Als je alles hebt geprobeerd, lees dan de gebruiksaanwijzing!
Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit
Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 39 40 41 42 last
Reageer Nieuw TopicMja, dit is een bekend probleem. Je had van te voren toch even goed moeten informeren of dit type apparaten goed met elkaar kunnen communiceren. Ik heb zelf een freecom storage gateway en zelfs daarmee is het moeilijk om hem bestanden te laten delen met de mediaplayer....quote:Bert Sesam schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:23:
Eergisteren heb ik, na lang twijfelen, de Freecom Media Player aangeschaft omdat deze op het LAN aangesloten kan worden.
Maar echt werken zoals ik het voor ogen had doet het (nog) niet, maar wellicht weet iemand een oplossing:
De te streamen video's, MP3S en foto's zijn opgeslagen op een netwerkdrive (LaCie Ethernet Disk): deze heeft de functie van MediaServer en volgens de gebruiksaanwijzing van LaCie kunnen de multimediabestanden, via het netwerk, worden afgespeeld op een digitale mediaspeler.
Maar helaas ... als ik de Freecom op het netwerk laat zoeken dan wordt de netwerkdisk gevonden maar krijg de foutmelding dat "het delen van het netwerkbestand is mislukt".
Dus... nada noempa. Iemand enig idee waarom?
Overigens: de Mediaserver op de LaCie staat AAN.
Maargoed de volgende oplossing moet je proberen op te zoeken: Waarschijnlijk is de Lacie drive voorzien van een embedded linux systeempje (om rechten en mappen te delen), als je dit systeem kunt benaderen via een SSH client (bv. putty) dan moet je een "Windows Filesharings folder zonder user en password" aanmaken en dan ziet de mediaplayer hem wel. Ik kan je precies vertellen hoe dat moet op een freecom storage gateway, maar op een Lacie drive helaas niet.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Eerst zelf maar eens zoeken
Iets wat ik niet heb gevonden is of je bij het bladeren door films op je tv er ook beschrijvingen oid bij kan zetten?
MuSeLive wijzigde dit bericht 26-11-2007 15:49 (34%)
Black Holes & Revelations
Reg. datum: 22 juni 2000
Even het draadje doorlezen misschien? Een aantal van de verschillen zijn meerdere malen genoemd, de laatste keer nog maar een handvol posts geleden bijvoorbeeld....quote:MuSeLive schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:20:
In hoeverre verschilt deze: http://www.freecom.com/ec...46581&ssCatID=1146581van de nieuwe?
Nee, je kunt er geen beschrijving bij zetten, maar de mappen en bestandsnamen kun je noemen wat je wilt, dat zal toch wel een aardige hint moeten geven naar wat je wilt kijken...quote:MuSeLive schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:20:
In hoeverre verschilt deze: http://www.freecom.com/ec...46581&ssCatID=1146581van de nieuwe?
Eerst zelf maar eens zoeken
Iets wat ik niet heb gevonden is of je bij het bladeren door films op je tv er ook beschrijvingen oid bij kan zetten?
Reg. datum: 01 juni 2001
Mijn vraag is nu als ik hem aan mijn 2e netwerkkaart aansluit op mijn pc met een crosskabel gaat het dan sneller of maakt het geen verschil ?
Nee, heb zelf al zo'n beetje alles geprobeert en een crossed link werkt ook niet sneller. Maar nu ik me er bij neer gelegd heb dat als dikke stront door een trechter gaat, vind ik het wel weer meevallen...quote:do3000 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:59:
Sinds kort heb ik de freecom 35 ter vervanging van m'n mediagate25. Ik had hem gekocht omdat ik dan niet meer hoefde te slepen en aan mijn netwerk kan hangen maar zoals zo veel hier opgemerkt (hele topic gelezen) dat gaat als dikke stroop door een rietje met die ndas.
Mijn vraag is nu als ik hem aan mijn 2e netwerkkaart aansluit op mijn pc met een crosskabel gaat het dan sneller of maakt het geen verschil ?
Nou heb ik zelf al vele jaren de mediagate 25 en sinds een jaar of 2 de sitecom mp 010 welke nu werkt met de mediagate firmware daar ze bij bij sitecom wat achterlopen.
Maar nu zag ik bij sitecom de MD250 netwerk drive staan welke op een andere manier werkt zou het een optie zijn om die firmware te gebruiken en hun manier van netwerkbenadering o.a. d.m.v. ftp ?
Hier nog een link rechts kan je naar de manual.
http://www.sitecom.com/pr...tid=540&subgroupid=46
do3000 wijzigde dit bericht 29-11-2007 17:59 (15%)
Reg. datum: 30 november 2007
Nu heb ik me deze wlan ook aangeschaft en voorals nog bevalt het me uitstekend.
Nu overweeg ik om het in een draadloos netwerk te zetten en wil daarom een * Linksys Wireless Access Point Router w/ 4-Port Switch 802.11g and Linux aan te schaffen speciaal voor de MP.
Is dat het wel waard ??
Het ligt niet aan firmware dat de MP35 traag is, eerder aan het moederbordje van de MP. De MP is in eerste instantie bedoeld voor media bestanden af te spelen, de architectuur van het bordje is gewoon niet toereikend voor hoge snelheden over een netwerk. Die netwerkdrives hebben een hele andere architectuur, en hoeven ook alleen maar data heen en weer te kunnen sjouwen en nix anders.quote:do3000 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:55:
Ok, bedankt dan kan ik dat kabeltje verpakt laten en terugbrengen![]()
Nou heb ik zelf al vele jaren de mediagate 25 en sinds een jaar of 2 de sitecom mp 010 welke nu werkt met de mediagate firmware daar ze bij bij sitecom wat achterlopen.
Maar nu zag ik bij sitecom de MD250 netwerk drive staan welke op een andere manier werkt zou het een optie zijn om die firmware te gebruiken en hun manier van netwerkbenadering o.a. d.m.v. ftp ?
Hier nog een link rechts kan je naar de manual.
http://www.sitecom.com/pr...tid=540&subgroupid=46
Er zitten op het engelse forum (ergens eerder vermeld in dit topic) wel hele slimme gasten die er nog meer proberen uit te peuren met gemodde firmwares, maar bv. een verdubbeling redden ze ook niet.
Tja, moeilijke vraag... ik denk dat een wireless router nooit weg is, maar met de MP kun je wat haperingen (in het afspelen over het netwerk) verwachten. Zeker met dvd's, daar is de bitrate eenvoudigweg te hoog voor, avi's gaan over het algemeen wel. Kopieren naar de HD van de MP is ipp geen probleem, daar kun je gewoon de snelheden verwachten die verder in dit topic vermeld worden.quote:plaster schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:08:
Caveman ,ik lees dat je veel rvaring hebt met de freecom wlan in een netwerk.
Nu heb ik me deze wlan ook aangeschaft en voorals nog bevalt het me uitstekend.
Nu overweeg ik om het in een draadloos netwerk te zetten en wil daarom een * Linksys Wireless Access Point Router w/ 4-Port Switch 802.11g and Linux aan te schaffen speciaal voor de MP.
Is dat het wel waard ??
Alleen dat linux snap ik niet helemaal, en daar heb ik echt geen ervaring mee.
Je info is duidelijk bedankt hiervoor.Wat een mooi apparaat is de Mediaplayer .Echt een uitkomst.
Reg. datum: 03 december 2007
quote:Caveman schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:27:
[...]
Tja, moeilijke vraag... ik denk dat een wireless router nooit weg is, maar met de MP kun je wat haperingen (in het afspelen over het netwerk) verwachten. Zeker met dvd's, daar is de bitrate eenvoudigweg te hoog voor, avi's gaan over het algemeen wel. Kopieren naar de HD van de MP is ipp geen probleem, daar kun je gewoon de snelheden verwachten die verder in dit topic vermeld worden.
Alleen dat linux snap ik niet helemaal, en daar heb ik echt geen ervaring mee.
Als ik de vorige berichten zo lees heeft heeft iedereen stotterende beelden wanneer deze dvd afspeeld.quote:Pedor99 schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:38:
Sinds een paar dagen de Freecom 350 drive-in kit in mijn bezit. Laatste freeware gedownload. Apparaat voldoet grotendeels aan mijn verwachtingen. Alleen het wireless spelen van DVD gaat moeizaam ( haperen/stotteren). Dit gebeurt bij het gebruiken van de IFO- file. Als ik de VOB file separaat open gaat alles perfect, maar alleen dan heb je geen subtitles. Weet jij toevallig hoe ik dit kan verhelpen. Alvast bedankt voor de hulp.
[...]
Ik krijg vd week mijn nieuwe Wireless-G PCI Adapter binnen ,ik ben benieuwd hoe dat gaat werken.
Het haperen en stotteren komt door 2 dingen, over het algemeen kan de bitrate een oorzaak zijn, daar doe je dus nix aan nl. die bandbreedte heeft de MP gewoonweg niet. En als je het IFO bestand gebruikt kan het zijn dat er "geswitcht" moet worden tussen VOB's (voor audio en/of subs) en dat daardoor vertraging onstaat.... doe je dus ook nix aan.
Ik gebruik de MP eigenlijk alleen maar voor avi's voor DVD's heb ik een DVDspeler.....
Reg. datum: 23 november 2007
Mijn ervaringen:
Ik heb de drive in kit gekocht en er een HD in gezet die ik nog over had. Een Ide van 120 gb, als NTFS.
Ik had van tevoren veel gelezen over dit apparaat (o.a. hier) en dat scheelde heel veel!
Installatie ging gesmeerd. Alles deed het gelijk.
Wat wel vreemd is, dat is dat de firmware versie 1.4.8 is en de meest recente op de Freecom site 1.4.7. Het is de originele en ik heb een kleurenscherm waar je de keuzes kunt maken voor film, muziek etc.
Ik heb van alle films (video_TS mappen) ISO bestanden gemaakt en die spelen perfekt. Heb hiervoor dvd shrink gebruikt.
De zapper zou traag reageren maar die van mij doet het prima en dus niet traag. Het blijft wel een low budget ding met ienemienie knopjes en een knoopcel. Wie heeft die liggen op zondag als hij net leeg is...?
De bijgeleverde cd deed het niet maar eea staat ook op de site.
Ik heb de Freecom trouwens plat neergelegd met de gaatjes naar boven. Paste beter in de kast.
Ik heb nog geen netwerkkabel getrokken dus die ervaring komt nog.
Over de setup zou ik nog wel willen weten waar die verschillende beeldstanden voor zijn.
Nou, ik ben benieuwd of er de komende tijd nog meer mensen zo'n ideaal kerstkado kopen.
Labiaminori wijzigde dit bericht 05-12-2007 18:20 (3%)
Overigens is firmware 1.5.1 de meest recenste hoor (even wat pagina's terugbladeren voor de link) en als je toch bezig bent zet dan deze er overheen: http://www.avsforum.com/a...php?t=576107&page=129
Zie de link in de posting van Teddystacker. Deze is veeeeeeeeel mooier!
Let op! Eerst de originele 1.5.1 en dan pas deze gemodde er over heen anders kun je je player beschadigen.
Wat is het verschil; de originele 1.5.1 verhelpt veel bugs en issues en de gemodde is precies hetzelfde alleen met een mooi jasje. Probeer het, je krijgt er geen spijt van (en anders gooi je 1.4.9 er weer op)
quote:
After downloading the latest NDAS driver from the Ximeta website
http://www.ximeta.com/web...ndows_xp/drivers/v3x/inde
x.php
the transfer speed is 1.65 MB/sec continue in stead of the 1.0 I had
till now. Seems improved.... Nicer icon on the taskbar also ;-)
end quote
Die Firmware die jij noemt, is die van Freecom, of Mediagate? Freecom is de 1.4.8. toch echt de nieuwste. (bevestigd door Freecom NL).
@DO3000: Je was me net voor met die Ximeta software. Ik kreeg een mail van Freecom NL die daar over spraken. Ik ga die installeren i.p.v. hun eigen ndas software. Overigens noemt Freecom de firma Ximeta hun leverancier dus zal alles wel snor zitten.
Overigens lijkt die mail wel opgesteld door een Pool of automatisch vertaald of zo. Stijl en taalvauten.
Maar goed, ze mailen tenminste terug en dat kun je niet van alle bedrijven zeggen...
Reg. datum: 22 juni 2000
Misschien dat ze dan eindelijk iemand in dienst genomen hebben die een beetje Nederlands kan lezen en schrijven. Heb van Freecom Nederland nog nooit een reactie mogen ontvangen op vragen.quote:Labiaminori schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:08:
Overigens lijkt die mail wel opgesteld door een Pool of automatisch vertaald of zo. Stijl en taalvauten.
Maar goed, ze mailen tenminste terug en dat kun je niet van alle bedrijven zeggen...
Tot ik bedacht dat ndas in de player op "aan" gezet moet worden. Heb ik niets over gezien in de manual (of overheen gelezen?).
Anyway, dat deed het hem en na het delen van een map kan ik vanuit de compu alles doen met de player schijf en avnuit de player media streamen.
Ik blijf me verbazen. Zoveel vernuft voor die prijs...
De wireless NDAS oplossing is bij mij helaas niet stabiel. Als bestanden groter zijn dan een 500-700 mb dan crasht de speler. Uitzetten en opnieuw opstarten helpt dan alleen. Om van het gezeur af te zijn heb ik maar een draadje neergelegd. Helaas had ik nog steeds hetzelfde probleem als ik wireless via m'n laptop bestanden er naar toe probeerde te verzenden. Daar ook een draadje tussen en het probleem was opgelost.
Radiostations heb ik ook aan de praat gekregen. Ik luister af en toe www.pulsradio.com v90 en laatste tijd www.radioabf.net. Jammer dat Slam!FM geen shoutcast heeft...
Waar ik me verder aan stoor;
-het apparaat is vrijwel niet zonder beeld te bedienen. Oftewel, je moet bijna altijd je TV aanzetten. Voor zowel radio of gewoon mp3's zou dit toch niet echt benodigd hoeven zijn lijkt mij. Een klein (tekst) schermpje had dit mooi op kunnen lossen.
-gebruiksgemak is ver te zoeken. Ik zou het apparaat absoluut niet hoeven aan te raden bij mijn ouders of mijn broer of een ander a-technisch persoon.
-mogelijkheid om disc wide playlists aan te maken en op te slaan.
-bediening via web/http zou geniaal zijn. Zit je in de keuken/balkon/tuin, kun je wireless of bedraad, whatever, ff een ander muziekje opzetten. Bespaard je meteen een tv aanzetten als je toch al een pc/laptop aan hebt staan.
-USB host schijf ook via het netwerk/NDAS benaderbaar
-niet kunnen browsen of samenstellen van een playlist tijdens het afspelen van muziek
Was vandaag overigens een film aan't kijken, kwam 4:3 op mijn tv uit (heb 4:3 tv). Terwijl de film bioscoop formaat was. Na een x aantal keren op "tv out" gedrukt te hebben (enkele cycles gemaakt) kwam alsnog de originele verhoudingen/afmetingen op mijn tv terecht, dus incl zwarte balken.
Vanmorgen van 1.1.2 geupgraden naar 1.1.4. Helaas crashte ie vrij snel na het afspelen van een paar willekeurige nummers. Althans, als schijf was ie nog prima bereikbaar via het netwerk. Nu maar geupgrade naar de nieuwste firmware; 1.1.7. Ben benieuwd of daar nog leuke features inzitten
jules wijzigde dit bericht 10-12-2007 13:55 (8%)
SE W800i powered
Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 39 40 41 42 last