Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Het model is waarschijnlijk in ieder geval een stuk succesvoller geweest dan Philips verwachtte, dus misschien dat er nog wel een opvolger komt. Aan de andere kant zijn de ontwikkelkosten waarschijnlijk te hoog als dit de enige CRT is die ze nog maken (aangezien ze daar toch minder techniek uit hun LCD's voor kunnen gebruiken). We zullen zien..
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Verwijderd

Welke testbeeld op de avia is het beste om de geometrie in te stellen?
Moet je de geometrie afzonderlijk per stand instellen dus voor 4:3, 16:9 of is het voor beiden gelijk.
Heb op dit moment de geometrie afgesteld via een willekeurige 16:9 testbeeld, maar als ik dan de overpane testbeeld erbij pak klopt het niet helemaal
Hij is idd EOL en hierna komt er niets meer.Apoca schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:18:
Of hij is end of life en der komt niks meer......
Echter...we geloven toch niet écht dat Philips met beeldbuizen stopt? Philips levert ze niet meer aan het rijke west-europa en misschien de VS, maar je gaat mij niet vertellen dat iedereen in Polen en andere minder rijke landen in Europa een flatscreen heeft? In Frankrijk worden er nog cassettebandjes gebruikt nota bene!
Nee, Philips gaat er wel mee door, alleen wij kunnen ze niet meer kopen. Misschien wel weer via via, grijsimport of wat dan ook. Wel lastig met garantie natuurlijk.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
De xxPW9551 was eerst ook alleen in Zuid-Europa te verkrijgen, daarna mondjesmaat ook in Nederland totdat hij uiteindelijk overal te krijgen was. Er is geen reden waarom dit met een nieuwer model ook niet zo zou gaan (als er een komt).mphilipp schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:48:
[...]
Hij is idd EOL en hierna komt er niets meer.
Echter...we geloven toch niet écht dat Philips met beeldbuizen stopt? Philips levert ze niet meer aan het rijke west-europa en misschien de VS, maar je gaat mij niet vertellen dat iedereen in Polen en andere minder rijke landen in Europa een flatscreen heeft? In Frankrijk worden er nog cassettebandjes gebruikt nota bene!
Nee, Philips gaat er wel mee door, alleen wij kunnen ze niet meer kopen. Misschien wel weer via via, grijsimport of wat dan ook. Wel lastig met garantie natuurlijk.
Zeg dat niet te hard, denk niet te negatief over Polen ze zijn daar verder met HDTV dan wij!mphilipp schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:48:
[...]
Hij is idd EOL en hierna komt er niets meer.
Echter...we geloven toch niet écht dat Philips met beeldbuizen stopt? Philips levert ze niet meer aan het rijke west-europa en misschien de VS, maar je gaat mij niet vertellen dat iedereen in Polen en andere minder rijke landen in Europa een flatscreen heeft? I
Daar kunnen ze hier nog heel wat van leren!
Heb er philips laatst nog over gebeld en ze gaan inderdaad helemaal stoppen met beeldbuis....
Pfff...het was niet negatief over Polen bedoeld (helemaal niet negatief en niet specifiek Polen). Ik probeer alleen aan te geven dat er landen zijn waar de mensen nog niet allemaal massaal een flatscreen hebben. En hoe hip de Polen ook zijn, mij maak je niet wijs dat iedereen/een meerderheid daar een LCD of Plasma aan de muur heeft hangen.Gorefest schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:11:
[...]
Zeg dat niet te hard, denk niet te negatief over Polen ze zijn daar verder met HDTV dan wij!
Daar kunnen ze hier nog heel wat van leren!
Evengoed, het ging dus niet over Polen, maar dat lijkt me nu wel duidelijk. In Frankrijk rommelen ze ook nog veel met cassettebandjes en video...
[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 01-02-2007 19:24 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ook in polen of andere voormalige oostblok landen of whatever voor land ook waar de mensen niet veel geld hebben zie je dat er bijna geen beeldbuis toestellen meer verkocht worden. Je koopt tegenwoordig voor een habbekrats al een elcheapo lcd toestel. Kijk voor de grap maar eens op www.mediamarkt.pl
Verwijderd
Aaah, is dat het; ik heb idd gemerkt dat met pixel plus aan idd je de geometrie kunt instellenVerwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:11:
Ben er eindelijk achter waarom ik geen geometrie instellingen had bleek dat ik pixel plus uit had
Welke testbeeld op de avia is het beste om de geometrie in te stellen?
Moet je de geometrie afzonderlijk per stand instellen dus voor 4:3, 16:9 of is het voor beiden gelijk.
Heb op dit moment de geometrie afgesteld via een willekeurige 16:9 testbeeld, maar als ik dan de overpane testbeeld erbij pak klopt het niet helemaal
Ik had overigens het avia 'overscanbeeld' ; het ging mij voornamelijk om die ondertitels er weer bij te krijgen; van 10% naar 5 %. Linker, rechter en bovenkant zijn namelijk wél 5%.
Maar nu is het punt... ik kan nergens, maar dan ook nergens die "store" 'toets' vinden in het "sam"
Dus is service menu "sam" een tijdelijke wijziging?
De nieuwe settings zijn dus niet 'bewaard' tot nog toe.
Iemand een idee?
Ik krijg trouwens ook alleen maar zwartwit beeld op de s-vhs zij ingang, ongeacht wat ik er op aansluit.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 17:15 ]
Verwijderd
Mijn oom is ergens baas bij de aankoop. Maar verder weet ik ook niets.
Klopt:Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 00:05:
Even zeggen dat er geen opvolger komt van de Philips 32PW9551.
Mijn oom is ergens baas bij de aankoop. Maar verder weet ik ook niets.
Verwijderd in "philips 28PW9551: Dé oplossing voor goed..."
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Verwijderd
ben n tijdje weggeweest en had dit probleem in september 2006 en heb t nu nog steeds. is t probleem al oplosbaar door bv vervanging van de beeldbuis of door updaten van de firmware?Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:35:
[...]
ik heb ook last van judder. ik merk het vooral bij voetbalwedstrijden. bij uitzendingen van rtl-z waar die letters scrollen onderin is de hapering duidelijk merkbaar. wat ik nu niet begrijp is dat er praktisch heel weinig mensen zijn die dit effect merken, terwijl het toch best duidelijk zichtbaar is. probeer maar eens bij uitzendingen van rtl-z, om een paar keer je ogen op 1 woord te houden en dan merk je dat af en toe het woord niet vloeiend scrollt. nu weet ik niet of het aan mij ligt of zou het kunnen zijn dat mijn tv misschien defect is?
ik kreeg trouwens vandaag iemand van de technische dienst van philips over de vloer. hij zei dat t misschien verholpen kon worden door een update van de firmware, ik heb zelf versie 1.4. is dat mogelijk? ik hoop van wel.
ps: hebben mensen die dit judder effect merken, het ook gemerkt op andere 32pw9551 tv´s(bv in verschillende winkels of bij iemand anders thuis)?
de groeten
Opslaan van de wijzigingen in het sam menu doe je door naar het hoofdscherm te gaan van het sam menu (met de menu-toets) en dan op de stand-by toets op je AB te duwen.Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:45:
[...]
Maar nu is het punt... ik kan nergens, maar dan ook nergens die "store" 'toets' vinden in het "sam"servicemenu.
Iemand een idee?
Als je de TV uitzet met de aan-uit knop op het toestel, verlies je de instellingen.
(zie ook het service manual wat ik hier een post of 20 eerder heb neergezet)
/edit
oeps; even topic doorgelopen -> monteurtje met kit besteld
[ Voor 34% gewijzigd door beschuitfluiter op 08-02-2007 16:16 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ben benieuwd hoe die het doet namelijk.
Verwijderd
Zou dat iedereen hier aanraden geeft prachtig beeld
Wat heb je precies betaald? Lijkt me vrij prijzig.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:11:
Heb die van mij vandaag laten calibreren bij http://www.isfcalibraties.nl/ door J.A.F. Doorhof.
Erg nieuwsgierig naar de instellingen in je service menu nu
Signature?
Verwijderd
check voor prijzen http://www.isfcalibraties.nl/kosten.htmMesh schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:45:
[...]
Wat heb je precies betaald? Lijkt me vrij prijzig.
Erg nieuwsgierig naar de instellingen in je service menu nu
vind de prijzen meevallen.
iedere calibratie is weer voor iedere tv anders ookal is het hetzelde type.
Over de instellingen de kleuren worden exact gemeet en bijgesteld je krijgt een voormeting met de kleurwaardes en een nameting zie anders deze review wordt precies ingeschreven wat de calibratie inhoud http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1597.
check topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=4648.0 alle ervaringen van andere mensen.
Ik heb het met mijn huidige TV ook laten doen. Frank is een vakman en het resultaat mag er zijn. Als je kosten wilt sparen, kun je je TV ook naar hem toe brengen. Dan is het slechts €80.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:11:
Heb die van mij vandaag laten calibreren bij http://www.isfcalibraties.nl/ door J.A.F. Doorhof.
Echt de moeite waard. Sowieso is het goed afstellen van elke TV een must. Als je geen geld voor een ISF calibratie wil neerleggen, koop dan minimaal zelf zo'n DVD als de AVIA oid. Ga er even een uurtje ofzo voor zitten en stel alles goed af. Vooral grijstinten. Dat is het belangrijkste (helderheid en contrast). Dat is ook goed te doen zonder apparatuur. Bij mij was het al praktisch goed. Alleen de kleuren kun je niet zelf, daar heeft ie zo'n colorimeter voor (zuignap) zodat ie de RGB kanonnen op elkaar kan afstemmen.
Verwijderd
Ben er achter hoe het zit; je móet signaal via de antenne ingang hebben en alle scarts úit het toestel hebben anders slaat ie 't niet op. Dus een calibratie dvd zou je dan via een vcr (vcr heeft vaak namelijk nog een rf uitgang) moeten lussen naar de rf ingang van de tv en verder geen scarts aangesloten hebben op dat moment en dan de tv op standby en dan helemaal uitzetten en weer aanzetten. Wat een gedoe; maar zal wel niet voor niks zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:45:
[...]
Aaah, is dat het; ik heb idd gemerkt dat met pixel plus aan idd je de geometrie kunt instellen![]()
Ik had overigens het avia 'overscanbeeld' ; het ging mij voornamelijk om die ondertitels er weer bij te krijgen; van 10% naar 5 %. Linker, rechter en bovenkant zijn namelijk wél 5%.
Maar nu is het punt... ik kan nergens, maar dan ook nergens die "store" 'toets' vinden in het "sam"servicemenu.
Iemand een idee?
Ik krijg trouwens ook alleen maar zwartwit beeld op de s-vhs zij ingang, ongeacht wat ik er op aansluit.![]()
Sanne
En o, ja, de s-video bleek idd wat ik al dacht iets binnenin los te zitten; in dit geval een stekertje op de printplaat.
Heb het topic gister even doorgenomen, las toen iets over het meenemen van je dvd speler om calibratie correct te doen. Echter hoe zit dit dan met consoles en je pc?Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:04:
[...]
check voor prijzen http://www.isfcalibraties.nl/kosten.htm
vind de prijzen meevallen.
iedere calibratie is weer voor iedere tv anders ookal is het hetzelde type.
Over de instellingen de kleuren worden exact gemeet en bijgesteld je krijgt een voormeting met de kleurwaardes en een nameting zie anders deze review wordt precies ingeschreven wat de calibratie inhoud http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1597.
check topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=4648.0 alle ervaringen van andere mensen.
Heb m'n PS2 via Monster kabel op Component (YPbPr) en m'n PC via DVI -> HDMI kabel aangesloten. Moet nog een Component kabel aanschaffen voor m'n DVD-Speler en een Component Switch, dus deze zit voorlopig op de Scart.
Ben nu al erg te spreken over beeld kwaliteit, tijdje terug Avia DVD gebruikt om alles goed af te stellen. Zou zo'n calibratie dan nog veel uitmaken?
Signature?
Verwijderd
beste om alles volgens mij om mee te nemen je kan anders ook altijd frank ff een mailtje sturen.Mesh schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:08:
[...]
Heb het topic gister even doorgenomen, las toen iets over het meenemen van je dvd speler om calibratie correct te doen. Echter hoe zit dit dan met consoles en je pc?
Heb m'n PS2 via Monster kabel op Component (YPbPr) en m'n PC via DVI -> HDMI kabel aangesloten. Moet nog een Component kabel aanschaffen voor m'n DVD-Speler en een Component Switch, dus deze zit voorlopig op de Scart.
Ben nu al erg te spreken over beeld kwaliteit, tijdje terug Avia DVD gebruikt om alles goed af te stellen. Zou zo'n calibratie dan nog veel uitmaken?
Ik vind het de moeite waard van te voren ook al een en andere afgesteld met oa thx optimizer en avia maar het beeld is na de calibratie stukken beter.
Krijg binnenkort nieuwe videokaart met Avivo (HDTV ondersteuning) en zit er sterk over na te denken om een PS3 aan te schaffen. Wil dus maximale uit m'n 32PW9551 halen. Zal Frank eens mailen hierover.Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:07:
[...]
beste om alles volgens mij om mee te nemen je kan anders ook altijd frank ff een mailtje sturen.
Ik vind het de moeite waard van te voren ook al een en andere afgesteld met oa thx optimizer en avia maar het beeld is na de calibratie stukken beter.
Zit alleen momenteel zonder eigen vervoer, dus zal even moeten wachten. Maar tnx voor de info, zal er over nadenken.
Signature?
Verwijderd
Vervolgens de tv continue na 5 sec beeld uit.
Op dat moment zo snel mogelijk in het sam te komen om de geometrie te herstellen wat niet mocht baten. Vervolgens op de hdmi kanaal gezet en wat bleek de tv bleef aan.
Hier was geen pixelplus en dat bleek de dader te zijn. Heb vervolgens de andere digitaal optie gepakt en kon in de sam weer bij de geometrie instellingen komen. De geometrie is nu weer correct.
Nu mega opgelucht natuurlijk was bang dat ik de hele tv naar de zooi had gebracht en de calibratie voor niets had laten doen, maar alle instellingen zijn nog correct dus direct de kleurinstellingen van de calibratie overgenomen voor het geval dat
Dus aan iedereen oppassen met je geometrie instellingen.
Aan Mesh
Je kan ook inschrijven bv voor een toer ben je 200 euro kwijt.
Of maak ik een keer een afspraak dat je kan langskomen om te kijken en dan durf ik wel te zeggen dat je genoeg overtuigd bent
200 vind ik te duur als ik nog geen uur van Emmeloord woon, dus zit na te denken om em een keertje langs te brengen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:00:
Aan Mesh
Je kan ook inschrijven bv voor een toer ben je 200 euro kwijt.
Of maak ik een keer een afspraak dat je kan langskomen om te kijken en dan durf ik wel te zeggen dat je genoeg overtuigd bent
Waar woon je ergens? Beetje in de buurt van Amsterdam?
Signature?
Verwijderd
Helemaal in Noord friesland.Mesh schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:35:
[...]
200 vind ik te duur als ik nog geen uur van Emmeloord woon, dus zit na te denken om em een keertje langs te brengen.
Waar woon je ergens? Beetje in de buurt van Amsterdam?
Als je er minder dan 1 uur vanaf zou ik gewoon langsgaan om te kijken
Verwijderd
Zou je misschien jou settings online kunnen plaatsen ?
Wil mijn nieuwe 32pw9551 ook laten calibreren maar daarvoor moet die
eerst een paar honderd uur gedraaid hebben volgens HT Forum.
Ik krijg momenteel geen redelijk beeld voor mekaar
Misschien krijg ik met jou settings wel een redelijk beeld tot
ik een ISF calibratie laat uitvoeren door J.A.F Doorhof.
Verwijderd
Je mag het van mij proberen maar elke tv is weer anders ookal is het hetzelfde type.Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:55:
@grave
Zou je misschien jou settings online kunnen plaatsen ?
Wil mijn nieuwe 32pw9551 ook laten calibreren maar daarvoor moet die
eerst een paar honderd uur gedraaid hebben volgens HT Forum.
Ik krijg momenteel geen redelijk beeld voor mekaar
Misschien krijg ik met jou settings wel een redelijk beeld tot
ik een ISF calibratie laat uitvoeren door J.A.F Doorhof.
Deze waardes tot stand gekomen doormiddel van de aansluiting van een xbox 360.
kleurwaardes
AKB on
CL 7
BlackL ofset R 15
BlackL ofset G 10
Delta warm R 11
Delta warm G 0
Delta warm B -13
dus hiermee verander je de kleurmode warm die bij mij nu goed is gecalibreerd
vervolgens alle digitaal zooi uit.
helderheid 41
kleur 33
contrast 65
scherpte 0
kleurtemp warm
dnr uit
dc uit
ac uit
Nogmaals deze instellingen zijn goed op mijn tv, maar goed elke tv is weer uniek.
Op deze http://users.skynet.be/cinemahome/tvafstel.htm staat ook wel een aardige guide hoe je het scherm zelf een stuk beter kan calibreren doormiddel van het oog.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 12:49 ]
Signature?
Verwijderd
Signaal is inderdaad een stuk slechter met jouw settings, zowel op kabel
als op schotel. Totale beeld is aan de donkere kant.
@Mesh
Ik heb zelf ook de AVIA DVD hier liggen.
Heb jij alles vanaf DVD ingesteld zonder handleiding ???
Deze heb ik namelijk niet en wil uiteraard niets verkeerd instellen.
Heb ooit de dvd es geleend van een vriend zonder handleiding. Maar de DVD wijst zichzelf, tis vrij makkelijker. Gewoon goed naar uitleg luisteren.Ik heb zelf ook de AVIA DVD hier liggen.
Heb jij alles vanaf DVD ingesteld zonder handleiding ???
Deze heb ik namelijk niet en wil uiteraard niets verkeerd instellen.
Signature?
Verwijderd
Ik heb met behulp van de AVIA DVD diverse instellingen aangepast
zoals scherpte, zwartbalans ed.
Het beeld ziet er inderdaad al een beetje mooier uit.
Nu zit ik echter in het hoofdstuk waar je de kleuren kunt afstellen oa saturatie.
Hierbij wordt vermeld dat je bij deze test een blauwe filter moet gebruiken
zodat je de diverse blauwwaarde op mekaar kunt afstemmen.
Is dit ook op een andere manier zonder blauwe filter in te stellen, heb er namelijk geen.
Hoe heb jij dit gedaan ???
Het is wel een "open doos" die ik bij Mokio heb gevonden. Ik hoop dus dat er niets mis mee is (ze zeggen dat ze 'm getest hebben).
Maar goed, het zal een hele verbetering zijn t.o.v. mijn Thomson Breedbeeld.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Simpelweg overgeslagen, ik heb er namelijk helaas ook geen.Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:14:
Nu zit ik echter in het hoofdstuk waar je de kleuren kunt afstellen oa saturatie.
Is dit ook op een andere manier zonder blauwe filter in te stellen, heb er namelijk geen.
Maar ben meer als tevreden met beeld nu.
Signature?
Verwijderd
W8en tot je 100 uren hebt gerdraaid en dan laten calibreren.Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:14:
@MESH
Ik heb met behulp van de AVIA DVD diverse instellingen aangepast
zoals scherpte, zwartbalans ed.
Het beeld ziet er inderdaad al een beetje mooier uit.
Maar misschien kan je deze filters ook wel los bestellen?
Ik heb mijn Xbox 360 via component aangesloten op deze tv. Sinds een tijdje is mij opgevallen dat het beeld pulseert van licht naar donker, instellingen veranderen helpt niet. Via de RGB kabel aansluiten ook niet zelfde euvel blijft.
Xbox360 op een andere tv aangesloten, wel via RGB andere Philips heeft geen component, maar die heeft dit euvel niet.
Met gewoon tv kijken is mij niets opgevallen.
Weet iemand wat dit is
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Gaat dit heel snel of geleidelijk?S2S schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:49:
Mij is iets raars aan deze tv 28PW9551 opgevallen:
Ik heb mijn Xbox 360 via component aangesloten op deze tv. Sinds een tijdje is mij opgevallen dat het beeld pulseert van licht naar donker, instellingen veranderen helpt niet. Via de RGB kabel aansluiten ook niet zelfde euvel blijft.
Xbox360 op een andere tv aangesloten, wel via RGB andere Philips heeft geen component, maar die heeft dit euvel niet.
Met gewoon tv kijken is mij niets opgevallen.
Weet iemand wat dit is
Volgens mij is er een optie die de helderheid aanpast aan het beeld en het omgevingslicht, is dat wat je bedoelt?
*EDITIcelus schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:03:
[...]
Gaat dit heel snel of geleidelijk?
Volgens mij is er een optie die de helderheid aanpast aan het beeld en het omgevingslicht, is dat wat je bedoelt?
Ik heb toch is verder gezocht, en je hebt volgens mij gelijk. Het gaat om twee instelling, dynamic contrast en active control als ik ze beide helemaal uitzet is het euvel weg, moeten ze wel beide uitstaan.
thanks.
[ Voor 45% gewijzigd door S2S op 05-03-2007 13:07 ]
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Dat soort opties moet je toch altijd al uit zetten als je digitale bronnen gebruikt. De digitale 'beeldverbeteraars' zijn bedacht om van een crappy kabelsignaal of VHS tape nog iets toonbaars te maken, maar hoe ze een DVD beeld of Xbox game mooier krijgen dan ie al is, is mij een raadsel. Net als shapness...uitzetten die hap. Iets dat niet scherp is, kun je niet scherp maken door er een contrasterend randje omheen te zetten. Dan lijkt het alleen maar scherp. Komen alleen maar artefacts van.S2S schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:08:
[...]
*EDIT
Ik heb toch is verder gezocht, en je hebt volgens mij gelijk. Het gaat om twee instelling, dynamic contrast en active control als ik ze beide helemaal uitzet is het euvel weg, moeten ze wel beide uitstaan
Zijn er eigenlijk geen mensen die juist een CRT HDTV willen, bijvoorbeeld omdat het contrast en de kleur echtheid van CRTs nog steeds beter is dan als van LCDs?Gorefest schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:52:
Het is gewoon dat de beeldbuis helemaal verdwijnt.
Oude 24" VGA monitors geven bijvoorbeeld ook uitstekend 1920*1080 (of zelfs een stuk hoger) weer, en dat beeld vind ik eigenlijk ook op bepaalde punten mooier dan zelfs de duurste full HD LCDs van 3000,-. Enige puntje is natuurlijk dat de oudere VGA monitors geen HDMI of Component ingangen hebben, en dus niet/moeilijk aangesloten kunnen worden op apparaten die geen VGA out hebben.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Dat is maar een select groepje mensen dat kwaliteit ten opzichte van omvang belangrijker vindt van hun televisie scherm en ook niet achter de massa aan holt die zo nodig met de 'platte' beeldschermen hype moet meedoen.flowerp schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:51:
[...]
Zijn er eigenlijk geen mensen die juist een CRT HDTV willen, bijvoorbeeld omdat het contrast en de kleur echtheid van CRTs nog steeds beter is dan als van LCDs?
Producenten spelen hier natuurlijk ook een rol in, die willen de LCD en Plasma schermen er ook door drukken om winst te kunnen maken.
Heb nu eindelijk een XBOX360 kunnen lenen en ingesteld op 1080i (helaas heeft mn vriend geen HDMI kabel), maar had van de week vrienden over de vloer die ook een Xbox360 (in combinatie met een Sony Bravia). Maar die stonden versteld van het beeld dat deze beeldbuis nog kan produceren.
Potje Gears of War net met alles op z'n hoogst. Holy moly...
Werk op me werk ook nog met oude CRT. Hele tijd met TFT gewerkt op reso van 1280. Maar 1280x1024 @ 100Hertz op mn CRT thuis blijft echt het beste wat er is naar mijn mening.Oude 24" VGA monitors geven bijvoorbeeld ook uitstekend 1920*1080 (of zelfs een stuk hoger) weer, en dat beeld vind ik eigenlijk ook op bepaalde punten mooier dan zelfs de duurste full HD LCDs van 3000,-. Enige puntje is natuurlijk dat de oudere VGA monitors geen HDMI of Component ingangen hebben, en dus niet/moeilijk aangesloten kunnen worden op apparaten die geen VGA out hebben.
Signature?
Willen jaflowerp schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:51:
[...]
Zijn er eigenlijk geen mensen die juist een CRT HDTV willen, bijvoorbeeld omdat het contrast en de kleur echtheid van CRTs nog steeds beter is dan als van LCDs?
Da's inderdaad een minpuntje. Plus dat deze monitoren vrijwel altijd 4:3 zijn en je dus met een "teveel" aan monitor zit. 24" vind ik persoonlijk nog wat te klein, ik heb liever 32" en monitoren in die grootte én op 16:9 formaat zijn volgens mij gewoon breedbeeld-tv'sOude 24" VGA monitors geven bijvoorbeeld ook uitstekend 1920*1080 (of zelfs een stuk hoger) weer, en dat beeld vind ik eigenlijk ook op bepaalde punten mooier dan zelfs de duurste full HD LCDs van 3000,-. Enige puntje is natuurlijk dat de oudere VGA monitors geen HDMI of Component ingangen hebben, en dus niet/moeilijk aangesloten kunnen worden op apparaten die geen VGA out hebben.
Andere minpuntjes: monitoren zijn toch altijd wat lelijker dan een tv. En sommigen zullen als minpunt ervaren dat je bij een monitor meestal geen geluid hebt.
Ikzelf wacht maar braaf op een goede CRT HDTV. Als-ie ooit komt (of het schip met geld)
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
De meeste zijn 4:3 ja. Deze legendarische monitor is dat trouwens niet: de Sony 24" GDM-FW900. Hij schijnt erg gewild te zijn, maar wordt helaas niet meer gemaakt door Sony. Ook op dit forum zijn een aantal mensen er enthousiast over. Blijft natuurlijk dat ook deze geen HDMI en zeker geen HDCP heeft.Arjan A schreef op maandag 02 april 2007 @ 00:21:
Da's inderdaad een minpuntje. Plus dat deze monitoren vrijwel altijd 4:3 zijn en je dus met een "teveel" aan monitor zit.
Geluid en ingebouwde tuner vind ik een non-issue. Geluid laat je toch via je stereo lopen, en een tuner moet je tegenwoordig toch al bijna altijd extern kopen/huren van je kabelbedrijf of voor je satelliet. Ik denk dat zo'n 80% van de hifi liefhebbers hun TV momenteel al als monitor gebruikt.
Wat zou je zelf eigenlijk zien als wel een (redelijk) goede CRT HDTV die nu te krijgen is? Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik begreep dat men over de schermen waar het hier om draait niet echt heel enthousiast is.Ikzelf wacht maar braaf op een goede CRT HDTV. Als-ie ooit komt (of het schip met geld).
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Hoe is het met je open doos app ? Werkt alles naar behoren ?
Ook heb ik berichten van mensen die zeggen dat de tv niet automatsch van breedbeeld modus verandert en dat zou sommige toestellen van philips wel doen dat bleek een gemis.
Ik ben ook van plan dit toestel te kopen, alleen ben nog aan het kijken op een bepaald aantal dingen.
Ook ik ben iemand die zeg voor mij geen Plasma en LCD ik hou het wel gewoon bij CRT momenteel
Moet het niet zijn: "ik hou het wel speciaal bij CRT momenteel" ?JBnl schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:53:
ik hou het wel gewoon bij CRT momenteel
Vreemde is, hij springt alleen van tv naar scart1 als ik m'n Tele2 decoder aanzet. Als ik me PS2 op YbPbr, m'n DVD speler op scart2 of PC op HDMI zet dan blijft ie gewoon staan.JBnl schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:53:
@ standeman,
Ook heb ik berichten van mensen die zeggen dat de tv niet automatsch van breedbeeld modus verandert en dat zou sommige toestellen van philips wel doen dat bleek een gemis.
Ik ben ook van plan dit toestel te kopen, alleen ben nog aan het kijken op een bepaald aantal dingen.
Ook ik ben iemand die zeg voor mij geen Plasma en LCD ik hou het wel gewoon bij CRT momenteel
Signature?
Hij doet het prima. Beeld is super scherp en zwart is gewoon zwart. Ik heb nog geen HD content geprobeerd, maar da komt binnenkort wel.JBnl schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:53:
@ standeman,
Het switchen van BB modus hangt af van het kanaal. Ned 1, 2 en 3 doen het prima. De commerciele niet. Da's wel jammer.
Het enige waar ik last van heb is het geluid. Soms komt dat echt heel brak uit de speakers op normaal volume. Hebben andere mensen daar ook last van?
Je kan ergens in menu optie aanvinken, iets met max Volume, dan houdt ie volume de gehele tijd op 1 niveau.Standeman schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:08:
[...]
Hij doet het prima. Beeld is super scherp en zwart is gewoon zwart. Ik heb nog geen HD content geprobeerd, maar da komt binnenkort wel.
Het switchen van BB modus hangt af van het kanaal. Ned 1, 2 en 3 doen het prima. De commerciele niet. Da's wel jammer.
Het enige waar ik last van heb is het geluid. Soms komt dat echt heel brak uit de speakers op normaal volume. Hebben andere mensen daar ook last van?
Commerciele zender hebben de vervelende eigenschap ook reclames met een hoger volume uit te zenden.

Signature?
... de staatsomroepen (Ned 1, 2, 3) zijn jammer genoeg de enigen die dat in Nederland fatsoenlijk als optie meezenden. Verder ben je aangewezen op de automatische correctie die de TV kan doen.
En over het overschakelen naar externe inputs...
Wanneer apparaten een signaal meesturen 'hier ben ik', dan reageert de Philps TV daarop. Philips DVD-spelers, op SCART aangesloten, kunnen dit bijvoorbeeld.
Dit type signaal 'hier ben ik', kan niet geleverd worden over de HDMI/YPbPr poorten.
In theorie kan het signaal toch wel gedecteerd worden natuurlijk (als je TV uit standby komt dan controleert ie de ingangen wel allemaal), maar dat doet ie dus niet als je al een zender aan het kijken bent.
Happy Blessings <3
Want bij Scart is er een draadje wat als schakelsignaal dient, en bij HDMI en YPbPr is die er niet.
Dus blijkbaar is het wel mogelijk.
Het volume is het probleem niet echt. Die staat dan ergens tussen de 8 en de 14. Het maakt ook niet uit of ik hem harder of zachter zet, het geluid blijft brak.Mesh schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:45:
[...]
Je kan ergens in menu optie aanvinken, iets met max Volume, dan houdt ie volume de gehele tijd op 1 niveau.
Commerciele zender hebben de vervelende eigenschap ook reclames met een hoger volume uit te zenden.
Het komt vaak voor bij uitzendingen van RTL nieuws ('s ochtends) wanneer je begin-tune hoort en er alvast doorheen gepraat wordt.
Het effect klinkt wel alsof het geluid "te hard" staat (bij bijvoorbeeld cheap-ass speakertjes enzo)
Verwijderd
Wat voor aansluiting gebruik je?Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:11:
Ik heb de 28 inch versie op de PS2 aangesloten, krijgen jullie ook zo'n grauw beeld als je 60 Herz kiest (Pro Evolution Soccer 6)?
Ik heb dit een tijd terug getest en 60Hz via composiet zou er inderdaad flets/wazig uitzien. Via RGB-SCART of component zou het goed moeten werken.
Verwijderd
Yep.. is ook wel de moeite waard hoor. Met een component kabel ziet alles er een stuk strakker uit (scherper en mooiere kleuren) en bovendien kun je sommige games ook in progressive scan spelen, wat een nog beter beeld geeft.Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:02:
Ja, gebruik inderdaad composiet. Maar de enige "oplossing" is dus een andere aansluiting gebruiken?
In Utrecht zelf heb ik al gekeken in verschillende electronica shops (in het centrum vooral), ze hadden hoogstens de 32'' versie, maar niet de 28''.
Op internet is ie nog in de volgende webshops verkrijgbaar: Kieskeurig.nl, maar voor 40 euro meer heb je de 32PW9551, welke nog beter leverbaar is ook.floduR schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:03:
Na het lezen van dit topic ben ik opzich wel overtuigd en wil wel de 28PW9551 wel kopen, maar waar kun je die nog krijgen? (en voor hoeveel?) Mijn bereik is ongeveer 30km rondom Utrecht.
In Utrecht zelf heb ik al gekeken in verschillende electronica shops (in het centrum vooral), ze hadden hoogstens de 32'' versie, maar niet de 28''.
Zelf ben ik em laatst nog tegengekomen in de BCC, zou dus even alle electronica zaken langsgaan of opbellen en vragen naar dit toestel.
Heb nu Batman Begins en Matrix Revolutions in 1080p gezien en het blijft me verbazen hoe scherp deze tv deze plaatjes op het scherm kan toveren...
[ Voor 10% gewijzigd door Mesh op 04-06-2007 15:39 ]
Signature?
Kunnen ze de 28" niet voor je bestellen?floduR schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:03:
Na het lezen van dit topic ben ik opzich wel overtuigd en wil wel de 28PW9551 wel kopen, maar waar kun je die nog krijgen? (en voor hoeveel?) Mijn bereik is ongeveer 30km rondom Utrecht.
1080i neem ik aanMesh schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:35:
[...]
Heb nu Batman Begins en Matrix Revolutions in 1080p gezien en het blijft me verbazen hoe scherp deze tv deze plaatjes op het scherm kan toveren...
Zie je veel verschil tussen 720/1080? (aangezien de TV beide resoluties terugschaald).
Het kleine prijsverschil komt omdat de 28'' uit de handel is, de 32'' zal snel volgen als 'ie er al niet uit is. Op www.philips.nl zijn ze niet meer te vinden, enkele weken geleden nog wel.Mesh schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:35:
[...]
Op internet is ie nog in de volgende webshops verkrijgbaar: Kieskeurig.nl, maar voor 40 euro meer heb je de 32PW9551, welke nog beter leverbaar is ook.
Zelf ben ik em laatst nog tegengekomen in de BCC, zou dus even alle electronica zaken langsgaan of opbellen en vragen naar dit toestel.
[...]
Ik koop em alleen als hij voor ongeveer 450 euro te krijgen is, dat kon een paar maanden geleden nog wel. (toch eerder moeten zijn)
Nee, Philips heeft officieel afstand van het model gedaan, dus alleen nog uit voorraad (en die worden dus steeds duurder, helaas...). De bron van dit bericht is trouwen MM Utrecht en Block Utrecht (zeiden beide hetzelfde, ze hadden nog wel de 32'' staan, maar de 28'' was eruit)Icelus schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:28:
[...]
Kunnen ze de 28" niet voor je bestellen?
[...]
Als "ervaringsdeskundige" kan ik zeggen dat dat niet zo is. HD-bronnen zien er vergeleken met bijvoorbeeld dezelfde film op DVD, geweldig uit, gedetailleerder en kleurrijker. Een verschil tussen 720/1080 zul je echter niet zien op deze TV.Icelus schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:28:
[...]
[...]
1080i neem ik aan
Zie je veel verschil tussen 720/1080? (aangezien de TV beide resoluties terugschaald).
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Ik denk het niet. Er is relatief weinig vraag naar (meeste mensen willen een ‘platte’ TV) en het zal te duur zijn om voor één toestel een hele productielijn open te houden. Samsung kwam nog wel met een opvolger IIRC.gastje13 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:21:
zou philips nog een opvolger voor dit toestel maken? er is toch nog behoorlijk veel belangstelling naar HD-crt's
jammer, worden de bestaande modellen nog gefabriceerd of is het nu alleen nog uit voorraad?Icelus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:11:
[...]
Ik denk het niet. Er is relatief weinig vraag naar (meeste mensen willen een ‘platte’ TV) en het zal te duur zijn om voor één toestel een hele productielijn open te houden. Samsung kwam nog wel met een opvolger IIRC.
Productie is begin dit jaar gestopt. De 28" versie is al slecht leverbaar, de 32" zal dat waarschijnlijk binnenkort ook zijn (alles uit voorraad).gastje13 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:16:
[...]
jammer, worden de bestaande modellen nog gefabriceerd of is het nu alleen nog uit voorraad?
Tevens geeft Philips een beperkte garantie. Mocht de beeldbuis (ooit) stuk gaan dan kunnen ze deze niet meer vervangen (en zul je waarschijnlijk een LCD/Plasma vervanging krijgen).
oké, jammer dusIcelus schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:45:
[...]
Productie is begin dit jaar gestopt. De 28" versie is al slecht leverbaar, de 32" zal dat waarschijnlijk binnenkort ook zijn (alles uit voorraad).
Tevens geeft Philips een beperkte garantie. Mocht de beeldbuis (ooit) stuk gaan dan kunnen ze deze niet meer vervangen (en zul je waarschijnlijk een LCD/Plasma vervanging krijgen).
Wordt de elektronica voor CRT's in de zelfde fabriek gemaakt waar ook de beeldbuizen gemaakt worden?
In Polen staat toch ook nog een philips CRT fabriek?
Kijk maar eens op http:/www.geizhals.at/eu en zoek daar op 32pw9551
ik krijg dit weekend de Philips 32PW5991/12 binnen en heb nog een vraagje aan bezitters van deze TV. Namelijk, wat is de beste optie voor het aansluiten op mijn GeForce 6600 (ondersteund HDTV)?
van 7-pins mini-din -> 7-pins mini-din naar component adapter -> component input van de TV
of
van DVI -> DVI naar HDMI adpater -> HDMI input van de TV
Ik heb dit topic vrijwel helemaal gelezen maar ben daarbij geen ervaringen tegen gekomen van bezitters die beide geprobeert hebben.
Ik hoop dat men mij een antwoord kan geven zodat ik de juiste kabels kan kopen
Denk het laatste; het signaal blijft dan digitaal.blubberhoofd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:45:
van 7-pins mini-din -> 7-pins mini-din naar component adapter -> component input van de TV
of
van DVI -> DVI naar HDMI adpater -> HDMI input van de TV
Het digitaal verhaal gaat hier niet 100% op. Een CRT is analoog, dus op een gegeven moment moet het digitale signaal van je computer toch omgezet worden van analoog naar digitaal. Of dat in de computer gebeurd of in de TV is wel van invloed, maar maakt geen wereld van verschil uit.Icelus schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:52:
[...]
Denk het laatste; het signaal blijft dan digitaal.
Wat -wel- verschilt, is dat '7 pins mini din' een s-video aansluiting betreft. Dat is kwalitatief 1 van de slechtste verbindingen die je kunt bedenken. Je RGB signaal wordt op een hele vreemde manier encoded, en dan in je TV weer decoded. Het is (voornamelijk vanwege het analoge verhaal) geen lossless encoding, dus je beeld gaat er na decoding -altijd- op achteruit.
De 'grap' met s-video is dat encoding helemaal niet nodig is. Je computer levert RGB, je TV werkt met RGB, maar je verbindt ze via een signaal met een 'alien' encoding.
Daarnaast beperkt je s-video poort het signaal tot een vaste 720*576i@50Hz, hoewel het me na het lezen van dit topic niet helemaal helder werd kan de 28PW9951 een stuk hoger als dat.
Effin, DVI/HDMI dus, en dan voornamelijk vanwege het RGB/resolutie verhaal.
Volgens mij wordt er op een 7-pin component aansluiting gedoeld? Zoals deze.flowerp schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:15:
[...]
Wat -wel- verschilt, is dat '7 pins mini din' een s-video aansluiting betreft. Dat is kwalitatief 1 van de slechtste verbindingen die je kunt bedenken. Je RGB signaal wordt op een hele vreemde manier encoded, en dan in je TV weer decoded. Het is (voornamelijk vanwege het analoge verhaal) geen lossless encoding, dus je beeld gaat er na decoding -altijd- op achteruit.
Het zou dan om een componentsignaal gaan. Aangezien dit een analoog signaal is, en HDMI een digitaal signaal, zou HDMI een betere keus zijn doordat het signaal zo lang mogelijk digitaal blijft.
Helaas is dat de maximale resolutie die de 9551 aankan. Hogere resoluties, tot 1080i, worden wel geaccepteerd maar teruggeschaald naar 576(p) (daarom mag Philips het geen HD-Ready TV noemen).Daarnaast beperkt je s-video poort het signaal tot een vaste 720*576i@50Hz, hoewel het me na het lezen van dit topic niet helemaal helder werd kan de 28PW9951 een stuk hoger als dat.
[ Voor 7% gewijzigd door Icelus op 01-08-2007 00:49 ]
S-vhs via Scart heb ik jaren gebruikt maar het was inderdaad mijn bedoeling om de 7-pins mini-din -> component optie te gebruiken of HDMI.
wat de resolutie betreft is het belangrijkste is dat er een breedbeeld resolutie overgedragen wordt.
720x576 is natuurlijk een prima resolutie voor HTPC gebruik, wanneer je een 4:3 TV hebt tenminste.
Ik ben in de loop der jaren steeds meer gaan storen aan de vervorming/vervaging van het 4:3 signaal op mijn 16:9 TV.
1024x576@50hz is dus voor mij ruim voldoende.
Wie heeft beide opties (component vs. HDMI) geprobeerd met deze TV?
p.s. de s-vhs via scart is erg beroerd met deze TV, terwijl ik via de s-vhs aansluiting aan de zijkant van de TV een prima beeld krijg
Wat bedoel je hier precies?blubberhoofd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:25:
wat de resolutie betreft is het belangrijkste is dat er een breedbeeld resolutie overgedragen wordt.
720x576 is natuurlijk een prima resolutie voor HTPC gebruik, wanneer je een 4:3 TV hebt tenminste.
Ik ben in de loop der jaren steeds meer gaan storen aan de vervorming/vervaging van het 4:3 signaal op mijn 16:9 TV.
Ik neem aan dat je SCART2 hebt gebruikt? (SCART1 ondersteunt alleen RGB en composiet).p.s. de s-vhs via scart is erg beroerd met deze TV, terwijl ik via de s-vhs aansluiting aan de zijkant van de TV een prima beeld krijg
ik bedoel de 720x576 (4:3) resolutie die ik jarenlang icm s-vhs gebruikt heb, deze 'rekte ik uit' tot 16:9 op m'n oude breedbeeld TV. Dit zorgt voor een lichte vervaging van het beeld. Een alternatief had kunnen zijn dat je een hogere resolutie neemt en gaat 'inzoomen', waarbij je de boven en onderkant van het beeld laat wegvallen, maar het resultaat hiervan is een vrij grof beeld.
Ik heb, eigenwijs als ik ben, beide scart aansluitingen geprobeerd en op beide was het resultaat bedroevend, terwijl de aansluiting aande zijkant een uitstekend beeld geeft. overigens is het geluid van alle externe bronnen omgekeerd
Ik gebruik nu DVI->HDMI op 720p.
Dit ging niet geheel vlekkeloos, ik heb via het service menu de horizontale en verticale afmeting en positie van het beeld moeten corrigeren aangezien de overscan correctie via de drivers onvoldoende mogelijkheden bood om het beeld te corrigeren. Verder bij het opstarten van de HTPC met alleen de DVI->HDMI aansluiting zorgde ervoor dat de 'autodetect' van de drivers de mist in gingen waardoor ik Windowze niet te zien kreeg. Dit heb ik opgelost door de grafische kaart weer via S-vhs aansluiting op de TV aan te sluiten. Het omgekeerde geluid is natuurlijk eenvoudig gecorrigeerd dmv het omwisselen van de tulpstekkers.
Het resultaat via HDMI op 720p is werkelijk verbluffend
de kleuren en scherpte zijn veel beter dan verwacht en de belangrijkste wijziging is dat ik nu eindelijk een breedbeeld resolutie kan produceren met m'n HTPC
Verwijderd
Ik had een heel goede Grundig breedbeeld van een jaar of 8 oud, die het voor de tweede keer begaf. De Grundig had een topbeeld. Was geen flatscreen. Maar de Philips wint er van, al zit ik mij toch vaak suf bij te regelen. M.n. mijn VCR kan ik wel weggooien, want dat is niet meer om aan te zien. Ook vallen veel zenders door de mand met slechte apparatuur of slecht afgeregelde apparatuur. M.n. de 4:3 uitzendingen van de Nos-zenders zijn vaak abominabel. Vergelijk dat eens met de BBC en de Duitse zenders! In Casema digitaal zijn dat diavoorstellingen. Voetbal op de BBC is breedbeeld en elke speler is te onderscheiden. Op de Nos is het 4:3 en zijn de beelden zo vaag dat zij niet bij te regelen zijn. Dan moet Pixel Plus uit en zet ik de tv op dubbele lijnen. Dan blijft de bal de bal en wordt geen stuiterende streep. Dat laatste is dus niet de schuld van de tv, gelet op de BBC beelden.
Ik heb een Philips DVP5960 dvd speler gekocht. Deze had goede commentaren op Kieskeurig. Ik ging voor een Pioneer, maar die was twee keer zo duur.
De DVP5960 is aangesloten via hdmi. Hoe hoger ik die zet, des te meer last heb ik van licht verspringende beelden. Helaas. Het lijkt of het downscalen een nanoseconde extra tijd kost, waardoor de beelden niet meer vloeiend zijn. Bij Saving Private Ryan hebben ze dat expres gedaan, maar ook de rest van de dvd's laten dit euvel zien. Via een scartaansluiting heb je dit probleem niet, maar wanneer je Pixel Plus gebruikt krijg je weer een soort van shifting van het beeld van superhelder afgewisseld door momenten van vaagheid. Op Kieskeurig wordt daar nog al over gesteggeld.
Hebben jullie deze ervaring ook? Is een componentaansluiting beter?
Nu ik zet hdmi op 720p of lager 576p. Alle extra digitale ingrepen als Dynamic Contrast laat ik op uit staan. Dan gaat het redelijk.
Maar de scherpte van het beeld heeft dus een prijs bij dit toestel. Op mijn Grundig met een JVC speler had ik dit effect niet.
Wat ook wat tegenvalt bij de DVP5960 is wanneer je het 4:3 beeld uitrekt naar breedbeeld-vullend duidelijk zichtbaar is dat de beelden links een rode schaduw hebben en rechts een groene. Dit ligt aan de DVD speler. Volgens Philips is er niets aan te doen.
Voor de veiligheid heb ik bij Philips zelf 3 jaar extra garantie bijgekocht. Dan schijn je meer kans op onderdelen te maken.
Ik ben benieuwd hoe het mij vergaat met deze combi. Twee weken in bezit.
Rob
Verwijderd
Het geluid moet met deze instelling via aparte audiokabels. Het geluid op de tv is nu buitengewoon krachtig. Ik had daarvoor uiteraard ook de equalizer bijgesteld.
Het geluid bij een digitale verbinding met mijn Sony surroundversterker is trouwens fantastisch. Veel beter dan mijn vorige JVC dvd speler kon produceren. De kanaalscheiding van de Philips DVP5960 is gewoon veel beter.
Das niet waar! Er komt een nieuwe CRT tv van philips zie:
http://img240.imageshack.us/img240/9274/l7dj4.jpg
Ziet er van voren uit als een lcd, maar is een echte CRT
Gezien de 9551 het L06 chassis heeft en deze het L7 lijkt mij het een opvolger
[ Voor 11% gewijzigd door gastje13 op 31-08-2007 17:30 ]
Maar wordt dat ook breedbeeld dan, want op het plaatje is een 4:3-tv te zien.gastje13 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:29:
Er staan hier een aantal berichten dat philips geen opvolger uitbrengt op de 32pw9551(L06 chassis)
Das niet waar! Er komt een nieuwe CRT tv van philips zie:
http://img240.imageshack.us/img240/9274/l7dj4.jpg
Ziet er van voren uit als een lcd, maar is een echte CRT
Gezien de 9551 het L06 chassis heeft en deze het L7 lijkt mij het een opvolger
Wij hebben de 32PW9551 nu ook sinds 2 weken. Het beeld is echt boven verwachting. We wilden perse een crt-scherm, omdat we nog geen digitale tv hebben, vanwege slechte reacties over de service, zaptijden en bandbreedte. Een lcd-scherm op analoog signaal is gewoon een ramp, konden we wel concluderen na een paar winkels te hebben bezocht.
Het enige probleem is het geluid. Daar klopt gewoon iets niet. Bij sommige stukjes in een film, of reclame is de achtergrondmuziek heel hard, en de stemmen zijn zacht en daardoor bijna niet te verstaan. Ik weet niet of dit een instelling is? Zo ja, met wat zou je dit dan kunnen regelen?
Ik raad digitale tv wel aan, ik kijk zelf digitaal op een goedkope crt tv(jvc/vestel) en het beeld is daarop al verbluffend mooi. Overegens het gewone digitale signaal vind ik zelf ook duidelijk minder op lcd. Zag bij de mediamarkt pas een humax decoder die wij ook hebben op een lcd, het leek wel een videoband
Zappen gaat sneller dan gewone tv, je hoeft niet meer te wachten voordat een kanaal volledig binnengeladen is om naar het volgende te mogen gaan. Althans toch bij de humax.
[ Voor 44% gewijzigd door gastje13 op 01-09-2007 17:36 ]
Alles via HDMI loopt op 50HERZ ipv 100HERZ.........
Geluid is een ramp!!!
Mijn antwoord op deze topic: NEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ondertussen is er voor een kleine meerprijs wel wat anders op de markt!!!!!
FUCK THIS!
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 05:26 ]
Dus......wimp1969 schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:42:
Dezen bak is een schande in vergelijking met de voorgaande modellen......
Geluid is een ramp!!!
Ondertussen is er voor een kleine meerprijs wel wat anders op de markt!!!!!!!!!!!!!!!!
FUCK THIS!
Sticky uitroepteken?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 05:25 ]
als ik nu een nieuwe crt tv zou kopen zou dat er zeker een zijn die 50hz speelt of op 50hz kan zetten. 100hz is namelijk stukke minder scherp.(uit mijn ervaringen)
allé ja, het knippert ietskes minder. maar dat verschil is eigenlijk zogoed als alleen in de ooghoeken te zien of bij fel wit.
[ Voor 30% gewijzigd door gastje13 op 02-09-2007 21:24 ]
Bij een klein beetje ht heb je toch gewoon altijd je geluid via de versterker lopen. Is toch altijd 10x beter dan zo'n blikje dat ze in een tv stoppen als sluitpost (ohja...er moet nog geluid uit komen). Mijn TV speakers hebben in die 8 jaar tijd dat ik die bak heb misschien 4 uurtjes gedraaid...gastje13 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:07:
Geluid schijnt bij deze bak inderdaad wat minder te zijn. Oplossing is op externe speakers aan te sluiten.
De rest via de receiver naar de 5.1 opstelling.
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik toch wel eens bent, dat geflakker via de HD kanalen is echt niet aan te kijken met een gewoon film ofzo, gelukkig gaat het met games iets minder want ik kan wel via de Xbox het beeld op 60Hz kijken, als dat niet gekund had was ie terug gegaan en ja dat geluid is een ramp. Wat is er nu voor een meerprijs beters te krijgen dan ?? LCD of Plasma ??? ik hou wel van zwarte in mijn beeld.wimp1969 schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:42:
Dezen bak is een schande in vergelijking met de voorgaande modellen......
Geluid is een ramp!!!
Ondertussen is er voor een kleine meerprijs wel wat anders op de markt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FUCK THIS!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 05:26 ]
Plasma is voorlopig altijd beter dan LCD. Tenzij ze nieuwe technieken gaan toepassen is LCD te langzaam en het heeft geen echt zwart. Mijn broer heeft een Panasonic 42" plasma en die kostte €1200 en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. De prijzen staan nog steeds flink onder druk, dus ik kijk het nog even aan. Momenteel heb ik nog een prima TV en als ik zo'n ding koop wil ik eigenlijk meteen een Full-HD.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:44:
[...]
Wat is er nu voor een meerprijs beters te krijgen dan ?? LCD of Plasma ??? ik hou wel van zwarte in mijn beeld.
Ik zag laatst in de winkel een Philips Full HD LCD, aangesloten op een HD digitale TV decoder en op zich was het beeld erg mooi, totdat er iets kwam met snelle beweging (motocross) en daar zag je toch wat kriebeltjes in het beeld. Ik zou daar persoonlijk toch een beetje ziek van worden als ik net €2500 uit de poeplat heb getrokken. Plasma dus. Panasonic en Pioneer maken de beste panels, alleen is Pioneer erg duâh.
Er is geen Media Markt! Althans niet één dezelfde, alle Media Markten zijn 'aparte winkels (bv's)' met allemaal hun eigen aanbiedingen (voor de zoveelste maal overigens) dus jouw folder is niet dé folder. Ik heb er net 4 bekeken en die zijn idd dus allemaal anders (op een paar overeenkomsten na) dus welke Media Markt heb jij het over en noem dat in het vervolg even, wel zo handig.........Edskes schreef op woensdag 05 september 2007 @ 02:43:
In de nieuwe folder van Media Markt staat de Philips 32PW9551 nu voor maar 333 Euro.
niet iedereen is er even gevoelig voor. Zo kijk ik prima films op 50hzVerwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:44:
[...]
Ik moet zeggen dat ik toch wel eens bent, dat geflakker via de HD kanalen is echt niet aan te kijken met een gewoon film ofzo, gelukkig gaat het met games iets minder want ik kan wel via de Xbox het beeld op 60Hz kijken, als dat niet gekund had was ie terug gegaan en ja dat geluid is een ramp. Wat is er nu voor een meerprijs beters te krijgen dan ?? LCD of Plasma ??? ik hou wel van zwarte in mijn beeld.
Enkel de lijnflikker bij interlance vind ik wel irritant
Interessante info. En hoe krijg ik dit in mijn tv?JBnl schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:08:
Er is inmiddels een nieuwe software Versie V1.6

Verwijderd
Ik moet wel zeggen dat ik nog altijd dik te vreden ben over deze tv. De DVD (Cambridge Audio Azur 540D (versie 1) is via component aangesloten en de Samsung H360R(S) via HDMI. Beide leveren een uitstekend beeld.
Overigens zal deze tv binnen nu en ongeveer een maand wel van mijn woonkamer naar de slaapkamer verhuizen. De tv in de slaapkamer is te klein, moeite met oa teletekst en ondertitels vanuit de kijk positie. Daarnaast wil ik in de woonkamer toch nog iets groter in combi met 5.1 etc is dat toch net wat leuker voor films.
Heb je daar misschien een changelog van?JBnl schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:08:
Er is inmiddels een nieuwe software Versie V1.6
Verwijderd
Ik weet niet welke vga kaart je hebt. Ik gebruik zelf een GeForce 6800. Met de 162.22 driver in combinatie met een extra programma van NVidia kan ik de resolutie instellen op iets van 1154 x 649 (of iets in die buurt). Je kijgt door dit extra programma, overscan enable of zo iets genaamd, in het NVidia config scherm een optie erbij om bij weergave op HDTV de resolutie aan te passen. Daarna krijg je dus die "rare" resolutie en heb je je hele bureaublad in het zichtbare beeld, zonder vervorming etc. Het enige is dat bij modellen als de 8800 GTS/GTX die over HDCP beschikken de HDCP gedisabled wordt en zaken als Blu-ray en HD-DVD niet meer afgespeeld kunnen worden als ze over die beveiliging beschikken. Mijn eigen 6800 heeft geen HDCP dus is het niet van belang.blubberhoofd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:35:
...Ik gebruik nu DVI->HDMI op 720p.
Dit ging niet geheel vlekkeloos, ik heb via het service menu de horizontale en verticale afmeting en positie van het beeld moeten corrigeren aangezien de overscan correctie via de drivers onvoldoende mogelijkheden bood om het beeld te corrigeren. ...