Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
JC Ken schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 16:41:
Nieuwe aanwinst, Denon UCD100 CD speler voor maar 2 euro op koningendag _/-\o_
Er zitten twee PCM56 dacs in;
-92DB MAX THD: FS Input, K Grade
-74dB MAX THD: -20dB Input, K Grade
96db DYNAMIC RANGE
NO EXTERNAL COMPONENTS REQUIRED
16-BIT RESOLUTION
15-BIT MONOTONICITY, TYP
0.001% OF FSR TYP DIFFERENTIAL LINEARITY ERROR
1.5µs SETTLING TIME, TYP: Voltage Out
±3V OR ±1mA AUDIO OUTPUT
Zijn dit betere dacs dan die in de Denon 1905 receiver zitten ?
Op dit moment wordt die flink onderhanden genomen.

Edit.
Die PCM56 belijken Burr-Brown dacs te zijn :) , weet hoe je het best de analoge singaal uit deze dacs kan laten komen ?

Check! Ik heb een Denon DCD-480 op de rommelmarkt gekocht voor ¤ 5,- :*)
Lens was wat smerig dus las niet meer alle CD's. Schoongemaakt et voilą! Zat nog 'n sticker van Stassen (ongetwijfeld bekende audio-winkel hier in Venlo) op. Mooi man, zit 'n lekker geluidje in. :)

I see dead pixels... Pjoetert Survert

Hierbij mijn bijdrage:
- de speakers moeten nog opgehangen worden maar ik ben nog bezig met de standaards
- kabels moeten nog helemaal weggewerkt worden

hardware:
H&K AVR135
Samsung LE32M51
Canton Movie 60 CX

pics:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

quote:
Nander schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 08:56:
[...]

Ok, misschien heb ik mij niet helemaal duidelijk uitgedrukt. Ben over het algemeen heel tevreden over mijn mooie Canton's. Ik wilde perse geen zuil uit esthetische overwegingen, ook vond ik het hout van mijn canton's erg mooi. Maar bij mijn luistersessies viel mij toch op dat een zuil vaak iets 'voller' en 'ronder' klinkt. Ik dacht dit op te vangen door een sub maar i.v.m. het mislukken van mijn zelfbouwprojectje ben ik nog zoekende naar een mooi exemplaar...

Goed, toch een fototje dan maar:
[afbeelding]

Een subwoofer gaat dat niet echt weghalen, of je moet een een redelijk kleine subwoofer kopen (10 inch of zelfs 8 inch woofer...) om een beetje warmte in de middenbas te geven, de meeste echte subwoofers (behalve die bij 5.1 setjes) geven alleen het allerlaagste laag weer (inclusief druk) en voegen geen warmte toe!

quote:
PhuSioN schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:17:
Update:

Mijn oude pics en specs zijn nog wel terug te vinden in het vorige deel :)

Nieuwe situatie:

[afbeelding]

Specs:

Panasonic TH-42PV60E
Harman Kardon HKTS8
Xbox 360 Premium
Netjes! Ik blijf het raar en jammer vinden dat er echter nog zo'n regel onder de panasonic zit, teveel plastic look daardoor, wel een prachtig beeld, unbelievable voor de prijs!

jorg

quote:
profweirdo schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:06:
Hierbij mijn bijdrage:
- de speakers moeten nog opgehangen worden maar ik ben nog bezig met de standaards

hardware:
H&K AVR135
Samsung LE32M51
Canton Movie 60 CX

pics:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Das gvd mooi spul! Ik vraag me nu nog steeds af of dat blauwe licht ook uit kan?
Lijkt me niet echt relaxed om continu in te kijken.
\o/

Ja, dat blauwe licht kan uit!

Opvallend dat veel mensen H&K zeggen, die & hoort er niet ;)

quote:
Reinier schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:32:

Komt door B&O gok ik zo (en dat rijmt :D)

NAD C325BEE, NAD 512 , NAD 412, E-MU 0202 USB, 2x Mission M33i, Sennheiser HD-201

Mijn nieuwe set (foto's komen later):

Onkyo integra 838
Denon dcd-1550AR cd speler
Kiss dp 558 200gb dvd hd recorder
2 X jbl e80

Er komt een zeer mooie sound uit :) Nu nog een goede studentenkamer vinden.

-=PLACEBO=-

quote:
Reinier schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:32:

Nou, die volumeknop ( :9~) wel, maar in de dimstand blijft wel de powerknop branden.

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

Heb in het weekend een JBL E250P subwoofer voor 175 euro inc verzendkosten gekocht via ebay. Sub is 1 jaar oud, doos, garantie, boekjes alles zit er bij! Was aan het sparen om het bij pick2pay te kopen voor 330 euro! Heeft me dus heel wat gescheelt, alleen ik weet niet wat voor subwoofer kabel ik erbij moet nemen. Ik zit te twijfelen tussen een QED Qunex van 46 euro of een Van Den Hull van 49 euro. Iemand advies?

Kamertje verbouwen in HT-room

Gadgetfetisjist

quote:
Rainesh schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:08:
Ik zit te twijfelen tussen een QED Qunex van 46 euro of een Van Den Hull van 49 euro. Iemand advies?
Bij een subwoofer zou ik me daar maar niet druk over maken :X Neem gewoon een goedkope kabel en hou je geld lekker in je zak.

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

En een nog betere tip: lees die blauwe en rode letters onder aan de pagina eens.

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

quote:
zimbab schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:18:
En een nog betere tip: lees die blauwe en rode letter onder aan de pagina eens.
Lol, ik zie het nu pas. Mijn excuses _/-\o_

Kamertje verbouwen in HT-room

quote:
Exirion schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:12:
[...]

Bij een subwoofer zou ik me daar maar niet druk over maken :X Neem gewoon een goedkope kabel en hou je geld lekker in je zak.
Zou ik niet doen... die goedkope kabels zorgen nogal vaak voor een brom in de voeding bij subwoofers. Gewoon een normale goede van Qed of Ixos inderdaad...ziet er nog mooier uit ook.

jorg

Gadgetfetisjist

quote:
kippekop schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:29:
Zou ik niet doen... die goedkope kabels zorgen nogal vaak voor een brom in de voeding bij subwoofers.
Onzin! Een normale RG58 kabel van hooguit een euro per meter is top afgeschermd (voldoet aan militaire normen) en met plugjes erbij ben je voor hooguit 10 euro klaar. Die dure kabels zijn voor normale speakers al discutable maar voor een subwoofer helemaal. En verder laten we het onderwerp maar weer rusten.

Reg. datum: 23 november 2003

Indeed, en wat boeit het dat ze mooier zijn? Je ziet ze als alles aangesloten is toch niet |:(.

Reg. datum: 28 november 2001

Ligt er maar net aan waar je je sub plaatst en of je je kabels wegwerkt :O

Reg. datum: 19 februari 2002

quote:
PhuSioN schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:17:
Update:

Mijn oude pics en specs zijn nog wel terug te vinden in het vorige deel :)

Nieuwe situatie:

[afbeelding]

Specs:

Panasonic TH-42PV60E
Harman Kardon HKTS8
Xbox 360 Premium
Mooie stijl hoor :) heb je nog meer pics van je kamer?

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

Nieuwe aanwinst:

http://www.home-elektro.cz/items/13449/photo/detail_thumb/4811.jpg
Philips RU760 Universal remote control.

Deze vervangt mijn Marmitek Easytouch 35. Jammer dat deze standaard geen Rotel pre's aanstuurt, maar dat kun je gemakkelijk instellen met de learn-mode :)

Barry wijzigde dit bericht 03-05-2006 21:01 (9%)

Gadgetfetisjist

quote:
Barry schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:00:
Nieuwe aanwinst:

[afbeelding]

Deze vervangt mijn Marmitek Easytouch 35. Jammer dat deze standaard geen Rotel pre's aanstuurt, maar dat kun je gemakkelijk instellen met de learn-mode :)
Zul je geen spijt van krijgen :) Tip: zet de automatische backlight uit want het vreet batterijen ;)

quote:
Exirion schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:04:
[...]

Zul je geen spijt van krijgen :) Tip: zet de automatische backlight uit want het vreet batterijen ;)

Stond standaard al uit bij mij :) Jij hebt deze toch ook? Het valt mij een beetje tegen dat best veel merken niet in het bijgeleverde code boek staan, zoals Provision voor mijn TV en Rotel voor mijn pre-amp. Weet jij toevallig of er meer codes bestaan buiten het boek om?

Alvast bedankt.
Gadgetfetisjist

quote:
Barry schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:07:
Weet jij toevallig of er meer codes bestaan buiten het boek om?

RTFM :+

Er staat iets over speciale codes die je telefonisch kunt opvragen maar via de service website kun je ook codes opvragen. Zelf vind ik het tamelijk omslachtig gedoe en heb maar gewoon alles met de learn functie ingesteld zoals ik het zelf handig vind :) Hij bevalt al 1.5 jaar erg goed en ik heb m'n ouders er met de kerst eentje gegeven: ma vond het een verademing dat alle AB's weg konden :P

quote:
Exirion schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:12:
[...]

RTFM :+

Er staat iets over speciale codes die je telefonisch kunt opvragen maar via de service website kun je ook codes opvragen. Zelf vind ik het tamelijk omslachtig gedoe en heb maar gewoon alles met de learn functie ingesteld zoals ik het zelf handig vind :) Hij bevalt al 1.5 jaar erg goed en ik heb m'n ouders er met de kerst eentje gegeven: ma vond het een verademing dat alle AB's weg konden :P
Ik vind de standaard indeling ook verre van ideaal! Bij mijn Denon Cd-speler gaat de lade open wanneer ik op subtitle druk :+ Misschien ook maar eens overwegen om de handleiding te lezen zodat ik alles via de learn functie kan instellen ;)
-=PLACEBO=-

quote:
Barry schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:00:
Nieuwe aanwinst:

[afbeelding]

Mooi ding hoor. Philips maakt tenminste fatsoenlijk afstandsbedieningen, met normaal formaat knoppen. _/-\o_

* Ergert zich aan zijn HK AB (en die van vele el cheapo DVD spelers), en de voornamelijk naar Oosterse handen gemaakte knoppen.

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

Reg. datum: 30 april 2003

quote:
profweirdo schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:06:
Hierbij mijn bijdrage:

hardware:
H&K AVR135
Samsung LE32M51
Canton Movie 60 CX
<knip>
De originele stands van Canton (Canton LS90) zien er erg mooi uit.
http://www.gspr.com/canton/images/cd10_300.jpg
De kabel kan via een binnenleiding naar onder getrokken worden. Heb ze hier ook staan (in het zwart) en dat ziet er erg mooi uit. Heb overigens nog een setje zilveren liggen.

FAQ wijzigde dit bericht 03-05-2006 22:21 (2%)
Reden: korter plaatje ;)

Zo'n lange staaf scrollen :P

* Dupje zou graag cdspeler kopen, maar het geld ontbreekt even...

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws