Toon posts:

philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:
  • 48.711 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:16

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Calvin_Hobbes schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:56:
Een optie die je aanpast terwijl de tv bijv. op het HDMI kanaal staat reageert anders dan wanneer je oop EXT1 / 2, component of een gewoon tv kanaal staat, en visa versa. Pas hier dus mee op.
Zo bekend :P Daarbij, had ik dacht eerder gepost, wordt 1 van die instellingen ook niet opgeslagen. (VS, waar VSH/VSC wel werken). Daarbij lijkt het zelfs nog eens afhankelijk te zijn welke resolutie je zit. Zo klopte alles perfect in 1080i (GTA4 op PS3), maar ging ik daarna 720p spelen kon ik weer opnieuw beginnen. Sluit ik daarna echter op dezelfde HDMI poort mijn PC aan, is het weer allemaal anders :P

De pieptoon bij mij is heel varierend. Het is wel een heeeeeel hoge toon, soms hoor je hem ook 'vibreren' als ik bv blader door mijn PS3 menu. Ook als ik mijn PS3 uitzet (krijg je vol blauw scherm) hoor je hem ene keer wel, andere keer niet.

Maargoed, ik ben er nog steeds erg blij mee, zolang hij nog goed werkt blijf ik er ook van genieten :)

[Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 18-07-2008 11:09]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• marlec
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 05-07-2010
2frankie schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:14:
Hallo,

Ik heb sterk de neiging om deze mooie tv aan te schaffen en even voor de duidelijkheid, ik heb het dan over de PW9551 ;)

Waar ik zeer benieuwd naar ben is de kwaliteit van deze tv als je ''gewoon'' tv kijkt en dan bij voorkeur via digitale tv van UPC.
Eerder zag ik al een bericht voorbij komen van iemand die zijn DV7600 er op gaat aansluiten en ben ook heel erg benieuwd wat dit voor plaatje geeft, deze speler heb ik n.l ook.

M'n vorige tv was de 29PT 9413/12 en was erg te spreken over de beelkwaliteit, het geluid van deze tv was ook bijzonder mooi.
Helaas was deze tv niet meer te redden.

Over één ding maak ik me zorgen bij de PW9551 en dat is beeldflikkering.

Wat zou de beste manier zijn om een dvd speler en mediabox aan te sluiten zodat je géén beeldflikkering krijgt maar wél een zo'n mooi en strak mogelijk beeld ?
Ik ben van plan om die van mij te verkopen 2frankie als je hem nog wil, kan je bij mij gelijk een demo krijgen. Stuur me een PM dan kunnen wij wat afspreken.

• 2frankie
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15-06 18:59
@ marlec

Bedankt, ik ben wel geinteresseerd.
In principe heb ik er eentje op 't oog maar daar heb ik nog geen reactie van gehad.

Waar kan ik nou eigenlijk de pm knop vinden op dit forum ?
Dat is een beetje onduidelijk.

[Voor 45% gewijzigd door 2frankie op 18-07-2008 16:52]

• marlec
2frankie schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:44:
@ marlec

Waar kan ik de pm knop vinden op dit forum ?
Dat is mij nog een beetje onduidelijk.
hierboven op MYREACT dan klik Direct Messages dan op NEW MESSAGES.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/dm.gif

:)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• 2frankie
-

[Voor 94% gewijzigd door 2frankie op 18-07-2008 17:47]

• 2frankie
@SinegyX,
Thanks.
Ik kan alleen die afb nergens terugvinden maar misschien komt dat omdat ik een Mac heb.

@marlec
Pm is onderweg.

[Voor 17% gewijzigd door 2frankie op 18-07-2008 17:48]

• 2frankie
@marlec

Even voor de zekerheid, heb je m'n pm ontvangen ?

• marlec
2frankie schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:55:
@marlec

Even voor de zekerheid, heb je m'n pm ontvangen ?
Ja bericht ontvangen en beantwoord :)

• Shadow_Zero
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18:28
Icelus schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:28:
[...]
De TV wordt al ruim een jaar niet meer gemaakt. Als je er een vindt zou ik 'm dan snel kopen.

[...]
Met ‘goede’ instellingen (contrast e.d.) heb je een prima beeld.
Gebruik zelf voor TV Digitenne via composiet met PixelPlus. UPC betere digitale TV door dus dat zou alleen meer beter beeld moeten opleveren.

[...]
Het geluid van de PW9551 vind ik tegenvallen. Het lijkt alsof het geluid ‘in’ de TV blijft en het volume moet vrij hoog staan.

[...]
Via coax en SCART-ingangen (en component?) kun je kiezen voor beelmodi ‘dubbele lijnen’, ‘100Hz’ en PixelPlus. Als je 100Hz of PixelPlus kiest heb je geen last van beeldflikkering. Bij HDMI (en component?) kun je alleen 50 en 60Hz gebruiken en trilt het beeld iets. Vanaf een afstand zie je dit echter niet zo.
Als je het geluid op 'spraak' zet, is het nog wel redelijk.
Via component video heb je niet de "dubbele lijnen" en PixelPlus mogelijkheden, maar ik gebruik deze sowieso nooit eigenlijk. PixelPlus zorgt er voor dat het beeld hapert (ga eens een voetbalwedstrijd kijken) en dubbele lijnen zorgt voor flikkerend beeld (50Hz?). Bij HDMI heb ik met mijn dvd-speler overigens geen last van flikkerend beeld, dus ik vraag me af of dat dan 50/60Hz is. Niet storend iig (zelfde geldt voor component).

Als de tv-out van m'n ATI kaart het eens goed deed, kon ik dat ook nog eens testen op dit bakkie. Ik ben er iig wel tevreden over so far :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 31-07 19:12

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Shadow_Zero schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:46:
[...]

Als je het geluid op 'spraak' zet, is het nog wel redelijk.
Via component video heb je niet de "dubbele lijnen" en PixelPlus mogelijkheden, maar ik gebruik deze sowieso nooit eigenlijk. PixelPlus zorgt er voor dat het beeld hapert (ga eens een voetbalwedstrijd kijken) en dubbele lijnen zorgt voor flikkerend beeld (50Hz?). Bij HDMI heb ik met mijn dvd-speler overigens geen last van flikkerend beeld, dus ik vraag me af of dat dan 50/60Hz is. Niet storend iig (zelfde geldt voor component).

Als de tv-out van m'n ATI kaart het eens goed deed, kon ik dat ook nog eens testen op dit bakkie. Ik ben er iig wel tevreden over so far :)
Tis max 60 hertz, want als ik de desktop van mn media center open had staan op mn tv flikkerde deze als een gek. Media center zelf en films kijken geen last van.

Neem aan dat je een dual-head videokaart heb? Dan kan je veel beter een DVI -> HDMI kabel aanschaffen en die aansluiten op je tv.

Echt puur genot om Matrix Reloaded in 1080p op dit beestje te kijken (32").

Signature?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2frankie
Een aantal berichten terug las ik over een update voor de PW9551.
Met deze update zou je HDMI ook op 100Hz kunnen zetten.

Is deze update wel eens uitgebracht eigenlijk ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mesh schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:21:
Afaik kan deze TV enkel op 1080i, niet op 1080p.

• Mesh
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 31-07 19:12

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

2frankie schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:33:
Een aantal berichten terug las ik over een update voor de PW9551.
Met deze update zou je HDMI ook op 100Hz kunnen zetten.

Is deze update wel eens uitgebracht eigenlijk ?
Dat zou ik ook wel willen weten :D
SinergyX schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:25:
[...]

Afaik kan deze TV enkel op 1080i, niet op 1080p.
Had windows ingesteld op 1920x1080 progressive en kreeg gewoon beeld? :X
Eerdaags is mn media center weer werkend, zal ik et nog eens testen.

Signature?

• Calvin_Hobbes
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 10-12-2012
Als ik me niet vergis accepteerd de tv wel 1080p ingangssignaal maar maakt hij er "1080i" van.
Ik heb het tussen aanhalings tekens omdat de echte resolutie van deze tv natuurlijk onder de 720 beeldlijnen ligt (anders was hij HD-ready ipv HD-prepared.
Ik had ooit ook even een pc aangesloten en door te spelen vond ik de "juiste resolutie maar ben deze toen vergeten te noteren.
Bij het kiezen van zowel 720p als 1080i/p als signaal bij je videokaart zul je zien dat er overscan is, met de juiste resolutie krijg je de start balk keurig onder in beeld.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn PS3 geeft op 1080p geen beeld meer, ook niet geforceerd. Enkel 720p/1080i geven beeld (aangesloten via HDMI). Mijn PC geeft inderdaad nog beeld via 1080p, op dezelfde HDMI aansluiting.

• Icelus
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
HDMI-apparatuur kunnen aan elkaar vragen of een resolutie wordt ondersteund. Waarschijnlijk valt de TV naar 1080i terug als er om 1080p wordt gevraagd. Wat voor resolutie geeft de TV aan (tekst) als je naar het HDMI-kanaal schakelt?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• marlec
Ik heb mijn 32PW9551 te koop gezet, ik ga zelf een groot Full HD TV kopen met een VGA aansluiting.

Die TV is in perfect staat en heeft nooit last gehad van het pieptoon. Firmware is 1.5

spam

[Voor 10% gewijzigd door RoD op 12-08-2008 01:19]

• Calvin_Hobbes
De prijs is wel wat hoog. Zoveel heb ik nog niet nieuw voor het toestel betaald toen hij destijds net op de makrt was.

Oké, ik heb hem dan wel niet in een winkel gekocht maar particulier via een "groothandel" waar men als normale burger ook kan en mag inkopen zonder kamer van koophandel inschrijving etc (dus geen marko of soort gelijken). Ik zou eerder richting € 300,- denken als vraag prijs voor een dergelijk toestel...

• marlec
Ja je heb waarschijnlijk gelijk, maar 300 is ook wel te laag. Ik heb het prijs wel aangepast

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:39
marlec schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:54:
Ja je heb waarschijnlijk gelijk, maar 300 is ook wel te laag. Ik heb het prijs wel aangepast
Sterker nog: €300 is veel te veel. Het zal je pijn doen, maar rond november 2007 deed de Philips winkel in Eindhoven 'm voor die prijs de deur uit. Ik weet dat nog omdat ik toen zelf bijna in de verleiding kwam om er een te kopen. En ik heb in november een plasma gekocht. Rond diezelfde tijd had de Media Markt 'm ook staan voor iets van 300-400. Ergo: nu overvraag je gewoon. Er zijn hele puike plasma's te koop voor een beetje meer.

Maar goed...dit ter info. Doe er wat mee of niet. Als iemand 'm wil kopen voor €500 ben je spekkoper.

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• joopv
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Ik heb de mijne gekocht voor 550, en als ie dramatisch stuk zou gaan zou ik 'm zonder meer weer opnieuw kopen voor 550.

• mphilipp
joopv schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:50:
Ik heb de mijne gekocht voor 550, en als ie dramatisch stuk zou gaan zou ik 'm zonder meer weer opnieuw kopen voor 550.
Ook al koop je een 37" Panasonic plasma voor ongeveer dat bedrag? Hmmm...interessant...

Het is geen slechte tv, maar je moet gewoon realistisch zijn met dit soort dingen. Op zich ook wel weer een leuk MP fenomeen: als men zelf iets te koop zet, moet het de hoofdprijs kosten; op zaken die anderen te koop zetten en vaak wel degelijk wat centen waard zijn (realistisch/economisch dus) biedt men dan €2,50... ;)

• marlec
mphilipp schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:37:
[...]

Sterker nog: €300 is veel te veel. Het zal je pijn doen, maar rond november 2007 deed de Philips winkel in Eindhoven 'm voor die prijs de deur uit. Ik weet dat nog omdat ik toen zelf bijna in de verleiding kwam om er een te kopen. En ik heb in november een plasma gekocht. Rond diezelfde tijd had de Media Markt 'm ook staan voor iets van 300-400. Ergo: nu overvraag je gewoon. Er zijn hele puike plasma's te koop voor een beetje meer.

Maar goed...dit ter info. Doe er wat mee of niet. Als iemand 'm wil kopen voor €500 ben je spekkoper.
Heb jij deze TV ooit in bezit gehad ?? het beeld is rondom verbluffend mooi voor dat geld, ik heb ook een klein LCD maar film kijken erop is gewoon slecht, ik zie alleen maar grijs en met donkere scenes is het enkel maar grijs. Plasma`s heb je wel voor 600-700 euro tegenwordig maar ik hoef ze niet gewoon duurkoop gewoon 37inch grijs beeld. Als deze TV een VGA port had gehad en 1080p op een 42 inch scherm was geweest dan was ie niet te koop nu.

Waar haal je 500 euro vandaan trouwens ?? vraag prijs is 375, ik zou wel willen weten waar je anders voor dat bedrag zo een mooie zwarte HD beeld kan krijgen want volgens mij gewoon nergens.

• mphilipp
marlec schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:38:
[...]
Heb jij deze TV ooit in bezit gehad ?? het beeld is rondom verbluffend mooi voor dat geld, ik heb ook een klein LCD maar film kijken erop is gewoon slecht, ik zie alleen maar grijs en met donkere scenes is het enkel maar grijs. Plasma`s heb je wel voor 600-700 euro tegenwordig maar ik hoef ze niet gewoon duurkoop gewoon 37inch grijs beeld. Als deze TV een VGA port had gehad en 1080p op een 42 inch scherm was geweest dan was ie niet te koop nu.
Tjsa...ik kan hetzelfde aan jou vragen...heb je die Panasonic die ik noemde wel eens goed bekeken. De meeste (ik vind zelf alle) LCD's zijn köt. Een goede plasma is nog altijd niet te verslaan, maar dan ben je doorgaans aardig wat kwijt. Ik heb zelf ook op het punt gestaan om die Philips te kopen. Ik was een van de grootste flatscreen critici die je kon vinden. Ik had immers nog nooit een goede gezien. Zwart kennen ze niet en het beeld was doorgaans dramatisch. Totdat mijn broer een 37" Panasonic kocht (weet niet precies welk type). Is inmiddels denk ik 1,5-2jaar geleden. Beeld is perfect, zwart is prima (niet grijs zoals bij LCD's) en de typische flatscreen ellende heb ik niet gezien. Slechts één plasma/lcd grapje is me ooit opgevallen: solarization omdat ze niet alle kleurschakeringen kunnen tonen. Ik moet daarbij zeggen dat je het alleen ziet bij redelijk extreme situatie. Normaal, en vooral als je er niet specifiek op let, is het niet te zien.

Ik garandeer je dat je verkocht bent als je dat scherm bekijkt.

2 jaar geleden had je denk ik nog volledig gelijk gehad. De situatie met flatscreens is inmiddels drastisch veranderd. Er zijn zelfs een paar LCD's die ik te pruimen vind, maar daar moet je toch nog €1500 voor neertellen. Maar de technologie verandert zó snel, dat je heel erg goed moet oppassen met uitspraken over de kwaliteit van die dingen.

Dat scherm dat mijn broer heeft, zag ik onlangs nog ergens voor een prikkie te koop (ik meen €600). Overjarig model, maar nog altijd een heel behoorlijke plasma. Je kunt daar weinig op aan te merken hebben.
Waar haal je 500 euro vandaan trouwens ?? vraag prijs is 375, ik zou wel willen weten waar je anders voor dat bedrag zo een mooie zwarte HD beeld kan krijgen want volgens mij gewoon nergens.
Die 500 haal ik uit mijn duim. Ik zei dat als je 'm voor die prijs kunt verkopen je spekkoper bent. Daarmee bedoel ik dat ik de vraagprijs veel te hoog vind, maar dat is alleen mijn mening.
Economisch en realistisch is ie het niet meer waard, om de reden die ik eerder aanhaalde. Erg jammer als je er zoveel geld voor hebt betaald, maar such is life. Ik heb ook met pijn in mijn hart een digitale cam verkocht voor veel minder als ik had gewild (Canon EOS 1D MkII), maar de markt is inmiddels zó verandert dat ie gewoon niet zoveel meer waard is als ik wilde/dacht. Helaas.

En voor €375 haal ik nergens een HD scherm. Maar jij ook niet. Niet nieuw. Jij maakt een ernstige denkfout door uit te gaan van de prijs die je toen hebt betaald. Dat is leuk voor jouw portemonnee, maar niet reëel. Voor de nieuwprijs van toen, koop je nu een HD Ready plasma, die écht een stuk beter is dan die CRT, en groter, en platter (check Kieskeurig). Toendertijd was die CRT erg goed en kon de vergelijking met veel duurdere plasma's en LCD's aan. Nu helaas niet meer. Zoals ik al zei: de techniek is verder gevorderd inmiddels.

• Shadow_Zero
Mesh schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:21:
[...]

Tis max 60 hertz, want als ik de desktop van mn media center open had staan op mn tv flikkerde deze als een gek. Media center zelf en films kijken geen last van.

Neem aan dat je een dual-head videokaart heb? Dan kan je veel beter een DVI -> HDMI kabel aanschaffen en die aansluiten op je tv.

Die 15 meter component kabel kostte me 20 euro of zo bij Media Markt. 15 meter HDMI gaat me niet lukken voor die prijs me dunkt :P (ik gok zelf dat het kwaliteitsverschil niet zo schokkend zal zijn, maar wellicht het gebruiksgemak wel... ).

Overscan klinkt dan wel weer naar *zucht* >_<

• swopdark
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 27-11 17:57

swopdark

ja doe maar...

Ik heb die van mij (32PW9551) bijna 8 maanden geleden de deur uit gedaan voor 300,- (toen +/- 2 jaar oud) En verruild voor een 37PF9632 full HD LCD tv ook van Philips. Hoewel stilstaande beelden op mijn LCD tv duidelijk veel beter overkomen (bijvoorbeeld het XBM Menu van de PS3) vraag ik me af wat het feitelijk verschil zou zijn ij het kijken van een film. Ik sta nog steeds versteld van de beeld kwaliteit van mijn huidige LCD van Philips maar het beeld was achteraf niet dusdanig beter om feitelijk 1300,- extra neer te tellen voor mijn LCD. Ik had hem gewoon moeten houden i.p.v. verkopen (stom, stom, stom)

Maarja soms doe je gekke dingen

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• tweaker_peter
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 28-08-2008
Hoi,
ik heb de 28PW9551 al een tijdje, en sinds kort heb ik een PC met HDMI-uitgang.
Ik heb de PC met de PW9551 verbonden via een HDMI-kabel.
Het beeld is prima in orde, ik krijg echter het audio-gedeelte niet werkende. Geen geluid, dus.
Je zou verwachten dat ik geen rode/witte tulpstekkertjes hoef aan te sluiten, toch ?
Of werkt de HDMI van de PW9551 weer net iets anders (gezien het feit dat dit een van de eerste apparaten is geweest met een HDMI), en moet je toch rood/wit gebruiken voor audio ?
Heeft iemand anders ervaringen met het feit dat de audio niet werkt ?

• Calvin_Hobbes
Wat belangrijk is is dat je pc wel audio over de hdmi moet meegeven.
De meeste videokaarten kunnen dit niet zomaar. Enkele kaarten hebben nu een doorlus mogelijkheid, je sluit dan intern of extern je geluidskaart op de vga kaart aan die het vervolgens aan het hdmi signaal toevoegd.
Een enkele kaart heeft tegenwoordig ook direct audio onboard van de vga kaart.

Als je vga kaart dus zelf nog geen audio aan het hdmi signaal toevoegd dien je dit zelf handmatig te doen door bijv. de rood wit tulp op de tv aan te sluiten, of indien je vga kaart hiermee uitgerust is via een apart verloop naar hdmi waar je ook audio op kan aansluiten.

• mphilipp
swopdark schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:56:
Ik heb die van mij (32PW9551) bijna 8 maanden geleden de deur uit gedaan voor 300,- (toen +/- 2 jaar oud) En verruild voor een 37PF9632 full HD LCD tv ook van Philips.
Ik ben zelf nog helemaal niet overtuigd van de superioriteit van LCD. Ik ben een echte Plasma adept. De tests bewijzen het, mits je een goede hebt. Ook met LCD's moet je een kwaliteitspanel hebben (Sharp is de beste wat dat betreft) en met Plasma moet je gewoon een Pioneer of Panasonic hebben. De rest is duidelijk minder. Maar ik ben een enorme zeikerd op dat gebied. Daarom wil ik geen LCD.

• tweaker_peter
Calvin_Hobbes schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:43:
Wat belangrijk is is dat je pc wel audio over de hdmi moet meegeven.
De meeste videokaarten kunnen dit niet zomaar. Enkele kaarten hebben nu een doorlus mogelijkheid, je sluit dan intern of extern je geluidskaart op de vga kaart aan die het vervolgens aan het hdmi signaal toevoegd.
Een enkele kaart heeft tegenwoordig ook direct audio onboard van de vga kaart.

Als je vga kaart dus zelf nog geen audio aan het hdmi signaal toevoegd dien je dit zelf handmatig te doen door bijv. de rood wit tulp op de tv aan te sluiten, of indien je vga kaart hiermee uitgerust is via een apart verloop naar hdmi waar je ook audio op kan aansluiten.
Bedankt, Calvin, voor de snelle reactie.
ik heb geluid onboard (mb MSI K9A2GM-FIH) en heb het volgende uitgeprobeerd:
- op PC heb ik normaal audio naar mijn 2 speakertjes.
- deze audio-out heb ik gebruikt om rood/wit op aan te sluiten (met hulp van een verloopstukje natuurlijk).
- vervolgens op de tv ook de rood/wit aangesloten.
Je zou dan dus verwachten dat het geluid zou werken....
Maar helaas.

• Calvin_Hobbes
Je dient nog even te controleren of je video kaart geen audio signaal meestuurt over hdmi, dit zou je ergens in de driver kunnen zoeken of zo, niet helemaal mee bekend.
Zodra er nl. een audio signaal, al is het maar een "leeg" signaal is, meegestuurd wordt over over de hdmi kabel dan weigert de tv normaal om de audio van rood/wit te nemen bij het hdmi beeld.

• tweaker_peter
Calvin_Hobbes schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:33:
Je dient nog even te controleren of je video kaart geen audio signaal meestuurt over hdmi, dit zou je ergens in de driver kunnen zoeken of zo, niet helemaal mee bekend.
Zodra er nl. een audio signaal, al is het maar een "leeg" signaal is, meegestuurd wordt over over de hdmi kabel dan weigert de tv normaal om de audio van rood/wit te nemen bij het hdmi beeld.
txs.
ik heb geen aparte videokaart, da's nl. ook video onboard.
Maar ik ga checken of er niet toch zoiets 'gezet' wordt.
(to be continued)

[Voor 9% gewijzigd door tweaker_peter op 18-08-2008 12:41]

• tweaker_peter
ik heb geluid en video onboard (moederbord MSI K9A2GM-FIH)
Hi Calvin,
gisteren nog eens gechecked, maar geen opties gevonden over het wel/niet meesturen van het audio-signaal over HDMI...
Het lijkt wel alsof de PW9551 niet herkend dat er geluid binnenkomt....
Mijn volgende test wordt als volgt: ik sluit het geluid van mijn video-camera aan op elke EXT1/EXT2/EXT3/EXT4/EXT5 van de PW9551, om zodoende te checken of er uberhaupt audio doorgegeven wordt in de TV.
Vervolgens sluit ik de PC-audio aan op die werkende EXT's om te checken of het geluid nog steeds doorgestuurd wordt.
(ik moet toch uiteindelijk op een of andere manier opties kunnen bepalen of het aan de PC, HDMI en/of TV ligt)....
Andere opties, misschien ?

[Voor 5% gewijzigd door tweaker_peter op 19-08-2008 11:31]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Was het niet dat enkel Ati kaarten geluid via HDMI konden versturen?

Geluid over HDMI wordt in iedergeval wel 100% ondersteund, daar ik mijn PS3 op de HDMI aansluiting heb zitten met gewoon geluid.

• tweaker_peter
Calvin, SinergyX,
het probleem is opgelost: ik had de audio properties verkeerd staan:
een kwestie van REALTEK veranderen in ATI en... voila... geluid via HDMI op de TV.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toch iets met Ati :P

• tweaker_peter
idd ;)

• outcast within
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 29-11-2014

outcast within

Nieuwe ondertitel

hmm kelkoo kent de 28PW9551 niet. Volgens mij worden er uberhaupt geen crt's meer verkocht in nederland. Zowiezo is het al een hele tijd geleden dat ik een crt in een foldertje heb zien staan

MaxBurn schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:50: Volgens mij snap je de hele opzet van GoT niet helemaal. We zitten hier om elkaar te helpen, maar niet om het wiel opnieuw uit te vinden of om luie mensen te helpen

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat model is ook al weer ruime 3 jaar oud (dacht voorjaar 2005), kans is best aanwezig.

Mijne begint nu met regelmatig een erg hoorbaar hoge piep te geven, begin ik me toch wat zorgen te maken.

• ToWi1989
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 29-11 19:56
Ik heb het 32 inch model gehad en had ook alst van een hoge piep, maar het blijkt erg afhankelijk van de beeldinstellingen. Ik heb toch contact opgenomen met philips aangezien er meerdere mensen waren met dit probleem en mijn toestel in toen vervangen door een nieuwe. Dit was wel gewoon binnen de garantieperiode. Overigens geloof ik dat de piep geen kwaad kan, maar wel een hoop irritatie op kan wekken :P

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Klopt, heb al contact gehad, nu alleen nog serienummer opzoeken :P

• tering-jantje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:46
TomWinkelmolen schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:20:
Ik heb het 32 inch model gehad en had ook alst van een hoge piep, maar het blijkt erg afhankelijk van de beeldinstellingen. Ik heb toch contact opgenomen met philips aangezien er meerdere mensen waren met dit probleem en mijn toestel in toen vervangen door een nieuwe. Dit was wel gewoon binnen de garantieperiode. Overigens geloof ik dat de piep geen kwaad kan, maar wel een hoop irritatie op kan wekken :P
Heb je gewoon een nieuwe 32PW9551 gehad of wat je soms hoort een vervangend LCD model? Onze tv maakt ook regelmatig een mega irritante brom / gepiep maar wil voorlopig nog niet echt over naar LCD. De glasbak bevalt verder (behalve de brom/pieptoon) nog uitstekend namelijk. :)

• Simkin
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01-12 07:49

Simkin

Bzzzzz

Ik heb ook de 32PW9551 en de enige reden waarom ik aan aan een LCD/Plasma zou kunnen gaan denken is vanwege het formaat. Beeld is uitstekend. Ik heb geen last van piepjes gelukkig.

• ToWi1989
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 29-11 19:56
het is al dik een jaar geleden dat ik mijn toestel is vervangen. Ik heb gewoon een zelfde nieuwe gekregen. CRT's zijn tegenwoordig bijna niet meer te krijgen, maar dit toestel wordt geloof ik in tsjechie gemaakt en zullen daar vast en zeker nog wel verkocht worden.

Ik vind zelf dat er niets mis met de technologie van een CRT, alleen zijn ze altijd zo groot en zwaar. Mijn 46" bravia van nu is net zo zwaar, maar neemt in de diepte een stuk minder ruimte in beslag. Ook vind ik de aansluitmogelijkheden van LCD's en plasma's toch wel wat aantrekkelijker dan alleen de scart die op de meeste CRT's te vinden is. In de tijd dat ik deze philips kocht waren lcd's nog niet te betalen en deze had toch mooie aansluitmogelijkheden. De philips doet het nog steeds perfect en staat op mn zus haar slaapkamer.

Ik hoop voor jullie dat dit model nog leverbaar is!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

na 2 mailtjes naar de Costumer Care (eerste kon ik niet eens beantwoorden), moest ik contact opnemen met de service desk. Fijn, 10cent per minuut en ruim 10 minuten moeten wachten :/ Maargoed, referentienummer doorgegeven, komt de reactie 'en wat is uw vraag?'. Werd uiteindelijk duidelijk en wordt nu weer teruggebeld binnen 5 werkdagen door een monteur.

naja, we wachten weer af.

• rob49
  • Laatst online: 09-10-2011
Op mijn 32PW9551 zitten twee scarts, 1 hdmi, een rgb (component), een S-video, een tweetal video en twee paren audio-aansluitingen. Genoeg aansluitingen toch?

Hij is gerepareerd voor de beroemde piep en deze piep is sindsdien al een jaar weg. Hij is ook weggeweest voor het weglopen van het beeld, maar dat bleek uiteindelijk met de Philips DVD speler met upscaling te maken te hebben. De service vond ik uitstekend.

Ik heb deze tv nu anderhalf jaar en ik vind hem nog steeds geweldig. Misschien bieden dure LCD's en plasma's mooiere kleuren bij tekenfilms, maar wanneer het gaat om levensechte beelden van mensen en natuur wil ik geen andere tv dan die ik u heb.

De digitale tv beelden en de weergave van dvd's zijn en blijven verbluffend.

• S2S
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10-11 22:10
Iemand enig idee waar ik nog een 32" van dit model kan kopen?

mijn gamercard ---> http://live.xbox.com/member/s1nsane; PSN: s1nsane

• flagnite
  • Niet online
Wellicht nog op marktplaats of iets vergelijkbaars. Nieuw worden ze in ieder geval niet meer geproduceerd en ik kan me bijna geen winkel voorstellen die dit model nog op de plank zal hebben staan.

• koosjebram
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:52
Weet iemand hier toevallig hoe ik mijn service menu settings kan saven ?
Ik kijk al tijden met plezier naar m'n fijne 32 PW , maar ik heb er nu een PS3 op via HDMI en hij vernaggeld
bij YpBrY en HDMI precies 1 geometrie waarde maar het lijkt wel onmogelijk het bij te stellen en te saven ofzo :'(
Ik heb t halve topic alweer doorgelezen maar de tips die ik kan vinden helpen niet helemaal.
Ik heb na t instellen de tv al uitgezet met de AV...al dan niet gevolgd door de power knop op de tv zelf , afgesloten met de power knop indrukken en tegelijkertijd de stekker eruit ....3 tje drukken ergens ...hij onthoud t gewoon niet :X

• Icelus
  • Niet online
koosjebram schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:57:
Weet iemand hier toevallig hoe ik mijn service menu settings kan saven ?
Vanuit het hoofdmenu van het servicemenu zet je de TV in stand-by (d.m.v. afstandsbediening). Hiermee zouden de instellingen opgeslagen moeten worden.

Ik heb een wat vreemd probleem met het geluid. Op de kanalen 1,2 en 4 (scart×2 + component) kan ik geen stereo kiezen, alleen mono en dolby surround. Bij kanaal 3 (zijkant composiet/s-video) en kanaal 5 (hdmi) kun wel stereo of dolby surround kiezen. Anders aansluiten van apparatuur lijkt niet uit te maken.
Iemand een idee?

• [ash]
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 28-11 12:02

[ash]

Cookies :9

S2S schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:52:
Iemand enig idee waar ik nog een 32" van dit model kan kopen?
Ben je nog op zoek?

• driezel
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22-03-2015
Weet er iemand of je op je de Wii kunt aansluiten op een Panasonic 37PX8 (dit heeft minder aansluitingen dan de 37PX80) Ik vind dit nergens terug en kan moeilijk in de Fnac achter de tv's gaan kijken.. :)

• kaajee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09-11 22:11
huh? Dit topic gaat over de Philips 28PW9551.................

(buiten dat: verdiep je even in de materie; aansluitmogelijkheden van Wii en tv -schermen iha, dit is echt zo basaal)

• mae-t.net
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
rob49 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 18:25:
Inmiddels verschijnen op Kieskeurig berichten van eigenaars van de 32PW9551 waarvan de tv zoem, brom- en piepproblemen hebben, een aanbod krijgen voor een LCD televisie van vergelijkbare kwaliteit (tegen de 700 euro). DE apparaten kunnen niet meer gerepareerd worden. Er zijn geen beeldbuizen meer voor de vervanging van de ter reparatie aangeboden tv's. Ofwel Philips heeft de 32PW9551 afgeschreven. Er zit een metalen plaatje in de beeldbuis die voor de resonanties zorgt en daar kan je niet bij.

Mijn exemplaar staat bij de Technische Dienst voor een update van de software, die klachten m.b.t. het afrollen van het beeld en het staccato-beeld bij Pixel Plus wellicht verhelpt. Hij begon de laatste twee dagen voor hij afgehaald werd te sissen wanneer ik de menustructuur aan had. Ik vrees met grote vreze. :'(

Wie weet of ik hem ooit terugzie......
Er zijn nog steeds technische diensten die een flinke voorraad van deze buizen hebben, ook in Tsjechie ligt er nog een magazijn van vol en bovendien kan het resoneren van de bleeder soms door tikken verhoplen worden. Mensen met problemen kunnen op circuitsonline terecht, daar zitten nog wat deskundigen.

• rob49
  • Laatst online: 09-10-2011
Ha! Ja dit ging over mij. Ik heb de tv picco bello en prima de luxe terug gekregen. De piep bleek een andere oorzaak te hebben, er zijn nieuwe onderdelen ingegaan en de piep is niet meer terug gekomen. Het afrollen van het beeld bleek veroorzaakt te worden de de philips dvd speler met upscaler. Met een Toshiba High Definition speler doet hij dat niet. Al zet ik die nooit op 1080 lijnen. Met minder resolutie is de tv voor mij scherper. Ik zit er een meter of 3,5 vandaan.

Voor degenen met een verlengde garantie worden volgens de monteur een groot deel van de extra voorraden aangehouden.

Sinds de reparatie is de tv glorieus. Nog steeds kijk ik wat meewarig naar de LCD schermen van vrienden en familie. Ik zit dan naar zuurstok-hoofden te kijken. Ik heb thuis nog steeds een veel beter en vooral een levensechter beeld. De helderheid en contrast heb ik rond de 50 staan. Kleur op 33. Scherpte op 2 en soms bij voetbal op 3. Perfect en het spaart de buis.
>:)
Van mij mag mijn 32PW9551 nog vele jaren mee.

Rob :*)

• Calvin_Hobbes
Helderheid 41
Contrast 50
Kleur 35
Scherpte 0
Kleur temp normaal

Dit is wel na een calibratie.

Ik ben nog altijd zeer te spreken over het beeld en vind het nog steeds beter dan de lcd's die ik tot nog toe gezien heb. Maar dit heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat ik meestal SD kijk.
Verder heeft mijn tv al een ruim jaar last van een afwijking in het rood links onder. Daar komt net langs de rand het rood niet goed aan. Bij vol rood beeld zie je hier juist een blauwe waas voor de rest valt dit niet op.
Omdat ik geen garantie meer heb, en het deel bijna niet opvalt doe ik er niets aan.
Wel wordt de tv binnen kort in de woonkamer afgelost door een 42" plasma van Panasonic. Hoogst waarschijnlijk gaat de 32PW9551 dan mijn 24" crt op de slaapkamer aflossen.

• Shadow_Zero
Calvin_Hobbes schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:37:
Helderheid 41
Contrast 50
Kleur 35
Scherpte 0
Kleur temp normaal

Dit is wel na een calibratie.
Wow, met deze waardes heb ik wel heel donker en "droog" beeld! ?_?

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:54
Shadow_Zero schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:53:
[...]

Wow, met deze waardes heb ik wel heel donker en "droog" beeld! ?_?
Elke TV heeft zijn eigen waardes nodig. Het best kan je hem dmv Kalibreren instellen. Of door een professional laten doen!

• Shadow_Zero
weerfreak schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:29:
[...]

Is jouw tv echt wel in orde? Ik lees eigenlijk alleen maar goede dingen! Morgen krijg ik de 28pw9551 in huis!

Stel het volgende in middels het service menu, snel 062596i+ achter elkaar op de aB indrukken:

Onder alingments:
General:
vg2 test pattern: off
adjust peak white limiter: 9
EHT compensation: 3
Soft clipping: off
Luma gain: 1

onder drive:
Test pattern off
Red: 49
Green: 38
Blue: 28
Cathode: 8
Red bl offset: 10
Green blue offset: 8
Color temperature : normal

Onder geo normaal:
V slope: 38
V shift: 36
V amplitude: 25
V S-corr: 28
H shift: 28
H amplitude: 10
E/W parabola: 22
upper east/west corner: 21
Lower east/west corner: 13
E/W trapezium: 28
Horizontal bow: 7
Horizontal parallelogram: 5

Onder geo 4:3:
E/W parabola: 25
upper E/W corner: 5
Lower E/W corner: 5

onder geo sw:
v s corr.: 9
H amplitude: 9

onder geo 100 hz:
v slope: 39

store alle instellingen.

Ga uit service menu door op menu te drukken en dan de tv met de aan/uit knop weer uit en aan te zetten.

Bovenstaande waarden zijn de ISF caliberatiestanden door de ITC group voor mijn Philips 28pw9527 toestel!!!

Misschien is het beeld nu beter!!

Groet Robin
Ik zit nu ook te puzzelen in het Service Menu aangezien ik er achter kwam dat de Overscan toch wel (relatief) gigantisch is.
Ik zou de benamingen van alle afkortingen graag willen weten.
We hebben in het Horizontal Geometry menu (iig, wat ik heb met mijn 32PW9551):

HP = Horizontal Parabola
HB = Horizontal Bow
HSH = Horizontal Shift
EWW = East West Wide
EWP = East West Parabola
EWT = East West Trapezium
UCP = Upper Corners Parabola
LCP = Lower Corners Parabola

En in het Vertical Geometry menu:
SBL =
VS = Vertical Slope
VSH = Vertical Shift
VAM = Vertical Amplitude
VSC = Vertical S-corr

EDIT:
Nou, ben nog een eind gekomen :) Heeft iemand misschien een linkje waar al deze waardes een beetje uitgelegd worden? (en ja, heb ook al wat trial and error ondergaan ;) ).
Als er iets fout staat hoor ik het ook graag natuurlijk :)

EDIT2:
Nog wat gevonden
- Test pattern: test patroon om je TV mee af te stellen, handig, je kunt dit gebruiken als er geen testbeeld op TV is.
- V. Slope: vertikale slope, cq. helling, stel dit af met het test pattern aan, het zwarte vlak moet precies in het midden van het test pattern beginnen.
- V. Shift: vertikale positie, hiermee kunnen we het beeld naar boven en onder bewegen mocht het niet precies in het midden staan, gebruik weer het test pattern.
- V. Amplitude: vertikale groote, hiermeer kunnen we de groote van het beeld bepalen, gebruik weer het test pattern.
- V. S-correction: mochten er rare kronkels in je vertikale lijnen zitten dan kan je dit hiermee proberen weg te regelen, gebruik weer het test pattern.
- H. Shift: zelfde als V. Shift alleen nu horizontaal, gebruik weer het test pattern.
- H. Amplitude: zelfde als V. Amplitude alleen nu horizontaal, gebruik weer het test pattern.
- East/West Parabola: de kromming, pin-cushion, van het beeld, mocht je beeld een vissekom idee geven stel dit hiermee bij, gebruik weer het test pattern.
- Upper East/West Corner: hiermee kun je de bovenste hoeken bijregelen mochten ze teveel naar buiten of binnen steken, gebruik weer het test pattern.
- Lower East/West Corner: hiermee kun je de onderste hoeken bijregelen mochten ze teveel naar buiten of binnen steken, gebruik weer het test pattern.
- East/West Trapezium: als je beeld van boven smal naar breed van onder afloopt kan je dit hiermee bijregelen, omgekeerd kan je uiteraard ook corrigeren, gebruik weer het test pattern.
- Horizontal Parallelogram: hiermee kan je de parallelogram vorm van het beeld bijregelen, gebruik weer het test pattern.
- Horizontal Bow: als het beeld alleen aan de rechter- of linkerkant uitbolt kan je dat hiermee weer recht krijgen, gebruik weer het test pattern.

[Voor 35% gewijzigd door Shadow_Zero op 13-04-2009 12:21]

• Shadow_Zero
Heeft iemand van jullie nog tips om 1920x1080 leesbaar te krijgen (in Windows XP)?
Zelfs met vormgeving op "Extra groot" is het moeilijk lettertjes lezen...

• boulder2
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2010
Shadow_Zero schreef op zondag 19 april 2009 @ 10:44:
Heeft iemand van jullie nog tips om 1920x1080 leesbaar te krijgen (in Windows XP)?
Zelfs met vormgeving op "Extra groot" is het moeilijk lettertjes lezen...
Ik heb de 32PW9551 al van kort nadat hij uitkwam.
Relatief tevreden mee, ik heb er mijn PC op aangesloten via HDMI, en in mijn PC zitten 2 satelliettuners, dus kijk ik digitaal via de PC.
Enige wat mij echt verveelt is dat HDMI enkel op 50Hz of 60Hz werkt.
Op 50Hz krijg ik echt pijn aan de ogen na korte tijd vanwege de hevige flikkering.
Ik kijk dus op 60Hz via HDMI, omdat ik dat dan toch weer beter vind dan SCART RGB of component 576i 100Hz
(jawel, heb echt alle aansluitingen getest, zelf met zo'n VGA ---> SCART RGB kabel).

Nu, persoonlijk gebruik ik 720p ipv. 1080i.
Die heel hoge resolutie lijkt mij te hoog gegrepen, ik vind het beeld ook niet echt beter, en op een 32" TV (30" zichtbaar) zullen die letters altijd erg onduidelijk zijn.
De TV geeft 1080i wat mij betreft toch niet beter door dan 720p, en 1080i is dan weer interlaced, dus dat kan alleen maar voo rminder leesbare letters zorgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 01-11 19:01
Ik wil de geomterie op mijn 32PW9551 instellen omdat ik een deel van de boven- en onderkant mis.

Zit er in het menu een testbeeld zodat ik het goed kan instellen?

[Voor 64% gewijzigd door Mandrake466 op 05-07-2009 11:53]

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• sathopper
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 13-06-2011
Ik heb de 32PW9551 met ca. 1100 bedrijfsuren en firmware 1.5 gekocht op MP voor 100euro niet te duur aangezien ik prijzen tegenkom die variëren tussen de 200-300 euro. Wel even schrikken met de digitenne ontvanger die de verkoper er aan had hangen dat zag er niet uit. Toch de gok maar genomen.

Hij vervangt oude 28inch JVC die nog niet erg slecht presteerde na 12 jaar (wel een ISF calibratie gehad). Heeft mij toenderdtijd nog bijna 3000 gulden gekost. Het enige wat er 2x aan gemankeerd heeft zijn een losse audioversterker chip en een losse RGB versterker chip. Zelf weer doorgesoldeerd en weer draaien.

De afstelling van de Philips was beroerd. Ook de geometrie was matig en het beeld veel de groot (miste boven,onder,links en rechts nogal wat de logo's stonden strak in de hoek.
Na een eerste afregelronde al een stuk beter. Ik overweeg nog een ISF calibratie.

Van de piep- en bijgeluiden die waar ik veel van gelezen heb heeft deze machine (nog) geen last :)

Ik kijk via de Satelliet via HDMI ziet dat er erg strak uit. Ook de HD kanalen zien er erg goed uit met veel details. Waar het mij met name om ging is de SD (normale) kanalen die er nu zelfs beter uitzien. Met de meeste LCD's ook de duurdere SONY's vind ik dat dit slechter word. HD op een goede Sony 42" LCD vind ik wel iets indrukwekkender dan op de philips. Maar de optimale kijkhoek is maar erg klein voor dit mooie plaatje.

Als ik mijn DVI>HDMI kabel krijg kan ik ook mijn PC er aanhangen en eens kijken hoe dit gaat. Ik heb genoeg HD demo en film materiaal op schijf. :*)

Inmiddels de kabel binnen. Ook via de PC gaat het super. Alleen mis ik een klein stukje van de taakbalk. Nog niet de resolutie erbij gevonden waarbij dit probleem zich niet voordoet. Misschien een betere videokaart.
De TV word wel netjes herkend door de videokaart. :)

[Voor 9% gewijzigd door sathopper op 31-07-2009 17:54]

• cactusman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

:)

sorry dat ik dit topic even een voorzichtige kick geef.

wij hebben dus de 28pw9551 Maar we hebben een probleem. We hebben sinds kort de UPC HD box (model philips) thuis deze netjes aangesloten via HDMI.

Maar nu valt elke minuut ongeveer het beeld weg. ruis en dan blauw scherm. UPC box laten wisselen door een monteur. Deze gaf aan dat deze tv problemen heeft met het " nieuwste" hdmi format dat de UPC box gebruikt. Dit wordt ingesteld na de verplicht update die de ontvanger krijgt. (hij doet het daarom de eerste dag wel normaal).

Owja via scart werkt hij wel gewoon netjes maar SD beeld en component zit er helaas niet op. ;(

Iemand die dit probleem ook heeft of een mogelijke oplossing heeft voor het probleem?

euhmmmm

• Icelus
  • Niet online
cactusman schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:21:
Iemand die dit probleem ook heeft of een mogelijke oplossing heeft voor het probleem?
Lijkt toch op een softwarefout van de UPC-box.
Op de website van Philips zijn een aantal van dezelfde problemen onder ‘Veelgestelde vragen’ te vinden.

Zelf geen ervaring met de UPC-box maar sommige settop-boxen willen per se een progressive signaal uitsturen (720p, 1080p). De TV accepteert alleen 1080i als hoogste resolutie. Kun je een resolutie kiezen/forceren op de UPC-box? (Bijv. 720p?)

• Calvin_Hobbes
Momenteel is mijn Samsung HD decoder (Ziggo) defect, ik ga hem ook niet laten repareren maar ooit eens vervangen, maar voorheen deed deze het normaal op mijn 32PW9551.

In het begin, toen de decoder uit kwam had deze wel veel problemen om met de tv samen te werken maar ivm een ander probleem is mijn tv toen opgehaald door Philips en gelijk door de toen nieuwe software versie voorzien, in combinatie met de soft en hardware update van de decoder deed deze het vervolgens perfect.
De Samsung decoder, net als alle HD decoders van Ziggo heeft HDCP continu aan staan en dat zou bij mijn weten evt de enige oorzaak kunnen zijn die ik kan bedenken dat problemen opleverd met je tv.
Ik verwacht niet dat de jou decoder 1080p probeert uit te sturen, dit wordt bij digitale kabel tv nog lang niet toegepast en ze zullen dit ook zeker niet in de decoder toepassen, maakt het alleen maar onnodig duur.
Laat ik het iets anders zeggen, ik ben het bij de DVB-C decoders van zowel ziggo als UPC (zover ik die gezien / ken) nog niet gezien.

• cactusman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Calvin_Hobbes schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:11:
Momenteel is mijn Samsung HD decoder (Ziggo) defect, ik ga hem ook niet laten repareren maar ooit eens vervangen, maar voorheen deed deze het normaal op mijn 32PW9551.

In het begin, toen de decoder uit kwam had deze wel veel problemen om met de tv samen te werken maar ivm een ander probleem is mijn tv toen opgehaald door Philips en gelijk door de toen nieuwe software versie voorzien, in combinatie met de soft en hardware update van de decoder deed deze het vervolgens perfect.
De Samsung decoder, net als alle HD decoders van Ziggo heeft HDCP continu aan staan en dat zou bij mijn weten evt de enige oorzaak kunnen zijn die ik kan bedenken dat problemen opleverd met je tv.
Ik verwacht niet dat de jou decoder 1080p probeert uit te sturen, dit wordt bij digitale kabel tv nog lang niet toegepast en ze zullen dit ook zeker niet in de decoder toepassen, maakt het alleen maar onnodig duur.
Laat ik het iets anders zeggen, ik ben het bij de DVB-C decoders van zowel ziggo als UPC (zover ik die gezien / ken) nog niet gezien.
Ik kan kiezen tussen 720P en 1080P maar hij staat op 720P en geeft op 1080P hetzelfde probleem. hij slikt het 1080P signaal wel gewoon trouwens.

HDCP? wat is het en hoe kan ik het uitzetten eventueel? :X

Het is maar goed dat we over 2 weken een 40 inch led LCD speeltje krijgen. Maarja tis toch wel leuk als deze ook gewoon netjes werkt

euhmmmm

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:24
Volgens mij heb je er niets over genoemd, maar: al gekeken of er nieuwere firmwares voor je TV en/of decoder zijn?

• Icelus
  • Niet online
cactusman schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:08:
HDCP? wat is het en hoe kan ik het uitzetten eventueel? :X
HDCP is een kopieerbeveiliging. UPC schijnt dat langzaam in diverse gemeenten door te voeren.
Op het UPC-forum zijn overigens soortgelijke klachten te vinden. Er zijn gebruikers die het hebben ‘opgelost’ door de firmware uit een andere gemeente in installeren (voor zover dat goed gaat).

• Cruzer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01-12 13:40
Ik weer niet of het hier juist is om mijn bericht te plaatsen maar ik verkoop mijn 32pw9551 met bijpassende meubel. Ik heb deze tv ook van het begin (3jaar oud). Erg fijne TV ik kijk digitaal met UPC en speel games en Blu Ray via mijn PS3 en het beeld is echt prachtig. Maar omdat ik een LCD ga kopenwil ik mijn 32pw9551 verkopen.

Mijn tv heeft geen last van pieptonen of andere gebreken. Alles zit nog in het plastic (boekjes en AB) en aankoopbon is aanwezig

Dus mocht je interesse hebben dan hoor ik dat graag.

When the pink is snookered, Go for the brown

• xs4reak
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Het is een oud topic, maar toch....

De uitgangen hebben allemaal een naam: TV,SC1,SC2, SIDE, HDMI. Ik wil ze graag willen hernoemen naar de bron die er op aangesloten is. Kan dit via een servicemenu?

Watjes eten honing, echte mannen eten bijen!

• Ferry34
  • Laatst online: 28-11 15:46
Het verbaast me dat er nog mensen zijn die tijd, geld en moeite steken in een tv met zulke nadelen.

Ik heb deze week een maat van me geholpen met het kopen van een hdtv. Hij was zn Samsung lcd meer dan zat.
Budget €500 en hij wilde een 37 inch.

Het is natuurlijk de Panasonic TH-P37X10 plasma geworden voor €508.
Dan heb je een echte hdtv met een goede zwartweergave die ook nog 's uitblinkt in zowel HD als SD weergave.
Toen hij zn ps3 erop aansloot viel hij bijna van zn stoel, zó mooi!

Geen enkele overscan en via het gewone menu kan je sources een andere naam geven en de sources die je niet gebruikt, verwijder je gewoon.

• Icelus
  • Niet online
Ferry34 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:37:
Het verbaast me dat er nog mensen zijn die tijd, geld en moeite steken in een tv met zulke nadelen.
Deze TV wordt al 3 jaar niet meer geproduceerd. In z'n prijsklasse behoorde hij tot de top HD CRTs en was in vergelijking met LCDs uit dezelfde prijsklasse duidelijk beter.

• Racetows
  • Registratie: april 2001
  • Niet online
Er zijn genoeg mensen die nog een dergelijke tv hebben staan. Beetje onzin om alleen maar voor het veranderen van de bronnamen een nieuwe tv te kopen...
Ik heb deze week een maat van me geholpen met het kopen van een hdtv. Hij was zn Samsung lcd meer dan zat.
Budget €500 en hij wilde een 37 inch.

Het is natuurlijk de Panasonic TH-P37X10 plasma geworden voor €508.
Dan heb je een echte hdtv met een goede zwartweergave die ook nog 's uitblinkt in zowel HD als SD weergave.
Toen hij zn ps3 erop aansloot viel hij bijna van zn stoel, zó mooi!
Voor de duidelijkheid: dit is dus het Philips 28PW9551 topic en niet het Panasonic topic. Dit topic is lang geleden begonnen in de tijd dat goede plasma of lcd televisies nog nauwelijks bestonden. Bovendien betaalde je heel veel meer voor een flatscreen dan voor de Philips, terwijl de beeldkwaliteit van de flatscreen minder was. Inmiddels is het 2010 en is er het een en ander veranderd. De beeldkwaliteit is sterk verbeterd en de prijzen zijn lager, als je nu iets koopt zou je inderdaad wel gek zijn als je geen flatscreen koopt.
Geen enkele overscan en via het gewone menu kan je sources een andere naam geven en de sources die je niet gebruikt, verwijder je gewoon.
Dat van die sources geldt nou ook weer niet voor elke televisie.

• xs4reak
  • Niet online
Tja, 't is wat :+ .... gewoon goed beeld - niks mis mee.

Maar je zet me wel op het goede spoor. HDMI etc. zijn natuurlijk gewoon kanalen en dan moet de naam te wijzigen zijn in het standaard menu. Straal overheen gekeken! Bedankt voor de tip :)

• Agent-X
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Ik heb van mijn broer de 32pw9551 gekregen met als extra, verkeerd ingestelde geometry settings :)

Nu heb ik in het service menu de volgende waarden gebruikt zoals gepost door weerfreak

Echter is het beeld nog steeds wat vervormd, op de slechte foto zie je wellicht de vervorming:

Heeft iemand de standaard waarden of een pdf van het service manual voor mij?

Alvast bedankt!

• Icelus
  • Niet online
Agent-X schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:48:
Ik heb van mijn broer de 32pw9551 gekregen met als extra, verkeerd ingestelde geometry settings :)

Nu heb ik in het service menu de volgende waarden gebruikt zoals gepost door weerfreak

Echter is het beeld nog steeds wat vervormd, op de slechte foto zie je wellicht de vervorming:

[afbeelding]

Heeft iemand de standaard waarden of een pdf van het service manual voor mij?

Alvast bedankt!
De instellingen zijn voor iedere TV anders. Neem aan dat je de hoeken aan de onderkant bedoelt? Probeer de LCP wat bij te stellen.

• Agent-X
  • Niet online
Ik ga er morgen wat mee rommelen. Bedankt voor de info :)

Bedoel je dat de instellingen per model anders zijn of per TV?

• DiMacho
Agent-X schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:59:
Ik ga er morgen wat mee rommelen. Bedankt voor de info :)

Bedoel je dat de instellingen per model anders zijn of per TV?
Per TV zijn ze weer anders. Je kan niet zo maar waarden van een ander overnemen. :)

• xs4reak
  • Niet online
Vraag: de 32PW.... staat bij aanzetten altijd op de 1e zender uit de lijst. Nu heb ik een ontvanger voor Digi-TV op de HDMI aansluiting zitten. De TV gaat niet automatisch naar HDMI als ik de ontvanger aanzet. Is de TV zo in te stellen dat hij bij aanzetten altijd op de HDMI ingang staat?

• Icelus
  • Niet online
xs4reak schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:24:
Vraag: de 32PW.... staat bij aanzetten altijd op de 1e zender uit de lijst. Nu heb ik een ontvanger voor Digi-TV op de HDMI aansluiting zitten. De TV gaat niet automatisch naar HDMI als ik de ontvanger aanzet. Is de TV zo in te stellen dat hij bij aanzetten altijd op de HDMI ingang staat?
Apart, doet ie volgens mij bij mij wel(?) Werkt het wel als je de ontvanger aan zet en vervolgens de TV?

• Agent-X
  • Niet online
deze post nav eerder bericht

Met jullie hulp is het dan eindelijk naar tevredenheid bijgesteld.

Het enige wat wel beter kan, is de wit waarde, het komt was grijs over.

Is dat een kwestie van rommelen met brightness en contrast of moet ik dan de RGB waarden aanpassen/gelijk zetten?

@xs4reak: bij mij springt het automatisch naar de DVR die op scart aangesloten is.

[Voor 10% gewijzigd door Agent-X op 17-02-2010 16:57]

• xs4reak
  • Niet online
Via scart werkt dat bij mij ook (video), maar bij HDMI niet :-(
Ook de volgorde van aanzetten helpt niet.

Iemand de gouden tip?

• DiMacho
xs4reak schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:24:
Via scart werkt dat bij mij ook (video), maar bij HDMI niet :-(
Ook de volgorde van aanzetten helpt niet.

Iemand de gouden tip?
Inderdaad dit werkt bij mij ook niet. Alleen via Scart en is ook niet in te stellen!

• Ferry34
Dat komt omdat automatische detectie in de specificatie van scart zit en dit dus altijd werkt.
In hdmi zit dit dus niet en er zijn zeer weinig tv's die wèl automatisch schakelen.

Gelukkig dat ik mn tv automatisch kan laten starten op de hdmi ingang vd decoder en wanneer ik mn hdd recorder (scart en tevens hdmi met 1080p upscaling) aanzet, de tv automatisch naar deze source schakelt.

• xs4reak
  • Niet online
Dus: de digitale TV decoder over scart aansluiten? Of is dit een slechte oplossing qua beeld?

• dtrally
  • Laatst online: 06-01 22:33
Voor dit soort zaken hebben we Vraag & Aanbod.

[Voor 152% gewijzigd door FeaR op 08-03-2010 19:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sathopper
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 13-06-2011
Helaas is mijn philips 32PW9551 ook irritant gaan piepen. Vooral bij donkere beelden.
Volgens de berichten hier twee mogelijke oorzaken gevonden. Een resonerende spoel/trafo of de beeldbuis.

Helaas :( bij mij de beeldbuis.
Door te tikken op de hals varieert de toonhoogte en soms krijg ik de piep weg die even later weer terugkomt.
Uiteindelijk een gaatje boven in de kap geboord en nu met een plastic stokje kan ik de piep soms weer even een avondje weg krijgen.

Is er nog een bepaalde klop techniek om de piep permanent weg te krijgen of ben ik genoodzaakt een nieuwe LCD/Plasma te kopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 25-11 21:58
Beeldbuis vervangen >:)
Of heel hard met dat stokje slaan, zodat de buis breekt, dan hoor je enkel een lange sis en is het voor eeuwig stil.

Meer kun je niet doen ben ik bang

• SaturN
  • Laatst online: 19:40
Mocht iemand nog interesse hebben in een 32PW9551. Die van mij gaat eruit vanwege aanschaf plasma tv.

Het apparaat heeft het altijd prima gedaan, firmware 1.5 staat erop en beeld is uitstekend. Is overigens niet heel erg veel gebruikt. Er wordt bijvoorbeeld 's avonds geen tv op gekeken. Hij is meer gebruikt voor films en series.

[Voor 38% gewijzigd door SaturN op 15-09-2010 11:24]

• sanneke73
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 29-09-2010
Hoi, ik sta op het punt om een 28PW9551 over te nemen.
Thuis heb ik digitenne van KPN, ik begreep al in dit topic al dat dat niet de beste provider is en dat ze al zeker geen HD-beeld uitzenden.
Nu heb ik weinig keuze, daar we achteraf wonen en geen kabelvoorziening hebben.
Voor mij is een mooi digitaal beeld dan voorlopig ook voldoende en ik vroeg me af of jullie bekend zijn met de beeldkwaliteit van dit toestel.
Omdat ook mijn dvd-speler aan vervanging toe is, overweeg ik een blu-ray speler te kopen.
Heeft iemand ervaring met de 28PW9551 in combinatie met een blu-ray speler, geeft deze combinatie mooi beeld of adviseren jullie me een andere VTR-tv?
Ik wil nog niet overstappen op plasma of lcd, de tv is bedoeld als ongeveer 3-jarige tussenstap.

Alvast bedankt voor jullie reakties

[Voor 9% gewijzigd door sanneke73 op 23-09-2010 01:04]

• Icelus
  • Niet online
sanneke73 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 00:59:
Voor mij is een mooi digitaal beeld dan voorlopig ook voldoende en ik vroeg me af of jullie bekend zijn met de beeldkwaliteit van dit toestel.
Prima beeld i.c.m. met Digitenne.
Omdat ook mijn dvd-speler aan vervanging toe is, overweeg ik een blu-ray speler te kopen.
Heeft iemand ervaring met de 28PW9551 in combinatie met een blu-ray speler, geeft deze combinatie mooi beeld of adviseren jullie me een andere VTR-tv?
Scherp beeld bij Blu-ray (via HDMI). Houd er wel rekening mee dat de TV niet HD-Ready is en beeld (720p/1080i) terugschaald.

• joopv
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
... en naar 50Hz terugschakelt.

• sanneke73
Bedankt voor jullie reakties.
Begrijp ik goed dat hij met een blu-rayspeler de films wel mooier afspeelt dan bij een tv zonder hdmi met dvd-speler?

[Voor 4% gewijzigd door sanneke73 op 23-09-2010 14:38]

• Icelus
  • Niet online
sanneke73 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:33:
Begrijp ik goed dat hij met een blu-rayspeler de films wel mooier afspeelt dan bij een tv zonder hdmi met dvd-speler?
Als de speler (DVD/Blu-ray) HDMI heeft is dat de beste keus.
De meeste Blu-ray-spelers kunnen DVD opschalen tot HD. Deze TV schaalt HD terug (vanwege de resolutie) dus uiteindelijk win je hier niets mee (het verschil is meestal niet te zien).

• Póg mo Thóin
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
sanneke73 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 00:59:
Hoi, ik sta op het punt om een 28PW9551 over te nemen.
Thuis heb ik digitenne van KPN, ik begreep al in dit topic al dat dat niet de beste provider is en dat ze al zeker geen HD-beeld uitzenden.
Nu heb ik weinig keuze, daar we achteraf wonen en geen kabelvoorziening hebben.
Ik wil nog niet overstappen op plasma of lcd, de tv is bedoeld als ongeveer 3-jarige tussenstap.

Alvast bedankt voor jullie reakties
Waar ga je de TV aanschaffen? En hoezo eigenlijk? Beeldkwaliteit? Goedkoop? Ik ben best benieuwd.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Ferry34
sanneke73 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:33:
De tv is een SD tv met toevallig een hdmi aansluiting. Het is volledig weggegooid geld om nu nog geld uit te geven voor een SD tv, helemaal als je een blu-rayspeler wilt gaan kopen.

Een blu-ray is HD (1920x1080) en moet je afspelen op een hdready of full hdtv. Als je vast blijft houden aan een SD tv, dan kan je beter voor veel minder geld een dvd speler kopen. Een blu-ray heeft dan geen enkele zin.

Een hdtv kost echt niet meer zoveel. Koop bijvoorbeeld een Panasonic hdready plasma en sluit daar je blu-ray maar s op aan (die koop je voor €500 en kan je zo 5 jaar vooruit. Dan wil je nooit meer een SDtv.

[Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 24-09-2010 21:28]

• sanneke73
Iceles en Ferry34, ik denk dat ik het dan voorlopig nog maar even bij een dvd-speler houd.
Jammer dat de beeldkwaliteit met een blu-rayspeler niet beter is dan met een dvd-speler.
Bedankt voor deze info.

PogMoThoin, ik had een tweedehands tv gevonden maar de koop is niet doorgegaan. Nu ben ik nog steeds op zoek naar dit type tv en zoek oa via Marktplaats.
De reden dat ik deze tv graag graag wil, is omdat deze HDMI-aansluiting heeft.
Mocht ik in de toekomst willen overgaan naar een blu-ray, dan kan ik die aansluiten.
Verder heb ik begrepen dat de tv ook een goede beeldkwaliteit heeft wanneer je digitaal tv kijkt.
De overstap naar een lcd of plasma wil ik nog niet maken, het is een tussenstap waardoor ik niet teveel wil betalen. De PW9551 wordt aangeboden tussen de 50 en 100 euro maar ze zijn niet in grote getalen te vinden.
Ik hoop dat je een antwoord hebt op je vragen.

SaturN, heb jij de tv nog te koop en zoja, zou ik dan wat meer informatie mogen over de vraagprijs en de staat van de tv? Alvast bedankt.

• Rednas
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:10
Hoi,

Het is alweer een tijd geleden dat er gepost is in dit topic, maar ik heb een probleem met mijn 28pw9551.

Sinds ik in het service menu een aantal instellingen heb overgenomen die ik hier voorbij zag komen, valt de TV tijdens gebruik na verloop van tijd uit. Het kan zijn dat dit na 5 minuten is, maar soms ook na 15 minuten. De TV gaat dan in stand-by, zonder dat de slaapstand is ingeschakeld.

Als ik de TV daarna weer aanzet doet hij het wel heel even, maar ook dan valt hij weer snel uit.

Heeft iemand hier dezelfde ervaring wel eens gehad en weet iemand hier een oplossing voor?

The Dude abides!

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee