component als HDMI, op 576i, alle andere (dus ook 576p), gaat terug naar 50Hz. Zelf heb ik ook een dvd speler eraan hangen via component op 576i, heerlijk strak en scherp beeld.

Media Center hangt eraan op 1080i via HDMI, voor mijn gevoel minder flikkerend als 720p/576p, maar nog altijd 50Hz en niet flikkervrij (al merk je er weinig van bij normaal tv kijken).

[ Voor 12% gewijzigd door Wallie op 23-11-2007 12:58 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk wij wisten het al ;)

MYTH: LCD/plasma TVs look better than old-fashioned CRTs.

http://www.gamepro.com/ga...mes/features/150610.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 175012 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:35:
Kijk wij wisten het al ;)
MYTH: LCD/plasma TVs look better than old-fashioned CRTs.
Alleen jammer dat in NL alleen de Samsung en de Philips HD ready/prepared CRT's verkochten. De marketing geniusses hebben besloten dat wij hier de keuze niet mochten maken. Bovendien zijn beide CRT's geplaagd door problemen waardoor je ze vaak niet eens met een lange stok zou willen aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:31:
[...]

Alleen jammer dat in NL alleen de Samsung en de Philips HD ready/prepared CRT's verkochten. De marketing geniusses hebben besloten dat wij hier de keuze niet mochten maken. Bovendien zijn beide CRT's geplaagd door problemen waardoor je ze vaak niet eens met een lange stok zou willen aanraken.
Nou, ik heb mijn 9551 anders anderhalf jaar tot volle tevredenheid in gebruik. Het apparaat geeft een fantastisch beeld voor het geld. Het enige dat een beetje stoort is het wat flakkerige beeld bij grote lichte achtergronden. Maar goed ook plasma's en lcd-schermen hebben hun voor- en nadelen. Ik rag deze tv nog lekker gedurende een aantal jaren af en koop dan natuurlijk weer een nieuw toestel met sterk verbeterde techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230119

Mijn 32PW9551 is terug na 3 weken reparatie-tijd. Ik had bekende klachten van afrollen van het beeld, en schokkerige beweging bij progressive scan. Er is een nieuwe processor geplaatst e naar ik aan neem een softwareupdate. Dat moet ik nog ff checken. Ik heb drie weken naar een 51 cm Xiron zitten kijken, en dan is de terugkeer van dit Philips-monster wederom een openbaring. Wat een prachtig beeld heeft deze tv. Zelfs de op RAM-disk met SP opgenomen House afleveringen staan a.h.w. in de kamer. Ik was gisteren nog bereid de Samsung LCD van mijn dochter aanvaardbaar te vinden, maar 32PW9551 slaat nog steeds alles wat ik tot nu toe in een range van net zo duur tot 500 euro duurder heb aangetroffen.

De bezorgers zeiden overigens dat de servicecentra nog voldoende onderdelen hebben of krijgen toegestuurd. In principe worden de apparaten gewoon gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Interessant,

Zijn je problemen opgelost? Kun je misschien de output van het service menu laten zien.

En wat wordt er bedoeld met "afrollen van het beeld" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

EdGnoj schreef op zondag 02 december 2007 @ 10:20:
[...]
Nou, ik heb mijn 9551 anders anderhalf jaar tot volle tevredenheid in gebruik.
Ik hoor mezelf ook nergens zeggen dat alle tv's slecht zijn. Punt is gewoon dat er heel veel mensen zijn die last hebben van piepjes enzo. De Samsungs zuigen wat betreft geometrie. Het is dus niet allemaal even rozig.
In principe is zo'n CRT altijd mooier dan LCD of plasma. Je zit alleen met formaat en het simpele feit dat we in Nederland/Europa blijkbaar niet mogen kiezen. In de US&A zijn er veel meer HD CRT's te koop. Dat wordt ons allemaal onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Famoso schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:36:
[...]

Ik gebruik de HDMI ingang voor het aansluiten van mijn PC op de TV en het ziet er zeer netjes uit. Nadeel is wel dat je met een CRT tv last hebt van overscan, zodat je hier en daar wat moet aanpassen als je bijvoorbeeld een film kijkt. Beeld is verder zeer goed, het enige nadeel is dat het geen 100hz is, al stoor ik me daar zelf niet heel erg aan.
Nu een beetje met mijn tv-out zitten spelen. Nieuwste forceware van de Nvidia site gehaald voor mijn GeForce 6200 en alle resoluties getest. Qua flikkervrij beeld zijn 576i, 720p en 1080i wel ok. Bij 720p en 1080i kun je alleen je desktop niet meer lezen omdat het zo klein is ;) Dus 576i lijkt me de way to go voor desktop gebruik. Opvallend is dat 480i en 480p heel onrustig beeld opleveren. 576p is ook wat onrustig, maar niet zo erg als bij 480.
Maar inderdaad, bij 576i heb ik dus last van overscan. Er zit wel een leuke optie van Nvidia om dit aan te passen, maar als ik dat gebruik, gebeurt er niks. Iemand enig idee hoe ik van deze overscan af kom?
(bij 720p en 1080i heb je helemaal een handige optie tijdens het testen dat je het al kunt instellen en dat werkt prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 01:18:
[...]

Ik hoor mezelf ook nergens zeggen dat alle tv's slecht zijn. Punt is gewoon dat er heel veel mensen zijn die last hebben van piepjes enzo. De Samsungs zuigen wat betreft geometrie. Het is dus niet allemaal even rozig.
In principe is zo'n CRT altijd mooier dan LCD of plasma. Je zit alleen met formaat en het simpele feit dat we in Nederland/Europa blijkbaar niet mogen kiezen. In de US&A zijn er veel meer HD CRT's te koop. Dat wordt ons allemaal onthouden.
Ik kijk toch liever naar mijn 42" Sharp Aquos Full HD LCD dan naar een 32" CRT hoor. Als ik bij een vriend naar van mij z'n 9551 kijk vind ik het zwart namelijk ook niet echt zwart.

Dat hele 'CRT is altijd beter' argument begint steeds meer achterhaald te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Shadow_Zero schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:03:
[...]

Nu een beetje met mijn tv-out zitten spelen. Nieuwste forceware van de Nvidia site gehaald voor mijn GeForce 6200 en alle resoluties getest. Qua flikkervrij beeld zijn 576i, 720p en 1080i wel ok. Bij 720p en 1080i kun je alleen je desktop niet meer lezen omdat het zo klein is ;) Dus 576i lijkt me de way to go voor desktop gebruik. Opvallend is dat 480i en 480p heel onrustig beeld opleveren. 576p is ook wat onrustig, maar niet zo erg als bij 480.
Maar inderdaad, bij 576i heb ik dus last van overscan. Er zit wel een leuke optie van Nvidia om dit aan te passen, maar als ik dat gebruik, gebeurt er niks. Iemand enig idee hoe ik van deze overscan af kom?
(bij 720p en 1080i heb je helemaal een handige optie tijdens het testen dat je het al kunt instellen en dat werkt prima)
Nog van de NVIDIA pagina:
The NVIDIA graphics drivers include an “Underscan” feature that let’s you compensate for HDTV overscan so that the entire desktop is visible. However, this feature is not available for 480i or 480p timings. In this case, to view
display elements that appear offscreen, NVIDIA recommends using the Ovescan Shift feature to pan the desktop. You can access the Overscan Shift controls from the TV Settings page of the NVIDIA panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Bigs schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:13:
[...]Ik kijk toch liever naar mijn LCD dan naar een 32" CRT hoor. Als ik bij een vriend naar van mij z'n 9551 kijk vind ik het zwart namelijk ook niet echt zwart.
En die lcd van jou kostte ook 450 euro?
Dat hele 'CRT is altijd beter' argument begint steeds meer achterhaald te raken.
Dat is inderdaad zo - als je budget toereikend is.

ps: zeg die maat van je dat hij de helderheid / contrast fatsoenlijk moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bigs schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:13:
[...]
Ik kijk toch liever naar mijn 42" Sharp Aquos Full HD LCD dan naar een 32" CRT hoor. Als ik bij een vriend naar van mij z'n 9551 kijk vind ik het zwart namelijk ook niet echt zwart.

Dat zou zomaar kunnen, maar dat is dan denk ik meer te danken aan een slechte afstelling dan aan de kwaliteiten van een CRT. Als je je verdiept in de technologie, kun je niet anders dan concluderen dat een CRT superieur is. Hoewel ik zelf nu plasma kijk, weet ik gewoon dat zowel plasma als lcd van truukjes aan elkaar hangen om de CRT te benaderen. En als het over zwart gaat, moet je die Aquos maar niet naast een Pioneer plasma hangen... ;) En over het vertonen van kleuren zullen we het maar niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Shadow_Zero schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:03:
[...]

Ik gebruik ook 720p. Om desktop leesbaar te houden heb ik wel de Dpi-instelling gewijzigd van 96 (normaal) naar 120 (groot). Is zo gewoon goed leesbaar hoor.
Kun je hier instellen: Beeldscherm -> Instellingen -> Geavanceerd -> Algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245366

Nu al ruim 1,5 jaar gelukkige bezitter van de 32`` uitvoering. Na veel ergernissen in het begin
van een dramatisch slecht beeld (instellingen) toch redelijk tevreden. Ook last gehad van een irritant
gebrom maar is me de laatste 6 mnd niet meer opgevallen.
Ik zit wel met een andere ergernis en dat is dat ik mijn ps2 gewoon normaal kan spelen
maar de light gun games niet kan gebruiken i.c.m de guns. Heb hiervoor al diverse light guns
aangeschaft die ook voor 100hz tv`s zouden zijn maar hier op het forum lees ik al diverse berichten
dat de ps2 toch terug gaat naar 50/60 Hz. Kan iemand mij hiermee helpen.
Ik ken zo niet het verschil tussen rgb composiet of component daarvoor zou ik de handleiding erbij
moeten pakken. maar als iemand mij kan vertellen met welke kabel en instelling van ps2/tv dit wel
mogelijk is, dan zou ik dit graag vernemen. Ik heb al vanalles geprobeerd pixel plus aan/uit digital scan aan/uit dubbele lijnen aan/uit 16:9 en 4:3. Hopelijk weet iemand hier de oplossing voor
dit maakt de lange donkere avonden in ieder geval weer wat leuker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ik heb praktisch speciaal een 50Hz tv gekocht voor de PS2 light gun games ;)
Nee, op deze tv gaat dat helaas niet werken :/
Als een tv digital scan heeft, dan is de kans zeer klein dat het werkt. Ik heb ook nog een philips breedbeeld tv uit '98 (met digital scan) waarvan twee van mijn vier 100Hz light guns wel werken, dus ik heb ook nooit echt begrepen waar dat nu precies aan ligt. Maar ga er maar van uit dat op de luxe/recente crt tv's light guns niet werken.

Verder heeft dit overigens niks te maken met composiet/rgb/component. Ik geloof dat de tulp stekker van de light gun bij component op de groene tulp gaat en bij RGB moet je een scart kabel hebben met AV blok of tulp connectie aan de AV multi-out kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-04-2024

sHELL

VR "connoisseur"

Heb sinds een week de 28PW9551 in huis, hij is voor mijn doel echt prachtig.

De beste resultaten heb ik in de 720p mode voor weergeven van DVI op HDMI (ik weet het, tis geen echte 720p) 1080i is een lachtertje... een optie die ze van mij hadden weg mogen laten.

Anyway, waarvoor gebruik ik het? Nou heb het gekocht met de gedacht als de perfecte tv voor de Wii. En op dat punt zal NIEMAND teleurgesteld zijn. Zelfs mijn moeder viel het direct op. (als in, "he? is het beeld nu ineens scherper, of lijkt dat zo?") Heb nu wel aleen een RGB scart kabel, zit nog te kijken naar een component aansluiting.

Verder heb ik laatst met een hele zut 720p filmpjes + m'n pc, lopen experimenteren en de resultaten zijn voor mij voldoende. (geluid druk ik door een jvc instalatie heen)

Echter de 28PW9551 en z'n 32 broertje zijn geen HDTV, voor mij zijn ze gewoon EDTV's met een paar ondermaatse HDTV opties.

---update---

Oh jah, het is een CRT scherm, ZWART = ZWART _/-\o_

Overigens, geen last van brom geluiden, geflikker van het beeld krijg ik aleen in interlaced mode. (iets wat ik zowiezo niet gebruik)

[ Voor 3% gewijzigd door sHELL op 23-12-2007 14:40 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 13:50
Heb nu eindelijk ook deze prachtige tv. Tweedehandsje!

Ik heb mijn HTPC aangesloten via HDMI, maar krijg de resolutie niet goed. Wat zijn de juiste instellingen om scherp beeld te krijgen? Ik heb trouwens een Asus M2N-VM HDMI.

Edit, als ik het zo lees in het MediaPortal topic zou 720x405 goed zijn voor 16:9 ?

[ Voor 15% gewijzigd door DiMacho op 31-12-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:38

S2S

1280x720p en 1920x1080 lijkt me.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62513

Als ik het goed begrijp, is de situatie qua maximale beeldlijnen bij de PW9551 als volgt:

* scart: 576i, 100Hz
* YUV (component): 576p op 50Hz óf 833i op 100Hz (in het laatste geval is de Pixel Plus-modus geactiveerd)
* HDMI: 576p, 50Hz

Klopt deze info? Ik wil de tv gaan gebruiken met een Marantz DV7600. Ik had verwacht dat HDMI de beste beeldkwaliteit zou geven, maar ik neig nu toch naar component vanwege de extra scherpte (zónder 50Hz-flikkering bovendien). Heeft iemand beide opties, YUV met PP ofwel HDMI, wel eens vergeleken? Is er verschil merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:46

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik kan helemaal geen "redelijk" beeld op de desktop krijgen i.c.m. NVidia 6150 en HDMI / DVI. Ik draai op 720p, maar op de een of andere manier krijg ik de desktop nooit passend op het scherm. Je kan wel het formaat van het bureaublad wijzigen, maar wanneer de pijlen in de hoeken staan en ik op ok klik, klopt er helemaal niets van (bureaublad is veelste groot voor het scherm) Overigens schakelt MediaCenter over naar een andere resolutie?

Wat voor scaling gebruiken de mensen met een goed beeld? NVidia (met aspect ratio), ingebouwd of geen?
Als iemand een werkende configuratie kan posten, zou het super zijn.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Standeman schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:38:
Ik kan helemaal geen "redelijk" beeld op de desktop krijgen i.c.m. NVidia 6150 en HDMI / DVI. Ik draai op 720p, maar op de een of andere manier krijg ik de desktop nooit passend op het scherm. Je kan wel het formaat van het bureaublad wijzigen, maar wanneer de pijlen in de hoeken staan en ik op ok klik, klopt er helemaal niets van (bureaublad is veelste groot voor het scherm) Overigens schakelt MediaCenter over naar een andere resolutie?

Wat voor scaling gebruiken de mensen met een goed beeld? NVidia (met aspect ratio), ingebouwd of geen?
Als iemand een werkende configuratie kan posten, zou het super zijn.
Het is en blijft een CRT-TV en die hebben nu eenmaal te maken met overscan. Je zou het service menu in kunnen duiken om de overscan op te heffen, maar dit raad ik niet aan, aangezien er dan ook veel fout kan gaan. Ik gebruik de TV zelf veel voor het kijken van films via de DVI <> HDMI, en gebruik hiervoor programma's als media player classic of The KMplayer, deze hebben mogelijkheden om uit te zoomen en het beeld op allerlei manieren te veranderen, waardoor je toch de volledige film in beeld krijgt zonder in het service menu te hoeven rommelen.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:46

Standeman

Prutser 1e klasse

hmmm.. misschien moet ik het bureaublad dan maar vergeten.. wel irri, aangezien ook wel eens wil browsen e.d.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Standeman schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:07:
hmmm.. misschien moet ik het bureaublad dan maar vergeten.. wel irri, aangezien ook wel eens wil browsen e.d.
Het service menu is op zich wel een manier om je probleem op te lossen, alleen moet je erg goed weten waar je mee bezig bent. Persoonlijk vind ik het browsen met deze tv bijna niet te doen, gezien de onscherpte van de letters en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ahum, bumpje :$

Gezien ik bijna mijn nieuwe mini-PC binnen heb, dacht ik deze ook direct te gaan aansluiten op de Philips :) Nu heb ik al een 5meter HDMI kabel vanaf mijn hoofd-PC, scart al voor digi-decoder en PS2 dus we zitten vol. Nu heeft de nieuwe mini-PC enkel VGA uitgang, maar las in de handleiding dat er op de TV ook component aansluiting opzit (YPbPr, zie plaatje).

Op wikipedia info gevonden (linkje) en uiteindelijk bij deze kabel gekomen
Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/VGA_componentvideo.jpg
Met de omschrijving: VGA naar Component video YUV. Nu kan ik nergens vinden of YUV gelijk is aan YPbPr.

Heb ik nu de juiste kabel te pakken, of moet ik toch zo'n VGA->YPbPr converter hebben om direct van VGA-uitgang mini-PC naar de TV te gaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/vga_naar_component2.jpg

Prijs scheelt bijzonder veel (28 tegen 109 euro) als eerste oplossing al zou werken.

note, ongetwijfeld zijn ze elders goedkoper, maar deze website kon ik zo makkelijk alle kabels bekijken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Component en VGA zijn twee totaal verschillende dingen. VGA gebruikt namelijk een RGB signaal ipv een YPbPr signaal. AFAIK accepteert de Philips alleen YPbPr signalen over de component input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
SinergyX schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:06:
Ahum, bumpje :$

Gezien ik bijna mijn nieuwe mini-PC binnen heb, dacht ik deze ook direct te gaan aansluiten op de Philips :) Nu heb ik al een 5meter HDMI kabel vanaf mijn hoofd-PC, scart al voor digi-decoder en PS2 dus we zitten vol. Nu heeft de nieuwe mini-PC enkel VGA uitgang, maar las in de handleiding dat er op de TV ook component aansluiting opzit (YPbPr, zie plaatje).

Op wikipedia info gevonden (linkje) en uiteindelijk bij deze kabel gekomen
[afbeelding]
Met de omschrijving: VGA naar Component video YUV. Nu kan ik nergens vinden of YUV gelijk is aan YPbPr.

Heb ik nu de juiste kabel te pakken, of moet ik toch zo'n VGA->YPbPr converter hebben om direct van VGA-uitgang mini-PC naar de TV te gaan:
[afbeelding]

Prijs scheelt bijzonder veel (28 tegen 109 euro) als eerste oplossing al zou werken.

note, ongetwijfeld zijn ze elders goedkoper, maar deze website kon ik zo makkelijk alle kabels bekijken.
Ik weet niet welke videokaart er in je mini pc zit, maar wellicht is VGA-to-SCART/RGB iets voor je......(moet je dus wel een RGB scart voor (over) hebben....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is een onboard aansluiting van de D201GLY2 ITX bord van intel.

Enige wat ik over de videokaart vind is:
The board uses the integrated Mirage 1 graphic engine in the SiS662 Northbridge.
Wat ik daarvan kan vinden is enkel dit overzicht.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 31-01-2008 15:03 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
SinergyX schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:00:
Het is een onboard aansluiting van de D201GLY2 ITX bord van intel.

Enige wat ik over de videokaart vind is:
The board uses the integrated Mirage 1 graphic engine in the SiS662 Northbridge.
Wat ik daarvan kan vinden is enkel dit overzicht.
Tja in principe moet het met iedere D-dub vga uitgang kunnen lukken, ze sturen in beginsel allemaal een RGB signaal uit. Het gaat om de composiet sync. Bij ATi kaarten zit die er std. op. Bij veel andere zijn de horizontal en vertical apart, deze zijn ook redelijk eenvoudig weer samen te voegen tot een composiet sync. Wel een (kleine) electronische schakeling voor nodig.
Ik weet niet wat voor sync signalen die SiS662/Mirage 1 uitstuurd. In dit uitgebreide topic is veel te lezen over de sync signalen. Daar zijn ook 'succes verhalen' te vinden met een nVidia kaart die ook niet std. een composite sync uitstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ik heb gebeld omdat de Geometrie niet 100% recht is, ervan uitgaande dat dit via het Servicemenu zou worden aangepast. Maar ze gaan hem toch echt ophalen om hem te demagnitiseren (bekend probleem).
Ook maar gemeld dat ik tikken heb als ik het geluid via de receiver laat lopen. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:02
Anoniem: 230119 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:33:
Mijn 32PW9551 is terug na 3 weken reparatie-tijd. Ik had bekende klachten van afrollen van het beeld, en schokkerige beweging bij progressive scan. Er is een nieuwe processor geplaatst e naar ik aan neem een softwareupdate. Dat moet ik nog ff checken. Ik heb drie weken naar een 51 cm Xiron zitten kijken, en dan is de terugkeer van dit Philips-monster wederom een openbaring. Wat een prachtig beeld heeft deze tv. Zelfs de op RAM-disk met SP opgenomen House afleveringen staan a.h.w. in de kamer. Ik was gisteren nog bereid de Samsung LCD van mijn dochter aanvaardbaar te vinden, maar 32PW9551 slaat nog steeds alles wat ik tot nu toe in een range van net zo duur tot 500 euro duurder heb aangetroffen.

De bezorgers zeiden overigens dat de servicecentra nog voldoende onderdelen hebben of krijgen toegestuurd. In principe worden de apparaten gewoon gerepareerd.
Mijn 32pw9551 is een jaar geleden opgestuurd ter reparatie vanwege een verschrikkelijk irritante hoge pieptoon, en ik heb een nieuw toestel geleverd gekregen omdat er geen onderdelen beschikbaar waren! tv is nu te koop omdat ik toch over wil op een grotere LCD tv O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian Inc.
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 12:34
Hey jongens,

Ik heb een 28pw9551 van philips en heb de instellingen van ene Robin op kieskeurig,ennel gebruikt...

Dat is echt STOM van me geweest, want ik heb de originele instellingen niet opgeschreven! GEBRUIK ZIJN INSTELLINGEN NIET!!!! Mijn kleuren zijn mooi, maar de geo klopt niet meer.. Ronde hoek en rare kleurrand...:-S

Mijn vraag is of iemand tijd/zin heeft om de originele getallen uit het service menu hier te posten of een hele goeie instelling iig.

(het service menu is te bereiken via 0-6-2-5-9-6-i+...)

Ik ben trouwens NOG steeds ERG tevereden over deze tv! Echt een toppertje tegenover even grote lcd tv's!

(xbmc aangesloten via component, echt moooi beeld! loopt als een trein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gian Inc. schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 04:08:
Ik heb een 28pw9551 van philips en heb de instellingen van ene Robin op kieskeurig,ennel gebruikt...
Zoiets moet je ook nooit doen, kwibus. Die instellingen zijn altijd voor elke tv anders. Als je kleuren erop vooruit zijn gegaan is dat toeval. Die tv's zijn niet allemaal hetzelfde, anders hadden ze ze in de fabriek wel meteen allemaal hetzelfde kunnen instellen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 13:50
Shadow_Zero schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:11:
Ik heb gebeld omdat de Geometrie niet 100% recht is, ervan uitgaande dat dit via het Servicemenu zou worden aangepast. Maar ze gaan hem toch echt ophalen om hem te demagnitiseren (bekend probleem).
Ook maar gemeld dat ik tikken heb als ik het geluid via de receiver laat lopen. We gaan het zien.
Is dit nog onder garantie? Of doen ze het toch nog?? Heb het zelfde probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Gian Inc. schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 04:08:
Hey jongens,

Dat is echt STOM van me geweest, want ik heb de originele instellingen niet opgeschreven! GEBRUIK ZIJN INSTELLINGEN NIET!!!! Mijn kleuren zijn mooi, maar de geo klopt niet meer.. Ronde hoek en rare kleurrand...:-S

Mijn vraag is of iemand tijd/zin heeft om de originele getallen uit het service menu hier te posten of een hele goeie instelling iig.

(het service menu is te bereiken via 0-6-2-5-9-6-i+...)

Ik ben trouwens NOG steeds ERG tevereden over deze tv! Echt een toppertje tegenover even grote lcd tv's!

(xbmc aangesloten via component, echt moooi beeld! loopt als een trein)
Dit zijn mijn instellingen qua geometrie:
7
11
29
24
27
34
24
21

42
28
37
21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian Inc.
Ja ik voelde me ook echt een kwibus;-) |:(

Maar iig bedankt voor de instellingen, ga ze zo proberen...

Qua kleuren heb ik zelf nog wat zitten spelen en heb echt het gevoel dat het beter is geworden, Ik ben ook wijzer geworden door de avia dvd.. Ik wist bijvoorbeeld niet dat je helderheid zoveel invloed op je geometry had.

}:O }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gian Inc. schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:38:
Qua kleuren heb ik zelf nog wat zitten spelen en heb echt het gevoel dat het beter is geworden, Ik ben ook wijzer geworden door de avia dvd.. Ik wist bijvoorbeeld niet dat je helderheid zoveel invloed op je geometry had.
Je helderheid/contrast settings zijn de belangrijkste settings. Die bepalen hoe de greylevels zijn op je buis. Als dát in orde is, ben je al over de helft. Maar neem nou niet steeds geometrie gegevens over van anderen, want dan moet jouw buis hetzelfde zijn als die van hem. En als dat zo was, hadden ze ze in de fabriek als meteen goed kunnen afstellen.

Als je het echt goed wilt doen, pak de TV onder je arm en ga naar Mr.Doorhof en laat 'm door hem afstellen voor €80. Het is even tillen... :X maar dan heb je een perfect afgestelde TV waar je nog jaren plezier van zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat service menu, voordat ik er uberhaubt naar laat kijken (BCC), heeft die aparte instellingen voor elke aansluiting? Alles wordt goed weergegeven, enkel mijn PC via HDMI heeft een zware afwijking aan de rechterzijde van het scherm (afkrommend, licht bollend) op 1080 en 720 resolutie, elke 'afwijkende' (576 oid?) resolutie resulteert in een niet aan te passen 'buiten het scherm' beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian Inc.
mphilipp schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:08:
[...]

Je helderheid/contrast settings zijn de belangrijkste settings. Die bepalen hoe de greylevels zijn op je buis. Als dát in orde is, ben je al over de helft. Maar neem nou niet steeds geometrie gegevens over van anderen, want dan moet jouw buis hetzelfde zijn als die van hem. En als dat zo was, hadden ze ze in de fabriek als meteen goed kunnen afstellen.

Als je het echt goed wilt doen, pak de TV onder je arm en ga naar Mr.Doorhof en laat 'm door hem afstellen voor €80. Het is even tillen... :X maar dan heb je een perfect afgestelde TV waar je nog jaren plezier van zult hebben.
Ja, je hebt wel gelijk... maar ik ben student, weinig geld en veel vrije tijd;-)

En heb m nu weer perfect.... afgesteld met geposte getallen en zelf een beetje mee gespeeld, de randen en curven zijn nu netjes en de kleuren zijn naar mijn mening echt perfect! zo helder en gedetailleerd!

Mijn wijze les: altijd back uppen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian Inc.
SinergyX schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:18:
Dat service menu, voordat ik er uberhaubt naar laat kijken (BCC), heeft die aparte instellingen voor elke aansluiting? Alles wordt goed weergegeven, enkel mijn PC via HDMI heeft een zware afwijking aan de rechterzijde van het scherm (afkrommend, licht bollend) op 1080 en 720 resolutie, elke 'afwijkende' (576 oid?) resolutie resulteert in een niet aan te passen 'buiten het scherm' beeld.
Wat ik heb gezien is dat bij het afstellen van mn component aansluiting is mijn normale beeld mee veranderd... alle krommingen zijn daar ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
DiMacho schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:41:
[...]

Is dit nog onder garantie? Of doen ze het toch nog?? Heb het zelfde probleem!
In mijn geval was dit nog onder garantie ja. Via het servicemenu heeft de monteur het rechtgezet. Het feit dat ik harde kliks hoor bij het zappen met audio over de receiver viel niks tegen te doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-05 15:29
Ik heb ook de 32pw9520 en binnenkort dan komt daar als het goed is de ps3 op.
Wat is de maximale resolutie die hij dan aankan, en welke aansluiting is dan het beste te gebruiken?
Scart naar scart, of hdmi naar een andere overgang, of zelfs naar S-Video?

http://www.p4c.philips.co...2/32pw9520_12_pss_nld.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik gebruik HDMI, 720p en 1080i werken allebij perfect. Al wordt browsen op 1080i enigzins onleesbaar. 1080p lijkt niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
SinergyX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:43:
Ik gebruik HDMI, 720p en 1080i werken allebij perfect. Al wordt browsen op 1080i enigzins onleesbaar. 1080p lijkt niet te werken.
Probleem wat ik ondervind vanuit de aansluiting vanaf me pc van videokaart naar tv met Svideo, dat de kwaliteit van gamen echt onduidelijk is. Zelfs het bureaublad van 1024x768 is dan echt niet goed te onderscheiden op deze tv.
Mijn vraag was dus, wat is dan wel niet het effect van 720p/i en 1080p/i van de films en games die je dan afspeelt op de 32pw9520 via de Playstation3, zonder de mogelijkheid van het aansluiten met component of hdmi kabel.
Wat is dan het resultaat mbt het aantal beeldlijnen die het toestel dan werkelijk weergeeft? En is dit te verbeteren met bv een andere kabel/overgang vanaf de ps3 naar de tv toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is het niet dat Svideo maar maximaal 410 of 576 doorgeeft? Uitgaande dat de 9520 720 beeldlijnen heeft lijkt het me logisch (naja) dat het vanaf PC via Svideo niet helemaal jofel beeld geeft.

Daarbij moet ik zeggen, Ik kan mijn PC ook via HDMI aansluiten op de TV, maar geeft toch een 'scheefgetrokken' scherm op zowel 720p als 1080i. Of dit aan de Vista Nvidia drivers ligt of toch aan de TV heb ik nog niet verder getest.

In PS3 topic gaven ze als advies, neem een goeie HDMI switch, wil je toch 2 HDMI apparaten (PS3 en PC in mijn geval) willen blijven gebruiken. PS3 via scart of via Svideo lijkt me echt geen verstandige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
SinergyX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:26:
PS3 via scart of via Svideo lijkt me echt geen verstandige keuze.
Wat zou dan de beste aansluiting zijn, ervan uitgaande dat de tv waarop de ps3 komt te staan, alleen scart of svideo heeft, en geen hdmi/dvi ingangen?
Moet ik dan maar accepteren dat het gewoon scart naar scart gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:47
Raimundus schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:03:
Wat zou dan de beste aansluiting zijn, ervan uitgaande dat de tv waarop de ps3 komt te staan, alleen scart of svideo heeft, en geen hdmi/dvi ingangen?
Moet ik dan maar accepteren dat het gewoon scart naar scart gaat worden?
SCART op zich zegt nog niets, hierbij kunnen diverse videosignalen gebruikt worden.
In dit geval zal een SCART-RGB kabelverbinding het beste beeld gaan geven.
Zeker op een CRT TV moet het beeld dan toch prima zijn.

Controleer wel of je TV-SCART aansluiting met RGB overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
Ja, deze heeft zeker weten een RGB Scart, helaas maar eentje, maar wel aanwezig.
Wanneer is een Scart een RGB Scart? Automatisch als de 21 pins erin zitten, of andere eigenschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Raimundus schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:28:
Ja, deze heeft zeker weten een RGB Scart, helaas maar eentje, maar wel aanwezig.
Wanneer is een Scart een RGB Scart? Automatisch als de 21 pins erin zitten, of andere eigenschappen?
Bij een beetje fatsoenlijke TV is bijna altijd is de eerste SCART connector (EXT1 ingang) voor RGB geschikt.
Ook wordt dit dan vaak aangegeven in het OSD van de TV.
Het aantal SCART pinnen zegt verder niets..

Je hebt natuurlijk ook wel een RGB-PS3 kabel nodig!
Een PS1/PS2 RGB kabel werkt ook!, deze zijn compatibel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Nadeel van deze TV is echter dat hij over de SCART-aansluitingen geen 60hz signaal accepteert, hetgeen resulteert in zwart-wit beeld of beeld met hele vreemde kleuren. Dit probleem is door Philips erkend en er valt verder weinig aan te doen, best jammer voor een CRT als deze. Wil je volop kunnen genieten van je console is het dus toch aan te raden deze via component of hdmi aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Famoso schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:59:
Nadeel van deze TV is echter dat hij over de SCART-aansluitingen geen 60hz signaal accepteert, hetgeen resulteert in zwart-wit beeld of beeld met hele vreemde kleuren.
Nogmaals, de term SCART zegt nog niet zoveel!!

Problemen met een composite/60Hz signaal (al dan niet PAL60) kan ik mij nog wel indenken, de symptomen die je daarbij noemt kloppen precies.
Een RGB 60Hz signaal echter zou toch geen problemen moeten geven lijkt mij?

[ Voor 7% gewijzigd door The_Doman op 28-03-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

The_Doman schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:18:
[...]

Nogmaals, de term SCART zegt nog niet zoveel!!

Problemen met een composite/60Hz signaal (al dan niet PAL60) kan ik mij nog wel indenken, echter een RGB 60Hz signaal zou toch echt geen problemen moeten geven lijkt mij?
Jawel, tenminste, bij mij werkte een gamecube via RGB scart op 60hz niet. Heb destijds nog een relatief peperdure en zeldzame component kabel voor die console moeten aanschaffen via eBay. :P DVDspelers die een NTSC signaal uitzenden werken vreemd genoeg wel gewoon via de scart ingangen. Hier staat er op de website van philips zelf wat over
De televisie ondersteunt alleen 50Hz-signalen via de scart-ingang en de video-ingang aan de zijkant. Zorg ervoor dat de gameconsole is geselecteerd voor de afgifte van het 50Hz-signaal. De televisie accepteert alleen 60Hz via de YUV- of HDMI-aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Famoso schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:24:
[...]

Jawel, tenminste, bij mij werkte een gamecube via RGB scart op 60hz niet. Heb destijds nog een relatief peperdure en zeldzame component kabel voor die console moeten aanschaffen via eBay. :P DVDspelers die een NTSC signaal uitzenden werken vreemd genoeg wel gewoon via de scart ingangen. Hier staat er op de website van philips zelf wat over[...]
Hebben we het nu over de 9551 of 9520 :?
Voor de 9551 geldt (getest): (Amerikaanse) PS2 via RGB-SCART (60Hz) is geen probleem en NTSC is geen probleem. PAL60 is wél een probleem. Het beeld is dan stabiel maar de kleuren zijn flets/heel licht (geel is bijna wit).
Andere vormen (NTSC4.43 e.d.) niet kunnen testen.

Wel geeft 60Hz een licht trillend beeld in de onderste ‘kwart’ van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:38

S2S

Ik heb de 9551 nu ongeveer 2 jaar. En sinds een tijdje heb ik schokkerig beeld, zeg maar om de paar seconde dat het beeld een fractie van een seconde even happert.

Ik dacht dat het eerst aan mijn Wii lag met Mario Kart, maar nou begon het me te dagen Mario Kart is 60 Frames per seconde en ben ik dus maar is Forza2 gaan doen op mijn X360 en ja hoor ook schokjes, PS3 RR7 ditto. (ik had dit niet eerder, normaal was het beeld soepel)

Ik mijn Wii mee naar mijn ouders (om er zeker van te zijn) en daar loopt Mario Kart soepel. Wii via component, PS3 en X360 via HDMI.

Iemand enig idee? (denk dat ik er mee terug kan, heb gelukkig 5 jaar garantie afgesloten)
Anoniem: 230119 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:33:

Na het lezen van dit, denk ik dat ook mijn processor niet goed is :(

[ Voor 48% gewijzigd door S2S op 24-05-2008 23:47 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bumpje :$

mbt dit bericht:
K-o-k-o schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:06:
Opslaan van de wijzigingen in het sam menu doe je door naar het hoofdscherm te gaan van het sam menu (met de menu-toets) en dan op de stand-by toets op je AB te duwen.
Als je de TV uitzet met de aan-uit knop op het toestel, verlies je de instellingen.
(zie ook het service manual wat ik hier een post of 20 eerder heb neergezet)
Ik heb nu eindelijk 1080i normaal werken met mijn PS3, maar moet ik mijn VS (Vertical) op 21 instellen. De TV was eerder afgesteld op mijn PC, maar dat laat ik nu maar gaan.

Ik zet de instelling op 21, ga terug naar 'hoofdmenu' (waar Clear, Options etc staat) en druk Standby. Maar zet ik de TV weer aan (via standby) is de instelling van VS niet opgeslagen als 21.

De handleiding die je eerder postte is niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

@ SinergyX

Dank voor je melding, zette mij er weer toe om ook bij mij de tv eindelijk eens goed te zetten. Beeld was bij mij doorgaans iets te laag. Met name ondertiteling en tickerbalken zatten op de rand, dan wel er onder.

ik moest / kon het oplossen door VS van 37 naar 31 te verstellen. Dit werd echter, net als bij jou dus, niet onthouden door de tv. Vervolgens heb ik echter, VSH, VAM en VSC verstelt zodat het allemaal netjes inbeeld staat en voor mijn gevoel niet vervormd. Weer standby etc en ja hoor die settings onthoud hij wel. Misschien ook een mogelijkheid voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lijkt bij mij inderdaad ook te werken, dank je voor de tip :) Helaas krijg ik dan rechts bovenin een kleine afbuiging, dus ik moet nog bij horizontal wat bijwerken. Eerst op zoek naar een handig testscherm voor als PS3 achtergrond, kan ik mogelijk iets beter mee testen of ik geen rare vervormingen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Hallo,

Ik heb sterk de neiging om deze mooie tv aan te schaffen en even voor de duidelijkheid, ik heb het dan over de PW9551 ;)

Waar ik zeer benieuwd naar ben is de kwaliteit van deze tv als je ''gewoon'' tv kijkt en dan bij voorkeur via digitale tv van UPC.
Eerder zag ik al een bericht voorbij komen van iemand die zijn DV7600 er op gaat aansluiten en ben ook heel erg benieuwd wat dit voor plaatje geeft, deze speler heb ik n.l ook.

M'n vorige tv was de 29PT 9413/12 en was erg te spreken over de beelkwaliteit, het geluid van deze tv was ook bijzonder mooi.
Helaas was deze tv niet meer te redden.

Over één ding maak ik me zorgen bij de PW9551 en dat is beeldflikkering.

Wat zou de beste manier zijn om een dvd speler en mediabox aan te sluiten zodat je géén beeldflikkering krijgt maar wél een zo'n mooi en strak mogelijk beeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
2frankie schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:14:
Ik heb sterk de neiging om deze mooie tv aan te schaffen en even voor de duidelijkheid, ik heb het dan over de PW9551 ;)
De TV wordt al ruim een jaar niet meer gemaakt. Als je er een vindt zou ik 'm dan snel kopen.
Waar ik zeer benieuwd naar ben is de kwaliteit van deze tv als je ''gewoon'' tv kijkt en dan bij voorkeur via digitale tv van UPC.
Met ‘goede’ instellingen (contrast e.d.) heb je een prima beeld.
Gebruik zelf voor TV Digitenne via composiet met PixelPlus. UPC betere digitale TV door dus dat zou alleen meer beter beeld moeten opleveren.
M'n vorige tv was de 29PT 9413/12 en was erg te spreken over de beelkwaliteit, het geluid van deze tv was ook bijzonder mooi.
Het geluid van de PW9551 vind ik tegenvallen. Het lijkt alsof het geluid ‘in’ de TV blijft en het volume moet vrij hoog staan.
Over één ding maak ik me zorgen bij de PW9551 en dat is beeldflikkering.
Via coax en SCART-ingangen (en component?) kun je kiezen voor beelmodi ‘dubbele lijnen’, ‘100Hz’ en PixelPlus. Als je 100Hz of PixelPlus kiest heb je geen last van beeldflikkering. Bij HDMI (en component?) kun je alleen 50 en 60Hz gebruiken en trilt het beeld iets. Vanaf een afstand zie je dit echter niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Icelus schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:28:
Het geluid van de PW9551 vind ik tegenvallen. Het lijkt alsof het geluid ‘in’ de TV blijft en het volume moet vrij hoog staan.
Klopt inderdaad. Al lijkt het bij sommige films/dvds juist wel redelijk te klinken.

Ik heb nu af en toe last van een enorm hoge pieptoon (met name bij veel wit op het scherm), begreep dat dit een bekend probleem was bij deze TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Icelus schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:28:

Heeft de tv speakers dan ? >:)

Ik heb het geluid eigenlijk altijd via mijn reciever lopen. Gewoon stereo bij stereo signaal en surround bij surround, ik verbouw het geluid, net als het beeld dus niet.

Ik gebruik de 32" uitvoering nu al iets meer dan 2 jaar als ik het goed uitereken en ben nog altijd erg te spreken over het beeld.
Voor tv gebruik ik de Samsung HD decoder voor het Ziggo aangesloten via HDMI en voor DVD wordt een via component aangesloten Cambridge audio Azur 540D dvd speler gebruikt.

Beeld is, zeker na de ISF calibratie, echt super gewoon. ik heb een paar maanden een Aurea gehad maar wat kleur betreft wint deze toch echt. Het enige "probleem" is de beeld vervorming. Bij een crt moet je nu eenmaal meer met beeld instellingen als hoogte breedte draaiing etc spelen om het echt perfect "recht" en "rond" te krijgen dan met een lcd. Dat is ook meteen het risico want dat gebeurt veel al via het service menu en als je daar iets verkeerd instelt dan kan dat moeilijk te herstellen zijn.

Een optie die je aanpast terwijl de tv bijv. op het HDMI kanaal staat reageert anders dan wanneer je oop EXT1 / 2, component of een gewoon tv kanaal staat, en visa versa. Pas hier dus mee op.

Ik verwacht echter dat je nog maar moeilijk aan de tv komt want hij is inderdaad al geruime tijd uit productie en repareren doen ze de tv eigenlijk ook al niet meer als er iets mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:53:
[...]

Klopt inderdaad. Al lijkt het bij sommige films/dvds juist wel redelijk te klinken.
Het is inderdaad erg wisselend en lijkt van de bron afhankelijk te zijn. Digitenne moet ik op volume 35 zetten, DVD 40 (was in het begin lager) en een PlayStation op 20.
Ik heb nu af en toe last van een enorm hoge pieptoon (met name bij veel wit op het scherm), begreep dat dit een bekend probleem was bij deze TV?
Dat probleem ken ik niet. Veel CRTs geven wel een soort pieptoon bij veel lichte kleuren op het scherm.
Het probleem bij de PW9551 was een spoel (?) die het piepen veroorzaakt wanneer de TV een tijd aanstaat. Mijn TV geeft een pieptoon na een paar minuten en die duurt dan een halve minuut; daarna geen last meer van.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste