Gathering of Tweakers

Quicksearch
Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

@Exirion:

Die learn-functie werkt bij mij niet helemaal naar behoren. Volgens de gebruiksaanwijzing zijn er 4 stappen die ik moet volgen, namelijk:

1 - Kies met SELECT de (bijv.) VCR functie.
2 - Druk op de RU760 tegelijk op de LEARN-toets en op de toets die u op wilt slaan en houdt beide toetsten ongeveer 5 seconden vast tot de aanduiding VCR twee keer knippert en dan blijft branden.

Hier blijf ik dus al hangen, want bij mij knippert VCR wel 2 keer, maar deze blijft niet branden :(

Heb jij hier ook ervaringen mee gehad? :)
\o/

quote:
Exirion schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:04:
[...]

Zul je geen spijt van krijgen :) Tip: zet de automatische backlight uit want het vreet batterijen ;)

Mijn backlight doet het echt al maanden op een setje batterijen... overigens vind ik de verlichting niet zo goed, de onderste knoppen (stop, pauze, etc.) zijn niet verlicht.

Misschien dat daardoor m'n batterijen langer meegaan ;)

Ik heb de leer-functie inmiddels werkend gekregen. Tóch gaat de RU760 weer terug naar de winkel, want dit werkt echt niet naar mijn wensen. De toetsen blijven te lang aktief, waardoor ik het volume van mijn Rotel voorversterker niet snel genoeg kan regelen en alleen maar in stappen. Jammer, het leek me zo'n leuk ding. :/
Reg. datum: 09 januari 2004

Volgens mij heeft Exirion in 1 van de vorige topics al eens aangegeven dat die flips760 het niet goed doet met rotel/arcam(??) apparatuur. Ik heb zelf een universele rotel ab (rr-1050). Oerlelijk maar kan er wel alles mee bedienen :)

100% No Soul Guaranteed

Gadgetfetisjist

quote:
lowfi schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:18:
Volgens mij heeft Exirion in 1 van de vorige topics al eens aangegeven dat die flips760 het niet goed doet met rotel/arcam(??) apparatuur.
Het is me bekend dat er mensen zijn die problemen hebben met Rotel versterkers en zelf had ik het met m'n NAD T-163 voorversterker. Met m'n Arcam voorversterker doet ie het echter prima. Wel jammer, Barry.

Gadgetfetisjist

Wat 'werk in uitvoering' plaatjes van pa ontvangen :)

http://exirion.mine.nu:8080/IMG_0549_2.jpg

Worden twee gescheiden opgebouwde mono-versterkers in een kast. De behuizing is de rechter op het plaatje:

http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3635_2.jpg

Nu nog de prints (die al klaar waren) tegen de koellichamen monteren en de kleine versterker is bijna klaar :Y) Er komen XLR en tulp ingangen op, met gebruik van Jensen inputtrafo's.

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Mooie behuizingen ! Kosten die dingen ?

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Reg. datum: 16 januari 2001

quote:
jotheman schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:58:
[...]

Check! Ik heb een Denon DCD-480 op de rommelmarkt gekocht voor ¤ 5,- :*)
Lens was wat smerig dus las niet meer alle CD's. Schoongemaakt et voilà! Zat nog 'n sticker van Stassen (ongetwijfeld bekende audio-winkel hier in Venlo) op. Mooi man, zit 'n lekker geluidje in. :)
Ik een KEF K100 center voor ¤2,50. ;)

Reg. datum: 06 augustus 2004

quote:
FAQ schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:55:
[...]

De originele stands van Canton (Canton LS90) zien er erg mooi uit.
[afbeelding]
De kabel kan via een binnenleiding naar onder getrokken worden. Heb ze hier ook staan (in het zwart) en dat ziet er erg mooi uit. Heb overigens nog een setje zilveren liggen.

is dat setje LS 90 te koop ??
zoek nog nieuwe steunen.
heb nu 'home-made' steunen, maar vind de originele canton steunen toch beter passen bij mijn canton movie 10 MX II.

overige specs:

- Denon avr 1906
- Denon dvd 1920
- Aristona 70wa8416 BB TV
-
bekabeling:
- Oehlbach AK 2100 100 HZ (TV) antenne
- Oehlbach AK 2002 (receiver) antenne

- Oehlbach SCA 2003 scart <-> scart (TV-DVD)
- Oehlbach NF 1 master 2 x 1,0 m (TV-RECEIVER)
- Oehlbach NF 13 digitale coax (DVD/CD-RECEIVER)
- Oehlbach hyper profi opto (DVD-RECEIVER)
- Oehlbach Bleu Magic 5.1 (DVD/SACD-RECEIVER)
- Oehlbach NF 1 master 2 x 0,5 m (DVD-RECEIVER)
- Oehlbach NF 1 Y-adapter (subwoofer)

- Monitor Bingo Silver 2 x 1,5 mm verzilverde kabel

- - - - T F - - - -

Acties: [view]

Door: Koffie Moderator PNS/NT
XFM -- highstream --

Tipje voor de AB's : kijk ook eens naar de Harmony afstandsbedieningen.
Geen gepruts meer met learn enzo, gewoon je merk en type op de je PC inkloppen en klaar ben je.
Heb je het probleem zoals met die Rotel van hierboven ? Even extra finetunen en hij zend trager/sneller/langer/korter.
Ik ben van 6 AB's naar 1 gegaan en mijn vrouw kon vanaf dag 1 prima met het ding overweg :Y)
Gadgetfetisjist

quote:
JT schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:49:
Mooie behuizingen ! Kosten die dingen ?
Heb ze samen voor 300 euro gekocht. Voor deze kwaliteit een spotprijs :)

quote:
Exirion schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:44:
[...]

Onzin! Een normale RG58 kabel van hooguit een euro per meter is top afgeschermd (voldoet aan militaire normen) en met plugjes erbij ben je voor hooguit 10 euro klaar. Die dure kabels zijn voor normale speakers al discutable maar voor een subwoofer helemaal. En verder laten we het onderwerp maar weer rusten.

Tact is iets wat bij jou in je opvoeding blijkbaar niet is meegegeven, wat kun jij toch altijd bot uit de hoek komen. Ik ben het ook niet helemaal eens met je antwoord, een qed of ixos kabel kost ook vrijwel niks (4 meter voor 25 euro ofzo) ziet er mooier uit dan zo'n kabel (iets dat je met waf en je woonkamer toch wel wilt hebben). Daarnaast is het nog maar de vraag of deze persoon wel zin of de kunde heeft zo'n kabel in elkaar te zetten, zelfbouw kun je op deze manier wel bij elke vraag opperen.
Daar laat ik het dan ook maar bij...

jorg

Gadgetfetisjist

quote:
kippekop schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:43:
Tact is iets wat bij jou in je opvoeding blijkbaar niet is meegegeven, wat kun jij toch altijd bot uit de hoek komen.
Ja stop maar met je moralistische gelul en kom ter zake. Ik kan me nogal druk maken als mensen elkaar gek maken om een fortuin aan audiokabels in hun huis neer te gooien. En dat terwijl iemand aangeeft te moeten sparen voor een apparaat van 330 euro. Laat zo iemand dan asjeblieft normale kabels kopen/maken die meer dan genoeg voldoen. En al helemaal als we het over een sub hebben. Gimme a break.

Het is juist al die onzin die je op audiofora tegenkomt die mensen ertoe drijft om veel te veel geld aan bekabeling uit te geven, terwijl het nul komma nul toevoegt bij zo'n subje.

quote:
een qed of ixos kabel kost ook vrijwel niks (4 meter voor 25 euro ofzo) ziet er mooier uit

Ziet er mooier uit? Wat valt er minder op in je kamer dan gewone zwarte kabels? Die opzichtige blauwe/rode/groene/witte dingen vallen pas op en dat is ook meestal te bedoeling als mensen veel geld uitgeven aan die kabels.

En laat ik je nog even uit de droom helpen: In die 10 euro die ik noem zitten 2 vergulde Oehlbach tulpplugjes meegerekend. Die zien er keurig uit en zitten op Oehlbach retail kabels met prijzen in de orde van 25 tot 50 euro.

Exirion, ook al ben ik het grotendeels met je eens, je zou het wel iets subtieler kunnen brengen... je wordt dan ook eerder serieus genomen :)

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

Gadgetfetisjist

quote:
Dr. Strangelove schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:24:
Exirion, ook al ben ik het grotendeels met je eens, je zou het wel iets subtieler kunnen brengen... je wordt dan ook eerder serieus genomen :)

Serieuzer dan iemand die aanmoedigt om bij een sub van 330 euro een kabel van 50 euro te nemen?

Waar hebben we het hier over.

Ik ben eerder geneigd mensen te negeren die geen respect hebben voor de mening van anderen dan mensen die een andere mening hebben. That's just me. Dus wees wat aardiger, hm?

De sub was trouwens 175 euro dacht ik ;)

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

Gadgetfetisjist

quote:
Dr. Strangelove schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:21:
De sub was trouwens 175 euro dacht ik ;)
Via ebay ja ;) De officiele prijs was volgens mij 330 euro. Maar we houden er verder over op :P

quote:
Exirion schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:54:
[...]

Ja stop maar met je moralistische gelul en kom ter zake. Ik kan me nogal druk maken als mensen elkaar gek maken om een fortuin aan audiokabels in hun huis neer te gooien. En dat terwijl iemand aangeeft te moeten sparen voor een apparaat van 330 euro. Laat zo iemand dan asjeblieft normale kabels kopen/maken die meer dan genoeg voldoen. En al helemaal als we het over een sub hebben. Gimme a break.

Het is juist al die onzin die je op audiofora tegenkomt die mensen ertoe drijft om veel te veel geld aan bekabeling uit te geven, terwijl het nul komma nul toevoegt bij zo'n subje.

[...]

Ziet er mooier uit? Wat valt er minder op in je kamer dan gewone zwarte kabels? Die opzichtige blauwe/rode/groene/witte dingen vallen pas op en dat is ook meestal te bedoeling als mensen veel geld uitgeven aan die kabels.

En laat ik je nog even uit de droom helpen: In die 10 euro die ik noem zitten 2 vergulde Oehlbach tulpplugjes meegerekend. Die zien er keurig uit en zitten op Oehlbach retail kabels met prijzen in de orde van 25 tot 50 euro.
Ik ben blij dat je tenminste bevestigd wat ik zeg :) Maar ik zal het inhoudelijk houden, ik zeg 25 euro (enorm "fortuin" inderdaad) en dat is wel denk ik het goedkoopste op echte prutkabels na (waar je dus echt WEL een brom van in je voeding kunt krijgen) dat je gewoon afgemonteerd kunt krijgen, niks anders. Zo to the point genoeg ;)

jorg

En hij zit weer bijna vol!
In deeltje 22 zal ik een keer de moeite nemen mijn zooitje ook aan jullie te laten zien.
(momenteel streelt het even mijn oren met de cd van Enya)

NAD C325BEE, NAD 512 , NAD 412, E-MU 0202 USB, 2x Mission M33i, Sennheiser HD-201

Ik heb ook éindelijk een digitale camera ter beschikking, dus ik zal ook eens (voor het eerst) mijn set posten :)
Reg. datum: 30 april 2003

quote:
-TF- schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 07:59:
<knip>
is dat setje LS 90 te koop ??
zoek nog nieuwe steunen.
heb nu 'home-made' steunen, maar vind de originele canton steunen toch beter passen bij mijn canton movie 10 MX II.
<knip>
Ja, die zijn te koop, ik heb ze gisteren op marktplaats geplaatst. Als je daar wilt reageren: graag. Dan vervuilen we dit topic verder niet..

Gadgetfetisjist

quote:
kippekop schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:00:
Ik ben blij dat je tenminste bevestigd wat ik zeg :)

Vind het knap dat je een verhaal dat lijnrecht tegen dat van jou ingaat als een bevestiging ziet van wat je zelf zei, maar goed. Ik geef je nergens gelijk en ga dat ook niet doen.

Als jij denkt dat alleen een mono-interlink van minimaal 25 euro voldoet voor het aansluiten van een sub, dan laat ik je maar in die waan. Ik vind het alleen jammer dat andere mensen ook in de kabelmythe gaan geloven 'omdat iedereen zegt dat het zo is'. Ik zou die onzin liever een keer van de fora zien verdwijnen.

Helemaal als het gaat over mensen met een beperkt budget die hun geld wel beter kunnen gebruiken... Zo, einde pleidooi en einde discussie :)

Op naar het volgende deel van deze topic.

Acties: [view]

Door: Koffie Moderator PNS/NT
XFM -- highstream --

OK, het is niet geheel ontopic, maar we hebben het er nu toch over.
Kabels van receiver naar sub : maakt het uit wat voor kabel het is (kwa specs, niet kwa dikte/merk/etc) of kun je letterlijke *elke* tulp kabel gebruiken :?

Ik heb nu namelijk de meest simpele dunne kabel in huis er tussen hangen welke eigenlijk voor composiet bedoeld is (gewoon gele tulp dus) en dat werkt. Maar ik vroeg me af of het kwa specs uberhaupt iets uitmaakt ?
Gadgetfetisjist

quote:
Koffie schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:10:
OK, het is niet geheel ontopic, maar we hebben het er nu toch over.
Kabels van receiver naar sub : maakt het uit wat voor kabel het is (kwa specs, niet kwa dikte/merk/etc) of kun je letterlijke *elke* tulp kabel gebruiken :?

Ik heb nu namelijk de meest simpele dunne kabel in huis er tussen hangen welke eigenlijk voor composiet bedoeld is (gewoon gele tulp dus) en dat werkt. Maar ik vroeg me af of het kwa specs uberhaupt iets uitmaakt ?
Zoals je hierboven kunt teruglezen zul je op die vraag geen eenduidig antwoord krijgen ;) En aangezien kabeldiscussies altijd op eindeloze discussies uitlopen zijn ze hier eigenlijk uit den boze. Als je antwoord wil dan kan dat echter wel via email :P

quote:
Koffie schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:10:

Onafhankelijk van of de kwaliteit van de kabel boeit, is de impendantie van zo'n video-composite kabeltje niet ook anders. :?

Hm, btw, 1000 posts.

Hier verder graag: Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22 :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws