quote:
Er zullen vast een paar goede tussenzitten, maar de ervaringen die ik heb zijn bedroevend (en om me heen zie ik meer "twijfelgevallen").
Een makelaar die tijdens de bezichtiging het gesprekje aan elkaar verzinnen; ik kon meer vertellen over de woning dan hij (wees hem meerdere keren op fouten), of een makelaar die meer met bellen bezig is dan mij het huis laten zien. Makelaars die veel te hoge bedragen aan klanten voorhouden, waardoor woningen veel te lang te koop staan.
En de makelaar van de vorige bewoners heeft volgens mij echt alle kantjes er vanaf gelopen. Fijn, zo'n tussenpersoon die nooit (en echt nooit) terugbelde.
En die hoop werk die ze uit handen nemen? Zowel bij de koop als verkoop heb ik nou niet echt gehad van: goh, dit zou wel een paar duizend euro waard zijn.. en bij bezichtigingen konden wij een echte "geen 9 tot 5" mentaliteit hanteren, en je hoeft je huis niet uit.
Het enige echte voordeel van een makelaar is de onderlinge vriendjespolitiek; zij kunnen dingen sneller regelen (met andere makelaars), omdat ze makelaar zijn. De rest, misschien iets meer werk, maar kan je prima zelf.
MrSleeves wijzigde dit bericht 19-10-2006 09:49 (19%)