Gathering of Tweakers

Quicksearch
Heeft iemand ervaring met KNC One (http://www.knc1.com) of Techno Trend (http://www.technotrend.de/english/firm/aboutus1.html) tv kaarten?

Klaus_1250 wijzigde dit bericht 18-04-2006 19:16 (48%)

Reg. datum: 21 september 2003

quote:
vgafreezer schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:59:
Ik wil ook wel graag tv gaan kijken op mijn pc. Als ik het topic een beetje doorlees lijkt de Haupage pvr 150 de beste beeldkwaliteit te hebben. Dat is voor mij het belangrijkste.
Ik draai win xp pro en vraag me af of die kaart daaronder werkt, of alleen echt onder mce?

De PVR-150 werkt normaal onder XP en heeft een losse remote control, bij de PVR-150MCE heeft men die achterwege gelaten omdat daarbij toch al alles met de MCE remote bediend wordt.
Meer info op : http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr150.html

Just_a_Cow doet F@H bij Schapie

Ktss

quote:
jeronimo2003 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:54:
[...]

De PVR-150 werkt normaal onder XP en heeft een losse remote control, bij de PVR-150MCE heeft men die achterwege gelaten omdat daarbij toch al alles met de MCE remote bediend wordt.
Meer info op : http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr150.html
Ik heb zelf op mijn desktop de normale pvr-150 in zitten, hij werkt zowel onder windows xp home/pro als onder windows xp mce, alleen werkt de ab niet geheel goed maar daarvoor lees je een stukje in de TS.

Waarom?

Reg. datum: 15 november 2004

quote:
Jazco2nd schreef op maandag 10 april 2006 @ 01:52:
Nou dan ben ik blind, maar mijn browser niet, heb ctrl+f erop los gelaten, ik heb het over deze stukjes:
[...]

in de hele TS staat het woord Hardware niet..

ik weet ook wel dat ze mpeg2 hardware encoder hebben, maar niet iedereen weet dat...
Oeps we hebben het over verschillende kaarten. Ik heb het over de Hauppauge PVR usb 2.0, en jij dus niet. Ik dacht dat je op mij reageerde van dat er wel mpeg kon worden opgenomen maar niet hardware. Maar dat was dus algemeen bedoeld!

quote:
matthijst schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:24:
Weet iemand of je tegelijk van twee tuners kunt opnemen, de derde kunt gebruiken om TV te kijken en dan evt. ook nog internetten en wat downloaden op de PC, zonder dat het opgenomen beeld schokkerig gaat worden?
Gaat om een P4 2,53Mhz, 512MB RDRAM, 2 schijven.

Dit zou goed mogelijk moeten zijn.

quote:
Of is het uberhaupt praktisch niet mogelijk om je opnames te verkloten doordat je teveel tegelijk wilt doen?

Het is wel mogelijke om je opnames te verkloten doordat je computer te druk bezig is.
Ik heb bijvoorbeeld al een aantal opnames verkloot doordat mijn harde schijf het allemaal niet meer bij kon benen. Maar ik deed toen wel iets meer dan alleen opnemen en surfen/downloaden.

Disclaimer: Ik gebruik geen MCE of P4's of RDRAM. Wel gebruik ik meerdere tuners tegelijk

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

hoeveel ik ook doe, ik heb nog geen opnames zien verkloot worden.. aanrader is een aparte schijf voor je opnamen te gebruiken (hoewel het ook goed gaat wanneer er volop van nieuwsgroepen gedownload wordt tegelijk met 2 opnames)

Asus P5B Dlx - C2D E6600@3,0Ghz - 4x1GB Kingston/Corsair RAM - Asus Radeon XT1950Pro - Hauppauge PVR500mce - WD Raptor 150GB - Maxtor Maxline III 300GB - MacBook Pro C2D 2,33

ik heb een vraagje:

we hebben laatst de hauppauge 150mce aangeschaft om hiermee video's te digitaliseren op dvd. hiervoor heb ik de videorecorder aangsloten op de s-video aansluiting van de tv-kaart. de kwaliteit viel mij in het begin erg tegen, maar het blijft natuurlijk een lage resolutie, en op de tv ziet het er al beter uit. ik heb het signaal opgenomen met chris-tv en win200, en deze signalen omgezet met ulead videostudio en tmpgenc dvd author. wanneer ik de gemaakte dvd op de computer afspeel krijg ik "normaal" beeld, maar op de tv komen er veel kleuren-strepen in beeld. vooral bij blauw en rood is er erg veel strepen in beeld, en bij wit zijn alle kleuren in beeld. ik heb het idee dat dit te maken heeft met rendering, en ik heb al wat instellingen uitgeprobeerd, maar het helpt niet. wat is de oplossing voor dit probleem?

hardware:
hauppauge 150mce
p4 3200 windows xp pro
videorecoreder: sharp vc mh761
dvd-speler: pioneer xv dv 313

de video zit met een scartblokje via s-video aangesloten op de tv-kaart.
de dvd-speler zit met composiet aangesloten op de tv.

de dvd speler speelt normale dvd's normaal af.

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
bassierules schreef op maandag 24 april 2006 @ 21:57:
ik heb een vraagje:

we hebben laatst de hauppauge 150mce aangeschaft om hiermee video's te digitaliseren op dvd. hiervoor heb ik de videorecorder aangsloten op de s-video aansluiting van de tv-kaart. de kwaliteit viel mij in het begin erg tegen, maar het blijft natuurlijk een lage resolutie, en op de tv ziet het er al beter uit. ik heb het signaal opgenomen met chris-tv en win200, en deze signalen omgezet met ulead videostudio en tmpgenc dvd author. wanneer ik de gemaakte dvd op de computer afspeel krijg ik "normaal" beeld, maar op de tv komen er veel kleuren-strepen in beeld. vooral bij blauw en rood is er erg veel strepen in beeld, en bij wit zijn alle kleuren in beeld.
Klinkt als interlacing 'problemen', zoek er maar eens op. (het zoekt zoveel makkelijker als je de zoekterm weet ;) )

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

quote:

Weet iemand of je tegelijk van twee tuners kunt opnemen, de derde kunt gebruiken om TV te kijken en dan evt. ook nog internetten en wat downloaden op de PC, zonder dat het opgenomen beeld schokkerig gaat worden?

Of is het ueberhaupt praktisch niet mogelijk om je opnames te verkloten doordat je teveel tegelijk wilt doen?

Ik maak hier gebruik van een pvr500 (dezelfde als de 150 maar dan met 2 tuners)
Deze kan 2 verschillende kanalen opnemen, en doordat ze hardwarematig met mpeg2 om kunnen gaan werkt dit uitstekend op een amd 1800xp met 512 mb geheugen.
Je moet je systeem wel heel erg belasten voordat de opname gaat schokken.

Ik gebruik overigens MediaPortal als programma, misschien wel een goede voor in de startpost.

Dream as you live for ever, live as you'll die today.

quote:
THW Arie schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:06:
[...]

Klinkt als interlacing 'problemen', zoek er maar eens op. (het zoekt zoveel makkelijker als je de zoekterm weet ;) )

ik was even vergeten hoe dat het genoemd werd, met rendering bedoelde ik inderdaad interlacing.

ik heb er al wat naar gegoogled, maar geen problemen gevonden die hetzelfde zijn als de mijne. ook heb ik plaatjes van interlacing gezien (100fps.com e.d.) maar dat lijkt niet op de strepen die ik krijg. de strepen komen vooral voor als er een effen vlak word vertoond, en de strepen bewegen verticaal en hebben de kleur van het achtergrond vlak. de strepen worden in het hele vlak vertoond (dus niet alleen de randen). wanneer er morgen of overmorgen nog geen oplossingen bekend zijn zal ik wel een filmpie maken van de tv met de strepen.

bassierules wijzigde dit bericht 24-04-2006 22:20 (31%)
Reden: quote toegevoegd

quote:
bassierules schreef op maandag 24 april 2006 @ 21:57:
we hebben laatst de hauppauge 150mce aangeschaft om hiermee video's te digitaliseren op dvd. hiervoor heb ik de videorecorder aangsloten op de s-video aansluiting van de tv-kaart.
........................
videorecoreder: sharp vc mh761

de video zit met een scartblokje via s-video aangesloten op de tv-kaart.

Als ik het goed heb is deze Sharp GEEN S-Video VCR en zal dus hoogst waarschijnlijk GEEN S-Video uitgang hebben.
De S-Video verbinding naar je TV-Kaart zal daardoor niet (of niet goed ) werken.
Probeer het dus eerst eens met de composite aansluiting.

De kwaliteit van de composite ingang van de PVR150/500 is helaas behoorlijk slecht... .

The_Doman wijzigde dit bericht 24-04-2006 22:38 (5%)

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

quote:
The_Doman schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:36:
[...]

Als ik het goed heb is deze Sharp GEEN S-Video VCR en zal dus hoogst waarschijnlijk GEEN S-Video uitgang hebben.
De S-Video verbinding naar je TV-Kaart zal daardoor niet (of niet goed ) werken.
Probeer het dus eerst eens met de composite aansluiting.

De kwaliteit van de composite ingang van de PVR150/500 is helaas behoorlijk slecht... .
daarom gebruik ik ook een scartblokje die van scart naar s-video gaat. de kwaliteit is dan wel goed, en ook als ik mijn eigen gebrande dvd's op de pc afspeel krijg ik een normaal beeld. wanneer ik dezelfde dvd's in de dvdspeler doe, krijg ik strepen. de videorecorder heeft ook geen composiet aansluiting, ik moet wel een scartblokje gebruiken

bassierules wijzigde dit bericht 24-04-2006 22:45 (5%)

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
bassierules schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:16:
[...]

ik was even vergeten hoe dat het genoemd werd, met rendering bedoelde ik inderdaad interlacing.

ik heb er al wat naar gegoogled, maar geen problemen gevonden die hetzelfde zijn als de mijne. ook heb ik plaatjes van interlacing gezien (100fps.com e.d.) maar dat lijkt niet op de strepen die ik krijg. de strepen komen vooral voor als er een effen vlak word vertoond, en de strepen bewegen verticaal en hebben de kleur van het achtergrond vlak. de strepen worden in het hele vlak vertoond (dus niet alleen de randen). wanneer er morgen of overmorgen nog geen oplossingen bekend zijn zal ik wel een filmpie maken van de tv met de strepen.
Ah, maak alsjeblieft een filmpje, want dat zal een stuk duidelijker zijn.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

quote:
bassierules schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:44:
[...]
daarom gebruik ik ook een scartblokje die van scart naar s-video gaat. de kwaliteit is dan wel goed, en ook als ik mijn eigen gebrande dvd's op de pc afspeel krijg ik een normaal beeld. wanneer ik dezelfde dvd's in de dvdspeler doe, krijg ik strepen. de videorecorder heeft ook geen composiet aansluiting, ik moet wel een scartblokje gebruiken

Gewone VHS Videorecorders hebben alleen composite uit , dit gaat ook gewoon via SCART.
Een verloop stukje maakt hier ook GEEN S-Video signaal van.
(Composite via de S-Video ingang KAN inderdaad wel werken met de juiste instellingen van je tv-kaart)

Maar aangezien je wel goed beeld op je PC schijnt te hebben is er blijkbaar toch wat anders aan de hand.
Een filmpje zal inderdaad veel kunnen verduidelijken... :)

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

ik heb 2 filmpjes gemaakt van een halve minuut met een digitale camera. de een is opgenomen van tv en de andere vanaf de computer. bij beide heb ik mijn eigen gebrande dvd gebruikt als bron.

filpje tv: http://www.xs4all.nl/~cerkhout/MOV02697.MPG

filmpje computer: http://www.xs4all.nl/~cerkhout/MOV02700.MPG

en nog een foto die ik van het filmpje heb gemaakt met windvd, zodat niet perse het hele filmpje gedownload hoeft te worden.
http://www.xs4all.nl/~cerkhout/cap001.JPG

Problem solved.

Het lag toch aan de s-video, ik heb nu een stukje opgenomen met een scart blokje naar composiet, en dit werkt wel gewoon goed. Allemaal bedankt, en vooral The_Doman.

Wij willen bochten!!

Graag krijg ik van jullie wat advies

Afgelopen weekeind was ik jarig en kreeg ik van mn pa de Asus MyCinema P7131
Deze tuner heeft geen hardware mpeg encoder.

De meegeleverde software geeft (onder windows xp) blokkerig beeld en een hoge cpu load
Vervolgens windows MCE2005 geinistalleerd: iets beter beeld, maar nog steeds 70% cpu

cpu: xp 2600+ met fsb momenteel op 185 ipv 166 (loop al heel lang stabiel zo, met pci-lock op 33)

Echter veel last van ruis, op tv ook al, maar wel minder.
Ook loop thet niet 100% soepel en heb ik af en toe wat strepen in beeld. Dit is zo met een clean install + powerdvd6 en na installatie van een ander codecpack.

Nu twijfel ik: zal ik proberen hem te ruilen voor een andere tuner met hardware mpeg encoder?
of zal ik nog wat andere software uitproberen?

De meegeleverde remote werkt overigens niet onder mce.

Edit: ChrisTV lijkt iets beter beeld te geven (wel nog veel ruis) en heeft een lagere cpu-load...
alleen geen geluid
Bovendien wil ik gewoon mce gebruiken... wel mooi systeem!

Smiling Pitbull wijzigde dit bericht 25-04-2006 19:02 (10%)

Kawasaki Zephyr 750 en GPZ750 Turbo.. oldskool baby

quote:
Smiling Pitbull schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:53:
Afgelopen weekeind was ik jarig en kreeg ik van mn pa de Asus MyCinema P7131
Deze tuner heeft geen hardware mpeg encoder.

Nu twijfel ik: zal ik proberen hem te ruilen voor een andere tuner met hardware mpeg encoder?
of zal ik nog wat andere software uitproberen?

Bovendien wil ik gewoon mce gebruiken... wel mooi systeem!

Die Asus P7131 is een zogenaamde "Hybride" Tv-kaart, geschikt voor zowel DVB-T (Digitenne) en gewoon analoog.
Het DVB-T gedeelte is hier (nog) niet bruikbaar (vanwege de encryptie) en inderdaad heeft deze kaart geen hardware encoding waardoor de processorbelasting altijd hoog zal zijn.

Voor gebruik onder MCE (analoog) is inderdaad een TV-kaart met hardware encoding meer geschikt..

Ik ben van plan om een pvr 150 mce oem te halen. Op de bovenkant staat Rev. F089. Is dit een nieuwe of oude revisie? Ik neem aan dat er verschillende revisies zijn uitgekomen en dat de kwaliteit steeds is verbeterd. Ik heb er niet zo veel zin in om met een "buggy" model komen te zitten.

Op google kon ik er eigenlijk niets over vinden dus ik hoop dat iemand het hier weet. :)

quote:
Had MCE al draaien....

Let wel op : MCE kan maar twee tuners aan!!!!
Pakketten als Media Portal of GB-PVR (www.gbpvr.com) kunnen dat wel gewoon aan....

Ik heb zelf een Hauppauge PVR150MCE,

Ben zelf een beetje teleurgesteld over de kwaliteit er van.

Hij is aangesloten i.c.m "Digitale" TV van KPN. Hij is dus aangelosten via de RGB en niet COAX en vind het beeld/geluid maar matig.

Beeld is vrij dof op fullscreen en geluid is ook een beetje blikkerig. Ontvangst van KPN decoder is goed daar zit het hem dus niet in. Verder is het wisselen nog slomer geworden. Met de decoder was het al niet snel maar dit is nog langzamer. Ook door menu's van de decoder heen lopen duurt gewoon een 1 a 2 seconden langer dan dat ik het direct via TV zou doen.

Heeft dit mischien te maken met het Decoden van alles? Als ik namelijk de TV vergelijk met de PVR loopt de TV een paar tellen voor op de PVR... best appart.

De werking met MCE is redelijk goed. Maar zoals ik al zei matig beeld/geluid kwaliteit en reageert wat traag.

Heeft iemand deze bevindingen ook? of is er mischien een oplossing voor?

quote:
River_Styx schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:49:
[...]

Let wel op : MCE kan maar twee tuners aan!!!!
Pakketten als Media Portal of GB-PVR (www.gbpvr.com) kunnen dat wel gewoon aan....
Sinds wanneer? Ik lees verhalen op thegreenbutton dat je er wel een extra PVR-500 naast kunt gooien :) 't is ff wat hackwerk, maar dan heb je ook wat...
quote:
The Otherside schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:13:
Ik heb zelf een Hauppauge PVR150MCE,

Ben zelf een beetje teleurgesteld over de kwaliteit er van.

Hij is aangesloten i.c.m "Digitale" TV van KPN. Hij is dus aangelosten via de RGB en niet COAX en vind het beeld/geluid maar matig.
Beeld is vrij dof op fullscreen en geluid is ook een beetje blikkerig. Ontvangst van KPN decoder is goed daar zit het hem dus niet in.

De PVR 150 heeft geen RGB ingang!!
Er zijn alleen maar composite en S-Video ingangen aanwezig.
Aangezien die KPN decoders geen S-Video uitgang hebben is de enig mogenlijke verbinding dus gewoon composite.

Dat het beeld via composite niet geweldig is klopt wel, bij de drivers van de pvr150/500 is het beeld standaard 'geblurred' doordat het slecht werkende comb filter is uitgeschakeld.
De enige manier om echt goed beeld te krijgen met de PVR150./500 is het gebruik van de S-Video inputs!
Zie voor veel meer informatie/uitleg hier:
SHSPVR Forum: Poor Picture Quality with PVR 150 MCE Analog Capture

Ook kunnen (vooral oudere) drivers problemen veroorzaken met de audio line ingangen resulterend in te hard en of vervormd (clipping!) geluid.
Een heel verhaal/discussie hierover kun je nog lezen op de Hauppauge Benelux site... :(
Pvr-150/mce Geluidsopname Niveau In Te Stellen?
quote:
The Otherside schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:13:
Verder is het wisselen nog slomer geworden. Met de decoder was het al niet snel maar dit is nog langzamer. Ook door menu's van de decoder heen lopen duurt gewoon een 1 a 2 seconden langer dan dat ik het direct via TV zou doen.

Heeft dit mischien te maken met het Decoden van alles? Als ik namelijk de TV vergelijk met de PVR loopt de TV een paar tellen voor op de PVR... best appart.

Dir is normaal voor een MPEG encoder kaart, er wordt een kleine buffer gebruikt om het beeld te comprimeren/decomprimeren.
Dit kost gewoon wat tijd, je ziet hetzelfde effect bij digitale TV decoders.
Bij MCE is er GEEN mogenlijkheid om deze buffer uit te zetten, dit kan wel bij de WinTV2000 applicatie via de zogenaamde "Live Preview" patch..

Bedankt voor je antwoord. Bedoelde inderdaad de composite ingang in plaats van de RGB. Zal is kijken in de threads. Niet echt iets aan te doen dus via composite. :|

Wij willen bochten!!

IK BEN HET ZAT !!!!!!

dat lucht op

Na een haupauge pvr 150 te hebben gehaald en geinstalleerd had ik nog steeds een hoge cpu load...
dus mpeg encoder doet het niet
Allerlei drivers geprobeerd... rollup 2 eroverheen (mce 2005).. ander pci slot

Gevolg: waterkoeling is gaan lekken van al het klooien -> onboard geluid is kaput.
oh: tvtuner blijft ruk

Kortom: deze baggerzooi gaat z.s.m weer terug naar de winkel en dan spaar ik voor iets fatsoenlijks dat gewoon werkt, namelijk een HD-recorder. Wat een gezeik allemaal.

Sorry voor de frusti reactie.. maar ben nu al zolang bezig geweest om gewoon een beetje normaal tv aan de gang te krijgen.. maar de goden zijn mij gewoon niet gunstig gestemd :(

Smiling Pitbull wijzigde dit bericht 02-05-2006 00:26 (112%)

Kawasaki Zephyr 750 en GPZ750 Turbo.. oldskool baby

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws