Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 31 januari 2002

Ik heb 31/01/06 digitaal aangifte gedaan en zou volgens de berekening zon 1450 terugkrijgen.
Nu kwam ik na een maand of anderhalf ondermeer adh van dit topic achter aftrekposten die ik nog niet had opgegeven. Nu kwam ik ineens uit volgens de berekening op zon 2200,- euro teruggaaf. Ook deze heb ik digitaal verstuurd op 05/03/06

Nu kreeg ik v.d. week mijn betaling binnen met op de achterzijde de specificaties (die overeenkwamen met die van de eerste opgave die ik verstuurd had). Ik heb zon 1470 euro teruggekregen wat ongeveer gelijk was aan mijn eerste opgaaf. Krijg ik de resterende (+/-2200-+/-1500= 700,- euro) nu pas veel later automatisch? Of hoe werkt dit normaal gesproken als je twee keer aangifte doet?

Update:
Ik heb de belastingtelefoon gebeld, en zij vertelden mij dat ze de aangifte (de 2e) wel binnen hebben gekregen maar dat die niet in behandeling is genomen omdat de voorlopige aanslag al opgemaakt is (nl die van 1470,-)
Nu kijk ik op de site van de belasting en daar staat dat als ik de tweede opgaaf ook digitaal verstuur deze wel in behandeling wordt genomen en dat ik alleen een bezwaarschrift moet schrijven als ik mijn eerste aanslag op papier zou hebben verstuurd.

Volgens de dame moest ik dus wel een bezwaarschrift sturen, volgens de website niet.
Wat is het nu? Voor de zekerheid toch maar langs het regiobelastingkantoor gaan?

OcNewB wijzigde dit bericht 25-04-2006 11:31 (37%)

C2D E6700/Vista32b/2GB DDR2 800/1,3 TB HD/ X1950XT/Asus P5Bdlx

Kinderpindakaas.....

quote:
OcNewB schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:10:
Ik heb ergens halverwege aangifte gedaan digitaak en zou volgens de berekening zon 1450 terugkrijgen.
Nu kwam ik na een maand of anderhalf ondermeer adh van dit topic achter aftrekposten die ik nog niet had opgegeven. Nu kwam ik ineens uit volgens de berekening op zon 2200,- euro teruggaaf. Ook deze heb ik digitaal verstuurd.

Nu kreeg ik v.d. week mijn betaling binnen met op de achterzijde de specificaties (die overeenkwamen met die van de eerste opgave die ik verstuurd had). Ik heb zon 1470 euro teruggekregen wat ongeveer gelijk was aan mijn eerste opgaaf. Krijg ik de resterende (+/-2200-+/-1500= 700,- euro) nu pas veel later of is deze toch al wel verrekend? Of hoe werkt dit normaal gesproken als je twee keer aangifte doet?
Normaal gesproken moeten ze de tweede aangifte als aanvulling op de eerste of als bezwaar tegen de eerste aangifte aanmerken (afhankelijk van of de aangifte al in behandeling is). Dit gaat echter vaak mis bij de Belastingdienst. Voor de zekerheid zou ik er even een briefje aan wagen. Maak bezwaar tegen de aanslag van ¤ 1.470 en doe er een print van de juiste (tweede) aangifte bij.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Zondagskind en beroepshufter
Reg. datum: 23 oktober 2000

Ik begin nu te twijfelen over dat normbedrag voor studiekosten. Ben uitwonende WO student met enkel nog nullening en heb de normbedragen opgegeven opv de werkelijke kosten (zoals ook in dit topic vermeld). Mocht de BD hier nu moeilijk over gaan doen, levert me dat dan ook meteen een boete op?

Fitter, happier, more productive, comfortable, not drinking too much, regular exercise at the gym (3 days a week), getting on better with your associate employee contemporaries

Nee natuurlijk niet, die normbedragen zijn er toch niet voor niets 8)7 Dat is gewoon een bedrag dat je mag aftrekken als je fulltime student bent en ingeschreven staat bij een HBO/Uni. Of je dan 4x zoveel hebt uitgegeven of 2 stuivers maakt geen reet uit.

Jah 'k ben toch malle pietje nie!

quote:
The Legend schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:35:
Nee natuurlijk niet, die normbedragen zijn er toch niet voor niets 8)7 Dat is gewoon een bedrag dat je mag aftrekken als je fulltime student bent en ingeschreven staat bij een HBO/Uni. Of je dan 4x zoveel hebt uitgegeven of 2 stuivers maakt geen reet uit.

Zat toevallig bij twee vrienden die fiscale economie/ fiscaal recht studeren in de trein en die beweerden dat ik de werkelijke kosten moest opvoeren...

Nah, we'll see!

Fitter, happier, more productive, comfortable, not drinking too much, regular exercise at the gym (3 days a week), getting on better with your associate employee contemporaries

De korte versie graag...

Is het een finale of een voorlopige afrekening? :)

Failing to prepare = Prepare to fail

Voorlopig: aangifte over 2005, dus de definitieve komt eind 2007 pas (toch?).

quote:
DaJaN schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:43:
[...]

Zat toevallig bij twee vrienden die fiscale economie/ fiscaal recht studeren in de trein en die beweerden dat ik de werkelijke kosten moest opvoeren...

Nah, we'll see!

Als dat verplicht zou zijn, waarom bestaat er dan uberhaupt zo'n normtabel :)

Als je dik over het normbedrag heen gaat, wat bij sommige studies aan boeken makkelijk gaat, dan is het handig om het werkelijke bedrag op te geven omdat je dan gewoon meer kan aftrekken. Verplicht is het voor zover ik kan zien zeer zeker niet.

Op welke termijn kan je eigenlijk een reactie verwachten van de bdienst?
ik heb namelijk in maart de hele bubs al digitaal verstuurd en zou een riant bedrag terug krijgen. maar tot nu toe heb ik nog niets gehoord.
en het geld zou op dit moment wel handig zijn :)

hier in dit topic hebben al mensen gepost dat ze het hebben gehad, dus blijkbaar is de BD begin april - halverwege april begonnen zijn met de uitbetalingen

ik heb het 28 februari al digitaal verstuurd en ik heb een erg simpele aangifte, alleen de gegeven van de jaaropgave ingevuld en verder geen extra aftrekposten oid maar ik heb ook nog niet gehoord.

ik denk (en hoop) dat de meeste mensen voor eind juni bericht gehad hebben.

Chaoss wijzigde dit bericht 05-05-2006 16:18 (5%)

Marcel rijdt de ride!

quote:
Chaoss schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:17:
hier in dit topic hebben al mensen gepost dat ze het hebben gehad, dus blijkbaar is de BD begin april - halverwege april begonnen zijn met de uitbetalingen

ik heb het 28 februari al digitaal verstuurd en ik heb een erg simpele aangifte, alleen de gegeven van de jaaropgave ingevuld en verder geen extra aftrekposten oid maar ik heb ook nog niet gehoord.

ik denk (en hoop) dat de meeste mensen voor eind juni bericht gehad hebben.

Als je voor 1 april hebt ingezonden dan krijg je voor 1 juli bericht, maar meestal eerder, ze hanteren een doorloop tijd van 8 weken, maar je kunt ze daar niet op vast pinnen. In praktijk zul je dus meestal voor 1 juni iets horen.
Je kunt de status van je aangifte checken via de belasting telefoon: 0800 0543 (wel je sofi nummer bij de hand houden). Mits je digitaal aangifte hebt gedaan. Ik weet niet hoe de behandeling gaat. Het is in ieder geval gedistribueerd over de belastingkantoren en of die op volgorde van binnenkomst de boel afhandelen weet ik niet.
Ik zit in ieder geval in regio Rotterdam, als er iemand is die na 12 maart zijn aangifte heeft verzonden al iets heeft gehoord, dan gaat het niet op volgorde van binnenkomst.

Wat ik niet snap is dat de BD pas na 1 april gaat beginnen met behandelen, alsof ze verrast worden door het aantal aangiften (aan de telefoon zei een mevrouw: "Ja we moeten er zoveel nakijken..... als of dat voor het eerst is.....)

* wacht met smart op het belastinggeld, want de compu moet nodig geupdate worden....

Organiseer je eigen babypool: http://baby.the-pool.nl/

kheb vanavond voor de grap eens gebeld met dat nr van de BD, ze kon idd zien dat ik het 28 Feb verstuurd had, status was ok. en aangezien ik voor 1 April het ingediend had kon ik voor 1 juli bericht verwachten... Dus eigenlijk weet ik nu nog evenveel :D
Veelzijdig stukje vlees ;)

Hmmm... ik hoop binnenkort eigenlijk ook wel eens bericht te ontvangen... Aangifte begin maart verzonden... Krijg nog wat centen terug namelijk en die kan ik hard gebruiken :P

In Memoriam: Lars Toenk Muller (27-06-2005 - 28-06-2005) :'(
Ook AutoFan?
fotospullekes

quote:
argro schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 19:18:
Mijn huisgenoot heeft vandaag brief+geld van de BD ontvangen, we hebben samen (als fiscaal partners) aangifte gedaan, ik wacht dus in spanning af. We hebben de aangifte in de 2de week van maart via internet opgestuurd.
Vandaag ook mijn eigen brief van de BD ontvangen. Op dezelfde dag aangifte gedaan maar een verschil van ruim 3 weken in het versturen van de brief en het uitbetalen van het geld, opzich niets mis mee natuurlijk zolang het maar voor de beloofde 1 juni is.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

even voor de statistieken:

mijn vriendin heeft begin februari (weet exacte datum niet maar wel vroeg dus) haar aangifte verzonden en vandaag kwam de brief van de BD binnen.

lekker hoor een teruggave van iets meer dan 1000 euro 8)7
Ik heb 16 mei ¤410 ontvangen van de Belastingdienst :)

Ha, leuk... een opsomtopic. :)

16 mei was het binnen, eind januari ingevuld. Net geen ¤4000,-. Kan weer mooi alle belasting van worden betaald. :X 8)7

Sneller dan vorig jaar overigens. Ze zijn goed bezig daar. :)

@benedenbuur: klopt helemaal. Ik doe mijn hypotheekteruggaaf jaarlijks. Hoopt lekker op. :)

Jopster wijzigde dit bericht 18-05-2006 11:09 (26%)

Windows Preinstallation | GoT-Papa clublid | F1Time: Jos van Rijn - C3G3

De korte versie graag...

Wat een bedragen allemaal, hebben jullie soms geen VT teruggave? :)

Failing to prepare = Prepare to fail

I was cool before I met ya
Reg. datum: 02 november 2000

Brief en geld vandaag binnengekomen. 512 euro verwacht, 1179 daadwerkelijk ontvangen

18 maart verzonden (e), regio den haag

Alleen schrok ik me zoals elk jaar weer te pleuris. Staat er onderaan "te ontvangen of te verrekenen". Ja, is het dan door mij te ontvangen of te ontvangen door de BD? Gelukkig bood internetbankieren uitsluitsel

quote:
Gordijnstok schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:49:
mijn bedrag valt wel mee denk ik, maar ik had dan ook te weinig VT-teruggaaf teruggevraag.

* Jaspertje kreeg samen met mn vriendin 2500 euro terug (leuk zo'n studie)
directive?

Ook hier is het geld binnen \o/

Heb mijn geld gekregen, ¤223,-. Doe er iets leuks mee :P

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

quote:
Gordijnstok schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:49:

mijn vriendin heeft veel giften aan goede doelen gegeven via de bank (sociaal vrouwtje :P ) en daarvan is een gedeelte aftrekbaar.

Zij heeft 1003,- gekregen.ik krijg volgens het BD-progje iets van 900,- we hebben het apart verzonden.

EDIT: kom net thuis en nu ligt er zo'n mooie blauwe envelop van de belasting ik krijg 977,- terug aangifte is 28 Feb. verstuurd. Geld staat nog niet op mijn rekening vreemd genoeg dus dat zal morgen wel komen denk ik.

Chaoss wijzigde dit bericht 18-05-2006 20:05 (22%)

Girl with a gun...

Erg vreemde resultaten per post gehad vandaag: ik krijg meer terug dan ingediend (das voor het eerst?) en mijn vriendin moet opeens wat terug gaan betalen..hmm. Heb dr gemeld bezwaar in te dienen, haar jaarloon was ook hoger in de brief dan ze heeft opgegeven volgens haar jaaropgaven.

Heb sowieso een beetje een warrig idee bij de BD, ik heb nooit aangegeven dat ik die voorlopige meuk per maand wil ontvangen, wordt het zo'n zooitje van (aka: normaliter zet ik het hele bedrag safe op de spaarrekening en zie ik de aanslag wel aankomen). Maar die paar tientjes per maand kost onderhand meer aan adminstratiekosten dan wat anders :P Oh well, ik krijg altijd wel wat terug, lang leve 32urige werkweek.

2Dutch wijzigde dit bericht 18-05-2006 22:29 (3%)

| - Get in touch with your ass kickin' side - | Barebone | Laptop |

Ik heb net toch ook maar even gebeld met de belastingdienst.
Nadat ik via elektronische aangifte mijn teruggaaf had ingevuld, kreeg ik namelijk nog een jaaropgaaf van me vorige werk terug.

Er werd me verteld dat ik gewoon een nieuwe aangifte moest invullen en verzenden. Zo gezegd zo gedaan. Alleen was het me niet echt duidelijk of ik de vorige nog moest annuleren o.i.d. (nie tdus)
Na dus even gebeld te hebben, hoorde ik dat alles goed was ontvangen.
Misschien handig om te weten voor de mensen die een soortgelijke situatie hadden ;)

Nu is het maar wachten op "mijn" geld :P

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws