Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 21 september 2001

quote:
SmiGueL schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 21:46:
Ik ben eigelijk ook op zoek naar nieuwe oordopjes voor m'n Zen Sleek Photo:)
(De standaard dingen waren na 1 week zelfs op MAX volume nog amper hoorbaar :z )

Nou was ik van plan ongeveer ¤30 uit te geven, en leek de EP-630 mij een goede optie :)

Ik las dus net dat ze bij bol.com voor ca ¤30 te koop waren, maar ik kan daar alleen de EP-635 vinden.
Zijn deze doppen evengoed als de EP-630? of is er juist op bezuinigd? :?
Of kan ik dan beter ¤10 meer neerleggen en voor de CX300 gaan.

Hupsakee
http://www.mp3shop.nl/product/16408

Reg. datum: 27 februari 2006

Stond een tijd geleden voor de keus: oordopjes of een goede koptelefoon. Kben toch maar voor de koptelefoon gegaan en geen spijt gehad :). Ik koos voor de AKG K24P. Heerlijk geluid. Helder, goede bass en zit ook wel lekker.

Klikkerdeklik

justshootit wijzigde dit bericht 03-07-2006 14:39 (14%)

Acties:

Door: TheZeroorez
Moderator Spielerij
Reg. datum: 09 september 2005

Heel leuk, maar dit is het oordopjes-topic :)

qed

Reg. datum: 27 februari 2006

quote:
The_Zeroorez schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:46:
Heel leuk, maar dit is het oordopjes-topic :)
Wilde even zeggen dat ik niet voor oordopjes heb gekozen ;)

quote:

Die link staat in m'n eigen post (2 posts onder mijn gequote)
Ik heb de dopjes gisteren (via die site) besteld, en ze komen morgen aan :*)

Q6600 @ 8x425=3400MHz || Asus P5K-E Wifi || 2x2048MB + 2x1024MB @ DC || nVidia 8800GTS 320MB OC'ed || 4x500GB WD @ dual RAID-0 || Zalman 600W HP || Logitech MX 518 || Samsung 226BW 22" widescreen

Acties:

Moderator Spielerij

quote:
justshootit schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:52:
[...]

Wilde even zeggen dat ik niet voor oordopjes heb gekozen ;)
Dat snap ik ook wel, maar wat is het nut daarvan? Ik ga toch ook niet naar het iPod draadje om te zeggen dat ik een Zen Micro heb gekocht? 7(8)7

qed

\m/
Reg. datum: 14 februari 2001

Ik heb nu ook de Sennheiser CX300's. Ik heb ze nu iets meer dan een week en ze bevallen uitermate goed! Ze vervangen m'n Sony MDR-EX71's, na 3,5 maand viel het rubber van de 'nekkabel' uit elkaar. Het begon met minuscule scheurtjes en langzaamaan veranderde het spul in een soort plakkerige kauwgom die opkrulde en het onderliggende koperdraad bloot legde. En dat komt niet doordat ik bijzonder lomp ben, slechts door normaal dagelijks gebruik. Ik had daarvoor Sony's voorganger en heb daar jaren mee gedaan.

Een belangrijk voordeel van de CX300's is overigens dat het snoer veel lichter lijkt waardoor je minder last hebt van 'schuurgeluiden' e.d.

Metal up your ass

Reg. datum: 25 mei 2003

Ik heb vandaag mijn Creative EP630's binnengehad. Ik vind het geluid erg goed (ben iPod nano dopjes gewend), maar ik vraag mij 1 ding af. Nu ik ze in heb, lijkt het alsof ik water in mijn oren heb: ga ik lopen of sla ik tegen het snoertje, dan dreunt dat echt in mijn oren. Hoort dit zo of ligt dit aan mij? En blijft dit zo? En als het zo blijft, ga je er aan wennen?

Acties:

Door: Hoedje
Moderator CE/APL
Dizzy with sunstroke...
Reg. datum: 24 april 2003

quote:
In_The_Aire schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:31:
Ik heb vandaag mijn Creative EP630's binnengehad. Ik vind het geluid erg goed (ben iPod nano dopjes gewend), maar ik vraag mij 1 ding af. Nu ik ze in heb, lijkt het alsof ik water in mijn oren heb: ga ik lopen of sla ik tegen het snoertje, dan dreunt dat echt in mijn oren. Hoort dit zo of ligt dit aan mij? En blijft dit zo? En als het zo blijft, ga je er aan wennen?
Dat hoort zo. Je gaat er waarschijnlijk niet echt aan wennen (al verschilt dat per persoon), je zult wel leren om zo minmogelijk tegen de kabel aan te stoten of andere wrijving te veroorzaken :). Dat is een voordeel van bijv. de shures, daar kun je de kabel achter je oor doen en heb je er geen last meer van.

Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.

met mijn Clio Williams

Nou ik heb maar nieuwe ep-630 gekocht want de katten hadden de kabels kapot geknaagd :(
Moet zeggen dat ik nu met de nieuwe ook hoor dat ze nog niet ingespeeld zijn. Klinkt gewoon minder dynamisch.
Ik hoor dat verschil alleen maar omdat ik van mijn ingespeelde ep-630 naar de niet ingespeelde ga.
Verder klinkt ie natuurlijk geweldig.

Nog een vraagje. Hoe groot is het verschil richting de shures tov ep-630 of in ieder geval oordopjes rond de 100 ¤ is het het waard voor een 3x (of meer) zo duur oordopje?

Acties:

Door: Hoedje
Moderator CE/APL
Dizzy with sunstroke...
Reg. datum: 24 april 2003

quote:
THRenault schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:22:
Nou ik heb maar nieuwe ep-630 gekocht want de katten hadden de kabels kapot geknaagd :(
Moet zeggen dat ik nu met de nieuwe ook hoor dat ze nog niet ingespeeld zijn. Klinkt gewoon minder dynamisch.
Ik hoor dat verschil alleen maar omdat ik van mijn ingespeelde ep-630 naar de niet ingespeelde ga.
Verder klinkt ie natuurlijk geweldig.

Nog een vraagje. Hoe groot is het verschil richting de shures tov ep-630 of in ieder geval oordopjes rond de 100 ¤ is het het waard voor een 3x (of meer) zo duur oordopje?
Dat hangt er helemaal vanaf wat je er van verwacht. Het verschil qua geluidskwaliteit met de Shure E2's is bijv. redelijk groot (maar zeker niet twee keer zoveel geld waard). je kan de draadjes over je oren leggen (verdwijnt het draadgeluid) en ze isoleren veel beter (prettig in de bus of andere drukke omgeving). Maar het hangt er ook vanaf wat je smaak is, wat voor muziek je luistert etc. Het punt is dat de dopjes rond de 100 euro nice zijn, maar bij een prijsklasse hoger (rond de 200 euro) krijg je echt WOW dopjes. En zo blijf je bezig ;)

Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.

Reg. datum: 11 september 2004

Zyn die Sony MDR-EX90LP wat, beter dan EX71SL? Heeft iemand ook fotos van iemand die die oordoppen dragen, ik vond alleen een getekend plaatje. Heb liever een foto van iemand die ze draagt, kan ik gelijk zien hoe groot ze ongeveer zijn. En als ik zo kijk op fotos lijkt de bedrading van de EX90 veel op die van de EX71 :'( Klopt dat, als dat zo is koop ik ze zeker niet!
Weet anders iemand een winkel die de EX90 verkopen? Kan ik gelijk ff kijken, proberen en event. kopen. Hier in de buurt geen winkels die ze hadden.. Vast te nieuw?

Jaspur wijzigde dit bericht 04-07-2006 21:46 (114%)

x

Three sixty five Seven fifty
Reg. datum: 23 september 2003

Tip: laat je ATH-CM7 niet in de zon liggen }:O

Dus ga je naar het strand of ben je van plan om ergens anders lang in de zon te gaan relaxen, doe dan plastic oordopjes in.
Sinds ik de CM7 heb gebruik ik mijn EX71 helemaal niet meer, het verschil in geluidskwaliteit is zo groot. Alleen denk ik dat ik in de zomer het maar bij mijn sony's houd. als ze nog heel zijn...

"The essence of all slavery consists in taking the product of another's labor by force. It is immaterial whether this force is founded upon ownership of the slave or ownership of the money he must get to live"

Myn EX71SL heeft waarschijnlijk een draadbreuk. Het betreft het linker dopje. Tenminste, ik denk dat het draadbreuk is, omdat het rechter dopje het wel doet.
Hoe fix je zo'n breuk?
Het rubberen omhulsel van het draad halen? Maar hoe krijg ik dat dan ooit weer goed erop terug? :X

x

wilt geen iPod

quote:
Jaspur schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:59:
Myn EX71SL heeft waarschijnlijk een draadbreuk. Het betreft het linker dopje. Tenminste, ik denk dat het draadbreuk is, omdat het rechter dopje het wel doet.
Hoe fix je zo'n breuk?
Het rubberen omhulsel van het draad halen? Maar hoe krijg ik dat dan ooit weer goed erop terug? :X
tijd voor een geen-sony!

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

quote:
Uh, aan zo'n antwoord heb ik natuurlijk niets. Dat snap je wel?

x

Off with his head man
Reg. datum: 13 februari 2003

Krimpkous is je vriend :)

[This is what you get when you mess with us]

Acties:

Moderator Spielerij

Gewoon een persoon dat z'n eigen merk superieur vindt, en Sony crap omdat er toevallig één type is dat weleens een draadbreuk krijgt. Verder inderdaad ook geen lekkere onderbouwing ofzo.. :/

qed

quote:
The_Zeroorez schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:56:
Gewoon een persoon dat z'n eigen merk superieur vindt, en Sony crap omdat er toevallig één type is dat weleens een draadbreuk krijgt. Verder inderdaad ook geen lekkere onderbouwing ofzo.. :/

Inderdaad..
Maare, iemand die me wat tips kan geven? Gewoon het rubberen gedeelte eraf snijden en kijken waar de breuk zit..?
En hoe bevestig je eigenlijk krimpkous? Die draden kun je er toch moeilijk inschuive? :$

Jaspur wijzigde dit bericht 05-07-2006 13:33 (11%)

x

Off with his head man
Reg. datum: 13 februari 2003

quote:
Jaspur schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:32:
[...]
En hoe bevestig je eigenlijk krimpkous? Die draden kun je er toch moeilijk inschuive? :$

De breuk vinden is idd wat lastiger, het hele snoer strippen lijkt me geen goed idee. Maar de krimpkous schuif je dan over het gedeelte wat je net aan elkaar gesoldeerd hebt (en een klein beetje over de originele kabel) en dan verwarm je het.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Krimpkous

[This is what you get when you mess with us]

quote:
Ruzor schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:44:
[...]

De breuk vinden is idd wat lastiger, het hele snoer strippen lijkt me geen goed idee. Maar de krimpkous schuif je dan over het gedeelte wat je net aan elkaar gesoldeerd hebt (en een klein beetje over de originele kabel) en dan verwarm je het.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Krimpkous
Ja, maar dan moet ik eerst weten waar de breuk zit, want ik zie hem niet namelijk.. Hoe zie je waar de breuk zit? Zo'n bobbel in de bedrading?

x

\m/
Reg. datum: 14 februari 2001

quote:
Jaspur schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:59:

Het rubberen omhulsel van het draad halen?
Dat gaat met die EX71's vanzelf! ;)

Metal up your ass

quote:
Lostcuban schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 01:05:
[...]
Ga binnenkort de MX550 halen, iemand die zijn evaringen mbt deze dopjes wilt delen? Mocht er iemand zijn die een alternatief heeft, advies is altijd welkom :)
Ik moet zeggen dat ik de MX550 niet fijn/goed vidn klinken, de MX500 is naar mijn idee veel beter.

Bijzondere albumtracks, rarities, oldies en leuke actuele hits. Je hoort het op .: musicfreakradio :. !

quote:
The One Pizza schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:07:
Ik kwam op BOL.com de MX51 Sennheiser koptelefoontjes tegen: http://www.nl.bol.com/is-...004274749&Section=SCE
Over deze koptelefoontjes kan ik niets vinden op GoT. Dit kan misschien komen omdat ze nieuw zijn:
http://www.itechnews.net/...r-new-series-of-earphone/
Weet iemand wat voor kwaliteit ik hiervan kan verwachten? OF kan ik beter gewoon weer MX400 nemen? Mijn budget is 15 -30 euro aangezien ik ze elke dag naar school mee neem en ik het zonde vind om dan dure dopjes te gaan kopen.
quote:
Flasherrr schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:13:
Heeft iemand ervaring met de sennheiser mx50 street? Deze oordopjes heb ik hier: http://www.mp3shop.nl/product/24667 gezien.
Ondanks een aantal vragen in dit topic lees ik nog niks over ervaringen met deze dopjes. Niemand?

Bijzondere albumtracks, rarities, oldies en leuke actuele hits. Je hoort het op .: musicfreakradio :. !

Pagina: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: