quote:The Vaporizer schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:52:
Leuk topic dit! ik ben benieuwt hoe jullie het grafische gedeelte gaan doen; PAL of VGA? PAL lijkt me vrij moeilijk ivm sync. of zijn hier ook weer ic's voor? Of gaan jullie gewoon een grafisch schermpje gebruiken met een serial/parralel aansturing?
Monochroom PAL is op zich vrij makkelijk te genereren, er zijn al een zooi Pong versies voor PICs en AVRs (heb zelf ooit een poging gedaan op de AVR). Nadeel is dat je echt heel weinig tijd hebt per pixel dus of je er dan ook echt iets moois mee kan maken is de vraag. Kleur is helemaal een drama, dat moet gemoduleerd op een carrier signaal van een paar MHz (4.3?).
Ik gebruik waarschijnlijk m'n oscilloscoop, daar kun je in ieder geval makkelijk lijnen mee trekken wat een stuk minder zwaar is dan pixels genereren.
Daar heb je toch DRC voor?quote:sebastius schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:58:
Bingo! Toonhoogtes en andere functies kloppen nu. Wat het nou wat? Ik schaam me er eigenlijk een beetje voor: Eagle had twee datalijnen over elkaar heen laten lopen, resultaat: volle sluiting en verkeerde adressen/data overal!
madwizard wijzigde dit bericht 31-01-2006 00:10 (18%)