Hoofdcategorieën
Topicacties

EL democompo!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic
Ik heb alleen zelf blinkenleds gesoldeerd, en uitgepland/vertaald. Maar heb nooit zelf de software ervoor geschreven helaas. Zou wel leuk izjn als ik dat kon :).

If it aint broke, fix it till it is!

Jump!

hmm
mischien dat ik ook wat leuks ga maken met pic's, heb er nog 22 :).
moet alleen eerst nog ff een programmer maken, maar daarvoor moet ik wachten op de geprogrammeerde pic van picbasic.org .
mssg dat ik wat leuks ga doen met een monitor ofzo, afbuiginsspoeletjes :)

Take a parachute, and jump!

Reg. datum: 13 september 2000

Volgens mij is pong op een 16x8 groen LED display niet boeiend genoeg om hier te posten :P

quote:
Sprite_tm schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:01:
Weet ik; het nadeel is alleen dat je uiteindelijk met een board met chips ter grootte van een a4'tje zit. Da's best groot, zeker als je eigenlijk alleen simpele uC-schakelingetje gewend bent :) Ik denk echter dat ik een idee heb om het beter te doen. Ik hoop echter dat het werkt, da's nog niet helemaal zeker...
Volgens mij kan je met wat handig progwerk direct een VGA signaal uit een microcontroller gooien. Resolutie zal niet geweldig zijn (controller niet snel genoeg), maar een 60Hz refresh rate moet toch wel te halen zijn.
Anders zou je nog altijd een RAMDAC het 'vieze' werk laten doen en op je gemakje in wat vid geheugen schrijven. Of mis je dan toch nog wat vitale signalen? (RGB, H-Sync & V-Sync is toch alles wat je nodig hebt?)

Overigens zit ik zelf nog steeds m'n hoofd te breken om toch zelf iets kleins te bouwen om wat cools te doen... Ach ja, mischien toch eerst nog ff een simpeler projectje doen.

ShadowLord wijzigde dit bericht 01-02-2006 23:48 (12%)

Reizen rules! || Syteem specs

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

haklust!

mag je ook meedoen met een 6 lagen pcb?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Kan jij die zelf maken dan? :p

You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
LCDs

Backups al geregeld?

Woei, ik heb buffering voor elkaar. Ik kan mijn printje nu een bestandje voeren met opl3-registers en -waarden en wachttijden, en het ding zorgt zelf voor buffering en handshaking. Klinkt prima: Filmpje!

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: >200 ledjes tegen de muur!

Master of the Edit-button

sprite, damn dude das echt gaaf! :)

het is dat mijn elektronicakennis echt niks is...
heb wel een opleiding elektrotechniek gehad, maar dat was meer van het lezen van schema's en het snappen van 220v schakelingen (like in, buisjesboer werk... lampjes, schakelaartjes, stopcontactjes)

solderen kan ik wel, sommige dingen kan ik nog uitrekenen (paralelle weerstanden enzo), en schema's lezen gaat over het algemeen ook goed.

zelf zou ik iets als een MOD of XM player willen maken (XM is een soort MOD, mar dan uitgebreider. standaard format van het programma FastTracker).

helaas reikt mijn programmeerkennis ook nog niet ver genoeg, maar daar hoop ik in de komende 4 jaar iets aan te gaan doen :)

damnit, ik wil mee kunnen doen met iets cools! :(

McKaamos wijzigde dit bericht 02-02-2006 00:50 (5%)

Angel in my pocket, Devil by my side.
[CGCiP] Stealth Jet V

alias Haco
Reg. datum: 29 oktober 2001

quote:
McKaamos schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:50:
sprite, damn dude das echt gaaf! :)

het is dat mijn elektronicakennis echt niks is...
heb wel een opleiding elektrotechniek gehad, maar dat was meer van het lezen van schema's en het snappen van 220v schakelingen (like in, buisjesboer werk... lampjes, schakelaartjes, stopcontactjes)

solderen kan ik wel, sommige dingen kan ik nog uitrekenen (paralelle weerstanden enzo), en schema's lezen gaat over het algemeen ook goed.

zelf zou ik iets als een MOD of XM player willen maken (XM is een soort MOD, mar dan uitgebreider. standaard format van het programma FastTracker).

helaas reikt mijn programmeerkennis ook nog niet ver genoeg, maar daar hoop ik in de komende 4 jaar iets aan te gaan doen :)

damnit, ik wil mee kunnen doen met iets cools! :(

Dan maak je toch iets simpels :?
Gewoon iets op je eigen niveau :)

Ik heb hetzelfde probleem, ik weet wel een beetje, maar heel selectief.
Ik heb mn project nog niet aangekondigd, omdat ik eerst aan het uitzoeken ben of het voor mij mogelijk is om te doen wat er in mn hoofd zit ;)

Maar het gaat om de lol en (voor voor mij dan) om te leren :)
Een soort van drijfveer zeg maar :)

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

haklust!

quote:
wel zelf ontworpen :p

8<------------------------------------------------------------------------------------

Reg. datum: 21 januari 2003

quote:
Super_ik schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:48:
mag je ook meedoen met een 6 lagen pcb?
Dan vraag ik me werkelijk af wat voor chip packages je wil gebruiken, aangezien je met soic/pdip alles zo klein mogelijk kan houden met 1 of 2 layers.
Missionary to the word of ska

Ik ga voor MOD als geluidsformaat denk ik, heb al een beetje in m'n hoofd zitten hoe het gaat werken. XM is ook erg leuk maar echt een stuk uitgebreider dan MOD (instruments, envelopes enzo). Nadeel is alleen dat de samples best veel ruimte kosten, wordt dus waarschijnlijk een grote AVR voornamelijk om de MOD op te kunnen slaan :). Ik ben al een eind met een MOD lezer in C#, die dan delen assembler moet gaan produceren. Ik stop de mod dan hardcoded in het programma, kun je meteen constante adressen e.d. gebruiken voor sommige stukken wat weer efficienter is. M'n windows ligt alleen sinds gisteren een beetje overhoop dus zal eerst de boel weer opnieuw moeten installeren voordat ik verder ga.

quote:
EL_Loco schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:35:
[...]

Dan maak je toch iets simpels :?
Gewoon iets op je eigen niveau :)

Ik heb hetzelfde probleem, ik weet wel een beetje, maar heel selectief.
Ik heb mn project nog niet aangekondigd, omdat ik eerst aan het uitzoeken ben of het voor mij mogelijk is om te doen wat er in mn hoofd zit ;)

Maar het gaat om de lol en (voor voor mij dan) om te leren :)
Een soort van drijfveer zeg maar :)

het probleem is dat mijn nivo "velleman kitjes" nivo is, zo ongeveer :P
ik heb ooit een LM317t fanbus gemaakt. schema's van exter genomen, die overgezet naar een stuk gaatjesbord (met stroken aan de achterkant, geen losse vlakjes), een schakelaar en een extra led toegevoegd (powerled, naast een dimmende led)

wat mijn punt is: schema's kan ik lezen. uitvogelen wat voor weerstanden en elco's ik nodig heb en wat ik waar aan moet knopen om een eigen schema te ontwerpen niet...

leren wil ik het heel graag, maar geen idee waar ik moet beginnen... ook geld is at the moment een probleem (geen vaste goede baan... slechts wat uitzendwerk. maar mayb dat dat binnenkort gefixt is).

[CGCiP] Stealth Jet V

quote:
madwizard schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:48:
Nadeel is alleen dat de samples best veel ruimte kosten, wordt dus waarschijnlijk een grote AVR voornamelijk om de MOD op te kunnen slaan :).
Je zou toch ook wat extra SRAM of (waarschijnlijk handiger) een EEPROM eraan kunnen hangen? Scheelt je weer geld voor een overdimensioned AVR en heeft net dat beetje meer hackfactor :)

Daarnaast kun je dan vrijwel arbitrair doorgroeien met de hoeveelheid samples.

Reizen rules! || Syteem specs

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

haklust!

quote:
Emiel schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 10:30:
[...]

Dan vraag ik me werkelijk af wat voor chip packages je wil gebruiken, aangezien je met soic/pdip alles zo klein mogelijk kan houden met 1 of 2 layers.

twee bga's: een ixp420@533 en een xilinx 500E fpga :p

zijn maar 2 grote chips en t schema is echt door mij ontworpen :)

Reg. datum: 10 juli 2002

zolang jij 6 lagen zelf kunt etsen...

quote:
ShadowLord schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:23:
[...]
Je zou toch ook wat extra SRAM of (waarschijnlijk handiger) een EEPROM eraan kunnen hangen? Scheelt je weer geld voor een overdimensioned AVR en heeft net dat beetje meer hackfactor :)

Daarnaast kun je dan vrijwel arbitrair doorgroeien met de hoeveelheid samples.
Ja dat was ook mijn eerste idee, kan waarschijnlijk wel even snel (lezen uit program memory op AVR kost toch ook 3 cycles per byte), maar is dit toegestaan dan? Want ik dacht dat veel 'zware' ICs zoals geheugen niet toegestaan waren. Aan de andere kant staat er wel in de topic start dat je heel veel controllers aan elkaar mag hangen. Alleen in het oorspronkelijke topic was het weer niet toegestaan. Dus sprite, is dit toegestaan?
Backups al geregeld?

Zoals ook in de TS staat: Veel zware ic's voorgesoldeerd op een boardje wat je niet zelfgemaakt hebt mag niet. Als jij een P3 en z'n north- en southbridge enzo met behulp van een zelfgemaakt printje of draadjes ofzo aan elkaar wilt knopen, is daar helemaal niets tegen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: >200 ledjes tegen de muur!

alias Haco
Reg. datum: 29 oktober 2001

quote:
McKaamos schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:40:
[...]

het probleem is dat mijn nivo "velleman kitjes" nivo is, zo ongeveer :P
ik heb ooit een LM317t fanbus gemaakt. schema's van exter genomen, die overgezet naar een stuk gaatjesbord (met stroken aan de achterkant, geen losse vlakjes), een schakelaar en een extra led toegevoegd (powerled, naast een dimmende led)

wat mijn punt is: schema's kan ik lezen. uitvogelen wat voor weerstanden en elco's ik nodig heb en wat ik waar aan moet knopen om een eigen schema te ontwerpen niet...

leren wil ik het heel graag, maar geen idee waar ik moet beginnen... ook geld is at the moment een probleem (geen vaste goede baan... slechts wat uitzendwerk. maar mayb dat dat binnenkort gefixt is).
als je schema's kan lezen kan je ook proberen uit te vogelen wat het nu precies doet, en dan kom je aan bij het betere jat en kopieer werk. na daar een tijdje mee gekloot te hebben begin je ook te begrijpen hoe je zelf dingen kan maken. Zo gaat het tenminste bij mij atm :P

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Reparateur
Reg. datum: 28 september 2000

quote:
Super_ik schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:52:
[...]

twee bga's: een ixp420@533 en een xilinx 500E fpga :p

zijn maar 2 grote chips en t schema is echt door mij ontworpen :)
Vind je dat niet een beetje overdreven?

Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!

Hallo mensen.

Door dit topic wat door een collega van mij werd toegestuurd per mail ben ik nu lid geworden van dit forum.

Zoals ik de regels begrijp.

Zware componenten zoals ASIC's uC's, en ander complex grut moet je op een zelfgebakken print inelkaar zetten en daarmee een demo in elkaar zetten.
Je hebt tijd tot 1 mei.

Ik zag nu een probleem met SMD spullen, zijn deze nu verboden? Zie ook geen limitatie van het aantal te gebruiken "zware componenten". Zou ik BV TQFP144 adapters gebruiken?

Misschien is dat je bij jurering gewoon kijkt dat een AVR met 3d polygonen op een VGA scherm beter scoort dan een ARM met een Spartan 2. Terwijl ze toch hetzelfde doen?

Damn heb net bij futurlec besteld, moet ik het weer gaan doen.

Ik had de volgende componenten in gedachten. Atmega128 TQFP64, Xilinx CPLD XC95288 TQFP144 voor VGA generatie met meerdere framebuffers en misschien wat hardware assistentie voor BitBLT, alpha en meer van dat grut. Maar wel in 8 bits. De atmega en de CPLD zijn in TQFP behuizingen en ik gebruik adapters, is dat toegestaan?

Hier een voorbeeld projectje wat ik eerder had gemaakt:
http://home.wanadoo.nl/b....cts/vidcard2/vidcard2.htm

Entropy is not what it used to be

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

quote:
Sprite_tm schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:01:
In vroegere tijden werden op homecomputers demo's geschreven: kleine stukjes software die de meest gave filmpjes op je beeldscherm toverden. De mensen die ze schreven wisten meestal bijna onmogelijke dingen uit de beperkte hardware te toveren.
Gebeurt nog steeds, denk eens aan die ati en nvidia only demo's die het mooiste uit je videokaart halen, zo zeldzaam is het dus helemaal niet.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

quote:
JC Ken schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:33:
[...]

Gebeurt nog steeds, denk eens aan die ati en nvidia only demo's die het mooiste uit je videokaart halen, zo zeldzaam is het dus helemaal niet.

denk ook ff aan de The.Produkt demo.
die werkt op alle snel genoege machines en is mar 64K groot :P

[CGCiP] Stealth Jet V

Aan de hardware kant nog niet verder gewerkt, maar wel een stuk verder met de mod reader in C#. Alles wordt nu keurig gelezen en ik ben er in geslaagd de mod in C# enigsinds af te spelen. Tot nu toe kan ie alleen 1 pattern spelen en zijn er maar 2 effecten geimplementeerd (set speed en set volume), maar evengoed klinkt het al best aardig :) Het progje is vrij basic, hij laat nu de patterns zien in text form op dezelfde manier als good old fasttracker:
http://www.madwizard.org/extern/demo/modreader1.png

En het klinkt dan zo (kleine stukjes want het is maar 1 pattern):
endagpazoo.mp3: Vage mod om te testen (inclusief sample loops)
basketcase.mp3: Basket Case van Greenday

Volgende stap is kijken of een AVR hetzelfde voor elkaar krijgt.

Voor het grafische gedeelte wordt dit m'n output device :)
http://www.madwizard.org/extern/demo/scoop.jpg
Backups al geregeld?

Squantmuts: Volgens mij heb je het goed begrepen :) Tqfp's met een adapter zijn imo toegestaan, da's nog net de limiet die de gemiddelde hobbyist aankan denk ik.

Madwizard: Heej, dat klinkt best goed :) * Sprite_tm is nieuwsgierig of je dat inderdaad in een AVR gaat krijgen, ook ivm samplegrootte enzo, zoja hulde :)

Ik denk trouwens dat ik ook maar van een CPLD gebruik ga maken voor de grafische meuk. Microcontrollers zijn best OK, maar volgens mij moet ik een brute arm pakken om daadwerkelijk goeie grafische effecten te kunnen maken. Otoh: een arm die zonder verdere hardware een nette VGA-demo neerzet is natuurlijk ook wel erg gaaf. Hmmmmm.....

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009