philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 53.267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230119

ik ben nog steeds buitengewoon content met mijn 32 inch tv.

Sinds 1 september heeft Ziggo alle Nederlandse kanalen in HD, dus ik heb nu maar eens een Humax HD 5000c decoder via Marktplaats op de kop getikt.

Ik heb o.m. een Toshiba HD DVD speler en zag wel dat het beeld op mijn 3,2 jaar oude 32PW9551 wat beter was dan via een gewone DVD speler, maar meer ook niet. Dan heb je voor het verschil grotere schermen nodig, dus ik had geen grootste verwachtingen van de verbetering van het TV-beeld. Het beeld was al goed.

Maar ik moet zeggen dat deze tv het HD signaal van Ziggo meer dan buitengewoon fraai weergeeft. Ik hou niet van al die kermiskleuren op LCD en Led tv's en zeker niet al die roze hoofden. En plasma's zijn te groot voor mijn kamer.

Deze HD-prepared Philips CRT blijft voor mij toch op ongekende hoogte staan voor wat betreft het weergeven van natuurlijke kleuren. Ik heb de Humax op 720p staan en dan is bvb het voetbal haarscherp en de bal blijft een ronde bal zonder bibberende na-sporen. Bij ingezoomde scènes kan je haren van de spelers tellen. Het beeld is veel 'dichter' dan het oude digitale beeld, maar blijft scherp. Ik heb echt geen 3D nodig.

En de tv zal niet snel gejat worden met zijn 50 kg.

Rob

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 230119 op 09-10-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Ik heb de 32inch versie sind den beginne en het bevalt mij nog steeds. Ik er er nu een Pioneer VSX-421 AV receiver aan hangen via hdmi en alles werkt naar behoren.

Alleem jammer dat de tv niet Audio Return Channel ondersteunt zodat over hetzelfde hdmi kabel ik het geluid over de 5.1 set kan beluisteen maar via een audi kabel (rood/wit tulp) gaat het ook prima.

De Xbox 360 en AC Ryan mediaplayer zitten rechtsreeks op de receiver via hdmi :)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoragz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-04 20:47
Sorry voor de topic kick, maar ik zou graag willen weten of een TV reset mogelijk is? (zonder de TV open hoeven te maken)

De HDMI ingang doet het namelijk niet meer (PC, Xbox 360, laptop allemaal getest). Ik heb wat research gedaan en heb begrepen dat de HDMI poort waarschijnlijk uitgeschakeld is, omdat ik die heb behandeld als een USB-poort (kabels zomaar in- en uitdoen), terwijl de HDMI poort niet plug and play is.

Hoe kan ik de TV compleet resetten zodat deze HDMI poort weer aangaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
thoragz schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:58:
Sorry voor de topic kick, maar ik zou graag willen weten of een TV reset mogelijk is? (zonder de TV open hoeven te maken)

De HDMI ingang doet het namelijk niet meer (PC, Xbox 360, laptop allemaal getest). Ik heb wat research gedaan en heb begrepen dat de HDMI poort waarschijnlijk uitgeschakeld is, omdat ik die heb behandeld als een USB-poort (kabels zomaar in- en uitdoen), terwijl de HDMI poort niet plug and play is.

Hoe kan ik de TV compleet resetten zodat deze HDMI poort weer aangaat?
Probeer eens te kijken of je via het service menu wat verder komt. Ik heb de TV al lang niet meer maar wie weet kom je zo wat verder.

Gequote uit een eerdere post uit dit topic: service menu, snel 062596i+ achter elkaar op de aB indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333920

Geeft dit een veel beter beeld dan een niet-HD prepared CRT tv op HD beelden? Want ik las dat deze TV HD signalen toch downscaled naar 625 beeldlijnen. Wat is het nut dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 333920 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 08:43:
Geeft dit een veel beter beeld dan een niet-HD prepared CRT tv op HD beelden? Want ik las dat deze TV HD signalen toch downscaled naar 625 beeldlijnen. Wat is het nut dan?
Uiteindelijk heb je toch een scherper beeld. Als ik een 20MP foto downscale naar 8MP met Photoshop heb ik tóch een mooier resultaat dan een onbewerkte native 8MP foto. Probeer het maar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motherboard
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-07 09:25
Zojuist produceerde mijn Philips 32PW9551 TV een knal en viel het beeld weg.

Het blauwe lampje brand wel. Verder maakt hij sinds de knal zolang hij aanstaat - ook na uit en aan zetten - continue een raar geluid en produceert hij stank, maar hij toont geen enkel beeld.
Ik heb nu vanwege de onaangename geur de stekker er maar uitgetrokken.

Komt dat iemand bekend voor? Is dit oplosbaar/repareerbaar of moet de TV worden vervangen?
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste