Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Ik bedoelde dus dat als je na die drie dagen er vanaf wilt, dat je dan met 3 offertes moet komen.
quote:MrSleeves schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:47:
Okee, als je het zo leest..![]()
Ik bedoelde dus dat als je na die drie dagen er vanaf wilt, dat je dan met 3 offertes moet komen.
Ontopic: wij krijgen 19 januari de sleutel van ons nieuwe huis, even stoom afblazen over:
- Keuken-leveranciers: van 28.000 naar 18.000 euro in 10 seconden. Pas dan begint het echte onderhandelen
- Natuursteenbranche: importeur, groothandel en legbedrijf; allemaal bedrijven om mee te overleggen. Vaag hoor.
Voor de verf kunnen we gelukkig gewoon naar de Gamma
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
De keuken die we nu hebben bedacht (maar waar nog geen geld voor is), kost grof geschat 7500 euro (bij Ikea): 2000 euro voor de kasten, 2000 voor het acrylaatblad (op maat), 3500 euro voor inbouw. Maar eens kijken of een andere leverancier daar onder kan.
Reg. datum: 11 juli 2006
Dat is geen vaststaande regel maar meer een 'gentlemans (ha!) agreement' onderling tussen makelaars, het zou zelfs kunnen dat dat alleen bij NVM makelaars is. Bovendien is deze afspraak regiogebonden, er zijn regio's waar deze afspraak helemaal niet van toepassing is.quote:cowgirl schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:42:
Een makelaar mag niet met meerdere partijen tegelijkertijd onderhandelen. Als er dus al onderhandelingen gaande zijn kan jij geen bod uitbrengen. Pas als die onderhandelingen stuklopen zou er met jou onderhandeld kunnen worden. Zolang ze met jou aan het onderhandelen zijn kunnen ze ook geen bod van een ander accepteren.
En over het bieden onder de vraagprijs: ook dat is regiogebonden. In Amsterdam is het tegenwoordig normaal dat er (fors) overboden wordt.
Dat het e.e.a. niet echt leidt tot een voor de koper gezonde markt, moge duidelijk zijn.
De hele huizenmarkt begint trouwens weer (na een dip) lichtelijk overspannen te raken, dit in tegenstelling tot de huizenmarkt in Amerika (voorbode?).
cyruse wijzigde dit bericht 28-11-2006 11:31 (13%)
Een leuke manier om de prijzen te peilen is via het kadaster: https://kadaster-on-line.kadaster.nl/na.aspquote:flowerp schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:06:
Een huis wat wij op het oog hebben is net behoorlijk in prijs verlaagd, zo'n 15k. Is het dan nog steeds reeel om met een openingsbod van 90% te beginnen? Vaak hoor je dat je moet kijken hoe lang een huis al te koop staat, maar hoe kom je aan deze informatie?
Wat ook nog niet helemaal duidelijk is, is wanneer je moet vragen om een bouwkundig advies uit te laten voeren. Doe je dit voordat je een bod uitbrengt of daarna? Is het zowieso aan te raden dit altijd te laten doen of alleen bij twijfel en oude woningen? In ons geval gaat het om een niet al te oud apartement (1979) in een groot complex.
Bij ons in de buurt (oosten) is het redelijk normaal dat de verkopende makelaar zo'n bouwkundig rapport meelevert. Het kostte ons dan ook niets.
http://www.twennetforum.nl <- Glasvezel Rijssen / Holten
Reg. datum: 28 april 2000
Dat kan inderdaad handig zijn. Als je het zelf aanvraagt kost het ook bijna niks. Ik geloof iets van 1,5 euro ofzo. Dus zeker als je op een huis wil gaan bieden is dat het zeker waardquote:arjants schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:55:
[...]
Een leuke manier om de prijzen te peilen is via het kadaster: https://kadaster-on-line.kadaster.nl/na.asp
Bij ons in de buurt (oosten) is het redelijk normaal dat de verkopende makelaar zo'n bouwkundig rapport meelevert. Het kostte ons dan ook niets.
To be, or not to be, those are the parameters
De meeste keukenboeren in Nederland zijn afzetters. Als je niet afdingt wordt je wordt je flink genaait. En dan nog wordt je gepakt.quote:Spyro_the_Dragon schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:58:
[...]
- Keuken-leveranciers: van 28.000 naar 18.000 euro in 10 seconden. Pas dan begint het echte onderhandelenMaar wel een mooie keuken besteld :-)
- Natuursteenbranche: importeur, groothandel en legbedrijf; allemaal bedrijven om mee te overleggen. Vaag hoor.
Voor de verf kunnen we gelukkig gewoon naar de Gamma
Het ergste vind ik: je weet het gewoon niet.... waar ligt de bodem?quote:FrankGuthrie schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:19:
[...]
De meeste keukenboeren in Nederland zijn afzetters. Als je niet afdingt wordt je wordt je flink genaait. En dan nog wordt je gepakt.
Voorbeeld: een van de bedrijven vroegen we om hun ultieme bodemprijs. (met de mededeling dat we ook ergens anders gingen kijken). Kwam op 18.000. Toen ik ze belde dat het niet doorging omdat we een andere keuken kochten kreeg ik binnen 5 minuten een telefoontje terug: 16.500 werd het...
Mijn zus (woont nu in Noord Holland) is veel keukenboeren afgeweest en kon overal tot ongeveer 50% afdingen. Uiteindelijk trouwens de keuken in Duitsland gekocht. Waar je nog steeds tot die 50% kan afdingen met wat geluk maar waar je voor zelfde geld wel enorm veel meer krijgt. En die lui zijn het ook gewend om in NL keukens te plaatsen, omdat als je niet helemaal een hekel hebt aan je euro's je een keuken in Duitsland koopt.quote:Spyro_the_Dragon schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:40:
Het ergste vind ik: je weet het gewoon niet.... waar ligt de bodem?
Voorbeeld: een van de bedrijven vroegen we om hun ultieme bodemprijs. (met de mededeling dat we ook ergens anders gingen kijken). Kwam op 18.000. Toen ik ze belde dat het niet doorging omdat we een andere keuken kochten kreeg ik binnen 5 minuten een telefoontje terug: 16.500 werd het...
quote:OzBoz schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:32:
[...]
Mijn zus (woont nu in Noord Holland) is veel keukenboeren afgeweest en kon overal tot ongeveer 50% afdingen. Uiteindelijk trouwens de keuken in Duitsland gekocht. Waar je nog steeds tot die 50% kan afdingen met wat geluk maar waar je voor zelfde geld wel enorm veel meer krijgt. En die lui zijn het ook gewend om in NL keukens te plaatsen, omdat als je niet helemaal een hekel hebt aan je euro's je een keuken in Duitsland koopt.
Krijg je dan geen kraan met een umlaut en een koelkast met een ringel-S?
quote:Spyro_the_Dragon schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:40:
[...]
Het ergste vind ik: je weet het gewoon niet.... waar ligt de bodem?
Dat is voor mij ook de reden geweest om in Duitsland een keuken te kopen. Ik was er 25% goedkoper en ik had een granieten werkblad, dat is in Duitsland standaard. Hier moet je er belachelijke prijzen voor neertellen. Een tripje naar Duitsland (Nordhorn) kan ik iedereen aanraden.quote:OzBoz schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:32:
[...]
Mijn zus (woont nu in Noord Holland) is veel keukenboeren afgeweest en kon overal tot ongeveer 50% afdingen. Uiteindelijk trouwens de keuken in Duitsland gekocht. Waar je nog steeds tot die 50% kan afdingen met wat geluk maar waar je voor zelfde geld wel enorm veel meer krijgt. En die lui zijn het ook gewend om in NL keukens te plaatsen, omdat als je niet helemaal een hekel hebt aan je euro's je een keuken in Duitsland koopt.
ik ga 1 januari van werkgever wisselen. Daar heb ik een contract voor onbepaalde tijd. In het contract staat geen bepaling over de proeftijd, in andere woorden: er is dus geen proeftijd van 2 maanden voor mijn nieuwe werkgever. Wettelijk bepaald is dat er wel altijd een proeftijd van 2 mnd is...
Maar kan dat problemen opleveren voor het verkrijgen van een hypotheek binnen 2 maanden?
Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar
Dan zal je misschien een intentieverklaring moeten krijgen van je werkgever, verder helemaal niet denk ik (maar dat weet ik nietquote:LordMorgoth schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:18:
MIsschien een stomme vraag maar toch:
ik ga 1 januari van werkgever wisselen. Daar heb ik een contract voor onbepaalde tijd. In het contract staat geen bepaling over de proeftijd, in andere woorden: er is dus geen proeftijd van 2 maanden voor mijn nieuwe werkgever. Wettelijk bepaald is dat er wel altijd een proeftijd van 2 mnd is...
Maar kan dat problemen opleveren voor het verkrijgen van een hypotheek binnen 2 maanden?
die montage is wel vrij veel, zeker voor een simpele ikea keuken.quote:MrSleeves schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:06:
De keuken die we nu hebben bedacht (maar waar nog geen geld voor is), kost grof geschat 7500 euro (bij Ikea): 2000 euro voor de kasten, 2000 voor het acrylaatblad (op maat), 3500 euro voor inbouw. Maar eens kijken of een andere leverancier daar onder kan.
Verder zou ik nooit een ikea-keuken kopen...maar misschien komt dat omdat ik bij een " echte" keukenboer werk
zoooo kortzichtig...quote:FrankGuthrie schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:19:
[...]
De meeste keukenboeren in Nederland zijn afzetters. Als je niet afdingt wordt je wordt je flink genaait. En dan nog wordt je gepakt.
Chaoss wijzigde dit bericht 04-12-2006 16:11 (20%)
Ik vind het laten inbouwen namelijk een beetje onzin; denk daar dus niet echt over na. Bij keukens wordt de boel nogal overschat. Zo moeilijk is het niet.
MrSleeves wijzigde dit bericht 04-12-2006 16:15 (58%)
Nee, dat heet ervaring. Het is gewoon zo.quote:
Leg uit, ben wel heel benieuwd hoe dat er uit ziet van de kant van de verkoper.quote:
* André heeft afgelopen zaterdag een nieuwe keuken gekocht
Ik heb een keuken die in totaal met alle aanpassingen, wensen, inbouw, enz op ¤8500 uit kwam. Daarna heb ik het hele spel van onderhandelen moeten spelen: zeuren, afdingen, kortingen uit acties bespreken, zeggen dat de concurrent lager kan, daarna stap 2: heel laag inzetten en wel interesse tonen waardoor hij tot 2 keer toe zijn baas moest bellen
Als ik naar de keuken kijk heb ik bij dat bedrag ook een gevoel van "dat is ie ook waard". En misschien had er meer af gekund, ik ben tevreden. Alleen moet ik dan wel dat hele spel spelen, wat nou als je dat niet kunt? Dan had je dezelfde keuken dus voor ¤8500 gehad en dan had je de inbouw kosten ook nog zelf kunnen dokken.
Ik heb er eigenlijk geen goed woord voor over. Het zijn vakmensen, en ze hebben me ook op alle vlakken van goede ideeën voorzien. Maar als het op geld aankomt...
andrescholten.nl, weblog over SEO en Web Analytics
Zeker geen probleem als je een beetje handig bent en alle muren enzo recht zijn, dan is het zo gepiept.quote:MrSleeves schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:13:
Ik vind het laten inbouwen namelijk een beetje onzin; denk daar dus niet echt over na. Bij keukens wordt de boel nogal overschat. Zo moeilijk is het niet.
Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!
Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.
Als het op geld aankomt, vertrouw ik die keukenboeren ook voor geen meter. Over een tijdje hebben wij ook een nieuwe keuken nodig en als je kijkt wat ze zonder blikken of blozen durven te vragen voor een relatief eenvoudige keuken met een simpel combi-oventje, simpel gasfornuis, simpele koelkast, afzuigkap en een goedkope vaatwasser..... gewoon idioot. Daar kun je zo'n beetje een nieuwe auto voor kopen. En dan komt er, als het aan de keukenboer ligt, nog een smak geld bij voor inbouw.quote:André schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:28:
[...]
Leg uit, ben wel heel benieuwd hoe dat er uit ziet van de kant van de verkoper.
[...]
Ik heb er eigenlijk geen goed woord voor over. Het zijn vakmensen, en ze hebben me ook op alle vlakken van goede ideeën voorzien. Maar als het op geld aankomt...
Gelukkig heb ik een kennis die keukens inbouwt voor zijn brood. Dat gaat al een pakje geld schelen. Verder ben ik van plan om zeker ook eens 1 of 2 dagen in Duitsland te gaan kijken naar keukens. Zelfs keukens van Nederlands fabrikaat zijn daar goedkoper. Dat zegt natuurlijk al genoeg..... De kans is dus best groot, dat ik ook gewoon een keuken uit Duitsland laat komen, als ik niet tevreden ben over het resultaat van onderhandelingen met Nederlandse keukenboeren.
Think smart........ Act stupid........
Nieuwe PC is binnuh! SPECS: hier dus.
Zo werkt het in het buitenland ook hoor, en een 2e hands auto kan je ook altijd op afdingen... trouwens onze home theather set had ook 20% korting en dat is niet omdat zij het graag wildequote:André schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:28:
[...]
Leg uit, ben wel heel benieuwd hoe dat er uit ziet van de kant van de verkoper.
Als ik naar de keuken kijk heb ik bij dat bedrag ook een gevoel van "dat is ie ook waard". En misschien had er meer af gekund, ik ben tevreden. Alleen moet ik dan wel dat hele spel spelen, wat nou als je dat niet kunt? Dan had je dezelfde keuken dus voor ¤8500 gehad en dan had je de inbouw kosten ook nog zelf kunnen dokken.
is het toegestaan om een duurder huis te kopen, met aanvulling van eigen geld?
In mijn geval: ik zie een prachtig appartement, die inclusief de kosten koper ongeveer 20.000 te hoog uitvalt. (mijn lening mag max 165.000 zijn, maar het appartement kost in totaal 185.000)
Dit zou ik eventueel kunnen opvangen met eigen geld. Ik weet alleen niet of dit mag met NHG. Op de site van de NHG zag ik het antwoord nog niet zo snel staan...
Cis wijzigde dit bericht 10-12-2006 17:33 (9%)
Bel of loop bij een hypotheek adviseur langs.quote:Cis schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:32:
Vraagje omtrent een lening met NHG:
In mijn geval: ik zie een prachtig appartement, die inclusief de kosten koper ongeveer 20.000 te hoog uitvalt. (mijn lening mag max 165.000 zijn, maar het appartement kost in totaal 185.000)
Dit zou ik eventueel kunnen opvangen met eigen geld. Ik weet alleen niet of dit mag met NHG. Op de site van de NHG zag ik het antwoord nog niet zo snel staan...
Ja, het gaat namelijk niet om het huis maar om de hoogte van de hypotheek die je neemt.quote:Cis schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:32:
Vraagje omtrent een lening met NHG:
Misschien wel kortzichtig, maar ik vind het ook erg vermoeiend en vervelend om zoveel moeite te moeten doen om de juiste prijs te betalen. Dat je wat korting krijgt als je een hele keuken koopt met alle inbouw apparatuur kan ik nog bij inkomen.quote:
Maar dat je standaard 30% van de prijs af moeten lullen vind ik zo'n onzin, ik ga dan altijd weg met het idee dat ik alsnog te veel heb betaald had ik niet 35% van de prijs af kunnen lullen? of misschien zelfs wel 40%?
Het betekent ook dat je bij tig zaken langs moet gaan, om producten te vergelijken die net allemaal eventjes iets anders zijn.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last
Dit topic is gesloten.