Hoofdcategorieėn
Topicacties

How to Become a DJ... Deel XIV

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Nieuw Topic
«zo niet, dan toch»

quote:
Reind schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 00:15:
Als je tijdcode vinyl en Traktor wil kun je niet anders dan aan de Audio8, das namelijk de enige kaart die zal gaan werken met tijdcode vinyl icm Traktor.

Ik draai nu ruim een half jaar met Traktor Scratch en heb inmiddels naast Traktor Scratch ook software als een mixvibes, serato, ms pinky en djDecks gebruikt... allemaal geweldig maar niet zo geweldig als Traktor Scratch. De enige software waar ik nog steeds warm voor loop is djDecks, kost geen drol geeft je meer dan een beetje en werkt eigenlijk bijzonder goed. Ik vind djdecks (ondanks dat het skinnable is) nog steeds een interface hebben van lik me vestje... dat roep ik al sinds dag 1! Aan de andere kant is Adion geen designer maar een programmeur en dat moet ook vooral zo blijven, zodra programmeurs zich gaan bemoeien met design gaat het fout en vice versa.

Wat alleen wel een keer mag gaan gebeuren is dat djDecks in de koppel verkoop gaat, oftewel kaal plukken die hap en mee leveren met een midi controller of een tijdcode vinyl systeem. Ik denk namelijk dat het programma in combinatie met een leuk geluidskaartje + tijdcode vinyl en cd tegen een goede prijs echt een potentiėle hit is. De vraag naar dergelijke systemen lijkt met de dag groter te worden en ik denk toch echt dat het hele tijdcode verhaal een beetje de volgende hype aan het worden is.
Jups.

Als ik mij niet vergis, heb ik het gerucht gehoord, dat er misschien wel iets met Vestax (VCI-100) in het verschiet zit... Maar nogmaals, dat heb ik alleen van horen zeggen. :D

Ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb vroeger wel eens wat met de oude Traktor DJ Studio zitten kloten en vond het toendertijd wel aardig lekker gebruiken.
Als ik zou moeten kiezen, dan zou het of Traktor met bijbehoren worden, of djDecks.
Moet alleen nog beginnen met de aanschaf ben ik bang. :')

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Reg. datum: 28 januari 2004

Zijn er trouwens op internet tutorials te vinden specifiek over de toonregeling tijdens een mix? en hoe gebruiken jullie je toonregeling? Draai je altijd de bas eerst terug voordat je je nummer er doorheen gooit? Wat doe je met mid en high?

Zelf luister ik eerst op de koptelefoon hoe ik met wegdraaien van mid en bass, en soms ook high, het zo kan afstellen dat het niet opvalt als je het nummer er doorheen gooit. Daarna als het nummer er doorheen zit, begin ik wat te draaien met de knoppen. De volgorde wisselt, hangt beetje af van het nummer, vaak switch ik wel ineens van de bas, dus de ene opeen erin terwijl de ander tegelijk wordt weg gedraaid.

Hoe doen jullie dit?

If you do something, do it good.

quote:
Op de gok totdat het goed klinkt, zoals je zelf al door had ;)

Reg. datum: 03 augustus 2005

spelen....

speel met de faders en met de tonen.

als je de hoge tonen op de plaat gedempt heb als je aan het inmixen bent en je gooit ineens de lopende plaat weg en de ander erin moet je heel kort de hoge toon open gooien.

het is een kwestie van aanvoelen, en ook is geen 1 plaat hetzelfde.

de bass gooi ik wel hard over, de tonen geleidelijk

Vanaf heden ben ik Microsoft Certified Notepad Professional, nu nog m'n MS-Paint examen :/

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

Hangt helemaal van je stijl af... :)

Wat nu begint door te zetten is tonaal mixen, wat even een iets andere methodiek vereist.

Even tussendoor "spammen": http://www.aboutdj.nl/content/view/821/1/ (Digital DJ Day). Wellicht nog interessant voor DJ's hier :)

BtM909 wijzigde dit bericht 06-11-2007 13:48 (35%)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Reg. datum: 10 juli 2002

Gewoon veel uitproberen, dan merk je vanzelf wat je lekker vindt klinken. Ik pas bij verschillende nummers andere technieken toe. Het is puur afhankelijk van het de nummer(s) die draaien en degene die je in wil mixen. Je kunt er ook voor kiezen om heel abrupt over te mixen of juist heel vloeiend. Ook die 2 stijlen kun je mixen als je het goed toepast.

Wat meestal wel aardig werkt is om de bass en hoge tonen in het begin weg te draaien. De middetonen kun je dan langzaam laten infaden om daarna de hoge tonen te laten volgen. Hoe je dat doet is afhankelijk van hoe de nummers samen klinken en op welk punt van de opbouw je in de nummers zit. Soms klinkt het goed om die hard over te zetten, soms is juist heel geleidelijk beter. Zelfde geld voor de bass overigens. Als de bassen redelijk hetzelfde zijn, dan kun je ze het beste hard overzetten. Als in het lopende nummers een soort van melodie in de bass zit, dan klinkt het meestal niet zo lekker als je hem ineens weghaalt als je de andere bass ingooit. Dan kun je hem het beste een beetje terugdraaien, zodat je er nog wel iets van hoort, maar dat het niet zo overheersend is.

Music is an expression of pure emotion

«zo niet, dan toch»

quote:
BtM909 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:46:
Hangt helemaal van je stijl af... :)

Wat nu begint door te zetten is tonaal mixen, wat even een iets andere methodiek vereist.

Even tussendoor "spammen": http://www.aboutdj.nl/content/view/821/1/ (Digital DJ Day). Wellicht nog interessant voor DJ's hier :)
Ik werk bijna alleen maar met crossfader, heel af en toe doe ik wel eens wat met freq- tonen tegen elkaar uit wisselen. Bedoel je dit met tonaal mixen?

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

You! Cake or Death?
Reg. datum: 14 april 2002

Ik mix altijd heel langzaam en rustig over door eerst de hoog of midden van de spelende plaat de max de helft lager te zeggen en de plaat die ik in wil mixen die helft erbij te doen (het vervangt het dus) Daarna heeel langzaam over laten vloeien en uiteindelijk de bass ook langzaam over als er een melodie in de bass zit of wat sneller als de bass vrij gelijk is.

Ik gebruik nooit harde overgangen of gekke frutsels tijdens de overgang (een niveau geheel weg laten vallen oid) De faders gebruik ik nooit eigenlijk. Valt teveel op. Misschien om de track op het einde geheel rustig weg te laten vallen als hij 'over' is op de andere.

Collaborator wijzigde dit bericht 06-11-2007 20:34 (27%)

What's the point of having an Internet connection if you're not using it to look up weird, fucked-up pictures of dirty sex you'd never have yourself?

Reg. datum: 03 augustus 2005

quote:
Collaborator schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:30:
Ik mix altijd heel langzaam en rustig over door eerst de hoog of midden van de spelende plaat de max de helft lager te zeggen en de plaat die ik in wil mixen die helft erbij te doen (het vervangt het dus) Daarna heeel langzaam over laten vloeien en uiteindelijk de bass ook langzaam over als er een melodie in de bass zit of wat sneller als de bass vrij gelijk is.

Ik gebruik nooit harde overgangen of gekke frutsels tijdens de overgang (een niveau geheel weg laten vallen oid) De faders gebruik ik nooit eigenlijk. Valt teveel op. Misschien om de track op het einde geheel rustig weg te laten vallen als hij 'over' is op de andere.
wat voor stijl mix je dan?

ik mix eigenlijk alleen hardcore, en daar doe je juist wel keihard alle beats overgooien op momenten, en ook faders lekker wegtrekken.

ik vind rustig alles wegdraaien en de volgende erindraaien gewoon radio mixen. klinkt gewoon niet.

Vanaf heden ben ik Microsoft Certified Notepad Professional, nu nog m'n MS-Paint examen :/

«zo niet, dan toch»

quote:
Collaborator schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:30:
[..]De faders gebruik ik nooit eigenlijk. Valt teveel op. Misschien om de track op het einde geheel rustig weg te laten vallen als hij 'over' is op de andere.
Ik ben dat niet helemaal met je eens. Ook met faders kan je heel mooi overgooien.
Het mooie van het crossfader gebruik vind ik dat je dan alles onder controle hebt kwa faders.
Je kan kiezen voor de langzame wissel, de snelle of een vorm van beatjuggle waarbij je de accenten van beide platen gebruikt; maar dat weten jullie vast wel beter als dat ik het weet. ;)

«zo niet, dan toch»

quote:
X.ExceL schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:50:
[...]

ik mix eigenlijk alleen hardcore, en daar doe je juist wel keihard alle beats overgooien op momenten, en ook faders lekker wegtrekken.

ik vind rustig alles wegdraaien en de volgende erindraaien gewoon radio mixen. klinkt gewoon niet.
Tja.. ligt volgens mij aan de stijl waarin je draait inderdaad.

Ik heb dat ik snel erin knal, maar ook dat ik soms anderhalve minuut bezig ben met opbouwen, synch laten lopen en afnemen.
Het hangt er bij mij aan of ik minimal, techno, techhouse, drum & bass of gewoon (deep)house mix.

Drinking for Holland @ Le Mans

quote:
Ome_Les schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:42:
[...]

Ik werk bijna alleen maar met crossfader, heel af en toe doe ik wel eens wat met freq- tonen tegen elkaar uit wisselen. Bedoel je dit met tonaal mixen?
Tonaal mixen is IMHO naast de beats synchroon laten lopen er ook voor zorgen dat de melodielijnen samen niet vals klinken. En das inderdaad een heel andere tak van sport dan alleen de platen op maat synchroon laten lopen. De ultieme overgang is dan in een open break, waar dus geen beat aan te pas komt.

My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

«zo niet, dan toch»

Aaaaaah! Nu snap ik hem! Thanks! d:)b

You! Cake or Death?
Reg. datum: 14 april 2002

quote:
X.ExceL schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:50:
[...]

House, Club. Daarbij vind ik het gewoon belangrijk dat het lekker door blijft lopen. Mensen op feesten die het hoorde vonden het erg fijn. De hele avond doorlopende muziek. Dat waren dan wel rustige avondjes waar de muziek niet bedoeld was als keihard op de voorgrond (ze moesten nog kunnen praten ;) )

De laatste tijd speel ik thuis veel met electro, dat mixt wel heel anders. Dat is vaak al erg rauw en glitch-achtig. Dus daar kan je hardere overgangen maken (en mijn Kaoss pad 3 toepassen ? >:) )

What's the point of having an Internet connection if you're not using it to look up weird, fucked-up pictures of dirty sex you'd never have yourself?

Reg. datum: 24 november 2004

Onlangs is Adobe Audition 3 gereleased en ik lees wel een hoop positieve ervaringen over Audition.
Echter is het mij niet duidelijk hoe je met Audition snel en eenvoudig 2 tracks kunt beatmatchen zoals bv in Mixmeister.
Oftewel, na installeren van Mixmeister kon ik direct op gevoel aan de slag, maar met Audition kom ik met mijn gevoel niet ver |:( .
In de help files van audition kom ik ook niet veel tegen behalve dat je alles handmatig moet 'meten' en dan vervolgens time-stretchen.

Klopt het dat beatmatchen in Audition zo omslachtig is of zie ik dingen over het hoofd ??? :?

Relaxed, het zijn maar 1 en 0
Reg. datum: 09 september 2001

Adobe Audition is mee bedoelt voor audio bewerking en het samen mixen van meerdere sporen. Voor Beatmatchen is het niet echt practisch dus dat klopt wel.

Een ninjja!

adobe audition is helemaal niet te vergelijken met programma's als traktor, mixmeister of djdecks. Audition is niet live en meer gericht op nabewerking.

te laat..

DoubleJ wijzigde dit bericht 13-11-2007 13:44 (8%)

«zo niet, dan toch»

quote:
DoubleJ schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:44:
adobe audition is helemaal niet te vergelijken met programma's als traktor, mixmeister of djdecks. Audition is niet live en meer gericht op nabewerking.

te laat..
Mwah.. Ik denk dat een heleboel mensen ook hier Ableton onterecht in onderschatten en dus niet zullen bekijken als alternatief of oplossing. ;)

AboutDJ

quote:
Ome_Les schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:59:
[...]

Mwah.. Ik denk dat een heleboel mensen ook hier Ableton onterecht in onderschatten en dus niet zullen bekijken als alternatief of oplossing. ;)
En toch heeft men wel een punt, Adobe Audition is een veel te omplex en uitgebreid programma voor zulke doeleinden. Dan ben je veel beter af met een mixmeister die niet alleen veel goedkoper is maar ook nog eens veel simpeler werkt.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

Alhoewel ik zelf zweer bij Acid Pro zijn de laatste versies van mixmeister behoorlijk vooruit gegaan. Vind alleen de standaard manier van mixen dusdanig generiek dat je zo 't gros van alle mashups en korte mixen eruit kan halen.

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

I'm French...et alors?!?
Reg. datum: 16 juli 2001

quote:
Ome_Les schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:23:
[...]

Tja.. ligt volgens mij aan de stijl waarin je draait inderdaad.

Ik heb dat ik snel erin knal, maar ook dat ik soms anderhalve minuut bezig ben met opbouwen, synch laten lopen en afnemen.
Het hangt er bij mij aan of ik minimal, techno, techhouse, drum & bass of gewoon (deep)house mix.
En het klinkt lekker wat ik tot zover van Les heb gehoordt. Heb een preview van hem mogen horen via de email en was zeer onder de indruk hoe hij de kwaliteit behoudt (waar ik eerder als eens bij jullie vroeg in dit topic). Gewoon gegoed uitgebalanceerd, niet te overdreven bass bij de overgang er ingeknaldt. Effecten zeer mooi ingebracht. Ga er verder mee man want het klinkt verdomt lekker! :) :*) .
Wel afmaken nu he!
Tjah ik mix zelf niet, ben niet eens een muziek (Neem meer op in de studio's/ produceren en live concerten, meer de technische kanten) Maar doe zelf wat prive projectjes kwa muziek / nummers zelf inspelen in mijn dure vrije tijd en die passen hier niet echt en die post ik dan ook weer in de "How to become a producer II" topic.
Maar alla. Fijn topic hier :) waar ik wel aan mijn trekken kom :P

Mauce wijzigde dit bericht 14-11-2007 17:35 (4%)

-= G P P =-

«zo niet, dan toch»

quote:
Mauce schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:34:
[...]

En het klinkt lekker wat ik tot zover van Les heb gehoordt. Heb een preview van hem mogen horen via de email en was zeer onder de indruk hoe hij de kwaliteit behoudt (waar ik eerder als eens bij jullie vroeg in dit topic). Gewoon gegoed uitgebalanceerd, niet te overdreven bass bij de overgang er ingeknaldt. Effecten zeer mooi ingebracht. Ga er verder mee man want het klinkt verdomt lekker! :) :*) .
Wel afmaken nu he!
Tjah ik mix zelf niet, ben niet eens een muziek (Neem meer op in de studio's/ produceren en live concerten, meer de technische kanten) Maar doe zelf wat prive projectjes kwa muziek / nummers zelf inspelen in mijn dure vrije tijd en die passen hier niet echt en die post ik dan ook weer in de "How to become a producer II" topic.
Maar alla. Fijn topic hier :) waar ik wel aan mijn trekken kom :P
Merci beaucoupe Maurice!

Ik ga vrijdag er weer aan werken met die maat van me! :D

Ook ben ik ondertussen bezig met een digitale dj set te mixxen in Ableton, misschien ook wel eens leuk om naar te kijken Mauce? ;)

I'm French...et alors?!?
Reg. datum: 16 juli 2001

quote:
Ome_Les schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:33:
[...]

Merci beaucoupe Maurice!

Ik ga vrijdag er weer aan werken met die maat van me! :D

Ook ben ik ondertussen bezig met een digitale dj set te mixxen in Ableton, misschien ook wel eens leuk om naar te kijken Mauce? ;)
Nice, stuur maar op. Je hebt mijn email adres :)

-= G P P =-

«zo niet, dan toch»

Ik zet wel wat online zodat je het kan downen. Is denk ik namelijk iets te groot voor je inbox. ;)

Ome_Les wijzigde dit bericht 15-11-2007 23:03 (33%)

Reg. datum: 10 juli 2002

Ik heb gister weer een nieuw setje gebakken.

Wat meer techno dan vorige keer en meer platen. Er zitten nog wel wat diepe en spacende platen tussen. Ik heb hem 'Waves' genoemd, want die term kwam bij me op. Misschien kun je horen waarom.

Micka - Waves - 21-11-2007
quote:
01. Blood & Tears - Post Metrom - Brian Sanhaji Sleepwalker Remix
02. Popof - My Toyz
03. Hertz - Acinium
04. Monolake, Robert Henke - Melting
05. Audiofly X - Below the Surface
06. Lawrence - Place to Be - Daniel Stefanik Remix
07. Brian Sanhaji - Execute
08. Tiger Stripes - Nacht
09. Eric Sneo - Visions From the Deep
10. Sinisa Tamamovic - Night Lights
11. Hardcell - Funk Continuum
12. Perc - Troll Bait
13. Deadbeat - Monolake - Monolake's Ne-555 Mix
14. SCSI-9 - Another Day Acid
15. Cold - Cold Pt. 2 - Ananda & Eulberg Remix
16. Manuel Tur, Tam Cooper - Acorado - Will Saul & Tam Cooper Remix
17. Brian Sanhaji - Radiation
18. Sinisa Tamamovic - Camera
19. Hardcell - Boiling Point
Enjoy!

En aan het eind van het jaar op Solid Grooves draaien! How to become a DJ, het komt dichterbij. :P

Music is an expression of pure emotion

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: